abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 oktober 2013 @ 12:28:45 #201
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131895927
Past uitstekend inderdaad!

quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 12:27 schreef Vonkenboer het volgende:
Alleen weten we nog niet wat we qua glas gaan doen, ergens in mijn achterhoofd schreeuwt een stemmetje "glas in lood, glas in lood, glas in lood" maar of dat ook daadwerkelijk er in komt weet ik nog niet.

Sowieso nemen we geen normaal blank glas hr glas o.i.d. maar wat dan wel weten we nog niet :P
Glas-in-lood O+ zou prachtig zijn, maar is natuurlijk wel weer een dure grap. :P
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  Moderator zondag 6 oktober 2013 @ 12:31:51 #202
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_131895984
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 12:28 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Past uitstekend inderdaad!

[..]

Glas-in-lood O+ zou prachtig zijn, maar is natuurlijk wel weer een dure grap. :P
Ik heb geen flauw idee of ik dan over ¤ 500,- of over ¤ 1500,- euro of meer praat.
Wat dat betreft heb ik zo geen flauw idee, mijn vriendin heeft een mailtje gedaan naar iemand hier in de buurt die glas in lood maakt. Eens kijken of hij prijsindicaties durft te geven voor een relatief simpel ontwerp.

Het zijn natuurlijk wel weer 9 ruitjes van ongeveer 40x20 cm ;)
  zondag 6 oktober 2013 @ 12:35:41 #203
323439 HetKlusKonijn
pi_131896094
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 12:31 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee of ik dan over ¤ 500,- of over ¤ 1500,- euro of meer praat.
Wat dat betreft heb ik zo geen flauw idee, mijn vriendin heeft een mailtje gedaan naar iemand hier in de buurt die glas in lood maakt. Eens kijken of hij prijsindicaties durft te geven voor een relatief simpel ontwerp.

Het zijn natuurlijk wel weer 9 ruitjes van ongeveer 40x20 cm ;)
Ik heb ook geen flauw idee over de kosten, maar ik denk toch eerder richting die 1500,= dan die 500,=... wellicht kun je bij de tweedehands bouwmaterialen-handel nog oude ruitjes scoren en die laten aanpassen?
Zeker ook een idee omdat het om maar kleine ruitjes zou gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door HetKlusKonijn op 06-10-2013 12:54:51 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_131896809
Ik neem aan dat dat de oude deur is? Dan is die nieuwe (oude :P) veel mooier! Past ook veel beter bij de ramen.

En die van ons was niet meer te redden. Het hout (met uitzondering van de glaslatten) was nog goed, maar hij was zo scheluw als maar zijn kon. Er zat onderin maar liefst een kier van een cm of 2, 3...
  Moderator zondag 6 oktober 2013 @ 13:21:21 #205
92034 crew  Vonkenboer
pi_131897491
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 13:02 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ik neem aan dat dat de oude deur is? Dan is die nieuwe (oude :P) veel mooier! Past ook veel beter bij de ramen.
Om de verwarring niet te groot te maken; de deur die op dit moment in de schuur ligt met die negen raampjes is de nieuwe oude deur.

En op de foto van de gevel staat de oude orginele deur :P

quote:
En die van ons was niet meer te redden. Het hout (met uitzondering van de glaslatten) was nog goed, maar hij was zo scheluw als maar zijn kon. Er zat onderin maar liefst een kier van een cm of 2, 3...
Hehe, dan is er idd. geen eer meer aan te behalen en moet je gewoon een nieuwe oude deur laten maken.

quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 12:35 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik heb ook geen flauw idee over de kosten, maar ik denk toch eerder richting die 1500,= dan die 500,=... wellicht kun je bij de tweedehands bouwmaterialen-handel nog oude ruitjes scoren en die laten aanpassen?
Zeker ook een idee omdat het om maar kleine ruitjes zou gaan.
Helaas sneuvelen dat soort zaken vaak als eerste bij het slopen van een pand of op het vervoer naar de opslag.
pi_131897791
Wat was er eigenlijk mis met de oude buitendeur?
  Moderator zondag 6 oktober 2013 @ 13:42:22 #207
92034 crew  Vonkenboer
pi_131898186
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 13:30 schreef usernaamvergeten het volgende:
Wat was er eigenlijk mis met de oude buitendeur?
Je kunt beter vragen wat niet.
Hij kiert behoorlijk,en is krom, heel erg scheel en op een paar plaatsen behoorlijk verrot.

Maar dat is ook geen schande gezien dit de orginele deur van dit bouwjaar is die toch al snel 60 tot 80 jaar oud is ;)
  zondag 6 oktober 2013 @ 15:43:08 #208
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_131901902
Om ff met de deur in huis te vallen :D :+
Wat kost zo een deurtje nou :?
En glas zou ik gaan voor dubbel en stevig tegen inbraak ;)
pi_131905746
persoonlijk vind ik glas in lood een beetje to much in deze deur. Ik ben zelf ook groot fan van glas in lood maar glas in lood werd in het verleden gebruikt omdat men niet in staat was grote ramen te maken en dus maakte men gebruik van glas in lood. Omdat het hier om 9 kleine raampjes heb je al het idee van glas in lood ( dan wel van hout weliswaar )
Ook kan je nu mooi dubbelglas plaatsen en dat staat weer leuk op de energielabel en is warmer in de hal ;-)
Aan goede mensen denkt men dankbaar terug, slechte mensen wil men zo snel mogelijk vergeten
  Moderator zondag 6 oktober 2013 @ 19:52:05 #210
92034 crew  Vonkenboer
pi_131911052
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:27 schreef mannenkoorkarrespoor het volgende:
persoonlijk vind ik glas in lood een beetje to much in deze deur. Ik ben zelf ook groot fan van glas in lood maar glas in lood werd in het verleden gebruikt omdat men niet in staat was grote ramen te maken en dus maakte men gebruik van glas in lood. Omdat het hier om 9 kleine raampjes heb je al het idee van glas in lood ( dan wel van hout weliswaar )
Ook kan je nu mooi dubbelglas plaatsen en dat staat weer leuk op de energielabel en is warmer in de hal ;-)
De hal is ongeveer een 1 meter bij 1 meter 20 :P

Maar ik vroeg mij in het algemeen eigenlijk af of er uberhaupt wel mooi figuurglas is wat past bij de deur. Die 9 raampjes hoeven wat ons betreft niet helemaal uit blank glas te bestaan.

Vind ik eigenlijk ook nergens voor nodig :)
  Moderator zondag 13 oktober 2013 @ 19:40:29 #211
92034 crew  Vonkenboer
pi_132132682
En toen waren we toch al iets meer dan een week verder, zonder dat er een update geweest is.
Dus het wordt er wel weer eens tijd voor een update, de afgelopen week heeft mijn vader vrij veel tijd besteed aan het pas maken van onze toekomstige voordeur.

Verder is er een tochtdorpel en een driepunt-sluiting gemonteerd in de deur en zijn er al een paar nieuwe glaslatten gemaakt. Deze week is het dan de bedoeling dat de resterende glaslatten gemaakt worden, dat er een sleuf moet worden gemaakt voor de brievenbus, en dat hij geschuurd wordt en hopelijk ook nog voor de eerste keer de grondverf in gaat. :)

Even de sleutelbediende driepuntsluiting pas maken.

En toen nog even de deur zelf pas gemaakt.

We zitten nog wel te twijfelen of we er niet gewoon enkel glas in doen met een figuurtje of dat het toch nog glas in lood gaat worden. Voordat laatste hebben we al om een vrijblijvende prijsindicatie gevraagd, maar de beste man heeft nog niet gereageerd.

Ook is er in de schuur het nodige qua elektra veranderd, enkele wandcontactdozen zijn verplaatst, leidingen voor de toekomstige aansluitingen van de wasmachine en wasdroger zijn op hun plek gebracht. En zo hingen daar nog altijd twee tl armaturen 1x36 watt met T8 lampen, en omdat T8 lampen niet direct gaan branden op het moment dat je de schakelaar omzet en ik geen zin had om de armaturen te voorzien van twee nieuwe voorschakelapparaten e.d. heb ik ze maar vervangen voor twee Norton armaturen met T5 verlichting 2 x 28 watt.

Zo was het eerst...

En zo is het nu ! :Y

Op de foto valt het verschil heel erg mee, maar in werkelijkheid is het in ieder geval een hele verbetering. Ik heb gekozen voor een paar gewone simpele montagebalken met 2 x 28 watt, afgeschermde T5 tl armaturen met een prima kap eroverheen waren mij nog net even iets te duur.

En deze week zijn de eerste meubelstukken gearriveerd in huize Vonk ! Maanden terug hadden we maar eens besloten om een slaapkamerinrichting (ledikant, met matrassen en bodems, nachtkastjes en een kledingkast) te gaan bestellen en die zijn afgelopen vrijdag geleverd en gemonteerd.

Ik zelf was er niet bij, maar mijn vriendin en mijn vader hebben het één en ander begeleid en de kerels even geholpen. Dat was zeker nodig omdat het één en ander via een ladder door twee ramen naar binnen moest.

Het monteren van de kledingkast bleek toch niet zo makkelijk te zijn, en achteraf zijn we dan ook blij dat we besloten hadden om dat toch maar gewoon te laten doen door het bedrijf die de spullen geleverd hadden. :)

Die snoeren die daar hangen gaan dienen voor verlichting in of op de kast, ik weet nog niet precies wat we er mee gaan doen.

De nachtkastjes bestonden niet uit een bouwpakket, maar werden in de fabriek al in elkaar gezet. *O*

En zo ziet het er dan uit toen alles in elkaar gezet was !

Wij zijn er in ieder geval heel erg tevreden mee !
Het kost dan ook wat, maar dan heb je ook iets waar we 15 tot 20 jaar mee vooruit kunnen.

*O*

Afgelopen zaterdag zijn we op zoek geweest naar gordijnen voor de beide slaapkamers boven, en daar waren we toch wel vrij snel in geslaagd *; , de gordijnen zijn dus besteld en komen over een week of 2 á 3 binnen.

Ook hebben we nog een stukje vloerbedekking gekocht voor in de overloop boven; dit wordt dezelfde vloerbedekking als dat wij zelf in de slaapkamer hebben. En verder zijn er nog wat kleinere zaken uitgezocht en besteld.

Afgelopen weekend dus niet heel erg veel geklust, maar dat komt nog wel weer :+ ;)
  Moderator zondag 13 oktober 2013 @ 19:59:33 #212
92034 crew  Vonkenboer
pi_132133353
Deze week willen we in ieder geval ook boven alle vloerbedekking gelegd hebben, dan is het boven in ieder geval allemaal vrijwel klaar, al moet er beneden echt nog wel een hele hoop gebeuren voordat we ook maar zouden kunnen gaan denken aan het betrekken van de woning :)

Ik hoop in ieder geval dat we dit jaar nog zover kunnen komen *O*
  zondag 13 oktober 2013 @ 20:07:59 #213
323439 HetKlusKonijn
pi_132133698
^^ Mooie slaapkamer, Vonk! :)
Die kleur hout komt ook heel fraai terug in het über- O+ behang.
pi_132139412
Schoon Vonk, schoon... top!

Komt vooral ook met de plaatjes van het grovere werk. Wat je pa doet is echt heerlijk. Ik wou dat ik die tijd had en die rust. Gewoon lekker een beetje knutselen en een perfecte deur maken.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 13 oktober 2013 @ 22:23:39 #215
92034 crew  Vonkenboer
pi_132140695
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 20:07 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Mooie slaapkamer, Vonk! :)
Die kleur hout komt ook heel fraai terug in het über- O+ behang.
We hebben ook voor deze kleur ledikant en kasten gekozen omdat het geen kleur is die over x aantal jaar nergens meer bij zou passen. Of dat je straks gaat denken van kom laten we maar een andere slaapkamerinrichting kopen dit is allemaal zo 2013 ;)

quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 22:00 schreef Gieliovd het volgende:
Schoon Vonk, schoon... top!

Komt vooral ook met de plaatjes van het grovere werk. Wat je pa doet is echt heerlijk. Ik wou dat ik die tijd had en die rust. Gewoon lekker een beetje knutselen en een perfecte deur maken.
Hij doet het wanneer hij zin heeft, wel elke dag een beetje.
Maar het is nou niet dat ik hem op dit moment op ga zitten jagen ofzo.

We kabbelen gewoon rustig vooruit, en zo hoort het ook :)
  zondag 13 oktober 2013 @ 22:26:25 #216
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_132140859
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 19:59 schreef Vonkenboer het volgende:
Deze week willen we in ieder geval ook boven alle vloerbedekking gelegd hebben, dan is het boven in ieder geval allemaal vrijwel klaar, al moet er beneden echt nog wel een hele hoop gebeuren voordat we ook maar zouden kunnen gaan denken aan het betrekken van de woning :)

Ik hoop in ieder geval dat we dit jaar nog zover kunnen komen *O*
Mooie slaapkamerinrichting, top ^O^
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_132142914
is het nu niet heel verleidelijk om alvast in jullie nieuwe bed te gaan slapen?
  Moderator maandag 14 oktober 2013 @ 09:16:33 #218
92034 crew  Vonkenboer
pi_132148470
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 23:09 schreef loecje het volgende:
is het nu niet heel verleidelijk om alvast in jullie nieuwe bed te gaan slapen?
Hehe, best wel :)
Maar dat brengt weer andere problemen mee; we zouden er wel kunnen slapen, maar we beneden is het allemaal nog lang niet af. Dus ontbijten e.d. gaat dan toch wel wat moeilijk.

quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2013 22:26 schreef cvboer het volgende:

[..]

Mooie slaapkamerinrichting, top ^O^
Dank je ! :)
pi_132148788
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 09:16 schreef Vonkenboer het volgende:
Dus ontbijten e.d. gaat dan toch wel wat moeilijk.
Jeroentje.
  Moderator maandag 14 oktober 2013 @ 18:04:08 #220
92034 crew  Vonkenboer
  maandag 14 oktober 2013 @ 18:27:31 #221
323439 HetKlusKonijn
pi_132162491
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:04 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hehe, jammer genoeg liggen die niet bepaald naast de deur -O-
Da's jammer want het zijn prima ontbijtjes! ;)
  maandag 14 oktober 2013 @ 18:45:48 #222
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_132163425
Even ter illustratie hoe het ook kan Vonk... ik woon, slaap, kook, toilet, eet, tv kijk, werk, was, strijk, ALLES in één ruimte... Dus ja, moet jij wel een ontbijtje kunnen fixen daar.

En trouwens, je hebt vast een mooie bus van de Vonkenbaas.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator maandag 14 oktober 2013 @ 20:08:18 #224
92034 crew  Vonkenboer
pi_132166361
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:59 schreef Gieliovd het volgende:
Even ter illustratie hoe het ook kan Vonk... ik woon, slaap, kook, toilet, eet, tv kijk, werk, was, strijk, ALLES in één ruimte... Dus ja, moet jij wel een ontbijtje kunnen fixen daar.

En trouwens, je hebt vast een mooie bus van de Vonkenbaas.
Ik heb net nog even goed gekeken, en even in mijn ogen gegewreven...
Maar ik heb toch echt geen bus of auto van de zaak :N

quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:27 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Da's jammer want het zijn prima ontbijtjes! ;)
Hengelo is de dichtstbijzijnste.. en dat is toch al ruim 40 minuten in de spits :P
  maandag 14 oktober 2013 @ 20:10:02 #225
323439 HetKlusKonijn
pi_132166460
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:08 schreef Vonkenboer het volgende:
Hengelo is de dichtstbijzijnste.. en dat is toch al ruim 40 minuten in de spits :P
Tikkie te ver inderdaad.
In mijn 'prachtwijk', twee tramhaltes verwijderd. *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')