SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Jahaa, dat weet ik wel. Maar zo'n bakje omkiepen in een schaaltje is gewoon makkelijker. Dan mag het ook allemaal opquote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:30 schreef Stormqueen het volgende:
Lucky, dan weeg je toch een bakje af dat je meeneemt?
Succes Joyce!
O, haha, ik dacht echt dat je een bakje kwark met dat erin ging eten. Het leek me nog niet eens oneetbaar, eigenlijkquote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Miss Sly, ik eet vanmiddag 3 tussendoortjes. Er zitten granaatappelpitjes in de kwark. Daarnaast eet ik een halve komkommer. En na het werk en voor de visite neem ik nog wat olijfjes.
Ik gebruik bij het wandelen Endomondo. Vanuit Endomondo kan je muziek opzetten tijdens het wandelen. En als ik wil weten hoe mijn boek afloopt moet ik perse wandelenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:31 schreef J0ycie88 het volgende:
Oh Zeester ik wil ook een kat, maar daar is L. het niet mee eens..Hij vind het nu te duur, en is bang dat hij spullen kapot maakt.
L_S, idd kopen vind ik een beetje te duur, maar kan wel eens kijken op internet. Wil ze makkelijk op mijn telefoon kunnen zetten. Dan is het wel een goede optie namelijk, misschien geeft dat een boost om ook op niet sportdagen lekker te wandelen.
Is het ook niet. Ik maak vaak kwarksausjes voor bij de bbq. Ik gooi bij het restje vaak tomaat, paprika, komkommer, etc. Is ook een prima tussendoortje inderdaad.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, haha, ik dacht echt dat je een bakje kwark met dat erin ging eten. Het leek me nog niet eens oneetbaar, eigenlijk
Wij hadden gisteren bij de curry een sausje van Griekse yoghurt met geroosterde komijnzaadjes. Zo simpel en zoo heerlijkquote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Is het ook niet. Ik maak vaak kwarksausjes voor bij de bbq. Ik gooi bij het restje vaak tomaat, paprika, komkommer, etc. Is ook een prima tussendoortje inderdaad.
Goed idee, die noteer ik.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hadden gisteren bij de curry een sausje van Griekse yoghurt met geroosterde komijnzaadjes. Zo simpel en zoo heerlijk
Hmm brunch van gemaakt, 2 broodjes met krabsalade.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:34 schreef Sarabi het volgende:
Een luisterboek is ook een goed ideeben op dit moment podcasts aan het luisteren.
Mijn vriend is nu harde broodjes en krabsalade aan het halen, hmmm niet de meest gezonde lunch....
Wow, dat zou je ook niet verwachten!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hmm brunch van gemaakt, 2 broodjes met krabsalade.
Zit je zomaar aan de 1000kcal![]()
Rest van de dag rustig aan doen.
Aangezien ik van dat soort brood/stokbrood/ciabatta hou wist ik wel dat het brood alleen al rond de 700/800kcal is.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:23 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Wow, dat zou je ook niet verwachten!
Broodjes waren 125 gram per stukquote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:27 schreef Stormqueen het volgende:
Een pistolet weegt al snel 100 gram, dat is 275 kcal, maal twee, en dan nog krabsalade (mayo!!!) en wellicht boter. Tikt snel aan
Je bent je er in elk geval bewust vanquote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:30 schreef Sarabi het volgende:
Precies, echt een verrassing is het niet.
Moet het alleen niet meer doen.
Vanmiddag maar 2x een half uur hoepelen ipv 1x.
En misschien nog een Jillian, nu het eindelijk afgekoeld is in huis
Of er maar eentje eten. Ik snap best dat je soms iets wat je heel erg lekker vindt toch eet, ook al is het geen gezonde keuze. Soms moet dat ook kunnen, vind ik zelf. Maar je had ook kunnen kiezen voor maar een, dat had een heleboel verschil gemaakt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:38 schreef Sarabi het volgende:
Dat is bijna schattig....
Nee geen idee waarom we dit een salade noemen.
Ik ben er wel bewust van, maar ik vraag me ook af waarom ik het dan eet.
Ja ik had er zin in maar ik had beter een andere keuze kunnen maken.
De volgende keer eet je er gewoon eentjequote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:38 schreef Sarabi het volgende:
Dat is bijna schattig....
Nee geen idee waarom we dit een salade noemen.
Ik ben er wel bewust van, maar ik vraag me ook af waarom ik het dan eet.
Ja ik had er zin in maar ik had beter een andere keuze kunnen maken.
Ja precies, maar waarom werkt dat niet zo in mijn hoofd?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of er maar eentje eten. Ik snap best dat je soms iets wat je heel erg lekker vindt toch eet, ook al is het geen gezonde keuze. Soms moet dat ook kunnen, vind ik zelf. Maar je had ook kunnen kiezen voor maar een, dat had een heleboel verschil gemaakt.
En vis hè, vergeet de vis nietquote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:33 schreef Stormqueen het volgende:
Je bent je er in elk geval bewust van
Ik vergeet nooit meer dat toen ik hier in de middeleeuwen begon met posten, iemand vond dat drie witte bollen tonijnsalade een prima lunch was als je af wilde vallen. Immers, brood en salàde. Dat was gewoon gezond!
Heerlijk kan dat zijnquote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:50 schreef Zeester het volgende:
Ik ga afwassen, stofzuigen, naar de bieb en lezen. Lekker weinig en lekker in m'n eentje. Soms heb je daar zin in!
Omdat we een bedrijf hebben en die zegels toch wel op raken. En omdat de zegels per 1 augustus 6 cent per stuk duurder worden.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Heerlijk kan dat zijn
L_S waarom zoveel postzegels?
en mayo is toch gewoon ei...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En vis hè, vergeet de vis niet![]()
Mijn plannen? Wachten tot de kringloopwinkel eens komt (tussen 9 en 12 mevrouw!)Daarna kan ik pas naar de sportschool. En dan mijn net gekochte nieuwe computerspelletje spelen
Net als dat mijn baas me vorige week heel vies aankeek toen ik tomatensoep met een stukje brood bestelde voor de lunch. Want een rijk belegd broodje / maaltijdsalade is toch ook gezond.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn zwager denkt dat pizza gezond is want brood, kaas en tomaat
28quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Net als dat mijn baas me vorige week heel vies aankeek toen ik tomatensoep met een stukje brood bestelde voor de lunch. Want een rijk belegd broodje / maaltijdsalade is toch ook gezond.
Ik ben bij 28 gestopt de mozzarellaballetjes in de maaltijdsalade van mijn collega te tellen
Mja, ik kan m niet tegenspreken. Mijn ervaring is persoonlijk evenzoquote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:30 schreef Zeester het volgende:
Ik was zaterdag met een vriend die een beetje () een alcoholprobleem heeft die beweerde dat je van alcohol zelf niet dik wordt, maar dat het de dingen die je er van gaat snacken het probleem is. Dus als je gewoon 10 bier drinkt, maar geen frietje gaat halen is het geen probleem. Was het maar zo'n feest
Ja, maar hij beweerde dus dat ik prima 4x per week bier kan gaan drinken want dat is geen issue...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mja, ik kan m niet tegenspreken. Mijn ervaring is persoonlijk evenzo
nee, niet als je 't elke dag doet natuurlijk, maar ik heb ooit prima overleefd op twee snackloze zuipavonden per week en toch een kilo afvallen per weekquote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:33 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ja, maar hij beweerde dus dat ik prima 4x per week bier kan gaan drinken want dat is geen issue...
Maar dan nog zit je qua totaal aantal calorieen op een tekort. Maar hij beweerde dus iets in de zin van 'calorieen in bier tellen niet bij het totaal aantal' ofzo. Ik weet t niet precies meer want ik was een beetje aangeschoten toen inmiddelsquote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, niet als je 't elke dag doet natuurlijk, maar ik heb ooit prima overleefd op twee snackloze zuipavonden per week en toch een kilo afvallen per week
Nee, daar heeft ie inderdaad geen gelijk inquote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:36 schreef Zeester het volgende:
[..]
Maar dan nog zit je qua totaal aantal calorieen op een tekort. Maar hij beweerde dus iets in de zin van 'calorieen in bier tellen niet bij het totaal aantal' ofzo. Ik weet t niet precies meer want ik was een beetje aangeschoten toen inmiddels!
Nee, maar hij heeft zo'n jaloersmakend metabolisme. Gaan alleen pizza's en bestelkebabjes in, zelden wat groens en dan liters bier. Maar goed, zijn hart zal er een stuk slechter aan toe zijn dan het mijne.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, daar heeft ie inderdaad geen gelijk in
Is ie zelf ook te zwaar?
Dat is exact het probleem met mijn zwager. Al begint hij nu toch wel tietjes en een pensje te krijgen. En als hij zich dus later ziek heeft gevreten/gerookt/gezopen zijn wij de mensen die voor hem kunnen gaan zorgenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:39 schreef Zeester het volgende:
[..]
Nee, maar hij heeft zo'n jaloersmakend metabolisme. Gaan alleen pizza's en bestelkebabjes in, zelden wat groens en dan liters bier. Maar goed, zijn hart zal er een stuk slechter aan toe zijn dan het mijne.
Ook nog zo'n pareltje uit zijn dieet-wijsheid: 'Ik ontbijt tegenwoordig elke dag heel goed, met een bakje noodles!'
Tuurlijk niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is exact het probleem met mijn zwager. Al begint hij nu toch wel tietjes en een pensje te krijgen. En als hij zich dus later ziek heeft gevreten/gerookt/gezopen zijn wij de mensen die voor hem kunnen gaan zorgen
Da's waar. Maar goed, we blijven hopen dat het ziekteproces van zijn vader enige indruk heeft gemaaktquote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Daar hebben ze prima verzorgingshuizen voor hoor
Fijn dat je het leuk hebt gehad Tink! Ik wilde nog even zeggen dat ik de laatste weken lééf in de 2 korte broeken die ik van je heb overgekocht, echt een enorm goede aankoop dus! Dank daarvoor!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:54 schreef Tink89 het volgende:
Lieverds!
Gisterenochtend geland, nog een hoop dingen gedaan en gisterenavond met een bak chinees in m'n maag om half 8 gaan slapen. Was toen 33 uur wakker.
Sinds vanochtend 7:45 weer gewoon (met airco!) aan het werk. Nog niet heel veel anders gedaan dan mails gelezen, wordt denk ik ook de rest van m'n dag.
Lijstje is belabberd, maar ik ga het toch posten. Omdat het kan. En moet, eigenlijk... Halverwege Canada uit nieuwsgierigheid wel even snel gewogen op een analoge weegschaal en toen was ik nog prima op gewicht. Door vocht van het vliegen vanochtend niet gewogen, maar morgenvroeg check ik even wat de schade is. Post dan ook even een foto, die zijn nog niet van de camera.
Heb me iig wekenlang lekker gevoeld in een korte broek en een topje en die ervaring alleen al was het veranderen van m'n leefstijl meer dan waard
Hoe is het hier?
Calorieën in alcohol zijn behoorlijk complexquote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:36 schreef Zeester het volgende:
Maar dan nog zit je qua totaal aantal calorieen op een tekort. Maar hij beweerde dus iets in de zin van 'calorieen in bier tellen niet bij het totaal aantal' ofzo. Ik weet t niet precies meer want ik was een beetje aangeschoten toen inmiddels!
Het is niet van deze tijd, maar then again, het is de friggin kringloopwinkel, het verbaast me niet echtquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Calorieën in alcohol zijn behoorlijk complexBij iemand die normaal drinkt tellen ze zeker wel. Bij een alcoholist wordt een ander verbrandingssysteem in werking gezet en tellen ze weer niet echt mee
![]()
Maar mensen hebben idd een behoorlijk verwrongen beeld van wat 'gezond' is![]()
Oh, de kringloopwinkel komt niet tussen 9 en 12 zoals ik had begrepen, maar tussen 9 en 5 en raad eens? Ze zijn er idd nog steeds niet en ik had nu ongeveer in de sportschool willen zitten. Ik heb hier wel zo'n enorme hekel aan! Thuis moeten blijven zitten omdat ze van te voren niet even een route kunnen maken en je kunnen zeggen hoe laat ze er ongeveer zijn. Dat is toch niet meer van deze tijd of ben ik nou gek?
Als je van de lowcarbschool bent, dan zou alcohol (vooral bier) juist erger moeten zijn omdat het zo ontzettend suikerrijk is.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:30 schreef Zeester het volgende:
Ik was zaterdag met een vriend die een beetje () een alcoholprobleem heeft die beweerde dat je van alcohol zelf niet dik wordt, maar dat het de dingen die je er van gaat snacken het probleem is. Dus als je gewoon 10 bier drinkt, maar geen frietje gaat halen is het geen probleem. Was het maar zo'n feest
Nou, zo troeperig waren die broodjes toch ook niet?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:20 schreef Sarabi het volgende:
Heb ook nog eens maagzuur gekregennog een reden om geen troep te eten.
Dat hoeft geen verschil te maken natuurlijk. Je hoeft het ook niet perse ontbijt, lunch en diner te noemen, je kan het ook maaltijd 1, 2 en 3 noemenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:23 schreef DobbelSteen200 het volgende:
Hoe ga ik om met onregelmatige diensten werken & eten? Afgelopen maanden flink aangekomen hier door.
Maar hoe maak je ook zo'n lijstje want ik "ontbijt" soms dus 's middags. Eet dus altijd op verschillende tijden.
Nah krabsalade valt wel een beetje onder rotzooi, toch?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou, zo troeperig waren die broodjes toch ook niet?
Ik bedoel, het kan honderd keer erger
Hoe kan je vanuit Endomondo je muziek opzetten?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik gebruik bij het wandelen Endomondo. Vanuit Endomondo kan je muziek opzetten tijdens het wandelen. En als ik wil weten hoe mijn boek afloopt moet ik perse wandelen
Er staat ergens bovenin een muzieknootje, daarop klikken en dan gaat 'ie naar je muziekspeler op je telefoon.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:31 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hoe kan je vanuit Endomondo je muziek opzetten?
Nope, moet ook in de gratis versie zitten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:35 schreef Sarabi het volgende:
Hmm die zie ik niet, moet je dan premium hebben?
Ik zag net op FB een post van onze sportschool over eten en sporten en daarin staat dat het een fabeltje is dat niet ontbijten voor het sporten beter zou zijn voor de vetverbranding.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het wel grappig dat je je door bewegen beter kunt gaan voelen terwijl dat op een moment dat je je niet goed voelt meestal het laatste is waar je zin in hebt. Ik had gisteravond geen zin om te sporten. Heel moe, na het eten op de bank al even in slaap gesukkeld. Toch gegaan en het ging heel goed, misschien wel beter dan gemiddeld. Heel maf.
Ik heb even gekeken en er staat bovenin het scherm waar je op play/stop/pauze van je activiteit kunt klikken een groene balk waar ook het woord Endomondo staat. Helemaal rechts op die balk staan 3 kleine vierkantjes boven elkaar, als je daar op klikt kan je voor muziek, instellingen of afsluiten kiezen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:31 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hoe kan je vanuit Endomondo je muziek opzetten?
Ik heb wel eens gehoord dat je minimaal moet ontbijten voor het sporten. Genoeg om het vol te houden zeg maar. Kwam van een topsporter, maar wat het waard is weet ik niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zag net op FB een post van onze sportschool over eten en sporten en daarin staat dat het een fabeltje is dat niet ontbijten voor het sporten beter zou zijn voor de vetverbranding.
Thanks!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:51 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik heb Android, bij mij ziet het er zo uit:
[ afbeelding ]
Sinds de laatste update staan er dus 3 kleine vierkantjes boven elkaar waar bij jou het luidsprekertje staat.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:51 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik heb Android, bij mij ziet het er zo uit:
[ afbeelding ]
dan is dat een uitklapbaar menu toch?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Sinds de laatste update staan er dus 3 kleine vierkantjes boven elkaar waar bij jou het luidsprekertje staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Screw them.
We're going home.
Oh, dat zou kunnen. Is me gister niet opgevallen eigenlijk.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Sinds de laatste update staan er dus 3 kleine vierkantjes boven elkaar waar bij jou het luidsprekertje staat.
Tuurlijk is dat een kwestie van voorkeur, en daar ging het ook niet om. Het gaat erom dat we ergens hadden gelezen dat het voor de vetverbranding beter zou zijn om niet te ontbijten voor je gaat sporten, en dat onze eigen sportschool nu adviezen over eten post, waarin staat dat dat dus helemaal niet zo is en je beter een klein ontbijt met eiwit en koolhydraten kunt eten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:58 schreef IJsdraakje het volgende:
En ontbijten voor of na het sporten lijkt me ook erg eigen voorkeur? Ik bedoel, als ik ook maar iets eet of drink moet ik echt een half uur wachten voor ik wat kan doen zonder steken te krijgen en aangezien ik maar een half uurtje bezig ben, eet ik liever achteraf dan.
Ja maar die achtergrond heeft de rest van het topic nietquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat een kwestie van voorkeur, en daar ging het ook niet om. Het gaat erom dat we ergens hadden gelezen dat het voor de vetverbranding beter zou zijn om niet te ontbijten voor je gaat sporten, en dat onze eigen sportschool nu adviezen over eten post, waarin staat dat dat dus helemaal niet zo is en je beter een klein ontbijt met eiwit en koolhydraten kunt eten.
+1quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:15 schreef Zeester het volgende:
Ziet er goed uit Caro! En je lijkt heel slank op die foto! Al is het natuurlijk geen volledige foto, maar iig geen dikke kop
Datquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja maar die achtergrond heeft de rest van het topic niet
Nee, dat klopt, maar ik zet notabene in mijn post dat het over het fabeltje vetverbranding gaat, niet over voorkeurquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja maar die achtergrond heeft de rest van het topic niet
Nee, is ook niks aan de hand, maar het leek voort te komen uit iets wat hier besproken werd, was een beetje verwarrend, verder nietquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat klopt, maar ik zet notabene in mijn post dat het over het fabeltje vetverbranding gaat, niet over voorkeur
Wie zegt dat ik op alleen jou inging.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat klopt, maar ik zet notabene in mijn post dat het over het fabeltje vetverbranding gaat, niet over voorkeur
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:54 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehoord dat je minimaal moet ontbijten voor het sporten. Genoeg om het vol te houden zeg maar. Kwam van een topsporter, maar wat het waard is weet ik niet.
Dat je meer energie krijgt van sporten heb ik ook. Als ik futloos ben hijs ik me en half uurtje op de crosstrainer en hopla
ooh vandaar, je bent nog een jonge blom daar!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:22 schreef CarOnline het volgende:
Ah das lief dames![]()
Daar ben ik natuurlijk 'nog maar' 38 en een kilo of 3 lichter dan nu.
En geen heupen op de foto
Maar ik had zo 1 2 3 geen andere.
Haha jouw usericonquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:22 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik verduidelik alleen waar ik op reageer he.
Ja, een groen blaadje zeg maarquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ooh vandaar, je bent nog een jonge blom daar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:30 schreef J0ycie88 het volgende:
Jongens! Ik heb goed nieuws.. Ik denk dat ik voor 75% zeker wel mag zeggen dat ik een nieuwe baan heb!!Klinkt erg fijn!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had jij nou ook al iets anders?
En voor hoeveel uur denken ze jou in te kunnen zetten?disclaimer
Jongens! Ik heb goed nieuws.. Ik denk dat ik voor 75% zeker wel mag zeggen dat ik een nieuwe baan heb!!Het klinkt wel heel erg goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoe vaak verwachten ze dat je die lange afstand moet reizen? Want als het 1x per week of zelfs nog minder is valt het wel mee toch?
Ja!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
Dat ligt er maar net aan waar ik nodig ben. Je mag je voorkeur opgeven waar je wilt werken, maar goed dan beperk ik me wel heel erg. Dat schiet ook niet op. Dus kan zomaar eens 4 keer in de week zijn... Of helemaal niet. Dat is het nadeel met invalwerk.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:35 schreef Puala het volgende:
[..]
Het klinkt wel heel erg goed![]()
Hoe vaak verwachten ze dat je die lange afstand moet reizen? Want als het 1x per week of zelfs nog minder is valt het wel mee toch?
Owjah lijstje...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:42 schreef Claudia_x het volgende:
Welkom, Tink! Ben benieuwd naar je lijstje en naar wat de schade is. Hopelijk gewoon niets!
Maar je krijgt 1 tank? Per? Maand?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:37 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan waar ik nodig ben. Je mag je voorkeur opgeven waar je wilt werken, maar goed dan beperk ik me wel heel erg. Dat schiet ook niet op. Dus kan zomaar eens 4 keer in de week zijn... Of helemaal niet. Dat is het nadeel met invalwerk.
Ja supersnel eigenlijk nog! Ik ga nog niet juichen en springen, eerst meedraaien en hopen dat ik in de smaak val. Maar ben al stappen verder als toen ik vanmorgen de deur uitstapte!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:36 schreef Stormqueen het volgende:
nou.... gefeliciteerd dan! En nog snel ook!
Precies, ze willen je hebben en alles is beter dan thuis zitten met een gat in je cv, toch?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:38 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja supersnel eigenlijk nog! Ik ga nog niet juichen en springen, eerst meedraaien en hopen dat ik in de smaak val. Maar ben al stappen verder als toen ik vanmorgen de deur uitstapte!
Yes. Precies weet ik het niet. Maar degene waar ik het gesprek mee had werkte fulltime maakte ongeveer dezelfde kilometers en kreeg 80 euro in de maand.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar je krijgt 1 tank? Per? Maand?
Wie gaat er dan ook meteen de dag na aankomst van 4,5 week Canada weer naar kantoor, mutskequote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:37 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Owjah lijstje...Goed dat je me eraan herinnert.
Vandaag:
O: 2 volkoren gestampte muisjes helemaal nulkommanul fatsoenlijke broodbeleg in huis na de vakantie
T: Pretzel, niet zo'n hele grote NY'se, maar toch een behoorlijk formaat.
T: 1 volkoren met lv chocopasta zie O
L: 3 volkoren. 1 lv chocopasta, 2 gestampte muisjes zie O
T: Nog zo'n pretzel... ik wilde fruit halen, maar heb geen jas bij me en het regende hier tijdens de lunch knetterhard.
D: Overgebleven chinees van gisteren. Veel groente, geen loempia's, beetje rijst, beetje bami. Beetje babi pangang, geen saus.
T: Niks, genoeg gesnoept vandaag.
Het rotte is dat ik moe ben van de jetlag en niet kan slapen, want ben op m'n werk. Loop nu de hele tijd soort van energieloos rond en ga dan maar eten om niet om te kiepen. Effectief, maar alles behalve gezond.
Morgen is iig de knop om. Dit is de laatste dag om fruitloos en zonder fatsoenlijk avondeten te doen. Morgenvroeg gaat vriendjelief naar de markt en dan laat ik hem lekker en gezond eten meebrengen en dan gaan we lekker gepofte zoete aardappel ofzo eten
Voor hoeveel kilometer?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:38 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Yes. Precies weet ik het niet. Maar degene waar ik het gesprek mee had werkte fulltime maakte ongeveer dezelfde kilometers en kreeg 80 euro in de maand.
40 km enkele reis. dus zeg maar 320 km in de week..quote:
ELKE DAG?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:40 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
40 km enkele reis. dus zeg maar 320 km in de week..
Ik denk dat het ook wel uitmaakt of die 50 km allemaal binnendoor weggetjes zijn of dat er snelweg bij zit (grotendeels). Maar ik vind het wel heel erg leuk en positief klinken. Heel afwisselendquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:37 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan waar ik nodig ben. Je mag je voorkeur opgeven waar je wilt werken, maar goed dan beperk ik me wel heel erg. Dat schiet ook niet op. Dus kan zomaar eens 4 keer in de week zijn... Of helemaal niet. Dat is het nadeel met invalwerk.
CAO-bepaald schijnbaar.. Het is een tegemoetkoming.. Ga de cao er eens op nalezen..quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ELKE DAG?
Da's banaalOf krijgen ze alleen rkv als ze verder reizen dan hun basisstation?
hmja, ik moet ook eerlijk bekennen dat ik qua secundaire arbeidsvoorwaarden bij de 1 na beste werkgever van Nederland zit zo'n beetje (na alles wat overheid is) dus ben ook wellicht wat verwendquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:42 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
CAO-bepaald schijnbaar.. Het is een tegemoetkoming.. Ga de cao er eens op nalezen..
Ja naja ik ben het reizen dus niet gewend. Maar voor een ander is het dagelijkse kost. Het zal voor een deel ook gewoon wennen zijn maar goed.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:42 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook wel uitmaakt of die 50 km allemaal binnendoor weggetjes zijn of dat er snelweg bij zit (grotendeels). Maar ik vind het wel heel erg leuk en positief klinken. Heel afwisselend![]()
Ik rij per dag 220 km voor mijn werk, maar doordat het zo'n leuke functie is is het het wel dubbel en dwars waard
Ja en in de kinderopvang hebben ze de meeste secundaire arbeidsvoorwaarden wel geschrapt of naar het minimun gebrachtquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hmja, ik moet ook eerlijk bekennen dat ik qua secundaire arbeidsvoorwaarden bij de 1 na beste werkgever van Nederland zit zo'n beetje (na alles wat overheid is) dus ben ook wellicht wat verwend
Dat sowieso. Kan natuurlijk gewoon verder zoeken in de tijd dat ik daar werk.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:38 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Precies, ze willen je hebben en alles is beter dan thuis zitten met een gat in je cv, toch?
misschien is dat wel helemaal niet nodig, positive thinking ftwquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:46 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat sowieso. Kan natuurlijk gewoon verder zoeken in de tijd dat ik daar werk.
Nee tuurlijk, maar goed je heb natuurlijk altijd liever uren op contract.. En ze zijn er wel heel duidelijk in het is 3 keer een half jaar contract en daarna lig je er weer uit.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
misschien is dat wel helemaal niet nodig, positive thinking ftw
Hmm dat is ook niet ideaal....quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:38 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Yes. Precies weet ik het niet. Maar degene waar ik het gesprek mee had werkte fulltime maakte ongeveer dezelfde kilometers en kreeg 80 euro in de maand.
ik heb dat ook vandaag, een uur non-stop gezwommen, had wel een halve lunch nog bewaard, maar IK HEB HONGER JONGE, moeilijkquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:53 schreef Sarabi het volgende:
Vandaag 1 uur gehoepeld en half uur gewandeld.
Nu begin ik toch wel weer honger te krijgen na mijn lunch.
Zo eens een grapefruit gaan slachten.
ik moet er niet aan denkenquote:
oh ik drink ook wel acht koffie bij mijn waterquote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:06 schreef Sarabi het volgende:
Daar kan ik me echt niets bij voorstellen, ik heb altijd (alles) veel gedronken.
Dus daarom drink ik nu alleen nog maar water en in het weekend wijn (dan is 1 liter ook zo op).
Ik! Heerlijk hoor. Airco aan, meeste collega's zijn met vakantie. Thuis ga ik nog meer zitten snaaien en vriendlief zit in 't onderwijs en heeft dus nog drie weken niks te doen... Vind m'n werk best leuk en om terug in de regelmaat te komen is dit wel lekker.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wie gaat er dan ook meteen de dag na aankomst van 4,5 week Canada weer naar kantoor, mutske![]()
![]()
Blijkt er dan niets van wat ik ooit heb geleerd waar?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zag net op FB een post van onze sportschool over eten en sporten en daarin staat dat het een fabeltje is dat niet ontbijten voor het sporten beter zou zijn voor de vetverbranding.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:09 schreef CarOnline het volgende:
Ok, nog even een foto van de overjarige voor Claudia
Wel met totaal hysterische lach, dit was onze (Noek en mijn) eerste avond in Tokio, na ongeveer 300 uur wakker te zijn geweest. Dus de adrenaline spoot ons door de aderenHaha. Je ziet er hartstikke goed uit! En jeugdig. En slank.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Jongens! Ik heb goed nieuws.. Ik denk dat ik voor 75% zeker wel mag zeggen dat ik een nieuwe baan heb!!Hartstikke fijn! Dat lijkt me wel 99% zeker dan? Ik vrees dat je in deze tijden niet veel betere voorwaarden zult krijgen in de kinderopvang.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Het valt inderdaad wel op dat je vooral dingen die lang houdbaar zijn op brood hebt gedaan.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:37 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Owjah lijstje...Goed dat je me eraan herinnert.
Vandaag:
O: 2 volkoren gestampte muisjes helemaal nulkommanul fatsoenlijke broodbeleg in huis na de vakantie
T: Pretzel, niet zo'n hele grote NY'se, maar toch een behoorlijk formaat.
T: 1 volkoren met lv chocopasta zie O
L: 3 volkoren. 1 lv chocopasta, 2 gestampte muisjes zie O
T: Nog zo'n pretzel... ik wilde fruit halen, maar heb geen jas bij me en het regende hier tijdens de lunch knetterhard.
D: Overgebleven chinees van gisteren. Veel groente, geen loempia's, beetje rijst, beetje bami. Beetje babi pangang, geen saus.
T: Niks, genoeg gesnoept vandaag.
Het rotte is dat ik moe ben van de jetlag en niet kan slapen, want ben op m'n werk. Loop nu de hele tijd soort van energieloos rond en ga dan maar eten om niet om te kiepen. Effectief, maar alles behalve gezond.
Morgen is iig de knop om. Dit is de laatste dag om fruitloos en zonder fatsoenlijk avondeten te doen. Morgenvroeg gaat vriendjelief naar de markt en dan laat ik hem lekker en gezond eten meebrengen en dan gaan we lekker gepofte zoete aardappel ofzo eten
Je kan beter van het laatste uit gaanquote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:45 schreef Sjeen het volgende:
Vreetkick... Pak koekjes gekocht net met boodschappen doen, vier opgegeten... En bij de vijfde tot de conclusie komen dat 131 kcal per koekje (en dus inmiddels 524 kcal later) eigenlijk te idioot voor woorden is. Ik weet alleen nu niet of ik nu pissig op mezelf ben vanwege die vier koekjes of juist blij dat ik de laatste niet gegeten heb
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ben jij LEUK!quote:
Je lichaam weet heus niet hoe jij het noemt.Als je uit de nachtdienst komt en je gaat om 14.00 uit bed en eet om 14.30 je ontbijt. Is niks mis mee.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:23 schreef DobbelSteen200 het volgende:
Hoe ga ik om met onregelmatige diensten werken & eten? Afgelopen maanden flink aangekomen hier door.
Maar hoe maak je ook zo'n lijstje want ik "ontbijt" soms dus 's middags. Eet dus altijd op verschillende tijden.
Waarom precies? en wat is het besteom dan te eten? Ik heb vaak geen honger dan of te druk bezig..quote:
Omdat je anders te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:43 schreef DobbelSteen200 het volgende:
[..]
Waarom precies? en wat is het besteom dan te eten? Ik heb vaak geen honger dan of te druk bezig..
Door te veel tussendoor te eten en 's avonds dubbel opscheppen bij avondeten. Weeg trouwens 84.5 nuquote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Omdat je anders te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt.
Hoe ben je uberhaupt te dik geworden? Vast niet door alleen ontbijt, fruit en avondeten.
Als je luncht zal je minder snel snaaitrek krijgen en tussendoor gaan eten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:47 schreef DobbelSteen200 het volgende:
[..]
Door te veel tussendoor te eten en 's avonds dubbel opscheppen bij avondeten. Weeg trouwens 84.5 nuZo heel erg is het niet bij mij.. Maar ben al blij dat er zo'n 5kg af is. Wil er toch nog wat meer af...
Toen lunchte ik wel, met collega's meequote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als je luncht zal je minder snel snaaitrek krijgen en tussendoor gaan eten.
Hoe lang ben je?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:47 schreef DobbelSteen200 het volgende:
[..]
Door te veel tussendoor te eten en 's avonds dubbel opscheppen bij avondeten. Weeg trouwens 84.5 nuZo heel erg is het niet bij mij.. Maar ben al blij dat er zo'n 5kg af is. Wil er toch nog wat meer af...
Wat heb ik veranderd? Geen frisdrank meer drinken, en tussendoor nu dus fruit.
Eet overigens geen groenten.. Vreselijk maar krijg het niet doorgeslikt.. Moet daar nog iets op vinden haha.
Fruit als tussendoortje is dan wel weer goed.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:47 schreef DobbelSteen200 het volgende:
[..]
Wat heb ik veranderd? Geen frisdrank meer drinken, en tussendoor nu dus fruit.
Eet overigens geen groenten.. Vreselijk maar krijg het niet doorgeslikt.. Moet daar nog iets op vinden haha.
Nah dat zit er volgens mij niet aanquote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Moet daar nog iets op vinden... Ballen misschien?
Bij mij ook niet, maar ik heb ze wel.quote:
Ik eet alleen doperwten en rode koolquote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Fruit als tussendoortje is dan wel weer goed.
Maar ook gewoon lunchen![]()
En het lijkt me sterk dat je alle groenten niet lust, je bent toch geen 5?
Hou ik lang vol dan, terwijl ik het wel zou willen etenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:52 schreef motorbloempje het volgende:
Geen groente lusten is zó kleuterfase
Dan moet je het gewoon doen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:53 schreef DobbelSteen200 het volgende:
[..]
Hou ik lang vol dan, terwijl ik het wel zou willen eten
Je bent een man van 1.75 en weegt 84,5 kilo... Da's een bmi van 27,59. Inderdaad niet vreselijk veel te veel, maar als je structureel gezond wilt leven, zou ik toch eens nadenken over groente en genoeg eten en variatie enzo...quote:
Onzin als je wil dan lukt het ook.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:53 schreef DobbelSteen200 het volgende:
[..]
Hou ik lang vol dan, terwijl ik het wel zou willen eten
Tips geven werkt zeker wel.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Onzin als je wil dan lukt het ook.
Genoeg groentes om te variëren/proberen.
Maar je komt sowieso een beetje kinderachtig over sinds je hier post.
Dus tips geven zal ook wel niet werken.
Het gaat niet om je posts. Als iemand aangeeft dat lunchen verstandig is en jij roept dan dat je dikker was toen je wel lunchte... en je ook nog aangeeft geen groentes te lusten. Tjah, dan kom je kinderachtig over.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:01 schreef DobbelSteen200 het volgende:
[..]
Tips geven werkt zeker wel.
Ik weet niet waar je vandaan haalt dat ik kinderachtig post. Ik zie dat je dit vind en ik voel me niet begrepen. Ik ben hier gekomen om erbij te horen en succes te krijgen.
Ik neem aan dat dit jouw interpretatie van mijn posts is dan.
Mijn vraag aan jou is dan ook wat ik aan mijn posts moet veranderen om wel serieus genomen te worden?
Ik vind je lijstje een beetje weinig LadyOracle. Heeft het een reden?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:05 schreef LadyOracle het volgende:
Gisteren:
O: Pita met avocado en 1 met banaan en pure chocola, fruitsalade
L: 2 boterhammen met vlokken
L: 2 boterhammen met chocoladepasta
A: pita falafel, aardappelpartjes uit de oven en groene salade, met beetje pastasaus omdat de ketchup op was
Vandaag:
O: 1 boterham hummus, 1 pure chocola
L: 1 noten/rozijnenbroodje, handje ongezouten noten, 250 g aardbeien
D: weet ik nog niet, mss pasta
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Moet daar nog iets op vinden... Ballen misschien?
Zeg dat nou niet, ik wil vanavond voor het eerst sinds m'n gescheurde enkelband weer gaan lopenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:02 schreef douche-eendje het volgende:
Pffff wat en dagNet thuis van werken, 45 minuten langer bezig geweest. Door een hoosbui fietsen zonder jas... en nu nog "even" eten koken, uitbuiken en hopen dat het om half 9 droog is want ik vertik het om in de regen op pad te gaan met Evy... laatste keer dat ik dat deed verzwikte ik mijn enkel over een gladde putdeksel
Het zal vooral de psychische stap zijn die ik moet zetten. Je kan natuurlijk ook onderuit gaan met mooi weerquote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:25 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Zeg dat nou niet, ik wil vanavond voor het eerst sinds m'n gescheurde enkelband weer gaan lopen.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:09 schreef CarOnline het volgende:
Welkom terug Tink, fijn dat het tof was!
Ik eet liever na het 'sporten' als ik dat 's morgens doe. Toen ik voor de tijd at vielen de eerste kilometers me zo zwaar. Slaat nergens op, één schaaltje yoghurt. Maar op 1 of andere manier merk ik dat toch.
Ok, nog even een foto van de overjarige voor Claudia
Wel met totaal hysterische lach, dit was onze (Noek en mijn) eerste avond in Tokio, na ongeveer 300 uur wakker te zijn geweest. Dus de adrenaline spoot ons door de aderenIk ben weer eens te laat hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
Puala tochquote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:44 schreef Puala het volgende:
Dat voornemen om goed te gaan eten he? 1 shitdag op t werk en een flinke discussie thuis.. en vriendje is naar de snackbar gestuurd![]()
En vriendlief post in Slank toch?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:44 schreef Puala het volgende:
Dat voornemen om goed te gaan eten he? 1 shitdag op t werk en een flinke discussie thuis.. en vriendje is naar de snackbar gestuurd![]()
Omg, dat ik van jou moet horen dat hij in slank postquote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En vriendlief post in Slank toch?
Hebben jullie al afspraken samen gemaakt om echt serieus gezonder te gaan leven?
Dat wil wel eens helpen in dit soort situaties.
Lijkt me wel zo handig jaquote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En vriendlief post in Slank toch?
Hebben jullie al afspraken samen gemaakt om echt serieus gezonder te gaan leven?
Dat wil wel eens helpen in dit soort situaties.
Bijzonder.....quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:49 schreef Puala het volgende:
[..]
Omg, dat ik van jou moet horen dat hij in slank post![]()
Ohhhh dit is wel heel slecht![]()
![]()
Maar nee. We zijn nog op het punt dat gesprekken gaan over dat het wel handig is om te overleggen als ieder op vakantie wilt/een hele dag iets wilt doen zonder de ander.
Na 6 maanden relatie. Hij blijkt gewoon niet zo van het communicerenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:52 schreef Puala het volgende:
[..]
Na 6 maanden relatie. Hij blijkt gewoon niet zo van het communiceren
Ik was bij jullie eerste ontmoeting.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanwaar trouwens dat jullie zo snel zijn gaan samenwonen?
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor. Ik heb ruim een jaar een relatie (ijkpunt Parijs Roubaix 2012, geen idee wat de datum was) en wij hebben eigenlijk nog helemaal geen plannen om samen te wonen.Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
Ik ga t ook maar eens lezen. Ik verheug me al op de heimwee naar dequote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oeh CC! Hak al gezegd dat ik van je avontuur gesmuld heb? Nee he? Bij deze!
Daar heb je volledig gelijk in en dat zal ook zeker gebeuren.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:53 schreef Sarabi het volgende:
Succes
Maar goed als jullie beide gezonder willen gaan leven lijkt me zo'n gesprek wel handig.
Anders zitten er zo weer een paar kilo aan en dan mag vriendlief ook gezellig hier komen praten.
Dat was niet de eerste ontmoeting hoorquote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik was bij jullie eerste ontmoeting.
Vanwaar trouwens dat jullie zo snel zijn gaan samenwonen?
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor. Ik heb ruim een jaar een relatie (ijkpunt Parijs Roubaix 2012, geen idee wat de datum was) en wij hebben eigenlijk nog helemaal geen plannen om samen te wonen.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:22 schreef Puala het volgende:
[..]
Daar heb je volledig gelijk in en dat zal ook zeker gebeuren.
[..]
Dat was niet de eerste ontmoeting hoor![]()
Allereerst omdat we dat heel graag wilden, omdat de afstand (140 km) toch best ver was. Maar ook omdat ik een woning in een hele slechte buurt had, meerdere malen was bedreigd en elke dag overlast had wat mijn herstel van een hersenkneuzing in de weg stond.
Neuh midden in t doodlopende straatjequote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:40 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]Greys stond nogal hard in mn oor te schreeuwen dat ik niet weg mocht gaan omdat jullie net naar buiten waren en hopelijk net om het hoekje stonden te zoenen en dan zou ik jullie kunnen storen enzo.
Gelukkig viel het mee, want jullie stonden niet om de hoek.
Oh het komt ook goed, alle vertrouwen inquote:Maar dat is wel een setje goede redenen om zo snel samen te gaan wonen. Het is ook gewoon wennen natuurlijk. Komt vast wel goed.
Samenwonen is altijd wennen. Komt vanzelf goed. Hier na 9 maanden relatie gaan samenwonen, en is alleen maar positief geweest. Wij hadden ook te maken met een flinke afstand.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:41 schreef Puala het volgende:
[..]
Neuh midden in t doodlopende straatje![]()
[..]
Oh het komt ook goed, alle vertrouwen in
Niet echt. Ik vind het niet heel weinig. Een pitabroodje propvol groente vult best goed en het was een flinke bak fruitsalade gisteren. Gisteren had ik nog twee waterijsjes, maar ik was ook vergeten erbij te zetten dat ik 3 kilometer was gaan hardlopen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:08 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik vind je lijstje een beetje weinig LadyOracle. Heeft het een reden?
Ik realiseer me nu trouwens dat het misschien een beetje lomp overkomt zo, maar als ik kijk naar mijn eigen 'overeet-opties' zijn dat croissantjes en andere deegwaren (roomboter), dingen met gesmolten kaas (pizza's, kaasstengels), roomijsjes en vieze snoepjes met gelatine. Dus is geen dis ofzo, more power to you dat je veganist bent!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:41 schreef Zeester het volgende:
Ik snap nooit zo goed hoe veganisten nog te zwaar kunnen zijn. Volgens mij zit echt in al mijn slechte valstrikken een dierlijk product. Behalve misschien pure chocolade, maar dat vind ik al een B-keuze ten opzichte van melk-chocolade. Ow en in chips ook niet natuurlijk
Ik ben voornamelijk in de puberteit enorm aangekomen tijdens een depressie, daarna duurde het nog erg lang voor ik goed genoeg in mijn vel zat voor ik ruimte in mijn hoofd had om af te vallen, zeg maar. Ik ben pas een jaar of vijf vega en sinds twee jaar echt bezig met meer plantaardig eten. Ik zit nu op bijna volledig plantaardig, behalve met uit eten/lunches waar ik al blij mag zijn als ze de krentenbollen niet ingesmeerd hebben met boter/af en toe gebrek aan ruggegraat.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:41 schreef Zeester het volgende:
Ik snap nooit zo goed hoe veganisten nog te zwaar kunnen zijn. Volgens mij zit echt in al mijn slechte valstrikken een dierlijk product. Behalve misschien pure chocolade, maar dat vind ik al een B-keuze ten opzichte van melk-chocolade. Ow en in chips ook niet natuurlijk
Maar de mens is ook niet ontworpen op dagelijks grote hoeveelheden vlees en in veel culturen is vlees nog altijd een luxe-product... Tsjaquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:17 schreef Stormqueen het volgende:
Daarbij is de mens evolutionair niet ontworpen voor een louter plantaardig dieet. Wat inhoudt dat je echt heel goed moet opletten dat je al je voedingsstoffen binnen krijgt, lijkt me.
Een leven in hokje waar je niet kunt staan en de buitenlucht nooit zien is pas geen leven.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:25 schreef clumsy_clown het volgende:
Een leven zonder tiramisu is geen leven, dus het is niet voor mij weggelegd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mensen met een bewust 'normaal' voedingspatroon en bewegingspatroon zijn minstens net zo gezond zonder de noodzaak tot supplementeren. Alleen is dat niet meer zo normaal, kijk maar bij de meeste mensen bij wat er in hun winkelwagen ligt.
'Slecht' voedsel is nou eenmaal goedkoop te fabriceren, 'goed' voedsel is duurder omdat je het moet cultiveren/pindadopje
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Dat is juist allemaal 'processed' voer en dat wil ik juist weer niet. Dan liever het echte werk, zonder E-nummers en ellende.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:48 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Een leven in hokje waar je niet kunt staan en de buitenlucht nooit zien is pas geen leven.
Ik heb pas gewoon tiramisu gemaakt, heb je echt geen melk voor nodig.
Vegan kaas bestaat ook al, op de pizza/in de lasagne of zo merk je het verschil niet echt.
Als ik bevoorbeeld de reeks van Sigme soms zie/lurk/lees... stel dat ik ooit weer vlees zou gaan eten, dan zo ja.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:52 schreef Zeester het volgende:
LadyOracle, een vraagje dan? Eet je dan wel eieren van kippen uit iemands eigen tuin, die lekker rond kunnen lopen en grazen en goed voer krijgen? Want dat vraag ik me altijd af, dat soort beestjes hebben het toch écht heel goed!
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:49 schreef V1z0R het volgende:
Vega's hebben een verhoogde KH-inname over het algemeen die hongergevoel stimuleren en minder verzadigend werken. Pluspunt is dat zij wel een bewust andere levensstijl hebben waar over het algemeen ook meer wordt bewogen. (dan de gemiddelde persoon)
Als zij goed supplementeren en niet overboord gaan met ongefermenteerde sojaproducten heb je al snel een goede combinatie.Voor vega is geen supplement nodig. Vegetariërs leven net zo gezond als alleseters, dat is geen probleem (en dat is inclusief de gemaksvega met k&k burger e.d.).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mensen met een bewust 'normaal' voedingspatroon en bewegingspatroon zijn minstens net zo gezond zonder de noodzaak tot supplementeren. Alleen is dat niet meer zo normaal, kijk maar bij de meeste mensen bij wat er in hun winkelwagen ligt.
'Slecht' voedsel is nou eenmaal goedkoop te fabriceren, 'goed' voedsel is duurder omdat je het moet cultiveren/pindadopje
Veganisten moeten wel B12 slikken en je moet inderdaad opletten met eiwitten. Vetten zijn niet zo lastig, eiwitten wel. Ik zit meestal op rond de 70% koolhydraten, dat is ongeveer wat maximaal verantwoord is voor zover ik heb kunnen vinden, maar ik voel me ontzettend sloom van vet/zwaar eten dus ik vind het wel prima. Lichter eten went ook. Vroeger had ik echt niet genoeg aan een vegetarische curry endan had ik na een uur weer honger, nu heb ik daar geen last meer van.
Overigens na jaren lactose-intolerant + vega zaten mijn ijzer en calcium aan de bovengrens toen ik bloed liet prikken, dat viel me zelf reuze mee.“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
Hm, geeft een dubbel gevoel. Ja, ze hebben het goed, misschien, maar het blijft geen vrij leven, en ik ben er nog niet over uit wat ik van huisdieren e.d. vind. En verder als die dieren uiteindelijk voor de slacht zijn, zou ik het gevoel hebben daar impliciet goedkeuring aan te geven. Ik begrijp het als mensen het ok voelen en zou iemand me eieren uit eigen tuin voor zetten, weet ik niet of ik die zou weigeren. Maarin de praktijk speelt die vraag niet. ;-)quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:52 schreef Zeester het volgende:
LadyOracle, een vraagje dan? Eet je dan wel eieren van kippen uit iemands eigen tuin, die lekker rond kunnen lopen en grazen en goed voer krijgen? Want dat vraag ik me altijd af, dat soort beestjes hebben het toch écht heel goed!
Een langdurige blootstelling aan lichaamsvreemde stoffen over een brede bevolkingsgroep kan al snel voor verandering zorgen hoor. Met de huidige verspreiding is het veel moeilijker maar west-Europeanen hebben binnen een heel korte tijd hun lichaam laten aanpassen aan bijvoorbeeld een verhoogde alcoholinname. Waar andere culturen gekookt water gebruikten kozen ze er hier voor om er alcoholhoudende dranken voor te gebruiken en daardoor maken veel van ons een enzym aan die al in de maag alcohol verwerkt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:17 schreef Stormqueen het volgende:
Daarbij is de mens evolutionair niet ontworpen voor een louter plantaardig dieet. Wat inhoudt dat je echt heel goed moet opletten dat je al je voedingsstoffen binnen krijgt, lijkt me.
Ik kan je eieren aanbieden, en een lamskoteletquote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:34 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Hm, geeft een dubbel gevoel. Ja, ze hebben het goed, misschien, maar het blijft geen vrij leven, en ik ben er nog niet over uit wat ik van huisdieren e.d. vind. En verder als die dieren uiteindelijk voor de slacht zijn, zou ik het gevoel hebben daar impliciet goedkeuring aan te geven. Ik begrijp het als mensen het ok voelen en zou iemand me eieren uit eigen tuin voor zetten, weet ik niet of ik die zou weigeren. Maarin de praktijk speelt die vraag niet. ;-)
Die trap onder mijn kont had ik nodig, DPquote:
Huisdieren zijn gewoon gedomesticeerd? Zou niet weten wat daar mis mee is?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:34 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Hm, geeft een dubbel gevoel. Ja, ze hebben het goed, misschien, maar het blijft geen vrij leven, en ik ben er nog niet over uit wat ik van huisdieren e.d. vind. En verder als die dieren uiteindelijk voor de slacht zijn, zou ik het gevoel hebben daar impliciet goedkeuring aan te geven. Ik begrijp het als mensen het ok voelen en zou iemand me eieren uit eigen tuin voor zetten, weet ik niet of ik die zou weigeren. Maarin de praktijk speelt die vraag niet. ;-)
Vandaag krijg je gewoon weer een nieuwe kans. :-)quote:Op woensdag 31 juli 2013 07:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die trap onder mijn kont had ik nodig, DPGisteren er zo'n puinhoop van gemaakt dat ik voor het eerst sinds april boven mijn trendlijn zit
![]()
We gaan wel erg offtopic, maar het blijft onvrijheid, veel dieren hebben te weinig ruimte (kleine aquaria) of krijgen slecht voer (supermarktkattenvoer bijvoorbeeld, bomvol toegevoegde suiker en zetmeel), ze worden doorgefokt (hondenrassen die door hun bouw niet goed kunnen ademen of rassen waar alle honden jong dood gaan aan kanker), en zelf uiteindelijk het principe dat het dier bestaat en gefokt wordt voor het plezier van de mens.quote:Op woensdag 31 juli 2013 07:26 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Huisdieren zijn gewoon gedomesticeerd? Zou niet weten wat daar mis mee is?
ja... Zo heb ik dus foto's (en een filmpjequote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:06 schreef clumsy_clown het volgende:
Ok, ik heb net foto's van mezelf in scubagear gezien. Haske leuk dat ik daarna door twee verschillende mannen achterna ben gezeten, maar het is geen gezicht. Dat moet anders.
Lijstje voor morgen:
O: yoghurt, muesli met noten
T: fruitsmoothie
L: broodje hummus, sla, tomaat
T: cracker met iets. Hummus, waarschijnlijk.
D: even op zoek naar een gerecht met aardappelen en vlees. Heb ik echt trek in, na een maand Aziatisch.
Zie, er verandert wel heel veel positiefquote:Op woensdag 31 juli 2013 08:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik lijk eindelijk af te vallen in gewicht! Ik heb de 7 weer op de weegschaal staan! Ik durf nog niet te vroeg te juichen. Eerst maar eens zien of de trend door gaat zetten. Maar het is in ieder geval fijn dat ik niet meer in de plus sta ten opzichte van 5,5 week geleden.
En als ik op mijn weegschaal af mag gaan, ben ik in die 5,5 week 3,2 kg vet kwijtgeraakt (mijn vetpercentage is gedaald van 41,5% naar 37,5 %).Ik merk het aan lichaam ook goed. Veel strakker, en mijn kleding zit losser!
Goed bezig dusquote:Op woensdag 31 juli 2013 08:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik lijk eindelijk af te vallen in gewicht! Ik heb de 7 weer op de weegschaal staan! Ik durf nog niet te vroeg te juichen. Eerst maar eens zien of de trend door gaat zetten. Maar het is in ieder geval fijn dat ik niet meer in de plus sta ten opzichte van 5,5 week geleden.
En als ik op mijn weegschaal af mag gaan, ben ik in die 5,5 week 3,2 kg vet kwijtgeraakt (mijn vetpercentage is gedaald van 41,5% naar 37,5 %).Ik merk het aan lichaam ook goed. Veel strakker, en mijn kleding zit losser!
Goed bezig!quote:Op woensdag 31 juli 2013 07:46 schreef Sarabi het volgende:
Morning
Na een slechte start gisteren ben ik toch tevreden.
Vriend en ik wilde later op de avond nog iets snacken (of zelfs pizza gaan halen) maar uiteindelijk zijn we maar thee gaan drinkentrots op ons.
Zometeen weer een half uurtje wandelen.
Ik weet alleen wel zeker dat er dieren zijn die het beter hebben als huisdier dan dat ze in vrijheid leven. Dit is echt zon discussie waar je niet uit komt.quote:Op woensdag 31 juli 2013 08:55 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
We gaan wel erg offtopic, maar het blijft onvrijheid, veel dieren hebben te weinig ruimte (kleine aquaria) of krijgen slecht voer (supermarktkattenvoer bijvoorbeeld, bomvol toegevoegde suiker en zetmeel), ze worden doorgefokt (hondenrassen die door hun bouw niet goed kunnen ademen of rassen waar alle honden jong dood gaan aan kanker), en zelf uiteindelijk het principe dat het dier bestaat en gefokt wordt voor het plezier van de mens.
Maar iemand die huisdieren op een flink stuk land heeft of een aquarium van een ruim formaat vind ik niet per se fout. Wij hebben zelf katten binnen (na verhuizing was buiten laten geen optie meer) en ik vind dat wel echt onwenselijk. Een van de katten zelf ook trouwens, maar ze zijn van mn vriend en die wil ze niet kwijt. Dat bedoel ik dus met het dier bestaat voor het plezier van de mens.
Zo, en nu wil ik het alleen nog over dieren hebben als ze te dik zijn. :-p
quote:Op woensdag 31 juli 2013 07:46 schreef Sarabi het volgende:
Morning
Na een slechte start gisteren ben ik toch tevreden.
Vriend en ik wilde later op de avond nog iets snacken (of zelfs pizza gaan halen) maar uiteindelijk zijn we maar thee gaan drinkentrots op ons.
Zometeen weer een half uurtje wandelen.
Jaaaaa daar gaat ze!quote:Op woensdag 31 juli 2013 08:16 schreef Claudia_x het volgende:
Gaat die nog door?quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:22 schreef Stormqueen het volgende:
We zouden toch op de tinkmeet gaan kledingswappen?
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:58 schreef V1z0R het volgende:
Voor de zekerheid, onveilige sex omdat je toevallig dat gen hebt is ook niet aan te raden door; chlamydia, gonorroe, genitale wratten, herpes...
Volgens mij heb ik te vaak, te waus, in de Jesus-bus gratis koffie zitten drinken
Trusten
Tering... iets met een ezel en een steen, BananaPancake.quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gaat die nog door?
Ik open sowieso een topic hier op Fok, maar dames uit dit topic hebben wel voorrang
quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:50 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Tering... iets met een ezel en een steen, BananaPancake.
haha ik heb ook een eigen laptop, maar zit nu toevallig ff op zijn pc. Juist omdat ik dat niet zo vaak doe gebeurt dit dus.quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:52 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn man deed dat ook altijd... had ik ineens weer het gereedschaps- of legotopic in MyAT staan. Toen hebben we maar gewoon allebei een eigen laptop gekocht
Nee helaas niet. Hij is van de Lidl en er zit nauwelijks zooi in gelukkig. Maar ik ga dat echt een keer maken. Bij voorkeur als we de extra vriezer in de schuur hebben.quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:47 schreef Sarabi het volgende:
Lekker, heb je die gazpacho zelf gemaakt L_S?
Oja die zag ik in de folderquote:Op woensdag 31 juli 2013 09:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee helaas niet. Hij is van de Lidl en er zit nauwelijks zooi in gelukkig. Maar ik ga dat echt een keer maken. Bij voorkeur als we de extra vriezer in de schuur hebben.
Wat heb je gemaakt?quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:48 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb trouwerns voor het eerst met Quinoa gekookt gisteren, dat is best bazenspul
Een recept geinspireerd op deze:quote:
39 per 100ml. Net als gewone tomaten- of tomatengroentesap. Hij was wel erg duur, 1.99 voor zo'n pak.quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Oja die zag ik in de folderhoeveel kcal zit er in?
het voelt zo als een ego post... echt meepraten had ik vorige week niet echt tijd voor...quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:00 schreef Stormqueen het volgende:
Echt, waarom zou je alles bij / terug willen lezen?
Ik had er zo'n trek in. En hij is echt erg lekker. Gelukkig want het deed wel een beetje pijn in mijn portemonnee. Niet dat ik het niet kan betalen maar het is meer iets principieels. Het was echt een uitspatting voor mijn doenquote:Op woensdag 31 juli 2013 10:01 schreef Sarabi het volgende:
Hmm als ie zo duur is koop ik hem sowieso niet.
Laat me raden, je komt / kwam veel in OUD?quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:01 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
het voelt zo als een ego post... echt meepraten had ik vorige week niet echt tijd voor...
Alsof ik niet betrokken ben bij anderen enzo
Hoeveel zit er dan in?quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik had er zo'n trek in. En hij is echt erg lekker. Gelukkig want het deed wel een beetje pijn in mijn portemonnee. Niet dat ik het niet kan betalen maar het is meer iets principieels. Het was echt een uitspatting voor mijn doenGoed eten mag trouwens best iets kosten, daar bezuinigen we absoluut niet op. Maar dit was gewoon eigenlijk te duur.
lekker denigrerendquote:Op woensdag 31 juli 2013 10:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Laat me raden, je komt / kwam veel in OUD?
zelf gazpacho maken is leuk, lekker en .... net zo duurquote:Op woensdag 31 juli 2013 10:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik had er zo'n trek in. En hij is echt erg lekker. Gelukkig want het deed wel een beetje pijn in mijn portemonnee. Niet dat ik het niet kan betalen maar het is meer iets principieels. Het was echt een uitspatting voor mijn doenGoed eten mag trouwens best iets kosten, daar bezuinigen we absoluut niet op. Maar dit was gewoon eigenlijk te duur.
quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Een liter.
Meet is volgens mij 26 oktober, op een zaterdag.
Ziet er interessant uit!quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Een recept geinspireerd op deze:
http://damndelicious.net/(...)-a-giveaway-giveaway
Alleen dan net iets anders
kwam.....quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Laat me raden, je komt / kwam veel in OUD?
Ik denk niet dat iemand daar hier maar iets om geeft![]()
En ja, het gaat snel. Always has and always will.
Dat laatste ja... ik wil ook meetenquote:Op woensdag 31 juli 2013 10:04 schreef Barreltje het volgende:
* Barreltje gooit er nog even een ego post door heen
hier gaat alles redelij goed.. er ligt een appel klaar en ik zit aan de " o "![]()
![]()
van sporten komt het nog niet echt, maar na dagen van 16 uur ben ik wel een beetje kapot.. vandaag een " kantoor dagje" dus vanavond staat sporten iig weer op de planning!
ohw.. en wanneer is die meet ook al weer??en moest ik me daarvoor aanmeledn enzo??
Nee helemaal niet denigrerend, maar daar wordt het als een misdaad gezien als je niet op iedereen reageert en staan halve topics vol met posts als "excuses voor de egopost maar ik heb net mijn kint gebaard!" Echt, sdat dan "excuses voor de egopost" het eerste is wat je wil zeggen als je net hebt liggen baren. Ik blijf me er over verwonderenquote:
Dat is dan toch helemaal niet bizar duurquote:Op woensdag 31 juli 2013 10:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Een liter.
Meet is volgens mij 26 oktober, op een zaterdag.
hoeveel kost een liter melk??quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat is dan toch helemaal niet bizar duur
Was ook erg lekker! Ik heb wel zonder broccoli en wortel gemaakt maar met sugar snaps, en zonderquote:
59 cent?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |