En toen waren we toch al iets meer dan een week verder, zonder dat er een update geweest is.
Dus het wordt er wel weer eens tijd voor een update, de afgelopen week heeft mijn vader vrij veel tijd besteed aan het pas maken van onze toekomstige voordeur.
Verder is er een tochtdorpel en een driepunt-sluiting gemonteerd in de deur en zijn er al een paar nieuwe glaslatten gemaakt. Deze week is het dan de bedoeling dat de resterende glaslatten gemaakt worden, dat er een sleuf moet worden gemaakt voor de brievenbus, en dat hij geschuurd wordt en hopelijk ook nog voor de eerste keer de grondverf in gaat.

![P1150291.JPG]()
Even de sleutelbediende driepuntsluiting pas maken.
![P1150275.JPG]()
En toen nog even de deur zelf pas gemaakt.
We zitten nog wel te twijfelen of we er niet gewoon enkel glas in doen met een figuurtje of dat het toch nog glas in lood gaat worden. Voordat laatste hebben we al om een vrijblijvende prijsindicatie gevraagd, maar de beste man heeft nog niet gereageerd.
Ook is er in de schuur het nodige qua elektra veranderd, enkele wandcontactdozen zijn verplaatst, leidingen voor de toekomstige aansluitingen van de wasmachine en wasdroger zijn op hun plek gebracht. En zo hingen daar nog altijd twee tl armaturen 1x36 watt met T8 lampen, en omdat T8 lampen niet direct gaan branden op het moment dat je de schakelaar omzet en ik geen zin had om de armaturen te voorzien van twee nieuwe voorschakelapparaten e.d. heb ik ze maar vervangen voor twee Norton armaturen met T5 verlichting 2 x 28 watt.
![P1150279.JPG]()
Zo was het eerst...
![P1150280.JPG]()
En zo is het nu !
Op de foto valt het verschil heel erg mee, maar in werkelijkheid is het in ieder geval een hele verbetering. Ik heb gekozen voor een paar gewone simpele montagebalken met 2 x 28 watt, afgeschermde T5 tl armaturen met een prima kap eroverheen waren mij nog net even iets te duur.
En deze week zijn de eerste meubelstukken gearriveerd in huize Vonk ! Maanden terug hadden we maar eens besloten om een slaapkamerinrichting (ledikant, met matrassen en bodems, nachtkastjes en een kledingkast) te gaan bestellen en die zijn afgelopen vrijdag geleverd en gemonteerd.
![P1150292.JPG]()
Ik zelf was er niet bij, maar mijn vriendin en mijn vader hebben het één en ander begeleid en de kerels even geholpen. Dat was zeker nodig omdat het één en ander via een ladder door twee ramen naar binnen moest.
![P1150299.JPG]()
Het monteren van de kledingkast bleek toch niet zo makkelijk te zijn, en achteraf zijn we dan ook blij dat we besloten hadden om dat toch maar gewoon te laten doen door het bedrijf die de spullen geleverd hadden.

![P1150316.JPG]()
Die snoeren die daar hangen gaan dienen voor verlichting in of op de kast, ik weet nog niet precies wat we er mee gaan doen.
![P1150317.JPG]()
De nachtkastjes bestonden niet uit een bouwpakket, maar werden in de fabriek al in elkaar gezet.
En zo ziet het er dan uit toen alles in elkaar gezet was !
![P1150328.JPG]()
![P1150331.JPG]()
![P1150332.JPG]()
Wij zijn er in ieder geval heel erg tevreden mee !
Het kost dan ook wat, maar dan heb je ook iets waar we 15 tot 20 jaar mee vooruit kunnen.
Afgelopen zaterdag zijn we op zoek geweest naar gordijnen voor de beide slaapkamers boven, en daar waren we toch wel vrij snel in geslaagd

, de gordijnen zijn dus besteld en komen over een week of 2 á 3 binnen.
Ook hebben we nog een stukje vloerbedekking gekocht voor in de overloop boven; dit wordt dezelfde vloerbedekking als dat wij zelf in de slaapkamer hebben. En verder zijn er nog wat kleinere zaken uitgezocht en besteld.
Afgelopen weekend dus niet heel erg veel geklust, maar dat komt nog wel weer