en 16 maanden
 en 16 maanden   

Sorry voor de late reactiequote:

nee, gelukkig niet
 nee, gelukkig niet    

voor Kyara
 voor Kyara

Ik heb net 3 doosjes besteldquote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:31 schreef Kyara het volgende:
nee, denk dat ik die maar eens ga bestellen...
medicijnen.nl geloof ik he?

Mijn kraam zei dat als ze de borstvoedingstechniek goed doorhebben, een speentje niet zo'n probleem hoeft te zijn, maar ze raadde het mij nog af omdat mijn dochter al niet goed groeide en door een speen misschien te lang tevreden zou zijn en dus voedingen zou overslaan.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:45 schreef Stansfield het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het gebruik van een speentje bij borstvoeding. Die gebruikte we wel toen we nog aan het kolven waren. Maar toen we weer overstapte op borstvoeding en dat lukte zij de kraamhulp dat je nu geen speentje meer moet gebruiken. Maar vandaag merkte we dat ze dat toch wel lekker vindt om in slaap te komen. Mag je nou helemaal geen speentje meer gebruiken. Of moet je het gewoon niet te veel gebruiken en heb je dan geen last van tepel speen verwarring?

He, daar zat je nou net op te wachten...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:47 schreef Kyara het volgende:
Ik ga morgen eens kijken.
Mijn moeder was er vandaag en voor het eerst een stomme reactie. Dat ze nu misschien wel klaar waren met de bv? Nou denk het niet, ze eten nogniets er naast of zo.

tepel speen verwarring gaat voornamelijk over de flessenspeen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:45 schreef Stansfield het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het gebruik van een speentje bij borstvoeding. Die gebruikte we wel toen we nog aan het kolven waren. Maar toen we weer overstapte op borstvoeding en dat lukte zij de kraamhulp dat je nu geen speentje meer moet gebruiken. Maar vandaag merkte we dat ze dat toch wel lekker vindt om in slaap te komen. Mag je nou helemaal geen speentje meer gebruiken. Of moet je het gewoon niet te veel gebruiken en heb je dan geen last van tepel speen verwarring?

Jammer zo'n reactie! die is best vaak bij jullie toch? ze ziet wel hoe belangrijk het is voor jou en voor je meiden! je zou denken dat ze jou meer erin kan steunenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:47 schreef Kyara het volgende:
Ik ga morgen eens kijken.
Mijn moeder was er vandaag en voor het eerst een stomme reactie. Dat ze nu misschien wel klaar waren met de bv? Nou denk het niet, ze eten nogniets er naast of zo.

soort schraal gevoel, alsof E al uren aaneengesloten heeft gedronken
 soort schraal gevoel, alsof E al uren aaneengesloten heeft gedronken  

Overwegend positief of negatief?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:10 schreef Kyara het volgende:
Klinkt niet fijn LB.
Klinkt trouwens wel herkenbaar, ik heb dat ook een tijdje gehad. Kwam ineens en wat ook ineens weer over. Geen idee wat het was maar blij dat het weg was.
Ik heb vandaag gevoed midden in een overvolle Duitse cafetaria/lunchroomachtig ding en ik vond het best wel grappig om de verschillende reacties te peilen.

maar hij maakte er maar een grapje van, dat de kinderen zo te zien al voorzien waren
  maar hij maakte er maar een grapje van, dat de kinderen zo te zien al voorzien waren  

), maar ze is nog geen 48 uur oud, dus het gaat goedkomen!
 ), maar ze is nog geen 48 uur oud, dus het gaat goedkomen!

En goed om wat te kolven als ze zelf niet drinkt, ik wou dat ik dat ook had gedaan.
 En goed om wat te kolven als ze zelf niet drinkt, ik wou dat ik dat ook had gedaan. 

Gefeliciteerd!quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:51 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik ga proberen hier wat mee te lezen.
Eergisteren bevallen. Mijn meisje had de eerste dag nog erg veel last van ingeslikt vruchtwater, maar begint wel steeds beter aan te happen. Vannacht de eerste krampjes, echt zielig!
Ik kolf wel als ze niet aan wil happen, en de eerste druppels heb ik daar gespot en ook aan haar kunnen geven. Ik vind het wel weer pittig(en die onzekerheid op dit moment.), maar ze is nog geen 48 uur oud, dus het gaat goedkomen!

Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter Laiveneertiekje
 Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter Laiveneertiekje  Hoop dat ze de borst snel onder de knie krijgt en lekker gaat groeien op jouw melk!
 Hoop dat ze de borst snel onder de knie krijgt en lekker gaat groeien op jouw melk! Fijn dat het lekker gaat daar!
 Fijn dat het lekker gaat daar! Maar dit klinkt wel grappig, dus de volgende keer ga ik ook eens proberen op te letten!
 Maar dit klinkt wel grappig, dus de volgende keer ga ik ook eens proberen op te letten!

Bij ons gaat het ook met tepelhoedjes. Pas weer een keer zonder geprobeerd. Maar dan glijdt ze er gewoon vanaf. Dus lekker met tepelhoedjes. Niks aan het handje.quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:04 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ze was vanmorgen in totaal 350 gram afgevallen, dus in overleg toch elke keer maar 20 mL bijvoeding tot de borstvoeding goed op gang is. Verloskundig en kraamhulp vonden het niet heel dringend nodig, maar wel even goed om te doen.
Afgelopen kolfsessie kon ik iig iets in een spuitje opzuigen, en dat heeft ze gehad. En voor dag 2/start dag 3 is het al heel mooi dat het zoveel is.
We gaan morgen wel even tepelhoedjes halen, het aanhappen is wat erg moeizaam op dit moment.

Hoe oud is haar baby? Dat dat zo snel gaat, nu ben ik bang!quote:Op zondag 11 augustus 2013 20:42 schreef LadyBlack het volgende:
Een van mijn vriendinnen is net gestopt met borstvoeding; ze was van 2x kolven op het werk naar 1x gegaan (bij 36 uur werken), en voedde thuis alleen nog 's ochtends. Nu weet ik wel weer waar ik het voor doe, dat stomme kolven op mn werk! Kan me er echt niets bij voorstellen dat ik mn meiske nooit meer aan de borst zou hebben

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |