abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129538304
quote:
'Stranden rookvrij? Je mag ook niks meer hier'

Rokende Nederlanders die vakantie vieren in Frankrijk, moeten goed opletten waar ze een sigaret opsteken. De Franse regering wil, na cafés en kantoren, ook de stranden rookvrij maken. Vooral om kinderen niet in de rook van anderen te laten zitten. 'Maar die rook waait toch gewoon weg?'

'Ik begin het nou wel een beetje zat te worden hoor!' zegt Isabelle Fresard (51) donderdag in het Algemeen Dagblad. 'Op het werk mag het niet meer, in cafés en restaurants mag het niet meer. En nu worden zelfs de stranden rookvrij! Je mag helemaal niks meer in dit land!'

Fresard zit op de boulevard van het strand van Ouistreham, in het Franse Normandië. Eigenlijk zat ze óp het strand, maar ze trok haar witte zomerjurk aan, wandelde terug naar de boulevard en stak daar een sigaret op. Want: roken op het strand is verboden. Bij de ingang hangen verbodsborden en asbakken. 'Ik snap wel dat mensen peuken vies vinden op het strand,' zucht Fresard. 'Maar de rook? Kom op zeg, die waait toch gewoon weg? Wie heeft daar nou last van?'

Verbodsborden
Romain (24) en Ophélie (21) liggen in het zand, in zwembroek en bikini. 'Nou, ik vind het echt stinken als iemand naast me zit te roken,' zegt Romain. 'Het is smerig,' vult Ophélie aan. 'Maar eerlijk gezegd wist ik niet dat het hier niet mocht. We zijn gekomen omdat dit strand lekker dichtbij ons huis is. Staan er echt verbodsborden?'

Ouistreham besloot in het voorjaar van 2012 om een deel van het 3 kilometer lange Normandische strand rookvrij te maken. Wie er toch één opsteekt aan zee, krijgt een symbolische boete van 11 euro. Ouistreham werkt samen met de nationale kankerbestrijding, La Ligue contre le Cancer. Die deelt officiële labels uit aan Franse steden die hun stranden afsluiten voor rokers. Volgens de liga overlijden per jaar 60.000 mensen aan de gevolgen - direct of indirect - van roken.
Bron: AD
Roken op het strand willen verbieden. :')
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:33:37 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129538378
Maar goed, gejankzak genoeg, het gaat maar om 1 strand in Frankrijk. Een niet roken strand, ga lekker naar een ander strand.
De hysterie is genoeg geweest, nu even diep ademhalen, als je dat nog kan er ophouden met huilen en het algemeen dagblad of HLN moet je sowieso niet lezen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:33:39 #3
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_129538379
Ik ben wel erg benieuwd naar die auto van DS4 die niemand kan ruiken en tegelijkertijd gezonde lucht en puur stikstof uitstoot. Hoewel hij dat van die gezonde lucht niet gezegd had natuurlijk.

Hoe het ook zij: hee DS4, ik heb last van die stinkauto van je, en ik vind dat ie van de weg af moet.

Klinkt onredelijk he? Precies m'n punt,want met dat gezeik op die rokers is het precies hetzelfde.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:35:15 #4
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_129538427
quote:
10s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:33 schreef ErikT het volgende:
Ik ben wel erg benieuwd naar die auto van DS4 die niemand kan ruiken en tegelijkertijd gezonde lucht en puur stikstof uitstoot. Hoewel hij dat van die gezonde lucht niet gezegd had natuurlijk.

Hoe het ook zij: hee DS4, ik heb last van die stinkauto van je, en ik vind dat ie van de weg af moet.

Klinkt onredelijk he? Precies m'n punt,want met dat gezeik op die rokers is het precies hetzelfde.
Want autorijden en roken is natuurlijk exact hetzelfde :') Je snapt werkelijk niet dat tabak een genotsmiddel is?
Don't let my username fool you...
pi_129538431
Voor huurhuizen zou je eigenlijk gewoon een hok moeten kunnen kopen waar de rokers in mogen roken (rokers betalen het zelf). Dit hok na de verhuizing weggooien en het huurhuis is veilig. Hok zet je bijvoorbeeld neer in de tuin (soort van telefooncel). Kosten? 500 euro moet het voor te doen zijn.
pi_129538450
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, gejankzak genoeg, het gaat maar om 1 strand in Frankrijk. Een niet roken strand, ga lekker naar een ander strand.
De hysterie is genoeg geweest, nu even diep ademhalen, als je dat nog kan er ophouden met huilen en het algemeen dagblad of HLN moet je sowieso niet lezen
Dit is nog maar het begin, straks geld dit op elk strand en in elk park in heel europa
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:37:29 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129538480
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:36 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Dit is nog maar het begin, straks geld dit op elk strand en in elk park in heel europa
En worden de pensioenen onbetaalbaar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:37:36 #8
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_129538484
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:35 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Want autorijden en roken is natuurlijk exact hetzelfde :') Je snapt werkelijk niet dat tabak een genotsmiddel is?
Waarom zou het exaxt hetzelfde moeten zijn dan? Voor DS4 is autorijden overigens toevallig ook een genotsmiddel.

Ik snap perfect dat tabak een genotsmiddel is. Ik snap niet waarom mensen zich er zo over aanstellen. En ik snap niet waarom overlast alleen kan van een genotsmiddel. Als er een vliegtuig op je hoofd valt, heb je er dan geen last van, omdat het een vervoermiddel is?
pi_129538490
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:35 schreef .PRISM het volgende:
Voor huurhuizen zou je eigenlijk gewoon een hok moeten kunnen kopen waar de rokers in mogen roken (rokers betalen het zelf). Dit hok na de verhuizing weggooien en het huurhuis is veilig. Hok zet je bijvoorbeeld neer in de tuin (soort van telefooncel). Kosten? 500 euro moet het voor te doen zijn.
Wat een raar voorstel, tabak is een legaal product wat je dus op elke plek die je wenst zou moeten mogen gebruiken.
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:38:45 #10
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_129538503
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:37 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Wat een raar voorstel, tabak is een legaal product wat je dus op elke plek die je wenst zou moeten mogen gebruiken.
Dat is niet zo'n best argument. Een auto is ook een legaal product, maar je mag er niet mee op de stoep.
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:39:09 #11
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_129538515
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:36 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Nou, dan openen de rokers maar een privé-rokenstrand. Als er vraag naar is, moet dat vanzelf lukken.
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:39:20 #12
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_129538521
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:37 schreef arjan1212 het volgende:
Er zijn zo veel legale producten die je niet op alle plekken mag gebruiken.
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_129538535
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:39 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nou, dan openen de rokers maar een privé-rokenstrand. Als er vraag naar is, moet dat vanzelf lukken.
ja ja dat dacht je ook zeker toen je niet meer mocht roken in het vliegtuig... dan begin je maar een airline voor rokers.
pi_129538538
Met een vergunning is een vuurwapen ook legaal. Die mag je godzijdank ook niet overal gebruiken, ondanks dat je een vergunning hebt.
Ja doei.
pi_129538547
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:35 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Racen wat DS4 doet is geen adrealine kick dus genots middel voor hem? Totaal nutteloos voor de maatschappij. Leuk voor zijn kick.
pi_129538549
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:40 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

ja ja dat dacht je ook zeker toen je niet meer mocht roken in het vliegtuig... dan begin je maar een airline voor rokers.
Gat in de markt. Je gaat rijk worden, ik zweer 't je.
Ja doei.
pi_129538565
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Racen wat DS4 doet is geen adrealine kick dus genots middel voor hem? Totaal nutteloos voor de maatschappij. Leuk voor zijn kick.
Racen doet hij dan ook op de daarvoor bestemde plaatsen, en niet op de openbare weg, neem ik aan.
Ja doei.
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:41:01 #18
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_129538567
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:40 schreef arjan1212 het volgende:
Nee, dan wacht je gewoon tot je het vliegtuig weer uit bent.
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_129538577
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Gat in de markt. Je gaat rijk worden, ik zweer 't je.
Nee dan word ik door de Amerikaanse luchtvaart autoriteit opgepakt en krijg ik 10 jaar cel.
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:41:17 #20
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_129538581
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hij doet het wel op speciaal daarvoor aangelegde plaatsen, niet in de openbare ruimte. Oeh, ik zie een vergelijking met rokers...
Don't let my username fool you...
pi_129538585
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:41 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Nee dan word ik door de Amerikaanse luchtvaart autoriteit opgepakt en krijg ik 10 jaar cel.
Wel goed voor FOK! dus. Ik zeg doen.
Ja doei.
pi_129538618
Dan vraag ik een speciale internetverbinding aan, waarmee ik alleen op fok.nl kan komen, zodat ik hier 18 uur per dag kom.
pi_129538639
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:41 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Hij doet het wel op speciaal daarvoor aangelegde plaatsen, niet in de openbare ruimte. Oeh, ik zie een vergelijking met rokers...
Zit er dan een afzuiging op de openbare ruimte om daar zonder enige emmisie te komen en te racen. Zodat niemand dan maar ook een beetje last van zijn uitlaatgassen zou kunnen ondervinden / statistisch 1 dagje korter te leven. Nee he, dus precies hetzelfde.
pi_129538661
Ik snap niet dat die Fransen ueberhaupt nog die sigaretten kunnen ruiken over de lucht van hun eigen stinkoksels heen.

Ik pleit voor een verbod op Fransen op de stranden. Of in ieder geval een verbod op Fransen die geen deodorant gebruiken.
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:44:26 #25
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_129538670
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:41 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Rijden in z'n normale auto toch niet? Waarom is de overlast, de pure overlast, nou zo anders van uitlaatgassen dan van een sigaret?
Zijn uitlaatgassen dan wel weer overlastgevend als de automobilist ook op de fiets had kunnen gaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')