Ze zorgen weer goed voor elkaarquote:Op maandag 5 augustus 2013 10:36 schreef GSbrder het volgende:
Goed nieuws voor Erik: Mariko Peters is terug.
Vriendjespolitiek hè. Old girls network. Dat is GroenLinks.quote:
Uiteindelijk eindigt iedereen in een kist.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar je rijdt niet meer in een oude kist.
Vooral bij links is dat heel erg.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:55 schreef waht het volgende:
[..]
Vriendjespolitiek hè. Old girls network. Dat is GroenLinks.
True, true. De PvdA wordt ook wel deur van Shell genoemd. Eenmaal binnen kun je aan de slag.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:56 schreef Webschip het volgende:
[..]
Vooral bij links is dat heel erg.
Links lullen, rechts vullen. En een burgemeester mag blijven zitten ondanks dat hij veel te veel gedeclareerd had. Had Jan Pet eens moeten flikken.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:58 schreef waht het volgende:
[..]
True, true. De PvdA wordt ook wel deur van Shell genoemd. Eenmaal binnen kun je aan de slag.
Vandaar dat de voormalige VVD burgemeester van Haren op zo'n manier van baantje naar baantje hopt bedoel je?quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:56 schreef Webschip het volgende:
[..]
Vooral bij links is dat heel erg.
Die mensen hebben tenminste een baan,quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:00 schreef Webschip het volgende:
[..]
Links lullen, rechts vullen. En een burgemeester mag blijven zitten ondanks dat hij veel te veel gedeclareerd had. Had Jan Pet eens moeten flikken.
Werken is voor de dommen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die mensen hebben tenminste een baan,
Jan Pet heeft geen hoge vriendjes, die is de lul.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:00 schreef Webschip het volgende:
[..]
Links lullen, rechts vullen. En een burgemeester mag blijven zitten ondanks dat hij veel te veel gedeclareerd had. Had Jan Pet eens moeten flikken.
Dat was een linkse mooiprater.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vandaar dat de voormalige VVD burgemeester van Haren op zo'n manier van baantje naar baantje hopt bedoel je?
Je bent dan ook gewoon een gigantische stumperd als je geen hooggeplaatste vrienden hebt.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:03 schreef waht het volgende:
[..]
Jan Pet heeft geen hoge vriendjes, die is de lul.
Louter vijanden.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent dan ook gewoon een gigantische stumperd als je geen hooggeplaatste vrienden hebt.
Ach ze doen het eigenlijk allemaal. Maar bij links valt het elitaire zonnekoning gedrag altijd wel erg op.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vandaar dat de voormalige VVD burgemeester van Haren op zo'n manier van baantje naar baantje hopt bedoel je?
Dit is niet correct.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:55 schreef Webschip het volgende:
[..]
Uiteindelijk eindigt iedereen in een kist.
Klopt. Jan Pet = Jan Lul.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:03 schreef waht het volgende:
[..]
Jan Pet heeft geen hoge vriendjes, die is de lul.
Dat lijkt me juist vrij logisch. Deel van de waarde is de discutabele productiewijze.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:06 schreef robin007bond het volgende:
Toch wel leuk om te lezen. Zeeman en maatschappelijk verantwoord ondernemen.
http://www.zeeman.com/ove(...)oord-ondernemen.aspx
Denk dat veel dure zaken of merken daar nog niet eens aan tippen.
Was dat ook zo tijdens het Romeinse rijk?quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:08 schreef Webschip het volgende:
[..]
Klopt. Jan Pet = Jan Lul.
Dat was vroeger zo en nu ook. Dat zal altijd zo blijven.
Ach, het is ook maar net wat je wilt zien.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:06 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ach ze doen het eigenlijk allemaal. Maar bij links valt het elitaire zonnekoning gedrag altijd wel erg op.
Toen heette ie Julius Fallus.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:09 schreef waht het volgende:
[..]
Was dat ook zo tijdens het Romeinse rijk?
Ik was daar eerlijk gezegd zelf niet bij. Niet dat ik weet tenminste.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:09 schreef waht het volgende:
[..]
Was dat ook zo tijdens het Romeinse rijk?
Daarvoor hebben we historici.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:11 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik was daar eerlijk gezegd zelf niet bij. Niet dat ik weet tenminste.
Inderdaad. Of op een vuurstapel zonder kist, zo zijn er nog wel voorbeelden.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:10 schreef Webschip het volgende:
[..]
Hier was ik al bang voorinderdaad, het hoeft niet perse, een lijkwade kan bijvoorbeeld ook
In een massagraf in Syrië.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:12 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Inderdaad. Of op een vuurstapel zonder kist, zo zijn er nog wel voorbeelden.
Het lijkt me heel triest om op een vuurstapel of in een crematorium te moeten eindigen. Een eeuwige begraafplaats is een prettiger idee.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:12 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Inderdaad. Of op een vuurstapel zonder kist, zo zijn er nog wel voorbeelden.
Je kan nooit garanderen dat zo'n begraafplaats voor eeuwig is. Ik eindig waarschijnlijk in een knekelgraf. Of ik laat mij toch cremeren. Ik weet het eigenlijk niet.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:16 schreef Webschip het volgende:
[..]
Het lijkt me heel triest om op een vuurstapel of crematorium te moeten eindigen. Een eeuwige begraafplaats is een prettiger idee.
De meesten die begraven worden eindigen inderdaad in een knekelput. Dat vind ik eigenlijk wel triest. Ik vind dat ze botrestanten op zijn minst in kleine kistjes moeten doen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:18 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Je kan nooit garanderen dat zo'n begraafplaats voor eeuwig is. Ik eindig waarschijnlijk in een knekelgraf. Of ik laat mij toch cremeren. Ik weet het eigenlijk niet.
Het is ook triest, maar het is ook een geldkwestie natuurlijk. Er zijn bijvoorbeeld ook mensen die geen uitvaartverzekering hebben of waar de familie niet voor die kosten kan opdragen. Zonder uitvaartverzekering krijg je een gemeentebegravenis, dat is ook allemaal heel simpel en goedkoop..quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:22 schreef Webschip het volgende:
[..]
De meesten die begraven worden eindigen inderdaad in een knekelput. Dat vind ik eigenlijk wel triest. Ik vind dat ze botrestanten op zijn minst in kleine kistjes moeten doen.
Daar is geen plek voor.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:22 schreef Webschip het volgende:
[..]
De meesten die begraven worden eindigen inderdaad in een knekelput. Dat vind ik eigenlijk wel triest. Ik vind dat ze botrestanten op zijn minst in kleine kistjes moeten doen.
Nu al?quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:37 schreef robin007bond het volgende:
Doneer mijn lichaam maar aan de wetenschap.
Dat is het enige wat mij een beetje nare gedachtes geeft.. staan er dan studenten een beetje te snijden en te zagen in mijn overblijfsel, of dat je hersenen in een potje in een biologielokaal staan.. Of zelfs je hele skelet. Meh.. Al is het natuurlijk wel voor een goed doeleinde.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:37 schreef robin007bond het volgende:
Dat zou ik never nooit doenquote:Op maandag 5 augustus 2013 12:37 schreef robin007bond het volgende:
Eeuwigdurend graf aanschaffen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:43 schreef Webschip het volgende:
[..]
Voor mij moeten ze dan maar plek maken.
Ik weet niet of ik dat doe. Als ik dat doe riskeren de volgende generaties een alcoholverbod.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:37 schreef robin007bond het volgende:
Was het niet Hazes die zich in een vuurpijl liet stoppen om afgeschoten te worden? Dat is minder duur dan een helicoptervlucht.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:28 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Het is ook triest, maar het is ook een geldkwestie natuurlijk. Er zijn bijvoorbeeld ook mensen die geen uitvaartverzekering hebben of waar de familie niet voor die kosten kan opdragen. Zonder uitvaartverzekering krijg je een gemeentebegravenis, dat is ook allemaal heel simpel en goedkoop..
Ik maak mij er zelf niet al teveel zorgen om.. Het is maar een overblijfsel. Het maakt mij niet zoveel uit wat ze met mijn overblijfsel doen als ik ben overleden. Al denk ik soms dat cremeren en dan uitstrooien boven zee vanuit een helikopter wel het mooiste zou zijn voor mij. Maar wie gaat dat betalen? Uitstrooien bij de pier lijkt mij ook nog wel een mooie optie. Of anders op hetzelfde veldje waar mijn opa is uitgestrooid.
Dat was Hazes idd. Eindigen met een grote knal, dat is ook wel iets voor mij..quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:47 schreef Webschip het volgende:
[..]
Was het niet Hazes die zich in een vuurpijl liet stoppen om afgeschoten te worden? Dat is minder duur dan een helicoptervlucht.
En je komt meteen weer eens buiten.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:48 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Eindigen met een grote knal, dat is ook wel iets voor mij..
Onder het mom van: de wetenschap bracht mij niets op, dus weiger ik de wetenschap te helpen?quote:
quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En je komt meteen weer eens buiten.
Wetenschap is de duivel.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Onder het mom van: de wetenschap bracht mij niets op, dus weiger ik de wetenschap te helpen?
Ik hoorde in het nieuws dat het aantal begrafenissen van gemeentewege sterk is gestegen, omdat kinderen in toenemende mate weigeren te betalen voor de uitvaart van hun ouders. Dat is toch wel triest.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:28 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Het is ook triest, maar het is ook een geldkwestie natuurlijk. Er zijn bijvoorbeeld ook mensen die geen uitvaartverzekering hebben of waar de familie niet voor die kosten kan opdragen.
Als je ziet wat je moet ophoesten om iemand de grond in te stoppen of in de fik te zetten vind ik het niet zo raar dat ze er geen geld voor hebben en/of dat niet willen betalen. Waarom zou je ook als je het af kan schuiven op de gemeenschap.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik hoorde in het nieuws dat het aantal begrafenissen van gemeentewege sterk is gestegen, omdat kinderen in toenemende mate weigeren te betalen voor de uitvaart van hun ouders. Dat is toch wel triest.
Het is een feit dat uitvaarten en begrafenissen belachelijk duur zijn. Je hebt pech als je ouders er geen polis voor hadden. Want op een begrafenis van gemeentewege kun je niets zelf regelen, je mag alleen op bezoek komen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als je ziet wat je moet ophoesten om iemand de grond in te stoppen of in de fik te zetten vind ik het niet zo raar dat ze er geen geld voor hebben en/of dat niet willen betalen. Waarom zou je ook als je het af kan schuiven op de gemeenschap.
Omdat je er ook nog wel iets van een ceremonie omheen wilt hebben?quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als je ziet wat je moet ophoesten om iemand de grond in te stoppen of in de fik te zetten vind ik het niet zo raar dat ze er geen geld voor hebben en/of dat niet willen betalen. Waarom zou je ook als je het af kan schuiven op de gemeenschap.
Dat kan ook bij de Burger King.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat je er ook nog wel iets van een ceremonie omheen wilt hebben?
Je hebt vooral pech als je ouders niet gespaard hebben.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is een feit dat uitvaarten en begrafenissen belachelijk duur zijn. Je hebt pech als je ouders er geen polis voor hadden. Want op een begrafenis van gemeentewege kun je niets zelf regelen, je mag alleen op bezoek komen.
Dat kan, maar er zijn ook mensen die gebruik willen maken van betaling in natura. Dan hoeven ze zelf niet zoveel na te denken als het zover is en ze in de rouw zijn.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je hebt vooral pech als je ouders niet gespaard hebben.
Ik vind een uitvaartverzekering behoorlijk onzinnig, aangezien het doel van een verzekering juist is je in te dekken tegen onvoorziene risico's. Doodgaan is in mijn ogen geen risico en voor het premiebedrag van een uitvaartverzekering kan je prima particulier een spaarpotje opzetten.
Dat is wel triest inderdaad. Hier is dat wel goed geregeld. Mijn pa kan het niets schelen en wordt gecremeerd. Mijn moeder komt in het familiegraf.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik hoorde in het nieuws dat het aantal begrafenissen van gemeentewege sterk is gestegen, omdat kinderen in toenemende mate weigeren te betalen voor de uitvaart van hun ouders. Dat is toch wel triest.
Dat kan je nog steeds inkopen; als jij een spaarrekening hebt van 12.000 euro, is er altijd wel een uitvaartboer te vinden in de buurt die jou of je kinderen voor dat bedrag wil helpen en de zorg uit handen wil nemen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat kan, maar er zijn ook mensen die gebruik willen maken van betaling in natura. Dan hoeven ze zelf niet zoveel na te denken als het zover is en ze in de rouw zijn.
Ja, maar vaak is het een kwestie van de vakjes jaren van te voren aanvinken. Niet mijn ding, maar het schijnt veel gebruikt te worden.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat kan je nog steeds inkopen; als jij een spaarrekening hebt van 12.000 euro, is er altijd wel een uitvaartboer te vinden in de buurt die jou of je kinderen voor dat bedrag wil helpen en de zorg uit handen wil nemen.
Klopt. Waarbij ze achteraf aankloppen met de melding dat het verzekerde bedrag toch onvoldoende bleek om de "persoonlijke wensen" (triviale suggesties en vragen) te implementeren in de uitvaart. In mijn ogen zijn de meeste uitvaartverzekeraars de naam "verzekeraar" nauwelijks waard, maar is het een vorm van doelsparen met minder controle en meer overhead dan bij een gewone bankrekening.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, maar vaak is het een kwestie van de vakjes jaren van te voren aanvinken. Niet mijn ding, maar het schijnt veel gebruikt te worden.
Ik ben het met je eens, een eigen spaarpotje is te prefereren. En dan je wensen vastleggen zodat de achterblijvers weten wat je wilt.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt. Waarbij ze achteraf aankloppen met de melding dat het verzekerde bedrag toch onvoldoende bleek om de "persoonlijke wensen" (triviale suggesties en vragen) te implementeren in de uitvaart. In mijn ogen zijn de meeste uitvaartverzekeraars de naam "verzekeraar" nauwelijks waard, maar is het een vorm van doelsparen met minder controle en meer overhead dan bij een gewone bankrekening.
Helaas zorgt de emotionele component ervoor dat mensen een wensenlijstje en een gereserveerd geldbedrag al door agressieve uitvaartmarketing zijn gaan beschouwen als nalatigheid en het opzadelen van nabestaanden met hun problemen. Daar kan een uitvaartverzekeraar natuurlijk handig op inspelen; overledenen zijn altijd tevreden met hun uitvaart en nabestaanden mopperen niet over rekeningen, want dan lijken ze gierig en harteloos.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, een eigen spaarpotje is te prefereren. En dan je wensen vastleggen zodat de achterblijvers weten wat je wilt.
Die kan je ook bellen zonder verzekeringquote:Op maandag 5 augustus 2013 13:40 schreef remlof het volgende:
Bij de uitvaarten van m'n ouders vond ik het anders wel prettig dat er zo'n man van de Dela langskomt die alles voor je regelt, op zo'n moment staat je hoofd daar namelijk echt niet naar...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |