quote:Op zondag 28 juli 2013 09:21 schreef Dven het volgende:
35 graden vandaag. Zomer hier lijkt toch nog een warme periode te gaan krijgen
Die 36 graden is ook weer niet nodigquote:Op zondag 28 juli 2013 10:24 schreef Lemans24 het volgende:
Vier dagen 'normale' temperaturen en regenachtig, daarna extreem warm? Ik zie 36 graden staan voor het oosten op vrijdag.
quote:Op zondag 28 juli 2013 10:23 schreef BlackRhino het volgende:
[..]Waar..?
19 graden hier, lekker koel.
Ja Den Haag ook, beetje jammer...quote:Op zondag 28 juli 2013 10:43 schreef Fred0w het volgende:
Hier in Zeeland viel het wel mee, een onweer dat we wel vaker meemaken.
Wat doet die windkracht 0 daar rechts? Kapot weerstation ofzo?quote:Op zondag 28 juli 2013 10:41 schreef Dagoduck het volgende:
Hier in Den Helder staat een goed windje, het is totaal niet benauwd en de zon schijnt af en toe door de wolken heen!
[ afbeelding ]
Windstil in het bosquote:Op zondag 28 juli 2013 10:50 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Wat doet die windkracht 0 daar rechts? Kapot weerstation ofzo?
jup..quote:Op zondag 28 juli 2013 10:41 schreef Dagoduck het volgende:
Hier in Den Helder staat een goed windje, het is totaal niet benauwd en de zon schijnt af en toe door de wolken heen!
[ afbeelding ]
Ben benieuwd wat daar dan voor nieuws vandaan komt. Tuurlijk is achteraf lullen makkelijk, maar in de tijd dat ik nu hier zit, dit forum bestaat en de geringe hoeveelheden waarmee LVL3's door estofex worden afgegeven had je mogen denken dat er veel meer ellende en schade te verwachten was. Maar goed, misschien was het het inderdaad net niet, was het net dat kleine beetje trigger dat er niet was waardoor de tornado's niet ontstonden etc etc, die kennis heb ik dan niet.quote:Op zondag 28 juli 2013 07:27 schreef kepler het volgende:
[..]
Daar is Frankrijk het niet mee eens denk ik
Dit was voor gisteren/vannacht.quote:Op zondag 28 juli 2013 12:04 schreef GekkePoes het volgende:
Is dit nu een voorbeeldplaatje? of komt er echt wat onweer aan.
[ afbeelding ]
twitter:weermanreinier twitterde op zondag 28-07-2013 om 11:54:18In Duitsland is gisteren een onvervalste supercell actief geweest. Die dropte o.a. dit soort hagel 'bommen'. http://t.co/5af2gVDDL0 reageer retweet
Hier en daar wat tenten omgewaaid geloof ik. Maar een level 3 garandeert geen extreem weer, alleen een relatief hoge kans (en zelfs die is maar 15%)quote:Op zondag 28 juli 2013 11:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat daar dan voor nieuws vandaan komt. Tuurlijk is achteraf lullen makkelijk, maar in de tijd dat ik nu hier zit, dit forum bestaat en de geringe hoeveelheden waarmee LVL3's door estofex worden afgegeven had je mogen denken dat er veel meer ellende en schade te verwachten was. Maar goed, misschien was het het inderdaad net niet, was het net dat kleine beetje trigger dat er niet was waardoor de tornado's niet ontstonden etc etc, die kennis heb ik dan niet.
Hier is het vaak niet anders dat we enorme onstabiliteit zien, hoge Capes, prima LI's en vervolgens ontbreekt het laatste ingrediënt en gebeurd er vrij weinig.
Jezus die hagelsteenquote:Op zondag 28 juli 2013 12:28 schreef Sj0rSz het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op zondag 28-07-2013 om 11:54:18In Duitsland is gisteren een onvervalste supercell actief geweest. Die dropte o.a. dit soort hagel 'bommen'. http://t.co/5af2gVDDL0 reageer retweet
Holy fuck, die wil je niet op je hoofd en je auto hebben.quote:Op zondag 28 juli 2013 12:28 schreef Sj0rSz het volgende:
Nee inderdaad zegquote:Op zondag 28 juli 2013 12:33 schreef practics het volgende:
[..]
Fixed. Die wil je niet eens op je dak hebben
Denk ook niet dat er veel van je dakpannen overblijft. Daarbij met plat dak is het ook nog grof risico.quote:Op zondag 28 juli 2013 12:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Holy fuck, die wil je niet op je hoofd en je auto hebben.
dat soort dingen doen me altijd weer hieraan denkenquote:
Zoiets wil je echt niet meemaken, maar stiekem eigenlijk ook wel.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:18 schreef marcel-o het volgende:
[..]
dat soort dingen doen me altijd weer hieraan denken![]()
Daar had ik ook last van.quote:Op zondag 28 juli 2013 10:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Wow.. het onweer gisteren was zo heftig dat de electromagnetische velden invloed hadden op mijn filmpjeje ziet het beeld storen bij elke flits. Intens
Luister en kijk zelf maarheb hem zelf even kort ingeknipt, duurde lang..
