Bron: http://www.nieuwsblad.be/(...)dmf20130801_00677947quote:Advocaat wil moordenaars van Jezus Christus voor de rechter slepen
Een advocaat uit Kenia vindt dat Jezus Christus onterecht gekruisigd is en wil nu, bijna 2.000 jaar later, gerechtigheid voor de zoon van God. De advocaat meent zijn zaak en wil ‘de verantwoordelijken’ voor het Internationaal Strafhof in Den Haag slepen.
Het Internationaal Strafhof moet zich binnenkort mogelijk uitspreken over een unieke zaak. De Keniaanse advocaat Dola Indidis heeft de intentie om zijn plannen door te zetten. ‘Het is mijn taak om de waardigheid van Jezus Christus hoog te houden’, zegt hij. ‘Ik ben naar het Internationaal Strafhof geweest
Indidis vindt het proces dat Jezus kreeg ‘discriminerend en onrechtvaardig, een schending van zijn mensenrechten’. ‘Het bewijs van zijn onschuld staat overduidelijk te lezen in de Bijbel. En met de Bijbel valt niet te discussiëren’, zegt de advocaat.
'De daders'
De ‘daders’ in zijn ogen zijn de landen Italië en Israël, maar ook de Romeinse prefect Pontius Pilatus en keizer Tiberius. Hij zet Italië erbij omdat het land volgens hem de verantwoordelijkheid draagt voor wat Pilatus en Tiberius bijna 2.000 jaar geleden gedaan hebben.
Het Internationaal Strafhof in Den Haag heeft zijn eerste verzoek tot een onderzoek afgewezen, maar toch blijft de advocaat optimistisch. ‘Er is veel kans op succes. Ik hoop alleen dat het nog tijdens mijn leven gebeurt.
Het Strafhof doet die hoop echter teniet. ‘Zelfs als we de zaak zouden willen bekijken, we zijn er niet eens bevoegd voor. Wij behandelen geschillen tussen staten. Het is dus niet mogelijk om er gevolg aan te geven.’
De bijbel dus.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:43 schreef MichaelScott het volgende:
Op basis van welk bewijs denkt hij dat hij een kans maakt?
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:55 schreef Charismatisch het volgende:
Die advocaat hoeft niets meer te doen...
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:36 schreef Chewie het volgende:
Maar Jezus was toch gestorven voor onze zonden?
Het was toch een beetje een anticlimax geweest als Jezus was gestorven voor onze zonden op 76 jarige leeftijd na een ziektebed van 6 maanden.
Idd, het op gruwelijke wijze doodmartelen van Jezus was de hele reden voor zijn bestaan volgens God. Dus als je het Bijbels wil aanpakken moet je God aanklagen als de "vader" die een kind voor dit doel verwerkte.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:36 schreef Chewie het volgende:
Het was toch een beetje een anticlimax geweest als Jezus was gestorven voor onze zonden op 76 jarige leeftijd na een ziektebed van 6 maanden.
Volgens mij is er geen enkel historisch bewijs dat Jezus van Nazareth daadwerkelijk heeft bestaan.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:29 schreef Grouch het volgende:
Als je het daadwerkelijk juridisch wil aanpakken.. tsja. Heeft men een kopie van de aanklacht ? De Bijbel claimt wel vanalles, maar misschien was hij gewoon een belastingfraudeur. Of een uitbuiter van illegale Polen. Of een kinderlokker. Of een kannibaal.
Aanklacht plz !
Je bent duidelijk iemand die het Woord niet kent. Welke sterveling kan 40 dagen en 40 nachten zonder voedsel door de woestijn trekken en daarna nog steeds niet vallen voor verleidingen van Satan? Jezus had nog steeds op Aarde kunnen zijn, maar heeft plaatsgenomen aan de rechterhand van Zijn vader en heeft ons een nieuwe Trooster gestuurd, de Heilige Geest.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:36 schreef Chewie het volgende:
Misschien kan iemand deze meneer uitleggen dat de Romeinen uitgestorven zijn, en dat de moderne Italianen nazaten zijn van hun slavenrassen.quote:'De daders'
De ‘daders’ in zijn ogen zijn de landen Italië en Israël, maar ook de Romeinse prefect Pontius Pilatus en keizer Tiberius. Hij zet Italië erbij omdat het land volgens hem de verantwoordelijkheid draagt voor wat Pilatus en Tiberius bijna 2.000 jaar geleden gedaan hebben.
hij heeft zich helemaal niet opgehangenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:24 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Je bent duidelijk iemand die het Woord niet kent. Welke sterveling kan 40 dagen en 40 nachten zonder voedsel door de woestijn trekken en daarna nog steeds niet vallen voor verleidingen van Satan? Jezus had nog steeds op Aarde kunnen zijn, maar heeft plaatsgenomen aan de rechterhand van Zijn vader en heeft ons een nieuwe Trooster gestuurd, de Heilige Geest.
Jezus wist dat een van Zijn discipelen hem zou verraden en overleveren. Jezus heeft er bewust voor gekozen om niet te vluchten. Judas, de lafaard, heeft zich direct na de kruisiging verhangen.
Moord verjaard niet.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:36 schreef Minipizza het volgende:
Ik denk niet dat hij veel kans heeft, de zaak zal inmiddels wel verjaard zijn.
een terechtstelling is geen moord.quote:
Ik noem het gewoon politieke moord. Jezus, het is de zoon van God, de hoogste autoriteit nog wel.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:41 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
een terechtstelling is geen moord.
En Jezus brak volgens de bijbel (zoals de christenen hem interpreteren) de wet en de straf die daarop stond in die tijd is kruisiging.
http://simple.wikipedia.org/wiki/Dogmaquote:En met de Bijbel valt niet te discussiëren’, zegt de advocaat.
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Misschien kan iemand deze meneer uitleggen dat de Romeinen uitgestorven zijn, en dat de moderne Italianen nazaten zijn van hun slavenrassen.
Wrongfull Death for the monetairy gain = murderquote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:41 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
een terechtstelling is geen moord.
En Jezus brak volgens de bijbel (zoals de christenen hem interpreteren) de wet en de straf die daarop stond in die tijd is kruisiging.
Jezelf uitgeven voor koning (wat Jezus deed volgens veel christenen) was strafbaar, alleen de senaat had de bevoegdheid iemand tot koning te benoemen, ieder ander die dat deed in het keizerrijk pleegde hoogverraad.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 02:21 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Wrongfull Death for the monetairy gain = murder
Die Keniaan snapt het inderdaad niet echt.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:36 schreef Chewie het volgende:
En God vond dat Jezus dood moestquote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:43 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ik noem het gewoon politieke moord. Jezus, het is de zoon van God, de hoogste autoriteit nog wel.
Ik wil hem sowieso als getuige horen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 08:41 schreef Pharkus het volgende:
Dat was toch allemaal God's wil? Lijkt me het beste om hem dan maar aan te klagen.
You can't beat them at their own gamequote:Op donderdag 1 augustus 2013 19:35 schreef Peunage het volgende:
Israël aanklagen
Als hij echt denkt dat hij er geld uit kan slepen komt hij bedrogen uit.
Hoe noem je iemand die in Rome woont?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Misschien kan iemand deze meneer uitleggen dat de Romeinen uitgestorven zijn, en dat de moderne Italianen nazaten zijn van hun slavenrassen.
iemand die in rome woont, als je zijn naam weet noem je zijn naamquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoe noem je iemand die in Rome woont?
Een Romein, maar dat is dus feitelijk incorrect, want het zijn geen ECHTE Romeinen. Niet de mensen die ooit half Europa en een groot deel daarbuiten in hun greep hadden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een Italiaan.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Inderdaad, anders had de vrijdag voor Pasen wel Slechte Vrijdag geheten.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:38 schreef -Strawberry- het volgende:
Het feit dat hij aan het kruis werd gehangen was juist heel belangrijk voor gelovigen, omdat hij 'stierf voor onze zonden'. Als dat niet was gebeurd, was dat toch juist negatief geweest? Ik volg het niet meer.
Dat gaat nog lastig worden. Het gebeurt immers niet dagelijks dat een verkracht persoon nog een maagd is.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 16:02 schreef Wespensteek het volgende:
Ik ga ook een aanklacht indienen wegens de verkrachting van Maria.
Lijkt mij dat het ongevraagd zwanger maken zonder meer het binnendringen van het lichaam is. Volgens de huidige wet is het zonder meer strafbaar hoe hij het ook voor elkaar heeft gekregen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 16:18 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat gaat nog lastig worden. Het gebeurt immers niet dagelijks dat een verkracht persoon nog een maagd is.
Met de huidige technologie is het zondermeer mogelijk een maagd zwanger te maken.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 16:18 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat gaat nog lastig worden. Het gebeurt immers niet dagelijks dat een verkracht persoon nog een maagd is.
De flashbacks kunnen opgenomen worden bij het Heilig Land Stichting.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:00 schreef .PRISM het volgende:
Goed voer voor een nieuwe aflevering van Cold Case.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |