SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.4 augustus
Nelleke Noordervliet (Rotterdam 1945) schrijft romans en publiceert verhalen, essays, lezingen en columns in weekbladen en tijdschriften.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.11 augustus
Beatrice de Graaf (Putten 1976) is als hoogleraar Conflict en veiligheid verbonden aan het Centrum voor Terrorisme en Contraterrorisme van de Universiteit Leiden (Campus Den Haag).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.18 augustus
Johan Simons (Heerjansdam 1946) is intendant bij de Münchner Kammerspiele, een van de meest vooraanstaande Duitse theatergezelschappen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.25 augustus
Wouter Bos (Vlaardingen 1963) is de kersverse baas van het VU Medisch Centrum.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1 september
Daan Roosegaarde (Nieuwkoop 1979) is kunstenaar, entrepreneur en ontwerper.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."![]()
De regisseur van trash bangers ookquote:Op zondag 28 juli 2013 22:45 schreef Grumpey het volgende:
[..]
het is toch gewoon een statement naar het VPRO publiek door iets 'vaags' kunstig met veel dikke naakte mensen en neukende gftbakken, waar dat VPRO publiek er wel over moet denken. En Hans zit in zichzelf in een scheur te liggen.:')![]()
Niemand wilde 'm volmaken.quote:
Andy Kaufman nu!Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik![]()
humpers, sint, trash humpers.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:46 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
De regisseur van trash bangers ook![]()
![]()
Nee. Of hij moet die act al jaren volhouden.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:46 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
De regisseur van trash bangers ook![]()
Andy Kaufman kon zijn trolls jaren volhoudenquote:Op zondag 28 juli 2013 22:47 schreef Apostrof het volgende:
[..]
Nee. Of hij moet die act al jaren volhouden.
:')![]()
Andy Kaufman is wel weer leuk.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer![]()
Bij Andy Kaufman moet ik altijd aan Bupatih denken.Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?![]()
Hij haatte zelf die rolquote:Op zondag 28 juli 2013 22:48 schreef Cee het volgende:
Ik ken Kaufman eigenlijk alleen van z'n typetje in Taxi.
Heb jaren terug de biografie van Kaufman gelezen. Geniaal.Curiosity cultured the cat
Oh die. Ik kende de naam niet eens, maar nu weet ik wie het is.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:48 schreef Cee het volgende:
Ik ken Kaufman eigenlijk alleen van z'n typetje in Taxi.![]()
Je moet Man on the Moon eens gaan kijken.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:48 schreef Cee het volgende:
Ik ken Kaufman eigenlijk alleen van z'n typetje in Taxi.Als het pannen van daken waait
Oeh, die wil ik ook wel lezen, welke schrijver?quote:Op zondag 28 juli 2013 22:49 schreef Copycat het volgende:
Heb jaren terug de biografie van Kaufman gelezen. Geniaal.:')![]()
quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Goeden filmpje.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:50 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Je moet Man on the Moon eens gaan kijken.![]()
Moet ik even opzoeken ... Moment!quote:Op zondag 28 juli 2013 22:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Oeh, die wil ik ook wel lezen, welke schrijver?Curiosity cultured the cat
*noteert*quote:Op zondag 28 juli 2013 22:50 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Je moet Man on the Moon eens gaan kijken.
Met Jim Carrey toch?![]()
Zei Wilfred dat iemand dit met een telefoon uit het publiek had zitten filmen?
In 1979?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Ja idd, geweldige film Man on the Moon. Jim Carrey eens in een wél leuke rol.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Wat zijn we dingen snel gewend hè?quote:Op zondag 28 juli 2013 22:50 schreef golfer het volgende:
Zei Wilfred dat iemand dit met een telefoon uit het publiek had zitten filmen?
In 1979?![]()
![]()
Bob Zmuda. Andy Kaufman revealed.Curiosity cultured the cat
Yup. Niet je doorsnee film, just to warn you.quote:
Als het pannen van daken waait
Eens. Enige film waarin ik hem wèl kon pruimen.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:51 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ja idd, geweldige film Man on the Moon. Jim Carrey eens in een wél leuke rol.Curiosity cultured the cat
Truman show niet?quote:Op zondag 28 juli 2013 22:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Eens. Enige film waarin ik hem wèl kon pruimen.:')![]()
Andy Kaufman: his storyquote:
Andy Kaufman: my life
What you didn't know about Andy Kaufman
Biografieën hebben altijd van die te voorspelbare titels.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Eternal sunshine of the spotless mind was ook goed.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:51 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ja idd, geweldige film Man on the Moon. Jim Carrey eens in een wél leuke rol.![]()
Nee, daarin werkte-ie me op een gegeven moment ook op de zenuwen.quote:Curiosity cultured the cat
Zoveel boekenquote:Op zondag 28 juli 2013 22:52 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Andy Kaufman: his story
Biografieën hebben altijd van die te voorspelbare titels.
Oh, vond ik nietquote:Op zondag 28 juli 2013 22:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, daarin werkte-ie me op een gegeven moment ook op de zenuwen.
Maar ik ben sowieso wel carrey fan:')![]()
Bob Zmuda was zijn beste vriend, geeft een meer dan aardig, revealing inkijkje.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:52 schreef Scorpion_17 het volgende:
Andy Kaufman: his story
Biografieën hebben altijd van die te voorspelbare titels.Curiosity cultured the cat
Eens. Maar dat is een totaal a-typische film in zijn genre. Serieus, itt tot de rollen die hij normaliter speelt. Meest tenenkrommend vind ik nog wel Ace Ventura.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:53 schreef Specularium het volgende:
[..]
Eternal sunshine of the spotless mind was ook goed.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Dankzij Kate Winslet.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:53 schreef Specularium het volgende:
[..]
Eternal sunshine of the spotless mind was ook goed.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.![]()
Oke, wist ik niet. Maar toch had de titel origineler mogen zijnquote:Op zondag 28 juli 2013 22:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bob Zmuda was zijn beste vriend, geeft een meer dan aardig, revealing inkijkje.
Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Oh die begint nu vorm aan te nemen.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Het is een grote troll naar het publiek![]()
![]()
hij moet huilen[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Te gênant, te gespeeld.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Hij was fan van Andy Kaufman! Dat weet ik nog goedquote:Op zondag 28 juli 2013 22:48 schreef Copycat het volgende:
Bij Andy Kaufman moet ik altijd aan Bupatih denken.![]()
![]()
Kan het niet vatten, maar het zal ongetwijfeld wel heel grappig ofzo zijn. Ben er niet intellectueel genoeg voor.![]()
Met de ogen van nu?quote:Als het pannen van daken waait
quote:Op zondag 28 juli 2013 22:56 schreef Scorpion_17 het volgende:
Hij heeft het geluid van de autoclaxon ingesproken.![]()
![]()
Nog steeds niks aan.quote:There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
De grap is dat het niet grappig is (behalve voor andy)quote:Op zondag 28 juli 2013 22:56 schreef Karina het volgende:
Ik vond er niks aan en stonk er niet in ook trouwens.:')![]()
Oh dat ging dan totaal aan mij voorbij.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
De grap is dat het niet grappig is (behalve voor andy)![]()
Groot fan!quote:Op zondag 28 juli 2013 22:55 schreef Haaibaaike het volgende:
Hij was fan van Andy Kaufman! Dat weet ik nog goedCuriosity cultured the cat
Sorry, ik ben geen kenner, maar in Man on the moon speelt Carrey dat hij dood gaat, een begrafenis in scene zet (als ik het goed heb) en dan blijkt het een grap te zijn. Is dat ook echt gedaan door Kaufman ooit? Zie ik m wel toe in staat zijn na het zien van het vorige fragment.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Hij was populair als typetje in een serie, maar kon alleen geluk halen uit bizarre shows te maken en hij genoot van hoe hij mensen in verwarring en ongemak kon brengenquote:Op zondag 28 juli 2013 22:58 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh dat ging dan totaal aan mij voorbij.
Zo heeft hij een keer een show gedaan waar hij alleenmaar een boek ging voorlezen uren lang totdat bijna iedereen de zaal uit ging. Daar hadden ze het bij het begin nog kort over:')![]()
Kom er nu wel achter dat Wilfried echt geen humor heeft. Overal serieus op in gaan, niet snappen wat wel of niet gespeeld is...valt me tegen![]()
quote:Op zondag 28 juli 2013 22:59 schreef Scorpion_17 het volgende:
Sorry, ik ben geen kenner, maar in Man on the moon speelt Carrey dat hij dood gaat, een begrafenis in scene zet (als ik het goed heb) en dan blijkt het een grap te zijn. Is dat ook echt gedaan door Kaufman ooit? Zie ik m wel toe in staat zijn na het zien van het vorige fragment.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:')![]()
Dat kan ik me dan nog wel voorstellen. Lekker irritant doen en ervan genieten.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:59 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
hij genoot van hoe hij mensen in verwarring en ongemak kon brengen![]()
Hij doet volgens mij zo z'n best niet in Hans z'n grappen in te gaan dat hij overal maar gewoon serieus op ingaan, zoals ook dat vingerenquote:Op zondag 28 juli 2013 23:00 schreef Kroelo het volgende:
Kom er nu wel achter dat Wilfried echt geen humor heeft. Overal serieus op in gaan, niet snappen wat wel of niet gespeeld is...valt me tegen:')![]()
ja..vermoeiendquote:Op zondag 28 juli 2013 23:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Hij doet volgens mij zo z'n best niet in Hans z'n grappen in te gaan dat hij overal maar gewoon serieus op ingaan, zoals ook dat vingeren![]()
Je hebt het cabaret van Waardenberg en De Jong nooit meegekregen?quote:Op zondag 28 juli 2013 23:00 schreef Kroelo het volgende:
Kom er nu wel achter dat Wilfried echt geen humor heeft. Overal serieus op in gaan, niet snappen wat wel of niet gespeeld is...valt me tegenThere is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
ik denk dat hij dat expres doet bij Hans om regie te houden. Maar goed, merken we de komende weken.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:00 schreef Kroelo het volgende:
Kom er nu wel achter dat Wilfried echt geen humor heeft. Overal serieus op in gaan, niet snappen wat wel of niet gespeeld is...valt me tegen![]()
neenquote:Op zondag 28 juli 2013 23:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Je hebt het cabaret van Waardenburg en De Jong nooit meegekregen?![]()
ja, ik snap dat ie het interview op gang wil houden, maar ga dan verder naar een ander onderwerp in plaats van serieuze vragen gaan stellen over iets wat duidelijk niet serieus bedoeld isquote:Op zondag 28 juli 2013 23:02 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ik denk dat hij dat expres doet bij Hans om regie te houden. Maar goed, merken we de komende weken.![]()
Ik hoop voor Wilfred dat hij niet gaat vragen zometeen aan Hans hoe die de avond heeft ervaren. Antwoord zou weleens vernietigend kunnen zijn voor Wilfred.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Even iets anders, kunnen ze volgende week 2 stoel neerzetten waar Wilfried en gast wel fatsoenlijk op kunnen zitten?" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"![]()
Charles Manson. Sharon Tate, Roman Polanski.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
quote:Op zondag 28 juli 2013 23:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hij heeft altijd gezegd dat hij zijn dood zou faken. En Bob Zmuda speelde graag mee. En deed ook een hele goede Clifton. Ook twintig jaar na de dood van Kaufman, op een welcome back party.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar hij is echt (veel te jong) gestorven.Curiosity cultured the cat
Overigens wordt Hans wel iets serieuzer nu, mogelijk omdat Wilfried telkens maar serieus op zijn grollen ingaat, ik vind Wilfred het niet slecht doen eigenlijk.![]()
Claudia de Breij, Sara Kroos, Lenette van Dongen.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:04 schreef golfer het volgende:
Charles Manson. Sharon Tate, Roman Polanski.![]()
Te jong om te weten dat De Jong dus ook cabaretier was?quote:There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
quote:Op zondag 28 juli 2013 23:05 schreef Specularium het volgende:
[..]
Claudia de Breij, Sara Kroos, Lenette van Dongen.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Heeft ie die ook afgeslacht of waren dat ook verloofdes van Polanski?quote:Op zondag 28 juli 2013 23:05 schreef Specularium het volgende:
[..]
Claudia de Breij, Sara Kroos, Lenette van Dongen.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Het is wel gebruikelijk en ik verwacht ook wel een keiharde bash ja..quote:Op zondag 28 juli 2013 23:04 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik hoop voor Wilfred dat hij niet gaat vragen zometeen aan Hans hoe die de avond heeft ervaren. Antwoord zou weleens vernietigend kunnen zijn voor Wilfred.I'm not the girl in the picture..![]()
Ik ben de rest aan het opnemen. De Tate- La Bianca murders, ook altijd interessant.Curiosity cultured the cat
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(![]()
wel ooit over gehoord maar nooit iets van gezien nee, maar heb er geen spijt van na deze avondquote:Op zondag 28 juli 2013 23:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Te jong om te weten dat De Jong dus ook cabaretier was?![]()
Ik weet niet of ie al voorbij is gekomen, maar deze is wel redelijk classic:quote:Op zondag 28 juli 2013 23:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Te jong om te weten dat De Jong dus ook cabaretier was?
Holy shit, ik schrok me kapot!quote:
Is dit de spuugscene-?quote:Op zondag 28 juli 2013 23:07 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ie al voorbij is gekomen, maar deze is wel redelijk classic:![]()
quote:Op zondag 28 juli 2013 23:08 schreef Karina het volgende:
OK graag nog iets vrolijks, anders krijg ik nachtmerries.![]()
![]()
Gewoon Boogie Nights kijkenquote:Op zondag 28 juli 2013 23:08 schreef Karina het volgende:
OK graag nog iets vrolijks, anders krijg ik nachtmerries.
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(![]()
If so, die heb ik live gezien, dus daar bedank ik even voor.quote:
Wat een griezel is het toch en wat leek Catweazle op hem.
ik kijk altijd voor het slapen gaan naar de hoogtepunten van Gijpie op YTquote:Op zondag 28 juli 2013 23:08 schreef Karina het volgende:
OK graag nog iets vrolijks, anders krijg ik nachtmerries.![]()
Vermakelijke uitzending so far. Chemie wordt wel beter.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Nog maar tien minuutjes..quote:Op zondag 28 juli 2013 23:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
Vermakelijke uitzending so far. Chemie wordt wel beter.:')![]()
Oh ja goed ideequote:Op zondag 28 juli 2013 23:09 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik kijk altijd voor het slapen gaan naar de hoogtepunten van Gijpie op YT![]()
![]()
quote:Op zondag 28 juli 2013 23:09 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Denk dat dit meteen het hoogtepunt is, gezien de andere gasten die we nog tegoed hebben.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
Vermakelijke uitzending so far. Chemie wordt wel beter.![]()
Wordt het eindelijk wat persoonlijker, zit de tijd er bijna op..
Dat eerste uur was gewoon zonde, pas vanaf religie/islam kwam het op gangquote:Op zondag 28 juli 2013 23:10 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wordt het eindelijk wat persoonlijker, zit de tijd er bijna op..:')![]()
De lijn tussen genialiteit en totale krankzinnigheid is een dunne..quote:Op zondag 28 juli 2013 23:10 schreef Cee het volgende:
Manson is nog een tijdje vrienden geweest met The Beach Boys.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
quote:Op zondag 28 juli 2013 23:10 schreef Evertjan het volgende:
[..]
film is ook al 15 jaar oud dus niet echt spannend.
Feyenoord!!! * Barça![]()
Wat ik altijd leuk vind aan die oudere films is de kleding, de auto's, etc.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:10 schreef Evertjan het volgende:
[..]
film is ook al 15 jaar oud dus niet echt spannend.![]()
Zag pas Witness for the Prosecution, 56 jaar oud maar heletijd spannend en goedquote:Op zondag 28 juli 2013 23:10 schreef Evertjan het volgende:
[..]
film is ook al 15 jaar oud dus niet echt spannend.![]()
![]()
We kennen die gasten niet (Dit is een Martje), maar het zou best kunnen dat dat juist mooie uitzendingen worden.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk dat dit meteen het hoogtepunt is, gezien de andere gasten die we nog tegoed hebben.![]()
Mee eens. Eerste uur was zeer moeizaam en zat ik mij te ergeren aan het geforceerd leuk doen van Teeuwen.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:11 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Dat eerste uur was gewoon zonde, pas vanaf religie/islam kwam het op gang
Daarna werd het iets persoonlijker en ging het wat inhoudelijker.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
het hoeft voor mij ook niet 1 1/2 uur gaan over de jeugd van de gast dat is ook niet echt interessant![]()
Ik zou afraden om Studio Voetbal terug te kijken. Marc van Hintum beschikte niet over de iPad skills van Lambiek.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:09 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Nelleke Noordervliet, tjaquote:Op zondag 28 juli 2013 23:12 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
We kennen die gasten niet (Dit is een Martje), maar het zou best kunnen dat dat dat juist mooie uitzendingen worden.
Denk dat deze eerste aflevering moeilijk te overtreffen is.
Hoop natuurlijk wel dat er nog interessante gasten komen.![]()
A.F.Th van der Heijden heeft nog een geweldig boek geschreven over wat er kan gebeuren als Manson en Polanski in dezelfde gevangenis terechtkomen. Het Schervengericht.Curiosity cultured the cat
Ik zapte net heel even en het viel me op dat iedereen vies bruin was.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:13 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik zou afraden om Studio Voetbal terug te kijken. Marc van Hintum beschikte niet over de iPad skills van Lambiek.![]()
Lambiekje?quote:Op zondag 28 juli 2013 23:13 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik zou afraden om Studio Voetbal terug te kijken. Marc van Hintum beschikte niet over de iPad skills van Lambiek.![]()
![]()
Deze speelt in de jaren 70, dus met de kleding en de auto's zit het wel snor.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:11 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat ik altijd leuk vind aan die oudere films is de kleding, de auto's, etc.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Niet vies dik ?quote:Op zondag 28 juli 2013 23:14 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik zapte net heel even en het viel me op dat iedereen vies bruin was.Feyenoord!!! * Barça![]()
Wilfried dan?quote:Op zondag 28 juli 2013 23:14 schreef xzaz het volgende:
Zit te kijken, die gast is echt te oppervlakkig. Heeft ook nergens verstand van
Nou Karina, Frank staat voor je klaar.Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Lambiek beweegt zijn vingers niet zoals Hans Teeuwenquote:Op zondag 28 juli 2013 23:13 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Mwha, Wilfried is niet oppervlakkig.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:14 schreef xzaz het volgende:
Zit te kijken, die gast is echt te oppervlakkig. Heeft ook nergens verstand van![]()
Mwah sommige nummers vind ik wel leuk, maar ik hoef er geen CD van. Vroeger vaak genoeg gehoord.quote:![]()
Welke gast?quote:Op zondag 28 juli 2013 23:14 schreef xzaz het volgende:
Zit te kijken, die gast is echt te oppervlakkig. Heeft ook nergens verstand vanThere is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Met geen woord gerept over dat hij vader wordt. Terwijl niemand Hans zo ooit heeft gezien denk ik. Er is erg veel laten liggen door Wilfried.Koel en donker bewaren![]()
Zlatan Ibrahimovic noemde Jan van Halst altijd Lambiek. Ze sliepen bij elkaar op de kamer, Zlatan duldde echter geen tegenspraak en zei dan tegen Jan: "Shut up Lambiek!"quote:![]()
In het begin.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:16 schreef Guanabana het volgende:
Met geen woord gerept over dat hij vader wordt. Terwijl niemand Hans zo ooit heeft gezien denk ik. Er is erg veel laten liggen door Wilfried.know'm sayin?
word? word.![]()
Ah thanks!quote:Op zondag 28 juli 2013 23:16 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Zlatan Ibrahimovic noemde Jan van Halst altijd Lambiek. Ze sliepen bij elkaar op de kamer, Zlatan duldde echter geen tegenspraak en zei dan tegen Jan: "Shut up Lambiek!"![]()
Ja, wat grapjes over dat zijn vrouw misschien kan bevallen. Maar dat was het, of ik moet iets gemist hebben.quote:Koel en donker bewaren![]()
En die stem en die timing zal Teeuwen nooit bereiken.
Hoezeer ie het ook probeert.
Het mooie vond ik nog, dat hij gin zeiken over dat mensen grip kregen uit geloof omdat ze bang waren voor de dood.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:16 schreef Guanabana het volgende:
Met geen woord gerept over dat hij vader wordt. Terwijl niemand Hans zo ooit heeft gezien denk ik. Er is erg veel laten liggen door Wilfried.
Toen die zei dat die bang was om doodgeschoten te worden jankte die bijna, wat een pauper is het ook. Alles is zo simpel bij hem; zo zwart wit als wat.![]()
Zlatanquote:Op zondag 28 juli 2013 23:16 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Zlatan Ibrahimovic noemde Jan van Halst altijd Lambiek. Ze sliepen bij elkaar op de kamer, Zlatan duldde echter geen tegenspraak en zei dan tegen Jan: "Shut up Lambiek!"![]()
Sorry moest effe.![]()
Ja dat bedoelde ik, maar je hebt wel gelijk.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:17 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja, wat grapjes over dat zijn vrouw misschien kan bevallen. Maar dat was het, of ik moet iets gemist hebben.know'm sayin?
word? word.![]()
ja die foto zag ik, is gewoon een kort shirtjequote:Op zondag 28 juli 2013 23:18 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Je weet dat ie tegenwoordig bh's draagt enzo?![]()
![]()
Jimmy is de mannelijke Gretchen Petersquote:Op zondag 28 juli 2013 23:18 schreef Evertjan het volgende:
Frank Sinatra kan niet tippen aan Jimmy Lafave![]()
Met die laatste opmerking over zijn op komst zijnde kind had ik ook nog wel een paar mooie vragen willen hebben, ja, dat kan veel over iemand zeggen.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:16 schreef Guanabana het volgende:
Met geen woord gerept over dat hij vader wordt. Terwijl niemand Hans zo ooit heeft gezien denk ik. Er is erg veel laten liggen door Wilfried.
Aan de andere kant hoeft het ook geen psychiatrische sessie te worden natuurlijk, al zijn we dat de laatste jaren bijna gewend geraakt.Als het pannen van daken waait
Fijn nummer van Frank.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dean Martin en Sammy Davis jr. en Nancy Sinatra in de coulissen achter het gordijn.
Wellicht had Hans helemaal geen zin om zo persoonlijk te doen.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:17 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja, wat grapjes over dat zijn vrouw misschien kan bevallen. Maar dat was het, of ik moet iets gemist hebben.![]()
quote:Op zondag 28 juli 2013 23:18 schreef Evertjan het volgende:
Frank Sinatra kan niet tippen aan Jimmy Lafavequote:![]()
![]()
Hij had iig een poging kunnen wagen, dan hoor je dat vanzelf wel.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wellicht had Hans helemaal geen zin om zo persoonlijk te doen.know'm sayin?
word? word.![]()
Airlock tijd.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:19 schreef golfer het volgende:
Dean Martin en Sammy Davis jr. en Nancy Sinatra in de coulissen achter het gordijn.![]()
Heeft hij pechquote:Op zondag 28 juli 2013 23:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wellicht had Hans helemaal geen zin om zo persoonlijk te doen.Maar Wilfried heeft het ook niet gevraagd. Weet niet hoeveel er vantevoren eventueel afgesproken wordt.
Koel en donker bewaren![]()
Dat bedoel ik, alles is al doorgesproken.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:21 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Heeft hij pechMaar Wilfried heeft het ook niet gevraagd. Weet niet hoeveel er vantevoren eventueel afgesproken wordt.
![]()
Ik vond Wilfried het prima doen.
Scherp en bij de les vanaf het begin.
Prima start van het seizoen."The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”![]()
Dan hebben wij echt iets anders zitten kijken.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:22 schreef golfer het volgende:
Scherp en bij de les vanaf het begin.Koel en donker bewaren![]()
Zelfs een flowshow scoort daar hoger.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:22 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
O wee als VI morgen lager scoort.![]()
Hans zit er altijd maar om af te zeiken, dit was een kans; maar is VPRO dus verwachtte er ook niet veel vanquote:Op zondag 28 juli 2013 23:21 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Heeft hij pechMaar Wilfried heeft het ook niet gevraagd. Weet niet hoeveel er vantevoren eventueel afgesproken wordt.
![]()
![]()
Hans Teeuwen is een leuke gast.
Eens
Oneens.Kein gewalt! Wir sind das volk!
VI is altijd een 10quote:Op zondag 28 juli 2013 23:22 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
O wee als VI morgen lager scoort.![]()
nou, nu eens kijken hoelang het duurt dat het op uitzendinggemist komt... Dan kan ik er aan beginnen.“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)![]()
Yep!quote:Op zondag 28 juli 2013 23:22 schreef golfer het volgende:
Scherp en bij de les vanaf het begin.
Op zich goede aflevering. Alleen jammer dat Teeuwen af en toe zo kinderachtig doet.Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt![]()
Kijken in de ziel, prachtprogramma is dat.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Ja, het haalt het niet bij Hart van Nederland.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:22 schreef xzaz het volgende:
Hans zit er altijd maar om af te zeiken, dit was een kans; maar is VPRO dus verwachtte er ook niet veel van
Eens, een van de weinige gasten waarvan ik dit programma van zou kijken. Het hele concept en het met z'n tweeën kunt beoordelen vind ik maar niks..quote:Op zondag 28 juli 2013 23:22 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Hans Teeuwen is een leuke gast.
Eens
Oneens.:')![]()
Wilfried mag van mij wel scherper, en Hans kon me slechts enkele momenten boeien.know'm sayin?
word? word.![]()
Harry Mensquote:Op zondag 28 juli 2013 23:23 schreef xzaz het volgende:
Met die topondernemers, dat is wel een aardig programma.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt![]()
Voorgaande seizoenen zijn ook echt goed.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:23 schreef xzaz het volgende:
Met die topondernemers, dat is wel een aardig programma.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Ze gaan echt niet hun eigen achterban afschieten en bekritiseren.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, het haalt het niet bij Hart van Nederland.![]()
Nee, de VPRO staat al decennia bekend om hun volkomen kritiekloze TV-programma's.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:24 schreef xzaz het volgende:
Ze gaan echt niet hun eigen achterban afschieten en bekritiseren.
Oh kritiek hebben ze wel maar dan vooral op anderen. Een spiegel hebben ze nietquote:Op zondag 28 juli 2013 23:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, de VPRO staat al decennia bekend om hun volkomen kritiekloze TV-programma's.![]()
![]()
dat was geen buitenhofquote:Op zondag 28 juli 2013 23:25 schreef xzaz het volgende:
Buitenhof blijft overigens ook nog steeds goed; vanochtend met die Economen.
Echt top TV![]()
![]()
Zeer vermakelijke avond.
En Wilfried was niet eens storend.
Op welke zender was die?quote:Op zondag 28 juli 2013 23:22 schreef golfer het volgende:
Scherp en bij de les vanaf het begin.Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!![]()
SBS7quote:There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Mede mogelijk gemaakt door Beursgenoten. Inclusief spray-tanquote:
Kein gewalt! Wir sind das volk!
quote:Op zondag 28 juli 2013 23:32 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Mede mogelijk gemaakt door Beursgenoten. Inclusief spray-tan![]()
![]()
Ik neem het op want het einde ga ik niet reddenquote:Op zondag 28 juli 2013 23:30 schreef Evertjan het volgende:
gaan we hier ook Boogie nights bespreken?![]()
Al te vaak gezien..quote:Op zondag 28 juli 2013 23:30 schreef Evertjan het volgende:
gaan we hier ook Boogie nights bespreken?:')![]()
Ik vond hiet niet geweldig omdat Hans gewoon niet meeslepend kan vertellen. Je krijgt stukjes info die op zich best interessant zijn, maar hij weet er gewoon geen smeuiig verhaal van te breien.
Hopelijk volgende week een interessantere gast, want ik vond Wilfried verder wel goed.![]()
Ze hebben onlangs een hun reclame vernieuwd. Komt de beste man niet meer in voor. Vooral de manier waarop hij beursgenoten uitspreekt. Een platte boer die de koude kak nog niet haalt. Maar goed, dat is lichtelijk offtopicquote:![]()
Vond de Jong als presentator wel prettig eigenlijk.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Ah vandaar, zat NL2 te kijken.quote:Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!![]()
Dat komt omdat Hans gewoon nergens goed in is, geeft niet dat is Hans; oppervlakkig inhoudelijk nergens sterk; het enige is dat hij een uitgesproken mening heeft en dat in normaal Nederlands kan overbrengen.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:36 schreef Dutchguy het volgende:
Ik vond hiet niet geweldig om Hans gewoon niet kan vertellen. Je krijgt stukjes info die op zich best interessant zijn, maar hij weet er gewoon geen smeuiig verhaal van te breien.
Hopelijk volgende week een interessantere gast, want ik vond Wilfried verder wel goed.![]()
In '24 uur met...' is Wilfried wel wat scherper/persoonlijker. Dat Teeuwen bijna overal een act van maakt moet voor een presentator/interviewer ook wel vermoeiend zijn.- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -![]()
quote:Op zondag 28 juli 2013 23:32 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Mede mogelijk gemaakt door Beursgenoten. Inclusief spray-tan![]()
Vroeger keek ik het altijd, toen zat Pim Fortuyn er elke week. Kun je nagaan hoe lang dat programma al bestaat.![]()
Dat deed ene Pim ook. Dat is een uitweg...quote:Op zondag 28 juli 2013 23:38 schreef Loohcs het volgende:
In 24 uur met... is Wilfried wel wat scherper/persoonlijker. Dat Teeuwen bijna overal een act van maakt moet voor een presentator/interviewer ook wel vermoeiend zijn.![]()
Ja. Een beetje zoals Jan Leyers bij Micha Wertheim. Alleen dan nog iets meer een boksbal.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:22 schreef golfer het volgende:
Scherp en bij de les vanaf het begin.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Bij 24 uur met krijg je dan ook alleen hoogtepunten te zienquote:Op zondag 28 juli 2013 23:38 schreef Loohcs het volgende:
In '24 uur met...' is Wilfried wel wat scherper/persoonlijker. Dat Teeuwen bijna overal een act van maakt moet voor een presentator/interviewer ook wel vermoeiend zijn.:')![]()
Ja, ik vond 'm te serieus en wat verkrampt.quote:
Wel een boeiende uitzending.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Ik vond het wel een topshow. Kan mij niet voorstellen dat volgende keer boeiender wordt![]()
En wie wil nou niet zien dat Claudia aan een kruis gehangen wordt?![]()
Volgende week ga ik vast afhaken, vrouwelijke zomergasten hebben me nooit weten te boeien eigenlijk..![]()
oh, die zondagnachten, met veel bier, wiet en de herhaling van Business Class.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:38 schreef Karina het volgende:
[..]![]()
Vroeger keek ik het altijd, toen zat Pim Fortuyn er elke week. Kun je nagaan hoe lang dat programma al bestaat.
Suze Mens
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt![]()
Wouter vindt het maar wat leuk, die praatprogramma's. VI, zomergasten, gastpresentator bij Knevel & poephoofd...quote:Op zondag 28 juli 2013 23:55 schreef Insomnia_ het volgende:
Alleen Wouter Bos is eigenlijk nog om naar uit te kijken
Over dat laatste gesproken, jammer genoeg wordt Hans geen gastpresentator van Andries.![]()
Ayaan heeft nog wel voor een relletje gezorgd.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:54 schreef DrDentz het volgende:
Volgende week ga ik vast afhaken, vrouwelijke zomergasten hebben me nooit weten te boeien eigenlijk..![]()
Wat te denken van deze:quote:Op zondag 28 juli 2013 23:07 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ie al voorbij is gekomen, maar deze is wel redelijk classic:
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...![]()
Goede opening van het seizoen. Wilfried werd meteen in het diepe gegooid maar deed het in mijn ogen prima.![]()
Deze film laat n tijd zien van de jaren 70 hequote:Op zondag 28 juli 2013 23:11 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat ik altijd leuk vind aan die oudere films is de kleding, de auto's, etc.Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010![]()
Je begrijpt dat ze 40 minuten knippen uit 24 uur materiaal en dit 3 uur live is?quote:Op zondag 28 juli 2013 23:38 schreef Loohcs het volgende:
In '24 uur met...' is Wilfried wel wat scherper/persoonlijker.Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Goede uitzending, De Jong deed t goed, prima verhalenCombineer je intelligentie met je humor...NU!!
En nu?quote:Op maandag 29 juli 2013 01:36 schreef Stefan het volgende:
Goede uitzending, De Jong deed t goed, prima verhalenTú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Ik vond het een hele leuk avond. Aan de kritiek te lezen vergeten veel mensen dat het programma er om gaat gekozen tv-fragmenten te laten zien en aan de hand daarvan wat vragen te stellen waarom die uitgekozen zijn en hoe die beleefd zijn. De televisie staat centraal. Het is dus niet de bedoeling dat het een levensloop wordt of dat het diepste van de ziel van de gast bloot wordt gelegd. Want daar gaat het helemaal niet om. Al ging het de laatste jaren vaak wel die richting uit, maar dat was juist niet goed. Dat komt omdat veel mensen graag over zichzelf praten. Teeuwen had dat gelukkig niet.
En hoe hij doet dat is echt niet grappig proberen te zijn, hij is gewoon zo. Weleens bedacht dat hij daar misschien daarom zijn beroep van heeft gemaakt?![]()
Ik vond m prima, goed de regie gehouden, we zagen vorig jaar wat Wertheim deedquote:Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Teeuwen zat er dan ook totaal anders dan Wertheim...veel cooperatiever.
De Jong leek in het begin wat verkrampt. Wat te serieus, stelde af en toe vreemde vragen waar Teeuwen niks mee kon. In de loop van de avond werd dat minder, dus hopelijk zijn die zenuwen nu voorbij.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
quote:'Teeuwen bleek ze toch echt allemaal op een rijtje te hebben en wilde zich hier bijna voor verontschuldigen'
Cabaretier Hans Teeuwen beet het spits af in de eerste aflevering van de dertiende editie van Zomergasten. Presentator De Jong probeerde nog te hengelen naar eventuele gekte bij zijn gast, maar die was er niet, zag columnist Martine de Jong. 'Bij een vraag over zijn aanstaande vaderschap kwispelde Teeuwen alleen nog maar met zijn Golden Retriever-staart.'
Gisteravond trapte Hans Teeuwen het seizoen Zomergasten af met nieuwe presentator Wilfried de Jong. De Jong had er zichtbaar zin in. Teeuwen leek iets minder op zijn gemak en probeerde vrij vroeg in de avond de spanning te breken zoals hij dat gewend is, met een grap. De Jong, op zijn beurt, pareerde dat zoals híj dat gewend is na zijn vele meters als interviewer: hij negeerde het. Dat was goed, want hierdoor veranderde Teeuwen al vrij snel in Teeuwen, en dat was precies de bedoeling. Er werd gerookt en gedronken, het was een prima avond.
De fragmenten bleken uiteindelijk als puzzelstukken in elkaar te vallen tot één Hans Teeuwen. Gene Kelly en Donald O'Connor tapten een ritme dat de rest van de avond in Teeuwen bleef zitten en wat hij er af en toe uitroffelde op tafel. Van de absurdistische deadpan van Buster Keaton via het nog absurder in beeld gebrachte sexy kinderlichaampje van Yo-Landi Vi$$er van Die Antwoord, naar misschien wel de absurdste van allemaal: moeder Teresa. Er was niets mis met de opbouw. Alles klopte.
Generaliseren in het algemeen
Het politieke blokje dat met moeder Teresa werd ingeluid bestond uit een voortreffelijke Hitchens die de vloer aanveegde met Tony Blair over de onzin van religie, een rant van blogger Pat Condell over het vermeende eenrichtingsverkeer van de islam en het interview van Theo van Gogh 'met die andere dooie' Pim Fortuyn. Alles kwam uiteindelijk neer op vrijheid van meningsuiting en hoe dat voor iedereen zou moeten gelden.
Niet dat Teeuwen daar verder veel mee kon, hij was te bang dat hij niet genoeg lef had, of iets anders meta's. Gelukkig vroeg de presentator hem ook nog of hij iets tegen generaliseren in het algemeen had. Welja.
Teeuwen vertelde mooi over zijn vriendschap met Theo van Gogh, waarin alles extreem was en over hoe hij hem elke dag sprak. Het was meteen het persoonlijkste stuk van de avond, waarin De Jong nog probeerde te hengelen naar eventuele gekte en waanzin bij zijn gast, maar die was er niet. Teeuwen bleek ze toch echt allemaal op een rijtje te hebben en wilde zich hier bijna voor verontschuldigen.
Gelukkig konden we hierna even ontspannen met achtereenvolgens een snooker-maximum van Ronnie O'Sullivan, wat LuckyTV en Glenn Gould die een prachtig pianoconcert speelde vanaf zijn te lage stoel.
Bij het stukje Trash Humpers werd pas echt duidelijk hoe weinig Teeuwen en De Jong als vakbroeders gemeen hebben. Waar de presentator er wat neerslachtig van zei te worden, wilde Teeuwen het juist opvoeren als voorbeeld van inspiratie. Gelukkig vonden ze elkaar nog in het vingeren, met twee vingers.
Angst
Het fragment van Andy Kaufmann had veel raakvlakken met Teeuwen. Of althans, dat leek zo, tot hij bekende eigenlijk te angstig te zijn om ook zo te kunnen spelen. Weer angst. Om alles los te laten en het publiek compleet van je te vervreemden.
Alle personen die schitterden in de fragmenten van zijn keuze waren wars van sentimenteel geneuzel. Allemaal, op één na. Herman van Veen, die zichzelf schaamteloos vergeleek met o.a. een poema, een klok en een spin in een web. Dit had niets met Hans Teeuwen te maken, behalve dan dat hij er hard om had moeten lachen en zich afvroeg of hij dit fragment niet geschrapt had. Blijkbaar niet.
Je zou Wilfried de Jong kunnen aanrekenen dat hij niet genoeg aan Teeuwen trok, voor zover dat zin zou hebben gehad. Aan het einde vroeg hij hem naar zijn aanstaande vaderschap, maar Teeuwen kwispelde alleen nog maar met zijn Golden-Retrieverstaart, net als de rest van de avond. Hij was ondanks de angst gewoon best wel gelukkig, en dat was dat.
Martine de Jong is blogger en schrijver. Afwisselend met columnist Martijn Simons recenseert zij Zomergasten
Bron: VolkskrantNever in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Wat me opviel was dat Teeuwen een gesprek wilde, met wat De Jong dacht of deed in zn cabarettijd, maar dat De Jong die tegenvragen teveel parkeerdequote:Op maandag 29 juli 2013 10:11 schreef Mike het volgende:
De Jong leek in het begin wat verkrampt. Wat te serieus, stelde af en toe vreemde vragen waar Teeuwen niks mee kon. In de loop van de avond werd dat minder, dus hopelijk zijn die zenuwen nu voorbij.Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Ik vond het interessant om te zien, maar ik vond niet dat Wilfried het echt goed deed. Hij liet Teeuwen teveel de regie overnemen en leek soms van zijn stuk gebracht, stelde dan opeens vreemde vragen die doodvielen. Hij komt wel over als een prettig mens en naarmate het gesprek vorderde leek hij meer zichzelf te zijn en te ontspannen, waardoor het gesprek wat vloeiender ging.
Ik vond de fragmenten van Hitchens erg interessant. Kende de man niet, maar ben er wel door getriggerd.Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.![]()
Wat een suffe recensie.
Dan heb je nog een goudmijntje op youtube (en zijn boeken niet te vergeten) te ontdekkenquote:Op maandag 29 juli 2013 10:34 schreef Ripley het volgende:
Ik vond het interessant om te zien, maar ik vond niet dat Wilfried het echt goed deed. Hij liet Teeuwen teveel de regie overnemen en leek soms van zijn stuk gebracht, stelde dan opeens vreemde vragen die doodvielen. Hij komt wel over als een prettig mens en naarmate het gesprek vorderde leek hij meer zichzelf te zijn en te ontspannen, waardoor het gesprek wat vloeiender ging.
Ik vond de fragmenten van Hitchens erg interessant. Kende de man niet, maar ben er wel door getriggerd.
Wel in het Engels lezen trouwens. Je vocabulaire groeit met de pagina. Wat kon die man schrijven.
als ik één tipje mag geven:
m.i. zijn briljantste speech ooit, over een van de belangrijkste onderwerpen ooit. Fantastisch.
[ Bericht 17% gewijzigd door LuNaTiC op 29-07-2013 11:36:57 ]It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.![]()
Het stuk van Bas Paternotte --> http://cult.thepostonline(...)gasten-hans-teeuwen/winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Precies. Ik zal nooit die uitzending met Tom Holkenborg (JXL) vergeten, waarin die vertelde dat zijn vrienden in Amerika het ongelooflijk vonden dat hij 3 uur op nationale tv over zichzelf mocht praten...quote:Op maandag 29 juli 2013 09:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vond het een hele leuk avond. Aan de kritiek te lezen vergeten veel mensen dat het programma er om gaat gekozen tv-fragmenten te laten zien en aan de hand daarvan wat vragen te stellen waarom die uitgekozen zijn en hoe die beleefd zijn. De televisie staat centraal. Het is dus niet de bedoeling dat het een levensloop wordt of dat het diepste van de ziel van de gast bloot wordt gelegd. Want daar gaat het helemaal niet om. Al ging het de laatste jaren vaak wel die richting uit, maar dat was juist niet goed. Dat komt omdat veel mensen graag over zichzelf praten. Teeuwen had dat gelukkig niet.
Precies. Als de humor er is dan kan de humorist die gewoon niet laten liggen. De humor vloeit voort uit het denken. Dat zag je ook heel duidelijk aan die Hitchens, hij zet de feiten op een rij, zo zuiver mogelijk, en dan wordt het daardoor al grappig. Teeuwen houdt natuurlijk wel erg van het ongemak, De Jong noemde dat, maar zei daar nog snel "... in de zaal" achteraan, terwijl hij dat ongemak kort daarvoor nog ervaren had. Teeuwen maakt dat ongemak, en is dus in control en erg intimiderend, niet alleen in de zaal. Maar dat ligt serieus in zijn aard lijkt me.quote:En hoe hij doet dat is echt niet grappig proberen te zijn, hij is gewoon zo. Weleens bedacht dat hij daar misschien daarom zijn beroep van heeft gemaakt?Ik vind De Jong een beetje een onetrickpony. Een beetje psychologie van de koude grond loslaten op sporters die net wat minder slim zijn dan hij, dat kan hij goed. Iemand als Teeuwen kan hij in de verste verte niet aan en dan wordt hij sidekick en krijgt die de regie.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:34 schreef Ripley het volgende:
Ik vond het interessant om te zien, maar ik vond niet dat Wilfried het echt goed deed. Hij liet Teeuwen teveel de regie overnemen en leek soms van zijn stuk gebracht, stelde dan opeens vreemde vragen die doodvielen. Hij komt wel over als een prettig mens en naarmate het gesprek vorderde leek hij meer zichzelf te zijn en te ontspannen, waardoor het gesprek wat vloeiender ging.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Wertheim wist van tevoren wat hij wilde vertellen, die had helemaal geen interviewer nodig. Het was gisteravond interessanter geweest als Teeuwen zich net zo had voorbereid als Wertheim vorig jaar.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:11 schreef Mike het volgende:
De Jong leek in het begin wat verkrampt. Wat te serieus, stelde af en toe vreemde vragen waar Teeuwen niks mee kon. In de loop van de avond werd dat minder, dus hopelijk zijn die zenuwen nu voorbij.![]()
Ik vond De Jong een rat om die naaiactie met Kluivert bij Holland Sport, maar ik heb altijd begrepen dat hij wel een goed interviewer is. Dat viel behoorlijk tegen. Hij kon Teeuwen helemaal geen partij bieden, kon hem niet uitdagen. Dus hoefde Teeuwen bij die discussies over vrijheid van meningsuiting en islam enzo ook niet dieper te gaan dan wat hij al 10 jaar roept.![]()
Je hebt een heel ander programma bekeken of houdt graag vast aan je vooroordelen?quote:Op maandag 29 juli 2013 12:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind De Jong een beetje een onetrickpony. Een beetje psychologie van de koude grond loslaten op sporters die net wat minder slim zijn dan hij, dat kan hij goed. Iemand als Teeuwen kan hij in de verste verte niet aan en dan wordt hij sidekick en krijgt die de regie.
Ik heb een jaar of 2 de marathoninterviews ontdekt op de radio
http://www.vpro.nl/luister/marathoninterview.html
Moet zeggen dat ik dat niet alleen veel beter, maar ook vele malen interessanter vind dat zomergasten.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
En óf Teeuwen de regie had.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Precies. Ik zal nooit die uitzending met Tom Holkenborg (JXL) vergeten, waarin die vertelde dat zijn vrienden in Amerika het ongelooflijk vonden dat hij 3 uur op nationale tv over zichzelf mocht praten...
[..]
Precies. Als de humor er is dan kan de humorist die gewoon niet laten liggen. De humor vloeit voort uit het denken. Dat zag je ook heel duidelijk aan die Hitchens, hij zet de feiten op een rij, zo zuiver mogelijk, en dan wordt het daardoor al grappig. Teeuwen houdt natuurlijk wel erg van het ongemak, De Jong noemde dat, maar zei daar nog snel "... in de zaal" achteraan, terwijl hij dat ongemak kort daarvoor nog ervaren had. Teeuwen maakt dat ongemak, en is dus in control en erg intimiderend, niet alleen in de zaal. Maar dat ligt serieus in zijn aard lijkt me.
[..]
Ik vind De Jong een beetje een onetrickpony. Een beetje psychologie van de koude grond loslaten op sporters die net wat minder slim zijn dan hij, dat kan hij goed. Iemand als Teeuwen kan hij in de verste verte niet aan en dan wordt hij sidekick en krijgt die de regie.![]()
Ik heb vorig jaar Jan Leyers verdedigd omdat het resultaat een goede uitzending was, hij liet zijn ego erbuiten en werd overvleugeld door Wertheim. Datzelfde compliment komt De Jong deels toe, alleen nam die een actievere houding aan, waarschijnlijk vanwege zijn ego, maar werd er goedmoedig met hem gesold door Teeuwen.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Je hebt een heel ander programma bekeken of houdt graag vast aan je vooroordelen?Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Jelle Brandt vond ik echt een dieptepunt trouwensIn Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Raar dat je toch gekeken hebt ondanks je zo onbevooroordeelde blik:quote:Op maandag 29 juli 2013 12:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar Jan Leyers verdedigd omdat het resultaat een goede uitzending was, hij liet zijn ego erbuiten en werd overvleugeld door Wertheim. Datzelfde compliment komt De Jong deels toe, alleen nam die een actievere houding aan, waarschijnlijk vanwege zijn ego, maar werd er goedmoedig met hem gesold door Teeuwen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik hoop dat het lekker weer is van de zomer. Ik heb zo'n vermoeden dat hij denkt dat hij de diepte in gaat door eindeloos quasi-psychologisch de blik naar binnen te richten bij de gast en diens jeugd. Daarnaast is hij met zijn sportprogramma door de mand gevallen als een achterbakse slijmbal dus ik hem ondanks de aanwezigheid van enkele relevante kwaliteiten graag zo snel mogelijk in de stront zakken.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Ik vond Zwagerman nog steeds een van de betere interviewers, hij is een van de weinige interviewers die zowel de high als de lowculture kent en niet vanaf een papiertje
De Jong had alles van te voren opgezocht, prima, maar Joost kent hetCombineer je intelligentie met je humor...NU!!
Top! Heb de link opgeslagen. Ga er een paar beluisteren.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb een jaar of 2 de marathoninterviews ontdekt op de radio
http://www.vpro.nl/luister/marathoninterview.html
Moet zeggen dat ik dat niet alleen veel beter, maar ook vele malen interessanter vind dat zomergasten.Kein gewalt! Wir sind das volk!
En om fragmenten gaat t allang niet meer, alles staat op YT, gaat om de gesprekken
Maar De Jong liet veel liggenCombineer je intelligentie met je humor...NU!!
De eerste Rusland serie was nog goed, daarna is eigenlijk elk werk een dieptepunt.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Jelle Brandt vond ik echt een dieptepunt trouwensKein gewalt! Wir sind das volk!
Zwagerman vond ik het ook goed doen. Om die redenen idd.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:40 schreef Stefan het volgende:
Ik vond Zwagerman nog steeds een van de betere interviewers, hij is een van de weinige interviewers die zowel de high als de lowculture kent en niet vanaf een papiertje
De Jong had alles van te voren opgezocht, prima, maar Joost kent het![]()
Cabaretier Hans Teeuwen beet het spits af in de eerste aflevering van de nieuwe Zomergasten. Presentator De Jong probeerde nog te hengelen naar eventuele gekte bij zijn gast, maar die was er niet, zag columnist Martine de Jong. 'Bij een vraag over zijn aanstaande vaderschap kwispelde Teeuwen alleen nog maar met zijn Golden Retriever-staart.' .
Gisteravond trapte Hans Teeuwen het seizoen Zomergasten af met nieuwe presentator Wilfried de Jong. De Jong had er zichtbaar zin in. Teeuwen leek iets minder op zijn gemak en probeerde vrij vroeg in de avond de spanning te breken zoals hij dat gewend is, met een grap. De Jong, op zijn beurt, pareerde dat zoals híj dat gewend is na zijn vele meters als interviewer: hij negeerde het. Dat was goed, want hierdoor veranderde Teeuwen al vrij snel in Teeuwen, en dat was precies de bedoeling. Er werd gerookt en gedronken, het was een prima avond.
De fragmenten bleken uiteindelijk als puzzelstukken in elkaar te vallen tot één Hans Teeuwen. Gene Kelly en Donald O'Connor tapten een ritme dat de rest van de avond in Teeuwen bleef zitten en wat hij er af en toe uitroffelde op tafel. Van de absurdistische deadpan van Buster Keaton via het nog absurder in beeld gebrachte sexy kinderlichaampje van Yo-Landi Vi$$er van Die Antwoord, naar misschien wel de absurdste van allemaal: moeder Teresa. Er was niets mis met de opbouw. Alles klopte.
Generaliseren in het algemeen
Het politieke blokje dat met moeder Teresa werd ingeluid bestond uit een voortreffelijke Hitchens die de vloer aanveegde met Tony Blair over de onzin van religie, een rant van blogger Pat Condell over het vermeende eenrichtingsverkeer van de islam en het interview van Theo van Gogh 'met die andere dooie' Pim Fortuyn. Alles kwam uiteindelijk neer op vrijheid van meningsuiting en hoe dat voor iedereen zou moeten gelden.
Niet dat Teeuwen daar verder veel mee kon, hij was te bang dat hij niet genoeg lef had, of iets anders meta's. Gelukkig vroeg de presentator hem ook nog of hij iets tegen generaliseren in het algemeen had. Welja.
Teeuwen vertelde mooi over zijn vriendschap met Theo van Gogh, waarin alles extreem was en over hoe hij hem elke dag sprak. Het was meteen het persoonlijkste stuk van de avond, waarin De Jong nog probeerde te hengelen naar eventuele gekte en waanzin bij zijn gast, maar die was er niet. Teeuwen bleek ze toch echt allemaal op een rijtje te hebben en wilde zich hier bijna voor verontschuldigen.
Gelukkig konden we hierna even ontspannen met achtereenvolgens een snooker-maximum van Ronnie O'Sullivan, wat LuckyTV en Glenn Gould die een prachtig pianoconcert speelde vanaf zijn te lage stoel.
Bij het stukje Trash Humpers werd pas echt duidelijk hoe weinig Teeuwen en De Jong als vakbroeders gemeen hebben. Waar de presentator er wat neerslachtig van zei te worden, wilde Teeuwen het juist opvoeren als voorbeeld van inspiratie. Gelukkig vonden ze elkaar nog in het vingeren, met twee vingers.
Angst
Het fragment van Andy Kaufman had veel raakvlakken met Teeuwen. Of althans, dat leek zo, tot hij bekende eigenlijk te angstig te zijn om ook zo te kunnen spelen. Weer angst. Om alles los te laten en het publiek compleet van je te vervreemden.
Alle personen die schitterden in de fragmenten van zijn keuze waren wars van sentimenteel geneuzel. Allemaal, op één na. Herman van Veen, die zichzelf schaamteloos vergeleek met o.a. een poema, een klok en een spin in een web. Dit had niets met Hans Teeuwen te maken, behalve dan dat hij er hard om had moeten lachen en zich afvroeg of hij dit fragment niet geschrapt had. Blijkbaar niet.
Je zou Wilfried de Jong kunnen aanrekenen dat hij niet genoeg aan Teeuwen trok, voor zover dat zin zou hebben gehad. Aan het einde vroeg hij hem naar zijn aanstaande vaderschap, maar Teeuwen kwispelde alleen nog maar met zijn Golden-Retrieverstaart, net als de rest van de avond. Hij was ondanks de angst gewoon best wel gelukkig, en dat was dat.
Martine de Jong is blogger en schrijver. Afwisselend met columnist Martijn Simons recenseert zij Zomergasten
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
Niet alle kijkers zijn dagelijks op YT rondklikkende fokkers, voor vele kijkers gaat dit absoluut niet op. De fragmenten moeten centraal staan in het gesprek, dat is het hele idee. Dat ging gisteren prima, met een zeer vakkundige De Jong die in mijn ogen als eerste Teeuwen als zichzelf op TV heeft laten zien. En ja, daar horen juist ook mislukte pogingen tot doorvragen en ongemakkelijke momenten bij.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:41 schreef Stefan het volgende:
En om fragmenten gaat t allang niet meer, alles staat op YT, gaat om de gesprekken
Maar De Jong liet veel liggen"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”![]()
De boeiendste gasten vind ik zelf lowculture entertainment, Andre van Duin, Joop van den Ende, Junky XL, Hans Teeuwen, WertheimCombineer je intelligentie met je humor...NU!!
De fragmenten van LuckyTv waren trouwens uitgezocht door LuckyTv, Hans had alleen aangegeven dat ie LuckyTv wilde.Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Die Martin Simek vind ik een vreselijke man, als ik hem zie zie ik altijd Wim de Bie voor me
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Ik vind simek echt geweldig, zou hem daarom ook graag eens als zomergasten presentator /interviewer zien.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:47 schreef Stefan het volgende:
Die Martin Simek vind ik een vreselijke man, als ik hem zie zie ik altijd Wim de Bie voor me
[ Bericht 0% gewijzigd door hmmmz op 29-07-2013 13:03:49 ]![]()
Zeg, Martijn_77, die stond er al, heur.quote:Als het pannen van daken waait
Als presentator van zomergastenquote:Op maandag 29 juli 2013 12:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De eerste Rusland serie was nog goed, daarna is eigenlijk elk werk een dieptepunt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Dank voor het linkje, daar kreeg ik namelijk dezequote:Op maandag 29 juli 2013 12:47 schreef Stefan het volgende:
geweldig, typetjes neerzetten van K&B typetjesIn Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Als je gaat praten over hoe je fragmenten hebt beleefd ga je natuurlijk ook over jezelf praten (en als je daar drie uur gaat zitten ben je sowieso een beetje ijdel).quote:Op maandag 29 juli 2013 09:41 schreef bloodymary1 het volgende:
En hoe hij doet dat is echt niet grappig proberen te zijn, hij is gewoon zo. Weleens bedacht dat hij daar misschien daarom zijn beroep van heeft gemaakt?
Kan zijn dat hij echt zo is (wat betreft dat grappig doen), maar vaak als het persoonlijk dreigt te worden komt er zo'n flauwe opmerking ipv iets wat op een antwoord lijkt.- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
Forum Opties Forumhop: Hop naar: