Hoeveel fotografen lopen er eigenlijk rond dit jaar?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:42 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zo even op het Lowlands terrein gewandeld, wat staat er al een hoop zo ver voor het festival
Dat, plus het feit dat het een mooi stukje voor je portfolio is.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:21 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Jep, das gewoon leuk voor je eigen 'prijzenkast'
Zeker waar, daarom heb ik ook foto's/screenshots van alles.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat, plus het feit dat het een mooi stukje voor je portfolio is.
Gewoon een gedrukt exemplaar vragen/eisen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:59 schreef spreading het volgende:
Zeker waar, daarom heb ik ook foto's/screenshots van alles.
Kom gezelligquote:
Euhm, tig voor de Daily Paradise, 3 man voor mij. En dan alle losse pers dingen nog. Zal ook een man of 30/40 zijn en losse mensen die wel op het veld beelden mogen schieten.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:02 schreef freud het volgende:
[..]
Hoeveel fotografen lopen er eigenlijk rond dit jaar?
Is dit een uitnodiging waarbij jij een perspas voor ons regelt?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Kom gezellig
[..]
Euhm, tig voor de Daily Paradise, 3 man voor mij. En dan alle losse pers dingen nog. Zal ook een man of 30/40 zijn en losse mensen die wel op het veld beelden mogen schieten.
Op de stijger, in de polder
[ afbeelding ]
Neequote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:06 schreef freud het volgende:
[..]
Is dit een uitnodiging waarbij jij een perspas voor ons regelt?
Mijn foto`s zijn onder andere gebruikt voor een online voetbalkrant voor amateurvoetbal hier in de regio. Zit helaas geen hardcopy inquote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gewoon een gedrukt exemplaar vragen/eisen.
Die van mij moest er, ruim een jaar geleden, ook voor terug. Kreeg hem inderdaad erg netjes retour. Checklistje erbij met wat ze gedaan hebben enzo.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:35 schreef Ener-G het volgende:
Yeah.. mn X100 is net bezorgd, al met al een goeie 3 weken weggeweest om de sticky blades te repareren.. maar er zitten geen kosten aan vast (en dat voor een meer dan 2 jaar geleden in Thailand gekocht apparaat).
Diafragma doet weer wat ie moet doen, en het ding is nog op een hele rij andere zaken gechecked. Volgens mij hebben ze zelfs de OVF gestofzuigd
* Ener-G is blij
Fujifilm
Kan wel weer eens komen buurten eigenlijk. Heb je aanraders in september oid?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:08 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Nee
Maar als jullie eens een concertje in de Melkweg wilt doen zijn jullie van harte welkom
Seeed, Kate Nash, God Is An Astronaut, The Charm The Furyquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:50 schreef freud het volgende:
[..]
Kan wel weer eens komen buurten eigenlijk. Heb je aanraders in september oid?
quote:
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:05 schreef Iemand91 het volgende:
Rats; net een millimeter of wat te ver van de sensor![]()
Kijken of ik een smallere slangenklem kan vinden...
[ afbeelding ]
Oh, en ik dacht dat Chinezen goed waren met overdadig verpakken![]()
[ afbeelding ]
Oh!quote:
Als ik daarop google kom ik hem tegen icm M42, Pentax, Canon FD, noem maar op. Dus ga even na welke mount er op zit (of kijk bij welke camera ie in de tas zat).quote:
Pentaxquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 18:48 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Als ik daarop google kom ik hem tegen icm M42, Pentax, Canon FD, noem maar op. Dus ga even na welke mount er op zit (of kijk bij welke camera ie in de tas zat).
Dan kun je er vanuit gaan dat 't een pentax mount is, en je dus een adapter nodig hebt.quote:
Je doet het verkeerd. Volgens de Topic Titel zouden we lenzen slopen, niet batterijklepjes...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:31 schreef over_hedge het volgende:
Op mijn werk is het klepje wat je dicht doet bij je batterij kapot gegaan, het kleine stukje wat een conenctie maakt is er af. Waardoor de camera dus niet meer werkt, behalve als ik een batterijgrip gebruik.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:37 schreef Questular het volgende:
Even een korte vraag, ik zelf heb een nikon d3100. Nu zie ik dat de vader van mn vriendin nog allemaal verschillende lenzen heeft maar wel uit het tijdperk waar je nog rolletjes moest gebruiken om foto's te maken (aardig oud dus) is er een mogelijkheid om deze lenzen nog te gebruiken op een digitale camera d.m.w. een koppelstukje ofzo of is het af te raden dermate oude lenzen te gebruiken?
Het lijkt erop dat je daarvoor een adapter met glas nodig hebt. Dit omdat bij Nikon de afstand tussen sensor en lens vrij groot is (groter dan bij Canon of in dit geval M42 camera's).quote:
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:58 schreef Sjiep het volgende:
Loop je in Utrecht rond, kom je een Limburger tegen
Je hebt gewoon een stalker en zit in je ontkenningsfase...quote:
Alsnog een eng ideequote:Op zondag 11 augustus 2013 11:59 schreef freud het volgende:
[..]
Je hebt gewoon een stalker en zit in je ontkenningsfase...Er zijn ergere stalkers als Susteren te bedenken, dus ik denk dat je wel goed zit voorlopig.
Cashen maarquote:Op maandag 12 augustus 2013 09:57 schreef Merlijn het volgende:
http://www.upcoming.nl/ri(...)-die-alles-fout-doen
Komt de foto van Andreas ook weer naar voren..
Dat!quote:Op maandag 12 augustus 2013 07:52 schreef freud het volgende:
Ik maak op mijn vrije dag om 8:30 een afspraak bij de fysio, idioot die ik ben...
Shhht. Ik moet nog een week.... En ik heb een pokkehumeurquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:03 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Shhht. Ik moet nog een week.... En ik heb een pokkehumeurAhwwwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja dat kan ik me wel voorstellen. Nog heel even en dan kan je een paar dagen van haar genieten
![]()
Daar wil ik ook nog een keer heen; ben er alleen nog maar een keer met de auto ómheen geweest...quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Parijs was leuk voor een keer. Maar ze zullen me er niet snel meer zien.
Zou zoiets op de foto te krijgen zijn?quote:Wie de komende week 's nachts naar de lucht kijkt, heeft veel kans om vallende sterren te zien. Ieder jaar rond 12 augustus is de Perseļdenzwerm op zijn hoogtepunt. Dat betekent dat de meteoren in die zwerm dan goed zichtbaar zijn.
De Nederlandse Onderzoeksschool voor Astronomie (NOVA) zegt dat de omstandigheden dit jaar gunstig zijn. De meeste vallende sterren verschijnen tussen 23.00 uur en 05.00 uur in de nacht van maandag 12 op dinsdag 13 augustus.
Bovendien geeft de maan de komende week nog niet veel licht. Daardoor kunnen de meteoren extra goed te zien zijn in de donkere lucht.
Als het weer helder is, is er iedere minuut een vallende ster te zien. Maar ook in de dagen ervoor en erna is het goed mogelijk om 's nachts een meteoor te zien.
Gruisdeeltjes
De Perseļden zijn gruisdeeltjes die zijn achtergebleven in de baan van de komeet Swift-Tuttle. De aarde beweegt ieder jaar rond deze tijd door die wolk. Sommige steentjes komen vanuit de ruimte de dampkring van de aarde binnen.
Dat gaat met een grote snelheid die afneemt zodra de deeltjes binnen de dampkring zijn. De steentjes raken verhit bij het afremmen en verdampen uiteindelijk.
Het licht dat op aarde te zien is, is niet het steentje zelf maar de lucht eromheen die ook heel heet wordt en ervan gaat gloeien. Dat verschijnsel heet een meteoor, of in de volksmond een vallende ster.
Ja, met een korte lens, een statief en veel geduld, ja.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:02 schreef Iemand91 het volgende:
Zou zoiets op de foto te krijgen zijn?
Korte lens:quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ja, met een korte lens, een statief en veel geduld, ja.
quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:21 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Korte lens: [ afbeelding ]
Statief: [ afbeelding ]
Veel geduld:![]()
Ga voor de gein eens naar een donkere plek en begin eens met foto's maken van de sterren. Er was een rekensommetje waarmee je het maximale aan sluitertijd kon berekenen met jouw brandspuntafstand, maar die weet ik niet meer. Staat geloof ik wel op wikipedia.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:21 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Korte lens: [ afbeelding ]
Statief: [ afbeelding ]
Veel geduld:![]()
http://petapixel.com/2011/06/01/how-to-photograph-the-night-sky/ Hier een aantal tips om sterren te fotograferen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ga voor de gein eens naar een donkere plek en begin eens met foto's maken van de sterren. Er was een rekensommetje waarmee je het maximale aan sluitertijd kon berekenen met jouw brandspuntafstand, maar die weet ik niet meer. Staat geloof ik wel op wikipedia.
Ja tuurlijk, gewoon bij de foto instellenquote:Op maandag 12 augustus 2013 22:27 schreef Crimyclown het volgende:
Even een kort vraagje over Flickr, is het mogelijk foto's uit je Photostream te halen? Bepaalde foto's wil ik wel online hebben staan maar niet op mijn Photostream.
Kom er niet uitquote:Op maandag 12 augustus 2013 22:29 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, gewoon bij de foto instellen
Ik ga eens buiten kijken of ik wat zie. Zo ja; camera erbij slepen. Ben benieuwd; zou wel gaaf zijn als ik wat zie.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ga voor de gein eens naar een donkere plek en begin eens met foto's maken van de sterren. Er was een rekensommetje waarmee je het maximale aan sluitertijd kon berekenen met jouw brandspuntafstand, maar die weet ik niet meer. Staat geloof ik wel op wikipedia.
Dan moet ik eerst verhuizen naar een gebied met minder lichtvervuiling. De kassen in Aalsmeer zorgen dat het hier nooit echt donker wordtquote:Op maandag 12 augustus 2013 22:02 schreef Iemand91 het volgende:
Oh, en wie kan opblijven vannacht:
Gunstige tijd voor vallende sterren
Hier valt het gelukkig wel mee, alleen de buurman heeft hun buitenlamp 24/7 aanstaan.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:40 schreef bakkerl het volgende:
Dan moet ik eerst verhuizen naar een gebied met minder lichtvervuiling. De kassen in Aalsmeer zorgen dat het hier nooit echt donker wordt
mot juh ff in de haag kijke jonguh!quote:
Hallo daar!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:58 schreef MrManuel het volgende:
Zo, daar ben ik weer!
Tijd om weer met Fotografie aan de slag te gaan!
Iemand tips voor een statief?
Ja maar ik ben bang dat als ik een lichtere heb dat hij weer niet zo stevig is..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:10 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Hallo daar!
Ligt aan hoe je hem wilt gebruiken
ik heb een zwaar, stevig ding, en dat is prima voor hoe ik hem gebruik (in de auto en ergens neer zetten). Als ie mee moet op pad, te voet, dan moet je wat lichters hebben
Dan gewoon voor een zware gaan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:11 schreef MrManuel het volgende:
Moet natuurlijk wel enigsinds mee te slepen zijn maar voornamelijk in auto
hier de eigenaar van een hq-tripod40.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:11 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Ja maar ik ben bang dat als ik een lichtere heb dat hij weer niet zo stevig is..
Wil hem voor nacht fotografie en lange sluiters gebruiken.
Zo'n ding?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:46 schreef mentalpower het volgende:
[..]
hier de eigenaar van een hq-tripod40.
ding is cheap sturdy heeft een maand door kenia tanzania overleeft.
alu ovalen poten met clip uitschuif poten en als er windkracht tien staat, een haak voor me rugtas
heb je natuurlijk geen manfrotto maar god wat zijn die krengen zwaar zeg... nix voor mij.
en ik durf best voor 15 kilo aan spullen erop te monteren.... (schijnt uit te maken?)
Redget is geen goedkope versie van Benro. Redged is een merk opgezet door de eigenaren van CameraLand, zelf fotografen, die vonden dat er niet op de markt was wat zij zochten.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:24 schreef Susteren het volgende:
Redged is goede bang for your buck (vraag maar aan Pizza), Velbon, Benro (waar Redged eigenlijk een soort goedkopere versie van is), Vanguard etc. behoren ook tot de betere merken.
Redged carbonnetje nemen. Weegt geen donder, draagt een hoop. Kost wel een paar centen, maarja.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:11 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Ja maar ik ben bang dat als ik een lichtere heb dat hij weer niet zo stevig is..
Wil hem voor nacht fotografie en lange sluiters gebruiken.
Redged heeft gewoon sommige modellen bijna letterlijk gekopieerd van Benroquote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Redget is geen goedkope versie van Benro. Redged is een merk opgezet door de eigenaren van CameraLand, zelf fotografen, die vonden dat er niet op de markt was wat zij zochten.
[..]
Redged carbonnetje nemen. Weegt geen donder, draagt een hoop. Kost wel een paar centen, maarja.
Wat is dan een normale prijs om mee te beginnen?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Redget is geen goedkope versie van Benro. Redged is een merk opgezet door de eigenaren van CameraLand, zelf fotografen, die vonden dat er niet op de markt was wat zij zochten.
[..]
Redged carbonnetje nemen. Weegt geen donder, draagt een hoop. Kost wel een paar centen, maarja.
Wat is je budget? Als het meer dan ¤200,- is zou ik toch echt voor een Gitzo/Manfrotto gaan, al is het voor de gigantische range van accecoires/balhoofden waar je je statief nog mee kunt uitbreiden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:56 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Wat is dan een normale prijs om mee te beginnen?
Ik was voor mijn ballhead zo'n 90 euro kwijt, voor mijn driepoot iets van 120 euro. Totaal dus over de 200 euro. Okee, dan heb ik wel direct een set dat flink wat gewicht kan dragen, carbon (is duur!) en voor mij ongeveer stahoogte bereikt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:56 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Wat is dan een normale prijs om mee te beginnen?
Dat statief van Pizza is opzich ook mooi inderdaad.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik was voor mijn ballhead zo'n 90 euro kwijt, voor mijn driepoot iets van 120 euro. Totaal dus over de 200 euro. Okee, dan heb ik wel direct een set dat flink wat gewicht kan dragen, carbon (is duur!) en voor mij ongeveer stahoogte bereikt.
Balhoofde zijn vrijwel allemaal universeel. Dus dat is geen reden om voor gitzo of manfrotto te gaan. Alleen de speciale series zoals bijv de ystematic serie van Gitzo hebben een aantal speicla balhoofden die alleen op die serie passen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:59 schreef Susteren het volgende:
[..]
Wat is je budget? Als het meer dan ¤200,- is zou ik toch echt voor een Gitzo/Manfrotto gaan, al is het voor de gigantische range van accecoires/balhoofden waar je je statief nog mee kunt uitbreiden.
Helemaal eens met deze post, mijn reden (accecoires) was inderdaad niet de beste, maar moest toch iets noemen he.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:12 schreef Uncle het volgende:
[..]
Balhoofde zijn vrijwel allemaal universeel. Dus dat is geen reden om voor gitzo of manfrotto te gaan. Alleen de speciale series zoals bijv de ystematic serie van Gitzo hebben een aantal speicla balhoofden die alleen op die serie passen.
Kwaliteit is wel een reden om voor een van de grote merken te gaan maar de andere merken komen tegenwoordigin rap tempo richting dat niveau. Ik zie dan ook niet echt reden om geen minder duur merk te nemen.
Verder moet je gewoon de afweging maken tussen de 3 eiegnschappen van een statief: gewicht, stabilitiet en prijs. Je kunt er twee optimaliseren en maar dat gat ten koste van de derde. Een goedkoop licht statief is niet stevig. Een licht en stevig statief is duur en een Goedkoop stevig statief is zwaar.
Gezien jouw wensen zou ik eerder een stevig zwaar statief nemen want dan kun je de prijs laag houden.
Maar een hoop b-merken hebben inmiddels ook goed betaalbare lichte stevige carbon statieven. Denk aan de genoemde benro, sirui etc.
prachtig ding, maar die prijs...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:53 schreef andreas612 het volgende:
damn, als ik die samples zie van de rx1r van sony heb ik de neiging om m'n hele set de deur uit te doen voor dat ding
edit: deze dus:
http://www.stevehuffphoto(...)-your-pocket-almost/
Topding. FF sensor in een minicameratje... Zeiss glas erop, wat wil je nog meerquote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:53 schreef andreas612 het volgende:
damn, als ik die samples zie van de rx1r van sony heb ik de neiging om m'n hele set de deur uit te doen voor dat ding
edit: deze dus:
http://www.stevehuffphoto(...)-your-pocket-almost/
Daar koop je een X100s voor EN een vlucht naar Japanquote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:06 schreef Xilantof het volgende:
[..]
prachtig ding, maar die prijs...
Ik heb al een Spyder4 Pro. Overigens een aanrader, schermkalibratie!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:12 schreef Dark_Angelus het volgende:
Iemand interesse in een Spyder3 Pro? Laat me het even weten in DM/PM
echt bizar, hij kan gewoon concurreren met die leica.. kost zo'n 10000 meerquote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Topding. FF sensor in een minicameratje... Zeiss glas erop, wat wil je nog meerOh, ik weet het al, een OVF.
Totdat je EVF geprobeerd hebt.
daarom ook inwisselen, als je dat los op moet hoesten wordt het lastig inderdaadquote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:06 schreef Xilantof het volgende:
[..]
prachtig ding, maar die prijs...
wellicht, waarom gaat ie weg?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:12 schreef Dark_Angelus het volgende:
Kan ik hem ook van je huren?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:12 schreef Dark_Angelus het volgende:
En dan vind je het zeker te koud om naar buiten te gaan om long exposures te makenquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:46 schreef MrManuel het volgende:
Statief zal nog even moeten wachten, wordt waarschijnlijk een aankoop in de winter of herfst
Zeker nietquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:30 schreef Uncle het volgende:
[..]
En dan vind je het zeker te koud om naar buiten te gaan om long exposures te maken
Een foto die geladen wordt.. Zie heb ook bijna helemaal, tot dat die bijna klaar is.. en dan zie ik:quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:46 schreef Stefan het volgende:
Vraagje, krijgen jullie een foto te zien als je op deze link klikt? (groot bestand)
http://lezersactie.hdci.nl/panorama/panorama1.jpg
Ik krijg alleen een wit scherm
Ja, het is een foto van 160 mb, maar ik krijg een wit vlak die ik wel kan opslaan en dan heb ik de fotoquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:53 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Een foto die geladen wordt.. Zie heb ook bijna helemaal, tot dat die bijna klaar is.. en dan zie ik:
http://vps.lannerd.nl/files/tmp/error.png
Wat wil je er mee bereiken, dat hij te downloaden is oid? --> wetransfer.comquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:55 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, het is een foto van 160 mb, maar ik krijg een wit vlak die ik wel kan opslaan en dan heb ik de foto
Nee, hij staat op de website van de krant maar als niemand m kan zienquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:58 schreef freud het volgende:
[..]
Wat wil je er mee bereiken, dat hij te downloaden is oid? --> wetransfer.com
Maar waarom 160MB? Moet hij ook downloadbaar zijn of alleen zichtbaar?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:00 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee, hij staat op de website van de krant maar als niemand m kan zien
http://www.leidschdagblad(...)-het-gras?lref=vptop
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |