Maar je wilt juist zo min mogelijk te regelen hebben op zo'n moment.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die kan je ook bellen zonder verzekering.
Ja, dat is het grote voordeel. Maar er is niets op tegen om zonder verzekering een uitvaartondernemer te zoeken en te bespreken wat er mogelijk is. Als je dan al je wensen vastlegt, kunnen je nabestaanden contact opnemen met deze ondernemer als het zover is, en je wensen voorleggen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:40 schreef remlof het volgende:
Bij de uitvaarten van m'n ouders vond ik het anders wel prettig dat er zo'n man van de Dela langskomt die alles voor je regelt, op zo'n moment staat je hoofd daar namelijk echt niet naar...
De man van de Dela bellen is 'iets regelen'?quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar je wilt juist zo min mogelijk te regelen hebben op zo'n moment.
Nou, dat is niet zo hoor: er zijn best veel klachten over voorgekookte uitvaarten. Dat er opeens van alles niet kan of alleen op de manier van de ondernemer. Ze zijn niet erg soepel en slijten bij voorkeur een vast stramien.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Helaas zorgt de emotionele component ervoor dat mensen een wensenlijstje en een gereserveerd geldbedrag al door agressieve uitvaartmarketing zijn gaan beschouwen als nalatigheid en het opzadelen van nabestaanden met hun problemen. Daar kan een uitvaartverzekeraar natuurlijk handig op inspelen; overledenen zijn altijd tevreden met hun uitvaart en nabestaanden mopperen niet over rekeningen, want dan lijken ze gierig en harteloos.
Nee maar op dat moment zelf achter een 'uitvaartboer' aangaan wel.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De man van de Dela bellen is 'iets regelen'?
Een telefoontje kan je toch wel plegen, dat is mijn ouders bij de begrafenissen van hun ouders altijd gelukt, tenminste.
Dat is dus weer het nadeel van die natura-verzekeringen. Bij kapitaal heb je relatief minder klachten, behalve dan bij tegenvallende rendementen of sterke premiestijgingen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou, dat is niet zo hoor: er zijn best veel klachten over voorgekookte uitvaarten. Dat er opeens van alles niet kan of alleen op de manier van de ondernemer. Ze zijn niet erg soepel en slijten bij voorkeur een vast stramien.
Hoppa! Is ook een goede handel.. beetje vreemde handel maar wel business.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:46 schreef betyar het volgende:
Grafkisten maken. Uiteraard tegen veel lagere prijzen dan die uitvaartondernemingen ervoor vragen!
Nee, dat valt in praktijk mee.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee maar op dat moment zelf achter een 'uitvaartboer' aangaan wel.
En in precies dat gezeik heb je geen zin als een van je ouders net is overleden, geloof me.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, dat valt in praktijk mee.
Je belt een uitvaartverzekeraar, vertelt het budget en het wensenlijstje en c'est ça.
Als hij het niet kan voor dat bedrag bel je een ander. Kost je hooguit een halfuurtje.
Dat verschilt per persoon, geloof me.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:53 schreef remlof het volgende:
[..]
En in precies dat gezeik heb je geen zin als een van je ouders net is overleden, geloof me.
Mja, als je weinig geld hebt is de keuze eten of ceremonie vrij snel gemaakt denk ik.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat je er ook nog wel iets van een ceremonie omheen wilt hebben?
Dat zal, maar ik zou daar dus absoluut geen zin in hebben en m'n broer ook niet. Dus ik ben blij dat het zo is gegaan als het is gegaan dankzij de uitvaartverzekeringen van mijn ouders bij Dela.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat verschilt per persoon, geloof me.
Of een uitvaartverzekering zinnig of onzinnig is, verschilt per situatie. Dat werkt inderdaad als je oud wordt. Als ik morgen onder de tram eindig is er nog niet zo veel in mijn spaarpotje.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je hebt vooral pech als je ouders niet gespaard hebben.
Ik vind een uitvaartverzekering behoorlijk onzinnig, aangezien het doel van een verzekering juist is je in te dekken tegen onvoorziene risico's. Doodgaan is in mijn ogen geen risico en voor het premiebedrag van een uitvaartverzekering kan je prima particulier een spaarpotje opzetten.
Dat is ook prima, daar zijn die producten ook voor. Als het voor jou heeft gewerkt dan mag je best zo'n mannetje van de Dela laten komen. Zeker als het emotionele aspect je veel waard is en geen zin hebt in gedoe. Maar het is geen reguliere verzekering die een financieel onverantwoord risico afdekt.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zal, maar ik zou daar dus absoluut geen zin in hebben en m'n broer ook niet. Dus ik ben blij dat het zo is gegaan als het is gegaan dankzij de uitvaartverzekeringen van mijn ouders bij Dela.
Niet helemaal; als ik vandaag een verzekering afsluit en volgend jaar doodga, krijg ik ondanks geringe inleg wel een volledige begrafenis.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt. Waarbij ze achteraf aankloppen met de melding dat het verzekerde bedrag toch onvoldoende bleek om de "persoonlijke wensen" (triviale suggesties en vragen) te implementeren in de uitvaart. In mijn ogen zijn de meeste uitvaartverzekeraars de naam "verzekeraar" nauwelijks waard, maar is het een vorm van doelsparen met minder controle en meer overhead dan bij een gewone bankrekening.
quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Helaas zorgt de emotionele component ervoor dat mensen een wensenlijstje en een gereserveerd geldbedrag al door agressieve uitvaartmarketing zijn gaan beschouwen als nalatigheid en het opzadelen van nabestaanden met hun problemen. Daar kan een uitvaartverzekeraar natuurlijk handig op inspelen; overledenen zijn altijd tevreden met hun uitvaart en nabestaanden mopperen niet over rekeningen, want dan lijken ze gierig en harteloos.
Handjeklap over een uitvaart, omdat het kan."Die cake kan ook best bij ALDI worden aangeschaft".quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daarom worstenbroodjes!quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:12 schreef Boze_Appel het volgende:
Welke malloot heeft trouwens ooit bedacht dat gortdroge cake een goed idee voor verdrietige mensen. Die gebruiken dat laatste beetje vocht al om te huilen, dan hebben ze niet genoeg over om die cake weg te werken.
Als daar vraag naar is moet dat ook gewoon kunnen. Ik heb wel wat aparte uitvaarten meegemaakt of gezien. Mooie ceremonies en zo.quote:
Dat verhaal ken ik.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:26 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Als daar vraag naar is moet dat ook gewoon kunnen. Ik heb wel wat aparte uitvaarten meegemaakt of gezien. Mooie ceremonies en zo.
1 mooi verhaal is dat van een ongeneeslijk ziek kindje.. Jesse. Bekend in de Nederlandse Subaru scene.
Jochie was gek van Subaru's, kwam er op het clubforum jaren geleden eens een post van zijn moeder met het verhaal over Jesse, en of er misschien een paar Subaru's langs konden komen voor die jongen.. Het werden er 150!![]()
![]()
Sindsdien werd elk jaar zijn verjaardag gevierd samen met de Subaru Club.. altijd een happening. En toen hij uiteindelijk overleden was is er ook een hechte groep naar de begravenis geweest en was er een eerbetoon. Dat vind ik zoiets moois.. prachtig dat mensen dat gewoon over hebben voor iemand die ze in eerste instantie helemaal niet kende.
Een mooiere uitvaart had die jongen zich niet kunnen wensen.
Ik vind het nog steeds erg indrukwekkend. Volgde het vanaf het begin. Die eerste meet.. man man man.. Hele dorp op zijn kop, 1 grote stoet Subaru's, cadeautjes.. die mensen zijn echt blij gemaakt.quote:
Misschien willen ze je wel helpen met je buren?quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:31 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds erg indrukwekkend. Volgde het vanaf het begin. Die eerste meet.. man man man.. Hele dorp op zijn kop, 1 grote stoet Subaru's, cadeautjes.. die mensen zijn echt blij gemaakt.
Mooi is dat.
Heb ik inderdaad iets van gehoord toen. Goede aktie.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:26 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Als daar vraag naar is moet dat ook gewoon kunnen. Ik heb wel wat aparte uitvaarten meegemaakt of gezien. Mooie ceremonies en zo.
1 mooi verhaal is dat van een ongeneeslijk ziek kindje.. Jesse. Bekend in de Nederlandse Subaru scene.
Jochie was gek van Subaru's, kwam er op het clubforum jaren geleden eens een post van zijn moeder met het verhaal over Jesse, en of er misschien een paar Subaru's langs konden komen voor die jongen.. Het werden er 150!![]()
![]()
Sindsdien werd elk jaar zijn verjaardag gevierd samen met de Subaru Club.. altijd een happening. En toen hij uiteindelijk overleden was is er ook een hechte groep naar de begravenis geweest en was er een eerbetoon. Dat vind ik zoiets moois.. prachtig dat mensen dat gewoon over hebben voor iemand die ze in eerste instantie helemaal niet kende.
Een mooiere uitvaart had die jongen zich niet kunnen wensen.
dan is het een geval er geen geld voor hebben. Er geen geld voor over hebben zal als het een dierbare is minder snel spelen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mja, als je weinig geld hebt is de keuze eten of ceremonie vrij snel gemaakt denk ik.
Gisteren al.quote:
Ook jij hebt deze verzekering nodig!!quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:02 schreef Friek_ het volgende:
Ik had ook al eeuwig lang een pure hekel aan uitvaartverzekeraars. Sterker nog, aan verzekeraars in het algemeen. Zo'n beetje alles waarbij in geld gehandeld wordt is maar een inhalige bende.
Later zul je zien dat ik ook bij een verzekeringsmaatschappij ga werken en mijn principes loochen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:05 schreef waht het volgende:
[..]
Ook jij hebt deze verzekering nodig!!
Dat kan ik enkel aanmoedigen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:07 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Later zul je zien dat ik ook bij een verzekeringsmaatschappij ga werken en mijn principes loochen.
Zonde van al die gebouwen dan wel infrastructuur.quote:
Voor het overgrote deel rommel uit de laatste dertig-veertig jaar. Beton en dat klimaat werken niet geweldig samen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:12 schreef waht het volgende:
[..]
Zonde van al die gebouwen dan wel infrastructuur.
Veel nieuwe hotels.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor het overgrote deel rommel uit de laatste dertig-veertig jaar. Beton en dat klimaat werken niet geweldig samen.
http://arachnoid.com/lutusp/consumerangst.htmlquote:Op maandag 5 augustus 2013 15:02 schreef Friek_ het volgende:
Ik had ook al eeuwig lang een pure hekel aan uitvaartverzekeraars. Sterker nog, aan verzekeraars in het algemeen. Zo'n beetje alles waarbij in geld gehandeld wordt is maar een inhalige bende.
Ik heb ook niet zo'n probleem met religie. Behalve het eurotheïsme uiteraard.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:37 schreef Reya het volgende:
[..]
Geld uit pelgrims knijpen, het soort kapitalisme dat ik in het bijzonder kan waarderen.
Dat ze er maar vele wahabistische moskeeën mee mogen stichten in Brussel.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:37 schreef Reya het volgende:
[..]
Geld uit pelgrims knijpen, het soort kapitalisme dat ik in het bijzonder kan waarderen.
Staat wel vaker goed spul in. Geen alledaags geneuzel maar grondig onderzoek.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:40 schreef robin007bond het volgende:
De Groene Amsterdammer met een interview over de deugdzaamheid van het kapitalisme.
Geef Brabant maar aan de wahabbi's.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat ze er maar vele wahabistische moskeeën mee mogen stichten in Brussel.
Ik kan de conclusie van De Groene al wel raden.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:45 schreef waht het volgende:
[..]
Staat wel vaker goed spul in. Geen alledaags geneuzel maar grondig onderzoek.
Harderwijk dient samen met Mekka platgegooid te worden?quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kan de conclusie van De Groene al wel raden.
Conclusies sla ik altijd over, bepaal ik zelf wel.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kan de conclusie van De Groene al wel raden.
Dat deed Hitler ook altijd.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:52 schreef waht het volgende:
[..]
Conclusies sla ik altijd over, bepaal ik zelf wel.
Daar heb ik sinds kort een studentenabonnementje op. Prima blad.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:40 schreef robin007bond het volgende:
De Groene Amsterdammer met een interview over de deugdzaamheid van het kapitalisme.
Ja, maar dat was een vegetariër.quote:
Het heeft wel iets, maar is ook een beetje veel van hetzelfde.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:00 schreef GSbrder het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk uitzichtje heb je dan in zo'n hokkie.
Hmm.. Ik vind de St Pieter sfeervoller.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Het heeft wel iets, maar is ook een beetje veel van hetzelfde.
Prima keuze.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:01 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Daar heb ik sinds kort een studentenabonnementje op. Prima blad.
Ja, dat vind ik ook.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hmm.. Ik vind de St Pieter sfeervoller.
Ik ga eens een proefabonnement nemen. Linksen moet je goed in de gaten houden immers.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:01 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Daar heb ik sinds kort een studentenabonnementje op. Prima blad.
So so ~~hipster~~.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:09 schreef robin007bond het volgende:
[ afbeelding ]
Heb thuis even de datum/tijd ingesteld.
Vroeger veel lol gehad met het Casio afstandsbediening horlogequote:Op maandag 5 augustus 2013 16:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Retro != Hipster
Die Casio databank horloges zijn ook tof trouwens.
Ik heb nog wel een originele Sony Walkman voor je uit 1981....erg retro.quote:
Het proefschrift dat.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:22 schreef Friek_ het volgende:
Het proefschrift wat ik nu aan het lezen ben verbaast me wel enigszins. Het heeft
a) alle citaten in Oudengels in de tekst laten staan (wat de leesbaarheid van de Nederlandse tekst niet ten goede komt)
b) slordige typo's en spelfouten
c) geen volledig uitgewerkte referentielijst, zodat men niet weet welke uitgaven van de primaire bronnen gehanteerd worden.
Beetje vreemd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |