Welkom in het grote PSV topic!
![ezj45.png]()
•
Officiele PSV website•
PSV TV•
PSV Netwerk•
Supportersvereniging PSV•
PSV Fans United•
Lighttown Madness•
PSV Ultras
Landskampioenschap (21x)1929, 1935, 1951, 1963, 1975, 1976, 1978,
1986, 1987, 1988, 1989, 1991, 1992, 1997,
2000, 2001, 2003, 2005, 2006, 2007, 2008
KNVB Beker (9x)1950, 1974, 1976, 1988, 1989, 1990, 1996,
2005, 2012
Johan Cruijff Schaal (9x)1992, 1996, 1997, 1998, 2000, 2001, 2003,
2008, 2012
Europacup I (1x)1988
UEFA Cup (1x)1978
![azfket.png]()
![ec5bc4ae-a40f-4714-9025-43f3e86fd593_Selectie20132014-herdgang4682.jpg]()
![3535s41.png]()
Zaterdag 3 augustus: ADO Den Haag - PSV
Zaterdag 10 augustus: PSV - NEC
Zaterdag 17 augustus: PSV - Go Ahead Eagles
Zaterdag 24 augustus: Heracles Almelo - PSV
Zaterdag 31 augustus: PSV - SC Cambuur
Zaterdag 14 september: FC Twente - PSV
Zondag 22 september: PSV - Ajax
Zaterdag 28 september: AZ - PSV
Zondag 6 oktober: PSV - RKC Waalwijk
Zaterdag 19 oktober: FC Groningen - PSV
Zondag 27 oktober: Roda JC - PSV
Zaterdag 2 november: PSV - PEC Zwolle
Zaterdag 9 november: NAC Breda - PSV
Zaterdag 23 november: PSV - Heerenveen
Zondag 1 december: Feyenoord - PSV
Zaterdag 7 december: PSV - Vitesse
Zondag 15 december: FC Utrecht - PSV
Zondag 22 december: PSV - ADO Den Haag
Zondag 19 januari: Ajax - PSV
Zaterdag 25 januari : PSV - AZ
Zondag 2 februari: RKC - PSV
Woensdag 5 februari: Cambuur - PSV
Zaterdag 8 februari: PSV - FC Twente
Vrijdag 14 februari: PSV - Heracles Almelo
Zaterdag 22 februari: NEC - PSV
Zondag 2 maart: Go Ahead Eagles - PSV
Zaterdag 8 maart: PSV - FC Utrecht
Zaterdag 15 maart: Vitesse - PSV
Zaterdag 22 maart: PSV - Roda JC
Zaterdag 29 maart: PSV - FC Groningen
Zaterdag 5 april : Heerenveen - PSV
Zondag 13 april: PSV - Feyenoord
Zondag 27 april: PEC Zwolle - PSV
Zaterdag 3 mei: PSV - NAC Breda
![350mb93.png]()
Dinsdag 30 juli: PSV - SV Zulte Waregem
Woensdag 7 augustus: SV Zulte Waregem - PSV
![4t3k8j.png]()
Woensdag 25 september: PSV - Telstar
![i3z08x.png]()
SPOILER: Eredivisie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Europa
SPOILER: KNVB Beker
Land of the free. Home of the brave.
Park
Brutal. Fucking. Metal.
RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
Las in een interview een poosje geleden dat hij zich ging terugtrekken uit het voetbal. Dat hij bij QPR het plezier compleet was verloren. Benieuwd hoe dat uit gaat pakken.
quote:
Op zondag 28 juli 2013 14:52 schreef Lange_Lans het volgende:Las in een interview een poosje geleden dat hij zich ging terugtrekken uit het voetbal. Dat hij bij QPR het plezier compleet was verloren. Benieuwd hoe dat uit gaat pakken.
In Eindhoven voelde hij zich toch ook een tijdje erg ongelukkig?
Land of the free. Home of the brave.
quote:
Klopt ja. Kon er niet tegen dat er werd gescholden op de training en zo. Neemt een brok ervaring mee, maar het is de vraag of hij het over kan brengen. Verlegen menneke.
Ik kan me iets herinneren dat hij het Van Bommel erg aanrekende in een interview in de VI.
Iets in de trant: "Dit is blijkbaar de manier waarop mensen hier met elkaar omgaan".
Maar desalniettemin: Ji-Sung Park
Iemand al enig idee wie nu moet gaan vrezen voor zijn plek?
Kenju
Say It!!??
quote:
Op zondag 28 juli 2013 14:56 schreef alf89 het volgende:Ik kan me iets herinneren dat hij het Van Bommel erg aanrekende in een interview in de VI.
Iets in de trant: "Dit is blijkbaar de manier waarop mensen hier met elkaar omgaan".
Maar desalniettemin: Ji-Sung Park

Van Bommel was ook wel iemand van het schijncollectief. In werkelijkheid verzamelde hij mensen om zich heen, waardoor de een ergens wel bij hoort, en de ander niet. Dat groepjesgedrag tussen de blanken en de zwarten werd vooral de zwarten aangerekend, en ze werden beticht van 'kabelgedrag'.
Maar volgens mij is zo'n Van Bommel-groepje ook niet de meest toegankelijke en moet je sterk in je schoenen staan om acceptatie af te dwingen. Van Bommel heeft ook wel een reputatie in het afvallen van medespelers vooral ter faveure van zijn het kunnen spelen van de leidersrol waar het harde werken, hoge niveau en hoge moraliteit hoog in het vaandel staat. Let wel, met de nadruk op 'spelen'. Het geacteer in in de ogen van de media en het publiek er goed op te staan doet meer kwaad dan goed.
Dus toen de Koreanen in het begin wat stiller waren en zich niet profileerden in de groep, vielen velen hen af, incl. Van Bommel met zijn 'tsja, ze zìjn er' of iets in die trant. Verder had je veel 'supporters' die Park als niets anders dan een domme Chinees zagen, die niets kan (het WK hadden ze kennelijk volledig gemist) en hem bij iedere fout begonnen uit te fluiten.
Ik vraag me af of Park hier wel weer kan aarden. Hiddink is er niet meer en hij heeft geen Koreaanse vrienden in de buurt, afgezien van wat mensen van buiten het voetbal, voor zover ik weet. Bij QPR ging het duidelijk niet. Ik kan me voorstellen dat bij een grote club als ManU er zat mensen om je heen te verzamelen zijn. Kortom, ik betwijfel eigenlijk of PSV wèl een goede stap is voor Park. Dit buiten het gegeven dat ik niet weet hoe goed hij tegenwoordig nog is. Wedstrijden van QPR zie ik letterlijk nooit.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
Misschien wilde Park niet bij het groepje Bommel horen omdat hij gewoon niet graag reclames naspeelde...
Net weer gekeken. Wat een wedstrijd was dat en wat een team.
quote:
zaterdagmiddag 27.000
Kenju
Say It!!??
quote:
Vakantie, en goedkope kaarten....
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
StefannPSV
Newcastle United
quote:
Het nieuwe shirt is echt mooi

Geen strepen maar toch.
2-jarig contract volgens Rik.
AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
quote:
Ik vind het ook mooi.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
quote:
Dat. Ik vind die strepen sowieso niet veel hebben. Dit vind ik veel toffer.
quote:
Topaankoop. Heeft een goede mentaliteit, brengt een brok ervaring met zich mee, spreekt vloeiend Engels en is de vechter die we nodig hadden. En is ook nog eens geliefd bij de fans
quote:
Op zondag 28 juli 2013 16:38 schreef M51 het volgende:[..]
Topaankoop. Heeft een goede mentaliteit, brengt een brok ervaring met zich mee, spreekt vloeiend Engels en is de vechter die we nodig hadden. En is ook nog eens geliefd bij de fans

alleen nog een klein salaris
Ben trouwens benieuwd welke keuzes Cocu dinsdag zal gaan maken. Tyton of Zoet, en de nieuwe captain. Las dat Rekik ook een mogelijkheid is naast Schaars en Hiljemark, Park nu misschien ook.
quote:
Anders was 'ie waarschijnlijk gestopt, dus het lijkt me dat 'ie wel genoegen neemt met <1 mln.
quote:
Vol Philips Stadion bij PSV - Zulte Waregem
EINDHOVEN - Het Philips Stadion zal dinsdagavond tijdens PSV - Zulte Waregem bijna uitverkocht zijn. De club verwacht in ieder geval meer dan 30.000 kaarten te verkopen.
http://www.ed.nl/sport/vo(...)te-waregem-1.3933910
quote:
Ik heb nog geen kaartje gekocht, maar misschien dat ik dat toch maar doe....
De hele tijd met de laptop bezig geweest, las net het nieuws van JS Park. Eerste wat ik dacht ju tutututu ji sung park!
You should read your Bible, sirs. You'll find all types of weird shit in there. Like, did you know Jesus was a Jew?
quote:
Op zondag 28 juli 2013 17:20 schreef Clerxify het volgende:De hele tijd met de laptop bezig geweest, las net het nieuws van JS Park. Eerste wat ik dacht ju tutututu ji sung park!
Echt prachtig dat hij naar PSV gaat
quote:
Een van de steunpilaren van het beste en succesvolste seizoen sinds ik supporter ben.
You should read your Bible, sirs. You'll find all types of weird shit in there. Like, did you know Jesus was a Jew?
en wanneer haalt PSV baas Alex terug ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
quote:
Eerst Farfan dan Alex
Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 28 juli 2013 @ 17:32:36
rubbereend
JUICHEN
quote:
als we de staatsloterij winnen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op
zondag 22 juni 2014 12:30 schreef
3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
quote:
Moet zij ook maar willen slikken. Eigen schuld. Preutse trut.
Shreyas
De beste
quote:
Je weet dat hij in februari 33 jaar wordt en vorig seizoen is gedegradeerd met QPR?
quote:
Dat was Van Bommel ook en jullie hebben zelf gezien wat hij er nog van kon (of beter gezegd, niet van kon) toen hij terug kwam bij PSV
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
Grrrrrrrr
*PURRRRR*
quote:
Soms net mensen, die voetballers...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
quote:
Op zondag 28 juli 2013 18:30 schreef Shreyas het volgende:[..]
Je weet dat hij in februari 33 jaar wordt en vorig seizoen is gedegradeerd met QPR?
[..]
Dat was Van Bommel ook en jullie hebben zelf gezien wat hij er nog van kon (of beter gezegd, niet van kon) toen hij terug kwam bij PSV

Hij heeft op bijna alleen maar op de bank gezeten
RubenSosa
quote:
[..]

Daarvoor jarenlang succesvol geweest bij Man United. Daarnaast denk ik dat park niet gewend was te spelen tegen degradatie. Zie ook keeper J.Cesar die een uitstekende Conf.Cup speelde maar het hele jaar niet goed was bij QPR.
Een Eriksen

bijvoorbeeld zal kunnen schitteren bij Man United of Chelsea bij bij QPR of 1 van die andere degradatiekandidaten zal hij echt door het ijs zakken.
Als je altijd voor de prijzen hebt lopen ballen en ineens degradatievoetbal moet gaan spelen tja...
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
RubenSosa
quote:
#vreemdgaan #letsdoittogether #
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
GotenSSJ
eilander 4-life
quote:
[..]

Eerste argument (qua degradatie) vind ik niet echt valide: Cesar, Samba, Remy, Zamora en Taarabt spelen/speelde daar ook. Stuk voor stuk (1 van) de beste op hun positie als ze naar Nederland zouden verkassen.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 28 juli 2013 @ 19:11:13
rubbereend
JUICHEN
quote:
als ze hem altijd hadden laten spelen dan waren ze niet gedegradeerd
DeLuna vindt me dik ;(
Op
3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Sowieso is het zwaar kansloos om een individuele speler te beoordelen om de prestaties van zijn team.... Dat is net als zeggen dat Messi geen topspeler is omdat hij nog nooit wereldkampioen is geworden met Argentinië....

Los van dat al, het feit dat hij bij een degradatiekandidaat nauwelijks aan spelen is gekomen (weliswaar door diverse kleinere blessures, zegt natuurlijk wel iets.
Ik denk ook niet dat Park is gehaald omdat men het vermoeden heeft dat hij er 15 in gaat schoppen en 20 assists gaat geven. Gewoon een zeer nuttige voetballer die mogelijk van waarde kan gaan zijn op het veld, maar zeker daarbuiten.
Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 28 juli 2013 @ 19:13:53
rubbereend
JUICHEN
laten we het gezeur negeren

Te Te Te Te Ji Sung Park
DeLuna vindt me dik ;(
Op
3rdRock het volgende:
quote:
Tja, aan de andere kant was Van Bommel volgens velen nog wel goed bij Milan en die presteerde in de Eredivisie weer helemaal niks.
Je weet het nooit.
Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 28 juli 2013 @ 19:15:33
rubbereend
JUICHEN
quote:
Op zondag 28 juli 2013 19:13 schreef GGMM het volgende:[..]
Tja, aan de andere kant was Van Bommel volgens velen nog wel goed bij Milan en die presteerde in de Eredivisie weer helemaal niks.
Je weet het nooit.

laten we die discussie nog eens overdoen
DeLuna vindt me dik ;(
Op
3rdRock het volgende:
quote:
Je weet het nooit.

Slechte poging, probeer het nog eens.
Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
quote:
Je weet het nooit.

Van Bommel werd echter groots binnengehaald als captain, spil op het middenveld en belangrijk voor de spirit in de ploeg. Park wordt gewoon de ideale 12e man. Geen torenhoge verwachtingen. Dat scheelt ook.
quote:
Op zondag 28 juli 2013 19:17 schreef Lemming22 het volgende:[..]
Van Bommel werd echter groots binnengehaald als captain, spil op het middenveld en belangrijk voor de spirit in de ploeg. Park wordt gewoon de ideale 12e man. Geen torenhoge verwachtingen. Dat scheelt ook.
True, dat is waar. Plus Park is 'pas' 31. Ben benieuwd. Hij moet het wel vooral van z'n snelheid hebben geloof ik, maar transfervrij kan je je er geen buil op vallen.
quote:
Op zondag 28 juli 2013 19:17 schreef Lemming22 het volgende:[..]
Ow.
Ik vind hem wel de verlosser eigenlijk.
Shreyas
De beste
quote:
Op zondag 28 juli 2013 18:34 schreef RubenSosa het volgende:[..]
Daarvoor jarenlang succesvol geweest bij Man United. Daarnaast denk ik dat park niet gewend was te spelen tegen degradatie. Zie ook keeper J.Cesar die een uitstekende Conf.Cup speelde maar het hele jaar niet goed was bij QPR.
Een Eriksen

bijvoorbeeld zal kunnen schitteren bij Man United of Chelsea bij bij QPR of 1 van die andere degradatiekandidaten zal hij echt door het ijs zakken.
Als je altijd voor de prijzen hebt lopen ballen en ineens degradatievoetbal moet gaan spelen tja...
Succesvol op de bank gezeten bedoel je?
quote:
Pelle was net 28 toen hij bij Feyenoord kwam, niet bijna 33, toch wel een groot verschil.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
quote:
bijna 33 al? Dan wordt het lastig voor een speler die het vooral van z'n snelheid moet hebben ja.
RubenSosa
quote:
Op zondag 28 juli 2013 19:18 schreef GGMM het volgende:[..]
True, dat is waar. Plus Park is 'pas' 31. Ben benieuwd.
Hij moet het wel vooral van z'n snelheid hebben geloof ik, maar transfervrij kan je je er geen buil op vallen.
uh nee
quote:
Park werd bij Manchester United heel specifiek gebruikt in bepaalde wedstrijden waar zijn kwaliteiten tot zijn recht kwamen. Niet geheel toevallig speelde hij juist de topwedstrijden in o.a. de Championsleague. Ferguson wist precies in welke wedstrijden hij nuttig kon zijn en Park heeft dan ook bijna elke wedstrijd die hij speelde bij Man United een hele dikke voldoende gehaald.
Niet dat dat er allemaal toe doet overigens, die Park is nu inmiddels een paar jaar ouder en zal zeker niet meer de voetballer zijn die hij in 2005 was.
quote:
Wat een klein hoofd.
RubenSosa
quote:
Ik dacht al waar blijft zo'n opmerking... jammer.
Schijnbaar heel moeilijk voor de ajacieden om hun ware aard niet te tonen...
Park heeft genoeg bewezen bij man united, en ook genoeg gespeeld.
Trouwens, Park speelde in 7 seizoenen 203 wedstrijden. Gemiddeld 29 wedstrijden per seizoen... Voor een club waar gerouleerd wordt is dat heel behoorlijk.
Overigens speelde hij in de Premier League grofweg in 50% van de wedstrijden.
RubenSosa
quote:
Op zondag 28 juli 2013 19:33 schreef Knalerwtje het volgende:Trouwens, Park speelde in 7 seizoenen 203 wedstrijden. Gemiddeld 29 wedstrijden per seizoen... Voor een club waar gerouleerd wordt is dat heel behoorlijk.
Overigens speelde hij in de Premier League grofweg in 50% van de wedstrijden.
Prima aantal.
Shreyas
De beste
quote:
Op zondag 28 juli 2013 19:31 schreef RubenSosa het volgende:[..]
Ik dacht al waar blijft zo'n opmerking... jammer.
Schijnbaar heel moeilijk voor de ajacieden om hun ware aard niet te tonen...
Park heeft genoeg bewezen bij man united, en ook genoeg gespeeld.
Genoeg is subjectief, maar daar gaat het niet om. Zijn leeftijd is meer het probleem.
quote:
Op zondag 28 juli 2013 19:33 schreef Knalerwtje het volgende:Trouwens, Park speelde in 7 seizoenen 203 wedstrijden. Gemiddeld 29 wedstrijden per seizoen... Voor een club waar gerouleerd wordt is dat heel behoorlijk.
Ja, en in z'n laatste seizoen 20 wedstrijden waarvan 10 invalbeurten. Nu geef je het wel heel subjectief weer natuurlijk
Shreyas
De beste
quote:
Op zondag 28 juli 2013 20:03 schreef GGMM het volgende:[..]
Ja, en in z'n laatste seizoen 20 wedstrijden waarvan 10 invalbeurten. Nu geef je het wel heel subjectief weer natuurlijk

Het gaat inderdaad om het aantal speelminuten, niet aantal wedstrijden