abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 augustus 2013 @ 20:31:58 #126
28033 Pek
je moet wat
pi_129728023
Gezondheidrisico's :')
Van leven ga je dood ja , deal with it 8-)
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_129729779
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:19 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Sterker nog, rekenkracht verdubbelt al niet meer om de twee jaar omdat we de grens bereiken qua schaal.

Verder ziet die hamburger er enorm ranzig uit. Droog en taai, gadver.
Ik vind het er prima uitzien eigenlijk. Maar nog genoeg ruimte voor verbetering.

quote:
Ik heb zo'n muts op Facebook die loopt te verkondigen dat ze het een dieptepunt van de mensheid vindt omdat we de gezondheidsrisico's op lange termijn pas kunnen waarnemen als zoiets op de markt komt. :') Behalve dat het onzin is, kan je zoiets voor zowat elk product wel poneren. Technologie, medicijnen, etc.
Op mijn FB heb ik er nog niets over gelezen. Het interesseert mensen blijkbaar weinig. ;(
pi_129731269
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik vind het er prima uitzien eigenlijk. Maar nog genoeg ruimte voor verbetering.

[..]

Op mijn FB heb ik er nog niets over gelezen. Het interesseert mensen blijkbaar weinig. ;(
Ik kijk er ook niet van op, maar gerommel met voedsel is echt niet iets nieuws. Daarbij is dit sowieso niet echt nieuws, stamcellen worden al lang gebruikt voor allerlei toepassingen (nu toevallig hamburgers)
pi_129732245
Misschien dat ze binnenkort hoeren kunnen kweken uit stamcellen, dat zou echt fantastisch zijn!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_129733292
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:26 schreef -CRASH- het volgende:
Mag ik 1 hamburger....
Dat is dan 700.000 euro
Mag ik hier ook pinnen
Nah, de 700.000 was voor de hele ontwikkeling etc. Deze hamburger zelf scheen maar 250.000 te kosten. Koopje, toch!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_129733663
Ik heb van het weekend een hamburger op van de Vegetarische Slager. Is met ¤1,45 nu al goed betaalbaar. :P Smaakte ook prima moet ik zeggen, iets te zout nog maar al veel beter dan alle vega-burgers die ik daarvoor heb geproefd. Ik ben zelf geen vegetarier maar juich deze nieuwe ontwikkelingen wel toe.
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
  maandag 5 augustus 2013 @ 23:10:54 #132
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_129736300
Wat slacht een vegetarische slager? Een distel?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 5 augustus 2013 @ 23:11:38 #133
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_129736335
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 22:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nah, de 700.000 was voor de hele ontwikkeling etc. Deze hamburger zelf scheen maar 250.000 te kosten. Koopje, toch!
Ontwikkeling is altijd duur. Nu is het zaak om die kosten terug te verdienen met schaalvergroting.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 10:47:54 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_129746331
Mooie ontwikkeling
  † In Memoriam † dinsdag 6 augustus 2013 @ 11:46:49 #135
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_129747849
Wel grappig dat het om puur vleesweefsel gaat. Lijkt me heel raar. Elk stukje vlees heeft nu eenmaal vet nodig voor de smaak. Benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_129747946
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 10:47 schreef Hexagon het volgende:
Mooie ontwikkeling
Mja, het is de vraag in hoeverre deze ontwikkeling echt tot een product kan leiden dat de smaak van vlees weet te benaderen. Zoals gisteren ook werd opgemerkt ergens op TV wordt de smaak van vlees ook grotendeels bepaald door de ophoping van stoffen in het vlees gedurende de ontwikkeling van het dier. Dat zul je dan ook op de een of andere manier moeten zien te benaderen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_129748184
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zou de inhoud echter wel met een flinke dosis zout nemen. Zoals in een Nature review over dat boek ook werd gesteld:

[..]

Toch is het alles behalve ondenkbaar.

De technologische wetenschap blijft zich ontwikkelen, wie weet waar we over 20 jaar staan.
pi_129748357
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 11:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Toch is het alles behalve ondenkbaar.

De technologische wetenschap blijft zich ontwikkelen, wie weet waar we over 20 jaar staan.
Dat vind ik altijd zo'n lekenargument. Voor elke succesvolle technologie zijn er 10 of 100 veelbelovende technologieën die het in de praktijk toch niet halen. Dat heeft allerhande oorzaken, van daadwerkelijk onoverkoombare (theoretische) problemen tot aan het feit dat er efficiëntere en goedkopere alternatieven opkomen.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:04:01 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_129748432
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 11:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mja, het is de vraag in hoeverre deze ontwikkeling echt tot een product kan leiden dat de smaak van vlees weet te benaderen. Zoals gisteren ook werd opgemerkt ergens op TV wordt de smaak van vlees ook grotendeels bepaald door de ophoping van stoffen in het vlees gedurende de ontwikkeling van het dier. Dat zul je dan ook op de een of andere manier moeten zien te benaderen.
Ach dat zal op den duur ook wel lukken
pi_129748502
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 12:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ach dat zal op den duur ook wel lukken
Zie de reactie boven je. ;)
pi_129748552
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 12:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd zo'n lekenargument. Voor elke succesvolle technologie zijn er 10 of 100 veelbelovende technologieën die het in de praktijk toch niet halen. Dat heeft allerhande oorzaken, van daadwerkelijk onoverkoombare (theoretische) problemen tot aan het feit dat er efficiëntere en goedkopere alternatieven opkomen.
Natuurlijk, alleen de theorien zijn er.

Daarbij is het kiezen van een goedkoper alternatief gewoon een rationele afweging. Dat heeft niets te maken met het "niet kunnen".

Er zijn genoeg wetenschappers die beweren dat wij over 20 jaar wel eens heel ver kunnen zijn. Dat wij ook met behulp van technologie langer gaan leven, veel langer.
pi_129748569
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:45 schreef Monolith het volgende:
Overigens wordt dit pas echt een revolutie als ze er ook een mayo en curry smaak aan toevoegen natuurlijk.
+ een broodje met graan uit een stamcel :+
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_129748653
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 11:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

In hoeverre is dat relevant?

Is het wenselijk dat wij als maatschappij de smaak van het vlees boven dierenleed en het milieu gaan zetten?

Natuurlijk is het niet goed als de hamburger opeens naar wortels gaat smaken. Maar wat maakt het nu uit als dit vlees wat minder sappig is als de "echte" hamburger?
pi_129748661
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:55 schreef jogy het volgende:

[..]

Een ziekenhuis zou eigenlijk alleen maar gebroken ledematen moeten herstellen en de rest lekker laten gaan. krijgen we een mooie sterke samenleving van.
Evolutie is niet dat de sterkste overleefd maar het organisme dat zich het best (en waar nodig snelst) aanpast. *O*
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_129748677
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 12:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Natuurlijk, alleen de theorien zijn er.

Daarbij is het kiezen van een goedkoper alternatief gewoon een rationele afweging. Dat heeft niets te maken met het "niet kunnen".

Er zijn genoeg wetenschappers die beweren dat wij over 20 jaar wel eens heel ver kunnen zijn. Dat wij ook met behulp van technologie langer gaan leven, veel langer.
Het heeft niet zoveel te maken met 'alleen de theorieën zijn er'. Er is zelfs al een prototype. Het gaat erom dat de technologie die hier gehanteerd wordt bestaat uit het kweken van spierweefsel uit stamcellen. Daar moet dan ook nog vetweefsel bij komen, je moet de accumulatie van dergelijke stoffen op de een of andere manier zien te emuleren, enzovoort. De vraag is of dat gaat lukken.

Veel mensen dacht een aantal decennia terug ook dat de AI inmiddels wel op het niveau zou zijn dat we volledig autonome robots zouden hebben die qua niveau vergelijkbaar zouden zijn met de mens. Op het moment zijn we nog nauwelijks in staat om robots te bouwen die de motoriek van simpele insecten weten na te bootsen.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:12:13 #146
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129748741
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:55 schreef jogy het volgende:

[..]

Een ziekenhuis zou eigenlijk alleen maar gebroken ledematen moeten herstellen en de rest lekker laten gaan. krijgen we een mooie sterke samenleving van.
iemand die botten breekt is of dom of onvoorzichtig of heeft een zwak gestel, geen reden om aan te nemen dat het herstellen van breuken de maatschappij sterker zou maken :P
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_129748750
Al is het kweken van bruikbare organen nog interessanter. :9
pi_129748755
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 12:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

In hoeverre is dat relevant?

Is het wenselijk dat wij als maatschappij de smaak van het vlees boven dierenleed en het milieu gaan zetten?

Natuurlijk is het niet goed als de hamburger opeens naar wortels gaat smaken. Maar wat maakt het nu uit als dit vlees wat minder sappig is als de "echte" hamburger?
Dat is alleszins relevant. Als het niet smaakt naar 'echt vlees', dan kun je net zo goed efficiëntere, al bestaande vleesvervangers hanteren. Ik kan me niet voorstellen dat dergelijke kweek een echt efficiënt proces oplevert. Hooguit zou het een interessante toepassing kunnen zijn om net als in science fiction series e.d. je eigen eten te kunnen 3D printen.
pi_129748775
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 12:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het heeft niet zoveel te maken met 'alleen de theorieën zijn er'. Er is zelfs al een prototype. Het gaat erom dat de technologie die hier gehanteerd wordt bestaat uit het kweken van spierweefsel uit stamcellen. Daar moet dan ook nog vetweefsel bij komen, je moet de accumulatie van dergelijke stoffen op de een of andere manier zien te emuleren, enzovoort. De vraag is of dat gaat lukken.

Veel mensen dacht een aantal decennia terug ook dat de AI inmiddels wel op het niveau zou zijn dat we volledig autonome robots zouden hebben die qua niveau vergelijkbaar zouden zijn met de mens. Op het moment zijn we nog nauwelijks in staat om robots te bouwen die de motoriek van simpele insecten weten na te bootsen.
Maar toen dachten "mensen" dat. Nu beweren zelfs wetenschappers dat wij over 20 jaar erg ver kunnen zijn.

Maar hoe komt het eigenlijk dat wij nog geen robots kunnen bouwen die de motoriek van simpele insecten kunnen na bootsen? Waarom is dat zo moeiijk? (jij hebt er immers veel meer verstand van dan ik).
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:15:46 #150
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_129748867
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 12:09 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Evolutie is niet dat de sterkste overleefd maar het organisme dat zich het best (en waar nodig snelst) aanpast. *O*
Precies en als je dus de mensheid als organisme zou zien dan is het voor ons het beste om een beetje lief en verzorgend voor elkaar te zijn in plaats van maar tegen onszelf te vechten. Maar offtopic B-).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')