Idd. Gelukkig geen slachtoffers.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:25 schreef Drassss het volgende:
http://nos.nl/video/53414(...)enden-ongedeerd.html
Even Apeldoorn bellen
Volgens het KNMI blijft het vandaag overal droog.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:31 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wordt er vandaag nog regen verwacht omgeving Den Haag? Eind van de middag toch?
Overal droogquote:Op zondag 28 juli 2013 13:58 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Volgens het KNMI blijft het vandaag overal droog.
Droog, geregeld zon en minder warm.
Er zijn wolkenvelden, maar plaatselijk ook perioden met zon. Het blijft droog. Bij een zwakke tot matige en aan de kust vrij krachtige tot krachtige zuidwestenwind, voelt het een stuk koeler aan. De maximumtemperatuur ligt rond 22 graden
Eilanden Middellandse Zee en de westelijke Balkan pakken ook vaak mooie stormen en buien.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:04 schreef Ronzz het volgende:
Wat moet het heerlijk zijn om in de buurt van Lyon te wonen. Valt me op dat daar extreem vaak zware buien langstrekken die net ontstaan zijn..
(Goedemiddag trouwens)
In Kroatië ook echt geweld meegemaakt ja, daar verbleekte dit van vannacht echt wel bij.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Eilanden Middellandse Zee en de westelijke Balkan pakken ook vaak mooie stormen en buien.
quote:Duits warmterecord van 40,2 graden sneuvelt mogelijk
Duitsland houdt zondag de thermometer goed in de gaten. De kans bestaat namelijk dat in het land, dat nog steeds gebukt gaat onder een hittegolf, zondag het warmterecord er aan gaat. De warmte is in het hele land het gesprek van de dag, meldden media in Duitsland.
Het officiële warmterecord is 40,2 graden Celsius en is sinds dat het wordt bijgehouden twee keer gemeten: in 1983 en 2003.
Weervoorspellers melden dat het zondag in grote delen van het land moeiteloos 35 graden wordt, maar sluiten niet uit de het kwik tot boven de 40 stijgt. Daarna volgt zondag aan het eind van de dag, net als zaterdag in Nederland, zwaar weer met veel regen, wind en onweer.
Bron: Volkskrant
Moet zeggen dat het hier ook weer opwarmt. Wat benauwder word. maar zal wel niks worden.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:12 schreef ACT-F het volgende:
Bij onze oosterburen is het wel feest. Hoewel er nauwelijks ontladingen zijn.
En gisteren was het ook al meer druppelen dan plassenquote:Op zondag 28 juli 2013 15:29 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag pissen we overal naast
Alleen die bui van vannacht heeft hier al meer dan 12mm neer gepiestquote:Op zondag 28 juli 2013 15:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En gisteren was het ook al meer druppelen dan plassen.
Zo, dat is best veelquote:Op zondag 28 juli 2013 15:34 schreef practics het volgende:
[..]
Alleen die bui van vannacht heeft hier al meer dan 9mm neer gepiest
zie edit het was nog meer tussen 12 en 14mm mijn eigen regenmeter moet ik nog uitlezen.quote:
Dat is het betere werk.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:37 schreef aloa het volgende:
Als dit uitkomt, wordt het vrijdag 37+![]()
[ afbeelding ]
Bring it on, heb ik wel een dagje vrij voor overquote:Op zondag 28 juli 2013 15:37 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
in het zuiden van Limburg helemaal nietquote:Op zondag 28 juli 2013 15:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vind het ondanks de wind nog best benauwd.
Aan zee was het lekkerder vanmorgen.
Nee, daar zal het wel puffen zijn.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:18 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
in het zuiden van Limburg helemaal niet
Juist.quote:
Serieus? Lekker zeg !quote:Op zondag 28 juli 2013 16:32 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ik bedoel dat her hier niet benauwd is
Soms is het zelfs een beetje fris
Verwachting voor Venloquote:Op zondag 28 juli 2013 15:37 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Dit komt dan rechtstreeks uit Spanje. Mooie kaarten.quote:Op zondag 28 juli 2013 17:10 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Verwachting voor Venlo
Donderdag 31... hitte index 32![]()
Vrijdag 35... hitte index 39![]()
Zaterdag 33... hitte index 43
http://www.weerplaza.nl/nederland/venlo/19559
Maar afwachten....
Pff... 'k wil ook een keer kunnen slapen.quote:Op zondag 28 juli 2013 17:10 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Verwachting voor Venlo
Donderdag 31... hitte index 32![]()
Vrijdag 35... hitte index 39![]()
Zaterdag 33... hitte index 43
http://www.weerplaza.nl/nederland/venlo/19559
Maar afwachten....
en gewoon naar buiten kunnenquote:Op zondag 28 juli 2013 17:23 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Pff... 'k wil ook een keer kunnen slapen.(in Eindhoven is net zo erg)
quote:
Dan ben ik lekker op vakantie met comfortabele 36 graden, en niet zo benauwd als we dat in Nederland kennen. Dus ik zeg laat maar komen die handelquote:Op zondag 28 juli 2013 17:23 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Pff... 'k wil ook een keer kunnen slapen.(in Eindhoven is net zo erg)
Haha vannacht op het hoogtepunt was hier de bliksemfrequentie realtime nog hoger dan in dit filmpjequote:
Yep das op mijn filmpje wel duidelijk,ook is het een speciaal onweertje omdat er maar één donderslag te horen is.quote:Op zondag 28 juli 2013 17:55 schreef -0- het volgende:
[..]
Haha vannacht op het hoogtepunt was hier de bliksemfrequentie realtime nog hoger dan in dit filmpje
Ik vond het juist een vreemd stil onweer.quote:Op zondag 28 juli 2013 18:01 schreef Kernenergie het volgende:
Yep das op mijn filmpje wel duidelijk,ook is het een speciaal onweertje omdat er maar één donderslag te horen is.
Wel eentje die ruim een half uur doorgaat,maar ik werd wakker van de hevige regen dus heb de eerste helft gemis
Die donder kwam van heel hoog.quote:Op zondag 28 juli 2013 18:03 schreef -0- het volgende:
[..]
Ik vond het juist een vreemd stil onweer.
Eerst rommelde het wel wat in de verte maar zag je nog nauwelijks flitsen daarna een paar felle CG's met flinke klappen maar tijdens het ergste stroboscoop onweer was er nauwelijks donder te horen.
Inderdaad, er zijn ook relatief weinig inslagen geweest gezien het aantal ontladingen, veel van de ontaldingen waren op grote hoogte.quote:Op zondag 28 juli 2013 18:07 schreef Kernenergie het volgende:
[..]
Die donder kwam van heel hoog.
Er waren maar weinig lage en naar grond ontladingen,daardoor klonk het allemaal wat minder luid.
Maar juist die demping in de wolken in combinatie met de gigantische hoeveelheid ontladingen maakte er een uniek licht en geluid spektakel van.
Heftig man.quote:Op zondag 28 juli 2013 18:05 schreef Infection het volgende:
Ik begin morgen aan een vakantiebaan voor een maand en uitgerekend deze week wordt er nog een hittegolf verwacht...
Hier was het niet veel omdat het allemaal ten westen van de maas zat.quote:Op zondag 28 juli 2013 17:55 schreef -0- het volgende:
[..]
Haha vannacht op het hoogtepunt was hier de bliksemfrequentie realtime nog hoger dan in dit filmpje
Bij ons toch niet. Er zijn veel inslagen geweest en harde knallen, op veel plaatsen in het dorp ook inslagen.quote:Op zondag 28 juli 2013 18:07 schreef Kernenergie het volgende:
[..]
Die donder kwam van heel hoog.
Er waren maar weinig lage en naar grond ontladingen,daardoor klonk het allemaal wat minder luid.
Maar juist die demping in de wolken in combinatie met de gigantische hoeveelheid ontladingen maakte er een uniek licht en geluid spektakel van.
Die zullen de grond ook nooit halen...quote:Op zondag 28 juli 2013 18:37 schreef Yvesss het volgende:
Nog eentje van gisteren. Ook deze haalt de grond niet.
[ afbeelding ]
Wat is het?quote:Op zondag 28 juli 2013 20:39 schreef capuchon_jongen het volgende:
Kleintje gefotografeerd :
[ afbeelding ]
kutkwaliteit kweet het
een meneer die zich buigtquote:
Kontneukende bliksem! Dat is wat het is! Op zijn engels natuurlijk hequote:Op zondag 28 juli 2013 20:46 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
een meneer die zich buigt
[ afbeelding ]
Hee, een level 2 hierzo.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:29 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag pissen we overal naast
Nee. Oostenrijk kwam wel op 39.2quote:
Gelukkig was het op een zondag.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:24 schreef GekkePoes het volgende:
39,2 is ook niet echt een temperatuur om dan even lekker 8 uur lang aan het werk te gaan
Ja de meeste mensen zijn vrij op zondag. Ik heb altijd gewerkt in de weekenden (soms niet zo prettig om met die temperaturen boven de pannen te staan, scheelt 10 gradenquote:
Nu net ?quote:Op zondag 28 juli 2013 22:29 schreef INViCTuS het volgende:
Hagelstenen van 10cm doornsnee gevallen in Duitsland!
[ afbeelding ]
Die inflow-tail! Waarschijnlijk die supercel waar men het over had.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:29 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of op je hoofd...quote:Op zondag 28 juli 2013 22:33 schreef GekkePoes het volgende:
Die wil je echt niet op je dak hebben....
Of in je glas frisdrank... die je net besteld hebt op het terrasjequote:
het is bevroren condens ..quote:Op zondag 28 juli 2013 23:05 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Of in je glas frisdrank... die je net besteld hebt op het terrasje
Als ze echt 10cm. doorsnee waren passen ze niet eens in je glasquote:Op zondag 28 juli 2013 23:05 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Of in je glas frisdrank... die je net besteld hebt op het terrasje
quote:Op zondag 28 juli 2013 23:23 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Als ze echt 10cm. doorsnee waren passen ze niet eens in je glas
Ik kom nog wel eens in Duitsland en meestal als je een bier besteld krijg je zo'n lange 0,5L pul tenzij je een liter bier besteld natuurlijkquote:
Ssst, verpest het nu niet voor ons allemaalquote:Op zondag 28 juli 2013 23:31 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik kom nog wel eens in Duitsland en meestal als je een bier besteld krijg je zo'n lange 0,5L pul tenzij je een liter bier besteld natuurlijk
Ik probeer gewoon iedereen aan de literpullen te krijgenquote:Op zondag 28 juli 2013 23:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Ssst, verpest het nu niet voor ons allemaal
Ja, in Polen ¤1,25 voor een halve liter. Dat is 4x zo goedkoop als hierquote:Op zondag 28 juli 2013 23:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Overigens zijn halve liter in zo goed als ieder land normaal. Behalve in Nederland en grotendeels Belgie dus
In Duitsland krijg je in Keulen ook maar 0.2 liter bier.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Overigens zijn halve liter in zo goed als ieder land normaal. Behalve in Nederland en grotendeels Belgie dus
Het is wel eindelijk weer een redelijke nacht om te slapen. Vorige nacht was de minimumtemperatuur hier 22 graden.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:34 schreef Dagoduck het volgende:
Maarehh, het is droog hier en donker. En totaal niet spannend qua weer.
Dan ook goed doen he... ein Maß bierquote:Op zondag 28 juli 2013 23:32 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik probeer gewoon iedereen aan de literpullen te krijgen
Hier 80 eurocent voor een halve literquote:Op zondag 28 juli 2013 23:32 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik probeer gewoon iedereen aan de literpullen te krijgen
[..]
Ja, in Polen ¤1,25 voor een halve liter. Dat is 4x zo goedkoop als hier
Onzin, in Zuid-Europa ook niet.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Nou, dan heb je toch Spanje en Frankrijk te pakken dan.quote:
Deze halve litertjes waren erg smakelijk in Schloss Danken (vakantie tijdje terug)quote:Op zondag 28 juli 2013 23:32 schreef Dven het volgende:
[..]
In Noorwegen, Denemarken, Zweden en Finland is een halve liter ook vrij duur. Dan blijft er weinig over.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Nou, dan heb je toch Spanje en Frankrijk te pakken dan.
Laat ik het anders stellen : Het westerse gedeelte van Europa.
Wereldwijd gezien een marginaal gebied natuurlijkquote:Op zondag 28 juli 2013 23:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
In Noorwegen, Denemarken, Zweden en Finland is een halve liter ook vrij duur. Dan blijft er weinig over.
Die bedoel ik idd. Vasteland west europa.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Nou, dan heb je toch Spanje en Frankrijk te pakken dan.
Laat ik het anders stellen : Het westerse gedeelte van Europa.
Ik kon het raam niet open zetten omdat het regende, het was 27 graden en ik heb prima geslapen. Mij hoor je niet klagen hoorquote:Op zondag 28 juli 2013 23:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is wel eindelijk weer een redelijke nacht om te slapen. Vorige nacht was de minimumtemperatuur hier 22 graden.
Ik hoorde vanochtend op het nieuws dat het in het gehele alpengebied flink lost gaat vandaag, succes er meequote:Op maandag 29 juli 2013 06:43 schreef Pino112 het volgende:
Hautes-Alps meldt regen en omweer, ik blaas het richting Nederland
Wat voor een weer app is dat?quote:
Beautiful Widgets (payed)quote:
Dat plaatjequote:Op zondag 28 juli 2013 23:38 schreef -CRASH- het volgende:
Het was sauwetter in Duitsland
[ afbeelding ]
Waar?quote:Op maandag 29 juli 2013 06:43 schreef Pino112 het volgende:
Hautes-Alps meldt regen en omweer, ik blaas het richting Nederland
Grappig, volgens Accuweather's eigen app wordt het 'maar' 33 graden.quote:Op maandag 29 juli 2013 08:58 schreef marcel-o het volgende:
Beautiful Widgets (payed)
haalt de gegevens van Accu-Weather (of google als je dat wilt)
Hij stond op weather underground ingesteld..quote:Op maandag 29 juli 2013 10:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Grappig, volgens Accuweather's eigen app wordt het 'maar' 33 graden.
Het komt hier in Groningen nu met bakken uit de hemelquote:Op maandag 29 juli 2013 12:44 schreef laiveneertiekje het volgende:
Zat net op buienradar te kijken dat zich boven Friesland/Groningen wat buitjes ontwikkelen..
Ondertussen zo'n 25km ten oosten van Groningenquote:Op maandag 29 juli 2013 13:15 schreef GekkePoes het volgende:
Boven Groningen stad is het nu aan het donderen. Het is even wachten op de verkoelende bies die zo door het huis trekt, alvorens de regenbui
En gewoon doorgaan...quote:Op maandag 29 juli 2013 14:01 schreef INViCTuS het volgende:
bliksem tijdens training Glasgow Rangers
da's mooi midden op zh geplaatstquote:Op maandag 29 juli 2013 16:35 schreef BlueNumber het volgende:
Ik ben benieuwd hoe hard het vrijdag los gaat
[ afbeelding ]
Zo zie je maar, per run verschillend. Net was heel Nederland rood.quote:
gisteravond ook alquote:Op maandag 29 juli 2013 18:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zo zie je maar, per run verschillend. Net was heel Nederland rood.
Ennn... de plannen zijn weer omgegooid.quote:Op maandag 29 juli 2013 09:55 schreef Resistor het volgende:
Jammer dat ik vrijdag vrij ben (en de rest van deze week, en volgende week), want voor mijn werk heb ik een auto met airconditioning, en de meeste plaatsen waar ik kom is het ook voorzien van airconditioning
En de werkbus is niet aanwezig, dus even in de auto zitten om af te koelen is er ook niet bij
Ach, hopelijk komt er nog een echt mooi onweer, _en_ ben ik thuis. Die shelfcloud van afgelopen zaterdag was niet zo mooi te zien van waar ik was.
wtf gaat er di-wo en do gebeuren?quote:
Estofexje alarm 3 was het wel zo te zienquote:Op maandag 29 juli 2013 19:59 schreef INViCTuS het volgende:
Zoals ik al eerder zei was er zwaar weer over de Alpen getrokken met tornado's in Italie en sneeuw op hoogte. Val d'Isere 7 graden vanmiddag..
Terras Glacier (Foto: Webcam Les 2 Alpes)
[ afbeelding ]
Alpe d'Huez (Foto: Alpe d'Huez )
[ afbeelding ]
Massiver Tornado-Ausbruch heute in der italienischen Lombardei - dort wurden mindestens 11 Tornados beobachtet, die teils massive Schäden verursacht haben.
Mit den Unwettern ging ein rasanter Temperatursturz einher, so wurden gestern in Bergamo noch 37 Grad gemessen, heute lag die Temperatur nach der Unwetterfront bei nur noch 19 Grad.
[ afbeelding ]
Momenteel in Tsjechie:
[ afbeelding ]
Sehr euch dieses Satellitenbild an - Tschechien ist nahezu komplett von einem einzigen riesigen Wolkenklops verschluckt worden, der heftigste Gewitter mit sich bringt. Allein in den letzten 90 Minuten wurden dort über 70.000 Blitze registriert! Je roter das Bild, desto höher die Wolke und desto intensiver die Gewitter!
Imageshack doet het niet op Fok. Beter gebruik je Imgur.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 08:05 schreef kezmaster9 het volgende:
Heerlen
29.07.2013
[ http://imageshack.us/a/img441/8176/g8fx.jpg (copy/paste deze link) ]
[ http://imageshack.us/a/img585/9852/b59i.jpg (copy/paste deze link) ]
quote:Op zondag 28 juli 2013 22:29 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gave foto, of ie nou echt is of niet.quote:Op maandag 29 juli 2013 13:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[ afbeelding ]
Ik twijfel of 'ie helemaal echt is, maar deze foto zou zaterdagochtend genomen zijn in Vlissingen.
Ja vertel eens want ik snap die grafiekjes nooit.quote:
Dat kost inderdaad wel een paar duiten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:13 schreef INViCTuS het volgende:
De schattingen van de schade door het noodweer in Duitsland afgelopen weekeinde zijn opgelopen naar meer dan 200 miljoen euro alleen al in de deelstaat Baden-Württemberg. Dit hebben verzekeraars woensdag bekendgemaakt. Het kan nog weken duren voordat het definitieve schadebedrag bekend is.
Vooral de grote hagelstenen hebben veel schade veroorzaakt. Meer dan 10.000 auto's zijn gehavend.
Premie zal volgend jaar voor hun wel weer flink omhoog gaanquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:13 schreef INViCTuS het volgende:
De schattingen van de schade door het noodweer in Duitsland afgelopen weekeinde zijn opgelopen naar meer dan 200 miljoen euro alleen al in de deelstaat Baden-Württemberg. Dit hebben verzekeraars woensdag bekendgemaakt. Het kan nog weken duren voordat het definitieve schadebedrag bekend is.
Vooral de grote hagelstenen hebben veel schade veroorzaakt. Meer dan 10.000 auto's zijn gehavend.
Mag ook wel eens..quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:53 schreef Felagund het volgende:
Mooie zomer tot nu toe, blijft nog wel even doorgaan zie ik, met volgende week dinsdag weer temperaturen richting 34 graden.
Laat hem de afwas doen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:16 schreef GekkePoes het volgende:
Ik klaag echt niet over de warmte hier op mijn zolderkamer, maar er was net een Hobbit die een ring naar binnen gooide.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:02 schreef kezmaster9 het volgende:
Gisteravond in Heerlen
(nieuwe linkjes)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:16 schreef GekkePoes het volgende:
Ik klaag echt niet over de warmte hier op mijn zolderkamer, maar er was net een Hobbit die een ring naar binnen gooide.
In de winter ga je er ook flink ten opzichte van mij op vooruitquote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:29 schreef Toto69 het volgende:
[ afbeelding ]
-------->
[ afbeelding ]
Ik ga er op vooruit!
quote:Zware vrachtwagens mogen in Bulgarije voorlopig niet meer doorgaande wegen op. Door de hitte is het asfalt aan het smelten. In Bulgarije is het circa 40 graden Celsius. De hitte zal nog tot het einde van de week duren.
De autoriteiten in de hoofdstad Sofia zijn begonnen met het uitdelen van gratis flessen water. Tientallen Bulgaren, vooral ouderen, zijn al in ziekenhuizen opgenomen wegens problemen met ademhalen en hartproblemen.
Ouderen wordt aangeraden zoveel mogelijk binnen te blijven en zonodig pas 's avonds, als het koeler wordt, het huis te verlaten.
Ondertussen zoeken Bulgaren zoveel mogelijk verkoeling in parken, bij het water en in de bergen.
's Winters is het juist koud in Bulgarije, toch?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:27 schreef Dven het volgende:
[..]
In de winter ga je er ook flink ten opzichte van mij op vooruit
Alweer? Maandje geleden ook al toch?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:29 schreef Toto69 het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/node/326856
Tornado Italië
Geen last van hier zo te zienquote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:51 schreef alors het volgende:
Dat regengebied wordt steeds groter en dichter.
Die bui heb ik in Brussel meegepikt, ging flink tekeer.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:02 schreef kezmaster9 het volgende:
Gisteravond in Heerlen
(nieuwe linkjes)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blauwe lucht, zon, windje, graad of 30.. Ja prima.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:06 schreef minthy het volgende:
Heerlijk even, dit weer![]()
Persoonlijk moet ik nog niet aan het weer vanaf donderdag denken
Geniet er maar lekker van daar, jong!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:12 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Blauwe lucht, zon, windje, graad of 30.. Ja prima.
Het blijft bij mij ook benauwd, wat ik ook probeer.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:19 schreef Van_Poppel het volgende:
Ondanks dat alle ramen wagenwijd open staan en het buiten 16 graden is, is het binnen nog steeds 23 graden.
Maar dat is toch heerlijk? Dan hoeft de verwarming niet aan (die staat hier altijd op 22 graden).quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:19 schreef Van_Poppel het volgende:
Ondanks dat alle ramen wagenwijd open staan en het buiten 16 graden is, is het binnen nog steeds 23 graden.
In de winter heb ik de verwarming op 20 graden staan en de radiator in de slaapkamer is dan praktisch altijd dichtgedraaid. Had gehoopt dat de temperatuur iets verder zou dalen en een "buffertje" voor donderdag en vrijdag te kunnen opbouwen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar dat is toch heerlijk? Dan hoeft de verwarming niet aan (die staat hier altijd op 22 graden).
Mijn stad is in de zomer heet en in de winter koud. Temperaturen in onderstaand kaartje komen eigenlijk vanuit een stadje hier in de omgeving. Door de ligging, is het hier in de stad een paar graden warmer in de zomer en in de winter juist een paar graden kouder. Extreem klimaat dusquote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:28 schreef Toto69 het volgende:
[..]
's Winters is het juist koud in Bulgarije, toch?
Haha nogal een verschil met Portugal jaquote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Mijn stad is in de zomer heet en in de winter koud. Temperaturen in onderstaand kaartje komen eigenlijk vanuit een stadje hier in de omgeving. Door de ligging, is het hier in de stad een paar graden warmer in de zomer en in de winter juist een paar graden kouder. Extreem klimaat dus![]()
[ afbeelding ]
God wat had ik graag een winter zoals daar in Portugal !
Ook hier scheelt het enorm hoor. De winter voordat ik hier kwam, was het in januari/februari overdag gemiddeld een graad of -10. Terwijl ik afgelopen januari of februari redelijk vaak rond de 15 graden zat. Het is hier in de winter of zeer koud, of betrekkelijk warm. Wind uit het noorden of oosten? IJskoude. Wind uit het westen of zuiden? Warm. Enige waar ik altijd vanuit mag gaan is dat het in de lente tot en met de herfst altijd goed weer isquote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:21 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Haha nogal een verschil met Portugal jaIk emigreer 3 september dus dat zal mij benieuwen
Nice klimaat dusquote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Ook hier scheelt het enorm hoor. De winter voordat ik hier kwam, was het in januari/februari overdag gemiddeld een graad of -10. Terwijl ik afgelopen januari of februari redelijk vaak rond de 15 graden zat. Het is hier in de winter of zeer koud, of betrekkelijk warm. Wind uit het noorden of oosten? IJskoude. Wind uit het westen of zuiden? Warm. Enige waar ik altijd vanuit mag gaan is dat het in de lente tot en met de herfst altijd goed weer is
Overigens ook een tijdje nagedacht over een job in Lissabon. Uiteindelijk niet gedaanMaar wie weet wat de toekomst brengt
De winter duurt me altijd net even iets te lang. Zeker de snelle overgang van zeer zomerse temperaturen naar zeer lage temperaturen bevalt me slecht. Daarentegen vind ik het wel fantastisch dat het hier af en toe absoluut winters is met een grove hoeveelheid sneeuwquote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:22 schreef Snowsquall het volgende:
En ik zou ach-ter-el-kaar tekenen voor zo'n klimaat in NL DvenJij hebt echt het beste klimaat!!
Het is leuk maar ik zou alles behalve nee zeggen tegen standaard zo'n 15 graden midden in de winter!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:28 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Nice klimaat dus
Nja ik had gesolliciteerd en ze vonden me een geweldige kandidaat dus ik kreeg de job
Inderdaadquote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is leuk maar ik zou alles behalve nee zeggen tegen standaard zo'n 15 graden midden in de winter!
Daarom is mijn volgende stop over de globe hoogstwaarschijnlijk Zuid-Afrikaquote:
Nicequote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Daarom is mijn volgende stop over de globe hoogstwaarschijnlijk Zuid-AfrikaAl schrap ik de kans op zuidoost Azie ook niet
Maar liefst Zuid-Afrika. En dan Nelspruit
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:32 schreef Toto69 het volgende:
[..]
NiceZuid-Afrika had ik ook op kunnen solliciteren maar Portugal trok mij meer, ik ben ook pas 18 dus...
Zooo die temps! Heerlijk!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:34 schreef Dven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
18 jaar dus genoeg te doen nogToen ik 16 was heb ik een half jaar in Lapland gewoond in de winter. Dat is weer andere koek
Nog een speciale keuze achter Portugal of letterlijk gewoon de kans die er was?
Noord-Ierland heb ik ook een kans gehadquote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:35 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Zooo die temps! Heerlijk!
Ik had keuze tussen Noord-Ierland en Portugal dus ik koos Portugal. Maar in de toekomst kan ik nog naar Noord-Ierland ook!
Het klimaat weerhield mij ook een beetje ja! Maar goed, wie weet ooit, ik zie wel.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Noord-Ierland heb ik ook een kans gehadTot ik de temperaturen zag. Toen was het direct klaar
Saaiste klimaat ooit!
Zou overigens graag nog eens in een gebied wonen waar orkanen voorkomen. Echt een weerkundig fenomeen wat ik graag nog eens zou ontmoeten
Oklahoma/Kansas is dan 'the place to be'quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Noord-Ierland heb ik ook een kans gehadTot ik de temperaturen zag. Toen was het direct klaar
Saaiste klimaat ooit!
Zou overigens graag nog eens in een gebied wonen waar orkanen voorkomen. Echt een weerkundig fenomeen wat ik graag nog eens zou ontmoeten
Niet? Juist van die fenomenen die ik zo graag van dichtbij zou meemaken. Zoveel kracht in de elementen.. Weet nog goed dat ik hier vorig jaar een aardbeving had. Zo miniem aangezien het episch centrum op 250 KM lag maar tochquote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:39 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Het klimaat weerhield mij ook een beetje ja! Maar goed, wie weet ooit, ik zie wel.
Tornado's / orkanen meemaken heb ik liever niet al te dichtbij...
De schade en verwoesting zorgt ervoor dat ik zulke dingen echt niet mee wil maken nee.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet? Juist van die fenomenen die ik zo graag van dichtbij zou meemaken. Zoveel kracht in de elementen.. Weet nog goed dat ik hier vorig jaar een aardbeving had. Zo miniem aangezien het episch centrum op 250 KM lag maar toch
Overigens moet het allemaal ook niet te zwaar zijn. Zo ongeveer de zwaarste aardbevingen komen hier in de buurt voor (net als in Lissabon trouwens) en dat heb ik dan weer liever niet. Algehele verwoesting is iets te.. Ruig
Zeker! Mocht ik nooit in de VS wonen dan sowieso eens een stormseizoen belevenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:39 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Oklahoma/Kansas is dan 'the place to be'
Iets waarvan ik hoop dat het niet voorkomt. Maar wanneer het wel zo is, zou ik er graag dichtbij zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:41 schreef Toto69 het volgende:
[..]
De schade en verwoesting zorgt ervoor dat ik zulke dingen echt niet mee wil maken nee.
Italië heeft gisteren geloof ik een tornado gehad.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Iets waarvan ik hoop dat het niet voorkomt. Maar wanneer het wel zo is, zou ik er graag dichtbij zijn.
Heb je niet voor het zeggen, zeker niet als je internationaal woont/werkt. Gelukkig heb ik relatief kleine tornado's en aardbevingen meegemaakt. Grotere rampen zijn mij gelukkig bespaard gebleven.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:41 schreef Toto69 het volgende:
[..]
De schade en verwoesting zorgt ervoor dat ik zulke dingen echt niet mee wil maken nee.
True, waar woon jij dan?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:46 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Heb je niet voor het zeggen, zeker niet als je internationaal woont/werkt. Gelukkig heb ik relatief kleine tornado's en aardbevingen meegemaakt. Grotere rampen zijn mij gelukkig bespaard gebleven.
Correct gisteren bij Milaan http://www.washingtonpost(...)-strike-italy-video/quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:45 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Italië heeft gisteren geloof ik een tornado gehad.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet? Juist van die fenomenen die ik zo graag van dichtbij zou meemaken. Zoveel kracht in de elementen.. Weet nog goed dat ik hier vorig jaar een aardbeving had. Zo miniem aangezien het episch centrum op 250 KM lag maar toch
Overigens moet het allemaal ook niet te zwaar zijn. Zo ongeveer de zwaarste aardbevingen komen hier in de buurt voor (net als in Lissabon trouwens) en dat heb ik dan weer liever niet. Algehele verwoesting is iets te.. Ruig
Nu weer in Nederland, maar heb in de VS gewoont, en in Italië, Griekenland, Slovakije, Hongarije, Polen, Maleisië en nog wat landen gewerkt.quote:
Zo, das een lijstje ja. Vooral VS en Maleisië zijn wel gebieden voor natuurrampen...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:48 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Nu weer in Nederland, maar heb in de VS gewoont, en in Italië, Griekenland, Slovakije, Hongarije, Polen, Maleisië en nog wat landen gewerkt.
quote:
Idemquote:
Italië en Griekenland ook wel hoor. Bosbranden/modderoverstromingen/aardbevingen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:48 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Zo, das een lijstje ja. Vooral VS en Maleisië zijn wel gebieden voor natuurrampen...
Ik had het wel gezien, maar dacht dat je episch was over het epicentrumquote:
Wat dat betreft is het een prachtige versprekingquote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik had het wel gezien, maar dacht dat je episch was over het epicentrum
LOL heb er net een topic over gemaaktquote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:46 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Correct gisteren bij Milaan http://www.washingtonpost(...)-strike-italy-video/
Ja, de Europese tornado's vallen mij meestal ook wel op hoorquote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
LOL heb er net een topic over gemaakt
WKN / Tornado teistert industrieterrein nabij Milaan
quote:
Zou toch zolangzamerhand ook wel bij jouw wat spetjes moeten vallen, maar ja, als jij als rechtgeaarde FOK!er op je zolderkamer blijft zitten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:53 schreef Frutsel het volgende:
Heb nog geen regen gehad vandaag
(of het moet nu regenen maar dat kan ik zo niet zien)
Ik zeik ook nietquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet je hoe warm het daar was/is? Denk dat ik me pc maar weer naar beneden sleur. Zit nu ff op de laptop maar had de rolluiken al dicht *lekker puh*quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:57 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Zou toch zolangzamerhand ook wel bij jouw wat spetjes moeten vallen, maar ja, als jij als rechtgeaarde FOK!er op je zolderkamer blijft zitten.
Waren prettige buien in Amsterdam vanavond.
Geen idee, 't is bij mij binnen nog steeds 26 graden C. Als ik zo de temperatuursverwachting zie mag jij voor vrijdag wel extra koelelementen aanslepen om de CPU van je pc/laptop extra te koelen. Anders moet je echt naar buiten om te kijken hoe warm het isquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Weet je hoe warm het daar was/is? Denk dat ik me pc maar weer naar beneden sleur. Zit nu ff op de laptop maar had de rolluiken al dicht *lekker puh*
Hele dag rolluiken dicht en als ik 's avonds thuis kom heb ik een prima koel woonkamertje hoorquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:07 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Geen idee, 't is bij mij binnen nog steeds 26 graden C. Als ik zo de temperatuursverwachting zie mag jij voor vrijdag wel extra koelelementen aanslepen om de CPU van je pc/laptop extra te koelen. Anders moet je echt naar buiten om te kijken hoe warm het is
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zeik ook niet
Och, het onweert tenminste nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
*duikt weg voor boze stampede van fans*Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
Ketter! Heiden!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:12 schreef minthy het volgende:
[..]
Och, het onweert tenminste niet![]()
*duikt weg voor boze stampede van fans*
Mensenkennis, jij hebt het!quote:
Ik ken mijn pappenheimersquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:17 schreef minthy het volgende:
[..]
Mensenkennis, jij hebt het!![]()
![]()
/offtopic, toedels
Ik bedoelde /slowchat, m'n kop werkt niet mee vanavondquote:
Slowchatsquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:22 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik bedoelde /slowchat, m'n kop werkt niet mee vanavond![]()
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:22 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik bedoelde /slowchat, m'n kop werkt niet mee vanavond![]()
Absoluut, geweldig om wat later op de avond in te duikenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:23 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Slowchats![]()
Het is gestopt met regenen overigens
Dat hele geharrewar over mensen die tegenover elkaar bleken te wonen?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:27 schreef MaryMouse het volgende:
[..]/slowchat heeft sinds vrijdag geloof ik wel een hele nieuwe dimensie gekregen
Het regent nog steeds in 020
Noop, ik refereerde naar het topic/spontante-SC-reeks in FBquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:36 schreef minthy het volgende:
[..]
Absoluut, geweldig om wat later op de avond in te duiken![]()
Overdag/begin van de avond gaat het me te snel om via mobiel te volgen
[..]
Dat hele geharrewar over mensen die tegenover elkaar bleken te wonen?![]()
Van mij mag het nog veel harder gaan plenzen en het mag ook dagen aanhouden. Heerlijk
Hoezo? Sta je op 'n boot in A'dam?quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:51 schreef INViCTuS het volgende:
Als het zaterdag maar geen terreur weer gaat worden met veel regen/onweer
Nee, dat sla ik, evenals voorgaande jaren, gewoon overquote:
dit..quote:Op woensdag 31 juli 2013 08:07 schreef kaatje50 het volgende:
al 2 nachten goed geslapen, zonder transpirerend wakker te worden![]()
Zijn we weer even bijgetankt voor de nieuwe hittegolf start
Doe maar wel, met 38 graden ga je dood man.quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zou wel mooi zijn die optie dat wind vanaf zee roet in het eten gooit voor het oosten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |