abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130233869
Tijd voor goede voorbanden, wheelspin in 1, 2 en 3!

Dus Michelin, Goodyear of Dunlop...
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:26:25 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130234138
Oi das minder... :X

Hier was het vanmorgen even schikken toen ik met de Renault Clio (75 PK :') ) van Care schadeservice weg wilde rijden, niet vooruit te branden :D
Ik vraag me serieus af of hij zelfs maar in de buurt van de opgegeven maximumsnelheid kan komen :')
Nou ja, het tanken zal wel een stuk prettiger zijn, dat is dan ook gelijk het enige pluspunt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_130234270
Ach, ik wist t van te voren hoor, Gremax, niet echt een B-merk dus
pi_130239740
  maandag 19 augustus 2013 @ 15:57:45 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130239944
Whut? :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 19 augustus 2013 @ 16:28:37 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_130241097
Eén pomp in heel NL geloof ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_130243317
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2013 16:28 schreef Duvel het volgende:
Eén pomp in heel NL geloof ik.
Nee hoor veel meer :-)
  † In Memoriam † dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:38:13 #158
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130259811
Weet iemand welk bedrijf een Saab 99 uit kan lijnen ? Niet alleen qua sporing, maar ook qua camber ? Want daar zijn weer vulplaten voor nodig ...

Dit i.v.m. laswerk in de buurt van de wielophanging. Het stuur staat scheef en m'n 99 trekt wat naar links.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_130269452
Stigters in Vianen.

Die deed t ook voor Saab Nederland vroeger.

T kost wel wat, maar ze werken er aan totdat t goed is...

Google het bedrijf maar...
pi_130323973
quote:
Saab start fabriek weer op

De Zweedse autofabrikant Saab gaat zijn fabriek in Trollhättan, die al bijna 2 jaar stilligt, weer opstarten. Inmiddels zijn er al meer dan 330 medewerkers aangesteld om de productie te hervatten.

Dat liet een woordvoerder van National Electric Vehicle Sweden (NEVS), de nieuwe eigenaar van Saab, woensdag weten.

''Momenteel zijn we nog aan het onderhandelen met leveranciers, maar we zijn ervan overtuigd dat we in het najaar al kunnen starten met de productie van de nieuwe Saab 9-3'', aldus de zegsman.

De 9-3 ging 11 jaar geleden al in productie, maar wordt nu volgens de plannen rigoureus aangepakt en gemoderniseerd, zowel van binnen als van buiten. Volgend jaar moet er ook nog een volledig elektrische versie van komen.

Spyker

Saab was gedurende een groot deel van 2010 en 2011 in handen van het Nederlandse Spyker, onder leiding van Victor Muller. Het ging uiteindelijk ten onder, maar kon een doorstart maken als onderdeel van NEVS, een producent van elektrische voertuigen.

Voor de stad Trollhättan betekent de opleving van Saab een positieve verrassing. Voor het faillissement werkte 7 procent van de bevolking voor het befaamde automerk. Begin van dit jaar was bijna 40 procent van de jongeren in de stad werkloos.
Bron
pi_130325767
Ik vraag me af, mijn is nog orgineel 185pk (nou ja 0 momenteel hehe) maar zou die met een TD04 gelijk naar 250pk kunnen? Aero Stg 1 zeg maar..

En die opspoeltijd, hoe zou dat rijden icm een automaat.
.
pi_130326891

230pk en 390Nm
pi_130357556
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:40 schreef JohnB52 het volgende:

230pk en 390Nm
Vanwaar deze waardes? Ik zou persoonlijk 240-250pk doen bij 360nm, vooral met de automaat
life happens while you're pusing the throttle.
pi_130359845
98, dus nog bruine? Injectoren...

Die 390 is nog steeds safe met de automaat.
pi_130370094
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:15 schreef Fer het volgende:
Ik vraag me af, mijn is nog orgineel 185pk (nou ja 0 momenteel hehe) maar zou die met een TD04 gelijk naar 250pk kunnen? Aero Stg 1 zeg maar..

En die opspoeltijd, hoe zou dat rijden icm een automaat.
Met stage x software en een TD04 ga je dat vrij makkelijk halen.

Maptun geeft alleen met andere software en uitlaat met racecat al 265/370


Ik rij zelf stage 1 met automaat, en dit is zeer goed te doen.

Kickdown is wel massas torquesteer :P
pi_130374745
Wat voor Saab heb jij? Osiris024?
  † In Memoriam † vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:17:20 #167
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130376707
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 12:22 schreef JohnB52 het volgende:
Stigters in Vianen.

Die deed t ook voor Saab Nederland vroeger.

T kost wel wat, maar ze werken er aan totdat t goed is...

Google het bedrijf maar...
Danks !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_130377467
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 00:01 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Met stage x software en een TD04 ga je dat vrij makkelijk halen.

Maptun geeft alleen met andere software en uitlaat met racecat al 265/370

Ik rij zelf stage 1 met automaat, en dit is zeer goed te doen.

Kickdown is wel massas torquesteer :P
Ok, dus behalve de TD04 heeft een Aero geen andere motorische aanpassingen. Behalve de andere leidingen. Goed om te weten.

Verder heb ik al een steering rack brace/clamp. En ik probeer altijd net geen kickdown te krijgen, gewoon op koppel rijden dus.

Vraag me alleen af wat het gevolg is van de opspoeltijd icm automaat. Aangezien die meestal ergens rond de 2000 toeren zoemt ga je dat wel merken. Door de automaat lagged ie toch al, maar gaat het heel irritant worden met TD04 of juist minder omdat ie toch al lagged.
.
pi_130380794
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 08:08 schreef JohnB52 het volgende:
Wat voor Saab heb jij? Osiris024?
93 T5 met een pure software stage 1 :) ~ 225 PK

[ Bericht 3% gewijzigd door Osiris024 op 23-08-2013 13:01:30 ]
pi_130380923
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 10:50 schreef Fer het volgende:

[..]

Ok, dus behalve de TD04 heeft een Aero geen andere motorische aanpassingen. Behalve de andere leidingen. Goed om te weten.
En uiteraard andere ECU.


quote:
Verder heb ik al een steering rack brace/clamp. En ik probeer altijd net geen kickdown te krijgen, gewoon op koppel rijden dus.


^O^
quote:
Vraag me alleen af wat het gevolg is van de opspoeltijd icm automaat. Aangezien die meestal ergens rond de 2000 toeren zoemt ga je dat wel merken. Door de automaat lagged ie toch al, maar gaat het heel irritant worden met TD04 of juist minder omdat ie toch al lagged.
Sportstand :P

Goed te doen imho.
pi_130489795
Eerst van de week de 96 maar eens grondig opgepoetst, want hij was weer behoorlijk dof uitgeslagen ;)





Tsja, aan de rest van het roestige plaatwerk doe ik voorlopig niet zoveel. Het is zo uitgebreid dat hij een fullbody-restauratie nodig heeft, en het geld daarvoor heb ik zo snel niet liggen. Zolang hij nog prima rijdt laat ik het er redelijk bij en gaat hij een beetje als een ratlook door het leven :Y Goede nieuws is dat hij weer een nieuwe APK heeft tot 2015 - via het Saabforum een setje velgen en goede 2dehands bandjes gescoord, voor de rest waren het een setje hoezen en afstellen van de CO. En zondag gaf hij acte de présence op de Saab-meet in Erm, met een leuke toerrit erbij ^O^







  zondag 1 september 2013 @ 21:32:42 #172
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_130722291
Ik heb inmiddels een 02 9-5 Aero. Zwart, alle opties (op navi na), 162k kilometers.

Nu springt er toevallig een xenon-pit gisteren. Ik krijg via internet de indruk dat ik zulks zelf wel kan vervangen. Maar de vraag die voor mij nog open staat is welke pit ik precies moet hebben. Een Philips D1S vermoed ik, maar echt zeker weet ik het niet.

Anyone?
pi_130728079
Osram D1S kan je er ook in doen.

Wel handig om 2 dezelfde erin te doen, anders heb je kleurverschil.

Geen goedkope lampjes, rond de 70 euro.
  maandag 2 september 2013 @ 19:26:37 #174
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_130751072
Tis niet anders. Zal de Philips bestellen. Ga ze zelf vervangen.
  maandag 2 september 2013 @ 19:41:40 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130751884
Ik heb pas een Xenon door Haaima laten vervangen, maar ik heb de rekening nog niet, ik kan je dus niet vertellen wat het kost om het te laten doen....
Ik heb verder ook niet opgelet welk type er inging, ik weet alleen dat het een Philips was.

Overigens lijkt er wel een behoorlijk verschil in sterkte te zijn, vooral overdag, 's avonds valt het veel minder op, en als ik voor de Saab rij dan stoort het ook niet ofzo, maar als ik de auto voor de garagedeur heb staan en ik doe overdag het licht aan, dan lijkt er wel een flink verschil te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 2 september 2013 @ 19:42:58 #176
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_130751968
Voor de 9-5 uit mijn reeks moet het een koud kunstje zijn. Kwartiertje werk.
  maandag 2 september 2013 @ 19:44:48 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130752063
Er staat in de gebruiksaanwijzing van onze 9-3 Sport Sedan dat je het niet zelf mag doen, dus ik ben de beroerdste niet, en rij daar gewoon even voor naar Haaima, die zit toch in de buurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_130753036
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:41 schreef Leandra het volgende:
Ik heb pas een Xenon door Haaima laten vervangen, maar ik heb de rekening nog niet, ik kan je dus niet vertellen wat het kost om het te laten doen....
Ik heb verder ook niet opgelet welk type er inging, ik weet alleen dat het een Philips was.

Overigens lijkt er wel een behoorlijk verschil in sterkte te zijn, vooral overdag, 's avonds valt het veel minder op, en als ik voor de Saab rij dan stoort het ook niet ofzo, maar als ik de auto voor de garagedeur heb staan en ik doe overdag het licht aan, dan lijkt er wel een flink verschil te zijn.
Dat is ook niet zo vreemd, oude vs nieuwe lamp, en misschien ook nog een ander merk...
  maandag 2 september 2013 @ 20:43:06 #179
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_130755312
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:55 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

93 T5 met een pure software stage 1 :) ~ 225 PK
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:55 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

93 T5 met een pure software stage 1 :) ~ 225 PK
Hey grappig; ik ook. (225pk Hirsch; ook T5)

Overigens moet mijn Saab in de OP ff aangepast nog; :P
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  maandag 2 september 2013 @ 22:02:30 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130760122
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 20:03 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Dat is ook niet zo vreemd, oude vs nieuwe lamp, en misschien ook nog een ander merk...
Nee, dat verbaasde me ook niet, maar ik vind het wel bijzonder dat het verschil op de garagedeur, vooral overdag, zo groot is, maar dat je het vrijwel niet ziet als je ervoor rijdt en het in je spiegels ziet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_130762773
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:55 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

93 T5 met een pure software stage 1 :) ~ 225 PK
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 20:43 schreef Descendent het volgende:

[..]

[..]

Hey grappig; ik ook. (225pk Hirsch; ook T5)

Overigens moet mijn Saab in de OP ff aangepast nog; :P
En ik maar denken dat dat niet kon?
Heb het eens gevraagd op Saabforum, toen werd er verteld dat alleen T7 met software naar stage1 kan, en dat je bij T5 een stuk duurder uit komt omdat je er wat onderdelen bij moet hebben?

Wie kan me meer uitleggen?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_130764505
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:50 schreef delano.888 het volgende:

[..]

[..]

En ik maar denken dat dat niet kon?
Heb het eens gevraagd op Saabforum, toen werd er verteld dat alleen T7 met software naar stage1 kan, en dat je bij T5 een stuk duurder uit komt omdat je er wat onderdelen bij moet hebben?

Wie kan me meer uitleggen?
APC klep en intercooler

Alleen 185 pk fpt kan zonder aanpassingen naar stage 1 :)

T7 heb ik geen verstand van.
pi_130764841
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 23:28 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

APC klep en intercooler

Alleen 185 pk fpt kan zonder aanpassingen naar stage 1 :)

T7 heb ik geen verstand van.
Ik wil graag naar 185 dat lijkt me meer dan genoeg voor mij. Dat kan dus echt wel met alleen software? En wat moet dat kosten dan ongeveer?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_130775050
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 23:36 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik wil graag naar 185 dat lijkt me meer dan genoeg voor mij. Dat kan dus echt wel met alleen software? En wat moet dat kosten dan ongeveer?
Nee op jouw Saab zit géén APC klep.

Geen pure FPT stage software voor jou :)


http://speektuning.nl/sho(...)78tnu63u54robdj5ld75


Stage 'FPT'

Met deze stage maakt u van uw LPT (154 Pk) een echte FPT (185 Pk).

Deze stage bestaat uit:

- gemodificeerde software (RUIL ECU, waarbij de oude z.s.m. weer retour gestuurd dient te worden)

- APC klep (magneetventiel)

- Slangenset t.b.v. APC klep

- Duidelijke montage instructie

Vermogen en koppel na tuning:

185 Pk en 270 Nm




[ Bericht 8% gewijzigd door Osiris024 op 03-09-2013 13:25:16 ]
pi_130775242
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:15 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Nee op jouw Saab zit géén APC klep.

Geen pure stage FPT software voor jou :)


http://speektuning.nl/sho(...)78tnu63u54robdj5ld75


Stage 'FPT'

Met deze stage maakt u van uw LPT (154 Pk) een echte FPT (185 Pk).

Deze stage bestaat uit:

- gemodificeerde software (RUIL ECU, waarbij de oude z.s.m. weer retour gestuurd dient te worden)

- APC klep (magneetventiel)

- Slangenset t.b.v. APC klep

- Duidelijke montage instructie

Vermogen en koppel na tuning:

185 Pk en 270 Nm



Balen, anders had ik t graag gedaan.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator dinsdag 3 september 2013 @ 13:26:15 #186
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_130775297
http://speektuning.nl/sho(...)78tnu63u54robdj5ld75

Is dit nou alleen gemodificeerde software?
Ik weet dat ik voor mijn Citroën AX gewoon een ander rommetje kreeg, was 3 of 4 tientjes en opeens reed dat ding 100 in z'n 1 _O_
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_130775328
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:23 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Balen, anders had ik t graag gedaan.
Snap ik , mooie prijs wel bij Speek, een losse APC klep (OEM) is al duurder dan het hele pakket :)

En dan kan je wel gelijk door naar stage 1 voor dezelfde prijs.

Alleen de ECU is anders.
pi_130775353
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:26 schreef djkoelkast het volgende:
http://speektuning.nl/sho(...)78tnu63u54robdj5ld75

Is dit nou alleen gemodificeerde software?
Ik weet dat ik voor mijn Citroën AX gewoon een ander rommetje kreeg, was 3 of 4 tientjes en opeens reed dat ding 100 in z'n 1 _O_
Jep , alleen de software. :) (verhoging turbodruk)

ECU tuning bij auto's zonder turbo zet niet heel veel zoden aan de dijk.
  Moderator dinsdag 3 september 2013 @ 13:33:20 #189
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_130775467
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:28 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Jep , alleen de software. :)

ECU tuning bij auto's zonder turbo zet niet heel veel zoden aan de dijk.
Die AX was een GTi
Maar stel ik zou mijn 9-5 'upgraden' met zo'n ding, is dat niet slecht voor alles wat er in zit: slijt het niet 10x zo hard? Ga je niet veel meer benzine verbruiken?
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_130775542
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:33 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Die AX was een GTi
Maar stel ik zou mijn 9-5 'upgraden' met zo'n ding, is dat niet slecht voor alles wat er in zit: slijt het niet 10x zo hard? Ga je niet veel meer benzine verbruiken?
Het gaat net zo snel kapot als je rechtervoet wilt ;)

- Goed laten afkoelen en nadraaien na hard gereden te hebben.

- Om de 10000. (ik doe 5000) km nieuwe olie.

Vaak is de auto wat zuiniger in het dagelijks gebruik, bij WOT gaat het dan wel wat harder met de peut :P


Heel goed heel te houden dus.
  Moderator dinsdag 3 september 2013 @ 13:37:40 #191
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_130775592
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:35 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Het gaat zo snel kapot als je rechtervoet wilt ;)

- Goed laten afkoelen en nadraaien na hard gereden te hebben.

- Om de 10000. (ik doe 5000) km nieuwe olie.

Vaak is de auto wat zuiniger in het dagelijks gebruik, bij WOT gaat het dan wel wat harder met de peut :P

Heel goed heel te houden dus.
Ik heb bij de vorige APK de olie compleet laten vervangen door Castrol Magnatec, die werd aangeraden door diverse Saab sites en fora. Af laten koelen, motor uit en hij koelt af toch :P
Laatste stuk kom ik trouwens toch nooit boven de 2000rpm en dan werkt de turbo nog niet
WOT ken ik niet, term zegt me niks.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_130775666
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:37 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik heb bij de vorige APK de olie compleet laten vervangen door Castrol Magnatec, die werd aangeraden door diverse Saab sites en fora. Af laten koelen, motor uit en hij koelt af toch :P
Laatste stuk kom ik trouwens toch nooit boven de 2000rpm en dan werkt de turbo nog niet
WOT ken ik niet, term zegt me niks.
Je turbo draait over de 10k RPM als je flinkt hebt lopen gassen, knal je gelijk de motor en dus de oliepomp dan krijgt de nog steeds nadraaiende turbo géén olie meer. --> vastlopen

Ik gebruik Castrol 5W30 vol synthetic.

WOT : Wide Open Trottle --> volgas

ps: Ook bij lagere toeren blijft je turbo meedraaien ;)
  Moderator dinsdag 3 september 2013 @ 13:42:57 #193
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_130775725
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:40 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Je turbo draait over de 10k RPM als je flinkt hebt lopen gassen, knal je gelijk de motor en dus de oliepomp dan krijgt de nog steeds nadraaiende turbo géén olie meer. --> vastlopen

Ik gebruik Castrol 5W30 vol synthetic.

WOT : Wide Open Trottle --> volgas
Kijk, zo leer je nog eens wat ;)
Ik rij hier sowieso altijd rustig in en uit, en echt flink lopen gassen doe ik niet. 9 van de 10 keer op cruise control want het is hier allemaal 50, 60, 70 of 80 km/u wat je mag. Ik ben alleen wel altijd als eerste weg bij de stoplichten :+

Maar na het rijden nog een tijd stil staan dan?
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_130775750
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:42 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Maar na het rijden nog een tijd stil staan dan?
Ik blijf stil staan tot mijn fan stopt met nadraaien.

Ik weet niet beter, wij rijden thuis allemaal nog met de eerste turbo rond.

met 250k + op de teller.
  Moderator dinsdag 3 september 2013 @ 13:45:15 #195
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_130775776
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:44 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Ik blijf stil staan tot mijn fan stopt met nadraaien.
Ik hoor alleen een fan draaien als ik in de rij bij de McDrive sta. Als je even boodschappen wil doen dan ga je toch niet eerst 2 minuten stil staan voor je uitstapt? Dat is raar.
Ik heb een Citroën BX gehad, dus het niet meteen wegrijden ben ik wel gewend, maar het niet meteen uitstappen is nieuw voor me.

Ik rij ook met mijn 1e turbo met mijn 2003 9-5 en 240k
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_130775835
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:45 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik hoor alleen een fan draaien als ik in de rij bij de McDrive sta. Als je even boodschappen wil doen dan ga je toch niet eerst 2 minuten stil staan voor je uitstapt? Dat is raar.
Ik heb een Citroën BX gehad, dus het niet meteen wegrijden ben ik wel gewend, maar het niet meteen uitstappen is nieuw voor me.

Ik rij ook met mijn 1e turbo met mijn 2003 9-5 en 240k
Dit is alleen als ik wat steviger heb gereden.

Rij je snelweg en daarna 5 min bebouwde kom, dan zakt de temperatuur vanzelf al. :)

Bij gewoon stadsverkeer of naar de Appie kan hij gewoon direct uit.
pi_130775870
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:45 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik rij ook met mijn 1e turbo met mijn 2003 9-5 en 240k
Dan ga je gewoon goed met je auto om. ^O^

Jij hebt helemaal geen tips nodig ;)
  Moderator dinsdag 3 september 2013 @ 13:51:16 #198
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_130775950
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:48 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Dan ga je gewoon goed met je auto om. ^O^

Jij hebt helemaal geen tips nodig ;)
Haha ok :D
Alleen helaas onlangs een vent die zijn wagen achteruit mijn deur in reed en een leip die zo hard over de spoorwegovergang reed (die behoorlijk smal was) dat mijn spiegel terugklapte.
In beide gevallen alleen wat krasjes op de lak, dat laat ik lekker zitten en ga ik geen verzekeringsgedoe voor aanspreken hoor. Ik was toch al van plan deze op te rijden.
Ohja en kattennagels op mijn motorkap ;(
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_130776043
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:51 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Haha ok :D
Alleen helaas onlangs een vent die zijn wagen achteruit mijn deur in reed en een leip die zo hard over de spoorwegovergang reed (die behoorlijk smal was) dat mijn spiegel terugklapte.
In beide gevallen alleen wat krasjes op de lak, dat laat ik lekker zitten en ga ik geen verzekeringsgedoe voor aanspreken hoor. Ik was toch al van plan deze op te rijden.
Ohja en kattennagels op mijn motorkap ;(
Mijn lak ziet er echt niet meer uit, steenslag vooral.

Ik rij deze ook op en volgens de dagwaarde is die dat al :P

Kattennagels ? , lekker warm op de kap gelegen zeker.

Uit ervaring weet ik dat je eraf blijft glijden ;)
  Moderator dinsdag 3 september 2013 @ 13:59:26 #200
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_130776171
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:54 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Mijn lak ziet er echt niet meer uit, steenslag vooral.

Ik rij deze ook op en volgens de dagwaarde is die dat al :P

Kattennagels ? , lekker warm op de kap gelegen zeker.

Uit ervaring weet ik dat je eraf blijft glijden ;)
Er ligt hier vaak een kat op de motorkap en die vlucht zodra er iemand in de buurt komt, hoe zachtjes je ook aan komt, dus dan zet 'ie zich af en heb je krassen in je lak.
Maarja bij het inladen via de achterdeuren is ook wel eens wat lak gesneuveld en we nemen de hond wel eens mee achterin, daar hebben we een speciaal hondending voor, een soort mat die je vastmaakt aan alle 4 de hoofdsteunen, maar de hond vindt het leuk om met haar kop uit het raam te gaan en dan gaan d'r poten op de binnenkant van de deur, die is niet beschermd, dus ook daar is wat schade.

Het zijn maar kleine dingetjes evengoed hoor, hij ziet er (behalve het logo op de motorkap maar daar heb ik een nieuwe voor) vrij netjes uit verder. Bekleding is nog helemaal goed (Vector uitvoering, half leer). Alleen een brandvlek op het 'plafond' zeg maar, dus ooit heeft er iemand in gerookt, maar zo heb ik hem gekocht, want wij roken niet. Was trouwens niet te ruiken, dus het was al even geleden :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')