abonnement Unibet Coolblue
pi_129508209

© donroyco

Waar is dit topic voor bedoeld? :?

Hulp bij het zoeken naar de uitvoerende(n) en/of titel van een bepaald nummer, tabs, songteksten, etc...

Dit topic is een uitbreiding van de succesvolle 'Help, ik zoek een artiest/nummer!'- reeks.

Tips:

• Als het een recent nummer betreft, blader eerst het topic (evt. de vorige ook) even door, je hebt kans dat iemand anders de vraag al heeft gesteld.
• Als je een nummer zoekt uit een reclame, kijk dan eerst even op Ster.nl, of een van de andere sites in het onderstaand overzicht.
• Als je een nummer zoekt uit een film/tv-serie, kijk dan eerst bij de info over die film/tv-serie op IMDb
• Als je de muziek zoekt van een filmpje op YouTube, kijk dan eerst eens door de comments bij het filmpje.
• Heb je een stukje tekst uit een nummer?
Ga dan naar Google en zoek op: lyrics "jouw stukje tekst" (vergeet de aanhalingstekens niet)
• Heb je een request geplaatst, post dan niet binnen een dag opnieuw hetzelfde verzoek, dat voorkomt ergernissen..
• Heb je een request geplaatst, en heb je daarna zelf al het nummer gevonden, schroom dan niet om nog even het nummer te vermelden, dit kan natuurlijk helpen met toekomstige vragen!
• Heb je een request geplaatst, en is het juiste antwoord gegeven, laat het even weten, toch leuk om te horen of we het goed hebben/hadden!
• Wanneer je op een request reageert, quote de betreffende post dan aub. Dan is duidelijk op wiens vraag je reageert, wat de algemene overzichtelijkheid bevordert.
• Gebruik voor het uploaden van samples sites als zippyshare.com, zodat samples direct beluisterd kunnen worden en niet eerst gedownload hoeven te worden, na het uitzitten van die fantastische wachttijden.

Handige links:

Midomi
Musipedia Whistle
Tunatic
Muziek van de reclame
Adformatie Campagnes
Muziek in de reclame (nieuw!)
Commercials (nieuw!)
Melodycatcher (nieuw!)
Met dank aan Baggeruser, Deetch, Noodly, RacerDKB & willem888 voor de bijdragen *O*

Waar is dit topic niet voor bedoeld? :N

• Warez-requests (wie heeft dat-en-dat nummer voor mij op mp3?)
• 'Algemene vragen' (wie kent er nog meer nummers zoals het Wilhelmus?), maar je staat natuurlijk vrij om daar zelf een topic over te openen.
• Hoe goed bedoeld ook, het is niet de bedoeling dat je nummers (in mp3-vorm bijvoorbeeld) aanbiedt als je weet welk nummer er gezocht wordt.

Vorige topics (2010): #277 - #278 - #279 - #280 - #281 - #282 - #283 - #284 - #285

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Een lief modje zal hem weer sticky maken.

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco

Game on!
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_129508281
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:38 schreef huisjesmelker het volgende:
ik zoek een nummer waarvan ik alleen nog weet dat in de clip zich alles achterwaarts af speelt (volgensmij gaan er opvallend veel dingen kapot, of weer heel in dit geval dan..), tevens komt er een shot in voor van een foto van een zwarte boom op een gele achtergrond die in verschillende lijstjes op de muur is gehangen.

Ik ben de vinder zeer erkentelijk!
Jack Johnson - Sitting, Waiting, Wishing

http://www.dailymotion.co(...)waiting-wishin_music
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_129508511
De laatste openstaande vragen:

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:56 schreef DrNick het volgende:
Ik zoek een gozert wiens muziek speel(t)(de) in de B&O-"booth" in Media Markt Bijlmer ArenA. Geen kort haar, maar ook niet heel lang. Tot oor denk ik. Brilletje, had 8 gitaren achter zich. Muziekstijl is een beetje als Clapton. Er zat een accordeonist bij, en een man met een soort van viool-achtig instrument. Was een platte "doos" met dingen aan de hals, soort schuifdingen, en volgens mij flink wat snaren.

Wie zoek ik?
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 11:31 schreef Chen het volgende:
Dag lieve allen,

Ik ben opzoek naar een nummer wat behoorlijk jaren 70/80 funky/jazzy/soul/rock-achtig klinkt.. Ik heb het in een film gezien een paar dagen geleden maar kan mij de film niet meer herinneren en de lyrics zijn ook niet echt bijgebleven.

Het klonk als The Police een beetje.. het is echt een deuntje waar je een stoer persoon op ziet lopen tijden z'n feel good momentje.. de zanger zing zn stuk ritmisch mee met het nummer en op een gegeven moment zing ie ook een zin van het refrein heel hoog.

Ik begrijp dat ik hier echt met heel weinig kom aanzetten, maar het spookt al 't hele weekend door m'n hoofd en helaas kan je niet nurieen in Shazam om het liedje te vinden, zou alles een stuk gemakkelijker maken.

In m'n hoofd blijf ik het afspelen met de zanger die iets zingt van ''To the break down''. Ik durf alleen neit 100% zeker te zeggen dat dit ook is wat hij daadwerkelijk zingt.

Ik hoop écht dat hier een of andere genie rondsurft die met deze informatie gewoon kan zeggen welk nummer ik zoek..

O+ O+ O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 20:06 schreef Heeinz het volgende:
Ik hoorde op vakantie in Bulgarije erg vaak een bepaald nummer in de Viking, ik heb er een geluidsfragment van gemaakt in de hoop dat ik hem zou kunnen Shazammen, maar ik vind er helemaal niks mee, waarschijnlijk ook door de kwaliteit van het fragment. Het is eigenlijk alleen maar een trompet/saxofoon oid, en volgens mij helemaal geen zang er tussendoor. Hier het fragment:
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:58 schreef Franktastic1984 het volgende:
Een nummer uit de 90's, lijkt op het volgende deuntje (vanaf 1 minuut 20);


Geen zang, alleen een kreet van een mannelijke stem (die 1 woord roept) voordat het nummer losbarst
Game on!
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:53:23 #4
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_129508669
Hmm.. dit wordt lastig. Ik zoek naar een nummer dat een gelegenheidsband speelde op de Zwarte Cross. Het was een rocknummer, waarbij in elk refrein twee keer 'aaaaaah aaaah' voorkwam, gevolgd door 'beep beep' (of piep piep). 'Beep beep' werd uit de maat gezongen, dus later dan je zou verwachten.

Alvast bedankt :)
The remedy is the experience.
pi_129508839
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:53 schreef Klonterpot het volgende:
Hmm.. dit wordt lastig. Ik zoek naar een nummer dat een gelegenheidsband speelde op de Zwarte Cross. Het was een rocknummer, waarbij in elk refrein twee keer 'aaaaaah aaaah' voorkwam, gevolgd door 'beep beep' (of piep piep). 'Beep beep' werd uit de maat gezongen, dus later dan je zou verwachten.

Alvast bedankt :)
Als je weet welke dag en podium dan kun je hier even kijken: http://www.zwartecross.nl(...)programma%202013.pdf Misschien dat er dan een belletje gaat rinkelen?
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  dinsdag 30 juli 2013 @ 16:02:33 #6
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_129509001
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:58 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Als je weet welke dag en podium dan kun je hier even kijken: http://www.zwartecross.nl(...)programma%202013.pdf Misschien dat er dan een belletje gaat rinkelen?
Voor 100% zeker de Nozems, heb 't een aantal keer gehoord maar ze noemden geen artiest of titel. Maargoed, de Nozems is (zoals ik in mijn eerste post zei ;)) een gelegenheidsformatie die covers spelen :)
The remedy is the experience.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 18:45:20 #7
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_129514641
Ik zoek een nummer die vandaag bij Ruud de Wild op 538 de favoriet schijf was. Het leek erg veel op Empire of the Sun, maar was het niet. Ik heb nog gezocht op google / 538, maar hij staat niet tussen de playlist :(

http://watiseropderadio.nl/playlist/radio/538/vandaag

Hij kwam na het nummer van U2 - Vertigo volgens mij, maar mist verder op deze lijst...

Wie o wie weet het? :P
Humans dont deserve to live...
pi_129514730
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:45 schreef L3IPO het volgende:
Ik zoek een nummer die vandaag bij Ruud de Wild op 538 de favoriet schijf was. Het leek erg veel op Empire of the Sun, maar was het niet. Ik heb nog gezocht op google / 538, maar hij staat niet tussen de playlist :(

http://watiseropderadio.nl/playlist/radio/538/vandaag

Hij kwam na het nummer van U2 - Vertigo volgens mij, maar mist verder op deze lijst...

Wie o wie weet het? :P
Gokje
  dinsdag 30 juli 2013 @ 18:48:46 #9
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_129514754
quote:
En meteen raak! :) Thanks! :D
Humans dont deserve to live...
pi_129514774
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:48 schreef L3IPO het volgende:

[..]

En meteen raak! :) Thanks! :D
You're welcome :)
  dinsdag 30 juli 2013 @ 19:47:20 #11
154880 Bolter
Awesomeness
pi_129516814
Op vakantie in Italië een elektro/dance nummer gehoord dat ik helaas niet terug kan vinden; lyrics is iets in de trant van "on the highway....like fireflies" gezongen door een jongere vrouw of evt. een kind. Voornamelijk highway en fireflies staat me nog goed bij.

Bij voorbaat dank.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_129517174
In het vorige topic poste ik de vraag naar het nummer te horen in het filmpje hieronder, vanaf 30 seconde.

Het betreft de discovery investigation brand spot.


Vanuit discovery heb ik de volgende informaite gekregen.

ATMOS 312_70
Under a Stormcloud

Het betreft library / stock music.

Kan iemand wat op basis van deze informatie? Ikzelf krijg niets gevonden.

Eerder gaf discovery me een foutief nummer, dat te vinden was op

https://www.extrememusic.com/

Op die site zijn echter geen zoekresultaten te vinden met de aan mij verstrekte informatie.

Ik ben nu al zover gekomen ... maar toch nog zover weg :').

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
pi_129517577
Ik zoek een nummer uit een reclame. Heb alle sites al afgezocht (muziek in de reclame, site van de zender zelf, songtekst gegoogled etc.), maar niks kunnen vinden!

Het is dan ook wel een redelijke lastige denk ik. Het is geen bekende reclame, en verwacht dat het ook een zeer onbekend nummer zal blijken te zijn.
De reclame waar ik het over heb is voor de zender ID (Investigation Discovery). Maar ik heb dezelfde reclame ook eens op TLC voorbij zien komen.

Ik heb wel (via de site voor de zender ID) op Youtube de reclame gevonden, dus ik hoop dat dat mij verder gaat helpen!
Het nummer begint op 0:33.

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Edit: Wow, zie ineens iemand boven mij die dit ook zoekt!
pi_129517872
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 20:13 schreef UnsolvedMysteries het volgende:
Ik zoek een nummer uit een reclame. Heb alle sites al afgezocht (muziek in de reclame, site van de zender zelf, songtekst gegoogled etc.), maar niks kunnen vinden!

Het is dan ook wel een redelijke lastige denk ik. Het is geen bekende reclame, en verwacht dat het ook een zeer onbekend nummer zal blijken te zijn.
De reclame waar ik het over heb is voor de zender ID (Investigation Discovery). Maar ik heb dezelfde reclame ook eens op TLC voorbij zien komen.

Ik heb wel (via de site voor de zender ID) op Youtube de reclame gevonden, dus ik hoop dat dat mij verder gaat helpen!
Het nummer begint op 0:33.

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Edit: Wow, zie ineens iemand boven mij die dit ook zoekt!
Je ziet dat op youtube ook al mensen aan het zoeken zijn!

Misschien wil je ook eens een berichtje sturen naar discovery fb. (https://www.facebook.com/DiscoveryNL)

Dan wordt duidelijk dat het nummer enige populariteit geniet, en dat maakt ze wellicht meer genegen om het nummer prijs te geven.
pi_129518102
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 20:20 schreef N.i.c.k het volgende:

[..]

Je ziet dat op youtube ook al mensen aan het zoeken zijn!

Misschien wil je ook eens een berichtje sturen naar discovery fb. (https://www.facebook.com/DiscoveryNL)

Dan wordt duidelijk dat het nummer enige populariteit geniet, en dat maakt ze wellicht meer genegen om het nummer prijs te geven.
Goed idee! Heb ik gedaan :)

Ik hoop dat ze gauw duidelijk maken welk nummer het is, ik wil het zo graag weten! Klinkt echt als een heerlijk nummer O+
  dinsdag 30 juli 2013 @ 20:29:17 #16
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_129518191
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 20:27 schreef UnsolvedMysteries het volgende:

[..]

Goed idee! Heb ik gedaan :)

Ik hoop dat ze gauw duidelijk maken welk nummer het is, ik wil het zo graag weten! Klinkt echt als een heerlijk nummer O+
Laat het ons ook even weten :7
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_129518709
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 20:29 schreef donroyco het volgende:

[..]

Laat het ons ook even weten :7
Misschien dat jij iets vind op:

ATMOS 312_70
Under a Stormcloud

Ik heb zelf geen twitter. Maar misschien dat ze ook nog via dat kanaal aan te spreken zouden kunnen zijn ....
pi_129526988
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 20:00 schreef N.i.c.k het volgende:
In het vorige topic poste ik de vraag naar het nummer te horen in het filmpje hieronder, vanaf 30 seconde.

Het betreft de discovery investigation brand spot.


Vanuit discovery heb ik de volgende informaite gekregen.

ATMOS 312_70
Under a Stormcloud

Het betreft library / stock music.

Kan iemand wat op basis van deze informatie? Ikzelf krijg niets gevonden.

Eerder gaf discovery me een foutief nummer, dat te vinden was op

https://www.extrememusic.com/

Op die site zijn echter geen zoekresultaten te vinden met de aan mij verstrekte informatie.

Ik ben nu al zover gekomen ... maar toch nog zover weg :').

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 20:13 schreef UnsolvedMysteries het volgende:
Ik zoek een nummer uit een reclame. Heb alle sites al afgezocht (muziek in de reclame, site van de zender zelf, songtekst gegoogled etc.), maar niks kunnen vinden!

Het is dan ook wel een redelijke lastige denk ik. Het is geen bekende reclame, en verwacht dat het ook een zeer onbekend nummer zal blijken te zijn.
De reclame waar ik het over heb is voor de zender ID (Investigation Discovery). Maar ik heb dezelfde reclame ook eens op TLC voorbij zien komen.

Ik heb wel (via de site voor de zender ID) op Youtube de reclame gevonden, dus ik hoop dat dat mij verder gaat helpen!
Het nummer begint op 0:33.

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Edit: Wow, zie ineens iemand boven mij die dit ook zoekt!
http://www.unippm.co.uk/#(...)-1&SelectedCDId=9870 en dan even naar track 9 (Under a Stormcloud) scrollen. Helaas geen download, maar daar is vast een oplossing voor te vinden O-)
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_129529592
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:04 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

[..]

http://www.unippm.co.uk/#(...)-1&SelectedCDId=9870 en dan even naar track 9 (Under a Stormcloud) scrollen. Helaas geen download, maar daar is vast een oplossing voor te vinden O-)
Heldin! *O*
Dat 't niet te downloaden is moet ik dan maar even mee leven (of iets op vinden inderdaad, haha). Maar ik ben al zo blij dat ik het hele nummer überhaupt kan beluisteren! Vele malen dank :)
  woensdag 31 juli 2013 @ 00:18:22 #20
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_129530027
Bij ID heb je maar 4 reclames ofzo, dus het blijft gauw hangen ja :').

Overigens heb ik ook al eens naar dat TLC nummer uit de reclame aldaar gezocht, maar dat lijkt niet te bestaan :P.
pi_129533849
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:04 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

[..]

http://www.unippm.co.uk/#(...)-1&SelectedCDId=9870 en dan even naar track 9 (Under a Stormcloud) scrollen. Helaas geen download, maar daar is vast een oplossing voor te vinden O-)
Jezus, respect hoe je hier op gekomen bent :D

voor vandaag gaan mijn karma punten naar jou!
  woensdag 31 juli 2013 @ 09:52:06 #22
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_129535283
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 00:18 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Bij ID heb je maar 4 reclames ofzo, dus het blijft gauw hangen ja :').

Overigens heb ik ook al eens naar dat TLC nummer uit de reclame aldaar gezocht, maar dat lijkt niet te bestaan :P.
Heb je al een berichtje gestuurd?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  woensdag 31 juli 2013 @ 09:53:24 #23
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_129535307
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 08:17 schreef N.i.c.k het volgende:

[..]

Jezus, respect hoe je hier op gekomen bent :D

voor vandaag gaan mijn karma punten naar jou!
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 00:06 schreef UnsolvedMysteries het volgende:

[..]

Heldin! *O*
Dat 't niet te downloaden is moet ik dan maar even mee leven (of iets op vinden inderdaad, haha). Maar ik ben al zo blij dat ik het hele nummer überhaupt kan beluisteren! Vele malen dank :)
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:04 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

[..]

http://www.unippm.co.uk/#(...)-1&SelectedCDId=9870 en dan even naar track 9 (Under a Stormcloud) scrollen. Helaas geen download, maar daar is vast een oplossing voor te vinden O-)
https://soundcloud.com/chriswhitemusic/stormcloud-chris-white-ben

Hier ook te beluisteren. Is wat makkelijker.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_129539574
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 00:06 schreef UnsolvedMysteries het volgende:

[..]

Heldin! *O*
Dat 't niet te downloaden is moet ik dan maar even mee leven (of iets op vinden inderdaad, haha). Maar ik ben al zo blij dat ik het hele nummer überhaupt kan beluisteren! Vele malen dank :)
Graag gedaan :)
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 08:17 schreef N.i.c.k het volgende:

[..]

Jezus, respect hoe je hier op gekomen bent :D

voor vandaag gaan mijn karma punten naar jou!
:D Thanks! Beetje creatief Googlen en je komt al een eind.
quote:
7s.gif Op woensdag 31 juli 2013 09:53 schreef donroyco het volgende:

[..]

[..]

[..]

https://soundcloud.com/chriswhitemusic/stormcloud-chris-white-ben

Hier ook te beluisteren. Is wat makkelijker.
_O_ Ik had ook niet verder gezocht eerlijk gezegd :@
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_129540856
quote:
7s.gif Op woensdag 31 juli 2013 09:53 schreef donroyco het volgende:

[..]

[..]

[..]

https://soundcloud.com/chriswhitemusic/stormcloud-chris-white-ben

Hier ook te beluisteren. Is wat makkelijker.
Oh super! Die staat nu dus mooi tussen mijn soundcloud likes O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')