abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129436907
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:03 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Yep, volgens hun ben ik inderdaad een ketter, daarom hebben de Katholieke Kerk miljoenen mensen vermoord die het woord van God eraan hebben gehouden en niet het woord van Satan.
tuutlijk joh ga even mijn familie schofferen kan er ook nog wel bij
Als je je niet tot de moederkerk bekeert, ga je naar de hel zo simpel is dat.

Ik weet dat ik naar de hel ga, jij hebt de illusie dat je het in je eentje beter weet dan de grootste christlijke geloofsgemeenschap ter wereld.

Satan komt je halen. })
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zondag 28 juli 2013 @ 17:07:23 #127
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_129436940
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:06 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

tuutlijk joh ga even mijn familie schofferen kan er ook nog wel bij
als je je niet tot de moederkerk bekeerd ga je naar de hel zo simpel is dat.

Ik weet dat ik naar de hel gaat jij hebt de illusie dat je in je eentje het beter weet dan de grootste christlijke geloofsgemeenschap ter wereld.

Satan komt je halen.
(KJV) "For the Son of man is come to save that which was lost."

(NIV) (whole verse omitted)

Waarom is dat eigenlijk?
pi_129436969
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:02 schreef Hollander1000 het volgende:

satan heeft de macht
Ja, dat klopt wel. Als je meer wilt weten over Satan en zijn macht, dan kun je dit boek lezen:

En hier heb je het helemaal gratis in digitale vorm.
  zondag 28 juli 2013 @ 17:10:42 #129
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_129437024
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:06 schreef Hollander1000 het volgende:
(KJV) "For the Son of man is not come to destroy men's lives, but to save them. And they went to another village."

(NIV) "and they went to another village."

Leg mij eens uit, waarom wordt in de nieuw vertaling (For the Son of man is not come to destroy men's lives, but to save them) weg gelaten uit de NIV vertaling, daar zit een duidelijke agenda achter waarom.
Is het wel eens in je opgekomen dat achter de gehele Bijbel een (menselijke) agenda zou kunnen zitten, en niet alleen achter de passages waarvan jij meent dat ze zijn 'vervalst'?

Wat jij ziet als de Bijbel is ook maar een min of meer willekeurig samenraapsel van boeken waarvan men tijdens de Concilie van Nicea besloot dat die goed genoeg waren om in de Bijbel te worden opgenomen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 28 juli 2013 @ 17:11:46 #130
16305 Jappie
parttime reverend
pi_129437044
Okay..de KJV is dus de juiste vertaling.
Welke versie van de KJV moet ik dan vervolgens hebben want een kleine speurtocht leert mij dat er meer versies in omloop zijn ?
  zondag 28 juli 2013 @ 17:11:56 #131
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_129437049
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dat klopt wel. Als je meer wilt weten over Satan en zijn macht, dan kun je dit boek lezen:

[ afbeelding ]

En hier heb je het helemaal gratis in digitale vorm.
Jij bent echt ziek man als je mij quote veranderd, echt ziek.
Volgens mij wil je niet eens discussie voeren, maar alleen maar ziekstralen.

Dus ik kap ermee, ga daar niet op in met jou zieke wijze manier om aandacht te krijgen.
pi_129437060
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:07 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

(KJV) "For the Son of man is come to save that which was lost."

(NIV) (whole verse omitted)

Waarom is dat eigenlijk?
omdat nieuwere manuscripten die tekst hebben toegevoegd
waar blijft je samenvatting van de video?
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zondag 28 juli 2013 @ 17:12:40 #133
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_129437065
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:06 schreef Hollander1000 het volgende:
(KJV) "For the Son of man is not come to destroy men's lives, but to save them. And they went to another village."

(NIV) "and they went to another village."

Leg mij eens uit, waarom wordt in de nieuw vertaling (For the Son of man is not come to destroy men's lives, but to save them) weg gelaten uit de NIV vertaling, daar zit een duidelijke agenda achter waarom.
Gezien de context (daar geil je toch zo op), lijkt het mij een scholion dat in de tekst geslopen is:

"But Jesus turned and rebuked them. (en dan schrijft de lezer van de tekst in de marge de opmerking waarom hij denkt dat Jezus de apostelen terechtwees) 56 Then he and his disciples went to another village."

Overigens, als we naar de betrouwbaarste reconstructie van het Griekse origineel kijken, zien we ook dat het stukje weggelaten is. Er is maar één bron die het stukje geeft, en die geeft ook het stukje 'Οὐκ οἰδατε οἵου πνεύματός ἐστε ὑμεῖς' 'jullie weten niet wat voor een ziel jullie hebben' direct daarvoor.
Dan wordt de vraag plots: waarom pikt de KJV één stuk van het origineel op, maar een ander stuk niet?

Bron
pi_129437086
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:11 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Dus ik kap ermee, ga daar niet op in met jou zieke wijze manier om aandacht te krijgen.
Nou nou nou nou... Wat een religieuze tolerantie weer... Reageer je zo op iedereen die een andere religie aanhangt dan jij?
  zondag 28 juli 2013 @ 17:14:04 #135
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_129437095
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:11 schreef Jappie het volgende:
Welke versie van de KJV moet ik dan vervolgens hebben want een kleine speurtocht leert mij dat er meer versies in omloop zijn ?
Originele oude vertaling KJV niet de nieuwe vertaling van de King James, die is ook door een duisters inspiratie vertaalt.

Hier heb je een link http://www.searchthescriptures.com/newsletters/foundations.htm
  zondag 28 juli 2013 @ 17:14:12 #136
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_129437100
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:12 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Ja, daar lijkt het wel op. Een of andere ijverige gelovige/monnik heeft een opmerking bij de tekst gezet, en een onoplettende slaperd heeft bij het kopiëren van die tekst de opmerking in de gewone tekst gezet. Dat lijkt me erg aannemelijk, aangezien de toon volledig niet past bij de context.
pi_129437128
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:11 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Als je echt in Jezus gelooft kan je niks gebeuren enkel iemand die nooit echt heeft gelooft zou van zijn geloof kunnen vallen.
Dit is een kans voor jouw om de andere te kunnen begrijpen en misschien Gods boodschap over te brengen.
pi_129437153
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:15 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Als je echt in Jezus gelooft kan je niks gebeuren enkel iemand die nooit echt heeft gelooft zou van zijn geloof kunnen vallen.
Dit is een kans voor jouw om de andere te kunnen begrijpen en misschien Gods boodschap over te brengen.
O ja! Bekeer me! Bekeer me hard!
  zondag 28 juli 2013 @ 17:16:49 #139
16305 Jappie
parttime reverend
pi_129437165
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:14 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Originele oude vertaling KJV niet de nieuwe vertaling van de King James, die is ook door een duisters inspiratie vertaalt.

Hier heb je een link http://www.searchthescriptures.com/newsletters/foundations.htm
Dit gaat hem niet worden ben ik bang, ik zit nu naar een site te kijken welke geen bronverwijzing naar het boek (de originele KJV vertaling zelf geeft) Hoe kan ik zo nu bepalen of en om welke originele KJV vertaling het gaat ?
  zondag 28 juli 2013 @ 17:18:52 #140
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_129437219
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:11 schreef Jappie het volgende:
Hoi Jappie!
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_129437250
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 23:44 schreef Hollander1000 het volgende:
Atheïsten (humanisme)
Hou eens op met dat getroll. Er zijn atheïsten die geen humanist zijn, en er zijn ook humanisten die geen atheïst zijn (maar agnost).
  zondag 28 juli 2013 @ 17:21:33 #142
16305 Jappie
parttime reverend
pi_129437279
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:18 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Hoi Jappie!
Hee UB :W

Toch lekker dat er op de dag van de heer zoveel atheïsten verzameld zijn om het geloof tot in detail te bespreken. Wie had dat nou ooit kunnen vermoeden. :+
  zondag 28 juli 2013 @ 17:21:54 #143
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_129437288
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:20 schreef Akziom het volgende:

[..]

Hou eens op met dat getroll. Er zijn atheïsten die geen humanist zijn, en er zijn ook humanisten die geen atheïst zijn (maar agnost).
Die gozer is 12 ofzo, laat hem maar lekker gaan. ;)
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
  zondag 28 juli 2013 @ 17:22:10 #144
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_129437294
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Gezien de context (daar geil je toch zo op), lijkt het mij een scholion dat in de tekst geslopen is:

"But Jesus turned and rebuked them. (en dan schrijft de lezer van de tekst in de marge de opmerking waarom hij denkt dat Jezus de apostelen terechtwees) 56 Then he and his disciples went to another village."

Overigens, als we naar de betrouwbaarste reconstructie van het Griekse origineel kijken, zien we ook dat het stukje weggelaten is. Er is maar één bron die het stukje geeft, en die geeft ook het stukje 'Οὐκ οἰδατε οἵου πνεύματός ἐστε ὑμεῖς' 'jullie weten niet wat voor een ziel jullie hebben' direct daarvoor.
Dan wordt de vraag plots: waarom pikt de KJV één stuk van het origineel op, maar een ander stuk niet?

Bron
Copyright Information

Copyright 2010 by the Society of Biblical Literature and Logos Bible Software.

You may freely distribute the SBL Greek New Testament (SBLGNT), but you are not permitted to sell it on its own, either in print or electronic format.

If the SBLGNT constitutes less than 25 percent of the content of a larger print or electronic work, you may sell it as part of that work. If the SBLGNT will constitute more than 25 percent of the content of a larger print or electronic work that you wish to sell, you must secure written permission or secure a licensing agreement to do so prior to publication. All permissions and licensing requests should be addressed to:

Rights and Permissions Office
Society of Biblical Literature
825 Houston Mill Road, Suite 350
Atlanta, GA 30329 USA

Dat zegt al genoeg, ze willen geld zien als zelf wilt gebruiken.
  zondag 28 juli 2013 @ 17:23:08 #145
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_129437312
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:12 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Heb ik al gepost
  zondag 28 juli 2013 @ 17:23:18 #146
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_129437319
quote:
12s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:21 schreef Jappie het volgende:

[..]

Hee UB :W

Toch lekker dat er op de dag van de heer zoveel atheïsten verzameld zijn om het geloof tot in detail te bespreken. Wie had dat nou ooit kunnen vermoeden. :+
Haha, ja er komen toch altijd weer interessante dingen boven drijven! Ik wist dat niet in detail, van dat Satan verhaal. Vind het wel geinig om inzicht in te verwerven.
  zondag 28 juli 2013 @ 17:25:18 #147
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_129437370
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:22 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Copyright Information

You may freely distribute the SBL Greek New Testament (SBLGNT), but you are not permitted to sell it on its own, either in print or electronic format.

If the SBLGNT constitutes less than 25 percent of the content of a larger print or electronic work, you may sell it as part of that work. If the SBLGNT will constitute more than 25 percent of the content of a larger print or electronic work that you wish to sell, you must secure written permission or secure a licensing agreement to do so prior to publication. All permissions and licensing requests should be addressed to:

Atlanta, GA 30329 USA

Dat zegt al genoeg, ze willen geld zien.
Er staat juist dat ze geen geld willen zien. Als hun tekst slechts een (relatief groot) klein deel uitmaakt van de andere tekst, mag 'ie gratis gebruikt worden. Maakt de tekst een groter deel uit, dan moet je toestemming krijgen. Maar er staat niet dat ze dan geld willen hebben. :')

Kennelijk is je Engels net zo slecht als je Nederlands.
  zondag 28 juli 2013 @ 17:29:43 #148
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_129437451
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Copyright Information

Atlanta, GA 30329 USA
Lees eens goed voordat je mij weer iets uitmaakt wat Copyright betekenis heeft ;(
Jullie zijn hoogmoedig over jezelf, teken van hoogmoedigheid en beter en slimmer zijn dan een ander.

Dat is een van de religie van Hitler was, elimineer zulke mensen zoals mij ;(
Discriminatie is zeker de orde van de dag hier op de site, vandaar dat mensen elkaar aftroeven wie beter is dan hij en slimmer is dan een ander ;(
pi_129437560
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:29 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Lees eens goed voordat je mij weer iets uitmaakt wat Copyright betekenis heeft ;(
Jullie zijn hoogmoedig over jezelf, teken van hoogmoedigheid en beter en slimmer zijn dan een ander.

Ja ho even! Jij komt hier in zeer gebrekkig Nederlands religieus arrogant doen, je zet alles weg als minderwaardig, je staat op geen enkele manieren open voor andere invalshoeken, maar de anderen zijn hoogmoedig?

Wat heeft Hitler hier trouwens ineens mee te maken?
  zondag 28 juli 2013 @ 17:34:20 #150
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_129437566
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:29 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Copyright betekent niet dat er geld mee verdiend wordt hé. Het betekent slechts dat die mensen het recht hebben te bepalen wie, onder welke omstandigheden (delen van) het boek mag drukken. Dat kunnen ze ook gratis laten doen.
quote:

Nu probeer je me gewoon te provoceren.

Marreuh, jij was toch van de originele Authorized King James version, nietwaar? Die uit 1526, niet die uit 1611 natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')