abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 oktober 2013 @ 21:49:45 #226
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_132171653
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:10 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Tikkie te ver inderdaad.
In mijn 'prachtwijk', twee tramhaltes verwijderd. *O*
Onze 'verloren' mod is er ook weer. :)
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 14 oktober 2013 @ 21:56:58 #227
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_132172097
quote:
10s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:49 schreef cvboer het volgende:

[..]

Onze 'verloren' mod is er ook weer. :)
Was ik verloren, dan? :?
Hee, ik ben alleen maar een Flora & Fauna modje en ik interfereer liefst niet in andere fora, tenzij - volgens mij dan - onmiddellijk ingrijpen echt noodzakelijk is. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 14 oktober 2013 @ 21:59:44 #228
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_132172255
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:56 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Was ik verloren, dan? :?
Hee, ik ben alleen maar een Flora & Fauna modje en ik interfereer liefst niet in andere fora, tenzij - volgens mij dan - onmiddellijk ingrijpen echt noodzakelijk is. :)
Mijn excuses, ik dacht dat je een K&W mod was. :@
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 14 oktober 2013 @ 22:06:26 #229
323439 HetKlusKonijn
pi_132172620
quote:
10s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:59 schreef cvboer het volgende:

[..]

Mijn excuses, ik dacht dat je een K&W mod was. :@
Nee hoor, ik grijp alleen in als ik spam (of tenenkrommend gescheld :X ) zie, of als er een topicje geschopt moet worden van/of naar hier. :D

Geen probleem, hoor! :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  zondag 20 oktober 2013 @ 21:46:40 #230
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_132375214
Update willen we Vonkie en wel nu o|O :7
pi_132375262
Hij kondigt net aan dat het ma-di avond wordt -O-
Laat die handjes wapperen!
  Moderator maandag 21 oktober 2013 @ 22:07:00 #232
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_132412777
Ook hier is het weer eens tijd voor een update ! :s) :Y !

Toch hebben we een redelijke actieve klus week achter de rug waar toch weer het nodige gedaan is, zo zijn er de nodige kozijnen voorzien van de juiste betimmering en, zijn de plinten in de entree en rondom de gang bij de achterdeur aangebracht.

Ook de kastenwand in de gang vordert goed en hopelijk gaat alles deze week nog in de grondverf gezet worden. En dan kunnen we aan de (mdf) deuren voor de kastenwand beginnen :)

Er zijn ook nog even twee nieuwe lades gecreëerd, de oude exemplaren die we zouden (her)gebruiken bleken achteraf toch wel erg scheel en krom te zijn.

In de schuur komt in de hoek waar de wasmachine en wasdroger komt te staan een voorzetwand waar we de elektrische aansluitingen en de afvoer van het water in weg kunnen werken.
Omdat de muur van de schuur maar halfsteens is heb ik besloten om de waterleiding maar gewoon over de wand te halen. Ik ben veelte bang dat hij mij zou kunnen bevriezen als ik hem in de wand zou monteren.

We zijn maar eens begonnen met het op plek maken van het riool.

Verder heb ik het nodige installatiewerk in de schuur verder afgerond, zo heb ik een aansluiting voorbereid voor een 1x36 watt lamp boven de (toekomstige) werkbank.
Waarschijnlijk wordt dit een pendelarmatuur o.i.d.

En met het steeds langer donker worden van de dagen bleek een extra buitenlamp bij de schuur geen overdreven luxe.

En we hebben besloten om toch geen glas in lood te plaatsen in onze nieuwe voordeur, uit nieuwsgierigheid hebben we een offerte aangevraagd bij een plaatselijke atelier maar dat bleek toch echt boven ons budget te zitten. Voor ¤ 1000,- euro kun je best wel iets heel moois laten maken, naar een eigen ontwerp en zo, maar we zien er toch echt van af. :)

Ik geef dan bij wijze van spreken die ¤ 1000,- euro liever uit aan een nieuw aquarium inclusief geautomatiseerde co2 regeling e.d. zaken. Zo'n aquarium willen we in de woonkamer plaatsen maar die moeten we nog een keer aanschaffen; niet zo'n heel groot bakje; een bakje van max. 110 x 30 x 40 o.i.d. :)

We hebben dus toch gekozen voor een soort van figuurglas.
Dit is in ieder geval het monster stukje wat van de schilder gekregen hadden.

Ik denk dat dit best wel gaaf gaat lijken in onze voordeur ^O^

De drie slaapkamers boven en overloop zijn eigenlijk zo goed als klaar, op alle slaapkamers en de overloop ligt nu het tapijt in. Alleen boven aan de trap moet nog een profiel gemonteerd worden, maar dat is nog in bestelling bij onze traptrederenovatie-meneer.
Het geleverde profiel bleek beschadigd te zijn, maar hij wou voor ons wel een nieuwe bestellen ^O^ !

Rondom het zolderluik moet nog één of andere tochtstrip-achtig "iets" aangebracht worden, en op zolder moet nog een opening dichtgezet worden en natuurlijk moeten de in bestelling zijnde gordijnen nog opgehangen te worden en dan is het eigenlijk zo goed als af :o *O*

Dan zouden we zowaar kunnen gaan inrichten :o !

Zo ziet de kleine kamer er nu uit met vloerbedekking.

Daar heb ik van de week nog even snel een lampje opgehangen.

De overloop ziet er zo uit..

En de andere slaapkamer ziet er nu zo uit ..

Mijn camera doet wat vreemd, dus de laatste foto's zouden er wat wazig/fuzy uit kunnen zien.
Dat kan ook niet anders na twee jaar stof zitten happen ;)
  Moderator maandag 21 oktober 2013 @ 22:09:49 #233
92034 crew  Vonkenboer
pi_132413002
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 21:47 schreef Gieliovd het volgende:
Hij kondigt net aan dat het ma-di avond wordt -O-
Het werd toch maandagavond ! :6
pi_132414327
Gelukkig maar dan kan ik met 'n gerust hart slapen. Ziet er geweldig uit Vonk, echt fijn te zien dat het de goede kant op gaat. Bijna verhuizen man!

Ga zo door, het is jullie gegund binnenkort te verkassen :)

Zou graag helpen met verhuizen maar echt geen tijd... hier blijft het aanmodderen.
  Moderator maandag 21 oktober 2013 @ 22:39:34 #235
92034 crew  Vonkenboer
pi_132414849
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 22:31 schreef Gieliovd het volgende:
Gelukkig maar dan kan ik met 'n gerust hart slapen. Ziet er geweldig uit Vonk, echt fijn te zien dat het de goede kant op gaat. Bijna verhuizen man!
Bijna, maar eigenlijk nog net niet helemaal.
Beneden zit nog wel een hele hoop werk hoor, laten we wel realistisch blijven; en ik besef mij net dat we nu toch echt een keer een vloer moeten uitzoeken voor de woonkamer :o

Waarschijnlijk wordt dat iets van pvc o.i.d.

quote:
Ga zo door, het is jullie gegund binnenkort te verkassen :)

Zou graag helpen met verhuizen maar echt geen tijd... hier blijft het aanmodderen.
Voor een stevige maaltijd en een paar bakjes koffie kom je denk ik toch niet "even" helpen verhuizen ;) :P
pi_132415608
Je schat me verkeerd in, als ik de tijd had.
  maandag 21 oktober 2013 @ 22:58:19 #237
323439 HetKlusKonijn
pi_132415808
Geweldige update weer Vonk! ^O^

Helemaal met je eens met je keuze om af te zien van dat glas-in-lood (dure grap!), en dat figuurglas lijkt mij een prima alternatief dat uitstekend past bij je huis paleisje. :)
pi_132441770
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 22:39 schreef Vonkenboer het volgende:

Voor een stevige maaltijd en een paar bakjes koffie kom je denk ik toch niet "even" helpen verhuizen ;) :P
Deur uit, deur in. Dat is toch jullie verhuizen? En het bed staat er al! De wasmachine hoeft niet naar zolder, koelkast zit ingebouwd... Dus wat moet er nog verhuisd worden? (ik weet dat onze verhuizers blij waren dat ze de wasmachine niet weer op zolder hoefden te plaatsen :P)
pi_132444736
Heel smaakvol gedaan allemaal. Laatste loodjes...
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:27:19 #240
92034 crew  Vonkenboer
pi_132455115
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 22:53 schreef Gieliovd het volgende:
Je schat me verkeerd in, als ik de tijd had.
Dus die 185 km qua afstand zou geen probleem zijn ? :?

quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 22:58 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Geweldige update weer Vonk! ^O^

Helemaal met je eens met je keuze om af te zien van dat glas-in-lood (dure grap!), en dat figuurglas lijkt mij een prima alternatief dat uitstekend past bij je huis paleisje. :)
De doorslaggevende reden was dan ook het prijskaartje wat er aan hing, maar ook het feit dat we eigenlijk nergens in huis op dit moment glas in lood hebben zitten.

Als de bovenraampjes in de keuken of woonkamer nou ook glas in lood zou zijn dan past het zeg maar net iets mooier in het totaalplaatje; en anders krijg je echt zo'n idee van "Die wouden gewoon glas in lood, ergens hebben omdat men het mooi vind."

Ik vind glas in lood nog steeds mooi, maar niet perse voor ons huis :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:01 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Deur uit, deur in. Dat is toch jullie verhuizen? En het bed staat er al! De wasmachine hoeft niet naar zolder, koelkast zit ingebouwd... Dus wat moet er nog verhuisd worden? (ik weet dat onze verhuizers blij waren dat ze de wasmachine niet weer op zolder hoefden te plaatsen :P)
Nou ja, mijn vriendin moet wel van een adres iets verderop verhuizen; toch al wel een goede 850 meter verderop ! :+. Dus niet alles hebben we direct naast de deur !

Toen we het ledikant, nachtkasten en kledingkast kochten zat daar het brengen en de montage e.d. bij in. We zijn gek als we daar geen gebruik van maken.
De meubels (boekenkast, een kast met een glazen deurtje en twee laden, salontafel en een tv meubel) die we elders al gekocht hebben bij een winkel in de buurt moeten we ter zijner tijd zelf daar ophalen.

We zijn dan eigenlijk nog op zoek naar een eet tafel set, een bank o.i.d. en dan zijn we er qua meubels wel een keer denk ik. Er zal vast last minute nog wel ergens een kast of iets dergelijks gehaald moeten worden :P

En verder is er nog genoeg meuk en spullen die van het ene huis naar het andere huis gebracht moeten worden.

Maar we hoeven in ieder geval geen honderden kilometers met een volle vrachtwagen vol spullen in drie dagen verhuist te worden ofzo :+ *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:59 schreef usernaamvergeten het volgende:
Heel smaakvol gedaan allemaal. Laatste loodjes...
Bijna de laatste loodjes ! :9
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:30:18 #241
323439 HetKlusKonijn
pi_132455320
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:27 schreef Vonkenboer het volgende:
De doorslaggevende reden was dan ook het prijskaartje wat er aan hing, maar ook het feit dat we eigenlijk nergens in huis op dit moment glas in lood hebben zitten.

Als de bovenraampjes in de keuken of woonkamer nou ook glas in lood zou zijn dan past het zeg maar net iets mooier in het totaalplaatje; en anders krijg je echt zo'n idee van "Die wouden gewoon glas in lood, ergens hebben omdat men het mooi vind."

Ik vind glas in lood nog steeds mooi, maar niet perse voor ons huis :)
Ik geef je helemaal gelijk, zeker nu ik ook zie dat jullie binnendeuren een soortgelijk glas daar bovenin hebben. Het is een kwestie van 'eenheid in stijl' en dus is dat 'figuurglas' eigenlijk een veel betere keuze inderdaad. :Y

Dat het ook prijstechnisch een stuk vriendelijker uitvalt is weer mooi meegenomen! :D
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:33:46 #242
92034 crew  Vonkenboer
pi_132455573
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:30 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik geef je helemaal gelijk, zeker nu ik ook zie dat jullie binnendeuren een soortgelijk glas daar bovenin hebben. Het is een kwestie van 'eenheid in stijl' en dus is dat 'figuurglas' eigenlijk een veel betere keuze inderdaad. :Y

Dat het ook prijstechnisch een stuk vriendelijker uitvalt is weer mooi meegenomen! :D
Daarom; dit past gewoon beter in het totaalplaatje :)
Ik merk aan mijzelf dat ik hoe meer de verbouwing vordert;steeds makkelijker wordt in keuzes maken in iets.
Waar ik in het begin uren bezig was met details ;) wordt je qua keuzes maken op een gegeven moment steeds makkelijker :P
pi_132455680
Zolang je de lange termijn gevolgen maar een beetje overziet :)
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:36:07 #244
323439 HetKlusKonijn
pi_132455731
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:33 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Daarom; dit past gewoon beter in het totaalplaatje :)
Ik merk aan mijzelf dat ik hoe meer de verbouwing vordert;steeds makkelijker wordt in keuzes maken in iets.
Waar ik in het begin uren bezig was met details ;) wordt je qua keuzes maken op een gegeven moment steeds makkelijker :P
Die keuzes pakken bij jou ook wel erg goed uit! ^O^

Ik had achteraf bezien, voor mijn appartement toen ik destijds voor wat verbouwingen stond, eigenlijk wat meer tijd moeten nemen, maar helaas was die er toen niet.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:40:35 #245
92034 crew  Vonkenboer
pi_132456036
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Die keuzes pakken bij jou ook wel erg goed uit! ^O^

Ik had achteraf bezien, voor mijn appartement toen ik destijds voor wat verbouwingen stond, eigenlijk wat meer tijd moeten nemen, maar helaas was die er toen niet.
Ik besef mij nog steeds heel goed dat we in de meest ideaal mogelijke situatie een huis verbouwen en straks ook verhuizen :); we hebben in het begin al voorgenomen om er niet teveel druk achter te zetten, en gewoon op ons dooie gemak een huis te gaan verbouwen.

De keerzijde is dan weer wel dat ik aan mijzelf merk dat na twee jaar verbouwen de koek eigenlijk wel vrij op is. Een keer is het goed, een keer is het klaar en dan gaan we er voor de afwisseling eens gewoon wonen, in plaats van bijna iedere avond en ieder weekend te besteden aan verbouwen ;)
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:00:24 #246
323439 HetKlusKonijn
pi_132457140
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:40 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik besef mij nog steeds heel goed dat we in de meest ideaal mogelijke situatie een huis verbouwen en straks ook verhuizen :); we hebben in het begin al voorgenomen om er niet teveel druk achter te zetten, en gewoon op ons dooie gemak een huis te gaan verbouwen.
Toch heerlijk dat je in een situatie zit dat je je die tijd ook kan veroorloven. :Y

quote:
De keerzijde is dan weer wel dat ik aan mijzelf merk dat na twee jaar verbouwen de koek eigenlijk wel vrij op is. Een keer is het goed, een keer is het klaar en dan gaan we er voor de afwisseling eens gewoon wonen, in plaats van bijna iedere avond en ieder weekend te besteden aan verbouwen ;)
Bedenk dat je bijna klaar bent, en dan na twee jaar van inspanningen, waarschijnlijk een paleisje hebt gegenereerd waar je de rest van je leven blij mee zult zijn! Het grote genieten staat voor de deur, toch? :D
pi_132473308
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:

Bedenk dat je bijna klaar bent, en dan na twee jaar van inspanningen, waarschijnlijk een paleisje hebt gegenereerd waar je de rest van je leven blij mee zult zijn! Het grote genieten staat voor de deur, toch? :D
Of je bent zo verslaafd dat je na een half jaar je zit te vervelen op de bank en weer iets wilt oppakken :D
pi_132483093
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:12 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Of je bent zo verslaafd dat je na een half jaar je zit te vervelen op de bank en weer iets wilt oppakken :D
Reken maar dat dit een reëel risico is! Je gesteldheid gaat er niet op vooruit, ik heb meerdere mensen om me heen gesproken die een project hebben gedaan en dan een jaar lang moest afkicken.

Speaking of which, ik ga maar omkleden en timmeren.

@ Vonk: nee.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 20:18:07 #249
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_132487567
Even een tip voor mevrouw Vonkenboer :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- _O-
pi_132493663
Noujaaaaa zeg jij bent ook een mooie stokert o|O

:9

Die kunnen ze beter hier langs sturen, maar ja er is hier geen sprake meer van "jouw man".
pi_132494540
Er zou ook eens een 'Help, mijn man is absoluut geen klusser' programma moeten komen :{
Spoilers!
  Moderator donderdag 24 oktober 2013 @ 22:21:45 #252
92034 crew  Vonkenboer
pi_132531165
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Toch heerlijk dat je in een situatie zit dat je je die tijd ook kan veroorloven. :Y

[..]

Bijna, gewoon bijna ! Na twee jaar hard klussen wordt het ook wel een keer tijd voor wat minder klussen en wat meer wonen ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:12 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Het is niet zo, dat we dan straks plots niks meer te doen hebben ofzo :9
Rondom het huis zijn er nog meer dan genoeg zaken die afgemaakt moeten worden, allemaal kleinere dingetjes maar het moet wel gebeuren !

En de kozijnen e.d. zijn aan de buitenkant langzamerhand ook wel toe aan een fris laagje verf.
Dus wat dat betreft blijven we gewoon lekker bezig :9 !

quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:44 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Reken maar dat dit een reëel risico is! Je gesteldheid gaat er niet op vooruit, ik heb meerdere mensen om me heen gesproken die een project hebben gedaan en dan een jaar lang moest afkicken.

Speaking of which, ik ga maar omkleden en timmeren.

@ Vonk: nee.
Nou ja, het eerste project wat dan binnenshuis gaat gebeuren is het kopen en inrichten van een aquarium ! Dus vervelen hoef ik mij niet hoor, maak je maar niet ongerust !

quote:
6s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 20:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
Even een tip voor mevrouw Vonkenboer :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- _O-
Volgens mij pas ik niet in die doelgroep ~O>
  donderdag 24 oktober 2013 @ 23:01:26 #253
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_132533031
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 22:39 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Bijna, maar eigenlijk nog net niet helemaal.
Beneden zit nog wel een hele hoop werk hoor, laten we wel realistisch blijven; en ik besef mij net dat we nu toch echt een keer een vloer moeten uitzoeken voor de woonkamer :o

Waarschijnlijk wordt dat iets van pvc o.i.d.

[..]

Dan wil ik als tegenbod wel helpen verhuizen. :)
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:04:18 #254
35189 Troel
scherp en bot
pi_132539617
Ik doe het voor alleen een stevige maaltijd ;) Koffie mag je zelf opdrinken. Maar ik woon wat dichterbij :P

Ha en als cv boer er is, laat ook die stevige maaltijd maar zitten O-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:06:58 #255
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_132555577
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 08:04 schreef Troel het volgende:
Ik doe het voor alleen een stevige maaltijd ;) Koffie mag je zelf opdrinken. Maar ik woon wat dichterbij :P

c_/
pi_132575676
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 08:04 schreef Troel het volgende:

Maar wat wil je dan als beloning van cvboer? *;
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 08:44:04 #257
35189 Troel
scherp en bot
pi_132575843
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 07:32 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

ow, ik mag niet gewoon cvboer als beloning? :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 12:34:45 #258
92034 crew  Vonkenboer
pi_132612749
Nou, wij hebben deze week na enkele maanden de breekhamer en de dozenboor maar weer in de hand genomen ... }:| ..

..

Er moest namelijk nog even een gaatje gemaakt worden voor de afvoerbuis van de gevelkachel die we van de week op marktplaats gekocht hebben om de schuur in de winter vorstvrij te kunnen houden.
In de schuur komt namelijk onze wasmachine en wasdroger te staan, deze stonden voor dat we twee jaar terug begonnen met verbouwen nog in de badkamer.

De muur bleek gelukkig niet kei en kei hard te zijn, dus met een uurtje of 3 werk was het gat groot genoeg om de muurdoorvoer er doorheen te steken.

Volgende stap was de muurdoorvoer op maat maken en toen moest de kachel aan de binnenkant natuurlijk nog gemonteerd en aangesloten worden :9

En na een eindcontrole met een busje gaslekzoeker bleek dat alles helemaal dicht was en de kachel zelf functioneert ook nog eens helemaal goed; en met 3,5 kW aan verwarmingsvermogen kan hij meer dan voldoende warmte leveren om de ruimte meer dan vorstvrij te houden.

Rondom de schuurdeur dient er nog wel het één en ander geïsoleerd/dichtgemaakt te worden, en aan de achterkant van de schuur zit een groot ventilatie-gat waar nog een roostertje voor gemaakt moet worden en dan blijft het grootste gedeelte van de warmte denk ik wel binnen.

Op de foto hangt de kap nog wat scheef; die hangt inmiddels ook recht !

Onze toekomstige voordeur is ook goed onderhanden genomen, inmiddels staat hij in de grondverf en deze week worden waarschijnlijk de glaslatten gemaakt.

Voor het gemak van de postbode hebben we gekozen voor een brievenbus met een klep die naar binnen vouwt wanneer je er iets doordrukt. Dat leek ons wel net zo handig !

En na bijna 1,5 jaar hebben we afscheid genomen van onze tijdelijke bouwbeglazing in de gang en hebben we het definitieve glas geplaatst. We hebben gekozen voor dit glas, omdat we nu de badkamerdeur los kunnen zetten, zonder dat je poedelnaakt bespied kunt worden door mensen die toevallig achterom komen lopen

Wat hier in de buurt doodnormaal is als je elkaar redelijk kent ! :+

En het begint ook buiten om huize Vonk steeds wat huiselijker te worden *O*

Wat dat betreft maken we een goede vorderingen ! ^O^
pi_132613982
Goede vorderingen Vonk, mooi werk!

Komt helemaal goed, binnenkort lekker over gaan, dan is het nog makkelijker om ff een klusje op te pakken en daarna lekker genieten.
pi_132614181
Jullie halen Kerstmis wél w/
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 13:29:18 #261
92034 crew  Vonkenboer
pi_132614556
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:17 schreef AnneX het volgende:
Jullie halen Kerstmis wél w/
Er moet nog wel een vloer uitgezocht worden voor in de woonkamer en de gang achter, die moet dan nog besteld en geplaatst worden.

We hebben voor de gangkast nog geen deuren deze moeten nog van mdf gemaakt worden en dan rest ons nog een hele hoop kleine zaken die nog moeten gebeuren w/

Maar we houden hoop ! En als je tijd van leven hebt, komt alles toch vaak wel goed :P

quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:11 schreef Gieliovd het volgende:
Goede vorderingen Vonk, mooi werk!

Komt helemaal goed, binnenkort lekker over gaan, dan is het nog makkelijker om ff een klusje op te pakken en daarna lekker genieten.
We zijn er allebei wel aan toe, een eigen stek !
Vooral mijn vriendin leeft er op dit moment misschien nog wel meer naar toe dan ik :)
  zondag 27 oktober 2013 @ 13:45:43 #262
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_132615114
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 07:32 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

c_/

quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 08:44 schreef Troel het volgende:

[..]

ow, ik mag niet gewoon cvboer als beloning? :(
:{w c_/

quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 12:34 schreef Vonkenboer het volgende:
Nou, wij hebben deze week na enkele maanden de breekhamer en de dozenboor maar weer in de hand genomen ... }:| ..

..

Er moest namelijk nog even een gaatje gemaakt worden voor de afvoerbuis van de gevelkachel die we van de week op marktplaats gekocht hebben om de schuur in de winter vorstvrij te kunnen houden.
In de schuur komt namelijk onze wasmachine en wasdroger te staan, deze stonden voor dat we twee jaar terug begonnen met verbouwen nog in de badkamer.

De muur bleek gelukkig niet kei en kei hard te zijn, dus met een uurtje of 3 werk was het gat groot genoeg om de muurdoorvoer er doorheen te steken.

[ afbeelding ]

Volgende stap was de muurdoorvoer op maat maken en toen moest de kachel aan de binnenkant natuurlijk nog gemonteerd en aangesloten worden :9

[ afbeelding ]

En na een eindcontrole met een busje gaslekzoeker bleek dat alles helemaal dicht was en de kachel zelf functioneert ook nog eens helemaal goed; en met 3,5 kW aan verwarmingsvermogen kan hij meer dan voldoende warmte leveren om de ruimte meer dan vorstvrij te houden.

Rondom de schuurdeur dient er nog wel het één en ander geïsoleerd/dichtgemaakt te worden, en aan de achterkant van de schuur zit een groot ventilatie-gat waar nog een roostertje voor gemaakt moet worden en dan blijft het grootste gedeelte van de warmte denk ik wel binnen.

[ afbeelding ]

Op de foto hangt de kap nog wat scheef; die hangt inmiddels ook recht !

Onze toekomstige voordeur is ook goed onderhanden genomen, inmiddels staat hij in de grondverf en deze week worden waarschijnlijk de glaslatten gemaakt.

[ afbeelding ]

Voor het gemak van de postbode hebben we gekozen voor een brievenbus met een klep die naar binnen vouwt wanneer je er iets doordrukt. Dat leek ons wel net zo handig !

[ afbeelding ]

En na bijna 1,5 jaar hebben we afscheid genomen van onze tijdelijke bouwbeglazing in de gang en hebben we het definitieve glas geplaatst. We hebben gekozen voor dit glas, omdat we nu de badkamerdeur los kunnen zetten, zonder dat je poedelnaakt bespied kunt worden door mensen die toevallig achterom komen lopen

Wat hier in de buurt doodnormaal is als je elkaar redelijk kent ! :+

[ afbeelding ]

En het begint ook buiten om huize Vonk steeds wat huiselijker te worden *O*

[ afbeelding ]

Wat dat betreft maken we een goede vorderingen ! ^O^
Mooi kacheltje Vonk ^O^ Zie dat je voor de aansluiting wicu hebt gebruikt, zit er ook een steunhuls in, bij de knelkoppeling?

pi_132616623
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:29 schreef Vonkenboer het volgende:
We zijn er allebei wel aan toe, een eigen stek !
Vooral mijn vriendin leeft er op dit moment misschien nog wel meer naar toe dan ik :)
Gratis tip: maak haar blij.
  zondag 27 oktober 2013 @ 14:23:24 #264
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_132616734
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 14:20 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Aan een kwade vrouw schijn je niks te hebben.. :P
pi_132616992
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2013 14:23 schreef cvboer het volgende:

[..]

En aan geen vrouw al helemaal niks.

SPOILER
OT: Vonk, blijft die voordeur wel een beetje stevig? Met al dat glas en toch een ogenschijnlijk beperkte dikte twijfel ik aan de stevigheid?
  zondag 27 oktober 2013 @ 14:47:04 #266
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_132617633
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:45 schreef cvboer het volgende:

[..]

c_/

[..]

[..]

Mooi kacheltje Vonk ^O^ Zie dat je voor de aansluiting wicu hebt gebruikt, zit er ook een steunhuls in, bij de knelkoppeling?

[ afbeelding ]
Een steunbus is niet toegestaan bij het gebruik van wicu als gasleiding. Je zal moeten solderen. :7
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  zondag 27 oktober 2013 @ 14:52:06 #267
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_132617844
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 14:47 schreef boertie het volgende:

[..]

Een steunbus is niet toegestaan bij het gebruik van wicu als gasleiding. Je zal moeten solderen. :7
Bron?
  zondag 27 oktober 2013 @ 16:19:03 #268
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_132620922
op http://www.vsh-flowcontro(...)/VSH%20Knel---3.aspx

onderaan:

1.Koperen buis, zacht (R 220), halfhard (R 250) en hard (R 290) met afmetingen volgens EN 1057, wanddikte volgens KIWA BRL-K760/03. Koperen buis met KIWA keur voldoet aan de gestelde eisen. Gebruik bij zacht koperen buis, bijvoorbeeld WICU, de koperen steunhuls S 1283. WICU buis is niet niet toegestaan voor gasinstallaties i.c.m. VSH Super Knel.

Die dubbele niet zal wel een foutje zijn ;)
[_] <- Sign here
  zondag 27 oktober 2013 @ 16:29:51 #269
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_132621531
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:19 schreef Xiphos het volgende:
op http://www.vsh-flowcontro(...)/VSH%20Knel---3.aspx

onderaan:

1.Koperen buis, zacht (R 220), halfhard (R 250) en hard (R 290) met afmetingen volgens EN 1057, wanddikte volgens KIWA BRL-K760/03. Koperen buis met KIWA keur voldoet aan de gestelde eisen. Gebruik bij zacht koperen buis, bijvoorbeeld WICU, de koperen steunhuls S 1283. WICU buis is niet niet toegestaan voor gasinstallaties i.c.m. VSH Super Knel.

Die dubbele niet zal wel een foutje zijn ;)
Wil dat morgen toch eens navragen bij de fabrikant. Wicu heeft een gastec keur, de knelkoppeling heeft dat ook. De steunhuls zelf heeft dat echter niet, althans, ik kan het niet vinden. Daar wil ik nog wel eens een telefoontje aan wagen. Heb het in het verleden ook vaak genoeg zo gedaan, vervolgens een drukmeting gedaan en geen lekkage te vinden, dus wat dat betreft heb ik wel vertrouwen in dat het gasdicht is.
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 18:47:49 #270
92034 crew  Vonkenboer
pi_132626259
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 14:20 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

;), we zijn al bijna acht jaar samen; een mooie gelegenheid om eens samen te gaan wonen.
Dus we gaan er dit jaar ook echt wel in; al wordt het misschien pas 10 dagen voor kerst ofzo :+

quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2013 14:23 schreef cvboer het volgende:

[..]

Je spreekt in ieder geval niet uit eigen ervaring; maar alleen van horen zeggen !

quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:45 schreef cvboer het volgende:

[..]

c_/

[..]

[..]

[ afbeelding ]
We hebben idd. steunhulzen gebruikt en controleren de leiding morgen ofzo nog een keer op lekkage.
Ik meen dat de gebruikte steunhulzen wel het gastec keurmerk hadden; in ieder geval stond het er wel duidelijk op de verpakking vermeld.

quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 14:30 schreef Gieliovd het volgende:

[...]

OT: Vonk, blijft die voordeur wel een beetje stevig? Met al dat glas en toch een ogenschijnlijk beperkte dikte twijfel ik aan de stevigheid?
De dikte van het kozijn van de woning is de beperkende factor, tegenwoordig zijn deuren idd. wel iets dikker. Maar deze deur is niks mis mee hoor !

Hij is zo stevig als het maar kan, we hebben extra nog twee lange pinnen van de ene stijl naar de andere stijl van de deur aangebracht. Gewoon om het zeker te weten. :)

Ik weet alleen nog niet of ik die negen ruitjes door een schilder erin laat zetten, of dat we dat zelf gaan doen ...
  zondag 27 oktober 2013 @ 19:02:11 #271
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_132626955
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:47 schreef Vonkenboer het volgende:

Je spreekt in ieder geval niet uit eigen ervaring; maar alleen van horen zeggen !
, klopt, ik heb geen vrouw, ik blijf liever alleen. :)

quote:
[..]

We hebben idd. steunhulzen gebruikt en controleren de leiding morgen ofzo nog een keer op lekkage.
Ik meen dat de gebruikte steunhulzen wel het gastec keurmerk hadden; in ieder geval stond het er wel duidelijk op de verpakking vermeld.

[..]
Die gasleiding is wel dicht, daar heb ik het vertrouwen wel in. ^O^

[ Bericht 5% gewijzigd door Vonkenboer op 27-10-2013 19:58:40 ]
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 19:59:54 #272
92034 crew  Vonkenboer
pi_132629981
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:02 schreef cvboer het volgende:

[..]

Iedereen zijn keuzes ^O^

quote:
[..]

Ik ga er nu wel vanuit dat ie dicht is ! :+
En je quote van net was stuk; die heb ik even gerepareerd :P
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:11:59 #273
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_132630500
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:59 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Iedereen zijn keuzes ^O^

[..]

Ik ga er nu wel vanuit dat ie dicht is ! :+
En je quote van net was stuk; die heb ik even gerepareerd :P
Dankjewel. ^O^
  zondag 27 oktober 2013 @ 21:26:42 #274
35189 Troel
scherp en bot
pi_132635183
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:02 schreef cvboer het volgende:

[..]

[..]

:{w :'(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 27 oktober 2013 @ 21:27:45 #275
35189 Troel
scherp en bot
pi_132635268
Maar even serieus, ziet er weer goed uit Vonkenboer!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:04:03 #276
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_132739139
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:27 schreef Troel het volgende:
Inderdaad!
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:54:23 #277
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_132741762
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:47 schreef Vonkenboer het volgende:
;), we zijn al bijna acht jaar samen; een mooie gelegenheid om eens samen te gaan wonen.
Dus we gaan er dit jaar ook echt wel in; al wordt het misschien pas 10 dagen voor kerst ofzo :+
*noteert in agenda 15 december housewarming party vonkenboer :D *
  Moderator woensdag 30 oktober 2013 @ 22:09:51 #278
92034 crew  Vonkenboer
pi_132742587
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:27 schreef Troel het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:04 schreef gateway het volgende:

[..]

Inderdaad!
We zijn momenteel erg druk met schilderen; het plafond in de gang bij de achterdeur is nu een keer of twee gesausd. De gang kast staat nu in de grondverf, en de deuren van de badkamer en de wc zijn voor de eerste keer in de "echte" verflaag gezet.

Maar die moeten nog wel een keer of vier, vijf per kant voordat ze helemaal af zijn :P
En verder zijn we vanavond tussen al het schilderen door maar eens begonnen aan het maken van de deuren voor de gangkast.

Daar gaat ook best nog wel een hoop werk in zitten... -O-

quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:54 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

*noteert in agenda 15 december housewarming party vonkenboer :D *
We houden hoop ;), in een week of vijf/zes kan er nog een hoop werk verzet worden :+
  Moderator woensdag 30 oktober 2013 @ 22:15:52 #279
92034 crew  Vonkenboer
pi_132742907
En verder heb ik bij een bevriende cv monteur even aangegeven dat mijn cv ketel naar twee jaar stof happen toch echt een keer toe is aan een schoonmaakbeurt en onderhoud.

Ik wil van het winter natuurlijk niet in de kou zitten :+
pi_132744051
Ja, ik ken het... grote plannen deze week. Ik wilde de avonden besteden aan klussen.

Tja, maandag laat thuis 21:00 klaar met boodschappen/koken... dinsdag laat met werken, file... 22:00 klaar. Woensdag 19:30 thuis, 21:00 klaar met koken en eten...

Schiet lekker op zo'n week.

Succes, laat ons nog wat foto's zien!
  Moderator zondag 3 november 2013 @ 19:07:20 #281
92034 crew  Vonkenboer
pi_132862374
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:39 schreef Gieliovd het volgende:
Ja, ik ken het... grote plannen deze week. Ik wilde de avonden besteden aan klussen.

Tja, maandag laat thuis 21:00 klaar met boodschappen/koken... dinsdag laat met werken, file... 22:00 klaar. Woensdag 19:30 thuis, 21:00 klaar met koken en eten...

Schiet lekker op zo'n week.

Succes, laat ons nog wat foto's zien!
Wij hadden zaterdag ook heel andere plannen; zo was er het plan om te gaan behangen in de gang en de entree beneden; maar daar is het niet van gekomen.

Sterker nog wij zijn de gehele zaterdagmiddag opzoek geweest naar een paar scharnieren voor de eigen gemaakte deuren van de kastenwand -O- maar we hebben ze gevonden !

Wel heb ik de geleverde gordijnen in de slaapkamers opgehangen, (al hangen ze nog niet helemaal mooi in de plooi, maar dat doen we van de week wel) en her en der wat opgeruimd *O*
  Moderator zondag 3 november 2013 @ 19:39:58 #282
92034 crew  Vonkenboer
pi_132863523
Van de week is paps druk bezig geweest met het maken van deuren voor de kastenwand in de gang, de bedoeling was om met mdf platen van 12 en 8 mm dikte iets te maken wat lijkt op de paneeldeuren die in het huis zitten. En ik denk dat hij daar erg goed in geslaagd is !

Zo ziet het er nu uit als je vanuit de badkamer op de kastenwand kijkt; de scharnieren worden morgen op de deuren gemonteerd.

Met een frees heeft hij daar hetzelfde profiel wat op de paneeldeuren zit aangebracht en de deuren worden straks ook geschilderd in dezelfde kleurstelling als de paneeldeuren.

Ook hebben we enkele metalen deurknopjes met een doorsnede van 3,5 cm voor de kastdeuren gekocht. Ouderwetse bakelieten meubelknopjes zijn bijna niet voor redelijke prijzen te vinden, dus we doen het met deze exemplaren. Die eigenlijk ook best goed bij de rest van het deurbeslag passen.

Van de week is er verder eigenlijk niet zo heel veel "zichtbaar" werk verzet, er is een hoop geschuurd, geschilderd, gegrondverfd, opgeruimd. Het enige bijzonder dat ik dan nog te melden heb is dat het glas voor de voordeur is geleverd, en de bestelde verduisterende gordijnen voor de slaapkamers zijn opgehangen !

Al hangen ze nog niet helemaal mooi in de plooi; maar dat regelen we van de week nog wel even :9

Deze gordijnen hangen op de ene slaapkamer..

En deze gordijnen hangen dan in onze slaapkamer..

En samen met de rolgordijnen die daar hangen kunnen we het zelfs overdag pikdonker maken in onze slaapkamer _O-

Achteraf misschien teveel van het goede maar ach..
Wakker worden van de eerste zonnestralen doen we in ieder geval nooit _O-
pi_132863773
Sjonge...Vonkenboer...nu het nog kan!
Maak die gordijnrails breder !!!

De gordijnen hangen deels voor de ramen, onpraktisch en lelijk in mijn ogen.
De lappen horen links en rechts óp de muren te hangen.
Afgezien van de lengte -O-

En dat voor een mod van K & W :X
  Moderator zondag 3 november 2013 @ 19:49:31 #284
92034 crew  Vonkenboer
pi_132863942
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 19:45 schreef AnneX het volgende:
Sjonge...Vonkenboer...nu het nog kan!
Maak die gordijnrails breder !!!

De gordijnen hangen deels voor de ramen, onpraktisch en lelijk in mijn ogen.
De lappen horen links en rechts óp de muren te hangen.
Afgezien van de lengte -O-

En dat voor een mod van K & W :X
Mwah, ik ga niet weer voor honderd(en) euro aan gordijnrails besteden en volgens de meetinstructie van de schilder moet dit de juiste lengte rail zijn.

Ik moet er bij zeggen dat ze nu nog echt als een zak voor de ramen hangen

En wat is er mis met de lengte ? Ze zijn gewoon tot net iets voorbij de vensterbank :{
pi_132864843
Tja...het is een stokpaardje van mij.
En het was een té snelle en niet erg aardige reactie.
Excuses.

In mijn ogen horen gordijnen lang, breed, en veel plooien en theatraal te hangen.
Soms kan dat niet. OK.

Affijn, ik had plaatjes om te laten zien wat ik bedoelde.
Lukt niet.

Je hebt nog een herkansing in de woonkamer. w/
  zondag 3 november 2013 @ 20:18:59 #286
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_132865052
Je gaat toch geen gordijnen tot aan de vloer voor ramen hangen die een meter boven de grond ophouden 8)7 . Zeker niet boven, ziet er alleen maar raar uit...
Qua breedte, tja, het is niet heel breed, maar ze hangen ook een beetje vreemd. Dat zal voornamelijk een kwestie van uitzakken zijn, en dat doen ze vanzelf.
pi_132865228
De foto emmer werkt weer *O*

"Dramatisch en theatraal" , het is zo een toevoeging aan / van een vierde wand.
Net als behang.

Ook die korte stukjes gordijn kunnen in ieder geval náast de ramen óp de muur!?

Bij kennissen - een 3 meter breed raam / 60 cm hoog - hangen
die afgrijselijke lamellen in het kozijn plus gordijntjes. :X
  zondag 3 november 2013 @ 20:25:15 #288
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_132865371
Die ramen eindigen veel lager bij de grond en zijn zelf hoger. In dat geval snap ik dat je voor de gehele hoogte gaat. Maar ihgv. vonk zou dat (imho) er alleen maar raar uit zien.
pi_132865462
Niet als die lappen dicht zijn...dan werkt het decoratief net als behang w/
pi_132868783
Goed werk weer Vonk en co.!

Die gordijnen ziet er niet uit, dat is echt weer zoiets dat ik zou meemaken en waarvan ik in de put zou raken... die plooien haha.

Komt vast goed bij jullie :)

[ Bericht 83% gewijzigd door Gieliovd op 03-11-2013 21:29:19 ]
  PR/Manusje van alles zondag 3 november 2013 @ 21:24:16 #291
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_132868968
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 20:22 schreef AnneX het volgende:

Net als behang.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

lekker onpraktisch. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_132869124
dweilen met je gordijnen.

in de woonkamer snap ik nog de gordijnen tot vlak boven de grond. maar bij de slaapkamers en zeker bij zo'n klein raampje niet.
pi_132880599
Mooie kleur gordijnen. Ze hangen nu alleen nog als hobbezakken ja :P Even de strijkbout er overheen!

Even over die "te korte gordijnen"... In mijn ogen moeten gordijnen of net boven de grond hangen (maar dan wel bij hoge ramen) of net onder de vensterbank (bij gewone ramen). Gordijnen op de grond zou ik nooit nemen.

En gordijnen moeten zwaar vallen.... Daarom had ik graag zelf velours gehad, maar ik durfde dat niet aan op de met gipsplaat afgewerkte muur...
  maandag 4 november 2013 @ 15:45:40 #294
323439 HetKlusKonijn
pi_132891192
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 08:22 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Mooie kleur gordijnen. Ze hangen nu alleen nog als hobbezakken ja :P Even de strijkbout er overheen!
Ik denk dat ze vanzelf nog wel aardig uit zullen zakken als ze een tijdje hangen.

Met die strijkbout moet je bij bepaalde stoffen juist mee oppassen, vooral als er linnen in de stof verwerkt zit - dan loop je het risico dat de stof heel lelijk gaat glimmen. :)

quote:
Even over die "te korte gordijnen"... In mijn ogen moeten gordijnen of net boven de grond hangen (maar dan wel bij hoge ramen) of net onder de vensterbank (bij gewone ramen). Gordijnen op de grond zou ik nooit nemen.
Mee eens, een garantie voor stofnesten. Weer zo'n modetrend die er leuk uitziet op plaatjes, maar in de praktijk natuurlijk volstrekt onhandig is.

't Ziet er weer mooi uit, Vonk! :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 november 2013 @ 16:07:21 #295
147316 crew  DJMO
#trut
pi_132892033
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 08:22 schreef Sweetpea8472 het volgende:

wassen, nat ophangen en probleem is verholpen :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_132892882
Praktisch..linnen strijk je toch op lage temp. met een (schone) theedoek
ertussen O-)
Of wat djmo zegt.
Alleen met nieuwe stof ben je dan ook de prêt kwijt -O-
  Moderator maandag 4 november 2013 @ 21:11:16 #297
92034 crew  Vonkenboer
pi_132905027
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 20:22 schreef AnneX het volgende:

Net als behang.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nou, ik kan je vast verzekeren dat ze in de woonkamer niet op die manier komen te hangen.
Wat moet ik in vredesnaam met gordijnen tot op de vloer, dat werkt misschien in woonbladen en programma's maar dat is toch gewoon mega onpraktisch ?

quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:22 schreef Gieliovd het volgende:
Goed werk weer Vonk en co.!

Die gordijnen ziet er niet uit, dat is echt weer zoiets dat ik zou meemaken en waarvan ik in de put zou raken... die plooien haha.

Komt vast goed bij jullie :)
Mwah, we hebben de gebruiksaanwijzing die er bijgeleverd was ook nog niet opgevolgd.
Daar staat in ieder geval in hoe op welke manier we de plooien weer in de gordijnen krijgen.

quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik denk dat ze vanzelf nog wel aardig uit zullen zakken als ze een tijdje hangen.

Met die strijkbout moet je bij bepaalde stoffen juist mee oppassen, vooral als er linnen in de stof verwerkt zit - dan loop je het risico dat de stof heel lelijk gaat glimmen. :)

[..]

Mee eens, een garantie voor stofnesten. Weer zo'n modetrend die er leuk uitziet op plaatjes, maar in de praktijk natuurlijk volstrekt onhandig is.

't Ziet er weer mooi uit, Vonk! :)
In de woonkamer komen ze straks ook niet tot op de grond; daar komen ze ook "maar" tot onder de vensterbank.

Bedankt voor het compliment ! ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 16:07 schreef DJMO het volgende:

[..]

wassen, nat ophangen en probleem is verholpen :)
We willen het eerst nog op een andere manier proberen; maar anders zou dat ook nog een optie kunnen zijn. Leuk dat ook jij mijn topic nog steeds volgt ! ^O^
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 november 2013 @ 21:13:27 #298
147316 crew  DJMO
#trut
pi_132905150
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:11 schreef Vonkenboer het volgende:

We willen het eerst nog op een andere manier proberen; maar anders zou dat ook nog een optie kunnen zijn. Leuk dat ook jij mijn topic nog steeds volgt ! ^O^
ik heb je vanaf dag één gevolgd, sterker nog, ik heb je gevolgd nog voor je het topic opende :P denk je dat ik dan zomaar stop met volgen?? :D
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_132915642
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Wij hadden dat probleem zelf niet... Aangezien ik een kleur wilde (rood en dan niet bordeaux, maar echt bloed rood, een beetje de kleur die je ook in theaters e.d. ziet) die nergens te krijgen was behalve bij een echte stoffeerder, is alles bij ons alles eerst perfect afgemeten (huis is niet helemaal recht, zit een cm 5 verschil tussen het meest linkse en meest rechtse gordijn), daarna zijn de gordijnen afgemeten en uiteindelijk ook helemaal afgehangen door professionals...

Edit: nu weet ik waar die ene foto me aan doet denken! Een poppenhuis, daar zitten de gordijnen ook nooit perfect in de vouw :D

Maar back on topic!

Waar ben je nu mee bezig, Vonk? Ik vond het lastig worden om door te klussen nadat de eerste echte leefruimtes af begonnen te komen (bij ons was dat de woonkamer). Ik wilde gaan genieten van die mooie ruimte!
  dinsdag 5 november 2013 @ 08:28:14 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_132915895
Je moet iig de plooien aan de bovenkant even mooi naar voren trekken Vonk, dan oogt het al veel minder rommelig. Verder zakken ze vast nog wel wat meer in model. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')