abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:04:03 #276
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_132739139
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:27 schreef Troel het volgende:
Maar even serieus, ziet er weer goed uit Vonkenboer!
Inderdaad!
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:54:23 #277
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_132741762
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:47 schreef Vonkenboer het volgende:
;), we zijn al bijna acht jaar samen; een mooie gelegenheid om eens samen te gaan wonen.
Dus we gaan er dit jaar ook echt wel in; al wordt het misschien pas 10 dagen voor kerst ofzo :+
*noteert in agenda 15 december housewarming party vonkenboer :D *
  Moderator woensdag 30 oktober 2013 @ 22:09:51 #278
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_132742587
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:27 schreef Troel het volgende:
Maar even serieus, ziet er weer goed uit Vonkenboer!
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:04 schreef gateway het volgende:

[..]

Inderdaad!
We zijn momenteel erg druk met schilderen; het plafond in de gang bij de achterdeur is nu een keer of twee gesausd. De gang kast staat nu in de grondverf, en de deuren van de badkamer en de wc zijn voor de eerste keer in de "echte" verflaag gezet.

Maar die moeten nog wel een keer of vier, vijf per kant voordat ze helemaal af zijn :P
En verder zijn we vanavond tussen al het schilderen door maar eens begonnen aan het maken van de deuren voor de gangkast.

Daar gaat ook best nog wel een hoop werk in zitten... -O-

quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:54 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

*noteert in agenda 15 december housewarming party vonkenboer :D *
We houden hoop ;), in een week of vijf/zes kan er nog een hoop werk verzet worden :+
  Moderator woensdag 30 oktober 2013 @ 22:15:52 #279
92034 crew  Vonkenboer
pi_132742907
En verder heb ik bij een bevriende cv monteur even aangegeven dat mijn cv ketel naar twee jaar stof happen toch echt een keer toe is aan een schoonmaakbeurt en onderhoud.

Ik wil van het winter natuurlijk niet in de kou zitten :+
pi_132744051
Ja, ik ken het... grote plannen deze week. Ik wilde de avonden besteden aan klussen.

Tja, maandag laat thuis 21:00 klaar met boodschappen/koken... dinsdag laat met werken, file... 22:00 klaar. Woensdag 19:30 thuis, 21:00 klaar met koken en eten...

Schiet lekker op zo'n week.

Succes, laat ons nog wat foto's zien!
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 3 november 2013 @ 19:07:20 #281
92034 crew  Vonkenboer
pi_132862374
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:39 schreef Gieliovd het volgende:
Ja, ik ken het... grote plannen deze week. Ik wilde de avonden besteden aan klussen.

Tja, maandag laat thuis 21:00 klaar met boodschappen/koken... dinsdag laat met werken, file... 22:00 klaar. Woensdag 19:30 thuis, 21:00 klaar met koken en eten...

Schiet lekker op zo'n week.

Succes, laat ons nog wat foto's zien!
Wij hadden zaterdag ook heel andere plannen; zo was er het plan om te gaan behangen in de gang en de entree beneden; maar daar is het niet van gekomen.

Sterker nog wij zijn de gehele zaterdagmiddag opzoek geweest naar een paar scharnieren voor de eigen gemaakte deuren van de kastenwand -O- maar we hebben ze gevonden !

Wel heb ik de geleverde gordijnen in de slaapkamers opgehangen, (al hangen ze nog niet helemaal mooi in de plooi, maar dat doen we van de week wel) en her en der wat opgeruimd *O*
  Moderator zondag 3 november 2013 @ 19:39:58 #282
92034 crew  Vonkenboer
pi_132863523
Van de week is paps druk bezig geweest met het maken van deuren voor de kastenwand in de gang, de bedoeling was om met mdf platen van 12 en 8 mm dikte iets te maken wat lijkt op de paneeldeuren die in het huis zitten. En ik denk dat hij daar erg goed in geslaagd is !

Zo ziet het er nu uit als je vanuit de badkamer op de kastenwand kijkt; de scharnieren worden morgen op de deuren gemonteerd.

Met een frees heeft hij daar hetzelfde profiel wat op de paneeldeuren zit aangebracht en de deuren worden straks ook geschilderd in dezelfde kleurstelling als de paneeldeuren.

Ook hebben we enkele metalen deurknopjes met een doorsnede van 3,5 cm voor de kastdeuren gekocht. Ouderwetse bakelieten meubelknopjes zijn bijna niet voor redelijke prijzen te vinden, dus we doen het met deze exemplaren. Die eigenlijk ook best goed bij de rest van het deurbeslag passen.

Van de week is er verder eigenlijk niet zo heel veel "zichtbaar" werk verzet, er is een hoop geschuurd, geschilderd, gegrondverfd, opgeruimd. Het enige bijzonder dat ik dan nog te melden heb is dat het glas voor de voordeur is geleverd, en de bestelde verduisterende gordijnen voor de slaapkamers zijn opgehangen !

Al hangen ze nog niet helemaal mooi in de plooi; maar dat regelen we van de week nog wel even :9

Deze gordijnen hangen op de ene slaapkamer..

En deze gordijnen hangen dan in onze slaapkamer..

En samen met de rolgordijnen die daar hangen kunnen we het zelfs overdag pikdonker maken in onze slaapkamer _O-

Achteraf misschien teveel van het goede maar ach..
Wakker worden van de eerste zonnestralen doen we in ieder geval nooit _O-
pi_132863773
Sjonge...Vonkenboer...nu het nog kan!
Maak die gordijnrails breder !!!

De gordijnen hangen deels voor de ramen, onpraktisch en lelijk in mijn ogen.
De lappen horen links en rechts óp de muren te hangen.
Afgezien van de lengte -O-

En dat voor een mod van K & W :X
  Moderator zondag 3 november 2013 @ 19:49:31 #284
92034 crew  Vonkenboer
pi_132863942
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 19:45 schreef AnneX het volgende:
Sjonge...Vonkenboer...nu het nog kan!
Maak die gordijnrails breder !!!

De gordijnen hangen deels voor de ramen, onpraktisch en lelijk in mijn ogen.
De lappen horen links en rechts óp de muren te hangen.
Afgezien van de lengte -O-

En dat voor een mod van K & W :X
Mwah, ik ga niet weer voor honderd(en) euro aan gordijnrails besteden en volgens de meetinstructie van de schilder moet dit de juiste lengte rail zijn.

Ik moet er bij zeggen dat ze nu nog echt als een zak voor de ramen hangen

En wat is er mis met de lengte ? Ze zijn gewoon tot net iets voorbij de vensterbank :{
pi_132864843
Tja...het is een stokpaardje van mij.
En het was een té snelle en niet erg aardige reactie.
Excuses.

In mijn ogen horen gordijnen lang, breed, en veel plooien en theatraal te hangen.
Soms kan dat niet. OK.

Affijn, ik had plaatjes om te laten zien wat ik bedoelde.
Lukt niet.

Je hebt nog een herkansing in de woonkamer. w/
  zondag 3 november 2013 @ 20:18:59 #286
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_132865052
Je gaat toch geen gordijnen tot aan de vloer voor ramen hangen die een meter boven de grond ophouden 8)7 . Zeker niet boven, ziet er alleen maar raar uit...
Qua breedte, tja, het is niet heel breed, maar ze hangen ook een beetje vreemd. Dat zal voornamelijk een kwestie van uitzakken zijn, en dat doen ze vanzelf.
pi_132865228
De foto emmer werkt weer *O*

"Dramatisch en theatraal" , het is zo een toevoeging aan / van een vierde wand.
Net als behang.

Ook die korte stukjes gordijn kunnen in ieder geval náast de ramen óp de muur!?

Bij kennissen - een 3 meter breed raam / 60 cm hoog - hangen
die afgrijselijke lamellen in het kozijn plus gordijntjes. :X
  zondag 3 november 2013 @ 20:25:15 #288
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_132865371
Die ramen eindigen veel lager bij de grond en zijn zelf hoger. In dat geval snap ik dat je voor de gehele hoogte gaat. Maar ihgv. vonk zou dat (imho) er alleen maar raar uit zien.
pi_132865462
Niet als die lappen dicht zijn...dan werkt het decoratief net als behang w/
pi_132868783
Goed werk weer Vonk en co.!

Die gordijnen ziet er niet uit, dat is echt weer zoiets dat ik zou meemaken en waarvan ik in de put zou raken... die plooien haha.

Komt vast goed bij jullie :)

[ Bericht 83% gewijzigd door Gieliovd op 03-11-2013 21:29:19 ]
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles zondag 3 november 2013 @ 21:24:16 #291
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_132868968
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 20:22 schreef AnneX het volgende:

Net als behang.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

lekker onpraktisch. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_132869124
dweilen met je gordijnen.

in de woonkamer snap ik nog de gordijnen tot vlak boven de grond. maar bij de slaapkamers en zeker bij zo'n klein raampje niet.
pi_132880599
Mooie kleur gordijnen. Ze hangen nu alleen nog als hobbezakken ja :P Even de strijkbout er overheen!

Even over die "te korte gordijnen"... In mijn ogen moeten gordijnen of net boven de grond hangen (maar dan wel bij hoge ramen) of net onder de vensterbank (bij gewone ramen). Gordijnen op de grond zou ik nooit nemen.

En gordijnen moeten zwaar vallen.... Daarom had ik graag zelf velours gehad, maar ik durfde dat niet aan op de met gipsplaat afgewerkte muur...
  maandag 4 november 2013 @ 15:45:40 #294
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_132891192
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 08:22 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Mooie kleur gordijnen. Ze hangen nu alleen nog als hobbezakken ja :P Even de strijkbout er overheen!
Ik denk dat ze vanzelf nog wel aardig uit zullen zakken als ze een tijdje hangen.

Met die strijkbout moet je bij bepaalde stoffen juist mee oppassen, vooral als er linnen in de stof verwerkt zit - dan loop je het risico dat de stof heel lelijk gaat glimmen. :)

quote:
Even over die "te korte gordijnen"... In mijn ogen moeten gordijnen of net boven de grond hangen (maar dan wel bij hoge ramen) of net onder de vensterbank (bij gewone ramen). Gordijnen op de grond zou ik nooit nemen.
Mee eens, een garantie voor stofnesten. Weer zo'n modetrend die er leuk uitziet op plaatjes, maar in de praktijk natuurlijk volstrekt onhandig is.

't Ziet er weer mooi uit, Vonk! :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 november 2013 @ 16:07:21 #295
147316 crew  DJMO
#trut
pi_132892033
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 08:22 schreef Sweetpea8472 het volgende:

wassen, nat ophangen en probleem is verholpen :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_132892882
Praktisch..linnen strijk je toch op lage temp. met een (schone) theedoek
ertussen O-)
Of wat djmo zegt.
Alleen met nieuwe stof ben je dan ook de prêt kwijt -O-
  Moderator maandag 4 november 2013 @ 21:11:16 #297
92034 crew  Vonkenboer
pi_132905027
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 20:22 schreef AnneX het volgende:

Net als behang.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nou, ik kan je vast verzekeren dat ze in de woonkamer niet op die manier komen te hangen.
Wat moet ik in vredesnaam met gordijnen tot op de vloer, dat werkt misschien in woonbladen en programma's maar dat is toch gewoon mega onpraktisch ?

quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:22 schreef Gieliovd het volgende:
Goed werk weer Vonk en co.!

Die gordijnen ziet er niet uit, dat is echt weer zoiets dat ik zou meemaken en waarvan ik in de put zou raken... die plooien haha.

Komt vast goed bij jullie :)
Mwah, we hebben de gebruiksaanwijzing die er bijgeleverd was ook nog niet opgevolgd.
Daar staat in ieder geval in hoe op welke manier we de plooien weer in de gordijnen krijgen.

quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik denk dat ze vanzelf nog wel aardig uit zullen zakken als ze een tijdje hangen.

Met die strijkbout moet je bij bepaalde stoffen juist mee oppassen, vooral als er linnen in de stof verwerkt zit - dan loop je het risico dat de stof heel lelijk gaat glimmen. :)

[..]

Mee eens, een garantie voor stofnesten. Weer zo'n modetrend die er leuk uitziet op plaatjes, maar in de praktijk natuurlijk volstrekt onhandig is.

't Ziet er weer mooi uit, Vonk! :)
In de woonkamer komen ze straks ook niet tot op de grond; daar komen ze ook "maar" tot onder de vensterbank.

Bedankt voor het compliment ! ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 16:07 schreef DJMO het volgende:

[..]

wassen, nat ophangen en probleem is verholpen :)
We willen het eerst nog op een andere manier proberen; maar anders zou dat ook nog een optie kunnen zijn. Leuk dat ook jij mijn topic nog steeds volgt ! ^O^
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 november 2013 @ 21:13:27 #298
147316 crew  DJMO
#trut
pi_132905150
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:11 schreef Vonkenboer het volgende:

We willen het eerst nog op een andere manier proberen; maar anders zou dat ook nog een optie kunnen zijn. Leuk dat ook jij mijn topic nog steeds volgt ! ^O^
ik heb je vanaf dag één gevolgd, sterker nog, ik heb je gevolgd nog voor je het topic opende :P denk je dat ik dan zomaar stop met volgen?? :D
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_132915642
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Wij hadden dat probleem zelf niet... Aangezien ik een kleur wilde (rood en dan niet bordeaux, maar echt bloed rood, een beetje de kleur die je ook in theaters e.d. ziet) die nergens te krijgen was behalve bij een echte stoffeerder, is alles bij ons alles eerst perfect afgemeten (huis is niet helemaal recht, zit een cm 5 verschil tussen het meest linkse en meest rechtse gordijn), daarna zijn de gordijnen afgemeten en uiteindelijk ook helemaal afgehangen door professionals...

Edit: nu weet ik waar die ene foto me aan doet denken! Een poppenhuis, daar zitten de gordijnen ook nooit perfect in de vouw :D

Maar back on topic!

Waar ben je nu mee bezig, Vonk? Ik vond het lastig worden om door te klussen nadat de eerste echte leefruimtes af begonnen te komen (bij ons was dat de woonkamer). Ik wilde gaan genieten van die mooie ruimte!
  dinsdag 5 november 2013 @ 08:28:14 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_132915895
Je moet iig de plooien aan de bovenkant even mooi naar voren trekken Vonk, dan oogt het al veel minder rommelig. Verder zakken ze vast nog wel wat meer in model. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')