Bronquote:Saab start fabriek weer op
De Zweedse autofabrikant Saab gaat zijn fabriek in Trollhättan, die al bijna 2 jaar stilligt, weer opstarten. Inmiddels zijn er al meer dan 330 medewerkers aangesteld om de productie te hervatten.
Dat liet een woordvoerder van National Electric Vehicle Sweden (NEVS), de nieuwe eigenaar van Saab, woensdag weten.
''Momenteel zijn we nog aan het onderhandelen met leveranciers, maar we zijn ervan overtuigd dat we in het najaar al kunnen starten met de productie van de nieuwe Saab 9-3'', aldus de zegsman.
De 9-3 ging 11 jaar geleden al in productie, maar wordt nu volgens de plannen rigoureus aangepakt en gemoderniseerd, zowel van binnen als van buiten. Volgend jaar moet er ook nog een volledig elektrische versie van komen.
Spyker
Saab was gedurende een groot deel van 2010 en 2011 in handen van het Nederlandse Spyker, onder leiding van Victor Muller. Het ging uiteindelijk ten onder, maar kon een doorstart maken als onderdeel van NEVS, een producent van elektrische voertuigen.
Voor de stad Trollhättan betekent de opleving van Saab een positieve verrassing. Voor het faillissement werkte 7 procent van de bevolking voor het befaamde automerk. Begin van dit jaar was bijna 40 procent van de jongeren in de stad werkloos.
Vanwaar deze waardes? Ik zou persoonlijk 240-250pk doen bij 360nm, vooral met de automaatquote:
Met stage x software en een TD04 ga je dat vrij makkelijk halen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:15 schreef Fer het volgende:
Ik vraag me af, mijn is nog orgineel 185pk (nou ja 0 momenteel hehe) maar zou die met een TD04 gelijk naar 250pk kunnen? Aero Stg 1 zeg maar..
En die opspoeltijd, hoe zou dat rijden icm een automaat.
Danks !quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:22 schreef JohnB52 het volgende:
Stigters in Vianen.
Die deed t ook voor Saab Nederland vroeger.
T kost wel wat, maar ze werken er aan totdat t goed is...
Google het bedrijf maar...
Ok, dus behalve de TD04 heeft een Aero geen andere motorische aanpassingen. Behalve de andere leidingen. Goed om te weten.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:01 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Met stage x software en een TD04 ga je dat vrij makkelijk halen.
Maptun geeft alleen met andere software en uitlaat met racecat al 265/370
Ik rij zelf stage 1 met automaat, en dit is zeer goed te doen.
Kickdown is wel massas torquesteer
93 T5 met een pure software stage 1 ~ 225 PKquote:
En uiteraard andere ECU.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:50 schreef Fer het volgende:
[..]
Ok, dus behalve de TD04 heeft een Aero geen andere motorische aanpassingen. Behalve de andere leidingen. Goed om te weten.
quote:Verder heb ik al een steering rack brace/clamp. En ik probeer altijd net geen kickdown te krijgen, gewoon op koppel rijden dus.
Sportstandquote:Vraag me alleen af wat het gevolg is van de opspoeltijd icm automaat. Aangezien die meestal ergens rond de 2000 toeren zoemt ga je dat wel merken. Door de automaat lagged ie toch al, maar gaat het heel irritant worden met TD04 of juist minder omdat ie toch al lagged.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |