abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 juli 2013 @ 20:48:19 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129482351
Zo, dat kan je wel stellen :o :{
Beelden zijn net erbij gevoegd.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 juli 2013 @ 20:49:28 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129482418
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 20:15 schreef greavy het volgende:
Momenteel al 44 gewonden bij een frontale botsing tussen 2 treinen in Zwitserland, bij Granges-près-Marnand rond 19u.
http://www.nu.nl/buitenla(...)-in-zwitserland.html
niet best ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 29 juli 2013 @ 20:51:34 #63
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_129482517
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 19:34 schreef James1988 het volgende:
De IC van 19:18 reed met 4 afgesloten bakken :')

Gaat lekker :Y
Die IC van 17.25 vanuit Tilburg richting Den Haag CS had hetzelfde euvel :') Konden die er in Den Haag niet af?
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 juli 2013 @ 20:53:47 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129482634
nee. Zou best kunnen dat er een HC te weinig was, waardoor een aantal bakken afgesloten werd
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 29 juli 2013 @ 21:07:01 #65
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129483243
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 12:07 schreef de__vakantieman het volgende:
Jullie zijn wel een beetje aan het zeveren jongens, ondanks dat ik niet veel post lees ik al lang mee (voor m'n registratie) De laatste tijd alleen maar gedoe!

Aangezien hier de ekte treinexperts samen zitten kan ik m'n vraag wel stellen lijkt me. Ik moet op 1 augustus van Perugia naar Fiumicino waar ik voor 3 uur moet zijn. De site van trenitalia werkt niet echt mee aangezien ik steeds maar 3 min overstap heb en ik geen ideeh eb waar de overstappunten zich bevinden :(

Any news for me?
Kan ik je met dit reisadvies misschien helpen? https://docs.google.com/f(...)RFE/edit?usp=sharing :)
  maandag 29 juli 2013 @ 21:07:35 #66
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129483283
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2013 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
nee. Zou best kunnen dat er een HC te weinig was, waardoor een aantal bakken afgesloten werd
Bij vertrek uit Rotterdam zag ik dat er behoorlijk wat reizigers in die bakken waren gaan zitten. Lekker veilig ook. :{

De Fyra van 19:39 was een stuk eerder in Breda, die IC stond nog bij Lage Zwaluwe te wachten toen ik voorbij kwam. *O*
  maandag 29 juli 2013 @ 21:16:04 #67
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129483740
Nog even terugkomen op het het einde van het vorige topic ik snap de irritatie van DeaDLocK2K wel, en volgensmij staan we daarin niet alleen.

Zowel DeaDLocK2K, Bork en Duvel en ik, we hebben er allemaal al eens wat over gezegd... Dus ik denk dat het niet zozeer alleen DeaDLocK2K is...

[ Bericht 19% gewijzigd door Darkwing_Duck op 29-07-2013 21:25:11 ]
pi_129483840
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2013 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
nee. Zou best kunnen dat er een HC te weinig was, waardoor een aantal bakken afgesloten werd
was gepland met 7 bakken icm maar vervangend mat was een bds stam idd met 4 bakken afgesloten :P het alternatief was een enkele icm :P
  maandag 29 juli 2013 @ 21:23:08 #69
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129484117
De derde grote klapper in Europa in zeg drie weken tijd?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 29 juli 2013 @ 21:40:26 #70
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129485026
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_129485293
En een van de machinisten wordt nog vermist. Als die in dat wrak zit, dan denk ik niet dat hulp nog gaat baten. :{
  maandag 29 juli 2013 @ 21:55:50 #72
67174 Dos37
Come on Twente
pi_129485842
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 21:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De derde grote klapper in Europa in zeg drie weken tijd?
Welke nog meer naast Spanje?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 29 juli 2013 @ 21:58:28 #73
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129485967
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 21:55 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Welke nog meer naast Spanje?
12 Juli, Bretigny, Frankrijk...
  maandag 29 juli 2013 @ 21:59:18 #74
67174 Dos37
Come on Twente
pi_129486014
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 21:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Bretigny, Frankrijk...
Oowja natuurlijk, thx
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 29 juli 2013 @ 22:02:31 #75
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129486186
Ik ben daar trouwens vorige week op het station geweest, ik weet niet of ik er verstandig aan doe om dat te zeggen hier, maargoed. Het was met de goede intentie, maar na mijn onvrijwillige bezoek enkele uren na de ramp moest ik het voor mezelf een plekje geven.

Indrukkend wat voor werk er verzet is, indrukwekkend de zee aan bloemen een kaarsjes, en indrukwekken hoe -denk ik- minst beschadigde bak er nog stond. En veel draaistellen trouwens..
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 juli 2013 @ 22:16:18 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129486903
het valt jou te prijzen dat je er even terug bent geweest om nog even stil te staan bij die ramp
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 29 juli 2013 @ 22:36:18 #77
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129487716
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 21:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nog even terugkomen op het het einde van het vorige topic ik snap de irritatie van DeaDLocK2K wel, en volgensmij staan we daarin niet alleen.

Zowel DeaDLocK2K, Bork en Duvel en ik, we hebben er allemaal al eens wat over gezegd... Dus ik denk dat het niet zozeer alleen DeaDLocK2K is...
Klopt maar ik vind net als de modjes dat we dat niet en publique is dat goed Frans? moeten doen, dat moeten we onderling regelen en dat kan ook best volgens mij wanneer iedereen zich professioneel en volwassen gedraagt
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 29 juli 2013 @ 22:41:59 #78
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129487958
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2013 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
het valt jou te prijzen dat je er even terug bent geweest om nog even stil te staan bij die ramp
:Y :Y
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_129488969
Vannacht even op Wikipedia beziggeweest met behulp van een oude Op de Rails: het artikel over het treinongeluk bij Hoofddorp (1992) flink uitgebreid:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinongeval_bij_Hoofddorp
pi_129489035
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 19:53 schreef Brembo het volgende:

[..]

Doet mij denken aan de gemeente Olst, die klaagde toen ook over mat'64 :'). Ik zou het nu juist zien als historisch materieel, tevens ben je in de winter verzekerd van een goede dienstregeling :P.
4 of 6 bakken plan V is in de ochtendspits niet voldoende op het traject.. terechte klacht was dat van de gemeente Olst-Wijhe ;).
dag
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 juli 2013 @ 23:10:37 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129489368
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 23:02 schreef Bitlord het volgende:
Vannacht even op Wikipedia beziggeweest met behulp van een oude Op de Rails: het artikel over het treinongeluk bij Hoofddorp (1992) flink uitgebreid:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinongeval_bij_Hoofddorp
thanks. Was het IC 2127 of 2133 die ontspoorde?

Op de overzichtsfoto kun je duidelijk zien hoe de situatie ter plekke in twintig jaar tijd behoorlijk veranderd is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129489543
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2013 13:15 schreef Monopoly het volgende:

[..]

wouw :P Dat is wel erg lang :P
Ik wacht het ook wel af, maar ik wil graag beginnen met werken. Een beetje vakantie is leuk, ik lig elke dag lekker te dobberen in het zwembadje in de tuin met een pilsje, maar werken is ook wel fijn :')
Was je eigenlijk al ergens aangenomen? Volg het topic niet zo veel meer dus kan zijn dat ik eroverheen heb gelezen ;)
pi_129489646
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 23:02 schreef Bitlord het volgende:
Vannacht even op Wikipedia beziggeweest met behulp van een oude Op de Rails: het artikel over het treinongeluk bij Hoofddorp (1992) flink uitgebreid:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinongeval_bij_Hoofddorp
In die tijd kenden ze zo te zien nog geen TSB week -en dagpublicaties gezien het feit dat de machinist melde dat hij geen aanwijzing van de TRDL heeft gehad. Met een TSB dagpublicatie was ie tenslotte wel op de hoogte geweest. Sinds wanneer bestaan die TSB's eigenlijk?

[ Bericht 0% gewijzigd door GekkeHaan op 29-07-2013 23:31:33 ]
pi_129490131
Elke week in het postvakje van de machinist. Plotselinge TSB's werden door de perronopzichter aan de machinist van élke trein uitgedeeld.
pi_129490793
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 23:03 schreef Peter het volgende:

[..]

4 of 6 bakken plan V is in de ochtendspits niet voldoende op het traject.. terechte klacht was dat van de gemeente Olst-Wijhe ;).
Ach, er reed ook wel is een solo plan V rond ;). Nee, het ging ook om het geluid van de treinstellen, de dubbeldekkers waren wat stiller ;).
  maandag 29 juli 2013 @ 23:54:25 #86
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129491508
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 23:16 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

In die tijd kenden ze zo te zien nog geen TSB week -en dagpublicaties gezien het feit dat de machinist melde dat hij geen aanwijzing van de TRDL heeft gehad. Met een TSB dagpublicatie was ie tenslotte wel op de hoogte geweest. Sinds wanneer bestaan die TSB's eigenlijk?
Je krijgt een aanwijzing zolang er geen LAE-borden zijn geplaatst en de beperking nog niet in de TSB is opgenomen. En dat duurt vaak één of twee dagen. Aangezien de nieuwe beperking pas kort gold, zal dat laatste dus niet het geval zijn geweest.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 00:15:38 #87
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129492349
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2013 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
het valt jou te prijzen dat je er even terug bent geweest om nog even stil te staan bij die ramp
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2013 22:41 schreef bork het volgende:

[..]

:Y :Y
Dankjulliewel... :)
pi_129492547
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 23:39 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ach, er reed ook wel is een solo plan V rond ;). Nee, het ging ook om het geluid van de treinstellen, de dubbeldekkers waren wat stiller ;).
Dat is waar, de Plan V remmend of optrekkend was aan de IJssel nog te horen..
dag
pi_129492658
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 23:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Je krijgt een aanwijzing zolang er geen LAE-borden zijn geplaatst en de beperking nog niet in de TSB is opgenomen. En dat duurt vaak één of twee dagen. Aangezien de nieuwe beperking pas kort gold, zal dat laatste dus niet het geval zijn geweest.
Die LAE-borden was ik even vergeten. Ik denk echter dat je er van uit mag gaan dat die er wel stonden aangezien de machinist die er twee dagen ervoor ontspoorde de snelheidsbeperkende borden wel gezien heeft (Verklaard ook gelijk waarom de machinist geen aanwijzing gekregen heeft). Maar het lijkt mij dus aannemelijk dat de beperking bekend was ondanks dat deze kort van kracht was. Die 60km/u mocht inderdaad pas op de morgen van het ongeluk, maar de dag daarvoor was dat tenslotte nog 30 km/u. In zo'n geval had die snelheidsbeperking toch in de TSB dagpublicatie van die dag moeten staan? Had ie wel de helft van het maximaal toegestane gereden,maar beter te langzaam dan te snel. Uitgaande van het feit dat de meester van de trein ook daadwerkelijk kennis genomen zou hebben van de inhoud van de TSB dagpublicatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door GekkeHaan op 30-07-2013 00:33:37 ]
pi_129495029
Aan de hand van jullie opmerkingen heb ik het artikel wat uitgebreid.

Aan het begin van de week van het ongeluk, ontvingen de machinisten rijdend op het baanvak een lijst met snelheidsbeperkingen, in dit geval ATSB-49. Uit deze informatie kon de machinist halen dat deze 90 km/u (60 voor goederentreinen) diende te rijden tussen kilometerpunt 19,7 en 20,5. Na de eerste ontsporing van de internationale trein kwam er een update van ATSB-49, te weten ATSB-49-1. Tussen kilometerpunt 19,7 en 20,4 gold 60 km/u. Daarnaast gold van 20,4 tot 20,9 een extra snelheidsbeperking wegens herstelwerkzaamheden van het voorgaande ongeval van 30 km/u. Deze extra snelheidsbeperking werd door de perronopzichter uitgereikt aan de machinist.

De machinist had volgens zijn eigen verklaring, die niet te ontkrachten was, geen weet van het bestaan van de update ATSB-49-1 en ging dus alleen uit van de beperkingen uit ATSB-49 en de extra snelheidsbeperking uitgereikt door de perronopzichter. Hierdoor reed de machinist rond de 80 km/u op de plaats van het ongeluk. Hij dacht hier nog 90 km/u te mogen rijden, maar dit was eigenlijk dus 60 km/u. Wel stond de machinist op het punt verder af te remmen voor de snelheidsbeperking van 30 km/u vanaf kilometerpunt 20,4. Het correct aangepast L- en A-bord bij de snelheidsbeperking tot 60 km/u had hij wel gezien, maar vanuit de hoge cabine van de Koploper kon hij de snelheidsbordjes niet zien; hij ging er vanuit dat hierop 90 stond.
pi_129495646
Apart dat je bij NMBS nog stationsinformatie kan opzoeken van stations die al bijna 20 jaar dicht zijn.

Zie bijvoorbeeld Bastenaken Noord/Bastogne Nord.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 09:30:00 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129497064
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 03:23 schreef Bitlord het volgende:
Apart dat je bij NMBS nog stationsinformatie kan opzoeken van stations die al bijna 20 jaar dicht zijn.

Zie bijvoorbeeld Bastenaken Noord/Bastogne Nord.
Ja, en Bastogne Sud. Maken officieel nog altijd deel uit van het Belgische spoornet, maar idd al 20 jaar verbust vanaf Libramont. Het spoor ligt er nog wel geloof ik (iig in 2009 nog) maar er waren plannen om er een toeristisch fietspad van te maken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:34:47 #93
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129498208
Heb ik weer, in de trein richting Enschede in het 'verkeerde' stel gestapt. Achterste blijft namelijk zowaar in Deventer staan.. Moet ik alsnog een soort overstap maken met al me zooi, plus nog een busreis van drienerloo naar Enschede.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:40:48 #94
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129498339
En toch staat het op de trein zelf voordat je instapt. Als er geen storing is dan..
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:48:01 #95
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129498516
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 21:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De derde grote klapper in Europa in zeg drie weken tijd?
En dan hadden we ook nog Canada...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_129499408


Chicago. bron
pi_129499513
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:22 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]

Chicago. bron
Vet plaatje eah, moet gelijk aan The Matrix denken "There's a phone at Wells and Lake", toevallig gisteren gekeken :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 11:46:50 #98
155103 Reanimation
Golden State!
pi_129500215
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:22 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]

Chicago. bron
Geweldige Stad _O_ ook erg leuk om zo met de metro's downtown door te gaan!
  dinsdag 30 juli 2013 @ 13:01:24 #99
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129502610
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:22 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]

Chicago. bron
Geweldige foto! Filmpje van die kruising:

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 juli 2013 @ 13:24:52 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129503317
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:22 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]

Chicago. bron
knap krap boogje :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin dinsdag 30 juli 2013 @ 15:32:33 #101
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_129507884
Mag je als machinist radio luisteren? Google word ik niet veel wijzer van..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 juli 2013 @ 15:35:46 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129507981
in reizigersdienst in ieder geval niet.

Weet wel dat de GTW's van Arriva een radio aan boord hebben die regelmatig gebruikt wordt tijdens LM-ritten
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin dinsdag 30 juli 2013 @ 15:43:52 #103
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_129508299
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
in reizigersdienst in ieder geval niet.

Weet wel dat de GTW's van Arriva een radio aan boord hebben die regelmatig gebruikt wordt tijdens LM-ritten
In reizigersdienst kan ik me voorstellen ja.. Al heb ik op Arnhem CS wel eens een fm radiootje horen galmen uit de cabine van een sgmm. Leeg materiaal is al een ander verhaal.. Maar stel nou dat je een aantal uur, transport ofzo, moet kachelen. Als je dan alleen het geluid van het materieel hebt wordt je na een tijdje wel gek denk ik
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_129508694
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Mag je als machinist radio luisteren? Google word ik niet veel wijzer van..
Volgens mij gewoon niet. Al zie je wel eens machinisten met oordopjes in.

Hell, ze mogen onder 40 km/h de gsm-r niet eens meer gebruiken.
pi_129508890
Hoewel het me aan de ene kant wel een leuke job lijkt om machinist te zijn (ik vind het zowel fijn om met mensen om te gaan als lekker alleen te zijn), heb ik soms wel het idee dat het intens saai kan zijn.

Hoe zou het bijvoorbeeld zijn om nachtdiensten te hebben op de Betuweroute? Donker, niks te zien door duisternis en geluidsschermen, geen seinen, 80 km/u, en dat dag in dag uit.

pi_129509310
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:59 schreef Bitlord het volgende:
Hoewel het me aan de ene kant wel een leuke job lijkt om machinist te zijn (ik vind het zowel fijn om met mensen om te gaan als lekker alleen te zijn), heb ik soms wel het idee dat het intens saai kan zijn.

Hoe zou het bijvoorbeeld zijn om nachtdiensten te hebben op de Betuweroute? Donker, niks te zien door duisternis en geluidsschermen, geen seinen, 80 km/u, en dat dag in dag uit.

Op zich klinkt dat saai, maar je dienst in cargo vervoer gaat niet alleen maar rijdend ;)
Ook wagencontroleur en aardig wat rangeerwerk, dus je bent altijd wel lekker bezig.
Ik heb het niet als saai ervaren, al ging ik wel liever over ATB gebied naar Duitsland dan over de Betuweroute.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 18:16:19 #107
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129513719
quote:
The train driver in last week's crash in Spain was talking on the phone when it derailed, investigators say.

The train was travelling at 192km/h (119mph) at the time, investigators at the Court of Justice of Galicia said.

Francisco Jose Garzon Amo was speaking to members of staff at the state-owned railway company, Renfe, they added.

Crash investigators have opened the train's "black-box" data recorder to find the cause of the crash, which left 79 people dead.

Mr Garzon is suspected of reckless homicide, but he has not yet been formally charged.

He was released from custody in Santiago de Compostela on Sunday, but remains under court supervision.
Bron: BBC News
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_129513767
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
in reizigersdienst in ieder geval niet.

Weet wel dat de GTW's van Arriva een radio aan boord hebben die regelmatig gebruikt wordt tijdens LM-ritten
Huh? Dat heb ik nooit geweten joh! Waar zit dat ding dan? Ik weet wel dat het binnen Arriva in ieder geval niet toegestaan is radio te luisteren in de cabine. Dat is mij althans in het begin verteld.
pi_129513836
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:17 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Huh? Dat heb ik nooit geweten joh! Waar zit dat ding dan? Ik weet wel dat het binnen Arriva in ieder geval niet toegestaan is radio te luisteren in de cabine. Dat is mij althans in het begin verteld.
Volgens mij zit die er ook niet in. Bij mat instructie ook niets over gehoord, en ik heb dat boekje al 2 keer doorgelezen. Niets over radio iig.
Ik weet wel dat je met de GSM-R wel kan sms-en. Zo is er in Duitsland een keer een meester geweest die voetbaluitslagen door kreeg over de GSM-R :')

Maar sowieso, als machinist ben je een dwaas als je met oordopjes zit of met een radio in de cabine. Je bent alleen maar afgeleid, en het is minder veilig.
Ik heb daar zelf geen behoefte aan. Gewoon lekker rijden, en er is genoeg te zien buiten. Allemaal dieren, mensen, auto's noem het maar op. Gewoon lekker genieten buiten
  dinsdag 30 juli 2013 @ 18:22:40 #110
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129513962
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:19 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Volgens mij zit die er ook niet in. Bij mat instructie ook niets over gehoord, en ik heb dat boekje al 2 keer doorgelezen. Niets over radio iig.
Ik weet wel dat je met de GSM-R wel kan sms-en. Zo is er in Duitsland een keer een meester geweest die voetbaluitslagen door kreeg over de GSM-R :')

Maar sowieso, als machinist ben je een dwaas als je met oordopjes zit of met een radio in de cabine. Je bent alleen maar afgeleid, en het is minder veilig.
Ik heb daar zelf geen behoefte aan. Gewoon lekker rijden, en er is genoeg te zien buiten. Allemaal dieren, mensen, auto's noem het maar op. Gewoon lekker genieten buiten
En af en toe een sein of bord. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_129514016
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En af en toe een sein of bord. ;)
Ook niet geheel onbelangrijk :D
pi_129514074
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:19 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Maar sowieso, als machinist ben je een dwaas als je met oordopjes zit of met een radio in de cabine. Je bent alleen maar afgeleid, en het is minder veilig.
Ik heb daar zelf geen behoefte aan. Gewoon lekker rijden, en er is genoeg te zien buiten. Allemaal dieren, mensen, auto's noem het maar op. Gewoon lekker genieten buiten
Helemaal mee eens hoor!
  dinsdag 30 juli 2013 @ 18:34:53 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129514290
Hoera voor de treindienstleider die een vertraagde IC naar Vlissingen liet wachten en mijn IC naar Venlo voor liet gaan vanaf Den Haag HS. Dan zit dat grafding tenminste niet mijn niet-te-Schiedam-stoppende IC in de weg. :s) *O*
pi_129515122
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:34 schreef James1988 het volgende:
Hoera voor de treindienstleider die een vertraagde IC naar Vlissingen liet wachten en mijn IC naar Venlo voor liet gaan vanaf Den Haag HS. Dan zit dat grafding tenminste niet mijn niet-te-Schiedam-stoppende IC in de weg. :s) *O*
Ja en +10 extra voor mij erbij :( wat +5 was, je kan je afvragen wat handiger is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 19:02:25 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129515184
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 19:00 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja en +10 extra voor mij erbij :( wat +5 was, je kan je afvragen wat handiger is.
Jouw mogelijke aansluitingen op ander OV waren toch al naar z'n grootje, wat maakt die extra +5 dan nog uit? :+

edit: die trein rijdt inmiddels met +12 en wordt beperkt tot Roosendaal. Leuk, voor reizigers naar de stations tussen Roosendaal en Vlissingen.... +10 wordt +30. :')

edit 2: te Vlissingen:
quote:
D 19:35 Vlissingen
Intercity platform 4a
Via Bergen op Zoom, Rilland-Bath, Krabbendijke
Additional train
Zo doorzichtig :')
pi_129515221
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 19:02 schreef James1988 het volgende:

Jouw mogelijke aansluitingen op ander OV waren toch al naar z'n grootje, wat maakt die extra +5 dan nog uit? :+
De aansluiting op de fiets was prima :Y
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Sport dinsdag 30 juli 2013 @ 19:03:53 #117
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129515233
Van de site van het spoorwegmuseum:
quote:
Heimwee Express als pendeltrein op 10 en 11 augustus

Op 10 en 11 augustus rijdt de Heimwee Express mede als pendeltrein! Wegens werkzaamheden kan de pendeltrein vanaf Utrecht CS niet naar Utrecht Maliebaan (=Spoorwegmuseum) rijden. Als alternatief gaat de Heimwee Express nu tevens als pendeltrein fungeren. Bezoekers kunnen daardoor vanaf Amersfoort of Bilthoven naar Het Spoorwegmuseum reizen. Hierdoor blijft het museum bereikbaar per trein. Het museum zet de Hondekop (Mat 54) in.

Door deze Heimwee Express ontstaat er ook de mogelijkheid om vanaf Utrecht CS naar Het Spoorwegmuseum te reizen, reizigers kunnen dan in Bilthoven overstappen. Men kan zowel met OV Chipkaart reizen als met een kaartje voor de Heimwee Express.

Het schema:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanaf Utrecht CS kunnen reizgers de trein nemen naar Bilthoven en daar overstappen op de pendeltrein naar Het Spoorwegmuseum:

Ut v. 51 – Bhv a. 01 // Bhv v .08 Utm a. 19
Utm v. 26 – Bhv a 37 // Bhv v. 42 Ut a.50
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 30 juli 2013 @ 19:14:08 #118
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_129515584
Is er hier een vriendelijke PTA mod die me kan helpen met het wijzigen van mijn e-mailadres? Ik heb zo'n tijdelijk adres gebruikt bij registratie, maar kan m'n e-mailadres daardoor niet wijzigen. Bovendien weet ik mijn wachtwoord niet meer; dit is de enige PC waarop ik ben ingelogd en als ik uit zou loggen, zou ik er dus nooit meer in komen.

Ik vraag het hier even omdat dit het enige topic is waarin ik actief ben en geen idee heb wie ik hiervoor moet benaderen. :') Bij voorbaat dank.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 19:15:59 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129515653
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 19:14 schreef KnightSolaire het volgende:

Ik vraag het hier even omdat dit het enige topic is waarin ik actief ben en geen idee heb wie ik hiervoor moet benaderen. :') Bij voorbaat dank.
Ik denk dat je dat het beste in Feedback kunt vragen, daar kijken ook forumadmins mee. :)
  dinsdag 30 juli 2013 @ 19:20:32 #120
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_129515828
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 19:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat het beste in Feedback kunt vragen, daar kijken ook forumadmins mee. :)
Op hoop van zegen. Bedankt voor je doorverwijzing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')