Laos. Nog een optie was het opsturen naar een lokale bank waar ik het dan cash kon ophalen (1500 euro cash in Laos krijg je 300 briefjes..). Zou alleen wel 5 tot 10 werkdagen overheen gaan..quote:
Ik zou ze er wel een klacht over sturen... Inclusief de mededeling dat je vernomen hebt dat het bij andere banken blijkbaar wel op een klantvriendelijke en snelle manier opgelost kan wordenquote:Op maandag 29 juli 2013 10:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Laos. Nog een optie was het opsturen naar een lokale bank waar ik het dan cash kon ophalen (1500 euro cash in Laos krijg je 300 briefjes..). Zou alleen wel 5 tot 10 werkdagen overheen gaan..
Als ik alleen was geweest had ik ruim een week zonder geld en dus zonder eten/slaapplaats gezeten.
0 Service dus. Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Misschien kunnen zij je verder helpen wat betreft het verhalen van belkosten en eventuele andere kosten die je gemaakt hebt. Skimmen blijft de schuld van de banken omdat de beveiliging zo lek als een mandje is. Dat weten ze ook, en daarom krijg je geldt dat vanwege skimmen van je rekening verdwijnt ook gewoon terug.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Laos. Nog een optie was het opsturen naar een lokale bank waar ik het dan cash kon ophalen (1500 euro cash in Laos krijg je 300 briefjes..). Zou alleen wel 5 tot 10 werkdagen overheen gaan..
Als ik alleen was geweest had ik ruim een week zonder geld en dus zonder eten/slaapplaats gezeten.
De bank heeft faalsystemen gemaakt en beschermt hun eigen geld. Dat jij als consument daar de dupe van wordt doordat men zomaar te pas en te onpas passen gaat blokkeren daar wordt je ook niet vrolijk van.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:30 schreef Wokkel het volgende:
Dus de bank beschermt je rekening en vervolgens wilt TS geld van ze?
Wat had TS gedaan als zijn pas daar om een andere reden niet had gewerkt? Als je op vakantie gaat en puur en alleen afhankelijk bent van 1 pasje ben je gewoon stom bezig.
Ik was niet afhankelijk van 1 pas, ik zeg ALS ik alleen zou zijn en ALS ik niet een noodcreditcard had zat ik ruim een week zonder geld en dus eten. Lezen graag. Maar het blijft vervelend als je een leuk bedrag hebt gereserveerd op je rekening om leuke dingen te doen en je moet ineens voorzichtig gaan leven omdat een gedeelte van je budget weg valt.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:30 schreef Wokkel het volgende:
Dus de bank beschermt je rekening en vervolgens wilt TS geld van ze?
Wat had TS gedaan als zijn pas daar om een andere reden niet had gewerkt? Als je op vakantie gaat en puur en alleen afhankelijk bent van 1 pasje ben je gewoon stom bezig.
Omdat je daar zo'n stom apparaatje voor nodig hebt wat ik thuis heb liggen.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar TS was blijkbaar met vriendin waarom heeft hij dan gewoon via internet bankier dan niet meteen geld overgemaakt naar de vriendin.
Werkt dat überhaupt nog wel met een geblokkeerde pas? Lijkt me sterk, want dan zou iemand kunnen inloggen en alsnog je rekening leeghalen terwijl de pas eigenlijk geblokkeerd is.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Omdat je daar zo'n stom apparaatje voor nodig hebt wat ik thuis heb liggen.
In de toekomst doe ik dat wel ja. Overigens zat ik in 1e instantie nog op een plek zonder internet ook (ja, ze bestaan nog)quote:Op maandag 29 juli 2013 13:35 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Verder is het overigens wel verstandig om dat 'stomme apparaatje' altijd mee te nemen op reis.
Er is genoeg met de Rabobank gebeurt hoor, maar het gegeven dat ze niet beursgenoteerd zijn betekend dat ze niet al hun vuile was buiten hoeven te hangen.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:47 schreef MacorgaZ het volgende:
Daarom is SNS ook een ultieme faalbank waar je tegenwoordig niet eens meer gratis je contante geld kan storten, kost je 10 euro voor zo'n sealbag
Zoals hierboven al gezegd is Rabobank de uberbazenbank, nieuwe pas met koerier en geweldige klantenservice. Rabobank
Enige bank in Nederland die weinig last heeft ondervonden van de kredietcrisis, terwijl de ene bank na de andere omvalt gaat Rabobank lekker stabiel met een nette winst verder.
All hail Rabobank!
Is ook niet waar. Ja, je moet 14.55 betalen voor een sealbag. Maar dat stort de SNS weer terug op je rekening.quote:Op maandag 29 juli 2013 15:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Er is genoeg met de Rabobank gebeurt hoor, maar het gegeven dat ze niet beursgenoteerd zijn betekend dat ze niet al hun vuile was buiten hoeven te hangen.
Maar dat je niet gratis je contante geld kan storten geloof ik niet. Dat is echt te gek voor woorden.
Dit soort praktijken zouden echt verboden moeten worden. Ik ben zelf werkachtig geweest bij banken (niet de SNS gelukkigquote:Op maandag 29 juli 2013 15:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is ook niet waar. Ja, je moet 14.55 betalen voor een sealbag. Maar dat stort de SNS weer terug op je rekening.
Overigens heb ik net even gebeld met de SNS en lijkt erop dat ze me geld terug gaan betalen. Maar goed, moest via een officiele klacht en 4 weken behandeltijd.
quote:Op maandag 29 juli 2013 10:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
3 dagen voor vertrek is hij door een pinactie in Nederland geblokkeerd. Als ze me even hadden gebeld had ik bijvoorbeeld al het geld op m'n creditcard of de rekening van m'n vriendin kunnen storten, maar nu kwam ik er pas achter doordat m'n pas het niet deed toen ik al in Bangkok zat.
Ze hebben je dus wel geïnformeerd. Een telefoontje was netter geweest, Maar niet verplicht. Email is niet veilig, en kan en mag dus ook hiervoor niet gebruikt worden.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee, ze hebben een brief gestuurd naar m'n huisadres, maar toen was ik al weg
Nee ze moeten je rekening leeg laten trekken.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik vind het eigenlijk behoorlijk ingrijpend als je pas wordt geblokkeerd, waarom zouden ze niet even bellen/mailen?
Zoals al gemeld. Erg slim.....quote:Op maandag 29 juli 2013 12:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Omdat je daar zo'n stom apparaatje voor nodig hebt wat ik thuis heb liggen.
Je noodcreditcard waar blijkbaar geen geld mee te halen was alvorens je een overboeking deed? Dat was toch niet serieus een optie?quote:Op maandag 29 juli 2013 12:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik was niet afhankelijk van 1 pas, ik zeg ALS ik alleen zou zijn en ALS ik niet een noodcreditcard had zat ik ruim een week zonder geld en dus eten. Lezen graag. Maar het blijft vervelend als je een leuk bedrag hebt gereserveerd op je rekening om leuke dingen te doen en je moet ineens voorzichtig gaan leven omdat een gedeelte van je budget weg valt.
Het blijft naief om te verwachten dat bankpassen ten allen tijde overal in de wereld werken. Een storing is nooit ver weg.quote:Bovendien geef ik ook aan dat ik me vooral stoor dat ze me niet op de hoogte brengen en aan de slechte service nadat ik erachter kwam dat mn pas het niet deed.
Jij hebt echt aids in je ogen volgens mij.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:45 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Je noodcreditcard waar blijkbaar geen geld mee te halen was alvorens je een overboeking deed? Dat was toch niet serieus een optie?
[..]
Het blijft naief om te verwachten dat bankpassen ten allen tijde overal in de wereld werken. Een storing is nooit ver weg.
Lezen. Ze hebben zelf toegegeven dat ze normaal zouden bellen en niet begrijpen waarom dit niet gebeurd is en ook al meerdere keren gepost dat we in totaal 4 passen bij hadden. Het blijft alleen kut als je niet bij een deel van je reisbudget kan en daardoor noodgedwongen zuiniger moet leven dan je zou willen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:40 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
[..]
Ze hebben je dus wel geïnformeerd. Een telefoontje was netter geweest, Maar niet verplicht. Email is niet veilig, en kan en mag dus ook hiervoor niet gebruikt worden.
[..]
Nee ze moeten je rekening leeg laten trekken.
[..]
Zoals al gemeld. Erg slim.....
Nu moet ik zeggen, ik ga nooit op reis onder 2 bankpassen. Zelfs in Nederland altijd gemakkelijk, doet je ene pas het niet, dan heb je de andere pas nog.
Normaal reageren is al te veel gevraagd blijkbaar. Maar blijf vooral reizen, het levert van die mooie topics op als blijkt dat de werkelijkheid weerbarstiger is dan je denktquote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jij hebt echt aids in je ogen volgens mij.
Jij blijft steeds met debiele posts komen waaruit duidelijk blijkt dat 34 posts doorlezen en deze informatie verwerken te lastig is voor je.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:51 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Normaal reageren is al te veel gevraagd blijkbaar. Maar blijf vooral reizen, het levert van die mooie topics op als blijkt dat de werkelijkheid weerbarstiger is dan je denkt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |