abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 juli 2013 @ 10:49:41 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129536844
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het is een verplichting. En het hangt helemaal van de manier waarop af of het wel of geen verbetering gaat worden. Er zitten ook flinke hiaten in het huidige systeem en het pré-95-systeem.
Dit klinkt wel heel erg als: "We doen maar wat, of het een verbetering is interesseert ons allerminst, maar we doen tenminste wat." Da's natuurlijk best lovenswaardig :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129536855
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het is een verplichting. En het hangt helemaal van de manier waarop af of het wel of geen verbetering gaat worden. Er zitten ook flinke hiaten in het huidige systeem en het pré-95-systeem.
Hoe je het went of keert, ik denk dat niemand er op zit te wachten 3 x van vervoerder te wisselen tussen rotterdam en groningen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 31 juli 2013 @ 10:51:24 #203
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129536897
quote:
3s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dit klinkt wel heel erg als: "We doen maar wat, of het een verbetering is interesseert ons allerminst, maar we doen tenminste wat." Da's natuurlijk best lovenswaardig :s)
Ik bedoel.. Het is maar afwachten wat men straks in Den Haag gaat doen als het vierde spoorwegpakket erdoor komt. Als ze het goed doen zou het zomaar een verbetering kunnen zijn. Als ze het niet goed doen dan weten we hoe dat afloopt. *pakt voorbeeld uit chipkaartdossier*
  woensdag 31 juli 2013 @ 10:55:58 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129537026
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Hoe je het went of keert, ik denk dat niemand er op zit te wachten 3 x van vervoerder te wisselen tussen rotterdam en groningen
Wie zegt dat je dan 3x van vervoerder zou moeten wisselen? Dat hangt helemaal af van hoe het opdelen van het HRN wordt gedaan.

Als er één InterCity-concessie wordt vergeven, en verder een groot aantal regionale concessies met alleen maar sprinters en IR-treinen, dan is er niks aan de hand. En dan kun je alsnog met één trein van Rotterdam naar Groningen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 juli 2013 @ 11:00:32 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129537174
Of ze omarmen min of meer het plan van de FMN dat het net in drie delen wil opknippen. Ook dan lijkt er voorlopig niet meer overstappen dan nu in te zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:05:05 #206
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129537347
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
Of ze omarmen min of meer het plan van de FMN dat het net in drie delen wil opknippen. Ook dan lijkt er voorlopig niet meer overstappen dan nu in te zitten.
Maar je bent dan wel flexibiliteit in lijnvoering kwijt. Daarnaast blijven de regionale overheden dan buiten spel staan. Terwijl juist daar soms best synergie met het busvervoer behaald kan worden en men zich daar heel erg bewust is van de economische functie die het OV kan hebben. Denk bijvoorbeeld aan het Amsterdamse spoorplan of de betrokkenheid van een gemeente als Almere als het aankomt op een goede dienstregeling en voldoende capaciteit.
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:09:41 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129537503
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wie zegt dat je dan 3x van vervoerder zou moeten wisselen? Dat hangt helemaal af van hoe het opdelen van het HRN wordt gedaan.

Als er één InterCity-concessie wordt vergeven, en verder een groot aantal regionale concessies met alleen maar sprinters en IR-treinen, dan is er niks aan de hand. En dan kun je alsnog met één trein van Rotterdam naar Groningen.
Al moet je 80 keer van vervoerder wisselen. Als je SingleCiCo maar in orde hebt maakt dat niet uit natuurlijk. Behalve onnodige overstaps misschien, maar dat is alleen maar goed want daarmee jaag je meteen die ellendige asociale lomp trage kutbejaarden met 4 sleepkoffers de trein uit ^O^ Dat is win-win :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:12:38 #208
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_129537616
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Al moet je 80 keer van vervoerder wisselen. Als je SingleCiCo maar in orde hebt maakt dat niet uit natuurlijk. Behalve onnodige overstaps misschien, maar dat is alleen maar goed want daarmee jaag je meteen die ellendige asociale lomp trage kutbejaarden met 4 sleepkoffers de trein uit ^O^ Dat is win-win :Y
Als je sleepkoffers uit de treinen wilt hebben kun je beter gewoon niet meer stoppen op Schiphol
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 juli 2013 @ 11:18:16 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129537834
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Maar je bent dan wel flexibiliteit in lijnvoering kwijt. Daarnaast blijven de regionale overheden dan buiten spel staan. Terwijl juist daar soms best synergie met het busvervoer behaald kan worden en men zich daar heel erg bewust is van de economische functie die het OV kan hebben. Denk bijvoorbeeld aan het Amsterdamse spoorplan of de betrokkenheid van een gemeente als Almere als het aankomt op een goede dienstregeling en voldoende capaciteit.
als je besluit te knippen raak je sowieso een deel van je flexibiliteit kwijt, maar krijg je dat op andere vlakken weer terug. Het hangt echt van de invulling af of de gekozen richting de reiziger ten goede komt of juist niet.

Maatwerk is in ieder geval iets dat moet gebeuren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:37:38 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129538485
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

als je besluit te knippen raak je sowieso een deel van je flexibiliteit kwijt, maar krijg je dat op andere vlakken weer terug. Het hangt echt van de invulling af of de gekozen richting de reiziger ten goede komt of juist niet.
Je neemt je verloren flexibiliteit gewoon weer terug :Y Van de reiziger :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 juli 2013 @ 12:02:00 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129539182
quote:
3s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je neemt je verloren flexibiliteit gewoon weer terug :Y Van de reiziger :s)
de reiziger is bijna altijd de pineut -O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129539325
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

als je besluit te knippen raak je sowieso een deel van je flexibiliteit kwijt, maar krijg je dat op andere vlakken weer terug. Het hangt echt van de invulling af of de gekozen richting de reiziger ten goede komt of juist niet.

Maatwerk is in ieder geval iets dat moet gebeuren.
Wat krijg je precies aan flexibiliteit weer terug?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 juli 2013 @ 12:13:07 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129539489
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wat krijg je precies aan flexibiliteit weer terug?
dat je mogelijk echt regionaal maatwerk kunt leveren, zoals betere afstemming van het treinvervoer met de andere modaliteiten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129539665
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat je mogelijk echt regionaal maatwerk kunt leveren, zoals betere afstemming van het treinvervoer met de andere modaliteiten
Hoezo zou dat nu niet kunnen?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 juli 2013 @ 12:20:49 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129539723
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoezo zou dat nu niet kunnen?
het zou nu prima kunnen, maar op dit moment zijn er nog te veel eilandjes, waardoor het potentieel niet optimaal benut wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:21:59 #216
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129539772
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoezo zou dat nu niet kunnen?
Het blijkt in de praktijk gewoon lastig omdat NS andere belangen heeft dan een regionale overheid die verantwoordelijk is voor het busvervoer. Het is bijvoorbeeld in Almere onzinnig dat er geen tariefintegratie is tussen NS en Connexxion omdat het de reiziger een kwartier kan uitsparen op Almere Haven-Almere Buiten, de treinen daar ruim zat voor zijn, en het de busvervoerder bussen scheelt. Nu nemen al die mensen de bus omdat overstappen op de trein de reisprijs verdubbeld.
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:22:36 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129539789
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het zou nu prima kunnen, maar op dit moment zijn er nog te veel eilandjes, waardoor het potentieel niet optimaal benut wordt
Van opknippen HRN krijg je alleen maar meer eilandjes :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129539800
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het zou nu prima kunnen, maar op dit moment zijn er nog te veel eilandjes, waardoor het potentieel niet optimaal benut wordt
Zijn die er daadwerkelijk? De dienstregeling van het hele land zit vast aan station Zwolle. Zo'n beetje iedere trein die er rijdt, iedere bestaande aansluiting. Het spoor zit te vol om flink te gaan schuiven, tenzij je dat in het regionale vervoer gaat doen en dat kan je al eisen in een aanbesteding.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:23:34 #219
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129539825
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Van opknippen HRN krijg je alleen maar meer eilandjes :s)
Nee, niet per definitie meer maar vooral andere eilandjes.
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:31:58 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129540112
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Nee, niet per definitie meer maar vooral andere eilandjes.
En het mooiste is dan dat het ook nog elke paar jaar wijzigt O+ Want niet alle concessies lopen tegelijk af of duren even lang natuurlijk. Je kan best allemaal eilandjes hebben en ook nog wel allemaal andere eilandjes dan nu, maar in godsnaam hou dat dan eens 15 jaar lang hetzelfde :') Nee hoor :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129540491
Dat hele opknipverhaal en gejammer over concessies gaat drie keer niks worden. Gedoe met overstappen, omchecken, tijden die niet op elkaar aansluiten, materieeltekorten cq. overschotten door de grote diversiteit aan vervoerders etc. Nee, de reiziger gaat daar echt niet beter mee af zijn dan met het huidige systeem
pi_129540503
Even wat anders hoor, klagen ze hier wel eens over slecht spoor....

  woensdag 31 juli 2013 @ 12:46:12 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129540526
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:44 schreef GlenSpey het volgende:
Dat hele opknipverhaal en gejammer over concessies gaat drie keer niks worden. Gedoe met overstappen, omchecken, tijden die niet op elkaar aansluiten, materieeltekorten cq. overschotten door de grote diversiteit aan vervoerders etc. Nee, de reiziger gaat daar echt niet beter mee af zijn dan met het huidige systeem
We gaan gewoon terug naar de 19e eeuw dan he :Y ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129540562
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

We gaan gewoon terug naar de 19e eeuw dan he :Y ^O^
Wél gezellig :P
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:48:10 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129540580
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:47 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Wél gezellig :P
Houten bankjes, gaslampen, Iedere 10 km een conducteur te zien, conducteurs met gezag, dat soort dingen O+ Ik zeg DOEN ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:56:46 #226
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129540828
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:55 schreef James1988 het volgende:

Als er één InterCity-concessie wordt vergeven, en verder een groot aantal regionale concessies met alleen maar sprinters en IR-treinen, dan is er niks aan de hand.
Dat is makkelijk gezegd, maar wat wil je doen met de huidige IC's die op een deel van de route voor stoptrein spelen?
Denk aan Zwolle-Roosendaal of de uitlopers naar Den Helder, Vlissingen, Enkhuizen enz...

Opknippen? Wordt niemand beter van
Onderdeel maken van IC-concessie? Dáág regionale inspraak
Of één keer per uur een snelle IC en voor de rest regionale treinen?

En wie bepaalt dan eigenlijk waar die IC's wel of niet mogen stoppen?
  woensdag 31 juli 2013 @ 13:02:57 #227
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129540988
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:56 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat is makkelijk gezegd, maar wat wil je doen met de huidige IC's die op een deel van de route voor stoptrein spelen?
Denk aan Zwolle-Roosendaal of de uitlopers naar Den Helder, Vlissingen, Enkhuizen enz...

Opknippen? Wordt niemand beter van
Onderdeel maken van IC-concessie? Dáág regionale inspraak
Of één keer per uur een snelle IC en voor de rest regionale treinen?

En wie bepaalt dan eigenlijk waar die IC's wel of niet mogen stoppen?
Je kunt je afvragen of Amsterdam-Hoorn/Den Helder ook echt in het IC-net thuishoren. Het zijn voornamelijk toevallig doorrijdende intercitytreinen omdat het capaciteit scheelt op Amsterdam CS.
pi_129541140
In- en uitchecken in een voertuig lost al een hoop op...
dag
pi_129541271
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen of Amsterdam-Hoorn/Den Helder ook echt in het IC-net thuishoren. Het zijn voornamelijk toevallig doorrijdende intercitytreinen omdat het capaciteit scheelt op Amsterdam CS.
En dat is dan juist het probleem, want als die lijntjes alleen nog door regionale vervoerders uitgevoerd mogen worden, gaat dat op die manier ten koste van de efficientie van het gehele treinnetwerk.
pi_129541342
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:08 schreef Peter het volgende:
In- en uitchecken in een voertuig lost al een hoop op...
Dat is weer een extra handeling die je nu veelal (nog) niet hoeft te maken. En het kost ook weer een hoop extra geld om die systemen in alle treinen in te bouwen. En wie daar uiteindelijk de rekening van krijgt...
  woensdag 31 juli 2013 @ 13:16:11 #231
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_129541344
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:08 schreef Peter het volgende:
In- en uitchecken in een voertuig lost al een hoop op...
Ook in treinen? Nee, dat lijkt me geen goed idee. Het lokt fraude uit (gemakkelijker stiekem tussendoor uit te checken zonder dat de conducteur het door heeft, dus je zou extra personeel moeten huren om dat aan te pakken) en je zou bij iédere overstap uit- en in moeten checken, wat het in- en uitstappen langzamer doet verlopen en ook wederom tot veel extra handelingen leidt die nergens voor nodig zijn.

Oh ja, het kost ook nog een bult geld voor al die apparatuur bij iedere deur aan beide zijden.
pi_129541359
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:16 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ook in treinen? Nee, dat lijkt me geen goed idee. Het lokt fraude uit (gemakkelijker stiekem tussendoor uit te checken zonder dat de conducteur het door heeft, dus je zou extra personeel moeten huren om dat aan te pakken) en je zou bij iédere overstap uit- en in moeten checken, wat het in- en uitstappen langzamer doet verlopen en ook wederom tot veel extra handelingen leidt die nergens voor nodig zijn.
Bij trams en bussen werkt het anders prima ;).
dag
  woensdag 31 juli 2013 @ 13:19:43 #233
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_129541447
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:16 schreef Peter het volgende:

[..]

Bij trams en bussen werkt het anders prima ;).
Ja, maar dat is anders:
- Minder gemakkelijk om fraude te plegen.
- In het algemeen stap je op bustrajecten minder vaak over dan in de treinketen.
  woensdag 31 juli 2013 @ 13:23:27 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129541561
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:16 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Dat is weer een extra handeling die je nu veelal (nog) niet hoeft te maken. En het kost ook weer een hoop extra geld om die systemen in alle treinen in te bouwen. En wie daar uiteindelijk de rekening van krijgt...
Daar had natuurlijk op voorhand over nagedacht KUNNEN worden. Maar wat is er heerlijker dan er op los blunderen van andermans geld? *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 31 juli 2013 @ 13:24:53 #235
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_129541604
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar had natuurlijk op voorhand over nagedacht KUNNEN worden. Maar wat is er heerlijker dan er op los blunderen van andermans geld? *O*
Er is over nagedacht en er is de juiste beslissing gemaakt, namelijk de paaltjes gewoon op het station en niet in de trein.

Wat wel mis is gegaan is dat er niet direct een single check/in-check/out-systeem is ingevoerd. En dat gaat ook nog wel even duren.
pi_129541638
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:19 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ja, maar dat is anders:
- Minder gemakkelijk om fraude te plegen.
Want? Elke 8-10 meter een in- en uitcheckpaal bij de deuren
quote:
- In het algemeen stap je op bustrajecten minder vaak over dan in de treinketen.
Dat betwijfel ik..

En in de trein kun je simpelweg blokkeren dat mensen uitcheken tot 5 minuten voor een station. + op de perrons kun je controleren of iemand die uit de trein komt ook pas bij dat station heeft uitgechekt.
dag
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 juli 2013 @ 13:30:26 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129541731
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zijn die er daadwerkelijk?
Ja, elke vervoerder heeft zijn eigen eiland
quote:
De dienstregeling van het hele land zit vast aan station Zwolle. Zo'n beetje iedere trein die er rijdt, iedere bestaande aansluiting. Het spoor zit te vol om flink te gaan schuiven, tenzij je dat in het regionale vervoer gaat doen en dat kan je al eisen in een aanbesteding.
ik meende altijd dat de dienstregeling om Schiphol draaide
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129541798
quote:
17s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Houten bankjes, gaslampen, Iedere 10 km een conducteur te zien, conducteurs met gezag, dat soort dingen O+ Ik zeg DOEN ^O^
Conducteurs met gezag heb ik in Rusland een fantastische oplossing voor gezien, men neme 2 conductrices en een kast van een kerel (mét kogelvrij vest) die bij de deur aan het einde van de coupé gaat staan. Zodra je die 1 keer gezien had haalde je het wel uit je hoofd om zwart te rijden of andere dingen uit te spoken :P Het maakte in ieder geval genoeg indruk op mij om geen foto te maken van het schouwspel.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2013 13:36:32 ]
pi_129541881
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:19 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ja, maar dat is anders:
- Minder gemakkelijk om fraude te plegen.
- In het algemeen stap je op bustrajecten minder vaak over dan in de treinketen.
In amsterdamse trams is het heel makkelijk om fraude te plegen: bij conducteur inchecken en bij naar voren lopen weer gelijk uitchecken bij een volgende deur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 juli 2013 @ 13:46:02 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129542206
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:35 schreef ikeetgraagpatat het volgende:

[..]

In amsterdamse trams is het heel makkelijk om fraude te plegen: bij conducteur inchecken en bij naar voren lopen weer gelijk uitchecken bij een volgende deur
precies. Dat is het nadeel bij het in- en uitchecken in een voertuig zelf
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129542500
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 05:19 schreef Bitlord het volgende:
Is de mogelijkheid tot verplichte overname door een volgende concessiehouder al bedacht? Zo kun je wel grote investeringen doen, als je weet dat deze ook nog 15 jaar in de volgende concessie worden afgeschreven.
Zodat de NS niet meer de "we hebben al geinvesteerd, dus als we geen onderhandse gunning krijgen kosten we MinFin extra veel geld"-stok heeft om mee te slaan? Lijkt me niet waarschijnlijk.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_129542600
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:20 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Dat spel zit vol met gebreken en bugs. Niet teveel aandacht aan besteden en gewoon een ander scenario kiezen. Steam doet toch bijna geen fluit voor je als koper ;)
Die vind ik juist vaak geen zak aan. De free-roam modus gaf het speelplezier van een treinbaan op zolder ;-).
pi_129542772
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ja, elke vervoerder heeft zijn eigen eiland
Ja ok, maar ik denk dat je dan juist dat om de grote vervoerder heen moet plannen. Dat heeft effecten op nationaal niveau.

quote:
ik meende altijd dat de dienstregeling om Schiphol draaide
Van de Hef naar Schiphol naar Zwolle.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 31 juli 2013 @ 14:28:44 #244
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129543755
Zwolle is de enige volledige knoop van Nederland. We kennen geen Zwitserse dienstregeling met meerdere volledige knopen. Als we Amsterdam cs en Zwolle beiden als volledige knoop hadden gehad had de ic over de Hanzelijn 200 moeten rijden. Je moet dan altijd vijf minuten onder een vijfvoud van een kwartier qua rijtijd zitten met verbindingen tussen knopen.
  woensdag 31 juli 2013 @ 14:37:53 #245
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129544032
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:35 schreef ikeetgraagpatat het volgende:

[..]

In amsterdamse trams is het heel makkelijk om fraude te plegen: bij conducteur inchecken en bij naar voren lopen weer gelijk uitchecken bij een volgende deur
Das slecht geregeld dan, in Bilbao moet je in de metro in- en uitchecken bij de tram en bus alleen inchecken, elke lijn heeft een vast tarief, klaar.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:20:25 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129545440
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 14:37 schreef bork het volgende:

[..]

Das slecht geregeld dan, in Bilbao moet je in de metro in- en uitchecken bij de tram en bus alleen inchecken, elke lijn heeft een vast tarief, klaar.
In Londen ook. Maar daar kun je weer van zeggen dat het niet eerlijk is omdat je niet per afstand betaalt. Kortom: Zo hou je altijd wel wat te zeiken *O* Heerlijk O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129545554
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 15:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In Londen ook. Maar daar kun je weer van zeggen dat het niet eerlijk is omdat je niet per afstand betaalt. Kortom: Zo hou je altijd wel wat te zeiken *O* Heerlijk O+
Klopt, plus ze hebben een cap. Dus als je aan een dagelijks limiet zit reis je vrij.
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:25:06 #248
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_129545592
Utrecht Centraal - Station Breda met de Brabantliner voor dezelfde prijs als Utrecht Centraal - Neude. Hmmm.. En ik vond de zones met de strippenkaart destijds al archaïsch ;)
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:29:36 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129545762
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 15:23 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Klopt, plus ze hebben een cap. Dus als je aan een dagelijks limiet zit reis je vrij.
En nog een hele schappelijke cap ook, 7 pond geloof ik _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:31:12 #250
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129545811
quote:
3s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mits SingleCiCo, heb ik er niet zo veel moeite mee. Los van natuurlijk de privacybezwaren die sowieso van de hele OVC een duivelse uitvinding maken, maar dat is een verloren strijd.
Daar zijn ze wel naar aan het kijken, maar is nog niks over besloten enzo.
Wel het dubbel opstaptarief. Dat zou voor het overgrote deel reizigers opgelost moeten zijn (volgens de commissie Meijdam). De vervoerders krijgen echter vanuit de overheid dit jaar en in 2015 en 2016 de inkomstenderving van circa 1,2 miljoen euro vergoed. Na 2016 moeten bij de regionale concessies de concessiehouder de inkomstenderving betalen. Voor het HRN is dit alsnog bij de rijksoverheid weggelegd dus.
Maar het enkelvoudig inchecken, daar wordt nog onderzoek naar gedaan, maar nog geen "oplossing" gevonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')