abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129409583
Deeltje 5

OP:

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:20 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Alhoewel ik zoals de meesten hier de meeste kritiek van christenen zeer onzinnig vind, zijn er een aantal punten die, hoewel ze natuurlijk niet betekenen dat het christendom wél goed zou zijn, toch wel ergens terecht kritiek bevatten.

Naast christelijke kritiek voeg ik ook kritiek toe die van atheïsten en agnosten zelf komt.

Ik zal niet alle punten belicht die makkelijk ontkracht worden, dat heeft geen enkele zin, enkel de punten waar iets in zit.

1. De Wetenschap is bezig met een kruistocht tegen het geloof.

Dit heeft een waarheid in zich zitten. Hoewel de wetenschap zich niet bewust het doel stelt om geloof te bestrijden, maar juist het doel om te ontdekken hoe de werkelijkheid in elkaar zit, maakt het daarmee wel steeds meer geloof overbodig. Vanwege religieuze extremisten zijn er ook atheïstische wetenschappers opgestaan die bewust een strijd tegen (bij)geloof voeren om zoveel mogelijk domheid en extremisme weg te werken voor een vredigere wereld. Op die manier raakt het geloof steeds meer gebied kwijt en kunnen we onszelf wel de vraag stellen: Is dit iets goeds? Ik denk dat we er rekening mee moeten houden dat geloof niet altijd slecht is, voor sommige mensen is het juist iets zeer positiefs om te geloven in een God (niet voor iedereen en zeker niet voor de meeste atheïsten hier in F&L die vaak ex-gelovigen zijn), waardoor het misschien beter is als het er is. De filosoof William James zei ongeveer: Als het christendom zijn vruchten afwerpt en voordelen heeft, dan betekent dat dat het recht heeft om te bestaan.

Ik denk dat gelovigen hier een punt hebben, in sommige gevallen is er bij atheïsten als Hitchens wel sprake van het zwartmaken van religie zonder rekening te houden met de gelovigen die dus wél normaal kunnen doen.

2. Atheïsme zorgt niet voor respect

Alhoewel sommige gelovigen ontzettend onrespectvol zijn, kan ik niet zeggen dat hier bij atheïsten geen sprake van is. Onder andere Herman Philipse beweert dat uit atheïsme respect voor anderen voortkomt, maar ik als agnost snap deze bewering niet echt, omdat het respect voor anderen eerder niet voortkomt uit atheïsme, evenmin als dat dit uit geloof voortkomt. Als dit uit atheïsme voort zou komen, zouden Stalin en Hitler (kom nu niet aan met dat rooms-katholicisme, want Hitler wilde de christenen ook allemaal om laten brengen en was niet heel christelijk in zijn geloof, hij was eerder anti-gelovig) ook automatisch respect voor anderen moeten hebben gehad, hier is echter geen sprake van geweest. Ik geloof dat dit volledig onafhankelijk staat van geloof of anderzijds atheïsme. Een voorbeeld is een van de users in F&L die andermans geloof nogal vriendelijk benadert door over 'Godje' te spreken tegen die persoon, terwijl die gelovig is en toch wel in waarde gelaten mag worden. Sommigen zijn het hier echter niet mee eens. Ook al is geloof irrationeel en irriteert het, dat is nog geen reden om mensen in hun persoonlijke belevingswereld aan te vallen. Dat is vergelijkbaar (ik stel geloof niet gelijk aan schizofrenie, maar ik vergelijk het met een ander wereldbeeld door een verband met schizofrenie te trekken) als het uitlachen van iemand die schizofreen is om de psychoses die die persoon beleeft die zo lachwekkend en onzinnig zijn.

3. Als je intellectueel bent mag je niet in God geloven.

Een van de dingen die mij het meeste ergert aan sommige atheïsten, waar Herman Philipse ook mee dweept, is dat je als je intellectueel bent en logisch nadenkt, God ook moet verwerpen of tenminste niet erover moet praten, omdat het anderen irriteert. Ik denk dat als sommige mensen er een vervulling in hun leven mee ervaren, die vrij intelligent zijn, dat je dit niet mag afnemen en daarnaast weet je nooit zeker of een God invloed heeft.

4. Je mag geen agnost zijn, je moet kiezen voor een van de twee.

Nu ben ik zelf een agnost, en ik lees onder andere Richard Dawkins in zijn boek 'God als misvatting' zeggen dat je moet kiezen voor atheïsme als je agnost bent en dat hij agnosten wel even zou overtuigen om atheïst te worden. Ik vond dit persoonlijk als agnost lachwekkend. Dat agnosten geen vaste keuze maken ligt niet aan luiheid om een keuze te maken, maar een erkenning van het feit dat je geen zekerheid hebt van een bestaan van een God. Jij bent hier op aarde als mens en als er zoiets als een God of schepper bestaat kun je als mens niet weten hoe die God of schepper is, daarvoor moet je daar namelijk aan gelijk zijn. Dat dan gelovigen beweren dat God toch gekend kan worden in een boek en atheïsten beweren dat God niet bestaat op basis van het verstand (terwijl God helemaal niet benaderd kan worden met het verstand) zijn allebei zware drogredenen. Dat iets in een boek staat en het dus waar is is een ontzettende drogreden. Dat God niet bestaat omdat het geloof onzin blijkt te bevatten evenmin, omdat een deïstische schepper niet ontkracht kan worden, omdat de mogelijkheid voor een deïstische schepper die alle natuurwetten geschapen heeft open blijft verzand je dus altijd in onzekerheid en is het onzinnig om te beweren dat God niet bestaat, dat weet je namelijk niet. In feite zou je dit dus gelijk kunnen trekken aan een leugen, behalve als iemand er zelf zo van overtuigd is dat het geen leugen meer is, dit geldt eveneens voor gelovigen.

5. Atheïsme loopt het risico dezelfde rol als theïsme te gaan vervullen, alleen dan zonder geweld, maar op een hele andere manier.

In de middeleeuwen was het christendom overheersend en iedereen die iets anders geloofde kon dat met zijn leven bekopen. Tegenwoordig neemt het atheïsme steeds meer de rol van het geloof over, maar het loopt daarmee het risico net als het geloof intolerant te worden en alles wat anders is dan het atheïsme of de wetenschap (huidige wetenschap) af te doen als onzin en waanvoorstellingen. Zoals ik al eerder aankaarte is het in de eerste plaats zo dat dit mensen kan kwetsen als ze daarbij beledigd worden en hen gezegd wordt dat het allemaal maar wanen en hallucinaties zijn (het doet er niet toe of hier daadwerkelijk sprake van is, het gaat hier om het in de waarde laten van mensen met betrekking tot hun ervaringen), en soms ook uitgelachen (zie Skepsis/Skepptisch Discussie Forum). Hoewel de wetenschap natuurlijk altijd op waarheid gebaseerd is, omdat het via experiment en betrouwbaarheid van methodes werkt, is het wel zo dat er altijd wetenschapsparadigma's zijn. Wij kunnen met ons huidige wetenschapsparadigma bovennatuurlijke verschijnselen wel afdoen als onzin, maar wie weet ontdekken we in de toekomst dat ze dat toch niet blijken te zijn. Dit argument wordt vaker gegeven en ik zie er nooit echt kritiek op van atheïsten en wetenschappers omdat hier ook moeilijk kritiek op te geven valt. Vergelijk het met radiogolven, stel voor dat bepaalde verschijnselen bestaan maar dat deze alleen met bepaalde middelen en technologie waar te nemen zijn, hebben wij een nieuw wetenschapsparadigma nodig (door middel van veel technologische vorderingen en veel nieuwe ontdekkingen) om hier achter te komen. Het bij voorbaat afdoen van verschijnselen waar wij niet bekend mee zijn als onzin is in feite zeer onwetenschappelijk, omdat wetenschap uitgaat van vragen stellen, open staan voor ideeën en die ideeën testen.

Ik heb mij deels op dit artikel gebaseerd hiervoor: http://www.ranselrazer.nl(...)van-herman-philipse/
Algemene mededeling: hou het on topic mensen.
pi_129409671
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 17:55 schreef Jace_TBL het volgende:
Wat vertel je me nu, zelf je verantwoordelijkheid nemen als mens en je eigen moraal bepalen!? Het idee alleen al, belachelijk! Hoe komen mensen toch op zulke rare ideeën he. Beter hou je gewoon je mond, laat je het denkwerk aan anderen over, en slik je whatever een imam/rabi/medicijnman prevelt voor zoete koek als een volgzame robot.
Ik laat mijn moraal door niemand bepalen als door God alleen, Mijn moraal komt uit de Bijbel en niet van een dominee of priester. je kan dan ook beter je moraal van God leren als dat je het leert van geevolueerde apen.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 18:02:43 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129409707
Stel je bent adam, je hebt niets om aan te trekken en enige vreten wat er is, is een appel waar je niet aan mag komen. Je hebt ook niets te neuken
Toch wordt je verteld dat je in het paradijs woont.
Vervolgens krijg je wat te neuken, let wel, door de grote baas voor jou uitgezocht.
Die snol laat zich bekletsen door een slang en vervolgens word jij met die snol die de grote baas je in je maag splitste dat "paradijs" uitgeflikkert

En dat is een liefdevolle god?
Wil dan niet weten wat een klootzak van een god is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129409744
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 17:55 schreef Robmeister het volgende:
Dat zeg ik nergens dat theisten het altijd met elkaar eens zijn. Maar over de definitie theist is geen verwarring, als je zegt ik ben theist weet je tenminste waar je over spreekt. Bij atheisten moet je eerst even doorvragen wat hun eigenlijk bedoelen met atheist.
Over de definitie van theist is geen verwarring, maar over die van atheist (wat gewoon het tegenovergestelde van een theist is) wel? Dat lijkt me stug. Iets met elementaire logica.

quote:
En een theist gelooft in het bestaan van een God, Daar horen spaghettimonsters niet bij.
Ho, wacht eens! Jij bepaalt wel even wie of wat er precies wel of geen god is? Ik voel me beledigd in mijn geloof! Mijn Flying Spaghetti Monster is de enige ware Heer. Ik weet niet of jij in Zeus gelooft, of Thor, of de christelijke God, of Superman, maar dat zijn natuurlijk allemaal geen echte goden. Meer een soort halfslachtige afgoden. Eigenlijk ben je geen ware theist als je daar in gelooft. Je zegt trouwens "spaghettimonsters" (meervoud) maar er is maar één echte Flying Spaghetti Monster, de ware schepper van het universum.

En zie, daar is de verwarring over "theist" al.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_129409751
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:01 schreef Robmeister het volgende:
Ik laat mijn moraal door niemand bepalen als door God alleen, Mijn moraal komt uit de Bijbel en niet van een dominee of priester.
Heb ik geen god, dominee of priester voor nodig. Kan niet door iedereen gezegd worden. c_/
  zaterdag 27 juli 2013 @ 18:05:03 #6
45206 Pietverdriet
pi_129409776
quote:

[..]

Ik laat mijn moraal door niemand bepalen als door God alleen, Mijn moraal komt uit de Bijbel en niet van een dominee of priester. je kan dan ook beter je moraal van God leren als dat je het leert van geevolueerde apen.
Geef jij al je geld aan de armen?
Draag jij geen kleding die uit meer dan 1 stof is gemaakt?
Eet jij geen varkensvlees?
Scheer jij je nooit?
pi_129409780
quote:
Vind je dat ik het leer van geevolueerde apen? Denk je niet dat ik zelf ook nog een beetje kan nadenken?
pi_129409829
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:03 schreef Jace_TBL het volgende:
Ho, wacht eens! Jij bepaalt wel even wie of wat er precies wel of geen god is? Ik voel me beledigd in mijn geloof! Mijn Flying Spaghetti Monster is de enige ware Heer. Ik weet niet of jij in Zeus gelooft, of Thor, of de christelijke God, of Superman, maar dat zijn natuurlijk allemaal geen echte goden. Meer een soort halfslachtige afgoden. Eigenlijk ben je geen ware theist als je daar in gelooft. Je zegt trouwens "spaghettimonsters" (meervoud) maar er is maar één echte Flying Spaghetti Monster, de ware schepper van het universum.

En zie, daar is de verwarring over "theist" al.
Nou dan geloof jij toch in spaghettimonsters..even goede vrienden!
pi_129409877
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:05 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Vind je dat ik het leer van geevolueerde apen? Denk je niet dat ik zelf ook nog een beetje kan nadenken?
Nou daar begin ik inderdaad aan te twijfelen. :)
pi_129409892
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:08 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Typisch de schofterigheid van een gelovige. Lees nog even de calimero topic opening.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_129409915
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:09 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Typisch de schofterigheid van een gelovige. Lees nog even de calimero topic opening.
Ja als je zo'n voorzet geeft moet je het niet vreemd vinden dat hij wordt ingekopt!
pi_129409943
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:09 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Ja als je zo'n voorzet geeft moet je het niet vreemd vinden dat hij wordt ingekopt!
De superieure moraliteit straalt er vanaf :')
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_129409965
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:11 schreef truthortruth het volgende:

[..]

De superieure moraliteit straalt er vanaf :')
Bedankt voor het compliment!
  zaterdag 27 juli 2013 @ 18:13:49 #14
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_129410023
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geef jij al je geld aan de armen?
Draag jij geen kleding die uit meer dan 1 stof is gemaakt?
Eet jij geen varkensvlees?
Scheer jij je nooit?
Er zijn echt maar héél weinig Christenen die zich echt iets van de leer van Jezus aantrekken.
pi_129410073
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:13 schreef Tijn het volgende:

[..]

Er zijn echt maar héél weinig Christenen die zich echt iets van de leer van Jezus aantrekken.
Idd., heeeeeeeeeeeeeeel weinig.
En het gekke, hoe vromer, hoe minder ze zich wat aantrekken van die leer.
Ik geloof er geen moer van
  zaterdag 27 juli 2013 @ 18:15:49 #16
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_129410088
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:11 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Bedankt voor het compliment!
Hé Robmeister, wat vind jij nou eigenlijk van atheïsten?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 18:16:14 #17
45206 Pietverdriet
pi_129410100
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:13 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar cherry picking met de bijbel in de hand hun bekrompen gedachten op te leggen doen er véél meer
  zaterdag 27 juli 2013 @ 18:16:49 #18
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_129410114
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar cherry picking met de bijbel in de hand hun bekrompen gedachten op te leggen doen er véél meer
Het is alleen zo jammer dat ze dat 'cherry picking' alleen doorhebben als anderen het doen. ;(

Soms zelfs als anderen het niet doen, maar tot een conclusie komen die hen onwelgevallig is.
pi_129410125
De bijbelse god is een barbaar, ik ben blij dat er nog genoeg mensen zijn waarvan hun moraal niet gebaseerd is op die van die massamoordenaar.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 18:18:47 #20
45206 Pietverdriet
pi_129410158
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is alleen zo jammer dat ze dat 'cherry picking' alleen doorhebben als anderen het doen. ;(

Soms zelfs als anderen het niet doen, maar tot een conclusie komen die hen onwelgevallig is.
Je ziet ook dat rob wel wil reageren als ik gristenhond zeg, want dan issie sielug, maar op inhoudelijkheden gaat hij nooit in
  zaterdag 27 juli 2013 @ 18:19:22 #21
45206 Pietverdriet
pi_129410169
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:17 schreef RobbieRonald het volgende:
De bijbelse god is een barbaar
Is er een andere?
pi_129410187
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 16:50 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat pretenderen ze niet alleen. Dat kunnen ze onderbouwen.

Hierna volgt de simpele uitwerking van celdivisie en morphologie. Beide ook prima in kaart gebracht.

Als je dit als een onderbouwing beschouwt heb je duidelijk niets van het probleem begrepen, laat staan dat je iets zinnigs te zeggen hebt over de oplossing ervan.

Maar even goede vrienden :)
pi_129410211
Gelovigen :') tis 2013 mensen, that shit is getting old.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 18:22:24 #24
45206 Pietverdriet
pi_129410231
Zo wordt er in Genesis Incest positief gezien, om het zacht uit te drukken

Haal jij hier ook je moraal uit Rob?
pi_129410260
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hé Robmeister, wat vind jij nou eigenlijk van atheïsten?
Om heel eerlijk te zijn heb ik veel vrienden die atheist zijn. Ik heb dan ook geen enkele moeite met atheisten, Wel heb ik zo het vermoeden dat sommige atheisten moeite hebben met mensen die geloven. Op dit forum zijn er wel een aantal te vinden.
pi_129410266
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is er een andere?
Jah, er zijn in de loop der tijd toch aardig wat goden de revue gepasseerd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_goden_en_godinnen
pi_129410278
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Zo wordt er in Genesis Incest positief gezien, om het zacht uit te drukken

[ afbeelding ]

Haal jij hier ook je moraal uit Rob?
Incest is heel normaal in de bible-belt
  zaterdag 27 juli 2013 @ 18:24:39 #28
45206 Pietverdriet
pi_129410298
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:23 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Jah, er zijn in de loop der tijd toch aardig wat goden de revue gepasseerd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_goden_en_godinnen
Zat aan een alternatieve gristelijke god te denken
  zaterdag 27 juli 2013 @ 18:25:44 #29
45206 Pietverdriet
pi_129410320
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:24 schreef vanKaas het volgende:

[..]

Incest is heel normaal in de bible-belt
Zwanger op de veluwe, en nog geen 15 jaar
Zwanger op de veluwe, en nog geen 15 jaar
En godvergodvergodver god vergeeft
  zaterdag 27 juli 2013 @ 18:25:44 #30
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_129410321
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:23 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Om heel eerlijk te zijn heb ik veel vrienden die atheist zijn. Ik heb dan ook geen enkele moeite met atheisten, Wel heb ik zo het vermoeden dat sommige atheisten moeite hebben met mensen die geloven. Op dit forum zijn er wel een aantal te vinden.
Jij hebt echt geen vrienden die atheïst zijn. Zo'n kortzichtige idioot als jij. :D

Bij nader inzien, schrap dat 'die atheïst zijn' maar.
pi_129410326
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:23 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Alleen op een forum krijg ik met rare gelovigen te doen.
In RL gelukkig niet meer. :r
pi_129410354
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jij hebt echt geen vrienden die atheïst zijn. Zo'n kortzichtige idioot als jij. :D

Bij nader inzien, schrap dat 'die atheïst zijn' maar.
Nou jij bewijst mijn stelling dat atheisten moeite hebben met gelovigen. Bedankt daarvoor!

De geevolueerde aap begint uit de mouw te komen!
pi_129410376
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:27 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Nou jij bewijst mijn stelling dat atheisten moeite hebben met gelovigen. Bedankt daarvoor!
Neuh, 'we' hebben moeite met jou als persoon. Heeft niks met geloof te maken, eerder met het feit dat je een gigantische droplul bent.
pi_129410401
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Neuh, 'we' hebben moeite met jou als persoon. Heeft niks met geloof te maken, eerder met het feit dat je een gigantische droplul bent.
_O-
pi_129410405
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ben het helemaal met je eens, _O_
  zaterdag 27 juli 2013 @ 18:30:09 #36
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_129410426
quote:

[..]

Ik heb geen moeite met gelovigen, ik heb moeite met jou.

Wel goed om te zien dat je eindelijk erkent dat de mens geëvolueerd is. :Y
  zaterdag 27 juli 2013 @ 18:31:06 #37
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_129410449
quote:

[..]

Oh ik heb heel wat christenen onder mijn vrienden en kennissen. En mijn hele familie natuurlijk. Het zijn doorgaans zachtaardige mensen. Maar zo'n agressieve en Oost-Indisch dove dogmaticus als jij kom ik eigenlijk nooit tegen.
pi_129410453
Laat het moraal maar stromen.....Jullie zetten jezelf letterlijk te kakken op dit forum, en het niveau is ronduit triest te noemen. En het atheisme kan je daarmee ook niet serieus meer nemen. Geen wonder dat het in verval is.
pi_129410467
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:31 schreef Robmeister het volgende:
Laat het moraal maar stromen.....Jullie zetten jezelf letterlijk te kakken op dit forum, en het niveau is ronduit triest te noemen. En het atheisme kan je daarmee ook niet serieus meer nemen. Geen wonder dat het in verval is.
Natuurlijk speel je de superioriteitskaart, dat is je zo aangeleerd door je niet-bestaande God.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 18:32:23 #40
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_129410471
quote:
Jullie zetten jezelf letterlijk te kakken op dit forum
Voor wie zoal?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 18:32:58 #41
45206 Pietverdriet
pi_129410474
quote:
Ik heb je net weer eens wat inhoudelijke vragen over jouw moraal gesteld, maar zoals gewoonlijk wil jij helemaal niet op de inhoud ingaan.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 18:33:11 #42
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_129410479
quote:
Wij zetten ons te kakken door wat persoonlijke aanvallen. Jij zet jezelf te kakken door drie topics lang 0.0 niets dan bagger te voegen aan de discussie.

You lose.
pi_129410486
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Natuurlijk speel je de superioriteitskaart, dat is je zo aangeleerd door je niet-bestaande God.
Liever door een niet bestaande God dan dat ik het van jouw moet leren in ieder geval.
pi_129410508
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wij zetten ons te kakken door wat persoonlijke aanvallen. Jij zet jezelf te kakken door drie topics lang 0.0 niets dan bagger te voegen aan de discussie.

You lose.
Oo ga je nu bepalen wie wint..Ja dat is ook een atheistisch trekje, die roepen zichzelf wel vaker uit als winnaars. maar als je denkt al gewonnen te hebben zul je uiteindelijk als verliezer afdruipen.
pi_129410518
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:08 schreef Robmeister het volgende:
Aha, als je vindt dat ik mijn moraal van evoluerende apen heb, erken je dus het bestaan van evoluerende apen.

QED.
pi_129410529
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:33 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Liever door een niet bestaande God dan dat ik het van jouw moet leren in ieder geval.
Grammatica is nog een onderbelicht onderwerp bij jouw 'God' merk ik al.
pi_129410551
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:35 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Oo ga je nu bepalen wie wint..Ja dat is ook een atheistisch trekje, die roepen zichzelf wel vaker uit als winnaars. maar als je denkt al gewonnen te hebben zul je uiteindelijk als verliezer afdruipen.
Het is jammer dat er niks na de dood is, ik had je graag uitgelachen na onze dood.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 18:37:41 #48
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_129410568
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:35 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Ik denk dat de atheïstische kant in dit topic over het algemeen de moreel hoge grond mag claimen, om een anglicisme te gebruiken. Zij hebben verschillende keren geprobeerd fatsoenlijk met je te discussiëren, maar je wilt gewoon niet en komt met geen ander argument dan: "LEES MAAR TERUG EN LEES DE BIJBEL BETER". Tja, dan ben je toch echt niet best bezig...
pi_129410578
' lees dat verzinsel van duizenden jaren terug maar beter einz!!1'

:')
  zaterdag 27 juli 2013 @ 18:38:35 #50
45206 Pietverdriet
pi_129410580
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 18:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is jammer dat er niks na de dood is, ik had je graag uitgelachen na onze dood.
Ik ben 2 jaar geleden overleden, en ging als homo uiteraard naar de hel. Ik werd persoonlijk verwelkomt door de duivel.
De hel is heel anders dan je denkt. Ik werd rondgeleid in de beach club vol mooie mannen die de hel is. Het is een zonnig strand met kristalhelder water, met een prachtig bos er achter. Overal barretjes en lekker eten.
Heerlijk luieren in een hangmat en een beetje fokken en cocktails drinken, jep, er is internet in de Hel, wat denken jullie dan.
Goed, na een paar dagen had ik zin de buurt een beetje te verkennen. Ik liep het strand af en na een uur of twee lopen kwam ik bij wat een vulkaanachtig gebied was, het rook er naar zwavel. Toen ik over een kraterrand keek zag ik het hellevuur, met gillende mensen erin. Ik was geschokt. De duivel had me belogen. Het was helemaal geen resort.
Daar ik aan de duivel dacht verscheen hij meteen en overstuur schold ik hem uit. Hij keek me minzaam aan en zei, pietje pietje was is er met je aan de hand, waarom ben je zo overstuur.
Ik wees op het hellevuur en zei, je hebt me belogen.
Hij schudde zijn hoofd en lachte, nee joh, das voor de christenen, die willen dat zo, net zoals jij deze beachclub wilt...

Oh, btw

Veel mensen denken dat de hemel en de hel boven en onder zitten. Dit is een vergissing. Ze liggen naast elkaar. Toen ze er net waren konden de zielen dus vrij van de hemel naar de hel lopen en omgekeerd.
Dit stoorde god verschrikkelijk. Hij heeft toen een contract met satan afgesloten, god zou een groot hek neerzetten en satan zou het onderhouden. God had dat als jood natuurlijk slim onderhandeld. 1 keer de kosten van een hek is veel minder dan een eeuwigheid onderhoud.
De duistere kwam daar ook achter en hield op met het plegen van onderhoud. Het hek werd steeds slechter en er kwamen gaten in. Resultaat, als mensen in de hemel zin hadden is wilde feesten, drank en drugs, onbeschermde sex met iedereen en zijn geit, dan gingen ze naar de hel om daarna weer te chillen in de hemel. Andersom net zo.
God is daar zeer boos over geweest en heeft satan toen gebeld en verteld dat ie zich aan zijn contract moest houden.
Satan: Hallo?
God: Luister vriend, ik ben het, God, luister stuk gevallen engel, wij hebben een contract over het onderhoud van het hek tussen onze domeienen
Satan: Ja dahag, daar had je me een poets gebakken, daar doe ik niets aan.
God: Wat?? Mijverdomme, Als je daar niets aan doet, dan neem ik een advocaat in de arm en sleep ik je voor het Hemelse gerecht, en dan zullen we nog wel eens zien of contract contract is.
Satan: godje godje godje, waar ga JIJ een advocaat vandaan halen?

Dat hek is dus nog steeds kapot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')