Als er een bedrag op staat, moet je bijplakken tot het huidige tarief (Zegels van voor 1977 gelden trouwens niet meer)quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:21 schreef Snoepje5 het volgende:
Hoe zit het nu met postzegels, ik neem aan dat ik een zegel van 54 cent gewoon nog kan gebruiken voor een aantal dagen? (Dus geen nr 1, maar 54 cent).
Die zegels weggooien lijkt me geen optie.
Ik kom niet net uit een ei gekropen hoor. Tuurlijk weet ik hoe een steekproef werkt. Maar de kans is groot dat de steekproef er een behoorlijk stuk naast zit. Dat schreef ik volgens mij ook.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 17:21 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik heb alleen wiskunde b gehad![]()
En ik weet hoe een steekproef werkt, kreeg alleen het idee dat vln dat niet wist. Daarom quote ik haar ook![]()
En die metingen van intomart gaan nergens over.
Ik zie wekelijks die cijfers voorbij komen en dan hebben ze 3 metingen ofzo gedaan.
Zo groot hoeft de steekproef niet te zijn, want het gaat alleen over brievenbus post. En aangezien dat 3 of 4 % is van wat we bezorgen hoeft dat niet zo groot te zijn.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:51 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik kom niet net uit een ei gekropen hoor. Tuurlijk weet ik hoe een steekproef werkt. Maar de kans is groot dat de steekproef er een behoorlijk stuk naast zit. Dat schreef ik volgens mij ook.
Cijfers zeggen in dit geval gewoon niet veel. De steekproef zou behoorlijk groot moeten zijn. En bestaan uit meerdere onderzoeksdelen. We hebben immers 24-uurs post, 72-uurs post en nog eens dag aangewezen post. Ik zie niet en ik lees nergens hoe ze bv de laatste groep controleren... tracker op de makro geplakt?
Een goed onderzoek zou mensen opvallen. Het zou namelijk een aanzienlijke stijging in post met zig mee brengen. Wanneer gebruikt gemaakt zou worden gemaakt van een bestaande bron (poststuk) is dat misschien anders. Maar dan nog zijn er groepen lastig onopvallend te volgen. En onopvallend is nodig om een goede uitslag te krijgen.
Veel intomart adressen lekken bv in de loop van de tijd uit. Ze worden wel gewisseld, maar toch.
Overigens heb ik in het verleden wel onderzoek uitgevoerd waarbij cijfers en steekproeven vrij belangrijk waren voor de resultaten. Ik weet dus echt wel waar ik over praat. Vind het een tikkeltje beledigend dat je er van uit gaat dat ik niet zou weten hoe dat werkt. Mijn reactie was dan wel kort en enigsinds kort door de bocht. Hij is wel degelijk gebasseerd op goede gedachten.
Jeeeh! Superkimmi hoort er ook bij!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 03:45 schreef superkimmi het volgende:
Goedemorgen!! Jeeh! Nu hoor ok bij de elite. Ook met een fantastische reden: net van de slaapkamer naar de bank verhuisr. Hier kan namelijk wel een raam én een tuindeur open.
Welterusten:p
Mogguh!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 04:15 schreef ophaling10 het volgende:
een goedemorgen en een fijne werkdag allen
Gewoon bij een postagentschap bijplakzegels halen zodat je wel aan de 60 cent komt, Die heb je geloof ik in 2/3/5 en 10 cent.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:21 schreef Snoepje5 het volgende:
Hoe zit het nu met postzegels, ik neem aan dat ik een zegel van 54 cent gewoon nog kan gebruiken voor een aantal dagen? (Dus geen nr 1, maar 54 cent).
Die zegels weggooien lijkt me geen optie.
Wij hebben afgelopen woensdag een bijeenkomst gehad over hoeveel uur eruit moet. Bij ons moet er 310 uur uit. En bij jullie?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 02:20 schreef Anonymousz het volgende:
13 augustus krijg ik te horen dat ik overcompleet ben of niet
240 uur geloof ik en ik heb een vaste contractquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 05:55 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Wij hebben afgelopen woensdag een bijeenkomst gehad over hoeveel uur eruit moet. Bij ons moet er 310 uur uit. En bij jullie?
Zelf hoef ik er op dit moment niet uit omdat mijn contract binnen 6 maanden na de peildatum is afgelopen, en die tellen niet mee in de afspiegeling.
Ik denk dat vrijwel alle deeltijdwerkers er bij ons uit moeten, want die werken er het kortst (15 jaar of zo, sinds een jaar of 15 geven ze bij ons geen vaste contracten meer). Maar ja, die leveren zo weinig uren op dat er ook wel meerdere fulltimers weg zullen moeten.
Is die zooi nog steeds niet opgelost?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 06:03 schreef gridjuh het volgende:
Morgen! Zo net ff kranten bezorgd, nu heel eventjes slapen om straks op tijd eruit te gaan om de woningbouw maar te bellen...is namelijk prettig douchen als het water blijft staan en er vuil mee komt....
Heb gisteren aan de wasbak gedoucht :-( en ohjawel ze komen vandaag, daar zorg ik persoonlijk voor)
Nou t water in kelder is weggetrokken. Maar ik ga er van de week achteraan voor andere vloer.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 06:15 schreef dud0r het volgende:
[..]
Is die zooi nog steeds niet opgelost?
Wat een pauper organisatie!
Het zit echt niet mee bij jou deze week.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 06:22 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Nou t water in kelder is weggetrokken. Maar ik ga er van de week achteraan voor andere vloer.
Nu is het het doucheputje wat vol zit, normaal doen we er ontstopper in en probleem opgelost, nu hielp dat niet gisteren avond gebeld konen ze niet voor ze bellen vandaag terug, deze x op t nummer van mijn vriend zijn werk. Ben benieuwd als ze om 12 niet hebben gebeld dan is de woningbouw dicht en krijgen we als we bellen weer re storingsdienst.
Als ze dan nog niet komen schiet ik uit mijn slof echt ben er helemaal klaar mee met deze k*tweek. Daarbij heb ik nu veel pijn aan mijn enkel echt![]()
kijk maar uit dat je geen besmetting oploopt,bacterien vermenigvuldigen zich zeer snel nuquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 06:03 schreef gridjuh het volgende:
Morgen! Zo net ff kranten bezorgd, nu heel eventjes slapen om straks op tijd eruit te gaan om de woningbouw maar te bellen...is namelijk prettig douchen als het water blijft staan en er vuil mee komt....
Heb gisteren aan de wasbak gedoucht :-( en ohjawel ze komen vandaag, daar zorg ik persoonlijk voor)
het draait elke keer weer om geld,als bedrijf zou ik eens kritisch naar m n kwaliteiten gaan kijken,en wat meer oog voor de medemens tonen,zoals de post het bedrijf runt zou ik het niet doen,dan zou ik accuut het bedrijf opdoeken en gau in loondienst gaan.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 05:55 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Wij hebben afgelopen woensdag een bijeenkomst gehad over hoeveel uur eruit moet. Bij ons moet er 310 uur uit. En bij jullie?
Zelf hoef ik er op dit moment niet uit omdat mijn contract binnen 6 maanden na de peildatum is afgelopen, en die tellen niet mee in de afspiegeling.
Ik denk dat vrijwel alle deeltijdwerkers er bij ons uit moeten, want die werken er het kortst (15 jaar of zo, sinds een jaar of 15 geven ze bij ons geen vaste contracten meer). Maar ja, die leveren zo weinig uren op dat er ook wel meerdere fulltimers weg zullen moeten.
Het moet natuurlijk een combinatie zijn. Uiteindelijk draait het om geld, zou het dat niet doen zou het bedrijf allang failliet zijn.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 07:26 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
het draait elke keer weer om geld,als bedrijf zou ik eens kritisch naar m n kwaliteiten gaan kijken,en wat meer oog voor de medemens tonen,zoals de post het bedrijf runt zou ik het niet doen,dan zou ik accuut het bedrijf opdoeken en gau in loondienst gaan.
Ik snap niet wat dit toevoegt. Een zorgverzekeraar gooit z'n mailings niet in de brievenbus met een postzegel erop dus dit telt al niet mee in het percentage.quote:Ik zou als postbezorger wel eens willen weten hoe men dit kan meten. Op 14 maart jl. heeft een zorgverzekeraar mij een brief gestuurd. Nooit ontvangen!!
Na heel, heel bellen en lang aandringen blijkt laatste week jullie dat die brief nooit verstuurd is.
Ik begrijp überhaupt niet wat er nou wordt bedoeld in die laatste zin.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 08:35 schreef dud0r het volgende:
[..]
Oh ja van het intranet, als comment onder de niet gehaalde norm voor brievenbuspost.
[..]
Ik snap niet wat dit toevoegt. Een zorgverzekeraar gooit z'n mailings niet in de brievenbus met een postzegel erop dus dit telt al niet mee in het percentage.
En uiteindelijk zegt hij dat de brief nooit verstuurd is.
Wat voegt zo'n comment dan toe?
Sorry, ik vergeet zijn aanvullende comment waarin stond, heel heel VAAK bellen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:04 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik begrijp überhaupt niet wat er nou wordt bedoeld in die laatste zin.
Mijn Nederlands is schijnbaar niet slecht genoeg
Misschien moet ik die persoon even heel, heel bellen voor uitleg.
Halfbakken quotequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:06 schreef dud0r het volgende:
[..]
Sorry, ik vergeet zijn aanvullende comment waarin stond, heel heel VAAK bellen.
De rest is pure copy paste.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:09 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Halfbakken quote
Als de rest wel correct is overgenomen is het nog wartaal.
Vul je de harmony wel correct in? Niet te veel minuutjes snoepen hè?
Dat zou wel eens anders kunnen lopen, want PostNL past het afspiegelingsbeginsel toe, en mag dus niet alleen naar de lengte van het dienstverband kijken. maar moet ook rekening houden met de leeftijdscategorie waar iemand in valt (15-25, 25-35, 35-45, 45-55, 55+). Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar de deeltijdwerkers bij ons (en hier worden ook zaterdagwerkers toe gerekend) zijn relatief jong vergeleken met de fulltimers. Bij de laatste rugnummeruitdeelronde op ons kantoor was het gunstigste nummer voor een deeltijdwerker (20 uur) van 27 jaar, die er 11 jaar werkte.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 05:55 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
W
Ik denk dat vrijwel alle deeltijdwerkers er bij ons uit moeten, want die werken er het kortst (15 jaar of zo, sinds een jaar of 15 geven ze bij ons geen vaste contracten meer).
De gemeente?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nog een leuk artikeltje uit de Volkskrant: "Bazen laten medewerkers zweten in extreme hitte"
Drie maal raden aan welk bedrijf het volgende citaat mij deed denken:
"Overige klachten betroffen met name hoofdpijn en migraine, duizeligheid, benauwdheid en overmatig transpireren, omdat de werknemer gedwongen werd te werken in polyester kleding."
Ik weet wel dat het per leeftijdsgroep gaat, maar de meeste mensen bij ons vallen of in de groep 45-54 of in de 55-65 groep, ook de deeltijdwerkers. En zoals ik al zei mogen ze ze bij ons al 15 jaar geen vaste contracten meer geven, ook niet voor zaterdagwerkers (die hebben we hier dus inmiddels ook niet meer), en we hebben maar 1 deeltijdwerker die in een groep valt die lager ligt dan 45.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat zou wel eens anders kunnen lopen, want PostNL past het afspiegelingsbeginsel toe, en mag dus niet alleen naar de lengte van het dienstverband kijken. maar moet ook rekening houden met de leeftijdscategorie waar iemand in valt (15-25, 25-35, 35-45, 45-55, 55+). Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar de deeltijdwerkers bij ons (en hier worden ook zaterdagwerkers toe gerekend) zijn relatief jong vergeleken met de fulltimers. Bij de laatste rugnummeruitdeelronde op ons kantoor was het gunstigste nummer voor een deeltijdwerker (20 uur) van 27 jaar, die er 11 jaar werkte.
De categorie waar de hardste klappen gaan vallen zijn de fulltimers onder de 45 en de deeltijdwerkers boven de 45.
dan snoep je tijd bij de mensen weg, anders kom je nooit in het groen uitquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:30 schreef dud0r het volgende:
[..]
De rest is pure copy paste.
Ik vul m'n Harmony altijd correct in. Draai al weken groen
Nee hoor. Iedereen krijgt waarbij recht op heeft. Uitvoering bemoei ik me niet mee dus daar kan ik niet over oordelen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan snoep je tijd bij de mensen weg, anders kom je nooit in het groen uit
zo is het bij ons voornamelijk wel gegaan ja. Komt ook omdat veel fulltimers richting hun prepensioenleeftijd toe gaan en op die manier over enkele jaren het bedrijf gaan verlaten. Zo kun je tegen die tijd veel gaan besparen, terwijl je op dit moment al veel hebt kunnen snijden in de contracten van rond de 20 uur.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:38 schreef gelestipjes het volgende:
Overigens werd er ook gezegd dat het op veel kantoren zo was dat het vooral deeltijdwerkers waren die eruit moesten, dat ze eigenlijk van de fulltimers af wilden maar dat het er uiteindelijk vaak op neerkwam dat er dan wel 10 deeltijdwerkers o.i.d weg moesten en maar 1 fulltimer.
opvallend dat je genoeg tijd bij de voorbereiding hebt. Bij ons is dat meestal aan de krappe kant, zeker op een aantal kasten die zelfs voor ervaren krachten nog redelijk lastig blijken te zijn.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:57 schreef dud0r het volgende:
[..]
Nee hoor. Iedereen krijgt waarbij recht op heeft. Uitvoering bemoei ik me niet mee dus daar kan ik niet over oordelen.
Bij ons wordt er zelfs standaard een half uur van onze gewerkte tijd afgetrokken. Elke dag. Dit sinds vorige week. Ik werk dus anderhalf uur per week (di do za) geheel gratis!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
opvallend dat je genoeg tijd bij de voorbereiding hebt. Bij ons is dat meestal aan de krappe kant, zeker op een aantal kasten die zelfs voor ervaren krachten nog redelijk lastig blijken te zijn.
Dat ligt er denk ik aan op wat voor vestiging hij zit. Bij ons is het nu qua voorbereidingstijd nog zo dat we die gewoon kunnen doorgeven en dan krijgen we die tijd ook. Eind van het jaar, als er een paar andere kantoren bij ons in komen, gaan ze over op het andere systeem, en dan wordt het dus gewoon zo dat het een vaste tijd per dienst is en als je die niet haalt werk je in je eigen tijd.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan snoep je tijd bij de mensen weg, anders kom je nooit in het groen uit
oranje kaart invullenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:09 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Bij ons wordt er zelfs standaard een half uur van onze gewerkte tijd afgetrokken. Elke dag. Dit sinds vorige week. Ik werk dus anderhalf uur per week (di do za) geheel gratis!De normtijden staan ook belachelijk krap, zelfs de ervaren rotten halen die niet!
Er zijn er een paar die het niet halen. Maar jullie hebben een nieuwe wtr gekregen toen jullie over gingen. Wij hebben nog een oude wtr.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
opvallend dat je genoeg tijd bij de voorbereiding hebt. Bij ons is dat meestal aan de krappe kant, zeker op een aantal kasten die zelfs voor ervaren krachten nog redelijk lastig blijken te zijn.
nieuwe of oude wtr maakt bij ons niets uit, want de uren die staan voor de voorbereiding hebben nooit gekloptquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:23 schreef dud0r het volgende:
[..]
Er zijn er een paar die het niet halen. Maar jullie hebben een nieuwe wtr gekregen toen jullie over gingen. Wij hebben nog een oude wtr.
hier is dat al wat langer 5 weken al 3uur per week, elke week weer terwijl het di/do/za soms abnornaal veel is(buitenwerk)quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:09 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Bij ons wordt er zelfs standaard een half uur van onze gewerkte tijd afgetrokken. Elke dag. Dit sinds vorige week. Ik werk dus anderhalf uur per week (di do za) geheel gratis!De normtijden staan ook belachelijk krap, zelfs de ervaren rotten halen die niet!
was net even bij een bellenbord,daar hebben ze een thermometer in gemaakt, 44 gr toch isquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:29 schreef V__L_N het volgende:
Ik ben nog niet begonnen. Zag om half 12 wel de auto langs komen. Maar geen haar op me hoofd die er aan gaat denken om nu te gaan lopen. Wacht wel tot 3 uur of half 4.
Het is hier nu 33,5 graad.
getsiequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:23 schreef gridjuh het volgende:
Zo ze komen vandaag niet eens voor de put schoon te maken ze verwachten dat ik niet douche ofzo
Zo voel ik mij nu ook...bezweet en alleen met handdoek en washandje kunnen schoonmaken bah gvdquote:
Ik hoop dat volgende keer dat je een envelop dicht likt, je je tong snijdt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:13 schreef koekwausss het volgende:
Mijn post was helemaal nat, bezwete postbezorgers
zo is het maar netquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:24 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik hoop dat volgende keer dat je een envelop dicht likt, je je tong snijdt.
En nu oprotten met dat getrol van je.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |