Het is natuurlijk wel vervelend als het heel vaak gebeurd, maar het is toch niet echt zo slopend als langdurig stress. Dit klinkt meer als een dwangmatig ietsquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En dat levert stress op omdat? Je bent dan toch al op weg naar huis, die paar minuten extra maken ook geen reet uit.
Omdat het een gedachte is die ik niet uit mijn hoofd kan halen, en de andere optie, terug gaan, echt als enorme failure voelt, ik bedoel, dan wordt het een OCD'eetje. Daar doe ik niet aan.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En dat levert stress op omdat? Je bent dan toch al op weg naar huis, die paar minuten extra maken ook geen reet uit.
Stress als in gaat mijn studie lukken, ga ik mijn werk leuk vinden, moet ik nog met die gast omgaan, hoe verbeter ik de relatie met mijn ouders, hoe ga ik het goed maken met bepaalde mensen, etc. Overigens niet direct op mij van toepassing, maar gealgemeniseerd,quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Omdat het een gedachte is die ik niet uit mijn hoofd kan halen, en de andere optie, terug gaan, echt als enorme failure voelt, ik bedoel, dan wordt het een OCD'eetje. Daar doe ik niet aan.
ik heb sowieso issues met dingen uit mijn hoofd halen
Wat voor stress hebben jullie dan? Staat dit kleding stuk me wel? Oh ga ik het wel goed doen? Of stress op het werk?
gohquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:43 schreef sitting_elfling het volgende:
ik heb sowieso issues met dingen uit mijn hoofd halen![]()
Pff goeie. Heb zelden langdurige stress, weet ook niet of ik het altijd als stress ervaar of gewoon een 'klote dag/moment' . Denk vooral als er op het werk iets echt verkeerd gaat of ik iets moet doen dat totaal nieuw voor me is. Als mensen hoge verwachingen van me hebben.quote:Wat voor stress hebben jullie dan? Staat dit kleding stuk me wel? Oh ga ik het wel goed doen? Of stress op het werk?
Zeker dat ik nachtmerries heb gehad! Heftige ook, zoals die waar je met hartkloppingen van wakker wordt. Maar afgezien van het bijkomende slaaptekort leverden ze voor overdag geen last op.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk wel eens nachtmerries gehad Gray? En dan heb ik het niet over die incidentele nachtmerrie, maar zulke drastische nachtmerries die het dagelijkse leven uit elkaar kunnen trekken waardoor het slapen an sich, een vreselijke happening begint te worden?
[ afbeelding ]
Maar die nachtmerries, waren die gebasseerd op iets wat je hebt meegemaakt? Iets waar je over hebt gedacht in het normale leven maar nooit wou doen? Of angsten die je van te voren had en die 'werkelijkheid' werden in je droom?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 16:20 schreef Gray het volgende:
[..]
Zeker dat ik nachtmerries heb gehad! Heftige ook, zoals die waar je met hartkloppingen van wakker wordt. Maar afgezien van het bijkomende slaaptekort leverden ze voor overdag geen last op.
Een periode lang had ik het elke nacht, totdat ik er naar uit ging kijken.
Hup! Bel de Mickey D, bel de KFC, en ga langs bij de supermarkten! Hup jung! Eten!quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 16:40 schreef kingtoppie het volgende:
Keb echt nauwelijks wat gegeten vandaag..
Ik hoop snel dat je wel weer happy met jezelf begint te wordenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 16:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
goh
[..]
Pff goeie. Heb zelden langdurige stress, weet ook niet of ik het altijd als stress ervaar of gewoon een 'klote dag/moment' . Denk vooral als er op het werk iets echt verkeerd gaat of ik iets moet doen dat totaal nieuw voor me is. Als mensen hoge verwachingen van me hebben.
En als ik niet weet wat ik moet aantrekkenMaar dat hebben jullie al gemerkt dat komt vooral doordat ik niet blij ben met mezelf.
Gaat je studie lukken, dit is toch een rationeel vraagstuk?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:59 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Stress als in gaat mijn studie lukken, ga ik mijn werk leuk vinden, moet ik nog met die gast omgaan, hoe verbeter ik de relatie met mijn ouders, hoe ga ik het goed maken met bepaalde mensen, etc. Overigens niet direct op mij van toepassing, maar gealgemeniseerd,
Nop.. totaal niet meer.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:06 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik hoop snel dat je wel weer happy met jezelf begint te worden. Ben je fysiek veel bezig? (Behalve dansen dus..)
Ik heb eigenlijk precies andersomquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Gaat je studie lukken, dit is toch een rationeel vraagstuk?
Ga je je werk leuk vinden? Daar hoef je toch geen stress over te hebben? Even heel makkelijk gezegd.
Angsten die ik onderbewust van tevoren had en in m'n droom werkelijkheid werden.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar die nachtmerries, waren die gebasseerd op iets wat je hebt meegemaakt? Iets waar je over hebt gedacht in het normale leven maar nooit wou doen? Of angsten die je van te voren had en die 'werkelijkheid' werden in je droom?
Tja, daar kan je je druk om maken, maar wat haalt dat uit?quote:Mijn nachtmerries zijn een issue voor door de dag heen omdat ik me dus afvraag of dat echt zo zal zijn (hetgeen wat ik droom :- ()
Heb nog helemaal niets gegeten vandaag, en heb ook geen idee van wat ik wil eten...quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 16:40 schreef kingtoppie het volgende:
Keb echt nauwelijks wat gegeten vandaag..
Ik kan het niet goed uitleggen. Het is gewoon angst en stress. Het kan wel een combinatie zijn van die zaken.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom?
Omdat jij moet doen aan bepaalde verwachtingen?
Omdat jij graag bepaald wil overkomen maar het lukt niet?
Omdat jij bang bent dat ze over je praten en negatief doen?
Omdat .. ?
Zolang je maar voldoende drinktquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:15 schreef Gray het volgende:
[..]
Heb nog helemaal niets gegeten vandaag, en heb ook geen idee van wat ik wil eten...
Herken ik wel. Ik ervaar veel dingen die nieuw zijn voor mij ook als stress.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:41 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik kan het niet goed uitleggen. Het is gewoon angst en stress. Het kan wel een combinatie zijn van die zaken.
Toch mooi om te lezen dat het vrij goed gingquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:58 schreef rainbowwarrior het volgende:
Pff, ik had de afgelopen week eigenlijk echt een vrij goeie week. Heb vrij veel dingen voor mezelf gedaan en heb me daar ook goed bij gevoeld en was ook veel onder de mensen en voelde me daar goed bij. Maar nu ben ik weer zo labiel als ik weet niet wat. Ik word ook bijna ongesteld, dan ben ik ook altijd vrij depressief. Maar goed, vind nu alles weer kut. Ben alleen thuis, heb geen zin om met mensen af te spreken, behalve met mijn lief, maar hij is helaas ziek. En dan maak ik me daar weer zorgen over, omdat hij in de afgelopen weken vrij vaak ziek is geweest (heeft ziekte van lyme).
Hmm ja, stress. Ik ben vrijwel altijd gestresst. Maar merk(te) daar vaak niet zoveel van door mijn blokkades. Maar nu mijn blokkades langzaam gedeblokkeerd worden, merk ik de stressgevoelens ook meer. Ik kan om van alles stress hebben. Wanneer ik een vrije dag heb, wanneer ik moet werken, wanneer ik iets moet doen wat ik moeilijk vind. Ik ervaar als het slecht met me gaat, bijna alles als stressvol eigenlijk.
Telt alcohol ook?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
Zolang je maar voldoende drinkt
Je kunt stress toch wel uitleggen? Het ligt altijd wel aan iets? Toch? Ik vind stress persoonlijk erg rationeel.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:41 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik kan het niet goed uitleggen. Het is gewoon angst en stress. Het kan wel een combinatie zijn van die zaken.
Ik ben eigenlijk veel liever op mezelf. Dat is een onderdeel van mijn persoonlijkheid, maar helaas ook een kenmerk van Cluster A.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je kunt stress toch wel uitleggen? Het ligt altijd wel aan iets? Toch? Ik vind stress persoonlijk erg rationeel.
Er is stress vanwege iets. Wat dat is, weet je van binnen echt wel. Of je jezelf misschien niet goed genoeg vindt, of dat je eigenlijk niet tevreden bent etc. Maar een antwoord heb je toch echt wel? Als je je stressig voelt, heb je dan echt het idee, waar komt dit gevoel nu ineens vandaan?
Ik vind het begrip stress heel vreemd. Er word zoveel onder verstaan. En iedereen ervaart zoveel andere dingen als stress. En wanneer noem je iets echt stress.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Je kunt stress toch wel uitleggen?
Volgens mij is het inderdaad nogal een onbewust lopend proces.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik vind het begrip stress heel vreemd. Er word zoveel onder verstaan. En iedereen ervaart zoveel andere dingen als stress. En wanneer noem je iets echt stress.
Bedoel toen je vroeg van wanneer ervaren jullie stress.. ik vind dat erg lastig te beantwoorden, wss omdat ik veel dingen niet zie als stress.. Of tenminste niet opsla dat ik een bepaald moment beleef als stresszijnde.
Maar je bent eigenlijk helemaal niet liever op jezelf? Je wil immers vrienden, een vriendinnetje, meer sociaal zijn?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:04 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk veel liever op mezelf. Dat is een onderdeel van mijn persoonlijkheid, maar helaas ook een kenmerk van Cluster A.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |