quote:Op maandag 29 juli 2013 21:46 schreef nightcowboy het volgende:
Wie of wat heette eind vorig jaar eventjes Johannes?
Een bultrug om precies te zijn.quote:Op maandag 29 juli 2013 22:25 schreef Quyxz_ het volgende:
Ja nu weet ik het! Een dier!
Die walvis oid die was aangespoeld.
Fijn dat dat kwartje na een kwartier valt.
Yep. Is volgens mij het Italiaanse equivalent van Der Führer.quote:
yupquote:
yepquote:
Toverschaak is ook erg grootquote:Op maandag 29 juli 2013 23:40 schreef Quyxz_ het volgende:
Dat is volgens mij de favoriete sport van elke tovenaar in Harry-Potterland. Ze zijn niet echt van de variatie daar.
En ik heb haast, dus vast de volgende vraag:
Welke berg is eigenlijk de hoogste van Europa? En dus niet de Mont Blanc.
Ja is goed.quote:Op maandag 29 juli 2013 23:53 schreef ß het volgende:
[..]
Toverschaak is ook erg groot![]()
In Rusland, caucasus?
Cavia zou het lijstje compleet maken.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
Hans Teeuwen en Nelleke Noordervliet ?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:11 schreef plagvreugd het volgende:
Opstarter...
Wie was afgelopen zondag Zomergast en wie is komende zondag Zomergast?
Ja?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hans Teeuwen en Nelleke Noordervliet ?
Stand deel 2942quote:
Beetje laat, tong.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Stand deel 2942
2 Quyxz_
1 DragonFodder
1 plagvreugd
1 ß
1 Mark
1 tong80
1 belsen
dat jaquote:
quote:2 delen poedersuiker
2 delen natriumchloraat
1 deel ammoniumchloride
Nee, het is vooral vandaag in Nederland actueel.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:36 schreef plagvreugd het volgende:
Wilde gok: Special Exploration Vehicle?
Stand deel 2942quote:
Hup essevee!quote:
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:36 schreef belsen het volgende:
Stand deel 2942
2 Quyxz_
1 DragonFodder
1 plagvreugd
1 ß
1 Mark
1 tong80
2 belsen
2 Its-Jojo-4you
1 TradeMarkie
2 MadMaster
1 banaantjeEE
Stand deel 2942quote:
Stand deel 2942quote:
yepsquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
Otter?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:33 schreef belsen het volgende:
De afgelopen dagen heb je met dit weer zo kunnen zweten.
Stand deel 2942quote:
Of swingtopquote:
Vraag: Wat isquote:De Ierse provinciebestaat uit 9 counties. 6 van die counties vallen onder het bestuur van het Verenigd Koninkrijk, de overige 3 behoren toe aan de Ierse republiek. Ondanks dat laatste wordt de naam
echter ook wel gebruikt als term om het land Noord-Ierland aan te duiden.
Wat isquote:Hetis een zijdal van het Inndal in de Oostenrijkse deelstaat Tirol. Het dal buigt bij Wörgl af naar het zuidoosten. Het dal voert door het noordelijke deel van de Kitzbüheler Alpen richting Kitzbühel en wordt doorstroomd door de rivier de
Ache. Het landschap wordt gekenmerkt door licht beboste bergkammen. Zowel de Oostenrijkse rijksweg B170 als de Salzburg-Tirol-spoorlijn lopen door het dal.
Aangezien MadMaster weg is, keur ik hem goed! Niet zomaar, want hij is ook echt goed.quote:
MM heeft dat stukje van een andere wiki gekopieerd, niet goed dus.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Aangezien MadMaster weg is, keur ik hem goed! Niet zomaar, want hij is ook echt goed.
Stand deel 2942
2 Quyxz_
1 DragonFodder
2 plagvreugd
1 ß
1 Mark
1 tong80
3 belsen
4 Its-Jojo-4you
2 TradeMarkie
4 MadMaster
1 banaantjeEE
1 Nielsch
?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:28 schreef ß het volgende:
[..]
MM heeft dat stukje van een andere wiki gekopieerd, niet goed dus.
En nu ?quote:
Van wie is het nummer Oene Maine Matsj Tirol ?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Legendarische artiestquote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:05 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ik ken het nummer maar het is echt van voor mijn tijd
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:06 schreef MadMaster het volgende:
M.b.t. mijn nog openstaande vraag gooi ik het antwoord in een spoiler, voor het geval dat...Wel eens van gehoordSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
Zeker, heb hem hier onlangs nog gevraagd via een foto.quote:
Geef het antwoord maar kan die andere open blijven en jij een nieuwe vraag stellenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zeker, heb hem hier onlangs nog gevraagd via een foto.
Maar omdat ik nog een vraag open heb staan, sla ik even over...
Rotterdammer met een banjo.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Van wie is het nummer Oene Maine Matsj Tirol ?
Stand deel 2942quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedenacht.
Zal ik een opstartvraag stellen ? Zo ja, waarover ?quote:
De tweede maandag in oktober dus.quote:Op woensdag 31 juli 2013 00:49 schreef nightcowboy het volgende:
Op welke dag vieren Canadezen Thanksgiving?
Wat isquote:(bij koeien
of
) is de eerste melk die gevormd wordt als een zoogdier bevallen is.
Waarom quote je me niet ? Nu ben ik te laat.quote:
Karn ?quote:
Zie tong's antwoord nu pas.quote:
Wat isquote:Deis een veronderstelde wolk van vele miljarden komeetachtige objecten rondom ons zonnestelsel. Deze objecten bestaan waarschijnlijk grotendeels uit steen en ijs en bevinden zich op een afstand van ongeveer 3.000 tot 100.000 astronomische eenheden (AE). Dat betekent dat, als andere sterren ook zo'n wolk hebben, de wolken van nabijgelegen sterren in elkaar overlopen.
Deis een hypothese van XXX om te verklaren waarom er nog steeds kometen zijn. Kometen vallen immers uit elkaar na een aantal omlopen door het binnenste deel van het zonnestelsel. Sinds het begin van het zonnestelsel, ongeveer vijf miljard jaar geleden, zouden alle kometen allang uit elkaar gevallen moeten zijn.
Een andere, maar lijkt erop. Bekend van Discovery Channel http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamo_%28magician%29quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:17 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Is dat de naam van een persoon? Nooit van gehoord en dus ook niet goed.
Aha, de persoon die ik zoek staat gewoon bekend onder zijn eigen naam:quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:20 schreef ß het volgende:
[..]
Een andere, maar lijkt erop. Bekend van Discovery Channel http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamo_%28magician%29
Dat is wel waar, maar niet het antwoord op de vraag.quote:
Die truc lijkt mij een stuk lastiger. Moet wel iets zijn met zijn rechterbeen, maar hoe het precies zit kan ik niet uitleggen.quote:
Ja, zo simpel is het. Hij steunt gewoon op de punt van zijn rechtervoet die je niet ziet. Het enige dat van belang is, is dat je precies de goede hoek naar het publiek maakt. Daarom gaat ie ook zo half op de weg staan.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:26 schreef lamers het volgende:
Gewoon linkervoet omhoog doen en steunen op je rechter en door de hoek hoe we naar hem kijken lijkt het of ie zweeft?
quote:is een strategisch, doolhofachtige computerspelreeks ontwikkeld door Hudson Soft. Het originele spel werd uitgebracht in 1983 waarna vele verschillende varianten in de reeks volgde.
quote:Het algemene doel in de spelreeks is het voltooien van de levels door strategisch bommen te plaatsen met als doel vijanden te doden en hindernissen te vernietigen. De exploderende bommen kunnen andere bommen doen afgaan, doden of vijanden verwonden en hindernissen uit de weg ruimen. Nochtans, zij kunnen tevens het personage van de speler doden of verwonden, power-ups vernietigen en soms "de leveluitgang "irriteren" waardoor het meer vijanden zal doen laten verschijnen.
Stand deel 2942quote:
4 Quyxz_quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:09 schreef Quyxz_ het volgende:
Gok ik op Brandaris, maar ik ben niet echt een kenner.
quote:
Stand deel 2942quote:
De Hermitage ?quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:00 schreef plagvreugd het volgende:
vetknap van me!
[ afbeelding ]
Welk gebouw?
Nope. Die staat trouwens niet echt in Rome maar in Vaticaanstad, maar dat is muggenzifterijquote:
quote:Het(Grieks: XXX = elke / XXX = god) is een gebouw in Rome dat als tempel werd gebouwd tussen 118 en 125 na Christus. Het is in gebruik als Rooms Katholieke basiliek en gewijd aan de Heilige Maria en de martelaren.
betekent 'gewijd aan alle goden'. Een andere mogelijke vertaling is: 'geheel goddelijk'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life isn't fair, it's just fairer than death (William Goldman)
Joris en Luc Lutz ?quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:56 schreef Nielsch het volgende:
Welke vader en zoon (voornamen plus achternaam) speelden in 'Ha die Pa!'
Slayer zou komenquote:Op woensdag 31 juli 2013 23:19 schreef tong80 het volgende:
Welke trashhelden spelen dit jaar op Lowlands ?
Stand deel 2942:quote:
Ben te laat, die wist ikquote:Op donderdag 1 augustus 2013 00:50 schreef Mark het volgende:
Zal een andere doen, het is een periode waarin Amish-jongeren de bloemetjes buiten mogen zetten alvorens definitief aan te sluiten
Wat isquote:Deis een schakelaar die wordt toegepast bij machines en toestellen waar de aanwezigheid en aandacht van de bediener essentieel is voor de veiligheid. De knop zorgt ervoor dat de machine automatisch uitgeschakeld wordt en tot stilstand komt als de machinist onwel wordt of van de machine valt. Bij een juiste technische uitvoering van de
wordt een fouttolerant systeem gerealiseerd dat afschakelt als de (menselijke) besturing uitvalt.
yepselquote:Op donderdag 1 augustus 2013 01:44 schreef Mark het volgende:
Nou vooruit, nog eentje dan: de dodemansknop
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
kijk eens iets terug in dit topicquote:Op donderdag 1 augustus 2013 01:46 schreef Mark het volgende:
Echt de laatste:
Ammoniumchloride (NH4Cl) is het ammoniumzout van waterstofchloride (HCl). Het is ook bekend onder de naam![]()
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:17 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
in welk levensmiddel wordt ammoniumchloride veel gebruikt/ is het een zeer specifieke smaakmaker?
Jean-Michel Jarrequote:
Peter Koelewijn ?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:08 schreef Mark het volgende:
Peter Kops kennen we beter onder zijn artiestennaam?
Natuurlijkquote:
Je moet ook quoten Mark!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:33 schreef tong80 het volgende:
Met welke andere rapper had ie een "battle" ?
Gaat allemaal ten koste van antwoordsnelheidquote:
zoquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:33 schreef tong80 het volgende:
Met welke andere rapper had ie een "battle" ?
Ik dank uquote:
Welke?quote:
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:08 schreef Mark het volgende:
Het is goddomme net de poppenkast: Als we nu allemaal heel hard "Tong!" roepen, dan komt hij vast wel
Hans Teeuwen Nelleke Noordervliet en Wouter Bos ?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:12 schreef Mark het volgende:
Noem 3 Zomergasten uit de de lopende reeks
Stand deel 2942:quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hans Teeuwen Nelleke Noordervliet en Wouter Bos ?
Ik zat in MUZ. Dacht laat ik eens op Mark zijn naam klikken. Misschien heeft ie weer niet gequote.quote:
Niet, het is Harry DE Winter, niet Harry Winter.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zat in MUZ. Dacht laat ik eens op Mark zijn naam klikken. Misschien heeft ie weer niet gequote.
En ja hoor.
Het antwoord is trouwens juist.
Kniesoor die er op let.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niet, het is Harry DE Winter, niet Harry Winter.
Rodney McDowell ?quote:
Quote nou eensquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:41 schreef Mark het volgende:
Nielsch kopt hem in
Stand deel 2942:
4 Quyxz_
1 DragonFodder
6 plagvreugd
2 ß
8 Mark
4 tong80
3 belsen
3 Its-Jojo-4you
2 TradeMarkie
4 MadMaster