abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129603358
quote:
Uitkeringsinstantie UWV heeft sinds de oprichting in 2002 zo'n 3 miljard euro uitgegeven aan ICT. Dat blijkt uit onderzoek van het Leidsch Dagblad. Ondanks dat zijn er veel problemen rond de toegangssite Werk.nl.

De site werkt al tijden slecht. Hij ging afgelopen weekend helemaal uit de lucht voor een systeemupdate, en dinsdag kampte het digitale loket voor werkzoekenden door onbekende redenen met een storing. Hierdoor konden tijdelijk online geen uitkeringen worden aangevraagd of sollicitaties worden doorgegeven.

Uit jaarverslagen blijkt dat het UWV jaarlijks circa een kwart miljard euro uitgeeft aan automatisering; vorig jaar nog 235 miljoen. De hoge kosten komen volgens het UWV door de complexiteit van het werk.

Bron.
Hier past maar één reactie bij :') .

[ Bericht 1% gewijzigd door Devv op 02-08-2013 09:14:53 ]
pi_129603391
Misschien mensen inhuren die er wel iets van begrijpen.
pi_129603443
Misschien moet de overheid niet continu nieuwe übercomplexe maatregelen en wetgeving verzinnen die op stel in sprong moeten worden ingevoerd.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_129603463
quote:
door de complexiteit van het werk
Lijkt me een goed idee om dan te beginnen met een bedrijf die informatie architectuur begrijpt en de boel minder complex maakt. Voor een kwart miljard per jaar kom je daarmee een heeeel eind.
fotografie FTW
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 09:14:49 #5
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_129603494
Overheid en ICT is net zoals overheid en aannemers. Ze hebben er geen verstand van en betalen toch wel dus ze (we) worden keihard genaaid.

Ook omdat ze steeds weer nieuwe eisen gaan stellen trouwens, een project is natuurlijk niet af als er geen 350 wijzigingen zijn aangebracht.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_129603525
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:13 schreef Matrixxx het volgende:
Lijkt me een goed idee om dan te beginnen met een bedrijf die informatie architectuur begrijpt en de boel minder complex maakt. Voor een kwart miljard per jaar kom je daarmee een heeeel eind.
In minder dan 10 jaar tijd:
- verplichte fusie van 5 ex-UVI's met elk hun eigen systeemlandschap.
- verplichte fusie met CWI.
- weet ik veel hoeveel regeringen met allerlei nieuwe plannen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 09:20:27 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_129603624
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:16 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Jah.
Ik zou er voor bedanken zelfs met dit budget.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_129603699
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:13 schreef Matrixxx het volgende:

[..]

Als je requirements elke 2-3 jaar ingrijpend wijzigen ben je gewoon kansloos. Geen enkel bedrijf wat daar een systeem voor kan maken wat bestendig is.
pi_129603748
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:20 schreef eleusis het volgende:

[..]

Jah.
Het is wel de beste opdrachtgever die je kunt hebben alles fijn achteraf kunnen factureren ipv op voorcalculatie dingen te moeten maken en daar niet vanaf mogen wijken.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 09:26:37 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_129603755
Zorgelijk is ook trouwens dat het UWV stelt dat dit normale kosten zijn voor overheidsinstanties van dergelijke grootte.

Er gaat miljarden per jaar aan falende ICT, niet afgemaakte of niet werkende maar wel opgeleverde projecten, projecten die meteen in de prullenbak verdwijnen en meer ongein.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_129603814
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:24 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Als je requirements elke 2-3 jaar ingrijpend wijzigen ben je gewoon kansloos. Geen enkel bedrijf wat daar een systeem voor kan maken wat bestendig is.
Onzin, met een juiste architectuur is dit prima op te vangen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_129603849
Maar goed, we zullen dit maar zien als een overheidsinvestering, dat willen we toch zo graag :P
pi_129603889
En dan tig dienstverleners erbij halen die niet met elkaar samen kunnen werken.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_129603926
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:29 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Onzin, met een juiste architectuur is dit prima op te vangen.
De 360 graden architectuur zeker. Maar ik zou zeggen doe ze een aanbod, als je het echt kan ben je binnen voor de rest van je leven.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 09:35:00 #15
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_129603970
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:20 schreef eleusis het volgende:

[..]

Jah.
Ben jij gek? Altijd ja zeggen op dit soort dingen. Bij falen is het niet jouw schuld, er zijn immers steeds ingrijpende wijzigingen, budgetoverschrijdingen boeien niet, targets hoeven niet gehaald te worden, ideaal!
pi_129604027
3 miljard, pfff, het systeem zal best complex zijn, maar zoo complex ook weer niet. :D

Ik zit zelf in de IT en tsja alles is duur, vooral omdat er in NL zoveel pulp rondloopt die gewoon niet nadenken.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_129604347
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:33 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De 360 graden architectuur zeker. Maar ik zou zeggen doe ze een aanbod, als je het echt kan ben je binnen voor de rest van je leven.
Ken je de de systemen bij het UWV? Dramatische architectuur en dat komt niet alleen door de betrokken ICT partijen,maar door hoe de organisatie is opgezet.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 09:55:51 #18
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_129604429
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:51 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ken je de de systemen bij het UWV? Dramatische architectuur en dat komt niet alleen door de betrokken ICT partijen,maar door hoe de organisatie is opgezet.
De ICT van het UWV geeft inderdaad perfect aan hoe de organisatie zelf in elkaar zit. Net als hun systemen. Log, inefficiënt, slecht onderhouden, slecht uitgevoerde bagger die meer kwaad doet dan goed. Toepasbaar op elke afdeling van die imbiciele faalhazen. :')
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 09:56:47 #19
302853 themole
graaft totaal door.
pi_129604453
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:16 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Exact, plus het feit dat ze zoveel verschillende soorten wetten, oude regelingen en uitzonderingen daarop hebben dat het natuurlijk uiterst lastig samen te vatten is in een ICT-systeem.

Daarbij komt natuurlijk nog eens het Europees aanbesteden waardoor je soms ook nog echte jonge pulpbedrijven je ICT laat doen.
Niet altijd serieus
pi_129604627
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:56 schreef themole het volgende:

[..]

Exact, plus het feit dat ze zoveel verschillende soorten wetten, oude regelingen en uitzonderingen daarop hebben dat het natuurlijk uiterst lastig samen te vatten is in een ICT-systeem.

Daarbij komt natuurlijk nog eens het Europees aanbesteden waardoor je soms ook nog echte jonge pulpbedrijven je ICT laat doen.
Maar dat is dan ook je uitgangspunt. Dus je gaat niet een 'compleet' systeem bouwen, je bouwt modules, afzonderlijke projectjes en je definieert alleen de organisatorische interfaces ipv een complete architectuur in 1 keer.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 10:06:08 #21
302853 themole
graaft totaal door.
pi_129604665
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 10:04 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar dat is dan ook je uitgangspunt. Dus je gaat niet een 'compleet' systeem bouwen, je bouwt modules, afzonderlijke projectjes en je definieert alleen de organisatorische interfaces ipv een complete architectuur in 1 keer.
Dat is idd de beste optie, ik vrees alleen dat de overheid die requirements zo opstelt dat het ICT bedrijf er geen belang bij heeft om het zo op te zetten.
Niet altijd serieus
pi_129604787
Een miljoen per dag, alleen al bij het UWV.
Dat zijn zo'n 30.000 uitkeringen per maand. :')

quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:56 schreef themole het volgende:

De laatste keer dat ik me verdiepte in de aanbesteding randvoorwaarden was het voor jonge bedrijven onmogelijk iets binnen te halen. De laatste keer dat ik een implementatie van dichtbij heb meegemaakt was van een van de grootste bedrijven. Zelden zo'n teringbende gezien.

quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 10:06 schreef themole het volgende:

[..]

Dat is idd de beste optie, ik vrees alleen dat de overheid die requirements zo opstelt dat het ICT bedrijf er geen belang bij heeft om het zo op te zetten.
Precies.
pi_129604793
Na de bouwfraude over een paar jaar de ICT-fraude.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129604999
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 10:06 schreef themole het volgende:

[..]

En wat dacht je van de ICT bedrijven zelf, die hebben ook geen belang bij afzonderlijke projectjes, die hebben liever projecten met een zo groot mogelijke scope in één keer.
  † In Memoriam † vrijdag 2 augustus 2013 @ 10:19:34 #25
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_129605020
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:10 schreef Tem het volgende:
Misschien mensen inhuren die er wel iets van begrijpen.
Dat mag dus niet.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')