En nog een hele schappelijke cap ook, 7 pond geloof ikquote:Op woensdag 31 juli 2013 15:23 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Klopt, plus ze hebben een cap. Dus als je aan een dagelijks limiet zit reis je vrij.
Daar zijn ze wel naar aan het kijken, maar is nog niks over besloten enzo.quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mits SingleCiCo, heb ik er niet zo veel moeite mee. Los van natuurlijk de privacybezwaren die sowieso van de hele OVC een duivelse uitvinding maken, maar dat is een verloren strijd.
De wereld op zijn kop natuurlijk dat dat als "inkomstenderving" gezien wordt. Alsof je een veroordeelde winkeldief ook jarenlang gaat compenseren voor "inkomstenderving".quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:31 schreef greavy het volgende:
De vervoerders krijgen echter vanuit de overheid dit jaar en in 2015 en 2016 de inkomstenderving van circa 1,2 miljoen euro vergoed.
Spuit 11quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:35 schreef greavy het volgende:
Het Spoorwegmuseum komt met de volgende mededeling:
Heimwee Express als pendeltrein op 10 en 11 augustus
Dezelfde redenatie als NS had met de SLT: de meerderheid van de reizigers hoeft niet naar de WC dus is er geen probleem.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:31 schreef greavy het volgende:
Wel het dubbel opstaptarief. Dat zou voor het overgrote deel reizigers opgelost moeten zijn (volgens de commissie Meijdam).
Maar je kan er wel vaker voordeel van hebben dan bedoeld. Ook bij een overstap NS -> NS (dus een "via"-reis of als je <35 minuten na aankomst weer met de trein gaat reizen) krijg je die korting berekend, wat niet is als je met papieren tickets reist.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dezelfde redenatie als NS had met de SLT: de meerderheid van de reizigers hoeft niet naar de WC dus is er geen probleem.
Ondertussen is dat "dubbel opstaptarief" (die foutieve naamgeving blijkt erg hardnekkig) helemaal niet opgelost. Het enige dat ze gewijzigd hebben is dat je nu 86 cent compensatie per overstap krijgt, voor een deel van de reizen is dat voldoende voor een ander deel dus niet.
Dat is natuurlijk geheel afhankelijk van hoeveel je zones je reist.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En nog een hele schappelijke cap ook, 7 pond geloof ik
Dan is het NS dus gelukt om jou voor de gek te houden. Ze hebben de papieren via-kaartjes expres duurder gemaakt zodat het nu lijkt of je met de chipkaart voordelig uit bent, terwijl dat eigenlijk niet zo is.quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:00 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Maar je kan er wel vaker voordeel van hebben dan bedoeld. Ook bij een overstap NS -> NS (dus een "via"-reis of als je <35 minuten na aankomst weer met de trein gaat reizen) krijg je die korting berekend, wat niet is als je met papieren tickets reist.
Ik moet soms ergens kort zijn om vervolgens door of terug te reizen, in dat geval bespaar je wel degelijk.quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dan is het NS dus gelukt om jou voor de gek te houden. Ze hebben de papieren via-kaartjes expres duurder gemaakt zodat het nu lijkt of je met de chipkaart voordelig uit bent, terwijl dat eigenlijk niet zo is.
Dat gebeurd daar standaardquote:Op woensdag 31 juli 2013 15:58 schreef greavy het volgende:
Wat doe je als je 2 rijtuigen en een werkwagentje moet transporteren over een diesellijn, en je hebt even geen dieselloc beschikbaar?
Juist, dan zet je gewoon een motorwagen die normaal in de reizigersdienst rijdt, in![]()
[ afbeelding ]
Da's inderdaad wat zorgelijk ja...quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Je gaat je afvragen hoe de andere "gecertificeerde" treinstellen er aan toe zijn
en sowieso hoe erg de procedures rammelen. Hoe makkelijk is het om een typetoelating voor een loc of een treinstel te krijgen?quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Je gaat je afvragen hoe de andere "gecertificeerde" treinstellen er aan toe zijn
ik mag hopen van niet.quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:03 schreef DriekOplopers het volgende:
Zoals wij dus al zeiden: "Knibbel knabbel knuisje, wie tekent bij het kruisje?"
De regels worden door NS en ProFail bepaald. ILT controleert. Dat is geen geheim.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:20 schreef DriekOplopers het volgende:
Okee. De keuring door ILT blijkt slechts een papieren procedure te zijn. Een Notified Body doet eigenlijk de feitelijke keuring. Lloyds keurde een Kreupeltrein goed. Wat zijn mogelijke oplossing om dit rare proces in de toekomst te verbeteren? Voor Beter OV noemt enkele mogelijkheden, maar zit feitelijk met dan handen in het haar. Praat mee:
http://www.voorbeterov.nl
Bijdragen zeer welkom!
Punt is, dat ProRail in een brief aan MVBOV beweert, geen treinen (dus ook geen nieuw type) een rijverbod te mogen opleggen c.q. toelating te weigeren zonder dat ILT het daarmee eens is. Terwijl ILT qua certificering dus niet verder komt dan een als papierwinkel vermomde wassen neus.quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De regels worden door NS en ProFail bepaald. ILT controleert. Dat is geen geheim.
De goedkeuring van de V250 door Lloyds heeft hier niets mee te maken.
ILT keurt op regels die uiteraard ook veiligheidgerelateerd zijn. De veiligheid bij inzet moet echter ook komen vanuit een goed onderhouds- en controleproces waar de vervoerder voor verantwoordelijk is. De regels waar de ILT op controleert zijn vastgesteld op basis van Europese en Nederlandse veiligheidseisen. Dat is echt geen kattenpis. Onveiligheid door bovenmatige slijtage zit daar echter niet in en is inderdaad de verantwoordelijkheid van een vervoerder. Dat is overigens ook een issue van de ICE 3. Die bovengemiddeld vaak in de werkplaats staat voor het vervangen van bepaalde onderdelen. De soep wordt dus niet zo heet gegeten als die opgediend wordt.quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De regels worden door NS en ProFail bepaald. ILT controleert. Dat is geen geheim.
De goedkeuring van de V250 door Lloyds heeft hier niets mee te maken.
Ja en nee. Ik kan me daar wel in vinden maar ik vind het te vroeg om daar nu al een oordeel over te vellen omdat dit soort dingen precair zijn en als je het fout hebt je een onschuldig bedrijf te gronde richt.quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Punt is, dat ProRail in een brief aan MVBOV beweert, geen treinen (dus ook geen nieuw type) een rijverbod te mogen opleggen c.q. toelating te weigeren zonder dat ILT het daarmee eens is. Terwijl ILT qua certificering dus niet verder komt dan een als papierwinkel vermomde wassen neus.
Wat ons betreft staat de keuringslicentie van Lloyds wel ter discussie.
Vandaar dat we een aantal opties noemen. Lloyds en NS hebben nog niet bevredigend gereageerd op eerdere vragen over de waterscheiding tussen advies en keuring binnen Lloyds. Dat pleit niet echt in hun voordeel natuurlijk.quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja en nee. Ik kan me daar wel in vinden maar ik vind het te vroeg om daar nu al een oordeel over te vellen omdat dit soort dingen precair zijn en als je het fout hebt je een onschuldig bedrijf te gronde richt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |