SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Juli-squat challengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groepSPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door droommoord op 05-08-2013 12:13:30 ]"I never sleep, cause sleep is the cousin of death"![]()
Volgens mij moet de laatste een nieuw topic openen, dat was ik. Goed bezig iedereen![]()
(en sorry voor de on-originele TT)"I never sleep, cause sleep is the cousin of death"![]()
![]()
Ach ja, we hebben inmiddels alle TT's al wel gehad; van domweg ranzig tot inspiratieloos en saai.
Ja doei.![]()
Als je dat wilt, kan je het ook! Daar ben ik van overtuigd! Mijn tweede doel is om er dan nog 10kg af te krijgen, maar dat is minder belangrijk dan mijn eerste doel bereiken. Ik voel me nu ook een stuk lekkerder, gezonder en beter in mijn vel!quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:10 schreef CRX_master het volgende:
[..]
Stiekem heb ik ook 30 kilo in het hoofd als doel..Top dat jij dat al bijna bereikt hebt!![]()
ik hoop trouwens dat het zondag wat koeler is. 21 km @ 180 hr zit ik niet op te wachten
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Wow wat een kg's! Ik ben 6 kg afgevallen sinds januari, maar zit nu al 2 maanden stabiel op dat gewicht terwijl ik er eigenlijk nog 2 a 3 af wil
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ach als je er veel te veel hebt, kun je er ook veel verliezen. En ik spreek uit ervaringquote:Op maandag 5 augustus 2013 10:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow wat een kg's! Ik ben 6 kg afgevallen sinds januari, maar zit nu al 2 maanden stabiel op dat gewicht terwijl ik er eigenlijk nog 2 a 3 af wil
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Bij mij is er nu sinds begin juni 20kg vanaf en er moeten er eigenlijk nog 15 af voor eind september. Met 1,5 tot 2kg per week zou dat moeten lukken.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow wat een kg's! Ik ben 6 kg afgevallen sinds januari, maar zit nu al 2 maanden stabiel op dat gewicht terwijl ik er eigenlijk nog 2 a 3 af wil![]()
vergeet niet dat je ook spieren opbouwt met hardlopen, dus op een gegevenmoment kom je ook weer aan.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Hangt er ook weer vanaf wat je uitgangspositie isquote:Op maandag 5 augustus 2013 10:24 schreef Jumparound het volgende:
vergeet niet dat je ook spieren opbouwt met hardlopen, dus op een gegevenmoment kom je ook weer aan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
"de laatste 2 a 3 kilo"quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hangt er ook weer vanaf wat je uitgangspositie is
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
geloof toch dat het wel wat minder heet wordt vanaf morgen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:17 schreef Jumparound het volgende:
ik hoop trouwens dat het zondag wat koeler is. 21 km @ 180 hr zit ik niet op te wachtenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik bedoel meer, ik had al vrij veel spieren voordat ik met afvallen begon, denk niet dat er van het hardlopen heel veel bij zijn gekomen.quote:Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
@ baggerbaas, bedankt voor je reactie op mn zeurderige knieën. Maar ik vermoed dat mn schoenen op zijn, iig dat de demping niet meer fantastisch is. Heb ze nu 2 jaar en ze hebben veel stof gevangen
En ik ben ook al een lange tijd bezig met afvallen. Van 87 naar vanmorgen 73, 2. Doel is 65. Begin 20 augustus met een 8weekse cursus bootcamp (2x in de week een uur) en kan dan iig nog 1x in de week een evyloopje erbij doen.
Vandaar dat ik iig ook mn schoenen zo even laar checken, ze gaan straks nog meer gebruikt worden.![]()
Runner's World zoekt nog mensen die minstens 30 kg zijn afgevallen en daarover willen vertellen.![]()
http://www.runnersweb.nl/(...)terviewkandidaat.htmIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:06 schreef CRX_master het volgende:
Ow, sinds gisteren trouwens officieel al 15 kilo kwijt sinds de dag dat ik begon met hardlopen, 22 april 2013![]()
![]()
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
jammer, ben wel 30 kg kwijt, maar niet door hardlopenquote:Op maandag 5 augustus 2013 10:30 schreef jcdragon het volgende:
Runner's World zoekt nog mensen die minstens 30 kg zijn afgevallen en daarover willen vertellen.![]()
http://www.runnersweb.nl/(...)terviewkandidaat.htmMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Het is bij mij niet alleen het hardlopen. Vooral anders leven en daardoor juist weer meer zin op te sporten cq hardlopen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:30 schreef jcdragon het volgende:
http://www.runnersweb.nl/(...)terviewkandidaat.htm![]()
Net wat minder dan 30kg, dus helaaschquote:Op maandag 5 augustus 2013 10:30 schreef jcdragon het volgende:
http://www.runnersweb.nl/(...)terviewkandidaat.htm
Ja doei.![]()
Pfff ik heb echt respect voor de mensen die fulltime werken en daarnaast regelmatig lopen. Ik ben slechts een studentje en moest afgelopen week voor de eerste keer in mijn leven 40 uur werken en gelijk bijna niet meer aan lopen toegekomen. Op de dagen dat ik niet iete verplichts had, lag ik bij te slapen op de bank :p Deze week gelukkig minder uren en een lagere temperatuur dus ik ben er weer bij!![]()
Je eerste week/weken fulltime werken zijn niet representatiefquote:Op maandag 5 augustus 2013 10:36 schreef Grutsk het volgende:
Pfff ik heb echt respect voor de mensen die fulltime werken en daarnaast regelmatig lopen. Ik ben slechts een studentje en moest afgelopen week voor de eerste keer in mijn leven 40 uur werken en gelijk bijna niet meer aan lopen toegekomen. Op de dagen dat ik niet iete verplichts had, lag ik bij te slapen op de bank :p Deze week gelukkig minder uren en een lagere temperatuur dus ik ben er weer bij!je moet dan nog zó wennen aan je nieuwe ritme dat je gewoon bekaf bent, dat wordt minder
Ja doei.![]()
Wat dacht je van mensen die fulltime werken én in deeltijd studeren?quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:36 schreef Grutsk het volgende:
Pfff ik heb echt respect voor de mensen die fulltime werken en daarnaast regelmatig lopen. Ik ben slechts een studentje en moest afgelopen week voor de eerste keer in mijn leven 40 uur werken en gelijk bijna niet meer aan lopen toegekomen. Op de dagen dat ik niet iete verplichts had, lag ik bij te slapen op de bank :p Deze week gelukkig minder uren en een lagere temperatuur dus ik ben er weer bij!![]()
![]()
@droommoord, kan jij de volgende loop in de OP toevoegen:
1 [b]13-09-2013 - [url=http://www.singelloop.nl/]Goudse Nationale Singelloop 2013[/url][/b][*] Trebweb - [b]7km[/b]
Alvast bedankt!![]()
En een kind op komst hebbenquote:Op maandag 5 augustus 2013 10:46 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Wat dacht je van mensen die fulltime werken én in deeltijd studeren?
F means you're fucked![]()
Als de zon de hele dag schijnt moet je je natuurlijk wel insmeren met zonnebrandcrème!quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:24 schreef Trebweb het volgende:
Deze had ik jullie gisteren nog beloofd:
[ afbeelding ]
Als hij het niet doet, laat het dan even weten, dan upload ik m ergens anders!
Deze week lekker rustig weekje voor mij, alleen morgen een rustig rondje van 5 a 10km. Dan zondag de Vooroeverloop in een rustig tempo en dan tot volgende week zaterdag helemaal niets. Beetje pasta eten enzo, bietensap drinken etc... Ga denk ik ook wat gelletjes halen voor bij de fantomes. Denk dat ik dat wel kan gebruiken.
Hotel is eindelijk geboekt trouwens, lekker lang weekendje in de Ardennen. Toevallig zelfde hotel als Stream. Kunnen we een biertje drinken, hebben we dan wel verdiend.
Zin in!![]()
![]()
True, maar zo'n weekendje weg met hardlopen door de Ardennenda's toch zó tof! Jullie gaan 't vast awesome hebben.
Ja doei.![]()
Jullie zijn wel een lief setje zo. Beetje net zoalsquote:Op maandag 5 augustus 2013 10:48 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Als de zon de hele dag schijnt moet je je natuurlijk wel insmeren met zonnebrandcrème!
Deze week lekker rustig weekje voor mij, alleen morgen een rustig rondje van 5 a 10km. Dan zondag de Vooroeverloop in een rustig tempo en dan tot volgende week zaterdag helemaal niets. Beetje pasta eten enzo, bietensap drinken etc... Ga denk ik ook wat gelletjes halen voor bij de fantomes. Denk dat ik dat wel kan gebruiken.
Hotel is eindelijk geboekt trouwens, lekker lang weekendje in de Ardennen. Toevallig zelfde hotel als Stream. Kunnen we een biertje drinken, hebben we dan wel verdiend.
Zin in!Swets en Arquero
F means you're fucked![]()
quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:07 schreef streamnl het volgende:
[..]
Jij mag ook wel een keer met mij in hetzelfde hotel slapen hoor!
Ja doei.![]()
Is er hier al de eerste heuse hardlooprelatie via fok ontstaan?quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:07 schreef streamnl het volgende:
[..]
Jij mag ook wel een keer met mij in hetzelfde hotel slapen hoor![]()
Proestquote:Op maandag 5 augustus 2013 11:07 schreef streamnl het volgende:
[..]
Jij mag ook wel een keer met mij in hetzelfde hotel slapen hoor![]()
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:10 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Is er hier al de eerste heuse hardlooprelatie via fok ontstaan?quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:06 schreef YUR het volgende:
[..]
Jullie zijn wel een lief setje zo. Beetje net zoalsSwets en Arquero
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:16 schreef YUR het volgende:
Jouw relatie met rd mag ook enige naam hebben trouwens
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
De manier waarop jullie het zelden met elkaar eens zijn doet mij denken aan een typisch huwelijkquote:F means you're fucked![]()
Hij is het altijd met mij eens. Apart, want ik heb altijd gelijk, altijd.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
![]()
![]()
Mogge![]()
Ik kom traaaaaaag op gang vandaag. Hakt erin, zo'n kleurenloop. Ben overigens aardig verkleurd, maar dan niet van de poederr![]()
![]()
Ik krijg de kleuren van het poeder niet meer van m'n hoofd, nek en armen ;-)quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:23 schreef Quoi het volgende:
![]()
Mogge![]()
Ik kom traaaaaaag op gang vandaag. Hakt erin, zo'n kleurenloop. Ben overigens aardig verkleurd, maar dan niet van de poederr![]()
Ben jij daar een van? Diep respect.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:46 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Wat dacht je van mensen die fulltime werken én in deeltijd studeren?
En motorbloempje: gelukkig haha, voelde me al zo'n faal.![]()
Ik geloof dat ik voor de combo deeltijd studeren, deeltijd zuipen en in de overige tijd sporten gaquote:Op maandag 5 augustus 2013 11:41 schreef Grutsk het volgende:
[..]
Ben jij daar een van? Diep respect.
![]()
Je bent niet de enige de traag op gang komt, Quoi. Zaterdag in de tuin aan de slag, gisteren aan het tegelen in allerlei houdingen. Dat wordt een lekker soepel loopje vanavond...NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ach, voorlopig kan ik het fulltime werken weer een jaar of 3 uitstellenquote:Op maandag 5 augustus 2013 11:41 schreef Grutsk het volgende:
[..]
Ben jij daar een van? Diep respect.
Ja doei.![]()
Je ging toch promoveren? Reken er maar op dat dat soms méér dan fulltime is.. Wel flexibel gelukkig!quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ach, voorlopig kan ik het fulltime werken weer een jaar of 3 uitstellen
quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je ging toch promoveren? Reken er maar op dat dat soms méér dan fulltime is.. Wel flexibel gelukkig!Hard werken wel ja, maar de flexibiliteit is waar ik nog wel even behoefte aan heb
Ja doei.![]()
Promoveren lees ik? Zwaar maar wel leuk!quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ach, voorlopig kan ik het fulltime werken weer een jaar of 3 uitstellen![]()
![]()
En een baby en een peuter hebben.quote:
De eerste maanden fulltime werken zijn inderdaad niet representatief. Dan ben je gesloopt joh!
Ik vind het ook wel passen en meten hoor. Ik werk 4 dagen per week, probeer 3 keer per week te sporten en vriendlief doet dat ook. Daarbij 2 kleine kinderen die ik ook veel wil zien, een studie, pff.
Soms word ik al moe als ik er aan denk maar ik krijg toch elke keer weer veel energie van het hardlopen. En die voldoening als het weer iets beter gaat dan de keer ervoor.
A grand adventure has begun.![]()
Ze germaans!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Was even puzzelen, maar gelukt! (Ik voel me net een computertechneutquote:Op maandag 5 augustus 2013 10:46 schreef Trebweb het volgende:
@droommoord, kan jij de volgende loop in de OP toevoegen:
[ code verwijderd ]
Alvast bedankt!)
"I never sleep, cause sleep is the cousin of death"![]()
Episch!quote:
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Dankjewel!quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:12 schreef droommoord het volgende:
[..]
Was even puzzelen, maar gelukt! (Ik voel me net een computertechneut)
![]()
Sja, ik moet wel. Ze zien me hier in het ziekenhuis al aankomenquote:Op maandag 5 augustus 2013 11:35 schreef Trebweb het volgende:
[..]
Ik krijg de kleuren van het poeder niet meer van m'n hoofd, nek en armen ;-)Alleen mijn oksel is nog een beetje groenig. Schuursponsjes helpen
![]()
Wat een bikkels allemaal, met die kilo's die eraf zijn gegaan!![]()
Vanavond maar eens aan de slag met schuursponsjes dan, het ziet er op kantoor ook niet helemaal netjes uit ;-)quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:21 schreef Quoi het volgende:
[..]
Sja, ik moet wel. Ze zien me hier in het ziekenhuis al aankomenAlleen mijn oksel is nog een beetje groenig. Schuursponsjes helpen
![]()
Wat een bikkels allemaal, met die kilo's die eraf zijn gegaan!![]()
Jullie douchen vreemd, hier is alles weg.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Dan eindig je alsnog zo roodquote:Op maandag 5 augustus 2013 12:21 schreef Trebweb het volgende:
[..]
Vanavond maar eens aan de slag met schuursponsjes dan, het ziet er op kantoor ook niet helemaal netjes uit ;-)
Ja doei.![]()
Zou wel een goede grap zijn als ze extreem hechtende verf hebben gebruiktquote:Op maandag 5 augustus 2013 12:41 schreef slacker_nl het volgende:
Jullie douchen vreemd, hier is alles weg.Zou goede grap zijn. Misschien wil ik dat wel organiseren, zo'n colorrun
![]()
![]()
Ik heb nog roze tussen m'n vingers en oranje in m'n oren. En m'n buik is een beetje paarsigquote:Op maandag 5 augustus 2013 12:41 schreef slacker_nl het volgende:
Jullie douchen vreemd, hier is alles weg.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:06 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zou wel een goede grap zijn als ze extreem hechtende verf hebben gebruiktZou goede grap zijn. Misschien wil ik dat wel organiseren, zo'n colorrun
![]()
Ja doei.![]()
Die wonen ook nog eens dicht bij elkaar, dat is wat makkelijkerquote:Op maandag 5 augustus 2013 11:06 schreef YUR het volgende:
[..]
.
quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:07 schreef streamnl het volgende:
[..]
Jij mag ook wel een keer met mij in hetzelfde hotel slapen hoormaar ik eerst!
Ik vind het wel raar dat we nog helemaal niets van de trail des fantomes zelf hebben gehoord. Scarabee is dan wel de hoofdsponsor, maar stuur dan even een bevestiging via mail ofzo. Ach ja, volgens hun komt in ieder geval alles goed.![]()
Hier nog niet...quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:41 schreef slacker_nl het volgende:
Jullie douchen vreemd, hier is alles weg.Het lijkt wel alsof de kleurtjes zijn ingebrand.
![]()
![]()
Dat probleem heb ik dus ook, komt door de zon zullen ze wel zeggen ;-)quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:20 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hier nog niet...Het lijkt wel alsof de kleurtjes zijn ingebrand.
![]()
quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:20 schreef motorbloempje het volgende:
ik zit hier al met m'n Pure Flows aan aan m'n scriptie te werken.
Royal sadness_!
kan je straks meteen wegstuiven
Best welquote:Op maandag 5 augustus 2013 13:20 schreef motorbloempje het volgende:
Royal sadness_!
__
Ik met slippers en zwembroek_ Binnen
___
![]()
Waarom, als je gillend gek wordt kun je gelijk door!quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:20 schreef motorbloempje het volgende:
Royal sadness_!
Ik heb net eindelijk m'n scriptje af en moet nu maar eens ontbijt gaan halenAf en toe word ik een beetje bang van m'n eigen nerderigheid. Maar strakjes met een boek in de tuin
![]()
Weerbericht voor de Vooroeverloop ziet er nog steeds goed uit! Niet te warm en 70% kans op regen![]()
![]()
Jaquote:Maar dit was een scriptje om data om te zetten naar een ander formaat, zodat ik straks een experiment uit kan gaan voeren en eindelijk eens wat resultaten in m'n paper kan knallen
Scriptie komt volgend jaar (een half jaar fulltime scriptie schrijven
![]()
![]()
![]()
![]()
)
![]()
Na je scriptie er meteen mee doorgaan in je PhD, al 1,5 jaar aan hetzelfde paper werken :/quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:50 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
JaMaar dit was een scriptje om data om te zetten naar een ander formaat, zodat ik straks een experiment uit kan gaan voeren en eindelijk eens wat resultaten in m'n paper kan knallen
Scriptie komt volgend jaar (een half jaar fulltime scriptie schrijven
![]()
![]()
![]()
![]()
)
Ik weet nu al dat ik nooit, maar dan ook nooit een PhD ga doenquote:Op maandag 5 augustus 2013 13:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Na je scriptie er meteen mee doorgaan in je PhD, al 1,5 jaar aan hetzelfde paper werken :/Wat lijkt me dat zwaar en kut.
![]()
Ik leef nogquote:Op maandag 5 augustus 2013 13:54 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik weet nu al dat ik nooit, maar dan ook nooit een PhD ga doenWat lijkt me dat zwaar en kut.
![]()
Al mijn afspraken voor vanmiddag zijn afgezegd. Lekker al die zieke en vakantievierende mensen. Ik ga eens even Colorrunfoto's checken.![]()
^^quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:54 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik weet nu al dat ik nooit, maar dan ook nooit een PhD ga doenWat lijkt me dat zwaar en kut.
Nouja, hooguit als een toekomstige werkgever het wil sponsoren, dus de kans is wel heel minimaal. Ik doe nu een onderzoeksmaster, en hoewel ik het onderwerpvind, vind ik onderzoek doen eigenlijk gewoon extreem kut. Of nouja, het schrijven over onderzoek doen vooral.
![]()
Ik denk dat ik van die compressietubes ga kopenMijn moeder is al een keer geholpen voor spataderen, en ik loop liever nu met die kousen dan dat ik later steunkousen moet..
Zijn dit goede?
http://www.sportcompressi(...)tubes-hardlopen.htmlIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Mmm....lijkt me niet de meest geweldige aanpak, nu de rest van je leven met die kousen aan lopen. Het voorkomen van spataderen doe je al door o.a. te bewegen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat ik van die compressietubes ga kopenMijn moeder is al een keer geholpen voor spataderen, en ik loop liever nu met die kousen dan dat ik later steunkousen moet..
Zijn dit goede?
http://www.sportcompressi(...)tubes-hardlopen.html
Tenzij je het gewoon leuk vindt om in die kousen te lopen.![]()
Nouja, wat ik overal lees, is dat lopers ze prettig vinden, maar dat er (nog) geen enkel wetenschappelijk bewijs is dat ze iets doen..quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:19 schreef Quoi het volgende:
[..]
Mmm....lijkt me niet de meest geweldige aanpak, nu de rest van je leven met die kousen aan lopen. Het voorkomen van spataderen doe je al door o.a. te bewegen.
Tenzij je het gewoon leuk vindt om in die kousen te lopen.
Volgens mij voorkom je ze door bewegen en de doorbloeding te stimuleren, en daarbij helpen deze kousen toch nog extra? En mocht het uiteindelijk niks uitmaken, dan heb je alsnog die niet-bewezen 'prettige effecten'? :pIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Snap ik! Maar preventief kousen dragen wordt nu juist aangeraden bij lang stilstaan/liggen. Lijkt me dus dat bewegen al genoeg doet. Misschien idd het niet-bewezen prettige effect dat je noemt, maar om voor dat nu de rest van je leven met compressiekousen hard te lopen... Zou ik niet doen. Maar ik ben jou niet, dat is ook weer zoquote:Op maandag 5 augustus 2013 14:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nouja, wat ik overal lees, is dat lopers ze prettig vinden, maar dat er (nog) geen enkel wetenschappelijk bewijs is dat ze iets doen..
Volgens mij voorkom je ze door bewegen en de doorbloeding te stimuleren, en daarbij helpen deze kousen toch nog extra? En mocht het uiteindelijk niks uitmaken, dan heb je alsnog die niet-bewezen 'prettige effecten'? :p![]()
Verder heb ik geen verstand van het beoordelen van je linkje. Maar er zijn kousenlopers hier die dat goed kunnen![]()
![]()
Wie zgt dat jij dan ook iets met je spataderen krijgt? Als je geen last hebt zou ik ze niet gebruikenquote:Op maandag 5 augustus 2013 14:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Zijn dit goede?
http://www.sportcompressi(...)tubes-hardlopen.htmlJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Dat is toch behoorlijk genetisch bepaald?quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:30 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Wie zgt dat jij dan ook iets met je spataderen krijgt? Als je geen last hebt zou ik ze niet gebruikenIk heb gelukkig geen staand beroep..
Maar het wil niet zeggen dat je onvoorwaardelijk spataderen krijgt als een van je ouders je ze heeft, toch?quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:31 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is toch behoorlijk genetisch bepaald?Ik heb gelukkig geen staand beroep..
Tenminste ik hoop van niet
Volgens mij krijgt zo ongeveer iedereen het op een bepaalde leeftijdquote:Op maandag 5 augustus 2013 14:35 schreef Guard het volgende:
[..]
Maar het wil niet zeggen dat je onvoorwaardelijk spataderen krijgt als een van je ouders je ze heeft, toch?
Tenminste ik hoop van nietMaar als je dat zo lang mogelijk uit kunt stellen (Y)
Lekker heuveltje in het parcours...quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:24 schreef motorbloempje het volgende:
Nou Wolve, als we dan toch naar China gaan: http://great-wall-marathon.com/
Ja zeg, deels. Gelukkig heb je voor de rest nog wat in te brengen met je leefstijl.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:31 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is toch behoorlijk genetisch bepaald?Ik heb gelukkig geen staand beroep..
Maar als jij kousen wil en/of juist geen spataderen, go to a pro. Hier denkt toch iedereen anders over dingen, daar zou ik niet blind op varen.![]()
ik denk dat ik wel redelijk weet uit te stellen met voldoende beweging.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:36 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Volgens mij krijgt zo ongeveer iedereen het op een bepaalde leeftijdMaar als je dat zo lang mogelijk uit kunt stellen (Y)
Maar ja zoals Quoi zegt, als je het zeker wil weten: praat er met een specialist over (in dit geval een fleboloog).Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Oké. En voor de kousengebruikers hier, om welke redenen gebruiken jullie ze?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik gebruik ze omdat ik veel minder last van mijn schenen heb dan als ik zonder loop.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:01 schreef La_Tramposa het volgende:
Oké. En voor de kousengebruikers hier, om welke redenen gebruiken jullie ze?![]()
Ze hebben ook een halvequote:Op maandag 5 augustus 2013 14:40 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Lekker heuveltje in het parcours...zullen we volgend jaar mei maar onze China Reis doen?
Ja doei.![]()
Tegen spin splints. Op aanraden van de fysio.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:01 schreef La_Tramposa het volgende:
Oké. En voor de kousengebruikers hier, om welke redenen gebruiken jullie ze?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Anders kom ik de kerk niet inquote:Op maandag 5 augustus 2013 15:01 schreef La_Tramposa het volgende:
Oké. En voor de kousengebruikers hier, om welke redenen gebruiken jullie ze?Die gekleurde zijn ook verboden, alleen zwarte
![]()
![]()
communiceren jullie nu uitsluitend via Fok!?quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ze hebben ook een halvezullen we volgend jaar mei maar onze China Reis doen?
Beetje aan het kijken of er nog leuke loopjes zijn voor op vakantie.
Word je ook doodgegooid met color en obstacle runs...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:06 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Anders kom ik de kerk niet inDie gekleurde zijn ook verboden, alleen zwarte
Net als Gup en Treb gebruik ik ze tegen shin-splints. Ook op advies van de Fysio. Bij mij helpt het zeker, zodra ik ze een klein tijdje niet gebruik voel ik mijn schenen meteen weer.![]()
Praten is zó 2012.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:13 schreef Guard het volgende:
[..]
communiceren jullie nu uitsluitend via Fok!?
Ja doei.![]()
Ik zag op de facebookpagina van de bridge to bridge dat ze twee weken daarvoor een parcoursverkenning organiseren op rustig tempo... Misschien maar aan mee doen, denk dat dat wel goed is voor het idee dat ik ook daadwerkelijk 9,6 km kan lopen..![]()
Leuk! Gewoon doen, zou ik zeggenquote:Op maandag 5 augustus 2013 15:52 schreef Gogo83 het volgende:
Ik zag op de facebookpagina van de bridge to bridge dat ze twee weken daarvoor een parcoursverkenning organiseren op rustig tempo... Misschien maar aan mee doen, denk dat dat wel goed is voor het idee dat ik ook daadwerkelijk 9,6 km kan lopen..
Ja doei.![]()
Heb hem iig in mijn agenda gezet. En voor komend weekend trouwens een rondje van 9 km uitgezet. Eigenlijk zou ik 8,5 moeten, maar een kilometer meer ipv een halve meer moet volgens mij ook wel kunnen. En het rondje is zo leuk..![]()
Nog niemand gerend vandaagwie wordt de eerste?
Ik heb net mijn eerste paar [anti-pronatie, want kennelijk zwik ik naar binnen] hardloopschoenen ooit gekocht en een podcast voor de eerste 9 weken gedownload die mij gaat helpen om 5 km te kunnen rennen. Ben benieuwdVanavond maar beginnen, als het wat afgekoeld is.
an urge to help mankind overcomes me![]()
Hoe is het buiten? Zit de hele dag al op kantoor in de airco.Straks een pittige intervaltrainig gepland staan.
Eerst nog ff m'n haardos laten kortwieken, hopelijk scheelt dat ook wat qua warmte![]()
![]()
Klinkt goed! Veel plezier!quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:42 schreef saaw het volgende:
Ik heb net mijn eerste paar [anti-pronatie, want kennelijk zwik ik naar binnen] hardloopschoenen ooit gekocht en een podcast voor de eerste 9 weken gedownload die mij gaat helpen om 5 km te kunnen rennen. Ben benieuwdVanavond maar beginnen, als het wat afgekoeld is.
![]()
Warm en benauwd.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:47 schreef Tarahumara het volgende:
Hoe is het buiten? Zit de hele dag al op kantoor in de airco.Straks een pittige intervaltrainig gepland staan.
Eerst nog ff m'n haardos laten kortwieken, hopelijk scheelt dat ook wat qua warmte![]()
Wrsch niet de eerste, maar vanavond weerquote:Op maandag 5 augustus 2013 16:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Hoi! Leuk! Succes!quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:42 schreef saaw het volgende:
Ja doei.![]()
Warm!quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:47 schreef Tarahumara het volgende:
Eerst nog ff m'n haardos laten kortwieken, hopelijk scheelt dat ook wat qua warmteJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik vind het meevallen, staat een beetje een briesje hier. Maar ik wacht toch maar even, tot het fietspad een beetje leger is, zonder de van werk-naar-huis-fietsersquote:Op maandag 5 augustus 2013 16:47 schreef Tarahumara het volgende:
Eerst nog ff m'n haardos laten kortwieken, hopelijk scheelt dat ook wat qua warmteMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Leuk, misschien dat ik ook ff meeloop, 10 EM. Nog nooit gelopen, ben sowieso wel van plan om de route een keer te verkennen binnenkort.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:52 schreef Gogo83 het volgende:
Ik zag op de facebookpagina van de bridge to bridge dat ze twee weken daarvoor een parcoursverkenning organiseren op rustig tempo... Misschien maar aan mee doen, denk dat dat wel goed is voor het idee dat ik ook daadwerkelijk 9,6 km kan lopen..![]()
ik ga over een uurtje, wie biedt eerder?quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga eerst avondeten denk ik, nu nog te warm idd.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:51 schreef Guard het volgende:
[..]
ik ga over een uurtje, wie biedt eerder?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hmm er is intervaltraining van mijn schaatsclupje om 19.00, maar dan kom ik net in de knel met eten denk ik.. teveel honger om niks meer te eten nu..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ben benieuwd hoe warm het is...
Om goed op hartslag te kunnen lopen wil ik graag op vlakke stukken lopen. Helaas is vlak ook vol in de zon bij mij in de buurt![]()
![]()
Heb het vaker na het lopen, oook nu weer spierpijn in mijn buik (schuine buikspieren en boven mijn navel vooral) maar hoor /lees daar nooit iets over.
Verder fysiotherapeut gebeld om te vragen of de 'kramp' in mijn voet normaal is en dat is het dus, ze adviseerde me om de zooltjes dagelijks te gaan dragen om er sneller aan te wennen. Daarmee gerust gesteld dat ik niks overbelast. :-)“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle![]()
Welles! Vanochtend om half negen!quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:39 schreef La_Tramposa het volgende:
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Oh, dan zijn we nog geen endomondo buddies!quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:57 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Welles! Vanochtend om half negen!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:19 schreef YUR het volgende:
[..]
De manier waarop jullie het zelden met elkaar eens zijn doet mij denken aan een typisch huwelijk
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Mijn probleem is opgelost, vond nog wat droge eierkoeken in mijn tas dus naar de intervaltraining! Ben benieuwd hoe dat is met een groepje..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
ikke!! vanmorgen vroeg ove stukje Vooroeverquote:Op maandag 5 augustus 2013 16:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Vooroever-ers, mocht het zondg nog warmig zijjn en/of zoning, hou er wel rekening mee dat er nergens shaduw is'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik loop de 6M, ben wel benieuwd naar de route, loop nooit in het centrum en in Arnhem Zuid..quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:50 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Leuk, misschien dat ik ook ff meeloop, 10 EM. Nog nooit gelopen, ben sowieso wel van plan om de route een keer te verkennen binnenkort.![]()
Jij gaat wel lekker vooruit hé?quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:05 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Ik loop de 6M, ben wel benieuwd naar de route, loop nooit in het centrum en in Arnhem Zuid..![]()
![]()
Ja, het gaat erg lekker. Af en toe zeurt mijn enkel, maar goed, die is gewend niks te doen. En over het algemeen is het zeurende gevoel een uur na het lopen al weer weg, dus echt ernstig kan ik het niet noemen. Ik heb nog een maand tot de Bridge to bridge, maar begin daar wel vertrouwen in te krijgen. En dan na de vredesloop wil ik wat aan mijn snelheid gaan werken, dat is nu nog geen prioriteit.quote:![]()
Ik pak wel eens een bruggetje mee, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe de route van de b2b loopt.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:05 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Ik loop de 6M, ben wel benieuwd naar de route, loop nooit in het centrum en in Arnhem Zuid..![]()
Ik heb ook al zitten kijken naar die parcoursverkenning. Is misschien ook wel leuk om te doen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Godver anders loop je effe vol met je knie tegen de rand van de koffietafel
Zonde van de tafel joh....doe eens voorzichtigquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:55 schreef Guard het volgende:
Godver anders loop je effe vol met je knie tegen de rand van de koffietafelF means you're fucked![]()
Beter dan van de trap flikkerenquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:55 schreef Guard het volgende:
Godver anders loop je effe vol met je knie tegen de rand van de koffietafelWilde vanavond nog lopen
![]()
![]()
![]()
met nieuwe schoenen. De demping bleek inderdaad flut... "en ben je afgevallen? Want die schoenen zijn nu echt véél te zwaar voor je hoor!".
Dus over van de oude schoenen (met de prachtige omschrijving van " Ideal for heavy runners. This style is also very popular with heavy overpronators.") naar de brooks adreneline GTS 12, die ook wat moeten helpen met mn pronatie-gedoe. .
Ze zijn al iets minder lelijk dan mn vorige paar
Nog een heleboel tips gekregen om mn voetspieren te versterken... en bij de kassa ook nog 20% korting![]()
![]()
probleem van de dag, dagje uit verzinnen richting de Betuwe.....'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ben je in NL?quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
probleem van de dag, dagje uit verzinnen richting de Betuwe.....![]()
![]()
quote:
Die heb ik ook. Alleen dan geloof ik de 13. En de mannenversie.quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:20 schreef douche-eendje het volgende:
met nieuwe schoenen. De demping bleek inderdaad flut... "en ben je afgevallen? Want die schoenen zijn nu echt véél te zwaar voor je hoor!".
Dus over van de oude schoenen (met de prachtige omschrijving van " Ideal for heavy runners. This style is also very popular with heavy overpronators.") naar de brooks adreneline GTS 12, die ook wat moeten helpen met mn pronatie-gedoe. .
[ link | afbeelding ]
Nog een heleboel tips gekregen om mn voetspieren te versterken... en bij de kassa ook nog 20% korting
Qua kleurstelling een van de meer behoudende typen tussen alle schreeuwerds met hun felle kleuren die veel voorkomen bij de hardloopschoenen.
En inderdaad met een verstevigd deel aan de binnenkant om de voet wat minder naar binnen te laten vallen.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Het was dit of roze asics. Nou ja, het is maar dat ik brooks gewend benquote:Op maandag 5 augustus 2013 18:22 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Die heb ik ook. Alleen dan geloof ik de 13. En de mannenversie.
Qua kleurstelling een van de meer behoudende typen tussen alle schreeuwerds met hun felle kleuren die veel voorkomen bij de hardloopschoenen.![]()
Anders was roze wel doorslaggevend geweest
. Mijn oude brooks hadden dat ook, maar de demping was op en inderdaad, wat waren die dingen zwaar als ik het hiermee vergelijk
Oeh leuk. Beetje lekker aan het lopen hier ook?quote:![]()
![]()
Nice!quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:20 schreef douche-eendje het volgende:
[ link | afbeelding ]
Nog een heleboel tips gekregen om mn voetspieren te versterken... en bij de kassa ook nog 20% korting
Ja doei.![]()
Ik heb ook de Adrenaline 13 gehad, maar dan in het schreeuwerig geelIk vond ze fijner dan m'n oude roze Asics (al heb ik daar ook nooit problemen mee gehad), waarschijnlijk de voorganger van de roze Asics die jij gepast hebt (de GT-2000 toevallig?)
![]()
quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:23 schreef douche-eendje het volgende:
Oeh leuk. Beetje lekker aan het lopen hier ook?trainingschema laat geen vakantie toe
Geen idee, ze waren wit met roze en de eerste schoenen die ik aanhad na mn oude brooks. Wat een verschil in gewicht was dat.quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:26 schreef hatsaflats het volgende:
Ik heb ook de Adrenaline 13 gehad, maar dan in het schreeuwerig geelIk vond ze fijner dan m'n oude roze Asics (al heb ik daar ook nooit problemen mee gehad), waarschijnlijk de voorganger van de roze Asics die jij gepast hebt (de GT-2000 toevallig?)
Trainen is vakantie. Iedere dag.quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]trainingschema laat geen vakantie toe
![]()
![]()
Belangrijkste is natuurlijk dat je er goed en probleemloos op loopt! Al ben ik wel een groot voorstander van roze schoenenquote:Op maandag 5 augustus 2013 18:30 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Geen idee, ze waren wit met roze en de eerste schoenen die ik aanhad na mn oude brooks. Wat een verschil in gewicht was dat.
[..]
Trainen is vakantie. Iedere dag.![]()
![]()
Zeg! Ga je nu ineens lopen rushen?quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:28 schreef Gogo83 het volgende:
Heb hem iig in mijn agenda gezet. En voor komend weekend trouwens een rondje van 9 km uitgezet. Eigenlijk zou ik 8,5 moeten, maar een kilometer meer ipv een halve meer moet volgens mij ook wel kunnen. En het rondje is zo leuk..
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik moet de overgang niet te extreem maken. Volgende paar schoenen worden rozequote:Op maandag 5 augustus 2013 18:34 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Belangrijkste is natuurlijk dat je er goed en probleemloos op loopt! Al ben ik wel een groot voorstander van roze schoenen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo, en nu genoeg mn nieuwe schoenen gepost hier. Tijd om eten te maken want honger.![]()
Een beetje maar.quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:42 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Zeg! Ga je nu ineens lopen rushen?![]()
![]()
Gisteren bewust geskipt wat ik best een goed idee vond. Nu baal ik dat ik nog een dag moet wachten. Of nouja, moeten js het niet maar anders komt het niet lekker uit met andere plannen. /firstworldproblemsJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik vind het heerlijk dat ik deze week amper hoef te lopenGeen idee of ik deze week m'n nieuwe schoenen ga uitproberen ook.
![]()
nou, geen onverdeeld succes, dat loopje. Interval van 4x 6 min. Beetje stroeve knie door de illegale tackle (op de knieschijf) van Ikea Lack eerder op de avond, en tijdens de eerste interval stonden mijn longen in de fik...
Maar gewoon doorgaan. Tweede interval ging al een stuk beter, 4,44min/km zag ik in de vluchtigheid op mijn horloge.
Toen ging de borstband weer eens afzakken, wat natuurlijk funest is voor de grafiekjes, dus dat moet verholpen worden. Druk ik weer eens vrolijk op het verkeerde knopje op de polsunit, *bam* einde training![]()
Zucht dan maar de overgebleven intervallen hand-timen.
Ook tijdens het lopen een protesterende maag, moest dus nog even hier aan denken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Nu weer thuis en dadelijk weer even twee gpx-jes aan elkaar lijmen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Guard op 05-08-2013 19:18:05 ]Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ziezo, kleine zus op het vliegtuig richting thuis gezet. Na 3 weken reizen/niet lopen gaan we morgen eens een rustige 5 km lopen, ik ben benieuwd. Vooral omdat mijn bovenbenen vandaag staken nadat ik ze de moeilijke weg op de Tafelberg heb opgesleurd gisteren. En als die 5 km mij bevalt toch eens gaan kijken bij een loopgroep hier. Sociaal contact en wat veiliger lopen klinkt wel plezant! Nu ik toch bezig ben met plannen misschien mij ergens deze week toch hiervoor inschrijven, 10 km natuurlijk. Plannen...Ik bijt!
(Zachtjes)![]()
Hoe tof!quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:05 schreef Sjaapje het volgende:
Ziezo, kleine zus op het vliegtuig richting thuis gezet. Na 3 weken reizen/niet lopen gaan we morgen eens een rustige 5 km lopen, ik ben benieuwd. Vooral omdat mijn bovenbenen vandaag staken nadat ik ze de moeilijke weg op de Tafelberg heb opgesleurd gisteren. En als die 5 km mij bevalt toch eens gaan kijken bij een loopgroep hier. Sociaal contact en wat veiliger lopen klinkt wel plezant! Nu ik toch bezig ben met plannen misschien mij ergens deze week toch hiervoor inschrijven, 10 km natuurlijk. Plannen...
Ja doei.![]()
Heel vetquote:Op maandag 5 augustus 2013 19:05 schreef Sjaapje het volgende:
Ziezo, kleine zus op het vliegtuig richting thuis gezet. Na 3 weken reizen/niet lopen gaan we morgen eens een rustige 5 km lopen, ik ben benieuwd. Vooral omdat mijn bovenbenen vandaag staken nadat ik ze de moeilijke weg op de Tafelberg heb opgesleurd gisteren. En als die 5 km mij bevalt toch eens gaan kijken bij een loopgroep hier. Sociaal contact en wat veiliger lopen klinkt wel plezant! Nu ik toch bezig ben met plannen misschien mij ergens deze week toch hiervoor inschrijven, 10 km natuurlijk. Plannen...
Nicequote:Op maandag 5 augustus 2013 19:05 schreef Sjaapje het volgende:
Twijfeldetwijfel... Pure Flows of Cascadias voor de run vandaag... heeft best wat geregend, en uiteraard geen idee wat voor route we gaan nemen... maar als trails, dan zullen de Cascadias wel aan te raden zijn. Als meer weg, dan de Pure Flows.
#firstworldproblemsJa doei.![]()
Ik ben intussen al meer dan een uur door Colorrun foto's aan het spitten, maar ik kon ons niet vindeniedereen heeft ook hetzelfde aan en niemand is te herkennen. Gedoe
Trailschoenen, to buy or not to buy. Er wordt hier enorm veel getraild... maar heb je voor je eerste keer al speciale schoenen nodig of zou het lukken op mijn Saucony's?quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:16 schreef motorbloempje het volgende:
Twijfeldetwijfel... Pure Flows of Cascadias voor de run vandaag... heeft best wat geregend, en uiteraard geen idee wat voor route we gaan nemen... maar als trails, dan zullen de Cascadias wel aan te raden zijn. Als meer weg, dan de Pure Flows.
#firstworldproblems
Trouwens 6 maanden van huis en ik heb 2 paar gewone schoenen mee, 1 paar slippers, 1 paar sandalen, 1 paar echte wandelschoenen en 2 paar loopschoenen, vriendje werd gek...Ik bijt!
(Zachtjes)![]()
Van beide 1quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:16 schreef motorbloempje het volgende:
#firstworldproblems
Kan op je gewone schoenen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:24 schreef Sjaapje het volgende:
[..]
Trailschoenen, to buy or not to buy. Er wordt hier enorm veel getraild... maar heb je voor je eerste keer al speciale schoenen nodig of zou het lukken op mijn Saucony's?
Trouwens 6 maanden van huis en ik heb 2 paar gewone schoenen mee, 1 paar slippers, 1 paar sandalen, 1 paar echte wandelschoenen en 2 paar loopschoenen, vriendje werd gek...Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik deed dat gisteren aan de eettafel. En dat is een loodzwaar ding dat altijd wint. Dus naast scholspierspijn heb ik nu ook kniepijn.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:55 schreef Guard het volgende:
Godver anders loop je effe vol met je knie tegen de rand van de koffietafel![]()
Oké dan gaan we eerst eens proberen, want zo over stenen huppelen, misschien is dat wel niets voor mij. Al vind ik het al wandelend super.quote:Ik bijt!
(Zachtjes)![]()
Ik vanmorgen nog tegen het bed. En nu is er een stuk vel af, heb ik een bult op m'n scheen en een loei van een blauwe plekquote:Op maandag 5 augustus 2013 19:30 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik deed dat gisteren aan de eettafel. En dat is een loodzwaar ding dat altijd wint. Dus naast scholspierspijn heb ik nu ook kniepijn.
Auw!quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik vanmorgen nog tegen het bed. En nu is er een stuk vel af, heb ik een bult op m'n scheen en een loei van een blauwe plek
Er hangt ook nog behoorlijk wat van mijn vel aan de Tafelberg...Ik bijt!
(Zachtjes)![]()
Jamaar dat is dequote:Op maandag 5 augustus 2013 19:32 schreef Sjaapje het volgende:
[..]
Auw!
Er hangt ook nog behoorlijk wat van mijn vel aan de Tafelberg...Tafelberg
dan mag het!
True! Kan ik mijn vel bewonderen vanop mijn terrasquote:Op maandag 5 augustus 2013 19:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jamaar dat is deTafelberg
dan mag het!
Ik bijt!
(Zachtjes)![]()
En terecht! Vlaggen in bergtoppen zijn zooo vorige eeuw. Vel is hip!quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:34 schreef Sjaapje het volgende:
[..]
True! Kan ik mijn vel bewonderen vanop mijn terras
Ik heb ook Brooks gekocht trouwens, lijken sprekend op dat plaatje hierboven maar zijn van vorig seizoen.
Net dus voor de eerste keer gelopen, ging primaVerveelde me bij 'week1' van de podcast dus heb week2 maar gedaan, 8 keer 1 minuur hardlopen, 2 minuten wandelen. Zweet me een ongeluk maar ben verder zeer tevreden
Wat is nu handig, om de dag ofzo zodat er genoeg tijd is voor spierherstel?
[edit]
ohja, voor ik het vergeet
*trots*
[ Bericht 6% gewijzigd door saaw op 05-08-2013 20:16:02 ]an urge to help mankind overcomes me![]()
Ja, niet vaker dan 3 x per week. Dus 2x een rustdag en een x 2 rustdagen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:09 schreef saaw het volgende:
Ik heb ook Brooks gekocht trouwens, lijken sprekend op dat plaatje hierboven maar zijn van vorig seizoen.
Net dus voor de eerste keer gelopen, ging primaVerveelde me bij 'week1' van de podcast dus heb week2 maar gedaan, 8 keer 1 minuur hardlopen, 2 minuten wandelen. Zweet me een ongeluk maar ben verder zeer tevreden
Wat is nu handig, om de dag ofzo zodat er genoeg tijd is voor spierherstel?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Afgelopen zaterdag na 8 weken blessureleed weer 2km gelopen. Vandaag weer een rondje. Ben benieuwd.Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----![]()
Mijnes zijn ook van vorig seizoen. Daarom ook 20% korting... restanten moeten op en zo vaak verkopen ze deze schoenen nietquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:09 schreef saaw het volgende:
Ik heb ook Brooks gekocht trouwens, lijken sprekend op dat plaatje hierboven maar zijn van vorig seizoen.Morgen maar eens een rondje lopen op ze, kijken of de knieën wat minder protesteren.
En goed bezig jij!![]()
![]()
Zooo dat was echt chill! Uiteindelijk was alleen 1 meisje/de trainer er, en we hebben piramide gedaan, 2', 4', 6', 8', 6', 4', 2' met elke keer 2 minuten joggen. We liepen steeds rond de 4:50/km, ging erg lekker! Was ook fijn dat we ongeveer hetzelfde niveau hadden..
En ondanks dat het interval was toch 1 bekertje erbij, al was het met 1 seconde :pIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Fijn dat je weer aan de loop bent! Ben je weer een beginnersschema aan het doen?quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:17 schreef Mascleta het volgende:
Afgelopen zaterdag na 8 weken blessureleed weer 2km gelopen. Vandaag weer een rondje. Ben benieuwd.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Iemand trouwens tips qua eten of moet ik dan in een ander topic zijn?
Ren namelijk alleen om weer in vorm te komen, wil niet afvallen want ben al tegen eng mager aan. Eet normaal gesproken gewoon wanneer ik honger heb, wel eigenlijk altijd gezond, zal vast wat meer honger krijgen als ik meer ga sporten maar is dat dan genoeg of moet ik nog ergens op letten?an urge to help mankind overcomes me![]()
Als je met een app loopt zie je ongeveer hoeveel kcal je verbrandt. Is een erg grove schatting, maar ik zou toch proberen om die hoeveelheid extra te eten op dagen dat je loopt, als je niet wilt afvallen.. En veel eiwitrijk eten, volle kwark, eieren etc.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:44 schreef saaw het volgende:
Ren namelijk alleen om weer in vorm te komen, wil niet afvallen want ben al tegen eng mager aan. Eet normaal gesproken gewoon wanneer ik honger heb, wel eigenlijk altijd gezond, zal vast wat meer honger krijgen als ik meer ga sporten maar is dat dan genoeg of moet ik nog ergens op letten?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Persoonlijk zou ik proberen om regelmaat in je eetgedrag te krijgen. Dus ontbijten als je wakker wordt, en niet pas als je honger krijgt
Intervaltraining gedaan, warm! Ging wel lekker, pittige training, 3 x 10 minuten intensief, plus wat in- en uitlopen, totaal precies 14 km.
de intervallen gingen heel strak in 4:22, 4:20 en 4:22 min/km.
http://www.endomondo.com/workouts/226354200/11291298![]()
Nee, Ik ben nog een beetje zoekende hoe ik weer terug op oude niveau kom, maar om niet weer tegen overbelasting aan te lopen. Heb zojuist weer 2km gelopen. Als ik dat gewoon de komende twee weken blijf doen en daarna er langzaam weer enkele 100den meters achteraan te gaan plakken dan moet het toch goedkomen?quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:44 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Fijn dat je weer aan de loop bent! Ben je weer een beginnersschema aan het doen?
http://www.endomondo.com/workouts/226362461/9191691Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----![]()
Uitrekenen wat je onderhoud is, dat eten op rustdagen, en kijken wat je verbrand bij het hardlopen en dat erbij op de loopdagen. En wat la_tramposa zegr, eiwitrijk. En voor makkelijke kcals kun je goed pinda's en walnoten enzo eten. Gezond en lekker.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:44 schreef saaw het volgende:
Ren namelijk alleen om weer in vorm te komen, wil niet afvallen want ben al tegen eng mager aan. Eet normaal gesproken gewoon wanneer ik honger heb, wel eigenlijk altijd gezond, zal vast wat meer honger krijgen als ik meer ga sporten maar is dat dan genoeg of moet ik nog ergens op letten?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik ben gezegend met een spijsvertering met een klokje dus ik eet al vrij regelmtig. Wil vooral voorkomen dat ik afval.
Eiwitrijk heb ik een poosje gedaan toen ik net geopereerd was vorig jaar maar was toen lastig vol te houden, misschien dat dat beter gaat als ik er bij beweeg
Lekkere dingen uitzoeken! Ik koop altijd danoontje kwarksticks en maak daar ijsjes van (Y)quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:54 schreef saaw het volgende:
Ik ben gezegend met een spijsvertering met een klokje dus ik eet al vrij regelmtig. Wil vooral voorkomen dat ik afval.
Eiwitrijk heb ik een poosje gedaan toen ik net geopereerd was vorig jaar maar was toen lastig vol te houden, misschien dat dat beter gaat als ik er bij beweegIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Plus, in noten zitten ook eiwitten, win-win. Vette vis eten is ook goed btw.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:53 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Uitrekenen wat je onderhoud is, dat eten op rustdagen, en kijken wat je verbrand bij het hardlopen en dat erbij op de loopdagen. En wat la_tramposa zegr, eiwitrijk. En voor makkelijke kcals kun je goed pinda's en walnoten enzo eten. Gezond en lekker.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Hoeveel wil je eigenlijk gaan lopen dan? 3 keer 5 km per week ofmarathon trainining zit nogal een verschil tussen .quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:44 schreef saaw het volgende:
Ren namelijk alleen om weer in vorm te komen, wil niet afvallen want ben al tegen eng mager aan. Eet normaal gesproken gewoon wanneer ik honger heb, wel eigenlijk altijd gezond, zal vast wat meer honger krijgen als ik meer ga sporten maar is dat dan genoeg of moet ik nog ergens op letten?![]()
Een hand walnoten in een bak kwark. Hopla.quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:02 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Plus, in noten zitten ook eiwitten, win-win. Vette vis eten is ook goed btw.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Die is verbrandquote:Op maandag 5 augustus 2013 11:06 schreef YUR het volgende:
[..]
![]()
![]()
ik 50, maar ook vóór ik ging rennen. Dat is om op gewicht te blijven.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:33 schreef Guard het volgende:
[..]
jammer, ben wel 30 kg kwijt, maar niet door hardlopen![]()
Hoii, ik kom me ook maar weer eens melden hier
Ben vandaag weer begonnen met hardlopen en heb me aangemeld voor de 10 km met de Venloop in maart. Moet lukken toch?
Dit keer toch maar wat beter opbouwen, want begin dit jaar heb ik door te slecht opbouwen een blessure opgelopen aan mijn scheenbeen.
Ik wil 3x per week gaan lopen met steeds 1 of 2 rustdagen ertussen.
Maar kan ik op die rustdagen wel een andere sport doen, zoals skaten? Dat doe ik namelijk erg graag.All she wants and needs is just a little taste..![]()
Oeh dat klinkt goed! Thanks voor de tipquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:55 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Lekkere dingen uitzoeken! Ik koop altijd danoontje kwarksticks en maak daar ijsjes van (Y)
Vette vis en noten eet ik al met regelmaat trouwens.Geen idee, mn doel is om weer fit te worden, ik heb altijd veel gesport maar ben vorig jaar een paar maanden ziek geweest, geopereerd, veel afgevallen en ondertussen is mn tweewekelijkse fysio uit het verzekeringspakket geschrapt.quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:04 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Hoeveel wil je eigenlijk gaan lopen dan? 3 keer 5 km per week ofmarathon trainining zit nogal een verschil tussen .
Ik dacht aan 2 a 3 keer per week 60 a 90 min, maar moet maar zien hoe het gaat.
Bedankt voor het meedenken alvast allemaal
Hoi!quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:19 schreef Luxuria het volgende:
Hoii, ik kom me ook maar weer eens melden hier
Ben vandaag weer begonnen met hardlopen en heb me aangemeld voor de 10 km met de Venloop in maart. Moet lukken toch?
Dit keer toch maar wat beter opbouwen, want begin dit jaar heb ik door te slecht opbouwen een blessure opgelopen aan mijn scheenbeen.
Ik wil 3x per week gaan lopen met steeds 1 of 2 rustdagen ertussen.
Maar kan ik op die rustdagen wel een andere sport doen, zoals skaten? Dat doe ik namelijk erg graag.
10 km in maart moet zeker te doen zijn.
Je kunt wel wat doen op je rustdag natuurlijk, kwestie van gezond verstand gebruiken en goed naar je lichaam luisteren.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Oke ja ik ga gewoon proberen hoe dat gaat. Het belangrijkste vind ik toch wel dat ik het lopen goed opbouw en naar een goede tijd ga uiteindelijk.
En een paar kilo kwijtraken is ook een doel van me
All she wants and needs is just a little taste..![]()
Jeeej 4e in de leaderboard! Wel een gat van 25 km naar de top3, maar toch
Was ook mijn motivatie om te beginnen met hardlopen, en dan blijk ik het ook nog zo leuk te vindenquote:Op maandag 5 augustus 2013 21:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
ik 50, maar ook vóór ik ging rennen. Dat is om op gewicht te blijven.
uitsloverquote:Op maandag 5 augustus 2013 21:32 schreef La_Tramposa het volgende:
Jeeej 4e in de leaderboard! Wel een gat van 25 km naar de top3, maar toch
Gewoon genoeg eten, en idd eiwitrijke dingen, en dan komt het allemaal wel goed! Ik ben juist aangekomen door het hardlopen (dat was wel nodig ookquote:Op maandag 5 augustus 2013 21:19 schreef saaw het volgende:
[..]
Oeh dat klinkt goed! Thanks voor de tip
Vette vis en noten eet ik al met regelmaat trouwens.
[..]
Geen idee, mn doel is om weer fit te worden, ik heb altijd veel gesport maar ben vorig jaar een paar maanden ziek geweest, geopereerd, veel afgevallen en ondertussen is mn tweewekelijkse fysio uit het verzekeringspakket geschrapt.
Ik dacht aan 2 a 3 keer per week 60 a 90 min, maar moet maar zien hoe het gaat.
Bedankt voor het meedenken alvast allemaal)
Als je klaar bent met je schema kun je weer een ander schema gaan volgen, voor onderhoud/verder opbouwen. Dat werkt beter en is leuker dan 2 a 3 keer per week 60 a 90 minuten lopen.![]()
Dat dacht ik al maar toch fijn om het bevestigd te krijgenquote:Op maandag 5 augustus 2013 21:35 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Gewoon genoeg eten, en idd eiwitrijke dingen, en dan komt het allemaal wel goed! Ik ben juist aangekomen door het hardlopen (dat was wel nodig ook)
Als je klaar bent met je schema kun je weer een ander schema gaan volgen, voor onderhoud/verder opbouwen. Dat werkt beter en is leuker dan 2 a 3 keer per week 60 a 90 minuten lopen.
Ik zou eigenlijk ook wel een paar kilo extra kunnen gebruiken
Goed bezigquote:Op maandag 5 augustus 2013 21:32 schreef La_Tramposa het volgende:
Jeeej 4e in de leaderboard! Wel een gat van 25 km naar de top3, maar toch![]()
![]()
Dan moet je je onderhoud uitrekenen en er boven gaan zitten. En eventueel krachttraining voor spiermassa.quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:37 schreef saaw het volgende:
[..]
Dat dacht ik al maar toch fijn om het bevestigd te krijgen
Ik zou eigenlijk ook wel een paar kilo extra kunnen gebruikenJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Bij mij kwamen ze gewoon vanzelfquote:Op maandag 5 augustus 2013 21:47 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dan moet je je onderhoud uitrekenen en er boven gaan zitten. En eventueel krachttraining voor spiermassa.Meer honger, dus meer eten en spieropbouw van het lopen. Rekenen en krachttraining zijn dingen die ik niet doe
![]()
![]()
Ja als het zo lukt dan is het ook goed natuurlijkquote:Op maandag 5 augustus 2013 21:52 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Bij mij kwamen ze gewoon vanzelfMeer honger, dus meer eten en spieropbouw van het lopen. Rekenen en krachttraining zijn dingen die ik niet doe
Had eigenlijk morgen pas gemogen maar stiekem nu alvast Evy les 12 gedaan. Morgen lekker naar de sportschool.
http://www.endomondo.com/workouts/226401586/4776103![]()
Ik heb zoveel adrenaline dat ik bijna zin heb om nog een keer te gaan lopen! Samen met iemand lopen is eigenlijk toch wel heel leuk!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hier om een uur of acht een laf onweersbuitje, heb niet de indruk dat het echt veel is afgekoeld.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:08 schreef hatsaflats het volgende:
Hier onweert het. Koelt wel lekker af zoMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Gezellig, mijn vriend verkondigt net even dat ie al weken het gevoel mist en niet weet of ie eigenlijk wel samen wil wonen. Altijd handig om dat na een jaar samenwonen te bedenken.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Het heeft eerder op de avond ook al even goed geregend, en toen ik net voordat het ging onweren bij het open raam een staarwedstrijd met m'n kat ging houden - ik wilde dat hij binnen kwam, hij was het er uiteraard niet mee eens - voelde het al heerlijk koelquote:Op maandag 5 augustus 2013 22:10 schreef Guard het volgende:
[..]
Hier om een uur of acht een laf onweersbuitje, heb niet de indruk dat het echt veel is afgekoeld.![]()
![]()
Offtopic, sorry, maar het moest er even uit.“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Ja hier ook!Wat rot! Dat is mijn ergste angst (ga over 3 weken samenwonen).quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:13 schreef LadyOracle het volgende:
Gezellig, mijn vriend verkondigt net even dat ie al weken het gevoel mist en niet weet of ie eigenlijk wel samen wil wonen. Altijd handig om dat na een jaar samenwonen te bedenken.
Komt het doordat jullie elkaar een beetje verwaarloosd hebben? Misschien helpt het om wat avondjes vrij te plannen en lekker uitgebreid te koken en te praten?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
LadyOracle
Hier geen regen of onweer. Gewoon warm en droog[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Sterkte daarmee!quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:13 schreef LadyOracle het volgende:
Gezellig, mijn vriend verkondigt net even dat ie al weken het gevoel mist en niet weet of ie eigenlijk wel samen wil wonen. Altijd handig om dat na een jaar samenwonen te bedenken.![]()
Die top 3 dat zijn pas de uitslovers.quote:![]()
Hier begint het nu aardig los te gaan met regen en onweer.![]()
Bah dat is minder. Hopelijk komt het goed!quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:13 schreef LadyOracle het volgende:
Gezellig, mijn vriend verkondigt net even dat ie al weken het gevoel mist en niet weet of ie eigenlijk wel samen wil wonen. Altijd handig om dat na een jaar samenwonen te bedenken.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:13 schreef LadyOracle het volgende:
Gezellig, mijn vriend verkondigt net even dat ie al weken het gevoel mist en niet weet of ie eigenlijk wel samen wil wonen. Altijd handig om dat na een jaar samenwonen te bedenken.![]()
![]()
Oké, ik wil toch weer even mijn frustratie uiten over Endomondo
Dat programma neemt echt veel te weinig meetpunten.. doe je een intervaltraining, en dan zie je daar helemaal niks van terug in de grafiek?? Ter vergelijking, in Strava kon ik de intervallen zo uittekenen, maar waar ze in endomondo gebleven zijn? :p
Het is dus dezelfde training he!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Is dat ook gemeten met Endomondo, of een GPXimport?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Dat programma neemt echt veel te weinig meetpunten.. doe je een intervaltraining, en dan zie je daar helemaal niks van terug in de grafiek?? Ter vergelijking, in Strava kon ik de intervallen zo uittekenen, maar waar ze in endomondo gebleven zijn? :p
[ link | afbeelding ]Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Gewoon GPS aangezet, tegelijkertijd in Endomondo en in Strava..quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:31 schreef Guard het volgende:
[..]
Is dat ook gemeten met Endomondo, of een GPXimport?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nee, juist niet. Behalve de gewone normale dingetjes niks bijzonders. Pas een leuke vakantie gehad, vorige week naar de bios, uit eten, ik kook ongeveer ieder weekend uitgebreid, etc. Deze week zelfs nog een weekendje weg gepland (eergisteren hotels zitten kijken samen voor komend weekend - doet ie ook lekker handig). Maar goed, het is zijn eerste relatie en ik denk dat hij gewoon het idee heeft dat het een leven lang vuurwerk moet zijn of zo. Tja, kattenkots en vieze badkamertegels horen er ook bij. Ik geef 'm een paar dagen om er over na te denken, anders trek ik de stekker er zelf wel uit dit weekend. Je kan een keer twijfelen, maar ik ga me niet laten vertellen dat ik 'alleen maar beklemmend gezeik' veroorzaak en blijven omdat iemand niet alleen durft te zijn. Flikker dan maar een eind op. Graag of niet.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Ja hier ook!
[..]
Wat rot! Dat is mijn ergste angst (ga over 3 weken samenwonen).
Komt het doordat jullie elkaar een beetje verwaarloosd hebben? Misschien helpt het om wat avondjes vrij te plannen en lekker uitgebreid te koken en te praten?“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Het is er alleen maar heel benauwd op geworden.. net daarna ben ik gaan lopen.. Wel volgehouden, maar holy crap wat was het plakkerig..quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:10 schreef Guard het volgende:
[..]
Hier om een uur of acht een laf onweersbuitje, heb niet de indruk dat het echt veel is afgekoeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Komt dat niet gewoon omdat die grafiek compacter is? Bij Strava is het bereik van die grafiek maar de helft van bij Endomondo, dus dan wordt ie sowieso platter. Maar ik vind het ook lastig af te lezen bij Endomondo, alhoewel de Garmingrafiek best ok was vandaag.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:29 schreef La_Tramposa het volgende:
[ link | afbeelding ]
Het is dus dezelfde training he!“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
hmm die grafiekjes van Endo zie ik doorgaan ook niet zoveel aan, vandaag zie ik bij mezelf wel duidelijk de recovery tussen de intervallen in, maar bij mij is het in polar personaltrainer ook allemaal wat duidelijker te zien (en dan gebruik ik zelfs de gpx van mijn polar in Endomondo).quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Gewoon GPS aangezet, tegelijkertijd in Endomondo en in Strava..
Misschien schaalverdeling van de endo grafiekjes wat minder gelukkig gekozen?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nee het is allebei de hele training (8km)..quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:34 schreef LadyOracle het volgende:
Komt dat niet gewoon omdat die grafiek compacter is? Bij Strava is het bereik van die grafiek maar de helft van bij Endomondo, dus dan wordt ie sowieso platter. Maar ik vind het ook lastig af te lezen bij Endomondo, alhoewel de Garmingrafiek best ok was vandaag.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik bedoel qua pace. Bij Endomondo van 15 tot 3 min/km en bij Strava van 3 tot 7 of zo.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nee het is allebei de hele training (8km)..“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Dat zal idd wel meespelen, van 03.00 tot 12.00 per km is natuurlijk niet nodig. Maar volgens mij neemt hij ook minder meetpunten.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:35 schreef Guard het volgende:
[..]
hmm die grafiekjes van Endo zie ik doorgaan ook niet zoveel aan, vandaag zie ik bij mezelf wel duidelijk de recovery tussen de intervallen in, maar bij mij is het in polar personaltrainer ook allemaal wat duidelijker te zien (en dan gebruik ik zelfs de gpx van mijn polar in Endomondo).
Misschien schaalverdeling van de endo grafiekjes wat minder gelukkig gekozen?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Lieve mensen hier. Ik heb een vraag. Na maanden van niet of nauwelijks lichaamsbeweging wil ik mijn conditie op gaan vijzelen. Vanaf begin september ga ik voetballen en op dit moment ben ik echt een krant.
Mijn idee was om drie keer per week (vaker als het me lukt, maar ik weet niet in hoeverre je rustdagen per se nodig hebt in het begin) een stuk te gaan lopen. Vandaag voor het eerst ongeveer 2,5 kilometer gelopen sinds ver voor de zomer. Dat was zwaar, maar ik hoefde niet te stoppen en ik was rond een kwartier bezig. Als ik dat vaker ga doen, eventueel de afstand wat verlengen, is dat een goede training? Of moet ik het anders aanpakken?
Ik weet dat er uitgebreide programma's bestaan maar dat gaat me te langzaam. Ik loop het liefst zonder oordopjes in dus van die coaches vallen af. Iemand tips?SPOILER: disclaimerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus FOK!-hardloophelden: brand los!![]()
![]()
quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:43 schreef Tchock het volgende:
Lieve mensen hier. Ik heb een vraag. Na maanden van niet of nauwelijks lichaamsbeweging wil ik mijn conditie op gaan vijzelen. Vanaf begin september ga ik voetballen en op dit moment ben ik echt een krant.
Mijn idee was om drie keer per week (vaker als het me lukt, maar ik weet niet in hoeverre je rustdagen per se nodig hebt in het begin) een stuk te gaan lopen. Vandaag voor het eerst ongeveer 2,5 kilometer gelopen sinds ver voor de zomer. Dat was zwaar, maar ik hoefde niet te stoppen en ik was rond een kwartier bezig. Als ik dat vaker ga doen, eventueel de afstand wat verlengen, is dat een goede training? Of moet ik het anders aanpakken?
Ik weet dat er uitgebreide programma's bestaan maar dat gaat me te langzaam. Ik loop het liefst zonder oordopjes in dus van die coaches vallen af. Iemand tips?Kijk even in de openingspost, een schema om naar 5k te trainen lijkt me een goed doel in een maand..SPOILER: disclaimerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus FOK!-hardloophelden: brand los!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
die schema's zijn er voornamelijk om je lichaam te laten wennen aan het "misbruik" (impact op spieren en gewrichten) wat hardlopen met zich meebrengt. Als je het echt puur om conditie gaat kun je beter gaan fietsen, imoMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nouja, als je voetbalt is hardlopen wel nuttiger dan fietsen..quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:46 schreef Guard het volgende:
die schema's zijn er voornamelijk om je lichaam te laten wennen aan het "misbruik" (impact op spieren en gewrichten) wat hardlopen met zich meebrengt. Als je het echt puur om conditie gaat kun je beter gaan fietsen, imoIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat is niet echt een optie. Ik heb alleen een barrel van een stadsfiets waar je absoluut niet lang op wil fietsen en een beter fiets aanschaffen heb ik niet echt de ruimte voor (zowel financieel als letterlijk).quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:46 schreef Guard het volgende:
die schema's zijn er voornamelijk om je lichaam te laten wennen aan het "misbruik" (impact op spieren en gewrichten) wat hardlopen met zich meebrengt. Als je het echt puur om conditie gaat kun je beter gaan fietsen, imo![]()
das klote. maar inderdaad.graag of traag zeggen ze hier altijd.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:32 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Nee, juist niet. Behalve de gewone normale dingetjes niks bijzonders. Pas een leuke vakantie gehad, vorige week naar de bios, uit eten, ik kook ongeveer ieder weekend uitgebreid, etc. Deze week zelfs nog een weekendje weg gepland (eergisteren hotels zitten kijken samen voor komend weekend - doet ie ook lekker handig). Maar goed, het is zijn eerste relatie en ik denk dat hij gewoon het idee heeft dat het een leven lang vuurwerk moet zijn of zo. Tja, kattenkots en vieze badkamertegels horen er ook bij. Ik geef 'm een paar dagen om er over na te denken, anders trek ik de stekker er zelf wel uit dit weekend. Je kan een keer twijfelen, maar ik ga me niet laten vertellen dat ik 'alleen maar beklemmend gezeik' veroorzaak en blijven omdat iemand niet alleen durft te zijn. Flikker dan maar een eind op. Graag of niet.
ontopic al een week niet hardgelopen. morgen kijken hoe het gaat.home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Maar dat is weer zo'n schema van tien weken. Ik heb het idee dat het wel sneller kan.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Kijk even in de openingspost, een schema om naar 5k te trainen lijkt me een goed doel in een maand..![]()
![]()
Misschien kan ie dan beter lekker sprintjes gaan trekken op de baan, daar heb je dan weer meer aan dan 5 k lopen. Maar goed het gaat hem om conditie, en die krijg je door het fietsen ook.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nouja, als je voetbalt is hardlopen wel nuttiger dan fietsen..Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Sprinten wil ik ook best gaan doen, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat aan moet pakkenGewoon een eind zo hard mogelijk gaan hollen tot een vast punt en dan uitwandelen en herhalen?
![]()
op welk niveau voetbal je trouwens? Bierelftal of wel wat serieuzer? Misschien dat je trainer nog een goeie suggestie heeft?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Bierelftal. Met een zooi studievrienden en mensen overal vandaangeraapt in de laagste divisie.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:51 schreef Guard het volgende:
op welk niveau voetbal je trouwens? Bierelftal of wel wat serieuzer? Misschien dat je trainer nog een goeie suggestie heeft?Maar de voetbal is meer een extra motivatie - ik wilde al veel langer conditie opbouwen. Het is echt een ramp om buiten adem te zijn van hollen voor je trein en dat soort zaken.
![]()
Dan zou ik wel gewoon een schema oppakken en daarmee aan de slag gaan! Over een maand is dan je conditie evengoed merkbaar verbeterd, en je loopt niet het risico dat je over een maand niet kunt voetballen omdat je een blessure hebt opgelopen. Als je het leuk blijkt te vinden kun je naast het voetballen ook nog gewoon lekker blijven lopen, en uiteindelijk op het veld al je studievrienden eruit lopen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bierelftal. Met een zooi studievrienden en mensen overal vandaangeraapt in de laagste divisie.Maar de voetbal is meer een extra motivatie - ik wilde al veel langer conditie opbouwen. Het is echt een ramp om buiten adem te zijn van hollen voor je trein en dat soort zaken.
![]()
Je hebt wel apps voor intervaltrainingen, als je je telefoon dan meeneemt krijg je bijv. een piepje elke 2 minuten, om aan te gaan en weer te wandelen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:51 schreef Tchock het volgende:
Sprinten wil ik ook best gaan doen, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat aan moet pakkenGewoon een eind zo hard mogelijk gaan hollen tot een vast punt en dan uitwandelen en herhalen?
En schema's zijn er natuurlijk ook om een beetje op jezelf aan te passen, als jij denkt dat een schema van 10 weken te traag gaat begin je in week 5 van het schema (Y) Je hoeft niet helemaal bij 0 te beginnen want je kan al een kwartiertje doorlopen..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
ah in dat geval is zo'n 5k schema helemaal nog niet zo'n gek idee. En ja ik weet dat dat in het begin oersaai en veel te langzaam gaat, maar je kunt het maar beter aanhouden anders ben je al meteen geblesseerd als het seizoen begint.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bierelftal. Met een zooi studievrienden en mensen overal vandaangeraapt in de laagste divisie.Maar de voetbal is meer een extra motivatie - ik wilde al veel langer conditie opbouwen. Het is echt een ramp om buiten adem te zijn van hollen voor je trein en dat soort zaken.
Jij snapt precies waar ik heen wilquote:Op maandag 5 augustus 2013 22:54 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Dan zou ik wel gewoon een schema oppakken en daarmee aan de slag gaan! Over een maand is dan je conditie evengoed merkbaar verbeterd, en je loopt niet het risico dat je over een maand niet kunt voetballen omdat je een blessure hebt opgelopen. Als je het leuk blijkt te vinden kun je naast het voetballen ook nog gewoon lekker blijven lopen, en uiteindelijk op het veld al je studievrienden eruit lopen.Gewoon braaf zo'n tienweeksschema aanhouden dus?
Het probleem is altijd dat die eerste keren zo lullig aanvoelen - ik ben wat dat betreft heel ongeduldig ingesteld. 1 minuut wandelen, 1 minuut lopen, gaaap.
![]()
Nouja, braaf. Het is een leidraad, geen verplichting. Wat La_Tramposa ook zegt, je kunt het best een beetje naar je eigen wensen aanpassen, zeker als je al wat conditie hebt. Al zou ik niet de helft skippen, maar bijvoorbeeld in week 2 of 3 beginnen, en als het lekker gaat af en toe een lesje overslaan.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij snapt precies waar ik heen wilGewoon braaf zo'n tienweeksschema aanhouden dus?
Het probleem is altijd dat die eerste keren zo lullig aanvoelen - ik ben wat dat betreft heel ongeduldig ingesteld. 1 minuut wandelen, 1 minuut lopen, gaaap.
![]()
LadyOracleNiet zomaar de stekker eruit trekken. Dit kan echt een keertje voorkomen, dat het gewoon effe niet meer OK voelt. Maar: sterkte. Heftig
![]()
Oja, hardlopen. Ik voel mijn benen en voeten na een weekend hardlopen (ja ook het kleurtjesrennen). Moet momenteel dus effe niet aan trainen denken. Morgen mogen we weer
Hier barst het onweer los. Alsof ik in mijn koepeltentje lig op de camping, vroegahHet onweert eigenlijk best weinig hard, bedenk ik me net.
En Hats: een staarwedstrijd met je katHier moest onder luid protest 1 poes naar binnen worden gehaald. Lag lekker in een (hardloop)schoenendoos te chillen buiten. Dus dan maar met doos en al inside. Beesten
![]()
![]()
quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:58 schreef Quoi het volgende:
LadyOracleNiet zomaar de stekker eruit trekken. Dit kan echt een keertje voorkomen, dat het gewoon effe niet meer OK voelt. Maar: sterkte. Heftig
![]()
Oja, hardlopen. Ik voel mijn benen en voeten na een weekend hardlopen (ja ook het kleurtjesrennen). Moet momenteel dus effe niet aan trainen denken. Morgen mogen we weer
Hier barst het onweer los. Alsof ik in mijn koepeltentje lig op de camping, vroegahHet onweert eigenlijk best weinig hard, bedenk ik me net.
En Hats: een staarwedstrijd met je katHier moest onder luid protest 1 poes naar binnen worden gehaald. Lag lekker in een (hardloop)schoenendoos te chillen buiten. Dus dan maar met doos en al inside. Beesten
Bij mij moest er grof geschut aan te pas komen: laserlampje. Achteraf had ik beter een kwartiertje kunnen wachten, toen brak het onweer los. Het rommelt hier alleen nog een beetje in de verte nu.
![]()
Ah, laserlampjes. Die liggen veilig opgeborgen. Zijn ze altijd tijden van opgefoktquote:Op maandag 5 augustus 2013 23:01 schreef hatsaflats het volgende:
[..]Bij mij moest er grof geschut aan te pas komen: laserlampje. Achteraf had ik beter een kwartiertje kunnen wachten, toen brak het onweer los. Het rommelt hier alleen nog een beetje in de verte nu.
Werkt wel iig!
![]()
quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:55 schreef Guard het volgende:
[..]
ah in dat geval is zo'n 5k schema helemaal nog niet zo'n gek idee. En ja ik weet dat dat in het begin oersaai en veel te langzaam gaat, maar je kunt het maar beter aanhouden anders ben je al meteen geblesseerd als het seizoen begint.Hmm. Er is niet echt consensus of het verstandig is wat over te slaan.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:57 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Nouja, braaf. Het is een leidraad, geen verplichting. Wat La_Tramposa ook zegt, je kunt het best een beetje naar je eigen wensen aanpassen, zeker als je al wat conditie hebt. Al zou ik niet de helft skippen, maar bijvoorbeeld in week 2 of 3 beginnen, en als het lekker gaat af en toe een lesje overslaan.![]()
![]()
tja dat krijg je op een forumquote:Op maandag 5 augustus 2013 23:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Hmm. Er is niet echt consensus of het verstandig is wat over te slaan.
Tuurlijk kun je wel wat overslaan, ik bedoelde meer dat je niet meteen na week 1 of 2 moet denken: I got this en te grote stappen nemen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Het gaat hier zo tekeer dat ik niet eens Roger Whittaker kan horen zingen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:05 schreef Guard het volgende:
[..]
tja dat krijg je op een forum in het leven
* Quoi heeft altijd een 192TV-momentje met een biertje rond dit tijdstip![]()
![]()
Hmm het is zo jammer dat al die schema's met uitgebreide minutenschema's werken. Ik heb geen hardloophorloge dus dan moet ik of een normaal horloge omdoen of mijn telefoon in mijn hand meenemen![]()
![]()
App met piepjes downloaden en telefoon in je achterzak?quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:08 schreef Tchock het volgende:
Hmm het is zo jammer dat al die schema's met uitgebreide minutenschema's werken. Ik heb geen hardloophorloge dus dan moet ik of een normaal horloge omdoen of mijn telefoon in mijn hand meenemenIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
De een vindt 't super! Hij wordt al opgefokt zodra ie het rinkeltje van het sleutelhangerding hoort en gaat als een mongool achter dat lampje aan. De ander wil alleen een poging wagen om het lampje te vangen als het in de buurt is en hij er niet voor hoeft op te staan. Kattenmonstersquote:Op maandag 5 augustus 2013 23:03 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ah, laserlampjes. Die liggen veilig opgeborgen. Zijn ze altijd tijden van opgefoktWerkt wel iig!
Je moet vooral gewoon goed luisteren naar je lichaam en kijken wat gaat. Die schema's werken voor veel mensen, maar ze zijn gewoon wel wat langzaam/voorzichtig. Gewoon een beetje uitproberen, en vooral idd niet te grote stappen gaan nemen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Hmm. Er is niet echt consensus of het verstandig is wat over te slaan.![]()
Mijn telefoon past dus echt niet in de achterzak van m'n hardloopbroek. Never ever.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:09 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
App met piepjes downloaden en telefoon in je achterzak?
Maar gewoon horloge kan ook hoor, maar dan moet je wel goed opletten![]()
![]()
Weet je daar een handige voor?quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:09 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
App met piepjes downloaden en telefoon in je achterzak?In de OP staan er drie, weet niet of die piepjes doen en zo?
![]()
![]()
En bij mij ook niet, haha. Kan hem gewoon in de band van mijn boxer stoppen eventueel (quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:11 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Mijn telefoon past dus echt niet in de achterzak van m'n hardloopbroek. Never ever.
Maar gewoon horloge kan ook hoor, maar dan moet je wel goed opletten)
![]()
Bij mij past mn telefoon ook nergens in. Dus ik gebruik mijn mp3 speler uit de oertijd (256 mb, hahahaha) met Evy erop. Klaar![]()
![]()
Ik weet het niet, renmaatje van vandaag had dat maar ik weet niet hoe die heette..quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Weet je daar een handige voor?In de OP staan er drie, weet niet of die piepjes doen en zo?
Erger je je niet enorm aan de oordopjes? Ik liep wel eens met muziek in maar zat me de hele tijd te ergeren aan dat ze niet in bleven zitten en bungelende draadjes of anders dat ze te strak zaten en zo.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:14 schreef douche-eendje het volgende:
Bij mij past mn telefoon ook nergens in. Dus ik gebruik mijn mp3 speler uit de oertijd (256 mb, hahahaha) met Evy erop. KlaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Dit soort sportoordopjes blijven op zich wel zitten.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Erger je je niet enorm aan de oordopjes? Ik liep wel eens met muziek in maar zat me de hele tijd te ergeren aan dat ze niet in bleven zitten en bungelende draadjes of anders dat ze te strak zaten en zo.Ik heb in-ear dopjes waarvan er 1 stuk is, de defecte steek ik onder mijn bh-bandje, dus loop maar met 1 dopje in. Snoertje gaat via het zakje in mn hardloopbroek (linkerbil) onder mn t-shirt naar mn hals en daar eruit. Dan hoef ik mij nergens aan te ergeren. Mn haar dat losraakt of een beslaande bril is een grotere irritatiefactorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Conclusie: ik moet bh's aanschaffen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:19 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik heb in-ear dopjes waarvan er 1 stuk is, de defecte steek ik onder mijn bh-bandje, dus loop maar met 1 dopje in. Snoertje gaat via het zakje in mn hardloopbroek (linkerbil) onder mn t-shirt naar mn hals en daar eruit. Dan hoef ik mij nergens aan te ergeren. Mn haar dat losraakt of een beslaande bril is een grotere irritatiefactor![]()
Je mag de mijne hebben. Ik moet toch een nieuwe.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Conclusie: ik moet bh's aanschaffen.![]()
Nee, die Evy hoef ik niet. Maar ik ga gewoon beginnen met dat 5K schema in week twee en dan eens bekijken hoe het gaat. Bedankt voor het advies allen, en ik laat nog wel van me horen als dat op prijs gesteld wordt.![]()
![]()
Dat ben je nu wel een beetje verplicht hoor.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:21 schreef Tchock het volgende:
Nee, die Evy hoef ik niet. Maar ik ga gewoon beginnen met dat 5K schema in week twee en dan eens bekijken hoe het gaat. Bedankt voor het advies allen, en ik laat nog wel van me horen als dat op prijs gesteld wordt.![]()
Buiten adem van rennen voor de trein, maar 2.5 k aaneengesloten in een kwartier lopen? Ren jij vanaf huis voor de trein?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hahaquote:Op maandag 5 augustus 2013 23:27 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Buiten adem van rennen voor de trein, maar 2.5 k aaneengesloten in een kwartier lopen? Ren jij vanaf huis voor de trein?Nou ja, ik ben vrij snel buiten adem, zeker met sprints, maar dan kan ik nog wel vrij lang doorlopen. Vandaag was ook echt heel zwaar
![]()
![]()
Conditie betekent trouwens niet per se dat je niet meer buiten adem bij de trein aankomt (want dat komt toch meer neer op sprinten dan op rennen en is meestal zomaar uit het niets). Maar wel dat je daarna weer vlot op adem komt, ook wel fijn. En dat je dan de rest van de dag niet als een manke loopt.
Haha, daar heb je wel gelijk in.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:38 schreef Wolve000 het volgende:
Conditie betekent trouwens niet per se dat je niet meer buiten adem bij de trein aankomt (want dat komt toch meer neer op sprinten dan op rennen en is meestal zomaar uit het niets). Maar wel dat je daarna weer vlot op adem komt, ook wel fijn. En dat je dan de rest van de dag niet als een manke loopt.![]()
![]()
Dat heet wmb een goede conditie. De eerste keer redde ik met moeite 200 meter aaneengeslotenquote:Op maandag 5 augustus 2013 23:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
HahaNou ja, ik ben vrij snel buiten adem, zeker met sprints, maar dan kan ik nog wel vrij lang doorlopen. Vandaag was ook echt heel zwaar
![]()
Onderschat jezelf niet (maar overschat je lichaam ook niet) .“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Fijne relaxte clubrun met eindsprint gedaan vandaag. Nieuwe route, was ook wel eens fijn![]()
En het ging ook weer lekker, daar was ik ook wel aan toe.
Fijn ook om te zien dat m'n eindsprints steeds langer worden (en steeds sneller gaan). Nu 4 minuten lang op ongeveer 4.30min/km kunnen rennen op 't einde. Ok, het was wel heuvelaf, maar tochLekker
[ Bericht 16% gewijzigd door motorbloempje op 05-08-2013 23:47:55 ]Ja doei.![]()
Lekker gelopen vandaag. Er zaten ook weer de twee (erg) langzamen in de groep waar ik vorige keer mee op pad was gegaan in de groep waar ik normaal mee mee loop. Ik stond tot het laatste moment te twijfelen, maar toen de groep net boven de "beginners"-groep vertrok, besloot ik pas dat ik toch maar met hun (en dus ook Mo) mee ging lopen.
Dus dat werd aanpoten! (En dat noemt Mo een "relaxed" rondje...)
Ging meteen al een stuk vlotter. Er meteen lekker heuvelop. Het hogere tempo was wel fijn. Maar gelukkig staan ook zij nog wel regelmatig even stil. Zo kon ik toch goed mee blijven komen. Wel echt een groep waar ik mezelf aan kan optrekken en beter kan worden. Want met de langzamere groep liep ik eigenlijk weer net een beetje te makkelijk mee. Ik val er op het moment dus eigenlijk een beetje tussenin. Maar ik heb niet het idee dat ik de groep op heb gehouden.
Pas de laatste 10 minuten had ik het wel gehad. Er zat toen net nog even een lange helling en daarna ging het wat minder soepel. Maar dat was op weg terug richting de club, en daar spreidt de groep zich sowieso langzaam uit en lopen de snelleren steeds verder uit (dag Mo!).
Was een fijne loop. Maar ik denk dat ik nu de snellere en langzame groep een beetje ga afwisselen, afhankelijk van hoe ik me voel. Sowieso lijkt het me verstandig om niet elke training te pushen, maar dat tot 1 ker per week te beperken en de andere training(en) het wat rustiger aan te doen.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
RD, potverdomme! Kom ik helemaal naar de andere kant van de wereld om dichter bij jou te zijn, ben jij al gewoon naar Nederland!
Zondag weer eens een wedstrijdje. Vannacht zelfs gedroomd dat ik er al liep en met een tijd van 1:15:00 eindigde. Yup, ik heb er zin in en de "gezonde spanning" begint te komen
De weersvoorspelling is op dit moment 21 graden en een zonnetje, wat volgens mij de warmste City2Surf ooit wordt, maar mijn ervaring is dat het om 8:00 nog wel redelijk koel is. Dus: Prima omstandigheden om te genieten, die gevreesde en beruchte heuvels te overwinnen, en hopelijk toch een enigzins leuke tijd neer te zetten (in de volgorde van prioriteit)
Leuk om een aantal nieuwe namen te zien, trouwens. Welkom en heel veel succes met het behalen van jullie doelen!![]()
Stiekem maak ik mij best zorgen over mijn conditieHardlopen hier in Vietnam gaat me niet zo goed af...
Net ging het een beetje regenen en dat koelde mij wel af, voelde me toen wel beter en toen nog een sprintje eruit geperst.
Hoop dat ik de volgende keer wat langer kan lopen. Het enige wat ik mis van Nederland is het hardlopen daar![]()
http://www.endomondo.com/workouts/226492698/5661302![]()
Zo te zien ook veel hoogteverschillen? Dat, i.c.m een ander klimaat, maakt hardlopen lastig hè? Ik weet precies wat je bedoelt..quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 03:06 schreef Miezziej het volgende:
Stiekem maak ik mij best zorgen over mijn conditieHardlopen hier in Vietnam gaat me niet zo goed af...
Net ging het een beetje regenen en dat koelde mij wel af, voelde me toen wel beter en toen nog een sprintje eruit geperst.
Hoop dat ik de volgende keer wat langer kan lopen. Het enige wat ik mis van Nederland is het hardlopen daar![]()
http://www.endomondo.com/workouts/226492698/5661302
Het zal trouwens eerder aan de omstandigheden liggen dan aan je conditie![]()
niet miepen maar......quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 04:14 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dat, i.c.m een ander klimaat, maakt hardlopen lastig hè? Ik weet precies wat je bedoelt..
en off-topic: LadyOracle,veel sterkte!! niet de "samenwoon-wittebroodsweken" waar je waarschijnlijk op gehoopt had'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ho ho, ik loop nog steeds gewoon 3 keer per week hoor! Maar het is anders dan in Nederland, vind je niet?quote:
Voor jou zal het van NZ naar NL wel makkelijker zijn, om in NL te lopen? Of hoe ervaar je dat?![]()
vond het eigenlijk wel lekker,van 5 naar 25 graden.
Wat voor bij ook meetelt is dat ik in een bekende omgeving loop, hoe niet de weg te zoeken, nieuwe indrukken etc. , dat loopt toch een stuk lichter'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
En je zou kilometers langs de rivier kunnen lopen, maar je loopt tien keer het blokje om. Waarom doe je dat? En van steeds hetzelfde rondje word je ook meer moe dan van een heel eind lopen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 03:06 schreef Miezziej het volgende:
http://www.endomondo.com/workouts/226492698/5661302
En wat Levitas zegt. Hoogteverschillen vochtige lucht.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Die weg langs de rivier ziet eruit als een flinke doorgaande weg. Meestal zijn daar geen stoepen, maar alleen een soort berm, die bezet wordt door fietsers, brommers en andere weggebruikers die van de weg worden gedrukt door auto's en vrachtwagens
Je weet dat de hoogteverschillen op Endo niet representatief zijn? Zelfs op de baan ziet ie de meest uiteenlopende hoogteverschillen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 04:14 schreef Levitas het volgende:
[..]
Zo te zien ook veel hoogteverschillen? Dat, i.c.m een ander klimaat, maakt hardlopen lastig hè? Ik weet precies wat je bedoelt..
Het zal trouwens eerder aan de omstandigheden liggen dan aan je conditie![]()
Omdat de andere wegen best wel druk zijn.. Stoepen en fietspaden kennen ze hier niet, alles en iedereen loopt en rijdt door elkaar (dus fietsers, brommers, auto's, bussen, vrachtwagens) en dat vind ik een beetje eng... Zelfs de mensen die daar wonen zeggen dat ik dat beter niet kan doen en dat ze het zelf ook niet zouden doen daar, zegt toch watquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 07:17 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
En je zou kilometers langs de rivier kunnen lopen, maar je loopt tien keer het blokje om. Waarom doe je dat? En van steeds hetzelfde rondje word je ook meer moe dan van een heel eind lopen.
En wat Levitas zegt. Hoogteverschillen vochtige lucht.
Vind het rondje ook te klein en saai, maar safety firstEen stukje verder op is een andere wijk die vrij rustig is, misschien dat ik daar ook een keer naar toe wil om te lopen. (Ze willen me daar eerst brommer leren rijden hehe
)
Qua hoogteverschillen valt het hier in de buurt wel mee trouwens. Het is meer de luchtvochtigheid waar ik last van hebIk loop om 6 uur 's ochtends en het is al heel benauwd. Gisteravond nog een beetje voor de lol badminton gedaan en toen zweette ik me al dood
Dus denk dat 's ochtends lopen beter is dan 's avonds. ('s Avonds is het ook nog drukker)
![]()
Thanks allemaal nog. De pleuris brak nog verder uit gisteren. Vervolgens blijkt dus dat zijn medicijnen veranderd zijn en dat ie daardoor helemaal in de war is. Hij had best even wat eerder mogen melden dat ie iets ging veranderen.
Dat klinkt iig alweer beter. Hopelijk went hij snel aan z'n nieuwe medicijnen dan!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 07:54 schreef LadyOracle het volgende:
Thanks allemaal nog. De pleuris brak nog verder uit gisteren. Vervolgens blijkt dus dat zijn medicijnen veranderd zijn en dat ie daardoor helemaal in de war is. Hij had best even wat eerder mogen melden dat ie iets ging veranderen.![]()
Maar je hebt toch gewoon netjes gelopen? 9km/uur in een vochtige omgeving lijkt me prima, denk echt niet dat je conditie zo snel achteruit gaat hoorquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 07:53 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Omdat de andere wegen best wel druk zijn.. Stoepen en fietspaden kennen ze hier niet, alles en iedereen loopt en rijdt door elkaar (dus fietsers, brommers, auto's, bussen, vrachtwagens) en dat vind ik een beetje eng... Zelfs de mensen die daar wonen zeggen dat ik dat beter niet kan doen en dat ze het zelf ook niet zouden doen daar, zegt toch wat
Vind het rondje ook te klein en saai, maar safety firstEen stukje verder op is een andere wijk die vrij rustig is, misschien dat ik daar ook een keer naar toe wil om te lopen. (Ze willen me daar eerst brommer leren rijden hehe
)
Qua hoogteverschillen valt het hier in de buurt wel mee trouwens. Het is meer de luchtvochtigheid waar ik last van hebIk loop om 6 uur 's ochtends en het is al heel benauwd. Gisteravond nog een beetje voor de lol badminton gedaan en toen zweette ik me al dood
Dus denk dat 's ochtends lopen beter is dan 's avonds. ('s Avonds is het ook nog drukker)
iig respect dat je het ondanks de wat gevaarlijke/onpraktische infrastructuur gewoon doet!
Ik vind t ook lang zo slecht nog niet hoor Miezziej! Goed gedaan![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik heb trouwens echt waaaaaaanzinnige spierpijn in mijn buik van het lopen. Eerder dan ik tot nu toe heb gehad. Ik hoop dat er vandaag niemand iets grappigs zegt. =(“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Bedankt mensen
Misschien moet ik wat minder streng voor mezelf zijnHoe de mensen naar me kijken tijdens het lopen maakt het wel een stukje leuker btw
In deze buurt komen niet zo veel toeristen dus ze kijken altijd een beetje nieuwsgierig enzo, en hardlopende toeristen zijn blijkbaar helemaal interessant haha
![]()
leuk lijkt me dat, in een heel andere omgeving lopen. Lopen de locals daar ook veel?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 08:14 schreef Miezziej het volgende:
Bedankt mensen
Misschien moet ik wat minder streng voor mezelf zijnHoe de mensen naar me kijken tijdens het lopen maakt het wel een stukje leuker btw
In deze buurt komen niet zo veel toeristen dus ze kijken altijd een beetje nieuwsgierig enzo, en hardlopende toeristen zijn blijkbaar helemaal interessant haha
Ah, ik had alleen naar de kaart gekeken, dus niet naar hoe druk het overal is. Nu snap ik het wel. Hopelijk is de andere wijk leuker.
Hoe lang blijf je daar nog eigenlijk?
[ Bericht 13% gewijzigd door mosselmossel op 06-08-2013 08:48:34 ]Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Je moet helemaal niet streng zijn. Gewoon lekker lopen in een nieuwe omgeving.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 08:14 schreef Miezziej het volgende:
Bedankt mensen
Dat heb ik nog nooit gehad!quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:19 schreef douche-eendje het volgende:
(..)een beslaande bril is een grotere irritatiefactor![]()
Sorry, geen tijd om helemaal bij te lezen.Wel: Miezziej: goed bezig en maak je geen zorgen, geniet ervan daar!!
Hier net training 8 gelopen. Moest 10x 2 minuten in zone 4 (wedstrijdtempo). Ongeacht welk tempo ik aan kan houden (of het nu 06:00 of 04:30 is), mijn hartslag wil maar met héél veel moeite naar zone 4, en dan kan ik het echt geen uur volhouden. Dus die hartslagzones: vast een geweldige richtlijn, maar ik zal wel héle aparte zones hebben dan. Max hartslag gemeten met die band is ongeveer 186-188, dus gok dat max hartslag 190 wel klopt. In vervolg maar wat minder op hartslag letten, en zelf tempo's (proberen te) zoeken.![]()
http://www.endomondo.com/workouts/226581177/9947984![]()
Als ik zo naar die grafiek van vandaag kijk, kun je met een hartslag tussen (ongeveer) de 151 en 166 (wat dan zone 3 is blijkbaar) toch een behoorlijk tempo aanhouden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 09:33 schreef Muis84 het volgende:
mijn hartslag wil maar met héél veel moeite naar zone 4, en dan kan ik het echt geen uur volhouden. Dus die hartslagzones: vast een geweldige richtlijn, maar ik zal wel héle aparte zones hebben dan.
Volgende training van Renate 10 k die je moet doen is geloof een half uur in zone 3, dat lijkt me wel een mooie graadmeter voor je. Kijken wat voor tempo je dan kunt vasthouden over een langere tijd zonder die recoveries tussendoor.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Thanks!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 09:47 schreef Guard het volgende:
[..]
Als ik zo naar die grafiek van vandaag kijk, kun je met een hartslag tussen (ongeveer) de 151 en 166 (wat dan zone 3 is blijkbaar) toch een behoorlijk tempo aanhouden.
Volgende training van Renate 10 k die je moet doen is geloof een half uur in zone 3, dat lijkt me wel een mooie graadmeter voor je. Kijken wat voor tempo je dan kunt vasthouden over een langere tijd zonder die recoveries tussendoor.![]()
![]()
Que?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 09:55 schreef motorbloempje het volgende:
Gekkie, je hoeft toch niet op iedereen te reageren!![]()
![]()
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 09:33 schreef Muis84 het volgende:
Sorry, geen tijd om helemaal bij te lezen.Ja doei.![]()
Ben jij van plan naar de parcoursverkenning van de BtB te gaan?quote:
Zie dat je ook de 3EM gaat doen![]()
![]()
Oh. Maar voelt toch een beetje lullig.quote:Binnen komen vallen, verhaaltje doen,niet echt uitgebreid kunnen reageren, dat spul.
![]()
![]()
Twijfel nog. Wanneer was dat ook alweer? Misschien wel slim, want ben niet echt lekker bezig qua 'ontwikkeling'.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:12 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ben jij van plan naar de parcoursverkenning van de BtB te gaan?
Zie dat je ook de 3EM gaat doen![]()
![]()
Maandag 26 augustus, 19:00 uurquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:14 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Twijfel nog. Wanneer was dat ook alweer? Misschien wel slim, want ben niet echt lekker bezig qua 'ontwikkeling'.![]()
Niet lullig voelen en gewoon doen waar je zin in hebt. Anders krijgen we van die OUD-achtige posts waarin iedereen op iedereen moet reageren voordat je ook maar iets over jezelf mag vertellen met daarin een shitload aan smileys.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:12 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Oh. Maar voelt toch een beetje lullig.Binnen komen vallen, verhaaltje doen,niet echt uitgebreid kunnen reageren, dat spul.
Hier posten is iets vrijblijvends, en het moet geen verplichting worden om iedereen maar tof en aardig te vinden of overal maar op te moeten jubelen of reageren. Je leest wat je leest, waar je op wilt reageren reageer je op; je komt hier ook voor je plezier en wanneer je daar tijd voor en zin in hebt.Ja doei.![]()
Geen probleem hoor. Fokkers moeten maar snappen dat sommigen ook een "echt" leven hebbenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:12 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Oh. Maar voelt toch een beetje lullig.Binnen komen vallen, verhaaltje doen,niet echt uitgebreid kunnen reageren, dat spul.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Forum Opties Forumhop: Hop naar: