Niet helemaal; als ik vandaag een verzekering afsluit en volgend jaar doodga, krijg ik ondanks geringe inleg wel een volledige begrafenis.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt. Waarbij ze achteraf aankloppen met de melding dat het verzekerde bedrag toch onvoldoende bleek om de "persoonlijke wensen" (triviale suggesties en vragen) te implementeren in de uitvaart. In mijn ogen zijn de meeste uitvaartverzekeraars de naam "verzekeraar" nauwelijks waard, maar is het een vorm van doelsparen met minder controle en meer overhead dan bij een gewone bankrekening.
quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Helaas zorgt de emotionele component ervoor dat mensen een wensenlijstje en een gereserveerd geldbedrag al door agressieve uitvaartmarketing zijn gaan beschouwen als nalatigheid en het opzadelen van nabestaanden met hun problemen. Daar kan een uitvaartverzekeraar natuurlijk handig op inspelen; overledenen zijn altijd tevreden met hun uitvaart en nabestaanden mopperen niet over rekeningen, want dan lijken ze gierig en harteloos.
Handjeklap over een uitvaart, omdat het kan."Die cake kan ook best bij ALDI worden aangeschaft".quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Helaas zorgt de emotionele component ervoor dat mensen een wensenlijstje en een gereserveerd geldbedrag al door agressieve uitvaartmarketing zijn gaan beschouwen als nalatigheid en het opzadelen van nabestaanden met hun problemen. Daar kan een uitvaartverzekeraar natuurlijk handig op inspelen; overledenen zijn altijd tevreden met hun uitvaart en nabestaanden mopperen niet over rekeningen, want dan lijken ze gierig en harteloos.
Daarom worstenbroodjes!quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:12 schreef Boze_Appel het volgende:
Welke malloot heeft trouwens ooit bedacht dat gortdroge cake een goed idee voor verdrietige mensen. Die gebruiken dat laatste beetje vocht al om te huilen, dan hebben ze niet genoeg over om die cake weg te werken.
Als daar vraag naar is moet dat ook gewoon kunnen. Ik heb wel wat aparte uitvaarten meegemaakt of gezien. Mooie ceremonies en zo.quote:
Dat verhaal ken ik.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:26 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Als daar vraag naar is moet dat ook gewoon kunnen. Ik heb wel wat aparte uitvaarten meegemaakt of gezien. Mooie ceremonies en zo.
1 mooi verhaal is dat van een ongeneeslijk ziek kindje.. Jesse. Bekend in de Nederlandse Subaru scene.
Jochie was gek van Subaru's, kwam er op het clubforum jaren geleden eens een post van zijn moeder met het verhaal over Jesse, en of er misschien een paar Subaru's langs konden komen voor die jongen.. Het werden er 150!![]()
![]()
Sindsdien werd elk jaar zijn verjaardag gevierd samen met de Subaru Club.. altijd een happening. En toen hij uiteindelijk overleden was is er ook een hechte groep naar de begravenis geweest en was er een eerbetoon. Dat vind ik zoiets moois.. prachtig dat mensen dat gewoon over hebben voor iemand die ze in eerste instantie helemaal niet kende.
Een mooiere uitvaart had die jongen zich niet kunnen wensen.
Ik vind het nog steeds erg indrukwekkend. Volgde het vanaf het begin. Die eerste meet.. man man man.. Hele dorp op zijn kop, 1 grote stoet Subaru's, cadeautjes.. die mensen zijn echt blij gemaakt.quote:
Misschien willen ze je wel helpen met je buren?quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:31 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds erg indrukwekkend. Volgde het vanaf het begin. Die eerste meet.. man man man.. Hele dorp op zijn kop, 1 grote stoet Subaru's, cadeautjes.. die mensen zijn echt blij gemaakt.
Mooi is dat.
Heb ik inderdaad iets van gehoord toen. Goede aktie.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:26 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Als daar vraag naar is moet dat ook gewoon kunnen. Ik heb wel wat aparte uitvaarten meegemaakt of gezien. Mooie ceremonies en zo.
1 mooi verhaal is dat van een ongeneeslijk ziek kindje.. Jesse. Bekend in de Nederlandse Subaru scene.
Jochie was gek van Subaru's, kwam er op het clubforum jaren geleden eens een post van zijn moeder met het verhaal over Jesse, en of er misschien een paar Subaru's langs konden komen voor die jongen.. Het werden er 150!![]()
![]()
Sindsdien werd elk jaar zijn verjaardag gevierd samen met de Subaru Club.. altijd een happening. En toen hij uiteindelijk overleden was is er ook een hechte groep naar de begravenis geweest en was er een eerbetoon. Dat vind ik zoiets moois.. prachtig dat mensen dat gewoon over hebben voor iemand die ze in eerste instantie helemaal niet kende.
Een mooiere uitvaart had die jongen zich niet kunnen wensen.
dan is het een geval er geen geld voor hebben. Er geen geld voor over hebben zal als het een dierbare is minder snel spelen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mja, als je weinig geld hebt is de keuze eten of ceremonie vrij snel gemaakt denk ik.
Gisteren al.quote:
Ook jij hebt deze verzekering nodig!!quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:02 schreef Friek_ het volgende:
Ik had ook al eeuwig lang een pure hekel aan uitvaartverzekeraars. Sterker nog, aan verzekeraars in het algemeen. Zo'n beetje alles waarbij in geld gehandeld wordt is maar een inhalige bende.
Later zul je zien dat ik ook bij een verzekeringsmaatschappij ga werken en mijn principes loochen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:05 schreef waht het volgende:
[..]
Ook jij hebt deze verzekering nodig!!
Dat kan ik enkel aanmoedigen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:07 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Later zul je zien dat ik ook bij een verzekeringsmaatschappij ga werken en mijn principes loochen.
Zonde van al die gebouwen dan wel infrastructuur.quote:
Voor het overgrote deel rommel uit de laatste dertig-veertig jaar. Beton en dat klimaat werken niet geweldig samen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:12 schreef waht het volgende:
[..]
Zonde van al die gebouwen dan wel infrastructuur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |