dat is wat julloie relgie leert aan kinderen op scholen, big bang/ na 4.5 miljard aarde geformeerd later gekoeld en miljoenen jaren regen op de rotsen en zo was er leven ontstaan.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:43 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Uit een steen? Hoe kom je daar nu weer bij.
Steen is ontploft is oerknal is kosmos is aarde is nieuwe stenen en leven is mens.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:43 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Uit een steen? Hoe kom je daar nu weer bij.
Als ze op de school van mijn kinderen onderwijzen dat mensen geboren worden uit stenen en dat mijn grootouders soep zijn, dan ga ik even met de directie praten.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:45 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
dat is wat julloie relgie leert aan kinderen op scholen, big bang/ na 4.5 miljard aarde geformeerd later gekoeld en miljoenen jaren regen op de rotsen en zo was er leven ontstaan.
Zo is jullie religie ontstaan hoe alles is begonnen, dus jullie overgroot ouders is dus soep
het zal erg stil zijn in de hemel met zo weinig ware gelovigen. Wat een verspilling.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:45 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
dat is wat julloie relgie leert aan kinderen op scholen, big bang/ na 4.5 miljard aarde geformeerd later gekoeld en miljoenen jaren regen op de rotsen en zo was er leven ontstaan.
Zo is jullie religie ontstaan hoe alles is begonnen, dus jullie overgroot ouders is dus soep
Ik bedoelde eigenlijk meer de inhoud en eventuele verificatie daarvan. Het is al zo lang geleden en als je weet hoe mensen zijn dan snap je dat er meer instaat wat niet klopt dan wel, althans dat is mijn visie.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Toch wel, soort van. De tekstkritiek heeft bepaalde technieken die de kans op foute reconstructie zo klein mogelijk maken. Natuurlijk kan nooit gegarandeerd worden dat er geen fouten in staan, maar een redelijk getrouwe reconstructie is toch mogelijk (zeker aangezien er zo veel manuscripten van het NT bestaan).
Wie vertaalt dan de nieuwe vertaling dan? Waarom zijn er teksten verwijderd om de identiteit van de duivel te laten zien en waarom Jezus God in vlees is? Waarom is dat gefilterd, leg dat eens dan uit?quote:Op zondag 28 juli 2013 16:44 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
atheïsten vertalen geen bijbels, dus waarom je die er bijsleept in je complottheorie is mij een raadsel.
Dus jij denkt echt dat de KJV de Enig Juiste Vertaling is?
Dat zou ik echt eens doen Jigzog want dat is juist letterlijk wat bedoelen.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als ze op de school van mijn kinderen onderwijzen dat mensen geboren worden uit stenen en dat mijn grootouders soep zijn, dan ga ik even met de directie praten.
O help, abiogenese kun je ook nog niet eens goed samenvatten.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:45 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Qua feiten is het wel iets moeilijker, maar nog steeds deels te doen. We kennen vrij veel van de geschiedenis en cultuur uit dat gebied in die tijd, waardoor we het aardig in context kunnen plaatsen.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:46 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk meer de inhoud en eventuele verificatie daarvan. Het is al zo lang geleden en als je weet hoe mensen zijn dan snap je dat er meer instaat wat niet klopt dan wel, althans dat is mijn visie.
De katholieken zijn toch al verloren. en er komen toch maar 144000 mensen in de hemel dus wat zeur je nou, het is allemaal Gods vooropgezette plan.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:46 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Wie vertaalt dan de nieuwe vertaling dan? Waarom zijn er teksten verwijderd om de identiteit te laten zien en waarom Jezus God in vlees is? Waarom is dat gefilterd, leg dat eens dan uit?
Dat doen Christenen niet, dat doen alleen Humanisten die niet in God geloven en Christenen laten dwalen.
Dan zou ik eens langsgaan bij een school als ik jou was. Kun je jezelf ook eens in het echte leven onsterfelijk voor lul zetten.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:47 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Dat zou ik echt eens doen Jigzog want dat is juist letterlijk wat bedoelen.
Dat bedoel ik, en dan zeker gezien de macht die daarmee samenhangt is het er alles aan gelegen om het zo mooi te maken als mogelijk. Bij de aanname dat het allemaal waar zou zijn geweest dan had je een hele andere wereld gehad vandaag de dag, neem dat maar van mij aan.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Qua feiten is het wel iets moeilijker, maar nog steeds deels te doen. We kennen vrij veel van de geschiedenis en cultuur uit dat gebied in die tijd, waardoor we het aardig in context kunnen plaatsen.
Natuurlijk blijkt een groot deel van het NT niet op waarheid te berusten, maar wat wil je van een boek dat spreekt van waterlopende mensen, duivelsuitdrijvingen en zombieplagen?
kan die gelijk fatsoenlijk Nederlands leren.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan zou ik eens langsgaan bij een school als ik jou was. Kun je jezelf ook eens in het echte leven onsterfelijk voor lul zetten.
Hij heeft een kerkban.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:49 schreef Jappie het volgende:
Welk geloof hang jij eigenlijk aan Hollander1000 ? Hoe noemt jouw kerk zichzelf ?
Ik heb geen Kerk, volgens Jezus is Jezus zelf de Kerk en wij Christenen zijn de volgelingen van Jezus, dus volgens Jezus kunnen wij niet in grote groep verband naar de Kerk, Jezus zei dat ieder van ons een persoonlijke relatie met God heeft.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:49 schreef Jappie het volgende:
Welk geloof hang jij eigenlijk aan Hollander1000 ? Hoe noemt jouw kerk zichzelf ?
Waarom moet je zo rot doen eigenlijk? Zou je daarmee willen ophouden met dat soort reacties?\Je bent wel erg flauw aan het doen, wil mij uitlokken of zo?quote:
Vanwaar dan jouw voorliefde voor een bepaalde uitgave of versie van de bijbel ? Hoe ben je uit jezelf (dus zonder beinvloed te zijn geweest door anderen zoals de persoon uit jouw filmlink van de OP) tot de conclusie gekomen dat die specifieke versie van de bijbel de enige juiste is ?quote:Op zondag 28 juli 2013 16:55 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Ik heb geen Kerk, volgens Jezus is Jezus zelf de Kerk en wij Christenen zijn de volgelingen van Jezus, dus volgens Jezus kunnen wij niet in grote groep verband naar de Kerk, Jezus zei dat ieder van ons een persoonlijke relatie met God heeft.
Ik ben gewoon een simpel Christen
Je hebt toch een kerkban?quote:Op zondag 28 juli 2013 16:57 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Waarom moet je zo rot doen eigenlijk? Zou je daarmee willen ophouden met dat soort reacties?\Je bent wel erg flauw aan het doen, wil mij uitlokken of zo?
Kwestie van Bijbels lezen, en toevallig heb gisteren een link gevonden die het heel erg goed kon onderbouwen waarom KJV het woord van God is, je kan zelf ook online vergelijken tussen alle nieuwe vertaling en de KJV.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:58 schreef Jappie het volgende:
[..]
Vanwaar dan jouw voorliefde voor een bepaalde uitgave of versie van de bijbel ? Hoe ben je uit jezelf (dus zonder beinvloed te zijn geweest door anderen zoals de persoon uit jouw filmlink van de OP) tot de conclusie gekomen dat die specifieke versie van de bijbel de enige juiste is ?
Ik dacht al jouw theologie vind ik in geen enkel kerkgenootschap terug. Je bent dus een ketterquote:Op zondag 28 juli 2013 16:55 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Ik heb geen Kerk, volgens Jezus is Jezus zelf de Kerk en wij Christenen zijn de volgelingen van Jezus, dus volgens Jezus kunnen wij niet in grote groep verband naar de Kerk, Jezus zei dat ieder van ons een persoonlijke relatie met God heeft.
Veronderstelt.quote:Op zondag 28 juli 2013 17:02 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Ik dacht al jouw theologie vind ik in geen enkel kerkgenootschap terug. Je bent dus een ketter
En die gaan naar de hel.
Yep, volgens hun ben ik inderdaad een ketter, daarom hebben de Katholieke Kerk miljoenen mensen vermoord die het woord van God eraan hebben gehouden en niet het woord van Satan.quote:Op zondag 28 juli 2013 17:02 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Ik dacht al jouw theologie vind ik in geen enkel kerkgenootschap terug. Je bent dus een ketter
En die gaan naar de hel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |