abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129538304
quote:
'Stranden rookvrij? Je mag ook niks meer hier'

Rokende Nederlanders die vakantie vieren in Frankrijk, moeten goed opletten waar ze een sigaret opsteken. De Franse regering wil, na cafés en kantoren, ook de stranden rookvrij maken. Vooral om kinderen niet in de rook van anderen te laten zitten. 'Maar die rook waait toch gewoon weg?'

'Ik begin het nou wel een beetje zat te worden hoor!' zegt Isabelle Fresard (51) donderdag in het Algemeen Dagblad. 'Op het werk mag het niet meer, in cafés en restaurants mag het niet meer. En nu worden zelfs de stranden rookvrij! Je mag helemaal niks meer in dit land!'

Fresard zit op de boulevard van het strand van Ouistreham, in het Franse Normandië. Eigenlijk zat ze óp het strand, maar ze trok haar witte zomerjurk aan, wandelde terug naar de boulevard en stak daar een sigaret op. Want: roken op het strand is verboden. Bij de ingang hangen verbodsborden en asbakken. 'Ik snap wel dat mensen peuken vies vinden op het strand,' zucht Fresard. 'Maar de rook? Kom op zeg, die waait toch gewoon weg? Wie heeft daar nou last van?'

Verbodsborden
Romain (24) en Ophélie (21) liggen in het zand, in zwembroek en bikini. 'Nou, ik vind het echt stinken als iemand naast me zit te roken,' zegt Romain. 'Het is smerig,' vult Ophélie aan. 'Maar eerlijk gezegd wist ik niet dat het hier niet mocht. We zijn gekomen omdat dit strand lekker dichtbij ons huis is. Staan er echt verbodsborden?'

Ouistreham besloot in het voorjaar van 2012 om een deel van het 3 kilometer lange Normandische strand rookvrij te maken. Wie er toch één opsteekt aan zee, krijgt een symbolische boete van 11 euro. Ouistreham werkt samen met de nationale kankerbestrijding, La Ligue contre le Cancer. Die deelt officiële labels uit aan Franse steden die hun stranden afsluiten voor rokers. Volgens de liga overlijden per jaar 60.000 mensen aan de gevolgen - direct of indirect - van roken.
Bron: AD
Roken op het strand willen verbieden. :')
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:33:37 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129538378
Maar goed, gejankzak genoeg, het gaat maar om 1 strand in Frankrijk. Een niet roken strand, ga lekker naar een ander strand.
De hysterie is genoeg geweest, nu even diep ademhalen, als je dat nog kan er ophouden met huilen en het algemeen dagblad of HLN moet je sowieso niet lezen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:33:39 #3
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_129538379
Ik ben wel erg benieuwd naar die auto van DS4 die niemand kan ruiken en tegelijkertijd gezonde lucht en puur stikstof uitstoot. Hoewel hij dat van die gezonde lucht niet gezegd had natuurlijk.

Hoe het ook zij: hee DS4, ik heb last van die stinkauto van je, en ik vind dat ie van de weg af moet.

Klinkt onredelijk he? Precies m'n punt,want met dat gezeik op die rokers is het precies hetzelfde.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:35:15 #4
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_129538427
quote:
10s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:33 schreef ErikT het volgende:
Ik ben wel erg benieuwd naar die auto van DS4 die niemand kan ruiken en tegelijkertijd gezonde lucht en puur stikstof uitstoot. Hoewel hij dat van die gezonde lucht niet gezegd had natuurlijk.

Hoe het ook zij: hee DS4, ik heb last van die stinkauto van je, en ik vind dat ie van de weg af moet.

Klinkt onredelijk he? Precies m'n punt,want met dat gezeik op die rokers is het precies hetzelfde.
Want autorijden en roken is natuurlijk exact hetzelfde :') Je snapt werkelijk niet dat tabak een genotsmiddel is?
Don't let my username fool you...
pi_129538431
Voor huurhuizen zou je eigenlijk gewoon een hok moeten kunnen kopen waar de rokers in mogen roken (rokers betalen het zelf). Dit hok na de verhuizing weggooien en het huurhuis is veilig. Hok zet je bijvoorbeeld neer in de tuin (soort van telefooncel). Kosten? 500 euro moet het voor te doen zijn.
pi_129538450
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, gejankzak genoeg, het gaat maar om 1 strand in Frankrijk. Een niet roken strand, ga lekker naar een ander strand.
De hysterie is genoeg geweest, nu even diep ademhalen, als je dat nog kan er ophouden met huilen en het algemeen dagblad of HLN moet je sowieso niet lezen
Dit is nog maar het begin, straks geld dit op elk strand en in elk park in heel europa
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:37:29 #7
45206 Pietverdriet
pi_129538480
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:36 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Dit is nog maar het begin, straks geld dit op elk strand en in elk park in heel europa
En worden de pensioenen onbetaalbaar
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:37:36 #8
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_129538484
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:35 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Want autorijden en roken is natuurlijk exact hetzelfde :') Je snapt werkelijk niet dat tabak een genotsmiddel is?
Waarom zou het exaxt hetzelfde moeten zijn dan? Voor DS4 is autorijden overigens toevallig ook een genotsmiddel.

Ik snap perfect dat tabak een genotsmiddel is. Ik snap niet waarom mensen zich er zo over aanstellen. En ik snap niet waarom overlast alleen kan van een genotsmiddel. Als er een vliegtuig op je hoofd valt, heb je er dan geen last van, omdat het een vervoermiddel is?
pi_129538490
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:35 schreef .PRISM het volgende:
Voor huurhuizen zou je eigenlijk gewoon een hok moeten kunnen kopen waar de rokers in mogen roken (rokers betalen het zelf). Dit hok na de verhuizing weggooien en het huurhuis is veilig. Hok zet je bijvoorbeeld neer in de tuin (soort van telefooncel). Kosten? 500 euro moet het voor te doen zijn.
Wat een raar voorstel, tabak is een legaal product wat je dus op elke plek die je wenst zou moeten mogen gebruiken.
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:38:45 #10
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_129538503
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:37 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Wat een raar voorstel, tabak is een legaal product wat je dus op elke plek die je wenst zou moeten mogen gebruiken.
Dat is niet zo'n best argument. Een auto is ook een legaal product, maar je mag er niet mee op de stoep.
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:39:09 #11
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_129538515
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:36 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Nou, dan openen de rokers maar een privé-rokenstrand. Als er vraag naar is, moet dat vanzelf lukken.
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:39:20 #12
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_129538521
quote:
Er zijn zo veel legale producten die je niet op alle plekken mag gebruiken.
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_129538535
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:39 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nou, dan openen de rokers maar een privé-rokenstrand. Als er vraag naar is, moet dat vanzelf lukken.
ja ja dat dacht je ook zeker toen je niet meer mocht roken in het vliegtuig... dan begin je maar een airline voor rokers.
pi_129538538
Met een vergunning is een vuurwapen ook legaal. Die mag je godzijdank ook niet overal gebruiken, ondanks dat je een vergunning hebt.
Ja doei.
pi_129538547
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:35 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Racen wat DS4 doet is geen adrealine kick dus genots middel voor hem? Totaal nutteloos voor de maatschappij. Leuk voor zijn kick.
pi_129538549
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:40 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

ja ja dat dacht je ook zeker toen je niet meer mocht roken in het vliegtuig... dan begin je maar een airline voor rokers.
Gat in de markt. Je gaat rijk worden, ik zweer 't je.
Ja doei.
pi_129538565
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Racen wat DS4 doet is geen adrealine kick dus genots middel voor hem? Totaal nutteloos voor de maatschappij. Leuk voor zijn kick.
Racen doet hij dan ook op de daarvoor bestemde plaatsen, en niet op de openbare weg, neem ik aan.
Ja doei.
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:41:01 #18
92926 Joipoidoipoipoi
pi_129538567
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:40 schreef arjan1212 het volgende:
Nee, dan wacht je gewoon tot je het vliegtuig weer uit bent.
pi_129538577
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Gat in de markt. Je gaat rijk worden, ik zweer 't je.
Nee dan word ik door de Amerikaanse luchtvaart autoriteit opgepakt en krijg ik 10 jaar cel.
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:41:17 #20
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_129538581
quote:

[..]

Hij doet het wel op speciaal daarvoor aangelegde plaatsen, niet in de openbare ruimte. Oeh, ik zie een vergelijking met rokers...
pi_129538585
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:41 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Nee dan word ik door de Amerikaanse luchtvaart autoriteit opgepakt en krijg ik 10 jaar cel.
Wel goed voor FOK! dus. Ik zeg doen.
Ja doei.
pi_129538618
Dan vraag ik een speciale internetverbinding aan, waarmee ik alleen op fok.nl kan komen, zodat ik hier 18 uur per dag kom.
pi_129538639
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:41 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Hij doet het wel op speciaal daarvoor aangelegde plaatsen, niet in de openbare ruimte. Oeh, ik zie een vergelijking met rokers...
Zit er dan een afzuiging op de openbare ruimte om daar zonder enige emmisie te komen en te racen. Zodat niemand dan maar ook een beetje last van zijn uitlaatgassen zou kunnen ondervinden / statistisch 1 dagje korter te leven. Nee he, dus precies hetzelfde.
pi_129538661
Ik snap niet dat die Fransen ueberhaupt nog die sigaretten kunnen ruiken over de lucht van hun eigen stinkoksels heen.

Ik pleit voor een verbod op Fransen op de stranden. Of in ieder geval een verbod op Fransen die geen deodorant gebruiken.
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:44:26 #25
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_129538670
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:41 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Rijden in z'n normale auto toch niet? Waarom is de overlast, de pure overlast, nou zo anders van uitlaatgassen dan van een sigaret?
Zijn uitlaatgassen dan wel weer overlastgevend als de automobilist ook op de fiets had kunnen gaan?
pi_129538734
En terecht. Ik zit niet te wachten op mensen met zo'n vieze stinkstok.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_129538740
Die overlast van rokers is minder dan die van auto's , maar rokers zijn gewoon slecht, en die moeten allemaal stoppen
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:48:22 #28
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_129538773
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zit er dan een afzuiging op de openbare ruimte om daar zonder enige emmisie te komen en te racen. Zodat niemand dan maar ook een beetje last van zijn uitlaatgassen zou kunnen ondervinden / statistisch 1 dagje korter te leven. Nee he, dus precies hetzelfde.
Daar is een vergunning om daar te mogen racen en bijvoorbeeld rijden met te luide uitlaatsystemen mag er ook niet, zodat het teveel overlast geeft. En om er te komen, is een doel. Tja, zo kunnen we alle vakantie ook wel afschaffen, ook het kopen van sigaretten is overbodig, dus niet meer voor sigaretten naar het tankstation he...

quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:44 schreef ErikT het volgende:

[..]

Rijden in z'n normale auto toch niet? Waarom is de overlast, de pure overlast, nou zo anders van uitlaatgassen dan van een sigaret?
Zijn uitlaatgassen dan wel weer overlastgevend als de automobilist ook op de fiets had kunnen gaan?
Je snapt het verschil tussen sigaretten en autorijden echt niet? :') Het "ja, maar zij mogen het ook" argument begint een beetje te vervelen eerlijk gezegd...
pi_129538823
Sigaretten kopen bij een tankstation of supermarkt word in september verboden, want de sp heeft een wetsvoorstel ingediend en er is een meerderheid voor, alle partijen stemmen voor behalve de vvd en de pvv.
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:51:37 #30
92926 Joipoidoipoipoi
pi_129538869
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:47 schreef arjan1212 het volgende:
Die overlast van rokers is minder dan die van auto's , maar rokers zijn gewoon slecht, en die moeten allemaal stoppen
Hou toch eens op man, met die slachtofferrol van je. :D

Rokers zijn heus niet per definitie slechte mensen. Roken is slecht.
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:52:29 #31
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_129538899
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:48 schreef Metalfreak het volgende:
Je snapt het verschil tussen sigaretten en autorijden echt niet? :')
Ik snap het verschil perfect, maar jij beweert dat overlast op zich anders is door de bron. Dat bestrijd ik. De mate van overlast is toch niet afhankelijk van de functie van het ding waar de overlast vandaan komt? Dat poneer jij.

quote:
Het "ja, maar zij mogen het ook" argument begint een beetje te vervelen eerlijk gezegd...
Je snapt ook helemaal niks van het argument. Het argument luidt namelijk: auto's veroorzaken ook overlast, en daar loopt ook niet iedereen continu over te zeiken. Over een beetje rook is dat wél het geval.
En daarom: stel je niet zo aan, zeikers over rook.
pi_129538903
Nou en? Er is zoveel slecht, je hebt nog steeds de vrijheid om dingen te doen die slecht voor je gezondheid zijn.
pi_129538917
quote:
10s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:51 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Hou toch eens op man, met die slachtofferrol van je. :D

Rokers zijn heus niet per definitie slechte mensen. Roken is slecht.
Jawel joh, alle rokers zijn slechte mensen. Verdorven, en zouden allemaal opgesloten moeten worden, want rokers zijn een soort van sluipmoordenaars, met hun peuken, die expres in de buurt gaan staan roken van mensen die ze niet mogen, en dan vooral de anti-rokers.

[/sarcasme]
Ja doei.
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:53:51 #34
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_129538933
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:50 schreef arjan1212 het volgende:
Sigaretten kopen bij een tankstation of supermarkt word in september verboden, want de sp heeft een wetsvoorstel ingediend en er is een meerderheid voor, alle partijen stemmen voor behalve de vvd en de pvv.
Dat lijkt me dan wel weer terecht. De verkoop van ongezonde producten mag je best een beetje bemoeilijken. Dit is weer een heel andere discussie.
pi_129538942
Ja dat zeggen jullie toch heel de tijd..
pi_129538968
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:54 schreef arjan1212 het volgende:
Ja dat zeggen jullie toch heel de tijd..
Nee, we zeggen wel de hele tijd dat je een jankzak bent.
Ja doei.
pi_129538975
En dat is niet omdat je een roker bent :')_!
Ja doei.
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:55:19 #38
39333 Zelva
pi_129538981
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:47 schreef arjan1212 het volgende:
Die overlast van rokers is minder dan die van auto's
Wat jij vindt, is geen wet. Sigarettenrook slaat direct op mijn longen en ik krijg meteen problemen met mijn astma, dat heb ik van auto's niet.

Mensen die beweren dat het hetzelfde is, zijn vooral hilarisch.
pi_129538984
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:53 schreef ErikT het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan wel weer terecht. De verkoop van ongezonde producten mag je best een beetje bemoeilijken. Dit is weer een heel andere discussie.
Oke dus de supermarkt mag geen snoep , chips enz meer verkopen, daarvoor moet je naar de 'luxe lekkere dingen winkel' en alles wat je daar kan kopen word 15 keer zo duur.
pi_129539016
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:55 schreef motorbloempje het volgende:
En dat is niet omdat je een roker bent :')_!
Nee zeker omdat ik een roker ben, die voor mijn grondwettelijke recht op vrijheid opkom.
pi_129539049
Nee, omdat je gewoon een jankzakkige calimero bent.
Ja doei.
pi_129539081
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:48 schreef Metalfreak het volgende:

Daar is een vergunning om daar te mogen racen en bijvoorbeeld rijden met te luide uitlaatsystemen mag er ook niet, zodat het teveel overlast geeft. En om er te komen, is een doel. Tja, zo kunnen we alle vakantie ook wel afschaffen, ook het kopen van sigaretten is overbodig, dus niet meer voor sigaretten naar het tankstation he...

Ik wil helemaal niets afschaffen maar word gewoon doodziek van het verbodsfetish die er bij een steeds grotere groep van de bevolking heerst. En wil gewoon de verboden in perspectief ten opzichte van elkaar laten zien.

Over viezigheid buiten. Ik heb een warmteterugwinning systeem. Daarin zitten een ingaande en een uitgaande filter. De ingaande filter van de buitenlucht kan ik elke 3 maanden vervangen want die is dan gewoon gitzwart van de buitenlucht. Dan woon ik niet eens direct aan een weg vanwege 12 hoog wonen. De binnenlucht filter waar gemiddelde 2 a 3 sigaretten per dag doorheen gaan hoef ik maar eens in de 12 maanden te vervangen en dan is deze een beetje grijzig ipv het vieze zwarte van de buitenlucht.
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:59:07 #43
45206 Pietverdriet
pi_129539092
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:57 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, omdat je gewoon een jankzakkige calimero bent.
Qft
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:01:18 #44
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_129539160
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:52 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ik snap het verschil perfect, maar jij beweert dat overlast op zich anders is door de bron. Dat bestrijd ik. De mate van overlast is toch niet afhankelijk van de functie van het ding waar de overlast vandaan komt? Dat poneer jij.

[..]

Je snapt ook helemaal niks van het argument. Het argument luidt namelijk: auto's veroorzaken ook overlast, en daar loopt ook niet iedereen continu over te zeiken. Over een beetje rook is dat wél het geval.
En daarom: stel je niet zo aan, zeikers over rook.
En daar wordt door overheden en autofabrikanten ook hard aan gewerkt om dat te verminderen. Vandaar dat er emissie-eisen zijn die steeds strikter gezet worden, daar wordt hard aan gewerkt om dat te verminderen, maar dat gaat natuurlijk niet in één keer. Kijk maar eens naar de zgn. Umweltzones in Duitse steden, na een x aantal jaar mag je alleen nog de stad in met een groene sticker op je voorruit. Er wordt op dat vlak heel veel gedaan. Ik heb rokers nog nooit iets zien doen om hun uitstoot terug te dringen.

Waarom je trouwens als je kritisch bent over roken meteen een zeikerd of een anti-rooknazi bent vraag ik mij altijd af. Rokers kunnen voor overlast zorgen, waarom is dat zo moeilijk te accepteren?
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:03:25 #45
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_129539230
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:55 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Oke dus de supermarkt mag geen snoep , chips enz meer verkopen, daarvoor moet je naar de 'luxe lekkere dingen winkel' en alles wat je daar kan kopen word 15 keer zo duur.
Nee, dat vind ik toch net anders. Want snoep en chips met mate is niet per sé ongezond.

Roken ontmoedigen met accijns vind ik op zich geen slecht idee, hoewel het niet uit de hand moet lopen. (Zoals je zelf zegt: zelfbeschikking en er zijn zoveel dingen ongezond.)
Het weren van rokers overal en het gezeik op hen vind ik daarentegen nogal een triest verschijnsel.
pi_129539244
Je hebt alleen last van iemand die rookt als je astma of bronchitis hebt, elke andere reden is gewoon onzin.
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:05:22 #47
39333 Zelva
pi_129539288
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:03 schreef arjan1212 het volgende:
elke andere reden is gewoon onzin.
Wat een goede beargumentering ^O^
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:07:05 #48
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_129539338
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:01 schreef Metalfreak het volgende:
En daar wordt door overheden en autofabrikanten ook hard aan gewerkt om dat te verminderen. Vandaar dat er emissie-eisen zijn die steeds strikter gezet worden, daar wordt hard aan gewerkt om dat te verminderen, maar dat gaat natuurlijk niet in één keer. Kijk maar eens naar de zgn. Umweltzones in Duitse steden, na een x aantal jaar mag je alleen nog de stad in met een groene sticker op je voorruit. Er wordt op dat vlak heel veel gedaan.
Weet ik, en dat is mooi.

quote:
Ik heb rokers nog nooit iets zien doen om hun uitstoot terug te dringen.
Ze proberen anders zoveel mogelijk rook binnen te krijgen. ;)
Zonder dollen: ze proberen echt wel de overlast te beperken. Ik ken geen roker die iedereen maximaal veel rook in z'n gezicht blaast.

quote:
Waarom je trouwens als je kritisch bent over roken meteen een zeikerd of een anti-rooknazi bent vraag ik mij altijd af. Rokers kunnen voor overlast zorgen, waarom is dat zo moeilijk te accepteren?
Het onderwerp was vandaag: mensen die last hebben van hun rokende buren. Natuurlijk kan rook voor overlast zorgen, maar om nou voor elk luchtje sigarettenrook mensen van alles te gaan verbieden... het is een afweging tussen rechten van de één en de ander. En ik vind dat in dit geval, de afweging de verkeerde kant op is gemaakt.
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:09:49 #49
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_129539410
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niets afschaffen maar word gewoon doodziek van het verbodsfetish die er bij een steeds grotere groep van de bevolking heerst. En wil gewoon de verboden in perspectief ten opzichte van elkaar laten zien.

Over viezigheid buiten. Ik heb een warmteterugwinning systeem. Daarin zitten een ingaande en een uitgaande filter. De ingaande filter van de buitenlucht kan ik elke 3 maanden vervangen want die is dan gewoon gitzwart van de buitenlucht. Dan woon ik niet eens direct aan een weg vanwege 12 hoog wonen. De binnenlucht filter waar gemiddelde 2 a 3 sigaretten per dag doorheen gaan hoef ik maar eens in de 12 maanden te vervangen en dan is deze een beetje grijzig ipv het vieze zwarte van de buitenlucht.
Juist ja, jij verwoordt ongeveer wat ik bedoel: zet het eens even in het juiste perspectief allemaal ipv te gaan janken om een rookluchtje in de portiek/hal/trappenhuis.
pi_129539552
quote:
10s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:33 schreef ErikT het volgende:
Precies m'n punt,want met dat gezeik op die rokers is het precies hetzelfde.
Je kan gewoon niet zo dom zijn...

Dus negeer ik het maar.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_129539589
quote:

Dat mag ik toch ook bijna nergens?
pi_129539626
Dus omdat jij geen 150 op de snelweg mag rijden, moet als wraak roken verboden worden?
pi_129539706
Ja, dat heb je helemaal goed zo.
Ja doei.
pi_129539757
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:52 schreef ErikT het volgende:

De mate van overlast is toch niet afhankelijk van de functie van het ding waar de overlast vandaan komt?
Wel is het dan van belang voor de vraag of je het zou moeten verbieden of niet. Maatschappelijke functie speelt weldegelijk mee.

Roken kan in rokersruimtes. Een auto kun je niet in afgesloten ruimtes laten rijden (althans, dat is geen doen gelet op de functie) en dus heeft men bedacht dat auto's dure voorzieningen moeten hebben om de uitstoot zoveel mogelijk te beperken.

Kortom: voor zowel roken als autorijden geldt dat er grenzen aan gesteld worden en dat die grenzen steeds verder opschuiven.

Rokers gaan vervolgens als een klein meisje zitten huilen en automobilisten gedragen zich als een kerel en vloeken een keer.
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:22:12 #55
3542 Gia
User under construction
pi_129539779
Ik vind de rook op zich nog niet zo erg, dat verwaait inderdaad.
Maar peuken wegschieten, niet eens gedoofd, dat vind ik asociaal.
Geldt overigens ook voor lipjes van blikjes. Sowieso moet je je rotzooi bij je houden en bij vertrek meenemen.
pi_129539794
-toch maar niet-
pi_129539828
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:17 schreef arjan1212 het volgende:
Dus omdat jij geen 150 op de snelweg mag rijden, moet als wraak roken verboden worden?
Ja, ik maakte de koppeling tussen roken en autorijden. Dat waren helemaal niet die boehoe-roepende rokers.
pi_129539835
verzuurde zeurmensen, die zou men moeten verbieden
<hr>
pi_129539918
Prima, roken doe je - net als religie - maar gewoon lekker thuis.
pi_129539938
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
verzuurde zeurmensen, die zou men moeten verbieden
Inderdaad, al dat verzuurde gezeur over dat rookverbod moet nu maar eens kappen.
pi_129539946
Volgens sommige hier mag je ook niet in je eigen huis roken.
pi_129539961
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Inderdaad, al dat verzuurde gezeur over dat rookverbod moet nu maar eens kappen.
inderdaad afschaffen dus
pi_129539977
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:27 schreef arjan1212 het volgende:
Nee, volgens sommigen mag je niet in het huis dat je huurt van een ander roken. Als het écht je eigen huis is ga je je goddelijke gang maar.
Ja doei.
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:28:22 #64
65918 IBAZ
broeinest
pi_129539989
quote:

[..]

Als sigarettenrook van een huurder overlast veroorzaakt voor de buren, dan mag de huur worden opgezegd. Dat heeft een rechter in het Duitse Düsseldorf woensdag bepaald in een zaak die was aangespannen door een 75-jarige man.
Die werd na 40 jaar door de verhuurder van zijn appartement de wacht aangezegd omdat de buren klaagden over sigarettenrook in het trappenhuis.
Volgens de rechter hoeft een verhuurder het niet te dulden als sigarettenrook voor een ondraaglijke stank zorgt, ook al heeft een huurder het recht om in zijn eigen huis te roken. De huurder beargumenteerde onder meer dat hij er ook niks aan kon doen dat zijn huis niet luchtdicht is.

Bron: http://www.telegraaf.nl/o(...)rden_opgezegd__.html
pi_129540023
Nou nee, alleen als het een vrijstaand huis is waar zich niemand bevind die niet rookt. Dat is dan de enige plek waar je nog mag roken, binnen een aantal jaar.
pi_129540031
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee, volgens sommigen mag je niet in het huis dat je huurt van een ander roken. Als het écht je eigen huis is ga je je goddelijke gang maar.
Mag een eigenaar van een kroeg (of kantoorgebouw, of voetbalstadion, of winkelcentrum etc.) dan ook zelf bepalen of er bij hem binnen gerookt mag worden?
pi_129540038
quote:
oh boehoehoe
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:30:12 #68
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_129540052
quote:
10s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je kan gewoon niet zo dom zijn...

Dus negeer ik het maar.
1. Niet ingaan op argumenten
2. Zeggen dat je het negeert en precies het tegenovergestelde doen.

Gaat lekker vandaag DS4. Hoe zit t nou met al die auto's die gezonde lucht uitstoten? Of was het nou pure stikstof?
pi_129540064
quote:

[..]

inderdaad afschaffen dus
ik speel graag met drilboren bij mensen op de stoep, helaas mag ik dat ook niet omdat het zogenaamd "geluidsoverlast veroorzaakt" volgens de politie... ja, zo zit het ons allemaal wel eens tegen...
pi_129540086
quote:
Nee, je mag geen overlast voor de buren veroorzaken daarmee. Dat is een wezenlijk verschil.

Zo zijn er ook mensen geweest die een verbod kregen omdat ze de hele nacht de buren wakker hielden met neuken. Daarmee is neuken in eigen slaapkamer niet verboden, het ging om de overlast.
pi_129540093
quote:

[..]

Nou, dat vind ik dus ook van mijn drilboor. Maar helaas... kutoverheid met hun verboden.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2013 12:31:46 ]
pi_129540151
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:29 schreef Fides het volgende:

[..]

Mag een eigenaar van een kroeg (of kantoorgebouw, of voetbalstadion, of winkelcentrum etc.) dan ook zelf bepalen of er bij hem binnen gerookt mag worden?
De kleine kroegbazen van mij wel; genoeg mensen die wel willen roken én genoeg mensen die niet willen roken of in een rooklucht willen zitten; de kleine kroegbazen en rokers kunnen daarvan profiteren. Echter grotere publieke gelegenheden, zoals stadia en kantoren en winkelcentra vind ik een ander verhaal. Maar als een kleine kroeg waar al jaren lang paffende stamgasten bijeenkomen lekker roken wil toe blijven staan: be my guest; daar zou de regering van mij best wat soepeler in mogen zijn.
Ja doei.
pi_129540153
quote:
10s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:30 schreef ErikT het volgende:

1. Niet ingaan op argumenten
2. Zeggen dat je het negeert en precies het tegenovergestelde doen.
Wat is nu je klacht? Dat is er niet op in wilde gaan, of dat ik het toch nog deed? Je kan niet over beiden klagen!

quote:
Gaat lekker vandaag DS4. Hoe zit t nou met al die auto's die gezonde lucht uitstoten? Of was het nou pure stikstof?
Waar werd onderstaande zin te moeilijk voor je?

Iedereen is toch bekend met het feit dat auto's verplicht zijn om middels katalysatoren schone lucht uit de uitlaat te blazen?
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:33:44 #74
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_129540157
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:21 schreef DS4 het volgende:
Wel is het dan van belang voor de vraag of je het zou moeten verbieden of niet. Maatschappelijke functie speelt weldegelijk mee.
Ja, dat is inderdaad de volgende stap. Maar kom dan niet met verhalen alsof het onmogelijk is om last te hebben van uitlaatgassen omdat er schone lucht uit uitlaten komt.

quote:
Kortom: voor zowel roken als autorijden geldt dat er grenzen aan gesteld worden en dat die grenzen steeds verder opschuiven.
Juist. En de discussie gaat over de mate van dat opschuiven. En ik vind dat dat wel erg ver gaat met betrekking tot rokers. En jij vindt dat ze uiteindelijk moeten worden opgesloten in een rookhok.
Dat is dus allemaal best, we zijn het niet eens.

quote:
Rokers gaan vervolgens als een klein meisje zitten huilen en automobilisten gedragen zich als een kerel en vloeken een keer.
Ja, je bent echt een held. Met je gejank over een beetje rook in een trappenhuis. Haha.
pi_129540158
Je mag je drilboor tussen 6 uur s'ochtends en 10 uur s'avonds gewoon gebruiken, indien je zelf een stuk beton in je kruiwagen meeneemt en in dat stuk beton in je kruiwagen gaat drilllen, kan niemand je wat maken.
pi_129540216
Het is trouwens een totaal onzinnige vergelijking, roken is normaal , geluidsoverlast veroorzaken niet.
pi_129540227
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:29 schreef Fides het volgende:

[..]

Nee, dat mag niet. Werknemers in die gebouwen hebben namelijk bij wet recht op een rookvrije werkplek. Dat is een wet waar de eigenaar zich aan zal moeten houden. Het feit dat iemand een gebouw bezit betekent niet ineens dat er binnen in dit gebouw geen wetten meer gelden.

Maar ben jij echt zo dom, dat je dit na jaren nog steeds niet snapt?
pi_129540256
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:33 schreef arjan1212 het volgende:
Je mag je drilboor tussen 6 uur s'ochtends en 10 uur s'avonds gewoon gebruiken, indien je zelf een stuk beton in je kruiwagen meeneemt en in dat stuk beton in je kruiwagen gaat drilllen, kan niemand je wat maken.
Ik oefen mijn hobby graag 's nachts uit, dat was ik even vergeten te zeggen. Het liefst als mensen liggen te slapen. Dan gaan ze zeuren over geluidsoverlast, maar ik vind geluidsoverlast eigenlijk wel normaal.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2013 12:38:24 ]
pi_129540273
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:35 schreef arjan1212 het volgende:
Het is trouwens een totaal onzinnige vergelijking, roken is normaal , geluidsoverlast veroorzaken niet.
Ah, stankoverlast veroorzaken is normaal, maar geluidsoverlast veroorzaken niet? Hoezo?
pi_129540281
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:33 schreef ErikT het volgende:

Ja, dat is inderdaad de volgende stap. Maar kom dan niet met verhalen alsof het onmogelijk is om last te hebben van uitlaatgassen omdat er schone lucht uit uitlaten komt.
Ik heb niet gezegd dat het onmogelijk is om er last van te hebben, ik heb gezegd dat een moderne auto niet meer stinkt mits de kat warm is.

quote:
Juist. En de discussie gaat over de mate van dat opschuiven. En ik vind dat dat wel erg ver gaat met betrekking tot rokers. En jij vindt dat ze uiteindelijk moeten worden opgesloten in een rookhok.
Dat is dus allemaal best, we zijn het niet eens.
Ik zeg niet dat ze opgesloten moeten worden, ik heb gezegd dat dat alternatief voor auto's niet bestaat.

Feitelijk mag je in de buitenlucht vrijwel overal roken. Ook op stranden. Nou mag het ergens niet op een strand en boehoe, maar auto's dan? Nou, die mogen op heel veel meer plekken in de buitenlucht niet komen!

En die roker die in zijn eigen woning niet mocht roken is niet verboden om niet te roken in zijn eigen woning, maar om dat zo te doen dat de algemene ruimtes te erg gingen stinken.

quote:
Ja, je bent echt een held. Met je gejank over een beetje rook in een trappenhuis. Haha.
Jij bent aan het janken, niet ik. Ik reageer slechts op een gerechtelijke uitspraak die mij niet per definitie onlogisch voorkomt.
pi_129540290
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, dat mag niet. Werknemers in die gebouwen hebben namelijk bij wet recht op een rookvrije werkplek. Dat is een wet waar de eigenaar zich aan zal moeten houden. Het feit dat iemand een gebouw bezit betekent niet ineens dat er binnen in dit gebouw geen wetten meer gelden.

Daarom moet deze wet ook ingetrokken worden, dat kan als er een meerderheid in de 2de en 1ste kamer voor komt.
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:38:19 #82
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_129540291
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:33 schreef DS4 het volgende:
Wat is nu je klacht? Dat is er niet op in wilde gaan, of dat ik het toch nog deed? Je kan niet over beiden klagen!
Ik heb geen klacht. Ik vind het gewoon schitterend hoe je jezelf presenteert.

quote:
Waar werd onderstaande zin te moeilijk voor je?

Iedereen is toch bekend met het feit dat auto's verplicht zijn om middels katalysatoren schone lucht uit de uitlaat te blazen?
Nergens. Jij zegt dat er schone lucht uit auto's komt. Als ik vervolgens zeg dat jij dus liever aan een uitlaat hangt dan dat je een sigaret rookt, dan heb je dat van die schone lucht opeens niet gezegd (maar dat het niet stinkt) en komt er ineens pure stikstof uit de uitlaat.
pi_129540296
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ah, stankoverlast veroorzaken is normaal, maar geluidsoverlast veroorzaken niet? Hoezo?
Roken stinkt niet.
pi_129540311
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:38 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Daarom moet deze wet ook ingetrokken worden, dat kan als er een meerderheid in de 2de en 1ste kamer voor komt.
Tuurlijk, dat kan. En iedereen in Nederland heeft het recht daar naar te streven. En nu?
pi_129540330
quote:

[..]

Roken stinkt niet.
:')_!

En andere mensen vinden technomuziek geen herrie :')_!
Ja doei.
pi_129540331
quote:

[..]

Roken stinkt niet.
Drillen met een drilboor veroorzaakt ook geen herrie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2013 12:40:07 ]
pi_129540343
vvd pvv of 50plus stemmen natuurlijk.
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:40:18 #88
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_129540350
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:38 schreef DS4 het volgende:
Jij bent aan het janken, niet ik. Ik reageer slechts op een gerechtelijke uitspraak die mij niet per definitie onlogisch voorkomt.
Ja dat zeg ik. Ik zeur over die uitspraak dat mensen niet zo kleinzielig moeten zijn over een beetje sigarettenlucht. Jij vindt dat die jankballen gelijk hebben.
pi_129540364
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:38 schreef ErikT het volgende:
Nergens. Jij zegt dat er schone lucht uit auto's komt. Als ik vervolgens zeg dat jij dus liever aan een uitlaat hangt dan dat je een sigaret rookt, dan heb je dat van die schone lucht opeens niet gezegd (maar dat het niet stinkt) en komt er ineens pure stikstof uit de uitlaat.
Wat ik probeerde duidelijk te maken op kleuterniveau (helaas was dat nog te moeilijk voor je) is dat het feit dat lucht schoon is niet betekent dat deze geschikt is om in te ademen.

Maar goed, ik hoop dat jij nooit een stuk grond koopt met een schone grond verklaring, want dan ga jij de verkoper aanklagen omdat die grond helemaal niet te vreten was!
pi_129540412
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:40 schreef ErikT het volgende:

Ja dat zeg ik. Ik zeur over die uitspraak dat mensen niet zo kleinzielig moeten zijn over een beetje sigarettenlucht. Jij vindt dat die jankballen gelijk hebben.
Nee, ik constateer dat de rechter hen in het gelijk gesteld hebben. Ik kan het achter mijn pc verder niet beoordelen. Jij denkt dat jij dat wel kan. Maar goed, dat is des foks.
pi_129540421
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Drillen met een drilboor veroorzaakt ook geen herrie.
Het veroorzaakt geluid, het is een mening of je het mooi geluid vind of niet. Net als het mijn mening is dat sigaretten lucht niet stinkt, maar lekker ruikt.
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:43:13 #92
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_129540446
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat ik probeerde duidelijk te maken op kleuterniveau (helaas was dat nog te moeilijk voor je) is dat het feit dat lucht schoon is niet betekent dat deze geschikt is om in te ademen.
Ah, dus die schone lucht kan je niet inademen. Ja, dan hebben we een verschillende definitie van schone lucht. Dus als ik het nu goed begrijp komt er geen lucht uit een uitlaat die je kan inademen zonder dat het gezondheidsschade oplevert? En dan bedoel ik niet: minutenlang achtereen. Ik bedoel: op dezelfde wijze waarop iemand een sigaret rookt, dus: af en toe een hijs.

quote:
Maar goed, ik hoop dat jij nooit een stuk grond koopt met een schone grond verklaring, want dan ga jij de verkoper aanklagen omdat die grond helemaal niet te vreten was!
Je moet een beetje langer op je metaforen broeden, want deze raakt kant noch wal.
pi_129540452
Het wordt tijd dat op de verpakking van pakjes sigaretten komt te staan dat je van roken een enorme smoesjesmaker wordt!
pi_129540465
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:42 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Het veroorzaakt geluid, het is een mening of je het mooi geluid vind of niet. Net als het mijn mening is dat sigaretten lucht niet stinkt, maar lekker ruikt.
Ja, dus?
pi_129540481
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dus we gaan nog meer verdelingen in de maatschappij maken door huurders ook nog eens verbieden te roken in het huis wat men huurt. :')
pi_129540490
Ze kunnen er beter opzetten 'het risico bestaat dat als u over 15 stopt met het gebruik van dit product, u een enorme tegenstander van dit product word'
pi_129540496
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Knappe ad hominem hoor, sukkeltje. Ik weet dat dit NU volgens het Nederlands recht niet mag. 15 jaar geleden dacht men hier nog heel anders over, dus het is heus niet een diep verankerd principe of iets dergelijks.

Maar het gaat dus om het principe: Tot hoever zou de beschikking van het eigendomsrecht (en dus het recht om te bepalen of er wel of niet gerookt mag worden in jouw eigen opstal) moeten reiken?

Als je in je eigen huis mag roken, mag dit ook wanneer er een installateur bezig is (desnoods 2 verdiepingen hoger) met je wasmachine? Of wanneer je een praktijk aan huis hebt? Of als jij toevallig shirts verkoopt vanuit je schuur/voorkamer, en jij en je vrouw zijn de enige werknemers van dit bedrijfje (en allebei akkoord gaan met het feit dat er gerookt wordt)?
En wat als dit bedrijfje zich dan verplaatst naar een winkeltje verderop? Of naar een winkelcentrum?
pi_129540497
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:43 schreef DS4 het volgende:
Het wordt tijd dat op de verpakking van pakjes sigaretten komt te staan dat je van roken een enorme smoesjesmaker wordt!
Eerder een ontzettende jankbal.
pi_129540511
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:43 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ah, dus die schone lucht kan je niet inademen. Ja, dan hebben we een verschillende definitie van schone lucht.
Het probleem voor jou is dat ik de gangbare definitie neem.

quote:
Dus als ik het nu goed begrijp komt er geen lucht uit een uitlaat die je kan inademen zonder dat het gezondheidsschade oplevert? En dan bedoel ik niet: minutenlang achtereen. Ik bedoel: op dezelfde wijze waarop iemand een sigaret rookt, dus: af en toe een hijs.
Dat laatste kan zonder al te veel problemen hoor. Wat denk je dat een monteur binnen krijgt. Die afzuigslang wordt vaak genoeg "vergeten".

quote:
Je moet een beetje langer op je metaforen broeden, want deze raakt kant noch wal.
Nee, het gaat je boven jouw pet. Of je wil het niet snappen, dat kan ook.
pi_129540533
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus we gaan nog meer verdelingen in de maatschappij maken door huurders ook nog eens verbieden te roken in het huis wat men huurt. :')
De verhuurder mag gewoon in zijn voorwaarden opnemen dat er niet in zijn object gerookt mag worden. Als je als huurder niet in zo'n huis wil zitten zoek je maar een ander huis.
pi_129540537
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:44 schreef Basp1 het volgende:

Het staat een verhuurder vrij om dat te verbieden net als het houden van huisdieren. Dat is niet nieuw ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')