abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129617069

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Dale__Cooper, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Selestha, werkzaam in Amersfoort
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal

De OP is hier te vinden.
pi_129617240
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 10:38 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik weet wel dat het per leeftijdsgroep gaat, maar de meeste mensen bij ons vallen of in de groep 45-54 of in de 55-65 groep, ook de deeltijdwerkers. En zoals ik al zei mogen ze ze bij ons al 15 jaar geen vaste contracten meer geven, ook niet voor zaterdagwerkers (die hebben we hier dus inmiddels ook niet meer), en we hebben maar 1 deeltijdwerker die in een groep valt die lager ligt dan 45.

Overigens vallen de zaterdagwerkers sowieso niet in de groep deeltijdwerkers, zaterdagwerkers zijn een aparte categorie. Er zijn 3 categorieën, in de eerste groep de vtw en dtw, in de 2e de zaterdagwerkers en in de 3e de voorbereiders met een contract dat nog langer loopt dan 6 maanden na de peildatum.
Bij ons op de vestiging zijn er geen mensen meer die in groep 2 of groep 3 vallen.
Overigens werd er ook gezegd dat het op veel kantoren zo was dat het vooral deeltijdwerkers waren die eruit moesten, dat ze eigenlijk van de fulltimers af wilden maar dat het er uiteindelijk vaak op neerkwam dat er dan wel 10 deeltijdwerkers o.i.d weg moesten en maar 1 fulltimer.
Dat is dan een hoogst vreemde gang van zaken. In eerste instantie wilde PostNL uiteraard vooral van de vtw's af, maar ze zijn toen teruggefloten door het UWV omdat je geen onderscheid mag maken qua contractomvang.

Uiteraard mag je wel discrimineren naar functie, maar je mag geen onderscheid maken tussen een fulltime postbode, een deeltijdpostbode of een zaterdagwerker. Die doen namelijk alle drie precies hetzelfde werk, en dat een zaterdagwerker een andere CAO heeft maakt niets uit.

Onderscheid maken tussen postbodes, voorbereiders en bezorgers mag uiteraard wel, want die doen verschillend werk.

Overigens heeft PostNL plannen om de hele functie van zaterdagwerker op te heffen (inclusief de CAO), en dan van de zaterdagwerkers gewoon deeltijdwerkers in schaal 2 te maken. Je wordt dan wel zodanig ingepast dat je uurloon er niet op achteruit gaat. Dit las ik op de site van de vakbond.

Over die rugnummers wordt trouwens erg geheimzinnig gedaan. De laatste keer dat we nieuwe diensten kregen kreeg ik een brief met de mededeling dat ik obv mijn rugnummer voor mijn volledige contractomvang geplaatst was. Maar welk rugnummer ik nou had zeiden ze er niet bij.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_129617661
Echt he....bellen ze van t schoonmaakbedrijf ja we komen maandag tussen 10 en 1..... Ja fijn maar ik ben van half 12 tot 1 bij pedicure, die afspraak staat al 7 weken. Ja mevrouw ik kan geen betere tijd doorgeven :( mijn agressie loopt nu flink op. Ik heb tegen hem gezegd dat ik wel andere manieren ga proberen om het op te lossen.....geloof alleen niet dat het helpt als ik vanavond de storingsdienst bel.....grrrrrr
pi_129617706
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:11 schreef gridjuh het volgende:
Echt he....bellen ze van t schoonmaakbedrijf ja we komen maandag tussen 10 en 1..... Ja fijn maar ik ben van half 12 tot 1 bij pedicure, die afspraak staat al 7 weken. Ja mevrouw ik kan geen betere tijd doorgeven :( mijn agressie loopt nu flink op. Ik heb tegen hem gezegd dat ik wel andere manieren ga proberen om het op te lossen.....geloof alleen niet dat het helpt als ik vanavond de storingsdienst bel.....grrrrrr
is dat niet heel duur een storingsdienst? om langs te komen
pi_129617927
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:12 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

is dat niet heel duur een storingsdienst? om langs te komen
Is het niet heel vervelend om een weekend zonder douche te zitten en gisteren ook niet kunnen douchen....en al een tijdje stilstaand stinkwater in de douche hebben staan.....het interesseert me nu echt geen rest meer, ik betaal ook servicekosten bij de woningbouw.....en we zouden vandaag terug gebeld worden en dat heb ik wéér zelf moeten doen dus
pi_129618102
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:18 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Is het niet heel vervelend om een weekend zonder douche te zitten en gisteren ook niet kunnen douchen....en al een tijdje stilstaand stinkwater in de douche hebben staan.....het interesseert me nu echt geen rest meer, ik betaal ook servicekosten bij de woningbouw.....en we zouden vandaag terug gebeld worden en dat heb ik wéér zelf moeten doen dus
dat begrijp ik ben het helemaal met je eens maar om een duur bedrijf te gaan aan laten rukken,
terwijl de wb in gebreke is.
pi_129618282
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:23 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

dat begrijp ik ben het helemaal met je eens maar om een duur bedrijf te gaan aan laten rukken,
terwijl de wb in gebreke is.
Nee het schoonmaakbedrijf van de woningbouw laat mij gewoon een weekend wachten omdat het zogenaamd druk is, en deze x geloof ik daar niets van.....maar nu gaan we zelf wel kloten want het stinkt gewoon te erg. Dus vader en schoonvader zijn gebeld om te helpen.

Als ik vanavond bel krijg ik waarschijnlijk het zelfde schoonmaakbedrijf.

Maar gisteren was het warm en heb ik alleen met washandje kunnen schoonmaken, vandaag was t warmer en ben erg bezweet, weer met washandje en dan zaterdags en zondags ook maar zo doen. Bah ik voel me nu al vies....

Maar het is ook frustratie van hun zouden bellen en dat gebeurt niet
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:39:02 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129618610
pff, warm vandaag. Blij dat ik geen wijkje weg hoefde te brengen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129618722
#Deezertje

wederom geen TW jij?
ook geen enkele reactie ontvangen per mail/tel/post oid.
pi_129619007
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:42 schreef ophaling10 het volgende:
#Deezertje

wederom geen TW jij?
ook geen enkele reactie ontvangen per mail/tel/post oid.
Nee, Sandd niet gezien vandaag. Kom ze normaal altijd wel tegen met lopen. Zullen het wel te warm vinden...
In de zomer dubbelnummers van TW, maar heb nu twee maanden niks gehad dus lijkt niet te kloppen :P
pi_129619262
Hoe zit dat nou eigenlijk met die normtijden? Ik kan ze wel halen behalve op dinsdag en zaterdag door die hah. Ik ben dinsdag voor het eerst begonnen en toen deed ik er 4 uur over ipv van de norm van 2:15 uur. Morgen haal ik die 2:15 zeer waarschijnlijk ook niet vanwege die hah. Krijg je dat uitbetaald of hoe zit dat?
pi_129619580
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:50 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee, Sandd niet gezien vandaag. Kom ze normaal altijd wel tegen met lopen. Zullen het wel te warm vinden...
In de zomer dubbelnummers van TW, maar heb nu twee maanden niks gehad dus lijkt niet te kloppen :P
dat is bij mij hetzelfde half juni voor het laatst

toch iets gevonden:
http://www.klacht.nl/bezorging-nature/
pi_129619628
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:58 schreef DeVliegendeHollander het volgende:
Hoe zit dat nou eigenlijk met die normtijden? Ik kan ze wel halen behalve op dinsdag en zaterdag door die hah. Ik ben dinsdag voor het eerst begonnen en toen deed ik er 4 uur over ipv van de norm van 2:15 uur. Morgen haal ik die 2:15 zeer waarschijnlijk ook niet vanwege die hah. Krijg je dat uitbetaald of hoe zit dat?
normaal gezien leg je de 1e maand wel steeds een beetje tijd toe op de lopen(ervaring opdoen)
daarom is het ook beter te beginnen in de zomer,doordat er dan minder is,en je het onder de knie kan krijgen.
ze gaan niet even 2uur zo erbij doen als je nieuw bent.(dit is gewoon een investering in jezelf)
pi_129620030
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:11 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

normaal gezien leg je de 1e maand wel steeds een beetje tijd toe op de lopen(ervaring opdoen)
daarom is het ook beter te beginnen in de zomer,doordat er dan minder is,en je het onder de knie kan krijgen.
ze gaan niet even 2uur zo erbij doen als je nieuw bent.(dit is gewoon een investering in jezelf)
Al die andere dagen ben ik eerder klaar dan de norm mij voorschrijft behalve tijdens de hah dagen. Lijkt me ook onmogelijk om überhaupt die te halen omdat dat simpelweg niet mogelijkis mijns insiens. Ik heb ook 4jaar dagbladen rondgebracht dus soortgelijke ervaring heb ik hierin. En zij weten dat je als beginner normaliter langzamer bent dus lijkt het me juist wel logisch als die meeruren worden uitbetaald, maar dat is mijn mening:P.
pi_129622459
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:58 schreef DeVliegendeHollander het volgende:
Bij ons betalen ze je uitloop in de eerste maand nog wel uit. Aangezien we hier nu veel aanmeldingen krijgen voor nieuwe postbezorgers is het bij ons momenteel wel zo dat als je na die eerste maand nog steeds uitloop doorgeeft, dat ze dan meteen zeggen dat ze je contract niet gaan verlengen, zelfs niet als je zegt dat je die uitloop dan wel gewoon voor eigen rekening neemt.
pi_129622626
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat is dan een hoogst vreemde gang van zaken. In eerste instantie wilde PostNL uiteraard vooral van de vtw's af, maar ze zijn toen teruggefloten door het UWV omdat je geen onderscheid mag maken qua contractomvang.

Uiteraard mag je wel discrimineren naar functie, maar je mag geen onderscheid maken tussen een fulltime postbode, een deeltijdpostbode of een zaterdagwerker. Die doen namelijk alle drie precies hetzelfde werk, en dat een zaterdagwerker een andere CAO heeft maakt niets uit.

Onderscheid maken tussen postbodes, voorbereiders en bezorgers mag uiteraard wel, want die doen verschillend werk.

Overigens heeft PostNL plannen om de hele functie van zaterdagwerker op te heffen (inclusief de CAO), en dan van de zaterdagwerkers gewoon deeltijdwerkers in schaal 2 te maken. Je wordt dan wel zodanig ingepast dat je uurloon er niet op achteruit gaat. Dit las ik op de site van de vakbond.

Over die rugnummers wordt trouwens erg geheimzinnig gedaan. De laatste keer dat we nieuwe diensten kregen kreeg ik een brief met de mededeling dat ik obv mijn rugnummer voor mijn volledige contractomvang geplaatst was. Maar welk rugnummer ik nou had zeiden ze er niet bij.
Tja, ik neem aan dat ze nu wel gekeken hebben naar hoe ze dat volgens uwv moeten verdelen in categorieën, dus ik ga er vanuit dat het op deze manier wel mag.
Die rugnummers zijn nu toch niet zo interessant meer? Ik geloof dat mensen nu zelf wel weten, als ze om zich heen kijken, wie er een grote kans heeft om eruit te vliegen en wie er zeker nog wel veilig zijn, voor nu dan. Goed, bij ons is het wel een beetje zo dat mensen ook wel al denken "als we er dit jaar niet uitvliegen is het volgend jaar wel". Want dat werd meteen al meegedeeld, een ontslagronde mag maar 1 keer per jaar, maar volgend jaar komt er ongetwijfeld een nieuwe ontslagronde omdat ze fulltimers sowieso niet aan de uren kunnen krijgen. We hebben namelijk meer fulltimers dan vrije wijken, de deeltijdwerkers hebben al vrijwel nooit meer uitvoering, dus ook al vliegen die er vrijwel allemaal uit, daarmee komen de fulltimers nog steeds niet aan de uren.
pi_129622679
Dagbladen bezorgen kun je niet vergelijken met postbezorgen. Dat laatste is een stuk zwaarder en is voor veel mensen toch wel iets wat ze in het begin eerst onder de knie moeten krijgen.

Daarnaast kun je na een week werken nog niet zoveel zeggen over hoe lang je in het algemeen op een woensdag of vrijdag erover doet. Deze weken is het vaak erg rustig vanwege de zomer, dus op de daldagen stelt het dan oha niet veel voor.

Dinsdag was door de H&M weer heel druk, dus dan is het voor iedereen en zeker voor nieuwelingen een stuk zwaarder en is uitloop te verwachten.

Werk eerst maar eens een aantal weken in, dan kun je wat stellerige conclusies trekken. :7
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
pi_129622742
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 18:54 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Tja, ik neem aan dat ze nu wel gekeken hebben naar hoe ze dat volgens uwv moeten verdelen in categorieën, dus ik ga er vanuit dat het op deze manier wel mag.
Die rugnummers zijn nu toch niet zo interessant meer? Ik geloof dat mensen nu zelf wel weten, als ze om zich heen kijken, wie er een grote kans heeft om eruit te vliegen en wie er zeker nog wel veilig zijn, voor nu dan. Goed, bij ons is het wel een beetje zo dat mensen ook wel al denken "als we er dit jaar niet uitvliegen is het volgend jaar wel". Want dat werd meteen al meegedeeld, een ontslagronde mag maar 1 keer per jaar, maar volgend jaar komt er ongetwijfeld een nieuwe ontslagronde omdat ze fulltimers sowieso niet aan de uren kunnen krijgen. We hebben namelijk meer fulltimers dan vrije wijken, de deeltijdwerkers hebben al vrijwel nooit meer uitvoering, dus ook al vliegen die er vrijwel allemaal uit, daarmee komen de fulltimers nog steeds niet aan de uren.
Leuk, zo'n zwaard van damocles die elk jaar weer boven je hoofd hangt. 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door Ikwilookevenwatzeggen op 02-08-2013 19:12:10 (Elkaar jaar klinkt wat vreemd.. ) ]
pi_129623055
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 18:58 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:

[..]

Leuk, zo'n zwaard van damocles die elkaar jaar weer boven je hoofd hangt. 8)7
Klopt ja. Wat ook nog wel weer "apart"was bij die bespreking, er werd gezegd dat, nadat je te horen hebt gekregen dat je weg moet, je nog 1 maand moet blijven werken, waar ze vervolgens dus aan toevoegden "we verwachten wel van die mensen dat ze gewoon gemotiveerd hun werk blijven doen gedurende die maand".
Juist ja, ik snap best dat mensen dan nog gewoon hun werk moeten doen, maar gemotiveerd, het lijkt me niet dat dat erin zit.
pi_129623236
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 19:09 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Klopt ja. Wat ook nog wel weer "apart"was bij die bespreking, er werd gezegd dat, nadat je te horen hebt gekregen dat je weg moet, je nog 1 maand moet blijven werken, waar ze vervolgens dus aan toevoegden "we verwachten wel van die mensen dat ze gewoon gemotiveerd hun werk blijven doen gedurende die maand".
Juist ja, ik snap best dat mensen dan nog gewoon hun werk moeten doen, maar gemotiveerd, het lijkt me niet dat dat erin zit.
Nee inderdaad... Zeker als je 20 of 30 jaar voor dit bedrijf hebt gewerkt. Veel van deze mensen hebben amper een andere werkgever gekend.
pi_129628028
@ ophaling

Krijg net post binnen via Sandd (21.15u) ook al mogen ze maar tot 18u bezorgen....
tja, hitte en zelf werktijd indelen he.
Mogen wij toch echt niet flikken bij 'de post' :p
pi_129628186
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:21 schreef Deezertje het volgende:
@ ophaling

Krijg net post binnen via Sandd (21.15u) ook al mogen ze maar tot 18u bezorgen....
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:21 schreef Deezertje het volgende:
@ ophaling

ja absurdious,maar geen magazine?
die sandd zelf ook een bericht gestuurd,kijken wat daar weer uit komt,
vind het niet normaal.
2e grootste postbedrijf ja die slogan moet worden 2e slechtste :)
pi_129628445
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:24 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

[..]

vind het niet normaal.
Nee, alleen reclame van de garage en een goed doel. Kan me voorstellen dat de bezorger het te heet vond vanmiddag (was ook absurd benauwd), maar wij mogen ook niet zomaar bezorgen wanneer ons het best uitkomt of het een dag opschuiven... Maar aangezien Sandd ook blauwe brieven brengt en bankafschriften zal er vast ook wel iemand tussenzitten die denkt dat wij (PostNL) nu nog zo laat bezorgen... ben benieuwd morgen :P
pi_129629136
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:24 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

[..]

vind het niet normaal.
vroeger toen ik nog voor selektmail werkte mocht het tot 21.00 uur
pi_129629197
Heb daarnet mijn kranten "depot" baas gesproken....die moest zijn ei kwijt.....
Nu zit ik ermee....en ik ben beetje van slag....
pi_129629209
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:45 schreef gridjuh het volgende:

[..]

vroeger toen ik nog voor selektmail werkte mocht het tot 21.00 uur
ben je al zo oud dan? :)
pi_129629247
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:47 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ben je al zo oud dan? :)
alweer 4 jaar geleden ofzo
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 22:31:06 #28
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_129631088
Morgen weer aan de bak.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_129632055
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:31 schreef Atmosphere82 het volgende:
Morgen weer aan de bak.
Aan de rode en blauwe bakken. :)
pi_129632418
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:31 schreef Atmosphere82 het volgende:
Morgen weer aan de bak.
Geen zin ;(
Nog 2 zaterdagen en dan eindelijk weer eens verlof hier *O*
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_129632883
19 september een weekje extra verlof opgenomen ipv de ziektewet in gaan....
pi_129635492
quote:
Heb daarnet mijn kranten "depot" baas gesproken....die moest zijn ei kwijt.....
Nu zit ik ermee....en ik ben beetje van slag....
Laat me eens een gok doen:
De krantenwereld (logistieke deel) is helemaal een drama. Die samenvoeging van de telegraaf en de persgroep hun transport bedrijf kost heel veel mensen hun baan. En wie mag blijven gaat er flink op achteruit. Zo iets vermoed ik?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 05:24:12 #33
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_129640505
Mogguh! Waarom word de css niet geladen op m'n telefoon. Dat is onhandig posten en lezen.
Bijna weekend 8)
Iedereen zin in het laatste dagje van de werkweek?
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_129640529
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:13 schreef V__L_N het volgende:

[..]

De krantenwereld (logistieke deel) is helemaal een drama. Die samenvoeging van de telegraaf en de persgroep hun transport bedrijf kost heel veel mensen hun baan. En wie mag blijven gaat er flink op achteruit. Zo iets vermoed ik?
Nee het was erger dan dat en meer privé...maar ik ga er vanuit dat t goed gaat...ik was erg van slag gisteren.
pi_129640532
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 05:24 schreef dud0r het volgende:
Mogguh! Waarom word de css niet geladen op m'n telefoon. Dat is onhandig posten en lezen.
Bijna weekend 8)
Nee....het waterprobleem is tijdelijk verholpen, maar heb nu veel pijn aan mijn pees....nog 2 weken en dan mag ik van mijn overuren een weekje verlof opnemen
pi_129640581
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 05:24 schreef dud0r het volgende:
Bijna weekend 8)
het mooiste is een app van dit
pi_129640586
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:13 schreef V__L_N het volgende:

[..]

de digitalisering gaat allemaal erg snel de laatste tijd
pi_129640593
@Dudor

wat is de hoeveelheid bij jullie vandaag ?
pi_129640802
pff, weer een rotnacht gehad.. heb dus echt geen zin in werken.. Daarna wel lekker een weekendje naar mijn moeder. En dan gaan we zondag gelijk bij het hondje kijken wat we misschien na de vakantie adopteren :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_129640970
Hier ook een rotnacht -O- maar wat caffeine erin en gaan met die zooi :P
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 09:58:57 #41
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_129641138
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 06:37 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Nee....het waterprobleem is tijdelijk verholpen, maar heb nu veel pijn aan mijn pees....nog 2 weken en dan mag ik van mijn overuren een weekje verlof opnemen
Het zit niet mee de laatste weken bij jou. Hoop dat je pees een beetje bijtrekt in die weken rust.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 07:54 schreef ophaling10 het volgende:
@Dudor

wat is de hoeveelheid bij jullie vandaag ?
Weinig. Paar wijken hebben een lokale glasvezelmailing maar verder gaat het hier allemaal prima en is het redelijk rustig. De eerste gingen om 09.00 de straat op.
Keiharde porno!
pi_129642057
Nee t is een week om te janken....ik ben gisteren ook wel erg geschrokken eigenlijk
pi_129643037
quote:
18s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 09:58 schreef dud0r het volgende:

[..]

Het zit niet mee de laatste weken bij jou. Hoop dat je pees een beetje bijtrekt in die weken rust.

[..]

Weinig. Paar wijken hebben een lokale glasvezelmailing maar verder gaat het hier allemaal prima en is het redelijk rustig. De eerste gingen om 09.00 de straat op.
die 9 uur dat mag wel weer landelijk ingevoerd worden
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 12:59:48 #44
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_129644366
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 11:46 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

die 9 uur dat mag wel weer landelijk ingevoerd worden
Ik zou het niet erg vinden om nachtdiensten te gaan draaien als voorbereiding en dat alles om 9 uur op het depot staat.
Denk alleen dat er meerdere mensen zijn die daar wel problemen mee hebben.
Keiharde porno!
pi_129645696
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 12:59 schreef dud0r het volgende:

[..]

Ik zou het niet erg vinden om nachtdiensten te gaan draaien als voorbereiding en dat alles om 9 uur op het depot staat.
Denk dat het bedrijf daar ook vooral moeite mee zal hebben, zal wel een stuk duurder zijn, alle voorbereiders 's nachts laten werken.

Hier was er echt weinig post, ondanks dat we 4 kasten onbezet hadden was alles om 9 uur klaar.
pi_129646303
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 12:59 schreef dud0r het volgende:

[..]

Ik zou er persoonlijk weinig trek in hebben, zelfs al zou je er een toeslag voor krijgen. Ik begin nu om half 8 als ik moet voorbereiden (dus half 7 op) en dat vind ik al een crime. Het liefste ga ik tegen enen slapen en dan om 9 uur er weer uit. Nee, ik ben geen ochtendmens.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 augustus 2013 @ 15:23:00 #47
Maffe Fries
pi_129647630
was bij ons ook erg rustig, het was dat de Makro er was, anders was er helemaal geen drol te doel geweest. Voor de verandering ook weer eens een voor mij nieuw wijkje gelopen. Was prima te doen, maar in kersttijd blijf je bij dat wijkje maar van en naar het depot fietsen vermoed ik _O-
pi_129648759
hier was het niet rustig ,niet echt een kerstloop maar meer dan een voorgesteld zomerdal
pi_129649202
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 16:21 schreef ophaling10 het volgende:
hier was het niet rustig ,niet echt een kerstloop maar meer dan een voorgesteld zomerdal
Hier was het rustig, zo rustig dat we zowaar de normtijden gehaald hebben! (In mijn geval is dat 3 grote wijken en 2 kleinere in krap 2,5 uur in elkaar draaien). Meestal lopen we minstens een uur uit....
pi_129649444
die uitloop krijg je?
pi_129649559
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 16:45 schreef ophaling10 het volgende:
die uitloop krijg je?
Ze zullen wel moeten, want iedereen loopt hier uit, zelfs de meest ervaren rotten. Als ze de uitloop niet zouden vergoeden zou er hier een volksopstand uitbreken, compleet met fakkels en hooivorken!
pi_129649627
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 16:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ze zullen wel moeten, want iedereen loopt hier uit, zelfs de meest ervaren rotten. Als ze de uitloop niet zouden vergoeden zou er hier een volksopstand uitbreken, compleet met fakkels en hooivorken!
ja dat weet ik niet als ik alle site's fb etc.. bijlangs ga zie ik niet een landelijk geldende norm,
ook dat je het maar in eigen tijd moet doen.
pi_129649707
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 16:52 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ja dat weet ik niet als ik alle site's fb etc.. bijlangs ga zie ik niet een landelijk geldende norm,
ook dat je het maar in eigen tijd moet doen.
Het zal wel meespelen dat de meeste voorbereiders hier ervaren mensen zijn met vaste contracten. Dus het bekende chantagemiddel van uitloop schrijven = geen contractverlenging gaat hier niet werken.
pi_129659212
ik heb een postbus.
als ik mijn postbus 1-2-3 weken niet ophaal gaat het dan retour?
ik heb een pakketje wat ik helemaal niet wil ontvangen en zo bespaar ik 12 euro verzendkosten. (buitenland)
pi_129659396
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:41 schreef fespo het volgende:
ik heb een postbus.
ik heb een pakketje wat ik helemaal niet wil ontvangen en zo bespaar ik 12 euro verzendkosten. (buitenland)
Pakjes waarvoor een handtekening vereist is gaan volgens mij na 3 weken retour.
pi_129659423
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:47 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Pakjes waarvoor een handtekening vereist is gaan volgens mij na 3 weken retour.
ja zoiets dacht ik al.
hier is echter geen handtekening voor nodig. (er is wel track and trace)

dan stuur ik het zelf wel terug.
pi_129659762
Hier was één van mijn vaste wijken ingewisseld voor twee voor mij onbekende wijkjes.. Daarnaast vond ik het absoluut geen zomerdal, eerder een 'rustige' zaterdag, o.a. een Maxx blad en KPN mailing, HAH zat het dikke apothekersblad weer eens bij... anderhalfuur langer gelopen dan normaal met mijn twee vaste wijken, niet heel amused over, ben jarig vandaag en had afgesproken met vriendinnen wat ik dus even mocht verzetten kwa tijd..

Slechte nachtrust erbij en daardoro was ik er helemaal klaar mee bwuh.

Blijf het apart vinden dat de drukte zo verschilt per regio, houdt dus in dat er op sommige plaatsen meer post wordt opgespaard voor de piekdagen? Belachelijk eigenlijk..
pi_129660718
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:58 schreef Puurheid het volgende:
Hier was één van mijn vaste wijken ingewisseld voor twee voor mij onbekende wijkjes.. Daarnaast vond ik het absoluut geen zomerdal, eerder een 'rustige' zaterdag, o.a. een Maxx blad en KPN mailing, HAH zat het dikke apothekersblad weer eens bij... anderhalfuur langer gelopen dan normaal met mijn twee vaste wijken, niet heel amused over, ben jarig vandaag en had afgesproken met vriendinnen wat ik dus even mocht verzetten kwa tijd..

Blijf het apart vinden dat de drukte zo verschilt per regio, houdt dus in dat er op sommige plaatsen meer post wordt opgespaard voor de piekdagen? Belachelijk eigenlijk..
Verschilt natuurlijk ook gewoon per regio wat voor post er is. Hier hadden we geen kpn mailing en dat maxx blad zegt me ook weinig. Bij ons hebben we daarentegen meerdere keren per maand een enorme hoeveelheid kerkbladen en de gezinsgidsen zijn hier ook altijd in grote aantallen, dat zal in andere regio's weer heel anders zijn.

Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens.
pi_129664883
Zo toch nog een gezellige aparte avond gehad bij vrienden :-)

Ze wilde nieuw vet in frietpan doen van die blokken dus deed ze in pan om te smelten (keramische kookplaat)
Draai ik me om want hoorde wat mijn reactie tegen mijn vriend was vuur,vuur...hij een handdoek nat gemaakt en t vuur gedoofd...maar was apart maar geen gewonden gelukkig
pi_129672207
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:29 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Verschilt natuurlijk ook gewoon per regio wat voor post er is. Hier hadden we geen kpn mailing en dat maxx blad zegt me ook weinig
Dat was de TV-gids van omroep Max, hadden wij gisten ook, maar hoeveel je er had verschilde uiteraard sterk per wij. Voor de 55+ flats waren er redelijk wat, maar afgezien van Max en Makro was er weinig.
pi_129672348
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 09:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat was de TV-gids van omroep Max, hadden wij gisten ook, maar hoeveel je er had verschilde uiteraard sterk per wij. Voor de 55+ flats waren er redelijk wat, maar afgezien van Max en Makro was er weinig.
Ah, vandaar, hier hebben we altijd voornamelijk eo gidsen
pi_129673786
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:41 schreef fespo het volgende:
ik heb een postbus.
hier snap ik niks van er komt een pakket(wat je vast besteld hebt)en het dan weer niet wil hebben.
zonder handtekening dan zal het wel onderin al liggen
pi_129673869
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:58 schreef Puurheid het volgende:

Het grootste struikelblok in deze periode is het niet trekken van een landelijke lijn op gebied van uitbetaling werktijd,er wordt steeds geleuterd over zomerdal,allemaal heel mooi,maar hier bijvoorbeeld is dat niet echt van toepassing geweest.
Terwijl er een periode van 10-11 weken ingesteld is.
Het is nog altijd geldend: werktijd is betaaltijd
pi_129675670
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 16:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hier blijft het sukkelen met de uren, niet alleen uit onwil maar ook uit onkunde... Elke week je uren controleren is bittere noodzaak.

Van alle 'minder leuke dingen' die ik de afgelopen 10 jaar meegemaakt heb bij de post is dit toch wel het meest demotiverende. Elke keer weer de ergernis en woede als het voor de zoveelste keer op rij wéér niet klopt. En gaat het eens een tijdje goed (wat al weer maanden geleden is ondertussen) dan weet je dat dat altijd maar tijdelijk is, dat heeft de ervaring ons wel geleerd :') .

En dan is er nog het afschrijven van verlofuren. Daar wordt ook mee gegoocheld dat het een lieve lust is. Bij een in principe 5-daagse werkweek en een contract van 20 uur zou je zeggen dat er voor elke dag verlof dus 4 uur afgeschreven wordt. Dat is dus letterlijk nóóit het geval bij mij. Laatst voor een vrije vrijdag en zaterdag 11 uur afgeschreven. Ehm whut? :') . Nou stonden er 9 uur van die 11 op zaterdag en dat betekent dus 40% toeslag erover dus ben ik maar niet gaan zeuren....
pi_129704779
Morgen....ben aan het wachten op de krant....blegh ben honds beroerd eigenlijk
  maandag 5 augustus 2013 @ 06:55:58 #66
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_129705062
Mogguh!
Begin van een nieuwe week en ik hoop voor gridjuh een week waarin alles opgelost wordt met het huis en de pees.
Keiharde porno!
pi_129705228
quote:
6s.gif Op maandag 5 augustus 2013 06:55 schreef dud0r het volgende:
Mogguh!
Begin van een nieuwe week en ik hoop voor gridjuh een week waarin alles opgelost wordt met het huis en de pees.
een goedemorgen ben net thuis uit de disco :)
pi_129706545
quote:
Ik weet niet wat de grootste lulkoek is, de artikelen zelf, of de reacties er onder!

quote:
Ik zag deze week een vrouwelijke postbode haar tas met post legen in de brievenbus tegenover mijn huis en vervolgens op de fiets vertrekken.
Ik vermoed dat haar tijd er op zat; ze wordt een paar uur betaald en als die tijd om is gaat de rest van de post terug naar het sorteercentrum. Dit laatste weet ik van een familielid die in een sorteercentrum werkt; dit is de gangbare praktijk.
Maar goed, een site met als symbool een zeemeeuw (een vogel die leeft van van andere vogels en van mensen gejat voedsel, die de godganse dag loopt te blèren) kan ik per definitie al niet serieus nemen.
pi_129706724
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 09:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de grootste lulkoek is, de artikelen zelf, of de reacties er onder!

[..]

Maar goed, een site met als symbool een zeemeeuw (een vogel die leeft van van andere vogels en van mensen gejat voedsel, die de godganse dag loopt te blèren) kan ik per definitie al niet serieus nemen.
ook wel lekker nl die rea :)
pi_129707180
''Volgens bestuursvoorzitter Herna Verhagen komt de krimp vooral door de vervanging van post door e-mail, maar ook door de slechte economische omstandigheden en toegenomen concurrentie.''

Die zin mogen ze ook wel eens aanpassen in het standaard persbericht wat elke 3 maanden weer verschijnt. Hoe kan e-mail (internet) je nu verrassen? Al 10 jaar sterk in opkomst en is alleen maar meer geworden door smartphones, tablets etc.nu mensen altijd bij hun mail kunnen en niet dagen hoeven te wachten op die ene belangrijke brief... gewoon hup binnen 2 seconden het mailtje binnen!

Alleen tijdschriften en producten kan je niet fijn lezen via e-mail ja.. maar daar kan je geen bedrijf van runnen van die wekelijkse tv-gids abonnementen die elke week ook nog eens krimpen doordat mensen tv-gids raadplegen via internet, mobiel, tv...

Toegenomen concurrentie? Tja, als je zelf als bedrijf niks doet om je klanten te houden wel ja. Tariefverhogingen vliegen je om de oren, ook voor zakelijke klanten. De concurrent blijft gewoon lekker goedkoop, de iets mindere kwaliteit nemen veel bedrijven dan maar voor lief. Waarom zou je als bedrijf dan bij PostNL blijven? Ik moet zelf niks van Sandd hebben, de bezorger hier spaart gewoon alles op als het hem niet de moeite is om voor te rijden.. maar als bedrijf als je puur naar de kosten kijkt snap ik het wel.
pi_129707275
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 10:07 schreef Deezertje het volgende:
''Volgens bestuursvoorzitter Herna Verhagen komt de krimp vooral door de vervanging van post door e-mail, maar ook door de slechte economische omstandigheden en toegenomen concurrentie.''

Die zin mogen ze ook wel eens aanpassen in het standaard persbericht wat elke 3 maanden weer verschijnt. Hoe kan e-mail (internet) je nu verrassen? Al 10 jaar sterk in opkomst en is alleen maar meer geworden door smartphones, tablets etc.nu mensen altijd bij hun mail kunnen en niet dagen hoeven te wachten op die ene belangrijke brief... gewoon hup binnen 2 seconden het mailtje binnen!

Alleen tijdschriften en producten kan je niet fijn lezen via e-mail ja.. maar daar kan je geen bedrijf van runnen van die wekelijkse tv-gids abonnementen die elke week ook nog eens krimpen doordat mensen tv-gids raadplegen via internet, mobiel, tv...
Dat de krimp sterker was dan voorspeld is voor mij geen verrassing, dat komt gewoon doordat we onze tarieven steeds maar blijven verhogen. Volgens mij moet je bij teruglopende omzet juist je prijzen verlagen zodat klanten terugkomen, of er voor zorgen dat bij jou de kwaliteit zoveel beter is dat de hogere prijs gerechtvaardigd wordt.

Maar goed, ik ben natuurlijk maar een eenvoudige boerenlul die er niet voor heeft doorgeleerd...
  maandag 5 augustus 2013 @ 10:48:00 #73
341900 Atmosphere82
pi_129708144
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:38 schreef lololo het volgende:

[..]

Hier blijft het sukkelen met de uren, niet alleen uit onwil maar ook uit onkunde... Elke week je uren controleren is bittere noodzaak.

Van alle 'minder leuke dingen' die ik de afgelopen 10 jaar meegemaakt heb bij de post is dit toch wel het meest demotiverende. Elke keer weer de ergernis en woede als het voor de zoveelste keer op rij wéér niet klopt. En gaat het eens een tijdje goed (wat al weer maanden geleden is ondertussen) dan weet je dat dat altijd maar tijdelijk is, dat heeft de ervaring ons wel geleerd :') .

En dan is er nog het afschrijven van verlofuren. Daar wordt ook mee gegoocheld dat het een lieve lust is. Bij een in principe 5-daagse werkweek en een contract van 20 uur zou je zeggen dat er voor elke dag verlof dus 4 uur afgeschreven wordt. Dat is dus letterlijk nóóit het geval bij mij. Laatst voor een vrije vrijdag en zaterdag 11 uur afgeschreven. Ehm whut? :') . Nou stonden er 9 uur van die 11 op zaterdag en dat betekent dus 40% toeslag erover dus ben ik maar niet gaan zeuren....
Maar goed, zoiets zou echt niet mogen kunnen eigenlijk. Buiten die toeslag is zoiets nog steeds absurd vind ik! :N
pi_129708860
Net op RTLZ dat het aandeel 10 (!) procent minder waard is. Winst van 22 naar 3 miljoen.
Drie keer raden wie dat merken... niet de aandeelhouders.. maar wij.
Nóg krappere tijden (= minder geld uit hoeven keren) en nog vaker je uren moeten controleren.
Elke vorm van contractwijziging in uren moet je ook goed in de gaten houden! Minder uren betekent ook minder salaris (al hebben veel mensen dat nog niet door..).

Elke minuut die er van mijn wijk afgaat op zaterdag krijg ik ook minder betaald omdat ik alleen op zaterdag werk. Als ik het van het originele contracturen aantal moet hebben stop ik per direct, want bij de meeste banen ga je er per jaar op vooruit, bij PostNL achteruit. Steeds minder uren mogen maken is ook steeds minder verdienen..

Straks moet je het zeker hebben van wijkjes van twee uur per (zater)dag. Nou van 8 uur (= 1 normale werkdag!) per maand kan je niet rondkomen, zelfs niet voor een bijbaantje voor de veelal jeugdige zaterdagwerkers. Kom je ruim onder de 100 euro per maand uit...

Vind het sowieso knap dat sommige postbezorgers hier met 10-15 uur per week een maand kunnen rondkomen aangezien het hun enige baan is...

En helaas kan ik alleen nog maar verdienen met het bezorgen. Voorbereiden mag ik als zaterdagbesteller (ondanks mijn contract) niet meer. Uitbesteed aan goedkopere mensen die alléén voorbereiden voor drie uurtjes per dag ofzo. En aangezien alle normtijden steeds krapper worden, verlies ik veel minuten op jaarbasis... :(

[ Bericht 13% gewijzigd door Deezertje op 05-08-2013 11:20:23 ]
  maandag 5 augustus 2013 @ 11:21:01 #75
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_129709056
Je kunt tegenwoordig nog beter een heitje voor een karweitje doen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_129709186
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 11:14 schreef Deezertje het volgende:
Net op RTLZ dat het aandeel 10 (!) procent minder waard is. Winst van 22 naar 3 miljoen.
Drie keer raden wie dat merken... niet de aandeelhouders.. maar wij.
Nóg krappere tijden (= minder geld uit hoeven keren) en nog vaker je uren moeten controleren.
Elke vorm van contractwijziging in uren moet je ook goed in de gaten houden! Minder uren betekent ook minder salaris (al hebben veel mensen dat nog niet door..).

Elke minuut die er van mijn wijk afgaat op zaterdag krijg ik ook minder betaald omdat ik alleen op zaterdag werk. Als ik het van het originele contracturen aantal moet hebben stop ik per direct, want bij de meeste banen ga je er per jaar op vooruit, bij PostNL achteruit. Steeds minder uren mogen maken is ook steeds minder verdienen..

Straks moet je het zeker hebben van wijkjes van twee uur per (zater)dag. Nou van 8 uur (= 1 normale werkdag!) per maand kan je niet rondkomen, zelfs niet voor een bijbaantje voor de veelal jeugdige zaterdagwerkers. Kom je ruim onder de 100 euro per maand uit...

Vind het sowieso knap dat sommige postbezorgers hier met 10-15 uur per week een maand kunnen rondkomen aangezien het hun enige baan is...

En helaas kan ik alleen nog maar verdienen met het bezorgen. Voorbereiden mag ik als zaterdagbesteller (ondanks mijn contract) niet meer. Uitbesteed aan goedkopere mensen die alléén voorbereiden voor drie uurtjes per dag ofzo. En aangezien alle normtijden steeds krapper worden, verlies ik veel minuten op jaarbasis... :(
ik heb de oplossing we gaan alvast samen een nieuw bezorgbedrijf opzetten,de 1e klant hebebn we al waarschijnlijk het Tw :)
over de pbz met 10-15uur het gros(ouderen)krijgen allemaal geld erbij via uitkering/aanvulling tot soc.minimum etc..
Voor mezelf is het een dagelijks rondje,maar ook hier heb ik steeds minder zin,met al dat gesteel en gekloot,die tijd kan ik beter weer in een ander bedrijf opzetten steken.
pi_129709200
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 11:21 schreef ErwinRommel het volgende:
Je kunt tegenwoordig nog beter een heitje voor een karweitje doen.
ja soort vrijwilligerswerk
pi_129709301
Normaal zou je allang weg zijn, maar PostNL weet net als ieder ander bedrijf dat er bijna geen banenaanbod is, en mensen dus toch wel (moeten) blijven.
  maandag 5 augustus 2013 @ 11:32:26 #79
110987 ErwinRommel
pi_129709438
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 11:28 schreef Deezertje het volgende:
Normaal zou je allang weg zijn, maar PostNL weet net als ieder ander bedrijf dat er bijna geen banenaanbod is, en mensen dus toch wel (moeten) blijven.
Voor die grijpstuiver doe ik wel wat anders, desnoods mijzelf hoereren achter het Centraal Station :P
pi_129709558
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 11:24 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ik heb de oplossing we gaan alvast samen een nieuw bezorgbedrijf opzetten,de 1e klant hebebn we al waarschijnlijk het Tw :)
over de pbz met 10-15uur het gros(ouderen)krijgen allemaal geld erbij via uitkering/aanvulling tot soc.minimum etc..
Voor mezelf is het een dagelijks rondje,maar ook hier heb ik steeds minder zin,met al dat gesteel en gekloot,die tijd kan ik beter weer in een ander bedrijf opzetten steken.
Je zou haast een nieuwe postbedrijf beginnen... Alle ervaring die er bij de bezorgers zit kun je benutten dus als je maar genoeg bezorgers per regio meekrijgt kun je zo overstappen. Nu nog nieuwe klanten...
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_129709999
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 11:37 schreef Hoplahopla het volgende:
Alle ervaring die er bij de bezorgers zit kun je benutten dus als je maar genoeg bezorgers per regio meekrijgt kun je zo overstappen.
Ik doe mee - regio Gelderland -, ben het gezeik ook zat, terwijl ik zelf voor 200% perfectie en service ga. (oke, blijft misschien maar 100% van over op dagen dat ik 6-7 uur achter elkaar loop).
pi_129710056
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 11:32 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Voor die grijpstuiver doe ik wel wat anders, desnoods mijzelf hoereren achter het Centraal Station :P
dat is de juiste instelling,het 1e dan :)
pi_129710073
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 11:37 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Je zou haast een nieuwe postbedrijf beginnen... Alle ervaring die er bij de bezorgers zit kun je benutten dus als je maar genoeg bezorgers per regio meekrijgt kun je zo overstappen. Nu nog nieuwe klanten...
die kl hebben helaas een meerderjarig contract(zo slim zijn ze wel weer

[ Bericht 0% gewijzigd door ophaling10 op 05-08-2013 12:04:07 ]
pi_129710098
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 11:55 schreef posje het volgende:

[..]

Ik doe mee - regio Gelderland -, ben het gezeik ook zat, terwijl ik zelf voor 200% perfectie en service ga. (oke, blijft misschien maar 100% van over op dagen dat ik 6-7 uur achter elkaar loop).
ik denk dat iedereen hier wel de neus de juiste richting op heeft.
  maandag 5 augustus 2013 @ 12:16:20 #85
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_129710646
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 07:39 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

een goedemorgen ben net thuis uit de disco :)
Disco? Op een zondagnacht? Rebel!
:P
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 11:32 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Welk centraal station? :9
Keiharde porno!
pi_129710741
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 11:59 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ik denk dat iedereen hier wel de neus de juiste richting op heeft.
Denk ik ook. Dumpers, verbranders, verzamelaars etc. en lanterfanters die het voor ons verpesten zullen zich echt niet in hun vrije tijd druk maken om de post. Jammer dat je als bezorger die wel komt opdagen een hoop van hun shit over je heen krijgt...
pi_129711111
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:16 schreef dud0r het volgende:

[..]

Disco? Op een zondagnacht? Rebel!
:P

[..]

Welk centraal station? :9
mooi he grote stad :) eer we buiten staan is het 7uur
pi_129711497
Tijd om actiever naar ander werk te gaan zoeken dus ;)
Of om die bestseller te schrijven natuurlijk.
pi_129714246
Lekker weertje om te werken. 8) Ben van 8 tot 13:45 bezig geweest. :7
pi_129715508
ik heb even wat in elkaar geknutseld op internet niet te vinden nog uit krant van vanmorgen:
http://goo.gl/G48OzU
pi_129724319
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 11:19 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

Het grootste struikelblok in deze periode is het niet trekken van een landelijke lijn op gebied van uitbetaling werktijd,er wordt steeds geleuterd over zomerdal,allemaal heel mooi,maar hier bijvoorbeeld is dat niet echt van toepassing geweest.
Terwijl er een periode van 10-11 weken ingesteld is.
Het is nog altijd geldend: werktijd is betaaltijd
Inderdaad. Nu moet ik op een daldag wanneer ik 1 uur voor een wijk heb ook nog een half uur extra lopen. (op de piekdagen overigens ook, maar op de daldagen pakt het belachelijk slecht uit). De wijk is (met google earth puur de straten opgemeten) dik 4km lopen en bevat zo'n 500 adressen. Daar komt nu met "oplos" die we moeten doen 1,5 tot 2 KM bij (puur straten, nog niet eens de winkels in en naar de voordeuren). En dat moet dan maar in een uurtje gedaan worden? Zonder deze oplos lever je elke dag al in, en nu dus zelfs nog extra moeten doen? :X
  maandag 5 augustus 2013 @ 20:58:56 #92
341900 Atmosphere82
pi_129729445
Morgen ga ik toch maar niet werken, er is een sollicitatiegesprek tussen gekomen. Toevallig net morgen. Donderdag dan maar weer. Afgelopen zaterdag was wel een relaxt dagje om te werken vond ik, nog steeds aardig beheerst qua post en HAH. ^O^
pi_129730995
Maar eens op tijd slapen vanavond! Kan echt wel een keer goed nachtrust gebruiken na dagenlang amper slaap door de hitte. Morgen weer de Veronica en 3x HAH. Ben benieuwd of het de moeite is!
  maandag 5 augustus 2013 @ 21:46:42 #94
341900 Atmosphere82
pi_129731707
Ik slaap bijna elke dag ook zo matig door die hitte.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 04:59:59 #95
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_129743214
Mogguh!
Keiharde porno!
pi_129743279
Mogguh!!!
Ach ik ben nu ondertussen gewend dat ik weinig slaap. Ik val rond half 12/12 uur meestal in slaap en er om half 4 weer uit.

Maar vannacht beroerd geslapen, mijn enkel wad dik en warm door mijn achillespeesontsteking, hoop dat ik t nog 2 weken uithoudt, en hoop dat de fysio niet de laatste optie aanbied....daar ben ik echt bang voor
pi_129743284
Mogguh!
Gridjuh, sterkte met je enkel!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_129744823
quote:
11s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:58 schreef Atmosphere82 het volgende:
Morgen ga ik toch maar niet werken, er is een sollicitatiegesprek tussen gekomen. Toevallig net morgen. Donderdag dan maar weer. Afgelopen zaterdag was wel een relaxt dagje om te werken vond ik, nog steeds aardig beheerst qua post en HAH. ^O^
Weer een die ons gaat verlaten?
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 09:40:41 #99
110987 ErwinRommel
pi_129744947
Goedemorgen :)

pi_129745453
Zo fijn gepijnigd door de fysio...
Door mijn suiker geneest t erg langzaam
En een spuit durven ze niet te zetten omdat ze niet weten wat de gevolgen dan zijn voor mijn suiker. Gelukkig heeft hij nog niets gezegd over operatie
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 11:46:53 #101
341900 Atmosphere82
pi_129747850
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 09:33 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Weer een die ons gaat verlaten?
Nee hoor, dit baantje houd ik er voorlopig nog maar gewoon bij voor de zekerheid! :)
pi_129748330
Echt een zomerdaldag. Zo weinig post! Maar ja, als er heel weinig mensen zijn zit je er nog tot 10.45 u.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_129749579
Gelukkig wel, alleen word ik van die 4 hah dan weer niet zo vrolijk.
pi_129752305
Inderdaad extreem weinig post, de meeste wijken hadden maar 1 tas post. Wel weinig mensen in de voorbereiding maar dat kon ook makkelijk nu, alsnog rond een uur of 10 klaar met voorbereiden
pi_129754262
Was het vandaag nationale geen zin dag?
- Wéér slecht geslapen
- 4x HAH ipv de beloofde 3 (mensen roepen steeds: ik hoef die zooi niet, maar plakken ook NOOIT een sticker!
- Folderjongen VSP had de folders overal niet doorgedrukt
- 'Concullega' Sandd liet overal de blauwe brieven eruit steken..
- Enorm slecht gesorteerd ondanks dat ik al meerdere malen voorbereider met naam en fouten )+ oplossingen) heb gemeld
- Tas met pakjes lag weer onderop (alle andere tassen lagen er bovenop) = pakjes weer half kapot!
- Veronica's hier in tweeën gedeeld (rest donderdag). Totaal onlogisch want het was qua post erg rustig, en donderdag zeker niet!

Oftewel: de gebruikelijke gang van zaken lijkt het wel :)

Blij dat ik klaar ben :)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:04:04 #106
Maffe Fries
pi_129754502
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 09:40 schreef ErwinRommel het volgende:
Goedemorgen :)

[ afbeelding ]
lekker vrolijk. Zo mag ik het graag zien :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:06:23 #107
Maffe Fries
pi_129754585
vandaag voor de verandering weer eens een voor mij nieuwe route gedaan en morgen staat er al weer iets nieuws op stapel :P

Had vandaag bij het voorbereiden ook een leuke. Liet een rood bakje donderen, maar gelukkig viel de schade mee en waren slechts enkele vakjes door elkaar geraakt :P
pi_129754714
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:56 schreef Deezertje het volgende:
- Wéér slecht geslapen
- 4x HAH ipv de beloofde 3 (mensen roepen steeds: ik hoef die zooi niet, maar plakken ook NOOIT een sticker!
- Enorm slecht gesorteerd ondanks dat ik al meerdere malen voorbereider met naam en fouten )+ oplossingen) heb gemeld
- Tas met pakjes lag weer onderop (alle andere tassen lagen er bovenop) = pakjes weer half kapot!
- Veronica's hier in tweeën gedeeld (rest donderdag). Totaal onlogisch want het was qua post erg rustig, en donderdag zeker niet!

Mwah, volgens de cijfers wordt het donderdag (voor een donderdag) ook rustig. Het schijnt de hele week heel rustig te worden, vergeleken met een normale week.
Hier waren er vooral veel machinefouten. Allerlei spul ertussen wat zowel qua postcode als qua plaatsnaam niet tussen hoorde. En er ontbraken weer heel wat gele kaarten.
pi_129755853
hier was het iets minder dan normaal maar toch 2 keer een wo of vrijdag
met de hah maakt het toch allemaal weer zwaarder.
gisteren iemand in m n vriendenkring op visite gehad, werkt als receptioniste bij een bank(10jr ongeveer),verdiend gewoon 19 brt p/u(geen oproepkracht) dat is even wat anders dan die postshit :)
Vandaag uitgebreid een huilverhaal in het Financieel Dagblad dat het minder aan het worden is,
ja zolang je mensen 500k betaald wordt het minder, de rest kan doodvallen
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:51:38 #110
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_129756100
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:56 schreef Deezertje het volgende:
- Wéér slecht geslapen

Hier is het de hele week rustig. Donderdag iets drukker dan vandaag maar ongeveer 60% minder dan op een normale donderdag.
Zaterdag stelt helemaal niks voor. Minder dan vandaag.
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:06 schreef Peterselieman het volgende:
vandaag voor de verandering weer eens een voor mij nieuwe route gedaan en morgen staat er al weer iets nieuws op stapel :P

Had vandaag bij het voorbereiden ook een leuke. Liet een rood bakje donderen, maar gelukkig viel de schade mee en waren slechts enkele vakjes door elkaar geraakt :P
Gewoon opnieuw laten draaien als het te erg is. Machine opstarten en 1 wijk laten draaien duurt een minuut of 10 max.
Laatst ook moeten doen omdat iemand een hele bak omgooide. Alles over de grond.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:45 schreef ophaling10 het volgende:
hier was het iets minder dan normaal maar toch 2 keer een wo of vrijdag
met de hah maakt het toch allemaal weer zwaarder.
gisteren iemand in m n vriendenkring op visite gehad, werkt als receptioniste bij een bank(10jr ongeveer),verdiend gewoon 19 brt p/u(geen oproepkracht) dat is even wat anders dan die postshit :)
Vandaag uitgebreid een huilverhaal in het Financieel Dagblad dat het minder aan het worden is,
ja zolang je mensen 500k betaald wordt het minder, de rest kan doodvallen
19brt/u? De tering. Denk dat ik ook maar receptioniste ga worden dan.
Keiharde porno!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:54:50 #111
Maffe Fries
pi_129756222
quote:
16s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:51 schreef dud0r het volgende:
Gewoon opnieuw laten draaien als het te erg is. Machine opstarten en 1 wijk laten draaien duurt een minuut of 10 max.
we hebben geen machines meer en de schade was niet al te erg, want heb het zonder echt tijdverlies op kunnen lossen :)
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:00:47 #112
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_129756440
Oh ja, centrale variant, VBL enzo.
Keiharde porno!
pi_129756891
quote:
16s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:51 schreef dud0r het volgende:

[..]

Hier is het de hele week rustig. Donderdag iets drukker dan vandaag maar ongeveer 60% minder dan op een normale donderdag.
Zaterdag stelt helemaal niks voor. Minder dan vandaag.

[..]

[..]

19brt/u? De tering. Denk dat ik ook maar receptioniste ga worden dan.
dudor dit is echt waar ik heb de loonstrook gezien,kon het niet geloven,vond het een hoop voor zoiets.
er was haar ander werk aangeboden in een luxe kledingwinkel(via andere vrienden)ja dan wil je wel eens helpen,toen kwamen de verdiensten op tafel,11,65brt ja dat ging ze niet doen :)
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:20:00 #114
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_129757039
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:14 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

dudor dit is echt waar ik heb de loonstrook gezien,kon het niet geloven,vond het een hoop voor zoiets.
er was haar ander werk aangeboden in een luxe kledingwinkel(via andere vrienden)ja dan wil je wel eens helpen,toen kwamen de verdiensten op tafel,11,65brt ja dat ging ze niet doen :)
Als je zoveel er op achteruit gaat zou ik het ook niet doen nee. Maar ik vind het een boel geld voor receptioniste. Wat verdient de rest daar in het bedrijf dan?
Keiharde porno!
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:20:21 #115
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_129757051
Hier naast de hah een irritante ziggo mailing. Bijna ook hah. Zelfs meer dan hah eigenlijk want veel onbestaande adressen. Kan geen ziggo meer zien
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_129757968
Bij dat Webcareteam zitten ze ook een beetje te tukken af en toe. Een boze klant twittert deze foto over post die voor z'n deur is neergegooid, en PostNL maakt excuses. Maar ik zie nergens PostNL op de envelop staan, er is überhaupt geen frankeeraanduiding. Dus zal wel het werk van Sandd zijn..............
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:59:25 #117
Maffe Fries
pi_129758196
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Bij dat Webcareteam zitten ze ook een beetje te tukken af en toe. Een boze klant twittert deze foto over post die voor z'n deur is neergegooid, en PostNL maakt excuses. Maar ik zie nergens PostNL op de envelop staan, er is überhaupt geen frankeeraanduiding. Dus zal wel het werk van Sandd zijn..............
wij bezorgen helemaal geen Lucky Day en ik zie op de envelop rechtsonder ook geen machinecode staan.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 17:01:31 #118
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_129758255
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Achterlijk webcare team.
Dat is post van Sandd. Geen frankering, geen machineregel, wel een regel onder het adres waar een heleboel staat.......
Keiharde porno!
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 17:16:56 #119
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_129758704
Nou wie vertelt dat op twitter even aan die gast?
Dat verschillende bedrijven post bezorgen is heel lastig voor mensen hoor.

Ze hadden hier gouden gidsen rond gebracht. De helft natuurlijk niet doorgeduwd, ik ze dus door duwen... Dat leverde dus een paar flinke wonden op. Me handen liggen echt helemaal open. Op de 1 een schaafwond van een cm of 10 en de ander een snee vaneen paar cm langs me vingers.
Erg fijn, mensen neem toch is een fatsoenlijke brievenbus.

Verder kon ik een 15 tal enveloppen en tv-gidsen gaan stickeren. Door die klote gouden gidsen zijn die bussen nu vol (en de meeste zullen echt niet vandaag of morgen thuis komen, dus dat betekend veel werk deze week ook nog.)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 17:21:45 #120
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_129758841
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 17:16 schreef V__L_N het volgende:

Ze hadden hier gouden gidsen rond gebracht. De helft natuurlijk niet doorgeduwd, ik ze dus door duwen... Dat leverde dus een paar flinke wonden op. Me handen liggen echt helemaal open. Op de 1 een schaafwond van een cm of 10 en de ander een snee vaneen paar cm langs me vingers.

Verder kon ik een 15 tal enveloppen en tv-gidsen gaan stickeren. Door die klote gouden gidsen zijn die bussen nu vol (en de meeste zullen echt niet vandaag of morgen thuis komen, dus dat betekend veel werk deze week ook nog.)
Ik heb geen twitter.
Wel naar van die bussen. En de gidsen eruit trekken was ook geen mogelijkheid?
Keiharde porno!
pi_129759709
Hier heeft heel de buurt inmiddels glasvezel, wat betekent dat er iedere dag wel van die irritante UPC/Ziggo retourdozen bijzitten... Soms paar dozen per adres.

Leuk dat het zaterdag rustig is, maar HAH zit er gewoon bij. Oke, minder vaak terugfietsen en alsnog eerder klaar... Verlang terug naar folderloze zaterdagen :P
pi_129759818
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 17:46 schreef Deezertje het volgende:
Hier heeft heel de buurt inmiddels glasvezel, wat betekent dat er iedere dag wel van die irritante UPC/Ziggo retourdozen bijzitten... Soms paar dozen per adres.

Leuk dat het zaterdag rustig is, maar HAH zit er gewoon bij. Oke, minder vaak terugfietsen en alsnog eerder klaar... Verlang terug naar folderloze zaterdagen :P
Als het hah weg zou gaan zou er natuurlijk enorm veel tijd van de diensten afgaan. Ik dacht dat je het juist vervelend vond dat je minder uren kon maken? Ik vind dat hah ook niks aan, maar ben toch blij dat het erbij zit anders zou het waarschijnlijk helemaal dramatisch worden qua tijden, als ik kijk naar hoe weinig post er tegenwoordig vaak is op zaterdagen
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 18:04:06 #123
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_129760293
quote:
Ik heb geen twitter.
Wel naar van die bussen. En de gidsen eruit trekken was ook geen mogelijkheid?
Ik heb ook geen twitter. Zag wel dat die reactie van postnl over iets anders ging, niet over dit pakje post.

Die gidsen zitten gewoon muurvast soms. Me vingers kreeg ik er vaak ook al niet achter om ze om te duwen of terug te halen. Zo hard mogelijk duwen was zo'n beetje de enige oplossing... Tja en dan zit je met met mensen die bang zijn dat door de brievenbus er een heel leger gevangenen binnenkomt en dus van alles aan tralies/matjes/balkjes en andere troep er in bevestigd.
Loesje
pi_129761144
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 18:04 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik heb ook geen twitter. Zag wel dat die reactie van postnl over iets anders ging, niet over dit pakje post.

Iemand postte die foto, daar kwam een reactie op van iemand die zei dat ze vaak verkeerde post kreeg, en toen kwam PostNL met oh sorry. (Meestal zeggen ze "Ai, dat is niet de bedoeling"). Terwijl ze niet eens vroegen of de post in kwestie wel van ons kwam, terwijl dit zeker in het geval van het eerste bericht overduidelijk niet het geval was. Een gemiste kans, dus!
pi_129761843
quote:
Terwijl ze niet eens vroegen of de post in kwestie wel van ons kwam, terwijl dit zeker in het geval van het eerste bericht overduidelijk niet het geval was. Een gemiste kans, dus!
Inderdaad een gemiste kans. PostNL is voor veel mensen het enige echte post bedrijf en men klaagt ook automatisch bij postNL. Ik ben ooit door een tijdelijke teamleider beschuldigd van het vermist raken van post. Gelukkig had ik de helderheid van geest om te vragen of het van de concurrent kon zijn; toen die man (nadat hij mij eerst had beschuldigd) navraag ging doen bij de klant bleek het overduidelijk om SANDD-post te gaan die nooit was aangekomen.

Vandaag extreem weinig hier. Ik was bang dat de chauffeur een of twee tassen vergeten was, maar hij had alles al bij zich. Heerlijk om de tijd te hebben om even een praatje te maken met klanten en niet te hoeven snelwandelen :-)
pi_129762153
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 18:58 schreef allweather het volgende:

[..]

Inderdaad een gemiste kans. PostNL is voor veel mensen het enige echte post bedrijf en men klaagt ook automatisch bij postNL. Ik ben ooit door een tijdelijke teamleider beschuldigd van het vermist raken van post. Gelukkig had ik de helderheid van geest om te vragen of het van de concurrent kon zijn; toen die man (nadat hij mij eerst had beschuldigd) navraag ging doen bij de klant bleek het overduidelijk om SANDD-post te gaan die nooit was aangekomen.

Vandaag extreem weinig hier. Ik was bang dat de chauffeur een of twee tassen vergeten was, maar hij had alles al bij zich. Heerlijk om de tijd te hebben om even een praatje te maken met klanten en niet te hoeven snelwandelen :-)
Ik had voor één straat helemaal geen post. Ik zoeken zoeken, maar nee echt niks. Waren ook maar vijf huizen :P Maar normaal heeft er altijd wel eentje een tv-gids of iets anders, nu dus alleen folders...

@gelestipjes, klopt. Als er op zaterdag geen HAH zou zijn, ben je echt in mum van tijd klaar tegenwoordig en verdien je dus geen ene stuiver als je alleen op zaterdag werkt. Maar ik bezorg graag als het even kan nog 'zinvolle' reclame... ;) AH Bonus kan ik me voorstellen dat mensen willen weten wat er in de aanbieding is, maar dat prulletje van C1000 op zaterdag stelt echt niks voor (zit überhaupt geen AH en C1000 hier, maar goed...).

Laatste tijd snijdt de Post zich ook wel in de vingers merk ik, aantal HAH stijgt steeds sneller. Op dinsdag standaard 3/4 HAH en dan krijgen de mensen ook al folderpakketje van VSP (indirect ook PostNL) en 'post' van Sandd. Kan me voorstellen dat mensen het dan zat zijn als hun bus meteen vol zit, Gamma/Karwei elke week zelfde aanbiedingen maar ja... moeten ze maar een sticker plakken hé :P
pi_129762698
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:20 schreef superkimmi het volgende:
Hier naast de hah een irritante ziggo mailing. Bijna ook hah. Zelfs meer dan hah eigenlijk want veel onbestaande adressen. Kan geen ziggo meer zien
ja, inderdaad, dat was bij ons ook, die ziggo mailing en veel niet meer bestaande adressen, irritant!
"Everybody lies..."
House M.D.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 19:27:43 #128
341900 Atmosphere82
pi_129762988
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 17:16 schreef V__L_N het volgende:

Verder kon ik een 15 tal enveloppen en tv-gidsen gaan stickeren. Door die klote gouden gidsen zijn die bussen nu vol (en de meeste zullen echt niet vandaag of morgen thuis komen, dus dat betekent veel werk deze week ook nog.)
Inderdaad! In mijn vaste wijk op zaterdag is er een groot vrijstaand huis waar men altijd de meest dure boeken krijgt, evenals dikke tijdschriften en grote enveloppen. De brievenbus die ze daar hebben is een soort grote box waar de voorkant gewoon open is! :') Het huis ligt dan wel in een redelijk afgezonderde straat, maar iedereen die daar langs loopt kan in principe wel alle post eruit halen! :N

Afgelopen zaterdag is mijn water trouwens gelukkig niet gestolen! :%
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 17:46 schreef Deezertje het volgende:

Zeg dat wel, maar dat ligt helaas alweer zeker vijf jaar achter ons toch? :{
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 18:04 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Die gidsen zitten gewoon muurvast soms. Me vingers kreeg ik er vaak ook al niet achter om ze om te duwen of terug te halen. Zo hard mogelijk duwen was zo'n beetje de enige oplossing... Tja en dan zit je met met mensen die bang zijn dat door de brievenbus er een heel leger gevangenen binnenkomt en dus van alles aan tralies/matjes/balkjes en andere troep er in bevestigd.
me vingers... :')
pi_129763103
Lees net in MZ journaal dat de zondaglichting mogelijk ook stopt.
Op zich wel logisch als de maandag wegvalt (alhoewel, waar moet je dan je rouwkaarten dumpen die op maandag nog worden rondgebracht?). Als je op vrijdag dus de lichting mist, minimaal op dindag je post binnen bij de ontvanger! Tja, dan is een e-mailtje toch weer verleidelijker...

En beetje nutteloos bericht over de subco's van Pakketservice. Snap sowieso niet dat in een tijd waar PostNL elk kwartaal zegt 'maar de pakketten stijgen hoor!!!!' dat ze bijna niemand in vaste dienst nemen. Zouden medewerkers ook veel gemotiveerder zijn, kwaliteit omhoog etc. Of is de Post bang dat mensen straks inééns stoppen met bestellen van pakjes? Ze willen ook al boodschappen, wijn en weet ik wat gaan bezorgen als het aan de directeur van Pakketten ligt... :P

Wel treurig eigenlijk. Zag weer een subco Pakketservice vandaag. In de tijd dat ik twee best grote straten had gelopen, was hij nog steeds bezig om één pakje bij iemand te lozen. :') _O- Niemand was thuis in de straat (of deed niet open). Maar hij zal wel moeten, anders krijgt ie helemaal NIETS. Ook best krom, niet afgeleverd = geen vergoeding (naar afhaalpunt is ook géén vergoeding!). Maar poging tot... snappen ze bij Pakketten blijkbaar niet...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 augustus 2013 @ 19:35:02 #130
Maffe Fries
pi_129763271
je zou toch wel een vergoeding voor pakketten die naar een afhaalpunt uit kunnen keren, mits het slechts een klein deel van de pakketten betreft die er naar toe gaat en er meerdere bezorgpogingen zijn gedaan.
pi_129763331
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 19:27 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Inderdaad! In mijn vaste wijk op zaterdag is er een groot vrijstaand huis waar men altijd de meest dure boeken krijgt, evenals dikke tijdschriften en grote enveloppen. De brievenbus die ze daar hebben is een soort grote box waar de voorkant gewoon open is! :') Het huis ligt dan wel in een redelijk afgezonderde straat, maar iedereen die daar langs loopt kan in principe wel alle post eruit halen! :N

Afgelopen zaterdag is mijn water trouwens gelukkig niet gestolen! :%

[..]

Zeg dat wel, maar dat ligt helaas alweer zeker vijf jaar achter ons toch? :{

[..]

me vingers... :')
Ja, die tijd is inmiddels allang vervlogen.. De zaterdag is op zich niet zwaar hoor als het dunne HAH is. Twee jaar geleden ging het echt los op zaterdag hier met veel en zwaar HAH. Zijn ze gauw weer mee gestopt nadat bijna niemand van de zaterdagwerkers de folders nog bezorgde... :') Dinsdag ben ik altijd bekaf als ik moet invallen in de zomer zoals nu: Veel HAH (zwaar ook), veel terug fietsen en altijd veel pakjes omdat mensen in het weekend weer los zijn gegaan op het internet (maar dan niet thuis zijn)..
pi_129763362
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
je zou toch wel een vergoeding voor pakketten die naar een afhaalpunt uit kunnen keren, mits het slechts een klein deel van de pakketten betreft die er naar toe gaat en er meerdere bezorgpogingen zijn gedaan.
Ja. maar dat doen ze dus niet. Wederom vreemde gedachte op Hoofdkantoor, want het busje rijdt zichzelf zeker naar het afhaalpunt en de benzine is gratis? O-)
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 19:39:39 #133
341900 Atmosphere82
pi_129763438
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 19:36 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja, die tijd is inmiddels allang vervlogen.. De zaterdag is op zich niet zwaar hoor als het dunne HAH is. Twee jaar geleden ging het echt los op zaterdag hier met veel en zwaar HAH. Zijn ze gauw weer mee gestopt nadat bijna niemand van de zaterdagwerkers de folders nog bezorgde... :') Dinsdag ben ik altijd bekaf als ik moet invallen in de zomer zoals nu: Veel HAH (zwaar ook), veel terug fietsen en altijd veel pakjes omdat mensen in het weekend weer los zijn gegaan op het internet (maar dan niet thuis zijn)..
Serieus? :o
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 19:43:06 #134
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_129763582
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 19:30 schreef Deezertje het volgende:
Lees net in MZ journaal dat de zondaglichting mogelijk ook stopt.
Op zich wel logisch als de maandag wegvalt (alhoewel, waar moet je dan je rouwkaarten dumpen die op maandag nog worden rondgebracht?). Als je op vrijdag dus de lichting mist, minimaal op dindag je post binnen bij de ontvanger! Tja, dan is een e-mailtje toch weer verleidelijker...

En beetje nutteloos bericht over de subco's van Pakketservice. Snap sowieso niet dat in een tijd waar PostNL elk kwartaal zegt 'maar de pakketten stijgen hoor!!!!' dat ze bijna niemand in vaste dienst nemen. Zouden medewerkers ook veel gemotiveerder zijn, kwaliteit omhoog etc. Of is de Post bang dat mensen straks inééns stoppen met bestellen van pakjes? Ze willen ook al boodschappen, wijn en weet ik wat gaan bezorgen als het aan de directeur van Pakketten ligt... :P

Wel treurig eigenlijk. Zag weer een subco Pakketservice vandaag. In de tijd dat ik twee best grote straten had gelopen, was hij nog steeds bezig om één pakje bij iemand te lozen. :') _O- Niemand was thuis in de straat (of deed niet open). Maar hij zal wel moeten, anders krijgt ie helemaal NIETS. Ook best krom, niet afgeleverd = geen vergoeding (naar afhaalpunt is ook géén vergoeding!). Maar poging tot... snappen ze bij Pakketten blijkbaar niet...
Rouwpost doe je sowieso niet In de brievenbus. Meestal levert de uitvaart organisatie dat bij een buba af. En voor rouwpost wordt altijd extra inzet getoond. Ook als het eigenlijk te laat wordt aangeleverd, gaan ze kijken of het toch op de een of andere manier mee kan.
Keiharde porno!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 augustus 2013 @ 19:47:47 #135
Maffe Fries
pi_129763773
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 19:37 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja. maar dat doen ze dus niet. Wederom vreemde gedachte op Hoofdkantoor, want het busje rijdt zichzelf zeker naar het afhaalpunt en de benzine is gratis? O-)
ze rijden op diesel :+
pi_129763825
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 19:39 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Serieus? :o
Ja, echt heel slecht. Maar toen waren de zaterdagen ook echt druk en dumpte ze alles op zaterdag, en zit je eerlijk gezegd ook niet op 4x HAH te wachten... Toen gingen de Gamma en Karwei als test ook naar zaterdag.... zelfs de vaste krachten waren toen boos. Ben ook blij dat ik die folders ook nooit op zaterdag heb hoor. :9
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 19:50:24 #137
341900 Atmosphere82
pi_129763865
Ja, dat kan ik me nog wel herinneren inderdaad! Ineens was het weer over ja! :)
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 19:53:17 #138
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_129763985
Ik kan me de tijd nog herinneren dat hah op zaterdag maar 5x( :? ) per jaar mocht.
Dat is ook alweer meerdere jaren geleden.
Keiharde porno!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 augustus 2013 @ 19:59:38 #139
Maffe Fries
pi_129764200
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 19:49 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja, echt heel slecht. Maar toen waren de zaterdagen ook echt druk en dumpte ze alles op zaterdag, en zit je eerlijk gezegd ook niet op 4x HAH te wachten... Toen gingen de Gamma en Karwei als test ook naar zaterdag.... zelfs de vaste krachten waren toen boos. Ben ook blij dat ik die folders ook nooit op zaterdag heb hoor. :9
ik heb er op zaterdagen standaard 3: C1000, AH en Poiesz. ben niet anders gewend, al weet ik nog uit mijn begintijd dat er op zaterdagen weinig folders waren.

Toen had ik voor de hele wijk zes tassen, terwijl je daar nu niet meer in de buurt komt.
pi_129764272
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 19:53 schreef dud0r het volgende:
Ik kan me de tijd nog herinneren dat hah op zaterdag maar 5x( :? ) per jaar mocht.
Toen ik begon in 2008 was dat nog net zo ja :Y
Veranderde toen wel snel :(
pi_129764353
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:20 schreef dud0r het volgende:

[..]

Als je zoveel er op achteruit gaat zou ik het ook niet doen nee. Maar ik vind het een boel geld voor receptioniste. Wat verdient de rest daar in het bedrijf dan?
ja het is een groot filiaal van de Rabobank(zakelijk)
De rest is me onbekend,maar de pbz functie is natuurlijk een giller(ook bij 40 uur)
Vandaar miijn uitingen over 15 vaak :)
Ik ben net even bij een bedrijf bezig geweest voor mezelf(3uur),ja spoedklus(duurder),
en professioneel dat verdien je met 20 uur pbz in 2 weken nog niet eens.
pi_129764422
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 17:49 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Als het hah weg zou gaan zou er natuurlijk enorm veel tijd van de diensten afgaan. Ik dacht dat je het juist vervelend vond dat je minder uren kon maken? Ik vind dat hah ook niks aan, maar ben toch blij dat het erbij zit anders zou het waarschijnlijk helemaal dramatisch worden qua tijden, als ik kijk naar hoe weinig post er tegenwoordig vaak is op zaterdagen
dat is in principe raar want voor 100 of meer krijg je maar 5 min(of is iedereen jarenlang bestolen)
pi_129764532
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 19:53 schreef dud0r het volgende:
ja alles lappen ze aan hun laars langzamerhand komt er steeds meer voor minder,
heb net een pakket aangenomen,geen hond thuis om deze tijd meot je die nog zien kwijt te raken,lijkt me niks voor de peanuts
pi_129764939
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 19:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik heb er op zaterdagen standaard 3: C1000, AH en Poiesz. ben niet anders gewend, al weet ik nog uit mijn begintijd dat er op zaterdagen weinig folders waren.

Toen had ik voor de hele wijk zes tassen, terwijl je daar nu niet meer in de buurt komt.
Waren er toen al tassen? :P

Eerst werd alles in bakken gedaan, die je dan zo weer in de fietstas kon pleuren. Of de fietstas mee het kantoor in en bij de kast vullen.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 20:19:34 #145
341900 Atmosphere82
pi_129765078
Jaja, dat laatste heb ik vroeger ook nog eens gezien! ^O^

Wat was dat trouwens voor een eigenaardige troll zeg, die koekwausss. Ik hoop dat ie niet meer terugkomt!

@gridjuh: wat een waardeloos drama moet je meemaken m.b.t. je douche en stromend water! :(
Sterkte ermee!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 augustus 2013 @ 20:31:30 #146
Maffe Fries
pi_129765660
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:16 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:

[..]

Waren er toen al tassen? :P

Eerst werd alles in bakken gedaan, die je dan zo weer in de fietstas kon pleuren. Of de fietstas mee het kantoor in en bij de kast vullen.
dat deden we voor alle wijken. Gewoon van die buitentassen die gelijk aan het karretje gehangen werden en dan werd de andere set tassen meegenomen naar kantoor om de volgende werkdag weer gevuld te worden. Meen dat ergens in 2009 volgens mij voor het eerst de binnentassen opdoken.

HAH zetten was ook zo'n leuke taak die er vroeger was. Zetblokje neerzetten, stapel folders van partij 1 aan de ene zijde en van partij 2 aan de andere zijde en af en toe als er een 3e partij was dan had je die er ook nog bij liggen en dan per wijk stapeltjes maken en met elastieken afbundelen. Tegenwoordig gaat dat allemaal machinaal, maar vroeger ging dat allemaal handmatig met behoorlijke hoeveelheden per uur.
pi_129767185
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:04 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

dat is in principe raar want voor 100 of meer krijg je maar 5 min(of is iedereen jarenlang bestolen)
Mwah, eerst was er veel meer post op die dagen, dus op zich klopte het toen wel dat je toch al bij het grootste deel van de huizen moest stoppen en dat die handeling van een folder niet extreem veel tijd extra kost (wel meer dan 5 minuten per 100 adressen trouwens, al is dat ook afhankelijk van wat voor hah). Nu kan ik op zaterdagen qua post vaak behoorlijk wat overslaan, dus als er geen huis aan huis zou zijn zou ik dan echt stukken sneller klaar zijn dan vroeger op de zaterdag toen we nog geen huis aan huis hadden.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:05:39 #148
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_129767327
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:03 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ja het is een groot filiaal van de Rabobank(zakelijk)
De rest is me onbekend,maar de pbz functie is natuurlijk een giller(ook bij 40 uur)
Vandaar miijn uitingen over 15 vaak :)
Ik ben net even bij een bedrijf bezig geweest voor mezelf(3uur),ja spoedklus(duurder),
en professioneel dat verdien je met 20 uur pbz in 2 weken nog niet eens.
Niet alleen de pbz functie. Ik haal de 15 ook niet. Vtw'ers zitten rond de 13.
Als bijbaan was het een leuk salaris vroeger en ik kan prima rondkomen hoor maar het is stukken minder dan wat ik vroeger met workshops verdiende.
Keiharde porno!
pi_129767394
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat deden we voor alle wijken. Gewoon van die buitentassen die gelijk aan het karretje gehangen werden en dan werd de andere set tassen meegenomen naar kantoor om de volgende werkdag weer gevuld te worden. Meen dat ergens in 2009 volgens mij voor het eerst de binnentassen opdoken.

HAH zetten was ook zo'n leuke taak die er vroeger was. Zetblokje neerzetten, stapel folders van partij 1 aan de ene zijde en van partij 2 aan de andere zijde en af en toe als er een 3e partij was dan had je die er ook nog bij liggen en dan per wijk stapeltjes maken en met elastieken afbundelen. Tegenwoordig gaat dat allemaal machinaal, maar vroeger ging dat allemaal handmatig met behoorlijke hoeveelheden per uur.
Dat deed ik altijd graag, lekker uren maken. :) Sinds het machinaal wordt gedaan kom kwam ik ook veel vaker dubbele folders tegen. :Y
pi_129767439
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik heb wel eens op maandagen van 08:00 tot 16:00 of zo huis aan huis zitten zetten, dramatisch, hoewel het eigenlijk natuurlijk heel simpel werk is raakte je op het laatst gewoon compleet in de war en dan kon je ook gewoon echt geen folder meer zien.
En dan bleek vervolgens dat er een fout in het briefje zat en dat er een heel andere folder tussen had gemoeten, kon je de verkeerde folder er weer tussenuit halen en de goede ertussen zetten :P.
Maar goed, het was wel goed voor de uren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')