2e:quote:Of ik het nou aan mijn moeder vraag, vage kennissen of beste vrienden: ze blíjven erin. Ebru, ze doen je wat aan, je láát het hoor. Waag het niet om daar een discussie over aan te gaan! Mijn moeder doet er nog een schepje bovenop: Je hebt het fout. Om vier uur s ochtends roept de moskee niet op tot het gebed. Als ik die nacht weer wakker gebruld wordt, overweeg ik een fractie van een seconde om mijn moeder te bellen. LUISTER DAN: de moskee jengelt! Al dagen vraag ik me af wie er in godsnaam om fokking 04.00 uur opstaat om te gaan bidden. Recep Tayip Erdogan himself!? Ik durf er mijn column om te verwedden van niet. Opstaan om naar de wc te gaan oké. Als je moet dan moet je. Maar opstaan om te bidden?!
Nou ja, er zitten gekkies tussen, zegt mn Turkse vriendin. Ik lees net op mijn Facebook dat een kerel gedroomd had over zijn naakte vrouw en dochter en dat hij ze daarna maar gewurgd had. Mijn verbaasde blik wordt beantwoord met een herhaling van het gezegde. En een extra uitleg: Die man werd dus wakker en ging zn vrouw en dochter wurgen. Ik denk dat Arabieren zelfs niet zo gestoord zijn als sommige Turken. Dus er zullen heus wel mensen zijn die om vier uur s nachts opstaan om te bidden maar nee Ebru, over het s nachts niet oproepen tot het gebed is geen discussie mogelijk. En al helemaal niet landelijk laat staan publiekelijk, ze zouden je afschieten.
Afschieten? Met haar vinger haalt ze een denkbeeldige trekker over bij haar hoofd. Afschieten. Zon discussie overleef je niet. Het gaat er bij mij niet in dat er onderwerpen zijn waarover je niet kunt praten. Waarover je moet zwijgen. Hoe logisch is het dat je na middernacht de moskee uitzet. Landelijk. En dat de gelovige die de drang heeft om om 04.00 uur s nachts te bidden, gewoon zijn wekker zet? Waarom kun je daar geen volwassen gesprek over hebben in Turkije, desnoods een referendum over houden? De godsdienstgekkies in Turkije zijn de afgelopen vijftien jaar verveelvoudigd. Ik schrik niet eens meer van de hoofddoekjes in mijn badplaats maar als we ze in het mondaine Cesme zien, trekt mijn vriendin een vies gezicht. De werkster van mijn moeder vroeg waarom ze op feestdagen een Turkse vlag met de afbeelding van die dooie gast ophangt. En dat terwijl die lui het boek van een eeuwenoude dooie aanbidden! De humor van Izmir Turken is goud: ja die dooie profeet Mohammed is stukken doder dan een dode Atatürk. En dan is ze me voor: Nee Ebru, dat heb ik niet hardop gezegd. Dat kan niet.
quote:Dossiers
Eredivisie 2013/2014Royal Baby Kate en William
GEPLAATST : 26 juli
Die dooie gast II
Die dooie gast II
Toch maar even opgezocht: Mustafa Kemal, die in 1934 de naam Atatürk vader der Turken kreeg, is overleden op 10 november 1938. Hoewel hij pas vijftien jaar later, in 1953, in zijn Mausoleum in Ankara werd bijgezet is hij inmiddels bijna 75 jaar dood. Benieuwd of deze mijlpaal in het Turkije van Erdogan komende november nou als feestdag of rouwdag gezien zal worden maar goed, dat gaan we meemaken.
De boodschapper van God, althans de boodschapper van de god van moslims, overleed op 8 juni 632 na Christus in Medina. Mohammed leefde iets langer dan Mustafa Kemal en werd 63. Maar daarna gaf hij toch echt de pijp aan Maarten (lees: Mo ging dood). Op Wikipedia lees ik dat de kamer waarin hij stierf werd omgebouwd tot moskee van de profeet.
Allebei dood dus. Dat is de eerste overeenkomst tussen Mustafa en Mohammed. Maar er is meer: Atatürk groeide zonder vader op, en schopte het na een militaire carrière tot diplomaat, hervormer en president van de republiek Turkije die hij uiteindelijk oprichtte. In filmtermen was hij een soort Daniel 007 Craig: elke vrouw (en man) lag aan zijn voeten, hij dronk iedereen onder de tafel, en was de man die mannen wilden zijn en met wie vrouwen wilden zijn. De held. Ook Mohammed deed het best aardig: Net als Mustafa groeide hij zonder vader op, schopte het tot filosoof, militair leider, staatsman en profeet. In filmtermen zou je hem kunnen aanduiden als een soort Russel Javert Crowe. De bad guy voor wie elke vrouw (en man) valt.
In de ogen van velen zijn deze twee mannen helden. En terecht, als je zoveel jaar na je dood nog aanbeden wordt, heb je iets goed gedaan. Toch viel vorige week half Nederturkistan op Twitter over me heen. Op alle mogelijk manieren moest ik dood. Waarom? Omdat ik constateerde dat beide heren dood waren. Hoe respectloos van me! Dood moet je, HOER! Zon tweeduizend verwensingen en doodsbedreigingen kreeg ik over me heen, waarvan er hoe pijnlijk geen één, I kid you not, géén één in foutloos Nederlands was. Hoewel ik me had moeten verbazen over Nederturkse pubers en puberettes die hun heil in geweld zoeken, vroeg ik me af hoe die kids worden opgevoed. Of hun ouders trots zijn op hun mini-hatertjes, die mij op 987675 manieren dood willen maken. Alsof het mijn schuld is dat Mustafa en Mohammed morsdood zijn! Terwijl iedereen weet dat je ook een dode M&M op het hoogste voetstuk ever kunt plaatsen. Volksstammen die het doen! Of IK dat doe, is mijn zaak. Dat jullie mij bij twijfel doodwensen, Nederturkjes, mag. Wat niet mag, is mij bedreigen, oproepen tot geweld of fysieke pogingen doen om mij om te brengen. Doe dat dan dus ook niet. Gewoon niet doen! Gedraag je. En leer es fatsoenlijk Nederlands.
Tem opent niet een nieuw deel, game on!quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:45 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik wam er net in na een waarschuwing. Pagina 1 viel nog mee. pagina 2 al enorm veel persoonlijk gejank naar elkaar. En pagina 3 was helemaal over de top.
Kolere wat een kleuters hier. En ja, inclusief die klonen. Had hier nog willen reageren over deze vrouw en haar dramaqueen gedrag, maar bepaalde users zijn hier sneller met hun persoonlijk gejank dan dat ik kan lezen of iets gemod moet worden. Van mij mag er een nieuwe geopend worden. Ik verwacht dat deze users net iets meer volwassenheid tonen dan tot nu toe is gedaan door sommigen. Wie de schoen past trekke hem aan.
quote:Bij Zomergasten zondag j.l. was Hans Teeuwen niet alleen onderhoudend en prikkelend, hij liet ook een lyrische kant van zichzelf zien. Hij prikkelde de kijkers te mijnent geregeld tot luid commentaar en onderlinge discussies; zijn verweer tegen de gruwelijke term en dooddoeners ‘islamofobie’ en ‘racisme’ was epigrammatisch; zijn zelfkritiek op zijn geestestoestand na de moord op Theo van Gogh was lyrisch.
Zorgwekkend echter was zijn bekentenis zelfcensuur toe te passen uit angst voor dreigementen en geweld uit islamitische hoek. In Nederland. De enige zelfcensuur die een kunstenaar (en ik beschouw Hans Teeuwen als een begaafd kunstenaar) toepast, moet worden ingegeven door een zelfkritisch vermogen en niet door angst. De prachtige monoloog van Pat Condell, die aan deze bekentenis vooraf ging, vormde een andere reactie op islamitisch geweld en drammende onredelijkheid – de retorische reactie van de tirade, van de ronkende donderpreek waarin God schittert door afwezigheid en waarbij de tong zwiept en striemt zonder slachtoffers te maken.
Het was een ariaversie van de hartenkreet van Howard Beale uit de film The Network (Sidney Lumet, 1976): ‘I’m as mad as hell, and I’m not going to take this anymore!’
Het is de fulminatie van een beschaving die het woord boven het wapen stelt, zoals het hoort. En laten we eerlijk zijn, hoe hard het woord ook moge aankomen (en de orator die niet weet te schrijnen waar hij wil kwetsen is zijn zeepkist niet waard), het woord zal altijd als een kwinkeleren klinken in vergelijking met het krakeel van wapengekletter. De filippica van een welbespraakte individu klinkt altijd aangenamer dan het hese gekrijs van de ambassadebestormers en vlaggenverbranders, van de moordenaars en vrouwenhaters. Altijd.
Angst doet niet alleen huiveren, maar beperkt ook het spectrum van de menselijke emoties, want woede zal men niet licht uiten als men bang is het leven te verliezen. Nu mag woede een vorm zijn van onmacht, zoals opvoeders ons plachten te leren, maar is het niet beter je onmacht te uiten dan emotioneel verkreupeld te zijn? Want dat is natuurlijk wat (zelf)beperking is, een vorm van mankheid.
Is dat niet wat het uiteindelijke doel van terreur is? Verkreupeling door constante vrees.
Dus wie schetst mijn stomme verbijstering toen ik Monique Samuel bij Marijnissen en Knevel zag (maandag 29 juli 2013) die een verklaring voorlas aan de moslims nadat ze ernstig bedreigd is? Ik zal die verbijstering schetsen. Zij vertelde dat ze door drie Marokkanen werd ingesloten en bedreigd omdat ze de islam en hun ‘geliefde profeet’ (laat me niet lachen) zwart zou maken. ‘Among others,’ voegde ze eraan toe. Hiermee doelde ze ongetwijfeld ook op haar seksuele geaardheid, die haar hoogst persoonlijke zaak is.
Ah! Drie mannen tegen een vrouw, zo kennen we de onderlinge solidariteit en etnische harmonie van onze geliefde medelanders weer. En altijd weer goed om te zien hoe de ‘religie van vrede’(hou op!) zo’n pacificerende uitwerking heeft op het karakter van haar aanhangers.
Angst was duidelijk in haar overslaande stem te horen toen zij voornoemde verklaring voorlas, rijkelijk gekruid met islamitische plichtplegingen en gemeenplaatsen; ze begon zelfs met de aanhef ‘In naam van Allah de Barmhartige Genadevolle’. Ze gaf aan de islam en Mohammed te respecteren (zij zelf is christen). Als verzoening voor de laaghartige en onbehouwen dreigementen van de grommende moslims, die ongetwijfeld in anonieme grotten hurken, had ze zelfs besloten een dag mee te vasten!
Een bedreigde vrouw die verontschuldigingen aanbiedt aan haar bedreigers? Sinds wanneer zijn we hier in het konijnenhol gevallen? Of zou het toch ramadan zijn, de ‘sprituele’ maand van bezinning en overdenking en vraatzucht? Ik heb het echt zelf gehoord van een vastende moslim op mijn favoriete programma Het Ramdanjournaal: ‘Tijdens ramadan ben ik minder agressief.’ Ik durf me niet af te vragen hoe snel hij dan wel agressief wordt na het Suikerfeest.
Monique Samuel wil ik niet afvallen, noch denk ik dat zij mijn steun nodig heeft. Laat ik mijn positie duidelijk maken, uit een oprechte liefde voor een land waar ik mijn vleugels kreeg en leerde fluiten en uit een afgronddiepe woede om een waanzin die hoe dan ook gestopt moet worden, want anders is het einde zoek (als we de einder al niet uit het oog zijn verloren).
Moslims, ik respecteer jullie religie niet; ik heb niet eens een atoom van eerbied voor de dagelijkse en jaarlijkse rituelen, voor de verboden en geboden van jullie godsdienst. Ik heb geen respect voor de mythe van Mohammed. Ik vind Allah een armoedig verzinsel. De hoeri’s zijn een lachertje. Geweld is voor mietjes. Dreigen is voor leeghoofden (ga toch werken).
In den beginne was het woord en het woord was bij de mens en in het einde zal er het woord zijn, want een mens heeft meer woorden dan hartslagen tot zijn beschikking. Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
Mooi topic om dit onder woorden te brengen, en een goede aanleiding.quote:Op zondag 4 augustus 2013 23:22 schreef hpeopjes het volgende:
Wat valt er nog over te melden dan? Volgens mij is "de islam" helemaal geen issue meer voor de Nederlander. En ook helemaal niet de reden dat een groot deel van NL op de PVV zegt te zullen stemmen.
Maar ben jij er nog echt mee bezig dan, dat hele islamgebeuren?quote:Op zondag 4 augustus 2013 23:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mooi topic om dit onder woorden te brengen, en een goede aanleiding.
Ja.quote:Op zondag 4 augustus 2013 23:30 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Maar ben jij er nog echt mee bezig dan, dat hele islamgebeuren?
LOLquote:Op zondag 4 augustus 2013 23:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja.
Ik heb verteld in het vorige topic hoe ik een shift in mijn perceptie gekregen heb, door te carpoolen.
LOL dat van die Joden is wel herkenbaar ja. Toen met die rellen op dat plein in Turkije, volgens een Turkse collega van me, op zich een heel gemoedelijke vent, was er helemaal niks aan de hand, allemaal opgeklopte onzin door de media. En voor zover er wel wat aan de hand was zaten volgens hem "de Joden" erachter.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, als je in je eigen auto (al carpoolend) te horen krijgt wat moslims (collega's) echt denken over Nederland dan schrik je wel hoor... En eh ik zit al 12 jaar op FOK! ben heel wat gewend... Ik heb dat ook circa 50 jaar niet meegemaakt, zeg ik je eerlijk, totdat ik ging carpoolen, maar het is echt wel extreem bij mensen waarvan je niet had verwacht dat ze extreem zouden zijn... Oorzaak: volkomen hermetisch wereldbeeld, gevoed via schoteltjes, met het vaderland. 9/11 is voor hen: ja, alle Joden hadden zich ziek gemeld in het WTC, dus daar zitten gewoon de Joden achter... Syrië, wil je weten wat ze daarvan denken?
Ik ga die gasten ophalen in hun buurten, waar an sich niets mis mee is, maar... ik word bekeken als een indringer, een melaatse, een blik niet eens waardig. De enige die groeten zijn de paar Nederlandse buurmannen...
De jochies gaan in de winter op pad om sneeuwstenen tegen je auto aan te gooien.
Paar maanden geleden een opstootje daar, ik ga een collega ophalen, ik ben de enige die de politie belde, die, zo bleek later, gelukkig met 4 auto's kwam... (@periferie van Nederland)...
Ik wist het ook niet, maar zo unheimisch is het wel...
Ja, anno 2013 hoor je dat dan hè.quote:Op zondag 4 augustus 2013 23:46 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
LOL dat van die Joden is wel herkenbaar ja. Toen met die rellen op dat plein in Turkije, volgens een Turkse collega van me, op zich een heel gemoedelijke vent, was er helemaal niks aan de hand, allemaal opgeklopte onzin door de media. En voor zover er wel wat aan de hand was zaten volgens hem "de Joden" erachter.
Van dat eerste begreep ik nog wel dat hij dat zei. Maar van dat laatste sloeg ik ook steil achterover. Totaal geschift.
Ja, heb er ook 20 jaar niet gewoond, en nu moet je dochter toch naar die stad voor d'r middelbare school... en dus gaat ze naar bijna de enige "witte school" toch, ben ik net zo hypocriet als Wouter Bos?quote:Op zondag 4 augustus 2013 23:49 schreef hpeopjes het volgende:
Dat van dat unheimische buurtje is overigens ook heel herkenbaar. Maar zoals ik al eerder schreef: daar moet je dus gewoon niet gaan wonen. Weet ik inmiddels ook.
Jazeker.quote:Op zondag 4 augustus 2013 23:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, heb er ook 20 jaar niet gewoond, en nu moet je dochter toch naar die stad voor d'r middelbare school... en dus gaat ze naar bijna de enige "witte school" toch, ben ik net zo hypocriet als Wouter Bos?
Ja, eigenlijk wel ja. Onder het motto een mensch schijt niet in zijn eigen nest. En misschien een soort wrs mystiek progressief vooruitgangsdenken dus.quote:Op maandag 5 augustus 2013 00:04 schreef hpeopjes het volgende:
Maar Ryan3, even serieus, maak je je nu echt ineens zorgen dan? En vroeger helemaal niet, dacht je serieus dat het allemaal vanzelf wel goed zou komen?
Voor zo lang het duurt die witte scholen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 23:59 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Jazeker.Nou en? Je bent toch geen publiek persoon?
Tel je zegeningen. Je hebt gewoon mazzel dat ze nog bestaan, die "witte scholen". Want dat gaat op termijn ook echt wel verdwijnen.
Als het eenmaal zover is gekomen, dan kun je er toch niks meer tegen beginnen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 00:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voor zo lang het duurt die witte scholen.
Overigens als ze het onderwijs in de geschiedenis gaan aanpassen, ga ik wel reclameren, geloof het maar... heb mijn dochter ook al genoeg verteld over de geschiedenis.
Boeken zijn toch niet veranderd, of wel?quote:Op maandag 5 augustus 2013 00:21 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Als het eenmaal zover is gekomen, dan kun je er toch niks meer tegen beginnen.
Overigens zijn we het punt jaren geleden al gepasseerd dat geschiedenisleraren op sommige scholen bepaalde onderwerpen maar gewoon helemaal niet meer aansnijden. Dat is "gemakkelijker", beter voor de sfeer in de klas enzo.
Als het allemaal te erg wordt kun je altijd nog emigreren. Naar Rusland ofzo.quote:Op maandag 5 augustus 2013 00:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Boeken zijn toch niet veranderd, of wel?
Enfin, ze zit straks gewoon op een witte school iig.
quote:EBRU UMAR - HET IS GROEN
We doen even een multiple choice vraag. Een makkelijke, om er in te komen.
“U bent te voet en staat voor een rood stoplicht. Het stoplicht springt op groen. U...”
a. begint met oversteken
b. blijft staan
c. wacht op oranje
Dat lukte toch wel? Nu iets moeilijker.
“U bent te voet en staat voor een rood stoplicht op de Dam in Amsterdam. Het stoplicht springt op groen. U...”
a. begint met oversteken
b. blijft staan
c. wacht op oranje
d. draait u om en besluit tóch nog even een foto van het monument op de Dam te nemen
En? Was ff nadenken zeker? En nu de vraag voor gevorderden.
“U bent te voet en staat voor een rood stoplicht op de Dam in Amsterdam. Het stoplicht springt op groen. U ziet een scooter aankomen richting het voor hém rode verkeerslicht. Op de scooter zitten bontkraagjes – nou ja het is warm dus die hebben ze niet aan. Maar het zijn overduidelijk lichtgetinte Noord-Afrikanen op de scooter. U...”
a. begint met oversteken
b. blijft staan
c. wacht op oranje
d. draait u om en besluit tóch nog even een foto van het monument op de Dam te nemen
Het juiste antwoord moet natuurlijk zijn: U blijft staan. Oversteken bij groen licht? Als er een scooter aankomt? Met lichtgetinte Noord-Arikanen erop? Hoe vaak moeten we dat nou nog zeggen: MAG NIET. U blijft staan. Niet bewegen. Maar ja, eigenwijs hè? Nederlander zeker. Luister: dat groene mannetje die die loopbeweging maakt in het verkeerslicht is géén hint. Zeker niet voor u. U blijft staan, totdat de scooter voorbij is gereden. Gewoon, omdat scooters waar Marokkanen op zitten voorrang hebben – Rijkswaterstaat is nog bezig met het maken van een duidelijk verkeerslicht maar eerlijk, iedereen met een beetje gezond verstand weet dat je gewoon moet wachten.
Want als je niet wacht totdat de Marokkaanse haatboys op hun gejatte scooters voorbij zijn, krijg je een trap in buik en eindig je op je rug op die onwaarschijnlijk slecht liggende klinkertjes van de Dam. En dan heb je nog mazzel dat je je nek niet breekt of dat je camera, iPhone, iPad en statief niet kapot zijn gevallen. Of gejat. Gelul? Nou nee. Het overkwam fotograaf Thomas Schlijper onlangs. Maar toen hij aangifte ging doen van mishandeling, weigerde de dienstdoende agent hier tijd, aandacht of belastinggeld aan te besteden. Heeft toch geen zin, zei hij. De mocro’s zijn de baas in 020, bedoelde hij. “Maar wat leuk, Thomas, om jou eens persoonlijk te ontmoeten. Je maakt echt geweldige foto’s.”
quote:Op maandag 5 augustus 2013 00:38 schreef Heisenbug het volgende:
Weer een nieuw pareltje van Ebru:
[..]
Mwoa, beperkt waar. Een moslim met dubbel paspoort mag in Nederland (dus ook de in Nederland geborene) met 55 met pension, volledig pensioen zonder enige beperking van inkomsten (waar elke niet moslim dus compleet door genaaid wordt aangezien die hun pensioen elk jaar met 3 tot 6% zien afnemen, en zij dus het zien toenemen met de geldende inflatie normen). En dan zijn er nog de strafmaten. Moord is moord. Maar moord vanwege eerwraak wordt in Nederland minder bestraft. Het is immers een uiting van geloof, en daardoor moeilijk te bestraffen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 23:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mooi topic om dit onder woorden te brengen, en een goede aanleiding.
Terugkeer regeling? Soort remigratie, ook geldend voor mensen hier geboren?quote:Op maandag 5 augustus 2013 01:05 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Mwoa, beperkt waar. Een moslim met dubbel paspoort mag in Nederland (dus ook de in Nederland geborene) met 55 met pension, volledig pensioen zonder enige beperking van inkomsten (waar elke niet moslim dus compleet door genaaid wordt aangezien die hun pensioen elk jaar met 3 tot 6% zien afnemen, en zij dus het zien toenemen met de geldende inflatie normen). En dan zijn er nog de strafmaten. Moord is moord. Maar moord vanwege eerwraak wordt in Nederland minder bestraft. Het is immers een uiting van geloof, en daardoor moeilijk te bestraffen.
Als dat echt zo is, vind ik dat iedere Nederlander ook de mogelijkheid moet krijgen om op zijn 55ste met 650 euro pensioen per maand naar het buitenland te vertrekken.quote:Op maandag 5 augustus 2013 01:05 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Mwoa, beperkt waar. Een moslim met dubbel paspoort mag in Nederland (dus ook de in Nederland geborene) met 55 met pension, volledig pensioen zonder enige beperking van inkomsten (waar elke niet moslim dus compleet door genaaid wordt aangezien die hun pensioen elk jaar met 3 tot 6% zien afnemen, en zij dus het zien toenemen met de geldende inflatie normen). En dan zijn er nog de strafmaten. Moord is moord. Maar moord vanwege eerwraak wordt in Nederland minder bestraft. Het is immers een uiting van geloof, en daardoor moeilijk te bestraffen.
LeeHarveyOswald is een Marokkaan?quote:Op maandag 5 augustus 2013 00:38 schreef Heisenbug het volgende:
[..]
en dan later afvragen waarom onze kinderen steeds dommer worden en denken dat de holocaust niet bestaan heeft.quote:Op maandag 5 augustus 2013 00:21 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Als het eenmaal zover is gekomen, dan kun je er toch niks meer tegen beginnen.
Overigens zijn we het punt jaren geleden al gepasseerd dat geschiedenisleraren op sommige scholen bepaalde onderwerpen maar gewoon helemaal niet meer aansnijden. Dat is "gemakkelijker", beter voor de sfeer in de klas enzo.
En weer raak. Zo hoort het.quote:Op maandag 5 augustus 2013 00:38 schreef Heisenbug het volgende:
[..]
Ebru trapt enkel en alleen open deuren in.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
En weer raak. Zo hoort het.
Het is net zoals een linkse gekkie met kritiek op Wilders, maar dan gefundeerd.
Heb jij hier meer info over?quote:Op maandag 5 augustus 2013 01:05 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Mwoa, beperkt waar. Een moslim met dubbel paspoort mag in Nederland (dus ook de in Nederland geborene) met 55 met pension, volledig pensioen zonder enige beperking van inkomsten (waar elke niet moslim dus compleet door genaaid wordt aangezien die hun pensioen elk jaar met 3 tot 6% zien afnemen, en zij dus het zien toenemen met de geldende inflatie normen).
Niet mee eens, ondanks dit er wel 1 is.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ebru trapt enkel en alleen open deuren in.
Nee juist hard nodig blijkbaar, hopelijk zal ze nog veel meer open deuren intrappenquote:Op maandag 5 augustus 2013 10:45 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niet mee eens, ondanks dit er wel 1 is.
Maar dan nog. Is dat kwalijk?
Ja, dat is kwalijk.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:45 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niet mee eens, ondanks dit er wel 1 is.
Maar dan nog. Is dat kwalijk?
Ze gaat de wereld veranderen !quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:47 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nee juist hard nodig blijkbaar, hopelijk zal ze nog veel meer open deuren intrappen
Als het je niet bevalt dan lees je het toch niet? Vrijheid van meningsuiting, zelfs al is het een uitgekauwde mening.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, dat is kwalijk.
In een discussie is niet niet perse kwalijk, aangezien dan iemand kan vragen om die open deuren.
Omdat hem of haar nog niet duidelijk is.
Maar deze vrouw schrijft een columm. Niemand vraagt daarom. Als je dat dan toch perse moet doen verwacht ik wel een beetje originaliteit.
Maar wat doet Ebru, ze gaat mekkeren over kutmarokkanen. Wilt ze wilders een erectie bezorgen ofzo?
quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:49 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als het je niet bevalt dan lees je het toch niet? Vrijheid van meningsuiting, zelfs al is het een uitgekauwde mening.
Wat een onsamenhangend en zuur gebrabbel. Ik lees tussen de regels door dat je wat tegen haar en haar woorden hebt. Ben je islamitisch toevallig?quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, dat is kwalijk.
In een discussie is niet niet perse kwalijk, aangezien dan iemand kan vragen om die open deuren.
Omdat hem of haar nog niet duidelijk is.
Maar deze vrouw schrijft een columm. Niemand vraagt daarom. Als je dat dan toch perse moet doen verwacht ik wel een beetje originaliteit.
Maar wat doet Ebru, ze gaat mekkeren over kutmarokkanen. Wilt ze wilders een erectie bezorgen ofzo?
1: Waarom ben ik nu weer islamitisch?quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:52 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat een onsamenhangend en zuur gebrabbel. Ik lees tussen de regels door dat je wat tegen haar en haar woorden hebt. Ben je islamitisch toevallig?
Open deuren zijn uitstekend als niemand ze meer ziet omdat we er te veel mee geconfronteerd worden. Beetje lam geslagen door de overvloed, zeg maar.
Laat haar maar gaan. Ze doet minder pijn dan die groep die ze wegzet en al genoeg op hun kerfstok heeft. Of vind je dat minder van belang?
Ik zeg niet dat je het bent, ik vraag of je het bent.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Waarom ben ik nu weer islamitisch?
Maak je dan drukker om datgene wat de grootste gevolgen heeft. Maar je weet dat je dan naast haar moet staan met je opvatting.quote:2: Ik zeg ook nergens dat ze iemand ermee pijn doet. Ik zeg gewoon dat het een aandachtshoertje is die open deuren aan het in trappen is.
1: Jaja, het is allemaal een complot.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je het bent, ik vraag of je het bent.
*zucht* het ontwijken doet me wel iets vermoeden.
[..]
Maak je dan drukker om datgene wat de grootste gevolgen heeft. Maar je weet dat je dan naast haar moet staan met je opvatting.
Eerst een vraag verdraaien tot statement en daarna blijven ontwijken.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Jaja, het is allemaal een complot.
Godverdomme..![]()
Wat een onzin. Zolang politiek correct Nederland weg blijft kijken voor het Marokkanenprobleem en Islam critici op een tsunami aan doodsbedreigingen kunnen rekenen zijn dit soort columns hard nodig.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ebru trapt enkel en alleen open deuren in.
Onzin. De PVV'ers zijn veel erger. Trappen dagelijks Marokkanen en Turken in een vaste foetushouding. Let maar op. Nieuws zat.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:15 schreef Heisenbug het volgende:
[..]
Wat een onzin. Zolang politiek correct Nederland weg blijft kijken voor het Marokkanenprobleem en Islam critici op een tsunami aan doodsbedreigingen kunnen rekenen zijn dit soort columns hard nodig.
Valt tegen. Niks eigenlijk. Volgens mij houd die linkse rechtse media dat bewust uit de boeken.quote:
Ebru Umar als lokhomo.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:15 schreef Heisenbug het volgende:
[..]
Wat een onzin. Zolang politiek correct Nederland weg blijft kijken voor het Marokkanenprobleem en Islam critici op een tsunami aan doodsbedreigingen kunnen rekenen zijn dit soort columns hard nodig.
Waren dat PVV'ers? Of tokkies die vanzelfsprekend PVV'ers moeten zijn?quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:22 schreef arjan1212 het volgende:
je had toch die mensen in deventer die de Turkse buurman afmaakten... stond in de revu vorig jaar...
Geen idee, ik denk dat ze vroeger op de CD stemdenquote:Op maandag 5 augustus 2013 11:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Waren dat PVV'ers? Of tokkies die vanzelfsprekend PVV'ers moeten zijn?
Wat vond FOK daarvan?quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:26 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Geen idee, ik denk dat ze vroeger op de CD stemden
Jij stond te juichen, dat weet ik nog wel.quote:
Dat die 2 opgepakt werden.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij stond te juichen, dat weet ik nog wel.
Nee, dat er weer een allochtoon minder is,quote:
Dat is schadelijk dan. Graag even een quote. Wil mezelf er een note voor geven.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat er weer een allochtoon minder is,
Post is verwijderd.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat is schadelijk dan. Graag even een quote. Wil mezelf er een note voor geven.
Oh. Komt je wel goed uit dan. Gelukkig dat je geheugen feilloos werkt en niet vol bullshit zit.quote:
Klopt. Jouw ervaring is de maatstaf en dus moet ze haar kop houden.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:22 schreef timmmmm het volgende:
Ik steek altijd over als het groen is. Vaak zat willen auto's of scooters hem er alsnog voor peren. Allochtoon en autochtoon alike. Toch stoppen ze uiteindelijk allemaal op het nippertje, als ze anders iemand doodrijden.
Ook nog nooit schoppen te verduren gehad. In Rotterdam weliswaar, niet in Amsterdam, maar in Rotterdam is het probleem even groot lijkt me.
dus ook die laatste column slaat weer helemaal nergens op, behalve op de onderbuik van mevrouw. Wat een bizar raar mens. En wat jammer dat zoveel mensen haar op haar woord lijken te geloven, of zelfs denken dat ze een punt heeft![]()
Overigens ben ik één keer wél over mijn voet gereden bij het oversteken door iemand die weigerde te remmen omdat ik gewoon met groen licht liep. En dat was door een midlifecrisiser in een dikke BMW. Misschien moet ik columns gaan schrijven over hoe gevaarlijk midlifecrisisgekkies zijn_!
Nee, haar mening is de norm dus Timmmm moet z'n mond houden.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:23 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. Jouw ervaring is de maatstaf en dus moet ze haar kop houden.
Goedzo jongen...
Belachelijk hè? Maar als zij het doet is het opeens de waarheid.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:23 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. Jouw ervaring is de maatstaf en dus moet ze haar kop houden.
Goedzo jongen...
Ze beperkt zich tot feiten met hier en daar wat belediging.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, haar mening is de norm dus Timmmm moet z'n mond houden.
Kennelijk niet. Want timmmm heeft dat nog niet meegemaakt.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:26 schreef arjan1212 het volgende:
Het is toch gewoon zo dat die meneer waar ze het over heeft aangereden en in elkaar geslagen is ?
Welke feiten?quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:26 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ze beperkt zich tot feiten met hier en daar wat belediging.
Moet jou aanspreken toch?
Jazeker. Dus moet je wat ze schrijft maar altijd doen als er een scooter met rotjeugd voor het stoplicht aan de andere kant staat? Het gebeurt namelijk in één geval, dus gebeurt het altijd en moet je ervoor oppassen. Immers iedereen op een scooter met een Noord-Afrikans uiterlijk is de duivel in eigen persoon, als we de onderbuik van mevrouw Umar moeten gelovenquote:Op maandag 5 augustus 2013 12:26 schreef arjan1212 het volgende:
Het is toch gewoon zo dat die meneer waar ze het over heeft aangereden en in elkaar geslagen is ?
Dat allochtonen deelnemen aan het verkeer....ofzo.quote:
Probeer toch eens inhoudelijk te reageren. Dat maakt de discussie een stuk beter.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:26 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kennelijk niet. Want timmmm heeft dat nog niet meegemaakt.
quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat allochtonen deelnemen aan het verkeer....ofzo.
Jullie zitten niet op 1 lijn. DM is handig in dat soort gevallen voor je massaal de aanval zoekt.quote:
Is het ook. Maar staat je niet aan en trek je je mod-cloth aan.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Probeer toch eens inhoudelijk te reageren. Dat maakt de discussie een stuk beter.
Aanval?quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:28 schreef 3-voud het volgende:
[..]
[..]
Jullie zitten niet op 1 lijn. DM is handig in dat soort gevallen voor je massaal de aanval zoekt.
Het gaat om Ebru. Die haalt feiten aan. Zo ook van deze man.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:29 schreef timmmmm het volgende:
Voor de goede orde:
Die man heeft het meegemaakt
Ik heb het niet meegemaakt.
Mijn ervaring is niet leidend want het is slechts een ervaring. Maar op basis van de ervaring van die man mag je een haatrelaas van heb ik jou daar uit je toetsenbord persen? Dat is toch evengoed slechts één ervaring?
Niet meteen zo defensief. Ik val niemand aan, behalve die vrouw die het nodig vindt op basis van één incident iedereen met een Noord-Afrikaans uiterlijk (haar woorden) over één kan te scheren. Daar moet je maar voor oppassen, en vooral niet durven oversteken.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:28 schreef 3-voud het volgende:
[..]
[..]
Jullie zitten niet op 1 lijn. DM is handig in dat soort gevallen voor je massaal de aanval zoekt.
Naja, dat vraag ik mij ook wel af. Hafid kiest in zijn column best hele scherpe bewoordingen voor zijn afkeuring. Alleen op de één of andere manier wordt daar niet zo op gereageerd als bij Ebru. Het verschil zit hem denk ik in de kwaliteit van hoe je zoiets vormgeeft.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:25 schreef arjan1212 het volgende:
Waar blijven de reacties op de verhalen van Hafid Bouaza
Triest dat je je punt moet maken met deze onzin. Blijkbaar ken je Ebru en haar columns niet eens.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Niet meteen zo defensief. Ik val niemand aan, behalve die vrouw die het nodig vindt op basis van één incident iedereen met een Noord-Afrikaans uiterlijk (haar woorden) over één kan te scheren.
quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:36 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Triest dat je je punt moet maken met deze onzin. Blijkbaar ken je Ebru en haar columns niet eens.
Begin daar eens.
Ebru krijgt meer media aandacht. Daar reageren die allochtonen/moslims op omdat hun bereik niet zo ver komt.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:35 schreef Tem het volgende:
[..]
Naja, dat vraag ik mij ook wel af. Hafid kiest in zijn column best hele scherpe bewoordingen voor zijn afkeuring. Alleen op de één of andere manier wordt daar niet zo op gereageerd als bij Ebru. Het verschil zit hem denk ik in de kwaliteit van hoe je zoiets vormgeeft.
Volgens mij werd er op Geenstijl ook gelinkt naar dezelfde column als ik het goed heb.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:36 schreef arjan1212 het volgende:
Of omdat de metro en geenstijl worden gelezen door de 'boze twiteraars' en het nrc ? niet ?
quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het gaat om Ebru. Die haalt feiten aan. Zo ook van deze man.
Haar toon staat je wss niet aan maar doet niks af aan de feiten. Ook niet dat jij een andere ervaring hebt.
Dat is een beetje zoals roepen dat een staalbedrijf per definitie niet gevaarlijk is omdat jij er nooit gewerkt hebt.
In dit relaas is maar één ding een feit. Namelijk dat het Schlijper overkwam. Wat géén feit is, maar gebaseerd op slechts één ervaring, is dat als je niet wacht op Noord-Afrikaansen, je een trap in je buik krijgt. Wat ook geen feit is, is dat het te gevaarlijk is om door groen te lopen als er een scooter met Marokkanen aan de 'rode' kant staat.quote:Oversteken bij groen licht? Als er een scooter aankomt? Met lichtgetinte Noord-Arikanen erop? Hoe vaak moeten we dat nou nog zeggen: MAG NIET. U blijft staan. Niet bewegen. Maar ja, eigenwijs hè? Nederlander zeker. Luister: dat groene mannetje die die loopbeweging maakt in het verkeerslicht is géén hint. Zeker niet voor u. U blijft staan, totdat de scooter voorbij is gereden. Gewoon, omdat scooters waar Marokkanen op zitten voorrang hebben – Rijkswaterstaat is nog bezig met het maken van een duidelijk verkeerslicht maar eerlijk, iedereen met een beetje gezond verstand weet dat je gewoon moet wachten.
Want als je niet wacht totdat de Marokkaanse haatboys op hun gejatte scooters voorbij zijn, krijg je een trap in buik en eindig je op je rug op die onwaarschijnlijk slecht liggende klinkertjes van de Dam. En dan heb je nog mazzel dat je je nek niet breekt of dat je camera, iPhone, iPad en statief niet kapot zijn gevallen. Of gejat. Gelul? Nou nee. Het overkwam fotograaf Thomas Schlijper onlangs.
Ja misschien duurt het nog ff ?quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:37 schreef Tem het volgende:
[..]
Volgens mij werd er op Geenstijl ook gelinkt naar dezelfde column als ik het goed heb.
Mooi verhaal.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
[..]
In dit relaas is maar één ding een feit. Namelijk dat het Schlijper overkwam. Wat géén feit is, maar gebaseerd op slechts één ervaring, is dat als je niet wacht op Noord-Afrikaansen, je een trap in je buik krijgt. Wat ook geen feit is, is dat het te gevaarlijk is om door groen te lopen als er een scooter met Marokkanen aan de 'rode' kant staat.
Dat zijn generalisaties op basis van één enkele ervaring. En dat is ontzettend dom.
Even dom als jij het vindt dat ik mijn ervaring gebruik om het tegendeel aan te tonen. Eens, dat is helemaal niet genoeg om tot conclusies te komen, dat vind ik namelijk ook (van beide kanten).
Omdat ze met harde bewoording bespreekbaar maakt waar heel Nederland met een politieke correcte spagaat zich niet aan durft te branden. En dat nog wel als een soort van spugen in eigen nest. Beter als Wilders die van zichzelf een karikatuur maakt.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:47 schreef Tem het volgende:
Wat maakt haar dan precies een heldin 3-voud? en net zo'n heldin als Hirsi Ali?
Het zijn natuurlijk niet alle personen met Noord Afrikaans uiterlijk waar je voor moet uitkijken, maar het zijn er wel zo verdomd veel.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:47 schreef timmmmm het volgende:
Kijk, ik vind die criminele allochtonen ook een doorn in het oog. Het is een probleem dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers. Maar wat mevrouw Umar doet is dat projecteren op álle mensen met een Noord-Afrikaans uiterlijk (ja, ik verwijs weer naar de column, was een schoolvoorbeeld). Dat vind ik zo iets doms. Daar maak je problemen alleen maar erger mee.
Het lijkt me een stuk nuttiger te kijken waar het probleem vandaan komt en het op te lossen. In plaats van een beetje rellen, generaliseren en het erger maken.
Ies incidient, ies koeltoer, ies niet alle mocro's...quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:56 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk niet alle personen met Noord Afrikaans uiterlijk waar je voor moet uitkijken, maar het zijn er wel zo verdomd veel.
[ afbeelding ]
Werkt raar inderdaad.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ies incidient, ies koeltoer, ies niet alle mocro's...
Komt niet erg sterk over, probeer het nog eens?quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:01 schreef Xa1pt het volgende:
Umar is een heldin omdat ze de feiten durft te benoemen. En niet zoals politiek-correct Nederland de ogen sluit voor de problemen met stoplichten en scooters! Hoe vaak is het nu wel niet voorgekomen dat scootertuig je half doodschopt terwijl je net wil oversteken? Ik denk dat we dat allemaal wel eens hebben meegemaakt of iemand kennen die dat is overkomen. Maar in de politieke goegemeente in Den Haag waar zelfcensuur heerst worden dergelijke problemen niet besproken. Nee, daar heeft men het liever over de crisis. Het wordt tijd dat we onze ogen openen en zien dat de crisis in ons hoofd zit en veilig en zorgeloos kunnen oversteken de prioriteit krijgt die het verdiend!
Ebru is leesbaar voor de types die zich om dergelijke zaken kwaad gaan maken, vermoedelijk.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:35 schreef Tem het volgende:
[..]
Naja, dat vraag ik mij ook wel af. Hafid kiest in zijn column best hele scherpe bewoordingen voor zijn afkeuring. Alleen op de één of andere manier wordt daar niet zo op gereageerd als bij Ebru. Het verschil zit hem denk ik in de kwaliteit van hoe je zoiets vormgeeft.
Mooi, dan zijn we het daar iig over eens.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:04 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Komt niet erg sterk over, probeer het nog eens?
De gemiddelde FOK'er sla ik zeker een stuk hoger aan dan mevrouw Umar die qua retorische kwaliteit alleen open deuren kan intrappen. Ik schaal haar in op het niveau van Afshin Ellian.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:35 schreef Tem het volgende:
[..]
Herkenbaar.quote:Op maandag 5 augustus 2013 00:38 schreef Heisenbug het volgende:
[..]
En als je wat terug doet, dan ben jij opeens de verdachte.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Mensen die anno 2013 nog verwachten dat de politie iets kan/durft te doen
Ik snap werkelijk niet waarom je blijft doen alsof we nog steeds in de jaren negentig leven. Ja, er zijn Nederlanders die de problematiek bij voorkeur onder het tapijt schuiven, maar het is klipklare onzin te verklaren dat 'men zich er nog niet aan durft te branden'. Want dat stadium zijn we echt al lang en breed voorbij.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Omdat ze met harde bewoording bespreekbaar maakt waar heel Nederland met een politieke correcte spagaat zich niet aan durft te branden. En dat nog wel als een soort van spugen in eigen nest. Beter als Wilders die van zichzelf een karikatuur maakt.
Gezien de dreigtweets moet je daar ballen voor hebben.
En dat van Hirsi Ali vul je zelf in. Weet niet waarom je daarmee op de proppen komt.
Dat komt wel neer op wat ze tegen mij hebben gezegd, ja.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:14 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
En als je wat terug doet, dan ben jij opeens de verdachte.
Zelfs meegemaakt dat er 3 getuige waren van een misdrijf en het stond vastgelegd op film.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:15 schreef arjan1212 het volgende:
De politie heeft geen zin in een onderzoek als er moeilijk bewijs te halen is, logisch toch?
Neuh.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:17 schreef KoosVogels het volgende:
maar het is klipklare onzin te verklaren dat 'men zich er nog niet aan durft te branden'. Want dat stadium zijn we echt al lang en breed voorbij.
weer dat wel benoemen , maar niet oplossen gelul. er zijn wel degelijk oplossingen, maar daar is geen meerderheid voor.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet waarom je blijft doen alsof we nog steeds in de jaren negentig leven. Ja, er zijn Nederlanders die de problematiek bij voorkeur onder het tapijt schuiven, maar het is klipklare onzin te verklaren dat 'men zich er nog niet aan durft te branden'. Want dat stadium zijn we echt al lang en breed voorbij.
Het probleem is juist dat men al een jaar of tien zaken aan het benoemen is en 'de vinger op de zere plek aan het leggen is', terwijl concrete oplossingen uitblijven.
Ben je nou echt niet in staat een discussie te voeren zonder op te man te spelen?quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Neuh.
Maar voor jou is het op de agenda zetten van het "Marokkanenprobleem" al een schande waardoor je het als hoogtepunt ziet.
Het was niks en bereikte ook niks.
Wut?quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben je nou echt niet in staat een discussie te voeren zonder op te man te spelen?
Noem eens zo'n oplossing dan?quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:19 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
weer dat wel benoemen , maar niet oplossen gelul. er zijn wel degelijk oplossingen, maar daar is geen meerderheid voor.
Niet zelf beginnen dan hè.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben je nou echt niet in staat een discussie te voeren zonder op te man te spelen?
Noem eens iets dan. Ben ik best benieuwd naar.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:19 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
weer dat wel benoemen , maar niet oplossen gelul. er zijn wel degelijk oplossingen, maar daar is geen meerderheid voor.
Je betrekt de situatie weer op mijn persoon. 'Want voor jou is blabla hoogtepunt'.quote:
Knul toch. Kusje derop?quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je betrekt de situatie weer op mijn persoon. 'Want voor jou is blabla hoogtepunt'.
Praatjes vullen geen gaatjes, of zie jij dat er concreet en met resultaat wordt opgetreden tegen deze bevolkingsgroep?quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je betrekt de situatie weer op mijn persoon. 'Want voor jou is blabla hoogtepunt'.
Laten we voor de gein eens bij de feiten blijven. Om de haverklap worden in kranten en tijdschriften opiniestukken geplaatst over de zogeheten Marokkanen-problematiek. Tal van sociologen hebben zich daar inmiddels over uitgelaten en erkend dat er inderdaad sprake is van een probleem.
Websites als Geenstijl en rechtse blogs doen daar nog een schepje bovenop en 'benoemen' het probleem in hardere bewoordingen.
De Tweede Kamer heeft onlangs gedebatteerd over het Marokkanenprobleem. Tijdens verkiezingsdebatten komt integratie altijd ruim aan bod.
Hoe kun je jezelf dan nog wijsmaken dat men zich er niet aan durft te branden?
Welke oplossingen zie jij?quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:25 schreef arjan1212 het volgende:
ik heb dat debat op tv gezien en de enige partij die inhoudelijk reageerde was de vvd... de andere zaten alleen maar te zeiken , over 'mannen probleem' enz
Ik schreef een post eerder nog dat oplossingen uitblijvenquote:Op maandag 5 augustus 2013 13:25 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Praatjes vullen geen gaatjes, of zie jij dat er concreet en met resultaat wordt opgetreden tegen deze bevolkingsgroep?
Treurig dat men eerst jarenlang alles onder het tapijt veegt, vervolgens jarenlang alles ontkent en tegenstanders demoniseert en vervolgens jarenlang moet onderzoeken of iets wel een probleem is.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laten we voor de gein eens bij de feiten blijven. Om de haverklap worden in kranten en tijdschriften opiniestukken geplaatst over de zogeheten Marokkanen-problematiek. Tal van sociologen hebben zich daar inmiddels over uitgelaten en erkend dat er inderdaad sprake is van een probleem.
Websites als Geenstijl en rechtse blogs doen daar nog een schepje bovenop en 'benoemen' het probleem in hardere bewoordingen.
De Tweede Kamer heeft onlangs gedebatteerd over het Marokkanenprobleem. Tijdens verkiezingsdebatten komt integratie altijd ruim aan bod.
Hoe kun je jezelf dan nog wijsmaken dat men zich er niet aan durft te branden?
Wat stelde de VVD voor?quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:25 schreef arjan1212 het volgende:
ik heb dat debat op tv gezien en de enige partij die inhoudelijk reageerde was de vvd... de andere zaten alleen maar te zeiken , over 'mannen probleem' enz
Spijker, kop.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Treurig dat men eerst jarenlang alles onder het tapijt veegt, vervolgens jarenlang alles ontkent en tegenstanders demoniseert en vervolgens jarenlang moet onderzoeken of iets wel een probleem is.
Als deze mensen niet zo krampachtig zo politiek correct mogelijk hebben geprobeerd te doen, hadden we hier helemaal geen last van gehad.
En voorlopig komen de discussies niet verder dan: Mja, het is wel een probleem, maar het is een klein probleem, het zijn incidenten. We willen het oplossen met straatcoaches en buurthonken.
De politiek houdt zich bijzonder afzijdig door slechts over het probleem te praten als het echt niet anders kan. Verder draagt de politiek 0,0 oplossingen aan.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik schreef een post eerder nog dat oplossingen uitblijven![]()
Ik reageer op een zekere user die beweert dat men zich niet wil branden aan de problematiek. Ik stel dat dit claim onzin is.
Tsja, dat is problematisch. De ene partij komt niet verder dan dergelijke slappe hap (PvdA), terwijl de andere fractie weer enkel met onrealistische oplossingen op de proppen komt (PVV).quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Treurig dat men eerst jarenlang alles onder het tapijt veegt, vervolgens jarenlang alles ontkent en tegenstanders demoniseert en vervolgens jarenlang moet onderzoeken of iets wel een probleem is.
Als deze mensen niet zo krampachtig zo politiek correct mogelijk hebben geprobeerd te doen, hadden we hier helemaal geen last van gehad.
En voorlopig komen de discussies niet verder dan: Mja, het is wel een probleem, maar het is een klein probleem, het zijn incidenten. We willen het oplossen met straatcoaches en buurthonken.
Dat komt misschien doordat er gewoon geen kant en klare-oplossingen bestaan voor dit probleem. Althans, niet binnen de kaders van de wet.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:31 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De politiek houdt zich bijzonder afzijdig door slechts over het probleem te praten als het echt niet anders kan. Verder draagt de politiek 0,0 oplossingen aan.
Hebben wij niet juist de politiek om de wet te wijzigen wanneer dat nodig is?quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat komt misschien doordat er gewoon geen kant en klare-oplossingen bestaan voor dit probleem. Althans, niet binnen de kaders van de wet.
Wetten zijn er natuurlijk met een reden. Kijk, alles wat zich misdraagt in een strafkamp stoppen is waarschijnlijk wel een oplossing, maar of het wenselijk is....neuh.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:33 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Hebben wij niet juist de politiek om de wet te wijzigen wanneer dat nodig is?
Stel dat je nu dient te kiezen tussen deze 2 uitersten, wat lijkt jou dan voor de Nederlandse maatschappij de beste oplossing?quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, dat is problematisch. De ene partij komt niet verder dan dergelijke slappe hap (PvdA), terwijl de andere fractie weer enkel met onrealistische oplossingen op de proppen komt (PVV).
Hij wil de verantwoordelijkheid leggen bij mensen zelf, waaronder de ouders. "Die ouders moeten tijdig hulp zoeken als kinderen ontsporen en daar ook op worden aangesproken."quote:
Volgens mij worden er dagelijks wetten gewijzigd om de samenleving veilig en leefbaar te maken, dat mag geen beletsel zijn om tuig niet aan te pakken.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wetten zijn er natuurlijk met een reden. Kijk, alles wat zich misdraagt in een strafkamp stoppen is waarschijnlijk wel een oplossing, maar of het wenselijk is....neuh.
Realistisch is waarschijnlijk niet het juiste woord. Ik denk dat het verleden wel heeft bewezen dat op bestuurlijk gebied bijna alles mogelijk is.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:35 schreef arjan1212 het volgende:
wat is er niet realistisch aan de pvv voorstellen koos ?
Ik ben nog steeds benieuwd naar de oplossingen die jij ziet, zoals je zei had je er wel een paar?quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:37 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Hij wil de verantwoordelijkheid leggen bij mensen zelf, waaronder de ouders. "Die ouders moeten tijdig hulp zoeken als kinderen ontsporen en daar ook op worden aangesproken."
Zeg je nu. In al die tijd ervoor, tot voor een jaartje geleden, hield je het probleem met exact diezelfde instelling in stand.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, dat is problematisch. De ene partij komt niet verder dan dergelijke slappe hap (PvdA), terwijl de andere fractie weer enkel met onrealistische oplossingen op de proppen komt (PVV).
Het is vloeken in de kerk, maar dan ga ik toch voor de straatcoaches.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Stel dat je nu dient te kiezen tussen deze 2 uitersten, wat lijkt jou dan voor de Nederlandse maatschappij de beste oplossing?
En je punt is?quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:38 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zeg je nu. In al die tijd ervoor, tot voor een jaartje geleden, hield je het probleem met exact diezelfde instelling in stand.
Hebben die tot concrete, meetbare, verbetering geleid op straat?quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is vloeken in de kerk, maar dan ga ik toch voor de straatcoaches.
*Bergt zich alvast voor de shitstorm*
Dat je blijft hangen in een zelfvoldaan goedgevoel wat geen oplossing brengt. Al jaren niet.quote:
Daarover zijn de meningen sterk verdeeld. Zie de recente discussie over de Vogelaarwijken.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:40 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Hebben die tot concrete, meetbare, verbetering geleid op straat?
Ik sta niet eens in de weg, ik stippel immers niet het beleid uit in dit land, dus hoe kan ik dan aan de kant gaan?quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat je blijft hangen in een zelfvoldaan goedgevoel wat geen oplossing brengt. Al jaren niet.
Wordt tijd dat jij en diegenen zoals jij eens aan de kant gaan en de anderen het laten proberen.
Och, hij pikt er weer 1 woordje uit hoor.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik sta niet eens in de weg, ik stippel immers niet het beleid uit in dit land, dus hoe kan ik dan aan de kant gaan?
Als het meetbaar is dan zou er geen discussie over kunnen bestaan, je definieert immers tevoren een meetbaar doel en kijkt achteraf of dat behaald is. Dat is ja of nee.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarover zijn de meningen sterk verdeeld. Zie de recente discussie over de Vogelaarwijken.
Het is zeker niet ja of nee. Leefbaarheid is juist heel lastig meetbaar.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:43 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als het meetbaar is dan zou er geen discussie over kunnen bestaan, je definieert immers tevoren een meetbaar doel en kijkt achteraf of dat behaald is. Dat is ja of nee.
Klopt. Overmatig geweld en onveilig voelen op straat is niet te meten. Sommigen willen het wel en sommigen niet.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is zeker niet ja of nee. Leefbaarheid is juist heel lastig meetbaar.
Begreep ik althans uit een serie artikelen in de kranten van afgelopen weekend.
Als het niet meetbaar is dan moet je het niet doen. Juist de aanpak waarbij je het doel opzettelijk vaag houdt en niet kan uitleggen wanneer iets wel of niet gelukt is houdt deze ellende in stand. De politiek zou eens wat meer verantwoordelijkheid moeten nemen en alleen subsidie moeten verstrekken als duidelijk is wat er gedaan wordt en tot welke resultaten dat heeft geleid.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is zeker niet ja of nee. Leefbaarheid is juist heel lastig meetbaar.
Begreep ik althans uit een serie artikelen in de kranten van afgelopen weekend.
Tot op zekere hoogte ben ik het wel met je eens. Er zit echter nog een groot gebied tussen helemaal niets doen en miljarden in wijken stoppen. Van wat ik las in de krant zijn expert het erover eens dat de situatie er niet beter op wordt wanneer je wijken aan hun lot over laat. Het gevaar bestaat dan dat er Londense of Parijse buurten ontstaan, en dan ben je nog verder van huis.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:47 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als het niet meetbaar is dan moet je het niet doen. Juist de aanpak waarbij je het doel opzettelijk vaag houdt en niet kan uitleggen wanneer iets wel of niet gelukt is houdt deze ellende in stand. De politiek zou eens wat meer verantwoordelijkheid moeten nemen en alleen subsidie moeten verstrekken als duidelijk is wat er gedaan wordt en tot welke resultaten dat heeft geleid.
Dan is je doel dus niet 'Leefbaarheid verbeteren', maar '1000 mensen aan het werk krijgen voor 40 uur in de week' of ' schoolverzuim onder de 3% krijgen'.
Geweld is wel degelijk te meten.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. Overmatig geweld en onveilig voelen op straat is niet te meten. Sommigen willen het wel en sommigen niet.
Ik pleit ook niet voor niets doen, ik pleit juist voor doelmatigere besteding van geld.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte ben ik het wel met je eens. Er zit echter nog een groot gebied tussen helemaal niets doen en miljarden in wijken stoppen. Van wat ik las in de krant zijn expert het erover eens dat de situatie er niet beter op wordt wanneer je wijken aan hun lot over laat. Het gevaar bestaat dan dat er Londense of Parijse buurten ontstaan, en dan ben je nog verder van huis.
Het is al bizar dat daar een wetenschapper voor wordt opgevoerd, dat is toch lagere wiskunde? Ik kan er zo 10 uit mijn mouw schudden, wat dacht je van 'Laat de werklozen in de wijk onder begeleiding van professionals de wijk onderhouden en schoon houden'. Dikke kans dat deze ouders dan wel ingrijpen als hun kinderen de boel verzieken.quote:Een wetenschapper die werd aangehaald in de VK van afgelopen zaterdag, pleitte voor een meer doelgerichte aanpak, in plaats van 'het schot met hagel', zoals hij de Vogelaar-methode omschreef. Dus geld stoppen in specifieke zaken in wijken, in plaats van simpelweg geld over te maken en verder geen eisen stellen. Daar kon ik mij wel in vinden.
Dat gebeurt trouwens al op veel plekken. Laatst nog een verhaal over gemaakt.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:55 schreef Wokkel het volgende:
'Laat de werklozen in de wijk onder begeleiding van professionals de wijk onderhouden en schoon houden'. Dikke kans dat deze ouders dan wel ingrijpen als hun kinderen de boel verzieken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |