Roken op het strand willen verbieden.quote:'Stranden rookvrij? Je mag ook niks meer hier'
Rokende Nederlanders die vakantie vieren in Frankrijk, moeten goed opletten waar ze een sigaret opsteken. De Franse regering wil, na cafés en kantoren, ook de stranden rookvrij maken. Vooral om kinderen niet in de rook van anderen te laten zitten. 'Maar die rook waait toch gewoon weg?'
'Ik begin het nou wel een beetje zat te worden hoor!' zegt Isabelle Fresard (51) donderdag in het Algemeen Dagblad. 'Op het werk mag het niet meer, in cafés en restaurants mag het niet meer. En nu worden zelfs de stranden rookvrij! Je mag helemaal niks meer in dit land!'
Fresard zit op de boulevard van het strand van Ouistreham, in het Franse Normandië. Eigenlijk zat ze óp het strand, maar ze trok haar witte zomerjurk aan, wandelde terug naar de boulevard en stak daar een sigaret op. Want: roken op het strand is verboden. Bij de ingang hangen verbodsborden en asbakken. 'Ik snap wel dat mensen peuken vies vinden op het strand,' zucht Fresard. 'Maar de rook? Kom op zeg, die waait toch gewoon weg? Wie heeft daar nou last van?'
Verbodsborden
Romain (24) en Ophélie (21) liggen in het zand, in zwembroek en bikini. 'Nou, ik vind het echt stinken als iemand naast me zit te roken,' zegt Romain. 'Het is smerig,' vult Ophélie aan. 'Maar eerlijk gezegd wist ik niet dat het hier niet mocht. We zijn gekomen omdat dit strand lekker dichtbij ons huis is. Staan er echt verbodsborden?'
Ouistreham besloot in het voorjaar van 2012 om een deel van het 3 kilometer lange Normandische strand rookvrij te maken. Wie er toch één opsteekt aan zee, krijgt een symbolische boete van 11 euro. Ouistreham werkt samen met de nationale kankerbestrijding, La Ligue contre le Cancer. Die deelt officiële labels uit aan Franse steden die hun stranden afsluiten voor rokers. Volgens de liga overlijden per jaar 60.000 mensen aan de gevolgen - direct of indirect - van roken.
Bron: AD
Want autorijden en roken is natuurlijk exact hetzelfdequote:Op woensdag 31 juli 2013 11:33 schreef ErikT het volgende:
Ik ben wel erg benieuwd naar die auto van DS4 die niemand kan ruiken en tegelijkertijd gezonde lucht en puur stikstof uitstoot. Hoewel hij dat van die gezonde lucht niet gezegd had natuurlijk.
Hoe het ook zij: hee DS4, ik heb last van die stinkauto van je, en ik vind dat ie van de weg af moet.
Klinkt onredelijk he? Precies m'n punt,want met dat gezeik op die rokers is het precies hetzelfde.
Dit is nog maar het begin, straks geld dit op elk strand en in elk park in heel europaquote:Op woensdag 31 juli 2013 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, gejankzak genoeg, het gaat maar om 1 strand in Frankrijk. Een niet roken strand, ga lekker naar een ander strand.
De hysterie is genoeg geweest, nu even diep ademhalen, als je dat nog kan er ophouden met huilen en het algemeen dagblad of HLN moet je sowieso niet lezen
En worden de pensioenen onbetaalbaarquote:Op woensdag 31 juli 2013 11:36 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Dit is nog maar het begin, straks geld dit op elk strand en in elk park in heel europa
Waarom zou het exaxt hetzelfde moeten zijn dan? Voor DS4 is autorijden overigens toevallig ook een genotsmiddel.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:35 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Want autorijden en roken is natuurlijk exact hetzelfdeJe snapt werkelijk niet dat tabak een genotsmiddel is?
Wat een raar voorstel, tabak is een legaal product wat je dus op elke plek die je wenst zou moeten mogen gebruiken.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:35 schreef .PRISM het volgende:
Voor huurhuizen zou je eigenlijk gewoon een hok moeten kunnen kopen waar de rokers in mogen roken (rokers betalen het zelf). Dit hok na de verhuizing weggooien en het huurhuis is veilig. Hok zet je bijvoorbeeld neer in de tuin (soort van telefooncel). Kosten? 500 euro moet het voor te doen zijn.
Dat is niet zo'n best argument. Een auto is ook een legaal product, maar je mag er niet mee op de stoep.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:37 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Wat een raar voorstel, tabak is een legaal product wat je dus op elke plek die je wenst zou moeten mogen gebruiken.
Nou, dan openen de rokers maar een privé-rokenstrand. Als er vraag naar is, moet dat vanzelf lukken.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:36 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Dit is nog maar het begin, straks geld dit op elk strand en in elk park in heel europa
Er zijn zo veel legale producten die je niet op alle plekken mag gebruiken.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:37 schreef arjan1212 het volgende:
Wat een raar voorstel, tabak is een legaal product wat je dus op elke plek die je wenst zou moeten mogen gebruiken.
ja ja dat dacht je ook zeker toen je niet meer mocht roken in het vliegtuig... dan begin je maar een airline voor rokers.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:39 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nou, dan openen de rokers maar een privé-rokenstrand. Als er vraag naar is, moet dat vanzelf lukken.
Racen wat DS4 doet is geen adrealine kick dus genots middel voor hem? Totaal nutteloos voor de maatschappij. Leuk voor zijn kick.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:35 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Want autorijden en roken is natuurlijk exact hetzelfdeJe snapt werkelijk niet dat tabak een genotsmiddel is?
Gat in de markt. Je gaat rijk worden, ik zweer 't je.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:40 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
ja ja dat dacht je ook zeker toen je niet meer mocht roken in het vliegtuig... dan begin je maar een airline voor rokers.
Racen doet hij dan ook op de daarvoor bestemde plaatsen, en niet op de openbare weg, neem ik aan.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Racen wat DS4 doet is geen adrealine kick dus genots middel voor hem? Totaal nutteloos voor de maatschappij. Leuk voor zijn kick.
Nee, dan wacht je gewoon tot je het vliegtuig weer uit bent.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:40 schreef arjan1212 het volgende:
ja ja dat dacht je ook zeker toen je niet meer mocht roken in het vliegtuig... dan begin je maar een airline voor rokers.
Nee dan word ik door de Amerikaanse luchtvaart autoriteit opgepakt en krijg ik 10 jaar cel.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Gat in de markt. Je gaat rijk worden, ik zweer 't je.
Hij doet het wel op speciaal daarvoor aangelegde plaatsen, niet in de openbare ruimte. Oeh, ik zie een vergelijking met rokers...quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Racen wat DS4 doet is geen adrealine kick dus genots middel voor hem? Totaal nutteloos voor de maatschappij. Leuk voor zijn kick.
Wel goed voor FOK! dus. Ik zeg doen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:41 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Nee dan word ik door de Amerikaanse luchtvaart autoriteit opgepakt en krijg ik 10 jaar cel.
Zit er dan een afzuiging op de openbare ruimte om daar zonder enige emmisie te komen en te racen. Zodat niemand dan maar ook een beetje last van zijn uitlaatgassen zou kunnen ondervinden / statistisch 1 dagje korter te leven. Nee he, dus precies hetzelfde.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:41 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hij doet het wel op speciaal daarvoor aangelegde plaatsen, niet in de openbare ruimte. Oeh, ik zie een vergelijking met rokers...
Rijden in z'n normale auto toch niet? Waarom is de overlast, de pure overlast, nou zo anders van uitlaatgassen dan van een sigaret?quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:41 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hij doet het wel op speciaal daarvoor aangelegde plaatsen, niet in de openbare ruimte. Oeh, ik zie een vergelijking met rokers...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |