abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:56:46 #226
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129540828
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:55 schreef James1988 het volgende:

Als er één InterCity-concessie wordt vergeven, en verder een groot aantal regionale concessies met alleen maar sprinters en IR-treinen, dan is er niks aan de hand.
Dat is makkelijk gezegd, maar wat wil je doen met de huidige IC's die op een deel van de route voor stoptrein spelen?
Denk aan Zwolle-Roosendaal of de uitlopers naar Den Helder, Vlissingen, Enkhuizen enz...

Opknippen? Wordt niemand beter van
Onderdeel maken van IC-concessie? Dáág regionale inspraak
Of één keer per uur een snelle IC en voor de rest regionale treinen?

En wie bepaalt dan eigenlijk waar die IC's wel of niet mogen stoppen?
  woensdag 31 juli 2013 @ 13:02:57 #227
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129540988
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:56 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat is makkelijk gezegd, maar wat wil je doen met de huidige IC's die op een deel van de route voor stoptrein spelen?
Denk aan Zwolle-Roosendaal of de uitlopers naar Den Helder, Vlissingen, Enkhuizen enz...

Opknippen? Wordt niemand beter van
Onderdeel maken van IC-concessie? Dáág regionale inspraak
Of één keer per uur een snelle IC en voor de rest regionale treinen?

En wie bepaalt dan eigenlijk waar die IC's wel of niet mogen stoppen?
Je kunt je afvragen of Amsterdam-Hoorn/Den Helder ook echt in het IC-net thuishoren. Het zijn voornamelijk toevallig doorrijdende intercitytreinen omdat het capaciteit scheelt op Amsterdam CS.
pi_129541140
In- en uitchecken in een voertuig lost al een hoop op...
dag
pi_129541271
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen of Amsterdam-Hoorn/Den Helder ook echt in het IC-net thuishoren. Het zijn voornamelijk toevallig doorrijdende intercitytreinen omdat het capaciteit scheelt op Amsterdam CS.
En dat is dan juist het probleem, want als die lijntjes alleen nog door regionale vervoerders uitgevoerd mogen worden, gaat dat op die manier ten koste van de efficientie van het gehele treinnetwerk.
pi_129541342
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:08 schreef Peter het volgende:
In- en uitchecken in een voertuig lost al een hoop op...
Dat is weer een extra handeling die je nu veelal (nog) niet hoeft te maken. En het kost ook weer een hoop extra geld om die systemen in alle treinen in te bouwen. En wie daar uiteindelijk de rekening van krijgt...
  woensdag 31 juli 2013 @ 13:16:11 #231
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_129541344
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:08 schreef Peter het volgende:
In- en uitchecken in een voertuig lost al een hoop op...
Ook in treinen? Nee, dat lijkt me geen goed idee. Het lokt fraude uit (gemakkelijker stiekem tussendoor uit te checken zonder dat de conducteur het door heeft, dus je zou extra personeel moeten huren om dat aan te pakken) en je zou bij iédere overstap uit- en in moeten checken, wat het in- en uitstappen langzamer doet verlopen en ook wederom tot veel extra handelingen leidt die nergens voor nodig zijn.

Oh ja, het kost ook nog een bult geld voor al die apparatuur bij iedere deur aan beide zijden.
pi_129541359
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:16 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ook in treinen? Nee, dat lijkt me geen goed idee. Het lokt fraude uit (gemakkelijker stiekem tussendoor uit te checken zonder dat de conducteur het door heeft, dus je zou extra personeel moeten huren om dat aan te pakken) en je zou bij iédere overstap uit- en in moeten checken, wat het in- en uitstappen langzamer doet verlopen en ook wederom tot veel extra handelingen leidt die nergens voor nodig zijn.
Bij trams en bussen werkt het anders prima ;).
dag
  woensdag 31 juli 2013 @ 13:19:43 #233
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_129541447
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:16 schreef Peter het volgende:

[..]

Bij trams en bussen werkt het anders prima ;).
Ja, maar dat is anders:
- Minder gemakkelijk om fraude te plegen.
- In het algemeen stap je op bustrajecten minder vaak over dan in de treinketen.
  woensdag 31 juli 2013 @ 13:23:27 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129541561
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:16 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Dat is weer een extra handeling die je nu veelal (nog) niet hoeft te maken. En het kost ook weer een hoop extra geld om die systemen in alle treinen in te bouwen. En wie daar uiteindelijk de rekening van krijgt...
Daar had natuurlijk op voorhand over nagedacht KUNNEN worden. Maar wat is er heerlijker dan er op los blunderen van andermans geld? *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 31 juli 2013 @ 13:24:53 #235
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_129541604
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar had natuurlijk op voorhand over nagedacht KUNNEN worden. Maar wat is er heerlijker dan er op los blunderen van andermans geld? *O*
Er is over nagedacht en er is de juiste beslissing gemaakt, namelijk de paaltjes gewoon op het station en niet in de trein.

Wat wel mis is gegaan is dat er niet direct een single check/in-check/out-systeem is ingevoerd. En dat gaat ook nog wel even duren.
pi_129541638
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:19 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ja, maar dat is anders:
- Minder gemakkelijk om fraude te plegen.
Want? Elke 8-10 meter een in- en uitcheckpaal bij de deuren
quote:
- In het algemeen stap je op bustrajecten minder vaak over dan in de treinketen.
Dat betwijfel ik..

En in de trein kun je simpelweg blokkeren dat mensen uitcheken tot 5 minuten voor een station. + op de perrons kun je controleren of iemand die uit de trein komt ook pas bij dat station heeft uitgechekt.
dag
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 juli 2013 @ 13:30:26 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129541731
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zijn die er daadwerkelijk?
Ja, elke vervoerder heeft zijn eigen eiland
quote:
De dienstregeling van het hele land zit vast aan station Zwolle. Zo'n beetje iedere trein die er rijdt, iedere bestaande aansluiting. Het spoor zit te vol om flink te gaan schuiven, tenzij je dat in het regionale vervoer gaat doen en dat kan je al eisen in een aanbesteding.
ik meende altijd dat de dienstregeling om Schiphol draaide
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129541798
quote:
17s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Houten bankjes, gaslampen, Iedere 10 km een conducteur te zien, conducteurs met gezag, dat soort dingen O+ Ik zeg DOEN ^O^
Conducteurs met gezag heb ik in Rusland een fantastische oplossing voor gezien, men neme 2 conductrices en een kast van een kerel (mét kogelvrij vest) die bij de deur aan het einde van de coupé gaat staan. Zodra je die 1 keer gezien had haalde je het wel uit je hoofd om zwart te rijden of andere dingen uit te spoken :P Het maakte in ieder geval genoeg indruk op mij om geen foto te maken van het schouwspel.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2013 13:36:32 ]
pi_129541881
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:19 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ja, maar dat is anders:
- Minder gemakkelijk om fraude te plegen.
- In het algemeen stap je op bustrajecten minder vaak over dan in de treinketen.
In amsterdamse trams is het heel makkelijk om fraude te plegen: bij conducteur inchecken en bij naar voren lopen weer gelijk uitchecken bij een volgende deur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 juli 2013 @ 13:46:02 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129542206
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:35 schreef ikeetgraagpatat het volgende:

[..]

In amsterdamse trams is het heel makkelijk om fraude te plegen: bij conducteur inchecken en bij naar voren lopen weer gelijk uitchecken bij een volgende deur
precies. Dat is het nadeel bij het in- en uitchecken in een voertuig zelf
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129542500
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 05:19 schreef Bitlord het volgende:
Is de mogelijkheid tot verplichte overname door een volgende concessiehouder al bedacht? Zo kun je wel grote investeringen doen, als je weet dat deze ook nog 15 jaar in de volgende concessie worden afgeschreven.
Zodat de NS niet meer de "we hebben al geinvesteerd, dus als we geen onderhandse gunning krijgen kosten we MinFin extra veel geld"-stok heeft om mee te slaan? Lijkt me niet waarschijnlijk.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_129542600
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:20 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Dat spel zit vol met gebreken en bugs. Niet teveel aandacht aan besteden en gewoon een ander scenario kiezen. Steam doet toch bijna geen fluit voor je als koper ;)
Die vind ik juist vaak geen zak aan. De free-roam modus gaf het speelplezier van een treinbaan op zolder ;-).
pi_129542772
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ja, elke vervoerder heeft zijn eigen eiland
Ja ok, maar ik denk dat je dan juist dat om de grote vervoerder heen moet plannen. Dat heeft effecten op nationaal niveau.

quote:
ik meende altijd dat de dienstregeling om Schiphol draaide
Van de Hef naar Schiphol naar Zwolle.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 31 juli 2013 @ 14:28:44 #244
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129543755
Zwolle is de enige volledige knoop van Nederland. We kennen geen Zwitserse dienstregeling met meerdere volledige knopen. Als we Amsterdam cs en Zwolle beiden als volledige knoop hadden gehad had de ic over de Hanzelijn 200 moeten rijden. Je moet dan altijd vijf minuten onder een vijfvoud van een kwartier qua rijtijd zitten met verbindingen tussen knopen.
  woensdag 31 juli 2013 @ 14:37:53 #245
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129544032
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:35 schreef ikeetgraagpatat het volgende:

[..]

In amsterdamse trams is het heel makkelijk om fraude te plegen: bij conducteur inchecken en bij naar voren lopen weer gelijk uitchecken bij een volgende deur
Das slecht geregeld dan, in Bilbao moet je in de metro in- en uitchecken bij de tram en bus alleen inchecken, elke lijn heeft een vast tarief, klaar.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:20:25 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129545440
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 14:37 schreef bork het volgende:

[..]

Das slecht geregeld dan, in Bilbao moet je in de metro in- en uitchecken bij de tram en bus alleen inchecken, elke lijn heeft een vast tarief, klaar.
In Londen ook. Maar daar kun je weer van zeggen dat het niet eerlijk is omdat je niet per afstand betaalt. Kortom: Zo hou je altijd wel wat te zeiken *O* Heerlijk O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129545554
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 15:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In Londen ook. Maar daar kun je weer van zeggen dat het niet eerlijk is omdat je niet per afstand betaalt. Kortom: Zo hou je altijd wel wat te zeiken *O* Heerlijk O+
Klopt, plus ze hebben een cap. Dus als je aan een dagelijks limiet zit reis je vrij.
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:25:06 #248
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_129545592
Utrecht Centraal - Station Breda met de Brabantliner voor dezelfde prijs als Utrecht Centraal - Neude. Hmmm.. En ik vond de zones met de strippenkaart destijds al archaïsch ;)
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:29:36 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129545762
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 15:23 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Klopt, plus ze hebben een cap. Dus als je aan een dagelijks limiet zit reis je vrij.
En nog een hele schappelijke cap ook, 7 pond geloof ik _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:31:12 #250
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129545811
quote:
3s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mits SingleCiCo, heb ik er niet zo veel moeite mee. Los van natuurlijk de privacybezwaren die sowieso van de hele OVC een duivelse uitvinding maken, maar dat is een verloren strijd.
Daar zijn ze wel naar aan het kijken, maar is nog niks over besloten enzo.
Wel het dubbel opstaptarief. Dat zou voor het overgrote deel reizigers opgelost moeten zijn (volgens de commissie Meijdam). De vervoerders krijgen echter vanuit de overheid dit jaar en in 2015 en 2016 de inkomstenderving van circa 1,2 miljoen euro vergoed. Na 2016 moeten bij de regionale concessies de concessiehouder de inkomstenderving betalen. Voor het HRN is dit alsnog bij de rijksoverheid weggelegd dus.
Maar het enkelvoudig inchecken, daar wordt nog onderzoek naar gedaan, maar nog geen "oplossing" gevonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')