trollquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:33 schreef Drinky het volgende:
Doe ik ook altijd, de dag erop wegen mijn bicepsen meestal ook 2kg spier zwaarder.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:33 schreef Drinky het volgende:
Doe ik ook altijd, de dag erop wegen mijn bicepsen meestal ook 2kg spier zwaarder.
Na je vorige posts gelezen te hebben, neem ik aan dat je zelf een sportschool hebt? Maar voor de activiteiten die gevraagd werden, is BasicFit/F4F, ofwel de door jou genoemde pauperzooi goed genoeg.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:35 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het gaat dus niet om die BasicFit/F4F pauperzooi.
cool story broquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:07 schreef Modus het volgende:
Ik zie hier nogal eens wat dingen langskomen die weinig tot niks met bodybuilden te maken hebben. Vraag me alleen af of dat nou wel zo duidelijk is voor de mensen die willen gaan trainen.
-Bijv. Starting Strength heeft niks met BBen te maken.
-Al die splitschema's van 1x UB en 1x LB per week hebben niks met BBen te maken.
-Stats over je top met banken/DL/squat hebben niks met BBen te maken, en zeggen ook helemaal niks over hoe je er uit ziet. Ik zou ook niet weten waarom je die stats zou willen weten als BBer. Volgens mij moet je ook verdomd goed zoeken wil je zulke data vinden over Coleman, Yates, Kai, Cutler, Heath etc. Daar draait het simpelweg niet om.
-Clean/jerks en zo hebben niks met BBen te maken.
Wel lijkt er al enige tijd een stroming te bestaan, waarbinnen allerlei vormen van workouts worden bedacht en uitgevoerd, maar altijd met als basis krachttraining. Ik ken veel mensen die als powerlifter trainden, verder niet aan wedstrijden deden of iets, maar wel voor zichzelf probeerden hun PRs op BP/SQ en vaak ook DL steeds hoger te krijgen. Om dat te bereiken deden ze natuurlijk ook wel eens oefeningen die op BB oefeningen lijken maar het is uiteindelijk een andere manier van trainen, kracht is het einddoel en niet hoe je eruit ziet.
Is volgens mij ook 1 van de eerste dingen die je moet afleren: je ziet veel ventjes met zijn tweeën of drieën gaan trainen ofzo, en zijn toch bezig met of de ander slapper of sterker is dan hijzelf (Hoe vaak doe jij dit? Hoe zwaar kan jij dit?) Meteen mee stoppen want het zegt niks. Als je dat belangrijk vindt, moet je niet gaan BBen. Wat niet wil zeggen dat je normaal gesproken ook van BBen natuurlijk wel gewoon sterker zult worden.
Wat dat betreft zou het volgens mij niet raar zijn als er een apart krachttrainingstopic zou komen, om dat onderscheid duidelijker te krijgen.
Bodybuilding, het bouwen van je lichaam. Dit kan volgens jou niet via op kracht gerichte training? Kracht heeft idd niks met massa te maken, je ziet dagelijk mannetjes van 50kg, 180kg deadliften.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:07 schreef Modus het volgende:
Ik zie hier nogal eens wat dingen langskomen die weinig tot niks met bodybuilden te maken hebben. Vraag me alleen af of dat nou wel zo duidelijk is voor de mensen die willen gaan trainen.
-Al die splitschema's van 1x UB en 1x LB per week hebben niks met BBen te maken.
-Stats over je top met banken/DL/squat hebben niks met BBen te maken, en zeggen ook helemaal niks over hoe je er uit ziet. Ik zou ook niet weten waarom je die stats zou willen weten als BBer. Volgens mij moet je ook verdomd goed zoeken wil je zulke data vinden over Coleman, Yates, Kai, Cutler, Heath etc. Daar draait het simpelweg niet om.
Wel lijkt er al enige tijd een stroming te bestaan, waarbinnen allerlei vormen van workouts worden bedacht en uitgevoerd, maar altijd met als basis krachttraining. Ik ken veel mensen die als powerlifter trainden, verder niet aan wedstrijden deden of iets, maar wel voor zichzelf probeerden hun PRs op BP/SQ en vaak ook DL steeds hoger te krijgen. Om dat te bereiken deden ze natuurlijk ook wel eens oefeningen die op BB oefeningen lijken maar het is uiteindelijk een andere manier van trainen, kracht is het einddoel en niet hoe je eruit ziet.
Is volgens mij ook 1 van de eerste dingen die je moet afleren: je ziet veel ventjes met zijn tweeën of drieën gaan trainen ofzo, en zijn toch bezig met of de ander slapper of sterker is dan hijzelf (Hoe vaak doe jij dit? Hoe zwaar kan jij dit?) Meteen mee stoppen want het zegt niks. Als je dat belangrijk vindt, moet je niet gaan BBen. Wat niet wil zeggen dat je normaal gesproken ook van BBen natuurlijk wel gewoon sterker zult worden.
Wat dat betreft zou het volgens mij niet raar zijn als er een apart krachttrainingstopic zou komen, om dat onderscheid duidelijker te krijgen.
Lang lulverhaal, maar je zegt er zelf niet bij wat er dan wél fundamenteel anders moet voor bodybuilding, en je definieert ook niet wat dan wél bodybuilding is.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:07 schreef Modus het volgende:
Volgens mij weet iedereen die hier komt wel wat bb is maar niet meteen hoe ze dan zouden moeten trainen. Daar is ook niet 1 manier de beste voor natuurlijk, maar er zijn zat dingen te benoemen die iig minder tot niet geschikt zijn.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:23 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Lang lulverhaal, maar je zegt er zelf niet bij wat er dan wél fundamenteel anders moet voor bodybuilding, en je definieert ook niet wat dan wél bodybuilding is.
Nou ik zie vaak genoeg dat mensen verschillend reageren op krachttraining, de ene zet er wel wat van aan en de ander totaal niet, terwijl ze qua kracht wellicht veel gelijkmatiger opgaan. Maar dat is dan bijzaak, want daar trainen ze niet voor, en dat zijn volgens mij ook duidelijk andere soorten training dan voor BB.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:19 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Bodybuilding, het bouwen van je lichaam. Dit kan volgens jou niet via op kracht gerichte training? Kracht heeft idd niks met massa te maken, je ziet dagelijk mannetjes van 50kg, 180kg deadliften.
Inhoudsloze post.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:29 schreef Modus het volgende:
[..]
Volgens mij weet iedereen die hier komt wel wat bb is maar niet meteen hoe ze dan zouden moeten trainen. Daar is ook niet 1 manier de beste voor natuurlijk, maar er zijn zat dingen te benoemen die iig minder tot niet geschikt zijn.
Een bovengemiddel gespierde fysiek, daar lijkt me weinig discussie over mogelijk, wel?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:31 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Inhoudsloze post.
1) WAT is je doel bij bodybuilding?
Ja daar is dit topic dan dus voor.quote:2) WAT zijn volgens jou de elementen die leiden tot het succesvol behalen van dat doel?
Wat dacht trainen om een streefhoeveelheid spiermassa gecombineerd met een streefhoeveelheid lichaamsvetpercentage te behalen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:35 schreef Modus het volgende:
[..]
Een bovengemiddel gespierde fysiek, daar lijkt me weinig discussie over mogelijk, wel?
Zoveel posts verder, en je beargumenteert niet hoe je dan volgens jou wél moet trainen om je doelen te behalen. Weet je het eigenlijk wel?quote:Ja daar is dit topic dan dus voor.
Jeeez, het was goed bedoeld hoor. Ik train ws langer dan de meeste hier.
Dat is toch hetzelfde als wat ik zeg?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:38 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat dacht trainen om een streefhoeveelheid spiermassa gecombineerd met een streefhoeveelheid lichaamsvetpercentage te behalen?
Ja. Maar daar was mijn grote post in eerste instantie niet voor bedoeld. En kap eens met dat toontje, alleen omdat ik hier vrijwel nooit post, kan ik er zeker niks van weten?quote:[..]
Zoveel posts verder, en je beargumenteert niet hoe je dan volgens jou wél moet trainen om je doelen te behalen. Weet je het eigenlijk wel?
Je komt over alsof je er geen zak van weet, omdat je niets laat zien van dat je weet waar je over praat.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:41 schreef Modus het volgende:
En kap eens met dat toontje, alleen omdat ik hier vrijwel nooit post, kan ik er zeker niks van weten?
Zegt ook niks over hoe je eruit ziet, dus mag je ook niet posten volgens jou.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:35 schreef Modus het volgende:
[..]
Een bovengemiddel gespierde fysiek, daar lijkt me weinig discussie over mogelijk, wel?
[..]
Ja daar is dit topic dan dus voor.
Jeeez, het was goed bedoeld hoor. Ik train ws langer dan de meeste hier.
Is bodybuilding dan puur massa pakken? Dat is gewoon wat het podium is verworden. Je kan net zo goed myofibrillair trainen als dat volgens jouzelf het beste optische resultaat geeft. En dan hoort daar dus ook SS en power cleans bij, als je dat zou willen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:07 schreef Modus het volgende:
Wat bedoel je met door de pijngrens heen gaan?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:46 schreef Basxt het volgende:
is ondertussen al niet meer te zien dus nogmaals:
Is het goed om beter spieren te bouwen door simpelweg te stoppen wanneer je geen trek meer hebt, of door de "pijn grens" heen gaan?
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:43 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je komt over alsof je er geen zak van weet, omdat je niets laat zien van dat je weet waar je over praat.
Het enige wat je met de posts zegt, is dat mensen in dit topic geen flauw idee hebben hoe ze moeten trainen en dat je het zelf wel goed weet, maar dat laatste ga je inhoudelijk geheel uit de weg.
Laat je kennis maar zien als je kritiek hebt, want aan inhoudloos geblaat heeft dit topic niks.
Tot failure trainen dus?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:50 schreef Modus het volgende:
[..].
Maar vooruit, waar ik veel positiefs in zie zijn de begeleidingsfilmpjes die Yates tegenwoordig maakt. Basics training, spieren per oefening helemaal uitputten en wat volgens mij heel belangrijk is, de mensen enorm uitdagen hun vermeende grenzen te doorbreken. "Oh ik moest vandaag 3x8, dit was de laatste rep van die laatste 8 dus ben ik nu klaar". Terwijl je er vaak nog 2 kan. Of 3. Of 4. En waar je lang niet altijd een spotter of een motivator bij nodig hebt ook.
Dat zeg ik ook nergens.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:53 schreef Agentperry het volgende:
Elke training, elke oefening tot failure gaan is trouwens helemaal niet optimaal.
Ja niet persé pijn, maar gewoon het moment dat je eigenlijk geen power meer hebt om verder te gaan en tóch doorgaan.. als je snapt wat ik bedoel:)quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:49 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Wat bedoel je met door de pijngrens heen gaan?
Ik was wat kort door de bocht. Veel BasicFit/F4F zijn qua faciliteiten niet ideaal. En vaak is het volk dat er komt / de sfeer verre van ideaal.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:38 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
BasicFit is gewoon goed hoor (mijn vestiging dan).
Wat is, in de basis, het verschil tussen krachttraining en massatraining (naast het verschil in aantal reps en tijd tussen sets)?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:57 schreef Mithras82 het volgende:
Toch vind ik dat modus wel een punt heeft. Eendeel is puur krkrachttraining. Ik post hier bij gebrek aan beter. Ik wil gewoon sterk zijn. Hoe groot mijn armen en borst spieren zijn intresseert mij weinig.
Dat is dus tot failure gaan, dat je de laatste rep niet meer haalt. Althans niet zonder hulp.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:01 schreef Basxt het volgende:
[..]
Ja niet persé pijn, maar gewoon het moment dat je eigenlijk geen power meer hebt om verder te gaan en tóch doorgaan.. als je snapt wat ik bedoel:)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |