JohnB52 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:47 |
Deel 5 van de Saab-liefhebbers topic, tevens mijn tweede keer dat ik een nieuw deel open De Saabs van Johnb52 Saab 9-3 van eXplorer1 Stage 1,5 0-160 Saab 9-3 van Delano.888 Saab 9-3 SE? van Descendent: Saab 9-3 SE van Fer Saab 9-5 Estate van swollywood Saab 9000 van Paladijn: Saab 9-3 SS van Nairua [ Bericht 4% gewijzigd door Anne op 06-08-2013 14:08:16 ] | |
JohnB52 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:48 |
Als t goed is zit daar een plaklaagje op. Of heb je alleen een sticker gekocht? | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:55 |
turbo vind post Met een vraag: ik heb een nieuw motorkapembleem gekocht ter vervanging van de huidige verweerde. De oude krijg ik er makkelijk genoeg uit, de nieuwe te makkelijk in, de pootjes op het embleem zijn kleiner dan de gaatjes. Hoe krijg ik het nieuwe embleem goed vast? | |
Dingest | dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:57 |
Als het niet permanent vast moet blijven zitten; dubbelzijdige tape | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:03 |
Het oude embleem zat inderdaad wel met iets vastgeplakt leek het. Misschien lukt het ook met een soort rubber kousjes over de pinnetjes van het nieuwe embleem. | |
JohnB52 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:05 |
Dan zou ik m met een beetje kit vastplakken. Anders ben je m zo weer kwijt! | |
vosss | dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:07 |
Wat? | |
JohnB52 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:20 |
Ja dat kan ik nu niet meer editten! Kunnen ze de boel niet reeksen? | |
vosss | dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:22 |
Tuurlijk wel. Even een topicreport maken dan doet een mod dat wel. Of gewoon Anne of SD een PM/DM sturen, misschien nog makkelijker. | |
DX11 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:29 |
Hij is gewoon gereekst hoor, alleen de TT had 5 moeten zijn, dan is alles kloppend. (klik maar op de TT in dit topic) | |
Leandra | dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:32 |
Dit. En mijn Sport Sedan telt kennelijk niet mee als liefhebbersSaab | |
Nairua | dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:39 |
Dan de mijne ook niet. | |
JohnB52 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:44 |
Zet hier maar een foto neer, en dan kan een modje m vast wel in de OP zetten? | |
Nairua | dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:45 |
301 theoretische pk's. [ Bericht 6% gewijzigd door Nairua op 06-08-2013 14:10:09 ] | |
Anne | dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:01 |
Aangepast . Dat kan jij ook gewoon doen . | |
Charged | dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:03 |
heel erg mooi,estate van Swollywood ook! | |
Nairua | dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:09 |
Dank. | |
eXplorer1 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:34 |
Saab gaat voor een half jaar de schorsing in Zojuist een 5 kamerwoning gekregen met mijn vriendin dus saab moet er even minimaal 3 maanden uit om de financiën asap weer op te bouwen. in de tijd dat hij geschorst is ga ik een boel vervangen wat ik al heb liggen. | |
DX11 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:38 |
Hendig, in 1 van de 5 kan je de Saab neerstallen. | |
Nairua | dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:52 |
Dat zijn veel kindjes. | |
JohnB52 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:53 |
Gekregen nog wel, heb je zulke lieve schoonouders? ;-) | |
eXplorer1 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:55 |
Mocht dat maar Gelukkig niet, voorlopig nog geen kinderen maar als we dan toch duur in de vrije sector zitten dan maar meteen 5kamers. hahaha, nee, vrije sector huur | |
Leandra | dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:06 |
| |
Nairua | dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:07 |
Mooie kleur. | |
djkoelkast | dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:08 |
Nee een heel embleem met ijzerwerk en alles. | |
Leandra | dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:09 |
Thnx | |
JohnB52 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:16 |
Geen plaklaagje? Hoort wel zo te zijn bij n nieuwe. http://saabworld.net/f29/(...)nt-saab-9-5-a-27411/ | |
djkoelkast | dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:20 |
Ik zie dat dat er inderdaad op zit, weet ik dat | |
JohnB52 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:22 |
We zijn benieuwd naar de foto's :-) | |
Nairua | dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:32 |
Zal mijn SW garage linkje ook nog even posten: http://saabworld.net/garage-view-vehicle-27/ Drama. | |
DX11 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:36 |
Voor 26.000 kan je een prachtig mooie gloednieuwe Saab kopen haha | |
Nairua | dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:39 |
En hoe kom ik nu nog aan 26k? | |
JohnB52 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:49 |
Die 26k is het probleem niet. Die gloednieuwe Saab wel | |
swollywood | dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:59 |
Thanks! | |
DX11 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:08 |
Die had je kunnen hebben als je niet zo belachelijk veel tuning had gedaan Kwam kort geleden op saabforum een importactie tegen om Saabs te importeren uit een paar 1000 die ergens in amerika stonden ofzo. Kan alleen het topic zo snel niet vinden, maar herinner me dat je volgens mij voor 20.000 al een gloednieuwe (2012) Saab voor je deur had staan. | |
Nairua | dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:13 |
Ik weet het. Punt is echter dat ik weiger aan m'n aandelen te komen en dus alles van m'n loon betaal. Dat gaat maar in stukjes. Maar als iemand m'n Saab wil overkopen voor 30K, be my guest. Dit reparatie feestje gaat me 6500 EUR kosten. Talking about beating a dead horse. Kutautist. | |
JohnB52 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:38 |
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=56&t=118239 Alleen met de bpm zitten ze mis... http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=97&t=133426 | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:43 |
Inlogtopic. . | |
JohnB52 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:44 |
Meld je maar aan op t saabforum, meestal best gezellig hoor! | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:44 |
Wie zegt dat ik al niet lid ben? . | |
JohnB52 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:48 |
Inloggen dan maar :-) | |
Schurkenstaat | woensdag 7 augustus 2013 @ 17:16 |
Bod gedaan op een Aero bij een handelaar in Purmerend met wat aandachtspunten/achterstallig onderhoud: Verlopen APK Remschijven matig. Slijtage achterbanden Speling fuseekogel E.d. Een heel laag bod, waarvan ik verwacht dat het niet geaccepteerd wordt. Maar je weet nooit. Het kan me zomaar eigenaar van zo'n apparaat maken. Misschien dat ze er vanaf willen. | |
Charged | woensdag 7 augustus 2013 @ 17:20 |
Ik ga even lekker meelurken,evt als opvolger voor de V70 (vloeken in de kerk hier?) Vind een 9-5 Estate wel errug mooi,alleen geen 5-cyl roffel..maar kan daar wel overheenkomen. | |
Nairua | woensdag 7 augustus 2013 @ 17:32 |
Net Stage 6 besteld bij Maptun! | |
UIO_AMS | woensdag 7 augustus 2013 @ 18:23 |
Ooit geprobeerd een Saab 96 - '68 te kopen in Zweden. De verkoper wilde hem alleen niet aan een buitenlander kwijt. . | |
JohnB52 | woensdag 7 augustus 2013 @ 18:35 |
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr | |
JohnB52 | woensdag 7 augustus 2013 @ 18:37 |
De software alleen zeker? Rest had je toch al? | |
Schurkenstaat | woensdag 7 augustus 2013 @ 19:14 |
Inderdaad. Ist wat? | |
JohnB52 | woensdag 7 augustus 2013 @ 19:47 |
Vind t stoffen interieur nogal vreemd... | |
Schurkenstaat | woensdag 7 augustus 2013 @ 19:51 |
In welk opzicht. Dat het stof is, of deugt het interieur niet? | |
house_is_a_feeling | woensdag 7 augustus 2013 @ 19:54 |
Misschien kunnen jullie me helpen! Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een 900 cabrio. Ik heb gereden in een handgeschakelde 2.3 en dat beviel me goed. Ik wist vooraf niet wat ik kon verwachten maar mijn eis is wel vlot en comfortabel. Dat laatste zat prima in orde, al twijfel ik over het wel/niet van een automaat. Met de snelheid viel het mee (sneller dan mijn Carisma ) maar wat mij betreft mag het wel wat meer pit hebben. Ik wil dus graag een automaat, maar is dat niet veel langzamer dan een handbak? Duidelijk is dat ik meer moet proefrijden, ook met de 2.5 V6. | |
JohnB52 | woensdag 7 augustus 2013 @ 20:43 |
Automaat zal wel tikje langzamer zijn dan de handbak, maar het gaat voornamelijk om t gevoel. De 900 cabrio zit nu in de prijsklasse van de goedkope golf en de 306 cabrio. Alleen de looks zijn natuurlijk veel exclusiever! Mensen zien het niet als een auto van 1500 euro. Let wel op dat de kap nog goed is. Vervangen is duur! V6 is ook prima, maar niet zo snel, en verbruik ligt hoog. Liefste een turbo, een i'tje, vooral met automaat, is nogal traag. Eigenlijk ook bedoeld om te cruisen, niet om te scheuren. | |
JohnB52 | woensdag 7 augustus 2013 @ 20:47 |
Aero is volgens mij standaard met leer geleverd. Misschien hebben ze het leer wel los verkocht en stof terug gezet. Vind m nogal aan de prijs voor een auto met die mankementen. Nieuwe banden, 225/45/17 zijn rond de 300 Set schijven en blokken rond de 200 voor n setje die Aero waardig zijn... Wat mankeert er nog meer aan? Zou nog even verder zoeken. | |
house_is_a_feeling | woensdag 7 augustus 2013 @ 20:51 |
Precies, de enige tegenhanger vind ik een C70 maar die is aan de dure kant. Waar moet ik op letten bij een turbo, ik lees overal dat zoiets kwetsbaar is en ik heb zelf nog nooit een turbo gehad. Verder wil ik hem ook niet om te scheuren maar wel fatsoenlijk en veilig kunnen inhalen en niet al te langzaam weg zijn bij een stoplicht vind ik ook fijn. Ik heb in de buurt een exemplaar gezien met een gat tussen het achterraampje en de kap zelf, die mag daar gerust blijven staan. Maar wat als een kap nou niet elektrisch werkt maar met de hand wel? Dat lees ik nog wel in advertenties.. is het niet een gevalletje van motortjes vervangen? Ik durf mijn handen wel vies te maken | |
JohnB52 | woensdag 7 augustus 2013 @ 21:09 |
Als de kap niet normaal sluit, laten staan. Nieuwe motortjes zijn behoorlijk duur! Wat is je budget? | |
house_is_a_feeling | woensdag 7 augustus 2013 @ 21:13 |
Ik kijk vooral tussen 1250 en 2000 in. Bouwjaar maakt mij niet uit, stoelverwarming is een pre. | |
Nairua | woensdag 7 augustus 2013 @ 21:47 |
Crosspost. Allez, we zijn weer vertrokken. Komt een blok met 20.000km in. Verder: Maptun Stage 6 Forged Pistons AFR (dank u G-Ice voor het idee) Zwarte stalen remleidingen (keuring) Zwarte Powerflex rubbers (keuring) Nieuwe CIM unit And then: Uitlaat (keuring)* LPG systeem van oranje naar bruin Qua keuring: Iemand een idee wat er in een standaard uitlaat gegraveerd is? | |
JohnB52 | woensdag 7 augustus 2013 @ 21:57 |
Voor 1250 euro koop je wel de ellende van n ander. Ik kan je wel deze aanraden als je toch in die klasse zoekt. http://www.zeelandnet.nl/prikbord/advertentie.php?id=5950641 En anders mag je die van mij ook overnemen: 2250 euro. | |
JohnB52 | woensdag 7 augustus 2013 @ 23:57 |
@ leandra: http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr | |
house_is_a_feeling | woensdag 7 augustus 2013 @ 23:58 |
Ik moet ergens beginnen, daarom ook tot 2000. Maar dat kan ook nog opgerekt worden tegen de tijd dat ik serieus ga kijken, eerst moet de Carisma weg . Je linkje is geen cabrio btw. | |
JohnB52 | donderdag 8 augustus 2013 @ 00:02 |
Oja, oeps, die was voor schurkenstaat bedoeld... | |
Leandra | donderdag 8 augustus 2013 @ 00:22 |
Oeh, die is leuk.... zouden ze dat ding met dat klapdak er ook bij doen? Thnx | |
Schurkenstaat | donderdag 8 augustus 2013 @ 08:35 |
Ik heb 2,5k geboden op dat ding. Enige en laatste bod. Ik zag trouwens dat de auto alleen dealeronderhoud heeft gehad (afgestempeld boekje). Opvallend dat er dan nog zoveel slijtage is aan de bekende onderdelen. Dat van die bekleding vind ik opvallend. Kun je dat ergens onafhankelijk verifieren? | |
Nairua | donderdag 8 augustus 2013 @ 08:43 |
Ik kan bevestigen dat het standaard met leer wordt geleverd. En doe jezelf een lol en neem geen 2003 model. | |
Schurkenstaat | donderdag 8 augustus 2013 @ 08:45 |
Is er ook een neger die dit kan bevestigen? Alle gekheid op een stokje: Wat zou jij in mijn positie uitkiezen dan? | |
Nairua | donderdag 8 augustus 2013 @ 08:46 |
We wachten af. | |
Schurkenstaat | donderdag 8 augustus 2013 @ 08:46 |
Wat zou jij dan kiezen? | |
Nairua | donderdag 8 augustus 2013 @ 08:49 |
>2003 of <2003. Mijn '03 was/is echt een rampenplan. | |
Schurkenstaat | donderdag 8 augustus 2013 @ 08:51 |
Deze was van 2000, die ik bekeken heb. | |
djkoelkast | donderdag 8 augustus 2013 @ 09:21 |
Mijn 2003 9-5 rijdt nog steeds als een zonnetje Alleen de ventilatorkleppen draaien te ver door als je van airco terug naar fan gaat, dan hoor je TIK TIK TIK TIK. | |
JohnB52 | donderdag 8 augustus 2013 @ 11:22 |
Nee, die rijden geen Saab | |
JohnB52 | donderdag 8 augustus 2013 @ 11:22 |
Dat geldt voor een 9-3ss, 9-5 is wel oke. | |
JohnB52 | donderdag 8 augustus 2013 @ 11:23 |
Nu maar hopen dat t boekje ook bij die auto hoort... Euhm, ja denk dat je dat wel bij de ex-dealer na kan vragen. | |
Nairua | donderdag 8 augustus 2013 @ 11:31 |
| |
Nairua | donderdag 8 augustus 2013 @ 11:31 |
Dealer kan je ook de complete onderhoudshistoriek geven. | |
swollywood | donderdag 8 augustus 2013 @ 12:26 |
Ik heb mijn 9-5 ook in Purmerend gekocht (bij een andere handelaar) en die was in onderhoud geweest bij Saab-dealer ASM in Uitgeest. Alleen is die failliet, dus weinig meer na te vragen. Gelukkig laatste 5 jaar bij een autobedrijf in Assendelft zijn beurtjes gehad, dus dat kon ik nog wel navragen. | |
Anne | donderdag 8 augustus 2013 @ 12:29 |
Ik heb geen zin om mij aan te melden Post eens hier? | |
eXplorer1 | donderdag 8 augustus 2013 @ 13:37 |
dit topic wordt al beter gevuld dan de meeste secties daar | |
JohnB52 | donderdag 8 augustus 2013 @ 14:47 |
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=117885&start=0 Kan je deze wel lezen? Heb je ook een Saab, Anne? | |
Descendent | donderdag 8 augustus 2013 @ 22:28 |
Heb mijne vandaag verkocht; geen zorg. Komt een nieuwe voor in de plaats. (op benzine ipv G3) | |
JohnB52 | vrijdag 9 augustus 2013 @ 00:02 |
Oh dat heb je snel gedaan! Interesse in mijn 9-5? :-) | |
Nairua | vrijdag 9 augustus 2013 @ 00:09 |
Je moet hem echt kwijt hè? | |
Descendent | vrijdag 9 augustus 2013 @ 00:09 |
Heb proefgereden in een 9-5. Ik vind t een leuke auto, maar ik weet zeker dat mijn vrouw m teveel bakbeest gaat vinden; dus er komt weer een 9-3 voor in de plaats; heb al een concrete op t oog. | |
Osiris024 | vrijdag 9 augustus 2013 @ 00:15 |
Ik ben nog op zoek naar een B204 blok met weinig km's Wie heeft er een liggen ? | |
swollywood | vrijdag 9 augustus 2013 @ 00:15 |
Wat maakt dat uit? Zij heeft toch d'r Corolla? | |
JohnB52 | vrijdag 9 augustus 2013 @ 00:25 |
Neehoor, anders stond ie al op saabmarktplaats en marktplaats enz enz | |
Leandra | vrijdag 9 augustus 2013 @ 01:30 |
| |
Schurkenstaat | vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:02 |
http://www.autotekoop.nl/(...)taat--2067208/photos Zou dit wat zijn? 2011 Geimporteerd naar NL en ruim 2k BPM betaald. Dus niet een -ex schadebak. | |
JohnB52 | vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:18 |
Mooi karretje, ziet er goed uit. Jammer van de radio, die is redelijk bagger! Kleur hout is ook redelijk zeldzaam. | |
Schurkenstaat | vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:20 |
Radio is idd brakke versie. Dan hoef ik 'm niet, gezien ik audio belangrijk vind. | |
Descendent | vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:25 |
Radio is toch wel redelijk makkelijk te vervangen door een after market gevalletje? | |
JohnB52 | vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:26 |
Dat is wel redelijk eenvoudig aan te passen. Te herkennen aan alleen een cd speler, dat is as1, dus de brakke versie. Cd en cassette is as2 of 3, goede kwaliteit. Zeker voor die tijd. | |
JohnB52 | vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:35 |
Ja sorry, maar my03 & my04 was niet het beste bouwjaar van Saab. Latere jaren hebben modificaties gehad, waardoor problemen grotendeels voorbij zijn. Zijn ook veel my03&04 teruggeroepen onder garantie, dus geen paniek! | |
DX11 | vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:24 |
Weet iemand in de buurt van Arnhem een plek waar ze je interieur goed reinigen? (Stomen?) Ik heb wat kleine plekjes enz en wil hem eigenlijk wel eens een mooie beurt geven! Oh, deze is wel betaalbaar!: http://www.carcleaningarnhem.nl/prijzenlijst Iemand hier ervaring mee? | |
JohnB52 | vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:31 |
Huur er zelf eentje? Bij boels | |
DX11 | vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:32 |
Ik wil t gewoon echt goed laten doen, en voor ¤142 binnen en buitenkant lijkt me goed betaalbaar. | |
eXplorer1 | vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:32 |
dus dat, niemand vertroetelt de auto meer dan jijzelf! | |
DX11 | vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:33 |
Jullie denken veel te goed over mij ook geen tijd voor overigens (om het GOED te doen). | |
DX11 | vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:42 |
Ik denk dat ik dat maar eens ga doen binnenkort, als 142 inclusief polijsten is dan ben ik helemaal happy maar daar ben ik nog niet achter (staat wel op de foto's maar niet in de beschrijving). Want na polijsten zou hij weer een beetje de showroomkleur terug moeten krijgen toch? (Zoals laatst in een marktplaats advertentie hier langs kwam). | |
JohnB52 | vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:07 |
Als jij nou 150 euro uitgeeft aan n goede poetsbeurt. Ja. Denk zelf maar na hoe lang je daar mee bezig hoort te zijn... Dat kan echt niet voor dat geld. Tip: neem contact op met Coen Wagner van saabforum. | |
DX11 | vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:15 |
Coen woont in Rotterdam, ik Arnhem. Ik denk dat ik dan duurder uit ben met de benzine enz. Geen idee hoeveel Coen vraagt, heb hem even een pm gestuurd. | |
Nairua | vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:17 |
Coen schijnt niet altijd even goed te zijn. | |
DX11 | vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:18 |
Ok! En ik moet zeggen, voor 142 euro ziet dit er netjes uit: http://www.carcleaningarnhem.nl/portfolio & het zit in Arnhem & je krijgt een leenauto. Heb ze even een mail gestuurd. | |
JohnB52 | vrijdag 9 augustus 2013 @ 17:14 |
Post je vraag eens hier PTA / Het grote autowas en -poets topic #12 | |
Leandra | vrijdag 9 augustus 2013 @ 23:28 |
Oh, ik dacht al.... maar hij heeft gewoon alle modificaties gehad, dus dat zit wel goed. | |
JohnB52 | vrijdag 9 augustus 2013 @ 23:31 |
http://www.saabforum.nl/v(...)&hilit=Coen#p1445820 | |
DX11 | zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:50 |
Ik ga echt niet naar Rotterdam! + ik ga sowieso liever naar een gespecialiseerd bedrijf dan een hobbieist | |
JohnB52 | zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:57 |
Als ik zo kijk hoe ze de trims afplakken (niet) zou ik m daar niet brengen... Maar stel je vraag eens in dat andere topic, daar zitten wel professionals. Bij zulke bedrijven gebruiken ze meer siliconen dan wax, een erg tijdelijk resultaat. | |
Descendent | zaterdag 10 augustus 2013 @ 18:27 |
Die gaat binnenkort ook de deur uit. 2 auto's terwijl zij veel thuiswerkt en ik op praktisch loopafstand van mn werk woon vinden we laten we zeggen lichtelijk onnodig. Maandag de potentiele nieuwe 9-3 weer bekijken en als t allemaal goed gaat ophalen trouwens. | |
Nairua | zaterdag 10 augustus 2013 @ 18:31 |
Pics? | |
Descendent | zaterdag 10 augustus 2013 @ 18:35 |
Komen wel als ik m heb. (hij staat niet online oid. ) Maar als ik er mee klaar ben wordt t (behalve dakje en automaat) precies deze qua kleur, interieur en velgen: | |
Leandra | zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:40 |
Net bij Ikea een paaltje meegepakt | |
Nairua | zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:41 |
Auw. | |
Leandra | zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:46 |
Ja, ik was ook behoorlijk van slag. | |
Nairua | zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:54 |
Ik zie weinig qua plaatwerk, klopt dat? | |
Leandra | zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:09 |
Dat ligt denk ik aan de foto, deze is duidelijker: Foto's zijn klikbaar. Ik weet niet eens wat ik nu moet doen, heb nooit schade, verzekering bellen neem ik aan. | |
house_is_a_feeling | zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:20 |
Als je all-risk verzekerd bent wel, anders mag je zelf betalen. | |
Nairua | zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:34 |
Jep. Die kunnen je meer vertellen. Ik heb trouwens hetzelfde gehad met de garage poort. | |
JohnB52 | zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:34 |
Ai! Dat is zonde zeg! Indien niet all risk: rotkleur om 2e hands te zoeken! | |
Leandra | zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:52 |
Wel all-risk, en voldoende schadevrije jaren om niet gelijk aan een premieverdubbeling te zitten. | |
Duvel | zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:54 |
Ahw... | |
Descendent | zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:08 |
Da's dan in elk geval een meevaller. Kan de beste overkomen. | |
Nairua | zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:31 |
Dikke offerte laten maken en in een andere kleur laten spuiten. Of je moet 50+ zijn. | |
Leandra | zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:55 |
Over een maand 47.... dus het scheelt niet veel | |
Nairua | zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:59 |
Oh. Whoopsie. | |
Leandra | maandag 12 augustus 2013 @ 00:31 |
Mijn reacties zijn iig voorspelbaar.... ik stuur vanmorgen een whatsappje naar mijn oudste zoon met de laatste foto: Z: Dat hoort niet, wat heb je nou weer gedaan? L: Paaltje geraakt Z: Jij ??? L: Ja Z: Soneal heeft dus nieuwe woorden geleerd in de auto Ik vertel mijn moeder aan de telefoon wat er gebeurd is, een half uurtje later is ze bij ons thuis, zegt ze; ik vertelde het aan papa, en die zei: "Dan zal Soneal wel een paar nieuwe woorden geleerd hebben" Enfin... mijn vader en zoon kennen mij, gelukkig was ik alleen toen het gebeurde | |
Schurkenstaat | maandag 12 augustus 2013 @ 20:27 |
Anticiperend op de aanschaf van een 02/03 9-5 Aero. Hoe ernstig zijn die Black Sludge problemen? Ik wil zoiets uiteraard vermijden. Wat zijn de tips hieromtrent? | |
DX11 | maandag 12 augustus 2013 @ 20:35 |
Uitdeuken hoeft toch geen ¤125 te kosten? Heb een mini deukje in de motorkap, ging ergens langs wat mij werd geadviseerd, werd me verteld, gaan ze restylen a ¤125.. Is dat niet duur voor een deukje van ~2cm? | |
JohnB52 | maandag 12 augustus 2013 @ 20:41 |
Nee meestal 50 euro per paneel. | |
Leandra | maandag 12 augustus 2013 @ 21:29 |
Ik kon vandaag naar Care schadeservice, en de schade is op ongeveer ¤ 2.000 geschat Ik had al gezien dat Elferink een voordeur in het rood had liggen, verkeerde kleur rood, maar goed, de boel moet toch gespoten worden. Achterdeur wordt hersteld, voordeur wordt vervangen.... En dan te bedenken dat ik net van verzekeraar gewisseld was met de aankoop van deze auto (6½ maand geleden...) | |
DX11 | maandag 12 augustus 2013 @ 21:30 |
2000? Holy shit.. Ik ga voortaan NOG beter op de paaltjes letten. | |
Leandra | maandag 12 augustus 2013 @ 21:42 |
Ik denk dat hij daarbij wel uitging van een nieuwe deur, maar ik ben benieuwd waar hij nog een nieuwe nieuwe deur vandaan wil halen.... dus ik ga er vanuit dat hij inmiddels de voorraad op onderdelenlijn.nl ook gecheckt heeft | |
Descendent | maandag 12 augustus 2013 @ 22:47 |
2000? WTF? Da's meer dan mijn Saab me heeft gekost! Heb n nieuwe trouwens! Zal binnenkort ff foto's maken en posten. | |
Fer | dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:40 |
Helaas me Saab heeft het begeven tijdens de vakantie. Begon met een fluitende turbo en minder vermogen, toen deed ie het opeens helemaal niet meer. En een hoop rookwolken uit de uitlaat. Hoop dat ik met een nieuwe turbo gered ben. Gelukkig weer in Nederland dankzij ANWB Europa Service. | |
JohnB52 | dinsdag 13 augustus 2013 @ 07:12 |
Normandië? | |
Leandra | dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:06 |
Ai ANWB | |
JohnB52 | dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:11 |
ANWB is niet altijd zo lief helaas... | |
Fer | dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:33 |
Nou ja, had al met die sleper overlegd en die stelde ook dat het beter was dat ie gelijk naar Nederland zou gaan. Aangezien er toch geen Saab garages in de omgeving waren (Manche - Normandie) en volgens hem waren het toch allemaal voleurs (dieven!). Dus met de huurauto terug naar NL. Moest hem trouwens wel 100km verderop ophalen. Maar goed, ga straks wel zien wat er is als ie straks weer teruggebracht is in NL. Hoop alleen een turbo of minder. | |
JohnB52 | dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:51 |
Turbo gereviseerd kan je al voor 350 euro krijgen. Hoop en denk de beste oplossing. Wel alle andere delen vd auto goed schoonmaken, daar zal ook wel olie in zitten, aangezien je toch een stukje door bent gereden, alle slangen, ic enz enz schoonmaken. | |
Fer | dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:22 |
Heb denk ik 25km gereden sinds het fluiten begon. Daarvoor op stijle hellingen max power en geen enkel probleem. Zit alleen te piekeren wat nou die laatste misfires en totaal vermogensverlies heeft veroorzaakt. De GKH had ik voor de laatste rit nog nagekijken, kwamen slechts een paar druppels olie uit de slang. Meesten schrijven toch over een langzaam rokende turbo en deze ging in feite heel snel van power naar niks. Kan de turbo zo vastzitten dat ie niet meer draait en een blokkade vormt in de inlaat/uitlaat? | |
Descendent | donderdag 15 augustus 2013 @ 00:11 |
Ja kan; heb t zelfde gehad tijdje geleden; van niets aan de hand ineens naar 'We hebben een nieuwe Paus gekozen!!' zeg maar. Speling op de (turbo)as, veroorzaakt meer speling, veroorzaakt blokkade.. ANWB erbij gehad ook (in NL, ben lid dus ja...).... hij zou wel iemand bellen, de ANWB man; zou me 1100 euro gaan kosten incl. montage.... (voor een auto uit 2001 met destijds 3 ton op de teller...). Dat dus maar niet gedaan; voor nog geen 400 er een goede revisie op laten zetten. | |
Fer | donderdag 15 augustus 2013 @ 20:44 |
Waar heb je die vandaan? En hoeveel km inmiddels gereden. Er zijn nogal wat aanbieders van revisieturbo's | |
JohnB52 | donderdag 15 augustus 2013 @ 23:14 |
Op Saabforum staat ook nog een aanbieding, 350 voor n gereviseerde. Zie saabmarktplaats. Dat is in ieder geval niet heel duur. | |
JohnB52 | donderdag 15 augustus 2013 @ 23:15 |
Zo, die zit! | |
Descendent | donderdag 15 augustus 2013 @ 23:25 |
Via een 'bekende' Saabforummer wiens naam ik hier nu niet open en bloot op FOK ga zetten. De mijne schiet al weer op; leer zit erin, eigen radio, speakers en versterkers er in, turbo logo erop, kofferbak logo is binnen, beurt gehad, remblokken vervangen. Nu nog ff wassen en wat goede foto's maken. | |
Descendent | zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:25 |
Bij deze wat foto's: van mijn nieuwe bolide 2.0t Hirsch uit 1999. Gaat als de spreekwoordelijke feuerwehr. | |
JohnB52 | zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:27 |
Daar mag je wel trots op zijn hoor! Prachtig! Heb je trouwens de flitser gebruikt? | |
Descendent | zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:41 |
Neuh; mobiele telefoon. Denk dat dat de zon is in t raam van foto 1. Zeker als je bedenkt dat ie al 14 jaar oud is is t nog echt een plaatje; 208000 op de teller en mn zelf opgeknapte Aero's en t leer maken t helemaal af. Erg blij mee tot zover. | |
JohnB52 | zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:58 |
Wat is het eerste wat je er aan gaat veranderen? Moet ie nog bs check krijgen? | |
Descendent | zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:01 |
Kijk maar op mn SForum topic. Velgen, leer, audio, bougies olie remblokken logo achter reeds veranderd. BS weet niet; geen MOD, maar is een T5 motor. | |
JohnB52 | maandag 19 augustus 2013 @ 13:18 |
Tijd voor goede voorbanden, wheelspin in 1, 2 en 3! Dus Michelin, Goodyear of Dunlop... | |
Leandra | maandag 19 augustus 2013 @ 13:26 |
Oi das minder... Hier was het vanmorgen even schikken toen ik met de Renault Clio (75 PK ) van Care schadeservice weg wilde rijden, niet vooruit te branden Ik vraag me serieus af of hij zelfs maar in de buurt van de opgegeven maximumsnelheid kan komen Nou ja, het tanken zal wel een stuk prettiger zijn, dat is dan ook gelijk het enige pluspunt. | |
JohnB52 | maandag 19 augustus 2013 @ 13:30 |
Ach, ik wist t van te voren hoor, Gremax, niet echt een B-merk dus | |
JohnB52 | maandag 19 augustus 2013 @ 15:52 |
Leandra | maandag 19 augustus 2013 @ 15:57 |
Whut? | |
Duvel | maandag 19 augustus 2013 @ 16:28 |
Eén pomp in heel NL geloof ik. | |
JohnB52 | maandag 19 augustus 2013 @ 17:39 |
Nee hoor veel meer :-) | |
2cv | dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:38 |
Weet iemand welk bedrijf een Saab 99 uit kan lijnen ? Niet alleen qua sporing, maar ook qua camber ? Want daar zijn weer vulplaten voor nodig ... Dit i.v.m. laswerk in de buurt van de wielophanging. Het stuur staat scheef en m'n 99 trekt wat naar links. | |
JohnB52 | dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:22 |
Stigters in Vianen. Die deed t ook voor Saab Nederland vroeger. T kost wel wat, maar ze werken er aan totdat t goed is... Google het bedrijf maar... | |
swollywood | woensdag 21 augustus 2013 @ 20:31 |
Bron | |
Fer | woensdag 21 augustus 2013 @ 21:15 |
Ik vraag me af, mijn is nog orgineel 185pk (nou ja 0 momenteel hehe) maar zou die met een TD04 gelijk naar 250pk kunnen? Aero Stg 1 zeg maar.. En die opspoeltijd, hoe zou dat rijden icm een automaat. | |
JohnB52 | woensdag 21 augustus 2013 @ 21:40 |
230pk en 390Nm | |
eXplorer1 | donderdag 22 augustus 2013 @ 19:16 |
Vanwaar deze waardes? Ik zou persoonlijk 240-250pk doen bij 360nm, vooral met de automaat | |
JohnB52 | donderdag 22 augustus 2013 @ 20:13 |
98, dus nog bruine? Injectoren... Die 390 is nog steeds safe met de automaat. | |
Osiris024 | vrijdag 23 augustus 2013 @ 00:01 |
Met stage x software en een TD04 ga je dat vrij makkelijk halen. Maptun geeft alleen met andere software en uitlaat met racecat al 265/370 Ik rij zelf stage 1 met automaat, en dit is zeer goed te doen. Kickdown is wel massas torquesteer | |
JohnB52 | vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:08 |
Wat voor Saab heb jij? Osiris024? | |
2cv | vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:17 |
Danks ! | |
Fer | vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:50 |
Ok, dus behalve de TD04 heeft een Aero geen andere motorische aanpassingen. Behalve de andere leidingen. Goed om te weten. Verder heb ik al een steering rack brace/clamp. En ik probeer altijd net geen kickdown te krijgen, gewoon op koppel rijden dus. Vraag me alleen af wat het gevolg is van de opspoeltijd icm automaat. Aangezien die meestal ergens rond de 2000 toeren zoemt ga je dat wel merken. Door de automaat lagged ie toch al, maar gaat het heel irritant worden met TD04 of juist minder omdat ie toch al lagged. | |
Osiris024 | vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:55 |
93 T5 met een pure software stage 1 ~ 225 PK [ Bericht 3% gewijzigd door Osiris024 op 23-08-2013 13:01:30 ] | |
Osiris024 | vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:00 |
En uiteraard andere ECU.
Sportstand Goed te doen imho. | |
Dingest | maandag 26 augustus 2013 @ 20:48 |
Eerst van de week de 96 maar eens grondig opgepoetst, want hij was weer behoorlijk dof uitgeslagen Tsja, aan de rest van het roestige plaatwerk doe ik voorlopig niet zoveel. Het is zo uitgebreid dat hij een fullbody-restauratie nodig heeft, en het geld daarvoor heb ik zo snel niet liggen. Zolang hij nog prima rijdt laat ik het er redelijk bij en gaat hij een beetje als een ratlook door het leven Goede nieuws is dat hij weer een nieuwe APK heeft tot 2015 - via het Saabforum een setje velgen en goede 2dehands bandjes gescoord, voor de rest waren het een setje hoezen en afstellen van de CO. En zondag gaf hij acte de présence op de Saab-meet in Erm, met een leuke toerrit erbij | |
Schurkenstaat | zondag 1 september 2013 @ 21:32 |
Ik heb inmiddels een 02 9-5 Aero. Zwart, alle opties (op navi na), 162k kilometers. Nu springt er toevallig een xenon-pit gisteren. Ik krijg via internet de indruk dat ik zulks zelf wel kan vervangen. Maar de vraag die voor mij nog open staat is welke pit ik precies moet hebben. Een Philips D1S vermoed ik, maar echt zeker weet ik het niet. Anyone? | |
JohnB52 | zondag 1 september 2013 @ 23:07 |
Osram D1S kan je er ook in doen. Wel handig om 2 dezelfde erin te doen, anders heb je kleurverschil. Geen goedkope lampjes, rond de 70 euro. | |
Schurkenstaat | maandag 2 september 2013 @ 19:26 |
Tis niet anders. Zal de Philips bestellen. Ga ze zelf vervangen. | |
Leandra | maandag 2 september 2013 @ 19:41 |
Ik heb pas een Xenon door Haaima laten vervangen, maar ik heb de rekening nog niet, ik kan je dus niet vertellen wat het kost om het te laten doen.... Ik heb verder ook niet opgelet welk type er inging, ik weet alleen dat het een Philips was. Overigens lijkt er wel een behoorlijk verschil in sterkte te zijn, vooral overdag, 's avonds valt het veel minder op, en als ik voor de Saab rij dan stoort het ook niet ofzo, maar als ik de auto voor de garagedeur heb staan en ik doe overdag het licht aan, dan lijkt er wel een flink verschil te zijn. | |
Schurkenstaat | maandag 2 september 2013 @ 19:42 |
Voor de 9-5 uit mijn reeks moet het een koud kunstje zijn. Kwartiertje werk. | |
Leandra | maandag 2 september 2013 @ 19:44 |
Er staat in de gebruiksaanwijzing van onze 9-3 Sport Sedan dat je het niet zelf mag doen, dus ik ben de beroerdste niet, en rij daar gewoon even voor naar Haaima, die zit toch in de buurt. | |
JohnB52 | maandag 2 september 2013 @ 20:03 |
Dat is ook niet zo vreemd, oude vs nieuwe lamp, en misschien ook nog een ander merk... | |
Descendent | maandag 2 september 2013 @ 20:43 |
Hey grappig; ik ook. (225pk Hirsch; ook T5) Overigens moet mijn Saab in de OP ff aangepast nog; | |
Leandra | maandag 2 september 2013 @ 22:02 |
Nee, dat verbaasde me ook niet, maar ik vind het wel bijzonder dat het verschil op de garagedeur, vooral overdag, zo groot is, maar dat je het vrijwel niet ziet als je ervoor rijdt en het in je spiegels ziet. | |
DX11 | maandag 2 september 2013 @ 22:50 |
En ik maar denken dat dat niet kon? Heb het eens gevraagd op Saabforum, toen werd er verteld dat alleen T7 met software naar stage1 kan, en dat je bij T5 een stuk duurder uit komt omdat je er wat onderdelen bij moet hebben? Wie kan me meer uitleggen? | |
Osiris024 | maandag 2 september 2013 @ 23:28 |
APC klep en intercooler Alleen 185 pk fpt kan zonder aanpassingen naar stage 1 T7 heb ik geen verstand van. | |
DX11 | maandag 2 september 2013 @ 23:36 |
Ik wil graag naar 185 dat lijkt me meer dan genoeg voor mij. Dat kan dus echt wel met alleen software? En wat moet dat kosten dan ongeveer? | |
Osiris024 | dinsdag 3 september 2013 @ 13:15 |
Nee op jouw Saab zit géén APC klep. Geen pure FPT stage software voor jou http://speektuning.nl/sho(...)78tnu63u54robdj5ld75 Stage 'FPT' Met deze stage maakt u van uw LPT (154 Pk) een echte FPT (185 Pk). Deze stage bestaat uit: - gemodificeerde software (RUIL ECU, waarbij de oude z.s.m. weer retour gestuurd dient te worden) - APC klep (magneetventiel) - Slangenset t.b.v. APC klep - Duidelijke montage instructie Vermogen en koppel na tuning: 185 Pk en 270 Nm [ Bericht 8% gewijzigd door Osiris024 op 03-09-2013 13:25:16 ] | |
DX11 | dinsdag 3 september 2013 @ 13:23 |
Balen, anders had ik t graag gedaan. | |
djkoelkast | dinsdag 3 september 2013 @ 13:26 |
http://speektuning.nl/sho(...)78tnu63u54robdj5ld75 Is dit nou alleen gemodificeerde software? Ik weet dat ik voor mijn Citroën AX gewoon een ander rommetje kreeg, was 3 of 4 tientjes en opeens reed dat ding 100 in z'n 1 | |
Osiris024 | dinsdag 3 september 2013 @ 13:27 |
Snap ik , mooie prijs wel bij Speek, een losse APC klep (OEM) is al duurder dan het hele pakket En dan kan je wel gelijk door naar stage 1 voor dezelfde prijs. Alleen de ECU is anders. | |
Osiris024 | dinsdag 3 september 2013 @ 13:28 |
Jep , alleen de software. (verhoging turbodruk) ECU tuning bij auto's zonder turbo zet niet heel veel zoden aan de dijk. | |
djkoelkast | dinsdag 3 september 2013 @ 13:33 |
Die AX was een GTi Maar stel ik zou mijn 9-5 'upgraden' met zo'n ding, is dat niet slecht voor alles wat er in zit: slijt het niet 10x zo hard? Ga je niet veel meer benzine verbruiken? | |
Osiris024 | dinsdag 3 september 2013 @ 13:35 |
Het gaat net zo snel kapot als je rechtervoet wilt - Goed laten afkoelen en nadraaien na hard gereden te hebben. - Om de 10000. (ik doe 5000) km nieuwe olie. Vaak is de auto wat zuiniger in het dagelijks gebruik, bij WOT gaat het dan wel wat harder met de peut Heel goed heel te houden dus. | |
djkoelkast | dinsdag 3 september 2013 @ 13:37 |
Ik heb bij de vorige APK de olie compleet laten vervangen door Castrol Magnatec, die werd aangeraden door diverse Saab sites en fora. Af laten koelen, motor uit en hij koelt af toch Laatste stuk kom ik trouwens toch nooit boven de 2000rpm en dan werkt de turbo nog niet WOT ken ik niet, term zegt me niks. | |
Osiris024 | dinsdag 3 september 2013 @ 13:40 |
Je turbo draait over de 10k RPM als je flinkt hebt lopen gassen, knal je gelijk de motor en dus de oliepomp dan krijgt de nog steeds nadraaiende turbo géén olie meer. --> vastlopen Ik gebruik Castrol 5W30 vol synthetic. WOT : Wide Open Trottle --> volgas ps: Ook bij lagere toeren blijft je turbo meedraaien | |
djkoelkast | dinsdag 3 september 2013 @ 13:42 |
Kijk, zo leer je nog eens wat Ik rij hier sowieso altijd rustig in en uit, en echt flink lopen gassen doe ik niet. 9 van de 10 keer op cruise control want het is hier allemaal 50, 60, 70 of 80 km/u wat je mag. Ik ben alleen wel altijd als eerste weg bij de stoplichten Maar na het rijden nog een tijd stil staan dan? | |
Osiris024 | dinsdag 3 september 2013 @ 13:44 |
Ik blijf stil staan tot mijn fan stopt met nadraaien. Ik weet niet beter, wij rijden thuis allemaal nog met de eerste turbo rond. met 250k + op de teller. | |
djkoelkast | dinsdag 3 september 2013 @ 13:45 |
Ik hoor alleen een fan draaien als ik in de rij bij de McDrive sta. Als je even boodschappen wil doen dan ga je toch niet eerst 2 minuten stil staan voor je uitstapt? Dat is raar. Ik heb een Citroën BX gehad, dus het niet meteen wegrijden ben ik wel gewend, maar het niet meteen uitstappen is nieuw voor me. Ik rij ook met mijn 1e turbo met mijn 2003 9-5 en 240k | |
Osiris024 | dinsdag 3 september 2013 @ 13:47 |
Dit is alleen als ik wat steviger heb gereden. Rij je snelweg en daarna 5 min bebouwde kom, dan zakt de temperatuur vanzelf al. Bij gewoon stadsverkeer of naar de Appie kan hij gewoon direct uit. | |
Osiris024 | dinsdag 3 september 2013 @ 13:48 |
Dan ga je gewoon goed met je auto om. Jij hebt helemaal geen tips nodig | |
djkoelkast | dinsdag 3 september 2013 @ 13:51 |
Haha ok Alleen helaas onlangs een vent die zijn wagen achteruit mijn deur in reed en een leip die zo hard over de spoorwegovergang reed (die behoorlijk smal was) dat mijn spiegel terugklapte. In beide gevallen alleen wat krasjes op de lak, dat laat ik lekker zitten en ga ik geen verzekeringsgedoe voor aanspreken hoor. Ik was toch al van plan deze op te rijden. Ohja en kattennagels op mijn motorkap | |
Osiris024 | dinsdag 3 september 2013 @ 13:54 |
Mijn lak ziet er echt niet meer uit, steenslag vooral. Ik rij deze ook op en volgens de dagwaarde is die dat al Kattennagels ? , lekker warm op de kap gelegen zeker. Uit ervaring weet ik dat je eraf blijft glijden | |
djkoelkast | dinsdag 3 september 2013 @ 13:59 |
Er ligt hier vaak een kat op de motorkap en die vlucht zodra er iemand in de buurt komt, hoe zachtjes je ook aan komt, dus dan zet 'ie zich af en heb je krassen in je lak. Maarja bij het inladen via de achterdeuren is ook wel eens wat lak gesneuveld en we nemen de hond wel eens mee achterin, daar hebben we een speciaal hondending voor, een soort mat die je vastmaakt aan alle 4 de hoofdsteunen, maar de hond vindt het leuk om met haar kop uit het raam te gaan en dan gaan d'r poten op de binnenkant van de deur, die is niet beschermd, dus ook daar is wat schade. Het zijn maar kleine dingetjes evengoed hoor, hij ziet er (behalve het logo op de motorkap maar daar heb ik een nieuwe voor) vrij netjes uit verder. Bekleding is nog helemaal goed (Vector uitvoering, half leer). Alleen een brandvlek op het 'plafond' zeg maar, dus ooit heeft er iemand in gerookt, maar zo heb ik hem gekocht, want wij roken niet. Was trouwens niet te ruiken, dus het was al even geleden | |
DX11 | dinsdag 3 september 2013 @ 19:42 |
Even een vraagje voor de ervaren Saab rijders, ik heb mijn rijbewijs (en Saab) nog geen jaar dus wil niet 1 op 1 alles van mijn rijinstructeur destijds als 100% waarheid zien. Zo is mij altijd geleerd zo vroeg mogelijk te schakelen, ongeveer bij 2500rpm. Dat doe ik ook. Maar als ik nu 80 rijd, dan zit ik dus al in de 5. (9-3 2.0t 154pk) Dat rijd goed en rustig. MAAR als ik dan wil versnellen, dan heeft de auto er moeite mee, dan hoor je hem echt zwaar brommen en versnelt hij langzaam. Pas boven de 100 ongeveer doet hij weer een beetje vrolijk/snel. Dus ik vraag me af, wat is nou beter bij 80. In de 5 rijden, nauwelijks gas geven, maar moeite hebben met versnellen, of, in de 4 rijden, volgens rijlesinstructeur standaard "veel" toeren maken, maar veel betere controle hebben over de auto/versnelling? Ik vraag me het voornamelijk af voor wat beter is voor de motor, het langzame versnellen zit ik niet zo mee verder. | |
eXplorer1 | dinsdag 3 september 2013 @ 20:16 |
Terugschakelen naar 4 als je goed wilt versnellen, dan zit je in je koppelgebied | |
Leandra | dinsdag 3 september 2013 @ 21:11 |
Je hebt leren rijden volgens het nieuwe rijden, en dat is op zuinig gericht, niet op vlot | |
Fer | dinsdag 3 september 2013 @ 22:20 |
Bij mijn Saab geeft hij onder de 2000 toeren niet echt thuis, dus als ie bij 80 in zijn 5, 1300 toeren maakt en in zijn 4, 2100, zou ik hem gewoon in 4 laten staan. Het nieuwe rijden is vroeg opschakelen, maar dan moet je wel terugschakelen als je vlot wil versnellen. Vroeger reden mensen rustig 50 in zijn 2, terwijl het net zo goed in zijn 4 kan. Maar als je snel van 50 naar 80 wil versnellen, moet je hem wel in 3 zetten. Maar goed, de precieze toerentallen weet ik ook niet. Mijn Saab is een automaat, die is zowiezo traag onder de 100. Benieuwd of het met de nieuwe turbo beter zal gaan. | |
DX11 | dinsdag 3 september 2013 @ 22:23 |
Maar wat dus eigenlijk mijn vraag is: is het nou "slecht" voor de motor als je zegmaar met veel moeite moet versnellen, dus die zware brom die je krijgt als de toeren eigenlijk te laag zijn en je geeft gas? | |
Fer | dinsdag 3 september 2013 @ 22:39 |
Ja, je kan wel een beetje gas geven en traag versnellen. Maar brommen is niet goed. | |
JohnB52 | dinsdag 3 september 2013 @ 23:18 |
Zo dat ging weer lekker met klussen vanavond. Ruitenwisserpompje was stuk, dus ik eentje overgenomen, was die ook stuk. Dus nu maar nieuwe bestellen. Daarna poging gedaan aluminium buis te vervangen door kunststof, moet passen , maar ik mis denk ik een verbindingsplaatje: | |
Osiris024 | dinsdag 3 september 2013 @ 23:35 |
Waar past het niet ..? | |
JohnB52 | dinsdag 3 september 2013 @ 23:52 |
Daar bij de di hoort t vat te zitten met een m13 boutje, hoort denk ik een plaatje tussen... | |
Osiris024 | woensdag 4 september 2013 @ 00:37 |
Even artikelnr opzoeken in WIS. Heb je die .? | |
JohnB52 | woensdag 4 september 2013 @ 11:14 |
Ja die heb ik wel op de HDD staan, maar niet gemount... Kijk vanmiddag wel ff... | |
Descendent | zondag 8 september 2013 @ 00:59 |
Ik heb een concertzaal zo ongeveer nu in mn auto. Voor: JBL composet; op versterker Achter: JBLs'9x6 speakers. Kofferbak: Pioneer subwoofer; klein maar krachtig. Heerlijk! En de verdere upgrades gaan langzaam maar zeker erin. p.s. Iemand nog een bekerhouder nodig voor een 9-3 og binnenkort? | |
swollywood | zondag 8 september 2013 @ 17:33 |
Gisteren de auto laten uitlijnen en balanceren. Bleek er ook nog een spijker in de linkerachterband te zitten. Maar gelukkig kostte het me allemaal niets. Toch handig zo'n kameraad die bij een bandenboer werkt. | |
Leandra | zondag 8 september 2013 @ 17:35 |
Oi, das minder, een spijker Wel mazzel met zo'n bandenvriendje | |
Osiris024 | woensdag 11 september 2013 @ 21:06 |
Jij hebt nu een 1 din aftermarket radio met afdekplaat erboven ? | |
Descendent | woensdag 11 september 2013 @ 21:12 |
Alleen dan (nog) ff zonder de afdekplaat. Die zoek ik nog. Hoezo? | |
Osiris024 | woensdag 11 september 2013 @ 21:13 |
Ik heb een 1 din radio + afdekplaat. Vroeg me af of de bekerhouder ipv de afdekplaat kan zonder ruimte over te houden. Dat was de eigenlijke vraag. | |
JohnB52 | woensdag 11 september 2013 @ 21:13 |
Afdekplaat heeft blue-city nog wel voor je liggen... | |
Descendent | woensdag 11 september 2013 @ 21:19 |
Ik bedoel het bakje dat boven de radio kan in geval van 1 din. Dr zit nog een klein plaatje boven onder de SID van ongev 1 cm doorsnee; daar zou de bekerhouder voor in de plaats komen. | |
Osiris024 | woensdag 11 september 2013 @ 21:26 |
Tnxs Ik heb intresse in de bekerhouder als die er nog is. Zoek jij nog onderdelen ? | |
JohnB52 | woensdag 11 september 2013 @ 21:39 |
Ja ik bedoel ook zo een ding, niet dat stripje | |
eXplorer1 | woensdag 11 september 2013 @ 23:36 |
Ik heb het nog anders, 1din radio en onder de sid een metalen plaat met boost, olie en volt meter. | |
Descendent | woensdag 11 september 2013 @ 23:39 |
Als t goed is is ie er nog; laat binnenkort ff zeker weten. Ik zoek nog vacuumslangen; verder niet zo veul eik. | |
JohnB52 | woensdag 11 september 2013 @ 23:44 |
Ik zoek nog nieuwe banden, maatje 225/45/17, nu zitten er Gremax 205/45/17 op, en die geven bij 100kmh in zn 3 nog heel veel wheelspin! Ok, wel op nat wegdek, maar ff volgas geven zit er dus niet in. | |
DX11 | woensdag 11 september 2013 @ 23:45 |
Fototje van mij geliefde 9-3: "je hebt parkeren, en je hebt parkeren" Wie doet het me na zonder krassen? | |
eXplorer1 | woensdag 11 september 2013 @ 23:54 |
Lol doet mij denken aan DE waar mijn schoonpa zijn carisma tegen een paal jankte, gast heeft nu een diffuser. | |
Osiris024 | donderdag 12 september 2013 @ 00:39 |
ik heb nog een meter nieuw blauw silicone liggen | |
Fer | vrijdag 13 september 2013 @ 13:44 |
Balen.. Me nieuwe turbo is gemonteerd, echter nu zit de uitlaat nog vol met olie. En moet ik wachten tot ze een keer 's avonds de uitlaat ff schoon kunnen rijden. Intercooler is al handmatig gereinigd. Maar we hadden hem even gestart, na 3 minuten stond de hele straat blauw. | |
eXplorer1 | vrijdag 13 september 2013 @ 15:19 |
Had ik ook, gewoon rondjes gereden over industrieterrein tot de rook weg was, duurt wel even | |
Descendent | vrijdag 13 september 2013 @ 17:42 |
Zo; die zit erin. Alleen had ik er twee besteld en kreeg ik er maar 1 geleverd uit de V.S. Dus boze mail erheen gedaan en zien hoe t verder gaat nu. | |
JohnB52 | vrijdag 13 september 2013 @ 22:08 |
Wat heb je er voor betaald? | |
Descendent | zaterdag 14 september 2013 @ 02:41 |
Te veel atm. Maar de excuusmail+ beloftes dat de tweede binnenkort verzonden wordt is al weer binnen. Ding kost 27 dollar, maar reken daar ff flink wat verzendkosten bij en invoerrechten. Uiteindelijk toch een relatief dure grap; maar als die andere binnenkomt hoop ik m voor rond de 55 euro te kunnen verkopen. Dat dekt de extra (nooit op invoerrechten gerekend) kosten dan weer een beetje. [ Bericht 5% gewijzigd door Descendent op 14-09-2013 02:48:53 ] | |
Paladijn | zaterdag 14 september 2013 @ 08:43 |
Dat krijg je ervan! (inzittende ok overigens, hoewel er emotioneel wel wat schade zal zijn) | |
Paladijn | zaterdag 14 september 2013 @ 08:45 |
Dat is toch pas boven de 150 euro? | |
Leandra | zaterdag 14 september 2013 @ 08:46 |
22 toch? Als het van buiten de EU komt. | |
Descendent | zaterdag 14 september 2013 @ 13:19 |
Heb t net ff hierop uitgerekend http://www.invoercalculator.nl/ Ik snap er niks van; wat en waarom de kosten er zijn, maar ze zijn er. | |
Fer | zaterdag 14 september 2013 @ 21:10 |
FF zelf geprobeerd. Maar hij loopt best beroerd nog, CEL knippert soms (misfire) en dikke dikke witte rook uit de uitlaat. De garage zal het morgenavond wel ff proberen. | |
eXplorer1 | zondag 15 september 2013 @ 00:33 |
whut, hoe krijg die dat voor elkaar dan? nee niet ff , bij mij duurde het één uur voordat het excessief roken voorbij was. | |
Fer | zondag 15 september 2013 @ 10:14 |
Hmmm ok, goed om te weten. Want het is ECHT niet normaal hoeveel en hoe dik die rook is die eruit komt. | |
swollywood | zondag 15 september 2013 @ 19:44 |
Straks ff op en neer rijden naar Arnhem. Bij uitlijnen en balanceren vorige week bleek mijn rechterachtervelg niet recht meer te zijn. Nu stond er op marktplaats een advertentie van iemand die toevallig 1 zo'n velg (quadspoke) te koop had, dus die zo ff ophalen. | |
swollywood | dinsdag 17 september 2013 @ 23:32 |
Leandra | woensdag 18 september 2013 @ 00:26 |
Als we dan toch reclames posten.... | |
swollywood | woensdag 18 september 2013 @ 16:54 |
Saab is weer klaar om 9-3's te produceren. http://www.vivapotenza.co(...)t-assembling-the-9-3 | |
Leandra | vrijdag 20 september 2013 @ 16:02 |
Wel even wennen: | |
Dingest | vrijdag 20 september 2013 @ 18:01 |
Niet echt Op mijn 96 zitten dezelfde logo's, alleen wel met een blauwe achtergrond. | |
Descendent | vrijdag 20 september 2013 @ 19:33 |
Ik vind ze wel mooi. Maar: Wat is het toch heerlijk om een snelle auto te rijden die er niet eens zo snel uitziet. Vandaag: Aapje in een civic-je naast me bij t stoplicht (ik stond er als enige, hij naast mij ipv achter me staan, stoer kijken enzo je kent t wel...... Bij groen zal ie wel ff lekker hebben staan kijken met zn Vtec-je; 225pk vriend Toedeledokie! ..... [ Bericht 2% gewijzigd door Descendent op 20-09-2013 19:41:07 ] | |
swollywood | vrijdag 20 september 2013 @ 21:31 |
Dat heb ik ook regelmatig met mijn 150 pk, ff de sportstand aan op de automaat en het is: | |
highender | vrijdag 20 september 2013 @ 21:38 |
Dat is goed nieuws, hopen dat het serieus is en dat ze ook weer een mooie 9-5 op de markt zetten | |
Fer | vrijdag 20 september 2013 @ 23:15 |
Dat kan wel nog heel lang duren. NEVS heeft besloten niet de rechten te kopen van GM techniek in de nieuwe 9-5 uit 2010. Ze zullen hem dus compleet opnieuw moeten ontwikkelen op basis van het Phoenix platform. Mijn Saab is eindelijk weer in orde. Stinkt nog wel naar olie, zit in de einddemper. ;-( | |
Descendent | zaterdag 21 september 2013 @ 11:04 |
Dat is er met een goede snelwegrit zo uitgebrand. Ben benieuwd naar de nieuwe Saab modellen to come. | |
DX11 | zaterdag 21 september 2013 @ 11:48 |
Dus misschien kan ik dan toch mijn hele leven Saab blijven rijden | |
Fer | zaterdag 21 september 2013 @ 12:54 |
Als je ziet wat een nieuwe straks kost.... | |
DX11 | zaterdag 21 september 2013 @ 12:56 |
Ik zei niks over nieuwe, mijn huidige is ook 13 jaar oud. Degene die nog moeten uitkomen koop ik dan 13 jaar later weer maar ik denk wel dat ik serieus een Saab rijder blijf! Wat een heerlijke auto. | |
Fer | zaterdag 21 september 2013 @ 12:58 |
Tja een soort verslaving. Terwijl er echt wel beter rijdende auto;s zijn hoor en die minder "probleempjes" kennen. Nu met een nieuwe turbo gaan de momenten komen dat de intercooler, di module, bdp sensor en brandstof pomp het gaan opgeven. | |
DX11 | zaterdag 21 september 2013 @ 12:59 |
Elk merk heeft problemen, veel merken ook veel MEER problemen dan Saab. | |
Leandra | zaterdag 21 september 2013 @ 13:02 |
Ach, uiteindelijk is er vrijwel geen auto waar ik op m'n 18de van droomde die ik ondertussen niet had kunnen kopen.... Een Jaguar E-type en nog wat exoten uitgezonderd. Ik weet nog dat ik op de AutoRai voor het eerst in de Volvo 850 estate zat.... de introductie van het model in NL en ik was gelijk verliefd, de auto leek voor me gemaakt. Nooit een gehad trouwens, maar uiteraard zou het inmiddels makkelijk kunnen. | |
DX11 | zaterdag 5 oktober 2013 @ 17:58 |
Vandaag weer een mooi plaatje van mijn auto geschoten | |
Leandra | zaterdag 5 oktober 2013 @ 18:23 |
Oeh, een Fisker Duiven? Laatste tenaamstelling was gisteren Ik denk dat ik toch wel iets anders te doen zou hebben dan bij Ikea gaan rondlopen als ik gisteren zo'n auto gekocht had..... | |
DX11 | zaterdag 5 oktober 2013 @ 18:24 |
Jep! FF wat dingen opgezocht, het is een hybride, van 2500kg en kost 719 wegenbelasting per kwartaal. Lekker logisch! | |
Leandra | zaterdag 5 oktober 2013 @ 18:28 |
Hoezo wegenbelasting? CO2 uitstoot gecombineerd: 47 g/km Ook na 1 januari dus wegenbelastingvrij. | |
DX11 | zaterdag 5 oktober 2013 @ 18:29 |
Als je checkt op kenteken staat er dat hij 719 per kwartaal kost. | |
Leandra | zaterdag 5 oktober 2013 @ 18:30 |
Als je dat waar op kenteken checkt? | |
DX11 | zaterdag 5 oktober 2013 @ 18:31 |
Ik gebruik altijd deze app en DACHT dat die altijd klopte, blijkbaar niet? Gebruikt RDW als bron. https://play.google.com/s(...)eetstra.licenseplate | |
Leandra | zaterdag 5 oktober 2013 @ 18:34 |
Ik denk dat ze dan puur op gewicht controleren en de ontheffingsregelingen niet meenemen. Wat staat er als je een Prius controleert? | |
DX11 | zaterdag 5 oktober 2013 @ 18:34 |
Geen idee ik heb geen nummerbord van een Prius bij de hand. | |
Leandra | zaterdag 5 oktober 2013 @ 18:36 |
46-SH-TG | |
DX11 | zaterdag 5 oktober 2013 @ 18:37 |
Geeft aan, geen wegenbelasting. Ik denk dat die app wel klopt hoor als ze RDW info gebruiken. | |
Leandra | zaterdag 5 oktober 2013 @ 18:37 |
Vreemd, want die Fisker Karma zou met die uitstoot zelfs volgend jaar MRB-vrij moeten zijn. | |
DX11 | zaterdag 5 oktober 2013 @ 18:38 |
Misschien zien ze het niet als hybride, hij is niet super zuinig & weegt 2500kg. | |
Leandra | zaterdag 5 oktober 2013 @ 18:45 |
Het wel of geen hybride zijn is niet doorslaggevend, het gaat om de uitstoot. | |
DX11 | zaterdag 5 oktober 2013 @ 18:46 |
Maar gewicht van de auto zorgt voor duurdere wegenbelasting. Dit ding is belachelijk zwaar dus misschien kan hij daarom niet wegenbelasting vrij zijn oid? | |
Fer | zaterdag 5 oktober 2013 @ 18:54 |
Wie zou zuiniger zijn, die 9-3 of de fisker? Heb door me korte ritjes nog wel last van het hoge verbruik van de 9-3 | |
Leandra | zaterdag 5 oktober 2013 @ 19:03 |
Ik word heel verdrietig van het verbruik van m'n 9-3 sinds we naar de stad aan het verhuizen zijn, het is duidelijk een auto die op de snelweg en 80-km wegen hoort..... Die kleine stukjes zijn dramatisch. | |
bokkepoot | zaterdag 5 oktober 2013 @ 19:04 |
Waar haal je het beste 2ehandse saabblokjes? Ik heb een B205E nodig | |
swollywood | zaterdag 5 oktober 2013 @ 19:51 |
De app ikenteken (van vwe.nl) geeft 389 euro per kwartaal maar die hanteert de tarieven van 01-01-2012. Vind ik wel een veel overzichtelijkere app. | |
JohnB52 | zaterdag 5 oktober 2013 @ 20:09 |
Een 2 liter T7 blok? Dat ligt aan je budget. Ik zou Elferink eens mailen/bellen | |
bokkepoot | zaterdag 5 oktober 2013 @ 21:07 |
dankje, ligt ook nog mooi in de buurt hier. Nog even een vraagje, past een B205E blok uit een 9-5 zonder problemen in een 9-3? | |
JohnB52 | zaterdag 5 oktober 2013 @ 21:41 |
Moet passen, is hetzelfde blok. | |
JohnB52 | zaterdag 5 oktober 2013 @ 21:45 |
B235 past ook. Heb je direct een 2.3 liter blok. Wat was er met t oude blok aan de hand? | |
bokkepoot | zaterdag 5 oktober 2013 @ 21:47 |
Ja ik ga even koekeloeren, ik ben ook wel voorstander van een groter blok Lagerschalen liggen eruit, we willen het oude blok wel reviseren. Maar het is de bedoeling dat de auto redelijk vlot weer rijdt. Wat de oorzaak is weten we nog niet, ik verwacht black sludge en een beetje olie tekort... | |
JohnB52 | zaterdag 5 oktober 2013 @ 22:29 |
Balen! Je zal t vast al gevonden hebben, maar op saabforum.nl kan je genoeg info vinden. Wel volsynthetische olie er in kieperen. 10w40. Ze hebben ook nog nieuwe blokken te koop, maar weet niet wat je budget is. | |
bokkepoot | zondag 6 oktober 2013 @ 17:07 |
Zeker , Saabforum is een goeie bron. Maar ben nog te lui om me daar ook te registreren. Ja er zat al een vol syntheet in van castrol, er was ook een flush gedaan met dat spul van Forte, daarna is er een goeie 6000 km mee gereden. Maar we trekken als het blok eruit is het oude blok uit elkaar om te kijken wat er mis was en of we het nog kunnen verhelpen. | |
JohnB52 | zondag 6 oktober 2013 @ 18:07 |
Door die.flush komt alle aangekoekte zooi in het carter terecht, waar de zeef ook zit, die de olie weer opzuigt, als dan de zeef verstopt zit , kan er geen olie meer door, en geen smering meer dus kapotte lagers. | |
bokkepoot | zondag 6 oktober 2013 @ 18:29 |
Ben ik ook bang voor.... kleppendeksel is destijds even afgeweest maar was bijzonder schoon. | |
JohnB52 | zondag 6 oktober 2013 @ 19:54 |
Dat zegt helaas niks over de zeef... Kans dat de zeef schoon is, is groot, maar niet 100% | |
eXplorer1 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:54 |
plan voor mijn saab is compleet. B204 onderblok B205 kop (gereviseerd, of een jonge die alleen benzine heeft gezien) T25 turbo erop. Ik heb al begrepen dat dit erg lekker rijdt, | |
DX11 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:07 |
Ik heb vorig jaar december olie vernieuwd toen ik deze auto kocht. Is het normaal dat er echt geen druppel gebruikt is nog? | |
house_is_a_feeling | dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:12 |
Vast wel een druppel, maar het hoeft niet altijd merkbaar te zijn. Hopelijk heb ik binnenkort weer een baan, dan kan die 900 cabrio er ook komen | |
DX11 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:20 |
Aan de pijlstok is echt geen millimeter verschil te zien | |
Fer | dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:39 |
Als de carterventilatie slecht werkt, dat is het zwakke punt van de T7 motor, neemt de motorolie vocht en benzine op. Hij lijkt alsof er niets verbruikt wordt, maar stiekem wordt je olie steeds schraler. Aan de andere kant is het ook geen Alfa of BMW, daar merk je wel olieverbruik als je regelmatig flink in de toeren jaagt. Is ook gezond en normaal. | |
DX11 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 14:38 |
Ik heb een T5 | |
eXplorer1 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:56 |
dan heb je nog steeds carter ventilatie | |
DX11 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:03 |
Goh, daar gaat toch niet om gladiool. Blijkbaar is dat bij een T7 vaker een probleem. | |
eXplorer1 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:06 |
Je geeft zelf het antwoord, bij een T7 gebeurd dat vaker, neemt niet weg dat het ook bij T5'jes gebeurd In het verleden vaak genoeg ook T5'jes in de soep gelopen hierdoor. | |
Fer | dinsdag 8 oktober 2013 @ 18:32 |
Carterventilatie is alle turbomotoren icm emissie eisen een probleem, zo heb ik begrepen. Maar volgens mij moest je je dipstick ff in een vlam houden. Knetteren is water, benzine geeft een vlam dacht ik.. | |
house_is_a_feeling | maandag 14 oktober 2013 @ 23:13 |
Ik weet dat auto's in UK goedkoop zijn, maar hier moet toch wel iets mis mee zijn.. | |
JohnB52 | maandag 14 oktober 2013 @ 23:18 |
Die is inderdaad erg goedkoop. Check ook eens ebay.co.uk | |
JohnB52 | zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:09 |
Eindelijk nieuwe banden! | |
DX11 | zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:11 |
Deze week voor de eerste keer (van mijn leven) apk gedaan op mijn geliefde saab, en jahoor, zonder ook maar 1 opmerking goedgekeurd ik ben weer helemaal happy. Was al bang dat ik de portemonnee kon open trekken.. | |
JohnB52 | zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:14 |
Dat moet je ook, gewoon om haar te belonen dat ze zo door de APK is gekomen! | |
DX11 | zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:18 |
Ik beloon dr binnenkort met een nieuwe uitlaat. Ik heb hem gezien terwijl hij op de brug stond en daar werd ik niet vrolijk van! Maar geen lekken dus geen probleem voor de keuring verder. |