niet best ...quote:Op maandag 29 juli 2013 20:15 schreef greavy het volgende:
Momenteel al 44 gewonden bij een frontale botsing tussen 2 treinen in Zwitserland, bij Granges-près-Marnand rond 19u.
http://www.nu.nl/buitenla(...)-in-zwitserland.html
Die IC van 17.25 vanuit Tilburg richting Den Haag CS had hetzelfde euvelquote:Op maandag 29 juli 2013 19:34 schreef James1988 het volgende:
De IC van 19:18 reed met 4 afgesloten bakken
Gaat lekker
Kan ik je met dit reisadvies misschien helpen? https://docs.google.com/f(...)RFE/edit?usp=sharingquote:Op maandag 29 juli 2013 12:07 schreef de__vakantieman het volgende:
Jullie zijn wel een beetje aan het zeveren jongens, ondanks dat ik niet veel post lees ik al lang mee (voor m'n registratie) De laatste tijd alleen maar gedoe!
Aangezien hier de ekte treinexperts samen zitten kan ik m'n vraag wel stellen lijkt me. Ik moet op 1 augustus van Perugia naar Fiumicino waar ik voor 3 uur moet zijn. De site van trenitalia werkt niet echt mee aangezien ik steeds maar 3 min overstap heb en ik geen ideeh eb waar de overstappunten zich bevinden
Any news for me?
Bij vertrek uit Rotterdam zag ik dat er behoorlijk wat reizigers in die bakken waren gaan zitten. Lekker veilig ook.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
nee. Zou best kunnen dat er een HC te weinig was, waardoor een aantal bakken afgesloten werd
was gepland met 7 bakken icm maar vervangend mat was een bds stam idd met 4 bakken afgeslotenquote:Op maandag 29 juli 2013 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
nee. Zou best kunnen dat er een HC te weinig was, waardoor een aantal bakken afgesloten werd
Welke nog meer naast Spanje?quote:Op maandag 29 juli 2013 21:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De derde grote klapper in Europa in zeg drie weken tijd?
Oowja natuurlijk, thxquote:
Klopt maar ik vind net als de modjes dat we dat niet en publique is dat goed Frans? moeten doen, dat moeten we onderling regelen en dat kan ook best volgens mij wanneer iedereen zich professioneel en volwassen gedraagtquote:Op maandag 29 juli 2013 21:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nog even terugkomen op het het einde van het vorige topic ik snap de irritatie van DeaDLocK2K wel, en volgensmij staan we daarin niet alleen.
Zowel DeaDLocK2K, Bork en Duvel en ik, we hebben er allemaal al eens wat over gezegd... Dus ik denk dat het niet zozeer alleen DeaDLocK2K is...
quote:Op maandag 29 juli 2013 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
het valt jou te prijzen dat je er even terug bent geweest om nog even stil te staan bij die ramp
4 of 6 bakken plan V is in de ochtendspits niet voldoende op het traject.. terechte klacht was dat van de gemeente Olst-Wijhequote:Op maandag 29 juli 2013 19:53 schreef Brembo het volgende:
[..]
Doet mij denken aan de gemeente Olst, die klaagde toen ook over mat'64. Ik zou het nu juist zien als historisch materieel, tevens ben je in de winter verzekerd van een goede dienstregeling
.
thanks. Was het IC 2127 of 2133 die ontspoorde?quote:Op maandag 29 juli 2013 23:02 schreef Bitlord het volgende:
Vannacht even op Wikipedia beziggeweest met behulp van een oude Op de Rails: het artikel over het treinongeluk bij Hoofddorp (1992) flink uitgebreid:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinongeval_bij_Hoofddorp
Was je eigenlijk al ergens aangenomen? Volg het topic niet zo veel meer dus kan zijn dat ik eroverheen heb gelezenquote:Op maandag 29 juli 2013 13:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
wouwDat is wel erg lang
Ik wacht het ook wel af, maar ik wil graag beginnen met werken. Een beetje vakantie is leuk, ik lig elke dag lekker te dobberen in het zwembadje in de tuin met een pilsje, maar werken is ook wel fijn
In die tijd kenden ze zo te zien nog geen TSB week -en dagpublicaties gezien het feit dat de machinist melde dat hij geen aanwijzing van de TRDL heeft gehad. Met een TSB dagpublicatie was ie tenslotte wel op de hoogte geweest. Sinds wanneer bestaan die TSB's eigenlijk?quote:Op maandag 29 juli 2013 23:02 schreef Bitlord het volgende:
Vannacht even op Wikipedia beziggeweest met behulp van een oude Op de Rails: het artikel over het treinongeluk bij Hoofddorp (1992) flink uitgebreid:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinongeval_bij_Hoofddorp
Ach, er reed ook wel is een solo plan V rondquote:Op maandag 29 juli 2013 23:03 schreef Peter het volgende:
[..]
4 of 6 bakken plan V is in de ochtendspits niet voldoende op het traject.. terechte klacht was dat van de gemeente Olst-Wijhe.
Je krijgt een aanwijzing zolang er geen LAE-borden zijn geplaatst en de beperking nog niet in de TSB is opgenomen. En dat duurt vaak één of twee dagen. Aangezien de nieuwe beperking pas kort gold, zal dat laatste dus niet het geval zijn geweest.quote:Op maandag 29 juli 2013 23:16 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
In die tijd kenden ze zo te zien nog geen TSB week -en dagpublicaties gezien het feit dat de machinist melde dat hij geen aanwijzing van de TRDL heeft gehad. Met een TSB dagpublicatie was ie tenslotte wel op de hoogte geweest. Sinds wanneer bestaan die TSB's eigenlijk?
quote:Op maandag 29 juli 2013 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
het valt jou te prijzen dat je er even terug bent geweest om nog even stil te staan bij die ramp
Dankjulliewel...quote:
Dat is waar, de Plan V remmend of optrekkend was aan de IJssel nog te horen..quote:Op maandag 29 juli 2013 23:39 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ach, er reed ook wel is een solo plan V rond. Nee, het ging ook om het geluid van de treinstellen, de dubbeldekkers waren wat stiller
.
Die LAE-borden was ik even vergeten. Ik denk echter dat je er van uit mag gaan dat die er wel stonden aangezien de machinist die er twee dagen ervoor ontspoorde de snelheidsbeperkende borden wel gezien heeft (Verklaard ook gelijk waarom de machinist geen aanwijzing gekregen heeft). Maar het lijkt mij dus aannemelijk dat de beperking bekend was ondanks dat deze kort van kracht was. Die 60km/u mocht inderdaad pas op de morgen van het ongeluk, maar de dag daarvoor was dat tenslotte nog 30 km/u. In zo'n geval had die snelheidsbeperking toch in de TSB dagpublicatie van die dag moeten staan? Had ie wel de helft van het maximaal toegestane gereden,maar beter te langzaam dan te snel. Uitgaande van het feit dat de meester van de trein ook daadwerkelijk kennis genomen zou hebben van de inhoud van de TSB dagpublicatie.quote:Op maandag 29 juli 2013 23:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Je krijgt een aanwijzing zolang er geen LAE-borden zijn geplaatst en de beperking nog niet in de TSB is opgenomen. En dat duurt vaak één of twee dagen. Aangezien de nieuwe beperking pas kort gold, zal dat laatste dus niet het geval zijn geweest.
Ja, en Bastogne Sud. Maken officieel nog altijd deel uit van het Belgische spoornet, maar idd al 20 jaar verbust vanaf Libramont. Het spoor ligt er nog wel geloof ik (iig in 2009 nog) maar er waren plannen om er een toeristisch fietspad van te maken.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 03:23 schreef Bitlord het volgende:
Apart dat je bij NMBS nog stationsinformatie kan opzoeken van stations die al bijna 20 jaar dicht zijn.
Zie bijvoorbeeld Bastenaken Noord/Bastogne Nord.
En dan hadden we ook nog Canada...quote:Op maandag 29 juli 2013 21:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De derde grote klapper in Europa in zeg drie weken tijd?
Vet plaatje eah, moet gelijk aan The Matrix denken "There's a phone at Wells and Lake", toevallig gisteren gekekenquote:
Geweldige foto! Filmpje van die kruising:quote:
In reizigersdienst kan ik me voorstellen ja.. Al heb ik op Arnhem CS wel eens een fm radiootje horen galmen uit de cabine van een sgmm. Leeg materiaal is al een ander verhaal.. Maar stel nou dat je een aantal uur, transport ofzo, moet kachelen. Als je dan alleen het geluid van het materieel hebt wordt je na een tijdje wel gek denk ikquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
in reizigersdienst in ieder geval niet.
Weet wel dat de GTW's van Arriva een radio aan boord hebben die regelmatig gebruikt wordt tijdens LM-ritten
Volgens mij gewoon niet. Al zie je wel eens machinisten met oordopjes in.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Mag je als machinist radio luisteren? Google word ik niet veel wijzer van..
Op zich klinkt dat saai, maar je dienst in cargo vervoer gaat niet alleen maar rijdendquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:59 schreef Bitlord het volgende:
Hoewel het me aan de ene kant wel een leuke job lijkt om machinist te zijn (ik vind het zowel fijn om met mensen om te gaan als lekker alleen te zijn), heb ik soms wel het idee dat het intens saai kan zijn.
Hoe zou het bijvoorbeeld zijn om nachtdiensten te hebben op de Betuweroute? Donker, niks te zien door duisternis en geluidsschermen, geen seinen, 80 km/u, en dat dag in dag uit.
Bron: BBC Newsquote:The train driver in last week's crash in Spain was talking on the phone when it derailed, investigators say.
The train was travelling at 192km/h (119mph) at the time, investigators at the Court of Justice of Galicia said.
Francisco Jose Garzon Amo was speaking to members of staff at the state-owned railway company, Renfe, they added.
Crash investigators have opened the train's "black-box" data recorder to find the cause of the crash, which left 79 people dead.
Mr Garzon is suspected of reckless homicide, but he has not yet been formally charged.
He was released from custody in Santiago de Compostela on Sunday, but remains under court supervision.
Huh? Dat heb ik nooit geweten joh! Waar zit dat ding dan? Ik weet wel dat het binnen Arriva in ieder geval niet toegestaan is radio te luisteren in de cabine. Dat is mij althans in het begin verteld.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
in reizigersdienst in ieder geval niet.
Weet wel dat de GTW's van Arriva een radio aan boord hebben die regelmatig gebruikt wordt tijdens LM-ritten
Volgens mij zit die er ook niet in. Bij mat instructie ook niets over gehoord, en ik heb dat boekje al 2 keer doorgelezen. Niets over radio iig.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:17 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Huh? Dat heb ik nooit geweten joh! Waar zit dat ding dan? Ik weet wel dat het binnen Arriva in ieder geval niet toegestaan is radio te luisteren in de cabine. Dat is mij althans in het begin verteld.
En af en toe een sein of bord.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:19 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Volgens mij zit die er ook niet in. Bij mat instructie ook niets over gehoord, en ik heb dat boekje al 2 keer doorgelezen. Niets over radio iig.
Ik weet wel dat je met de GSM-R wel kan sms-en. Zo is er in Duitsland een keer een meester geweest die voetbaluitslagen door kreeg over de GSM-R
Maar sowieso, als machinist ben je een dwaas als je met oordopjes zit of met een radio in de cabine. Je bent alleen maar afgeleid, en het is minder veilig.
Ik heb daar zelf geen behoefte aan. Gewoon lekker rijden, en er is genoeg te zien buiten. Allemaal dieren, mensen, auto's noem het maar op. Gewoon lekker genieten buiten
Ook niet geheel onbelangrijkquote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En af en toe een sein of bord.
Helemaal mee eens hoor!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:19 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Maar sowieso, als machinist ben je een dwaas als je met oordopjes zit of met een radio in de cabine. Je bent alleen maar afgeleid, en het is minder veilig.
Ik heb daar zelf geen behoefte aan. Gewoon lekker rijden, en er is genoeg te zien buiten. Allemaal dieren, mensen, auto's noem het maar op. Gewoon lekker genieten buiten
Ja en +10 extra voor mij erbijquote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:34 schreef James1988 het volgende:
Hoera voor de treindienstleider die een vertraagde IC naar Vlissingen liet wachten en mijn IC naar Venlo voor liet gaan vanaf Den Haag HS. Dan zit dat grafding tenminste niet mijn niet-te-Schiedam-stoppende IC in de weg.![]()
Jouw mogelijke aansluitingen op ander OV waren toch al naar z'n grootje, wat maakt die extra +5 dan nog uit?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja en +10 extra voor mij erbijwat +5 was, je kan je afvragen wat handiger is.
Zo doorzichtigquote:D 19:35 Vlissingen
Intercity platform 4a
Via Bergen op Zoom, Rilland-Bath, Krabbendijke
Additional train
De aansluiting op de fiets was primaquote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:02 schreef James1988 het volgende:
Jouw mogelijke aansluitingen op ander OV waren toch al naar z'n grootje, wat maakt die extra +5 dan nog uit?
quote:Heimwee Express als pendeltrein op 10 en 11 augustus
Op 10 en 11 augustus rijdt de Heimwee Express mede als pendeltrein! Wegens werkzaamheden kan de pendeltrein vanaf Utrecht CS niet naar Utrecht Maliebaan (=Spoorwegmuseum) rijden. Als alternatief gaat de Heimwee Express nu tevens als pendeltrein fungeren. Bezoekers kunnen daardoor vanaf Amersfoort of Bilthoven naar Het Spoorwegmuseum reizen. Hierdoor blijft het museum bereikbaar per trein. Het museum zet de Hondekop (Mat 54) in.
Door deze Heimwee Express ontstaat er ook de mogelijkheid om vanaf Utrecht CS naar Het Spoorwegmuseum te reizen, reizigers kunnen dan in Bilthoven overstappen. Men kan zowel met OV Chipkaart reizen als met een kaartje voor de Heimwee Express.
Het schema:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanaf Utrecht CS kunnen reizgers de trein nemen naar Bilthoven en daar overstappen op de pendeltrein naar Het Spoorwegmuseum:
Ut v. 51 – Bhv a. 01 // Bhv v .08 Utm a. 19
Utm v. 26 – Bhv a 37 // Bhv v. 42 Ut a.50PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik denk dat je dat het beste in Feedback kunt vragen, daar kijken ook forumadmins mee.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik vraag het hier even omdat dit het enige topic is waarin ik actief ben en geen idee heb wie ik hiervoor moet benaderen.Bij voorbaat dank.
Op hoop van zegen. Bedankt voor je doorverwijzing.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat het beste in Feedback kunt vragen, daar kijken ook forumadmins mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |