abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129393951
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:06 schreef heiden6 het volgende:

[..]

'
Ehm, nee. En het is geen argument, maar een feit. Ik heb daar geen schuld aan, en ik ga nergens voor betalen. ^O^
ja maar jij profiteert wel van wat je voorouders hebben verdiend aan de slavernij, namelijk de positie die dat NL in de wereld heeft gegeven & de rijkdommen

Dat jij persoonlijk niets mee te maken hebt gehad maakt niets uit, de kinderen van de slaven moeten leven met het feit dat hun voorouders zijn gebruikt voor de rijkdom die NL nu heeft, terwijl zij er enkel ellende aan hebben overgehouden

dus compensatie is zeker wel terecht
lol
pi_129393979
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:08 schreef eentweedrievraag het volgende:

[..]

ja maar jij profiteert wel van wat je voorouders hebben verdiend aan de slavernij, namelijk de positie die dat NL in de wereld heeft gegeven & de rijkdommen

Dat jij persoonlijk niets mee te maken hebt gehad maakt niets uit, de kinderen van de slaven moeten leven met het feit dat hun voorouders zijn gebruikt voor de rijkdom die NL nu heeft, terwijl zij er enkel ellende aan hebben overgehouden

dus compensatie is zeker wel terecht
Nee, sorry. Zoek maar gewoon een baan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_129394065
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:09 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hahahaha, ik kan jou mededelen dat wij het erg goed hebben en invloedrijke mensen (overheid Midden Oosten) in de familie hebben en wij het als gezin ook erg goed hebben dankzij de olie, vastgoed & pensioenen. Met sommige individuen met een vermogen van +$25 miljoen.

Neemt niet weg dat ik voor gerechtigheid ben omdat ons volk ook onrecht is aangedaan door Arabieren (genocide, uitbuiting) - en zij moeten, net zoals de Nazi's / Duitsers / Slavenhandelaren / Nederlanders - boeten voor hun misdaden. Vroeg of laat :).
lol
pi_129394066
Duitsland vergelijken met die landen... Een ontwikkeld land dat uit een oorlog komt is een ontwikkeld land, zo'n land heeft meer kans op een succesvol herstel (nog daargelaten dat de ligging van Duitsland veel optimaler is zo tussen de andere ontwikelde landen).
pi_129394079
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:13 schreef eentweedrievraag het volgende:

Hahahaha, ik kan jou mededelen dat wij velen multi miljonairs en invloedrijke mensen (overheid Midden Oosten) in de familie hebben en wij het als gezin ook erg goed hebben dankzij de olie, vastgoed & pensioenen. Met sommige individuen met een vermogen van +$25 miljoen.

Neemt niet weg dat ik voor gerechtigheid ben omdat ons volk ook onrecht is aangedaan door Arabieren (genocide, uitbuiting) - en zij moeten, net zoals de Nazi's / Duitsers / Slavenhandelaren / Nederlanders - boeten voor hun misdaden. Vroeg of la
Allemaal collectivistische nonsens.

"Nederland" is maar een verzinsel.
pi_129394175
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Allemaal collectivistische nonsens.
Een van de vastgoedprojecten binnen de familie, goedkoopste appartementen starten vanaf $100 K. Alles is al verkocht :).

Ik 'verzin' dit niet, ik heb geen behoefte om een onbekende op een forum te overtuigen van wat wij wel en niet hebben, zeker omdat het toch anoniem blijft en ik er niets mee bereik.

Dat jij zegt ''zoek dan maar een baan'' bewijst gewoon dat mijn argumenten voor een vergoeding, terecht zijn en jij niets beters te zeggen hebben. Hiermee wil ik aantonen dat ik geen 'baan' nodig heb en ook totaal niets met 'slaven' te maken heb, of van hen afstam - of ook maar in de buurt kom.

Maar ja, compensatie moet en zal er komen :W>
lol
pi_129394227
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:17 schreef eentweedrievraag het volgende:

[..]

Een van de vastgoedprojecten binnen de familie, goedkoopste appartementen starten vanaf $100 K. Alles is al verkocht :).

[ afbeelding ]

Ik 'verzin' dit niet, ik heb geen behoefte om een onbekende op een forum te overtuigen van wat wij wel en niet hebben, zeker omdat het toch anoniem blijft en ik er niets mee bereik.

Dat jij zegt ''zoek dan maar een baan'' bewijst gewoon dat mijn argumenten voor een vergoeding, terecht zijn en jij niets beters te zeggen hebben. Hiermee wil ik aantonen dat ik geen 'baan' nodig heb en ook totaal niets met 'slaven' te maken heb, of van hen afstam - of ook maar in de buurt kom.
Dit interesseert me echt helemaal niets. Ik zei dat omdat je aan het bedelen was.

quote:
Maar ja, compensatie moet en zal er komen :W>
Reken er maar niet op. ^O^
pi_129394302
quote:

[..]

Hahahaha, ik kan jou mededelen dat wij het erg goed hebben en invloedrijke mensen (overheid Midden Oosten) in de familie hebben en wij het als gezin ook erg goed hebben dankzij de olie, vastgoed & pensioenen. Met sommige individuen met een vermogen van +$25 miljoen.

Neemt niet weg dat ik voor gerechtigheid ben omdat ons volk ook onrecht is aangedaan door Arabieren (genocide, uitbuiting) - en zij moeten, net zoals de Nazi's / Duitsers / Slavenhandelaren / Nederlanders - boeten voor hun misdaden. Vroeg of laat :).
Zijn de nazaten van de mensen die honderden jaren geleden, voor jou familie, boven de olievelden leefden, ook gecompenseerd? beetje hypocriet anders.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 02:27:21 #59
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_129394398
waarom Compenseren , gewoon in oude staat herstellen zo als je dat met je woning ook moet doen als je weg gaat :)
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_129394414
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:22 schreef havanagila het volgende:

[..]

Zijn de mensen die honderden jaren geleden, voor jou familie, boven de olievelden leefden, ook gecompenseerd? beetje hypocriet anders.
Want olie gevormd door de natuur is hetzelfde als slavernij.
pi_129394418
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:22 schreef havanagila het volgende:

[..]

Zijn de nazaten van de mensen die honderden jaren geleden, voor jou familie, boven de olievelden leefden, ook gecompenseerd? beetje hypocriet anders.
Die nazaten zijn gewoon onze familie, wij zijn namelijk inheems en de oorspronkelijke bevolking sinds duizenden jaren. Wij zijn geen Arabieren die land zijn komen bezetten, maar Koerden ;).

En honderden jaren geleden werd er geen olie gewonnen.

Maar onze bevolking (Koerden) moeten natuurlijk nog wel gecompenseerd worden door de Arabieren voor de genocide die zij op ons gepleegd hebben (Anfal campagne & Halabja), en voor het feit dat ze onze grondstoffen hebben gestolen. Momenteel is de Koerdische regio in ons bestuur, en dat verklaart waarom wij (samen met alle andere Koerden in de KRG) welvarend & invloedrijk zijn geworden. Omdat geen Arabieren meer.

De genocide en plundering waar ik het over heb vond ca. 25 jaar geleden plaats, dat is dus wel recenter dan de slaven.
lol
pi_129394538
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:28 schreef eentweedrievraag het volgende:

[..]

Die nazaten zijn gewoon onze familie, wij zijn namelijk inheems en de oorspronkelijke bevolking sinds duizenden jaren. Wij zijn geen Arabieren die land zijn komen bezetten, maar Koerden ;).

En honderden jaren geleden werd er geen olie gewonnen.

Maar onze bevolking (Koerden) moeten natuurlijk nog wel gecompenseerd worden door de Arabieren voor de genocide die zij op ons gepleegd hebben (Anfal campagne & Halabja), en voor het feit dat ze onze grondstoffen hebben gestolen. Momenteel is de Koerdische regio in ons bestuur, en dat verklaart waarom wij (samen met alle andere Koerden in de KRG) welvarend & invloedrijk zijn geworden. Omdat geen Arabieren meer.

De genocide en plundering waar ik het over heb vond ca. 25 jaar geleden plaats, dat is dus wel recenter dan de slaven.
Ja, en duizenden jaren daarvoor leefde er iemand waarvan jij en ik allebei afstammen, moet je mij dan ook maar compenseren?

Punt is dat je als je van mening bent dat iemand moet boeten voor iets dat zijn/haar over-over²-grootouders hebben gedaan, je wel voor eeuwig door kan blijven gaan.
pi_129394649
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:33 schreef havanagila het volgende:

[..]

Ja, en duizenden jaren daarvoor leefde er iemand waarvan jij en ik allebei afstammen, moet je mij dan ook maar compenseren?

Punt is dat je als je van mening bent dat iemand moet boeten voor iets dat zijn/haar over-over²-grootouders hebben gedaan, je wel voor eeuwig door kan blijven gaan.
Jij hebt 'hava nagila' als username. VInd jij niet dat de Duitsers moeten boeten voor wat zij de Joden hebben aangedaan?
lol
pi_129394731
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:39 schreef eentweedrievraag het volgende:

[..]

Jij hebt 'hava nagila' als username. VInd jij niet dat de Duitsers moeten boeten voor wat zij de Joden hebben aangedaan?
Alleen degene die bloed aan hun handen hebben en op plaats delict waren, niet hun kleinkinderen, vage kennissen en buren... anders kun je voor eeuwig compensatie blijven eisen. Beetje het punt van dit hele topic.

(overigens, die naam gebruik ik omdat het een tof melodietje is, niet vanwege religieuze overwegingen.)
pi_129394847
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:43 schreef havanagila het volgende:

[..]

Alleen degene die bloed aan hun handen hebben en op plaats delict waren, niet hun kleinkinderen, vage kennissen en buren... anders kun je voor eeuwig compensatie blijven eisen. Beetje het punt van dit hele topic.

(overigens, die naam gebruik ik omdat het een tof melodietje is, niet vanwege religieuze overwegingen.)
Daar verschillen dus de meningen over. Ik vind dat als er nooit geboet is voor een misdaad, iemand uiteindelijk toch moet boeten.
lol
pi_129395110
Natuurlijk is het het meest rechtvaardig om boete te doen, maar in hoeverre is iemand schuldig voor wat er 5 generaties geleden heeft plaatsgevonden? Dan kun je eeuwig door blijven gaan.

Heb ik het recht om 1000 euro van mijn buurman te eisen, omdat iemand in zijn stamboom in 1583 het paard van iemand in mijn stamboom heeft gestolen? lullig voorbeeld, maar ik dacht het niet.
pi_129395637
De zon schijnt daar ook schade te veroorzaken bij die drugssmokkelaars.
Zeikers, steek je handen uit de mouw en doe iets zinvols, ipv. een potje te janken om iets waar de huidige generaties niets mee te doen hebben gehad.
Overigens de nakomelingen v. d. slaven ook niet
Ik geloof er geen moer van
pi_129395657
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:39 schreef eentweedrievraag het volgende:

[..]

Wat heeft een gouden stad met de huidige Duitsers te doen?
pi_129395675
quote:

[..]

Maf geklapper.
Nee, sorry, het is een arrogant maf geklapper.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 06:26:10 #70
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_129396085
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:51 schreef eentweedrievraag het volgende:

[..]

Daar verschillen dus de meningen over. Ik vind dat als er nooit geboet is voor een misdaad, iemand uiteindelijk toch moet boeten.

Gegarandeerd dat een van je overgrootvaders een moordenaar was die onbestraft bleef dus dan moeten we je maar de doodstraf geven ofzo? Ik ben niet verantwoordelijk voor wat mijn papa heeft uitgespookt, laat staan een dude van wie we de naam niet eens meer weten binnen de familie.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 07:30:11 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129396214
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:08 schreef eentweedrievraag het volgende:

[..]

Vertel eens, hoeveel was die verdienste aan de slavernij en hoe heeft dat bijgedragen? Hoor namelijk hetzelfde gejammer over indonesie, maar volgens mij is de Republiek destijds rijk geworden van de graan, hout en vishandel met oa de oostzee en de positie in de europese handel. (rise and fall of great powers, the Dutch republic)
Of loop jij gewoon na te blaten zonder dat je het weet waar je het over hebt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Eindredactie Games zaterdag 27 juli 2013 @ 08:12:30 #72
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_129396352
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 20:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik wil een schadevergoeding van eh.. Italië. Yeah, thats right. Die hebben zo'n paar honderd jaar geleden mijn voorvader vermoord. Kut Romeinen :r
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_129396460
Ik denk dat het herstellen van de fout in deze inderdaad beter is dan geld. Dus hop, allemaal terug op de boot en naar Afrika.

Zonder gekheid: hoewel ons aandeel daarin groot is geweest, moeten ze dan ook geld gaan vragen in diverse Afrikaanse naties. Die hebben immers de waar geleverd destijds(!).
Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
pi_129396991
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:51 schreef eentweedrievraag het volgende:

[..]

Hét grote verschil in mentaliteit tussen volken met stammencultuur of moderne cultuur. Hier in West-Europa hebben wij die bloedgeld en eerwraak onzin al eeuwen geleden afgeschaft. Geen wonder dat het zo'n kutzooi blijft daar.
pi_129397051
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 07:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vertel eens, hoeveel was die verdienste aan de slavernij en hoe heeft dat bijgedragen? Hoor namelijk hetzelfde gejammer over indonesie, maar volgens mij is de Republiek destijds rijk geworden van de graan, hout en vishandel met oa de oostzee en de positie in de europese handel. (rise and fall of great powers, the Dutch republic)
Of loop jij gewoon na te blaten zonder dat je het weet waar je het over hebt?
Nog even afgezien van het feit dat er een behoorlijk grote minderheid aan voormalige Indonesiërs in Nederland leven. Die moeten dan meebetalen aan de schadevergoeding terwijl ze zelf slachtoffer zijn. Tis allemaal te bizar voor woorden.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 09:44:06 #76
45206 Pietverdriet
pi_129397089
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 09:41 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Nog even afgezien van het feit dat er een behoorlijk grote minderheid aan voormalige Indonesiërs in Nederland leven. Die moeten dan meebetalen aan de schadevergoeding terwijl ze zelf slachtoffer zijn. Tis allemaal te bizar voor woorden.
Hoe zijn indische mensen die in NL leven ergens het slachtoffer van?
pi_129397098
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 01:47 schreef Tocadisco het volgende:
Was het in die tijd op de hele planeet (dus ook in West-Europa) niet eerder de regel dan de uitzondering dat je op de een of andere manier werd uitgebuit? Hoewel mensen in Europa in theorie dan wel vrij waren waren hun leefomstandigheden niet echt beter dan die van slaven.
Ja, de meerderheid in Europa had ook een miserabel bestaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Boris_Karloff op 27-07-2013 10:02:37 ]
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_129397107
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 09:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe zijn indische mensen die in NL leven ergens het slachtoffer van?
Het gros daarvan heeft ook (deels) slavenbloed.... Of heb jij nooit gehoord van de vele halfbloedjes die daar geboren werden?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 09:46:10 #79
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_129397127
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 20:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)e-slavenhandel.dhtml

Samenvatting: Door de slavernij zijn ze in het Caribisch gebied nog steeds zo arm en onderontwikkeld gebleven. Daarom willen ze nu van Nederland, de UK en Frankrijk doekoes hebben zodat ze dan ook rijk zijn.

Ik zeg dan: Nog geen 70 jaar geleden lag Duitsland volledig in puin, was door 4 andere landen bezet, had een groot deel van zijn beroepsbevolking op het slagveld en in de industrie verloren, werden grote stukken land afgenomen van waaruit miljoenen vluchtelingen in het restant van Duitsland een heenkomen zochten, had een getraumatiseerde jeugd en al haar industrie werd met goederentreinen naar de Soviet-Unie en Groot-Brittanië verscheept.

En nu is Duitsland het rijkste, meest stabiele en machtigste industrieland van Europa. Alweer.

Waarom? Omdat zij destijds niet zijn gaan janken en klagen, maar omdat de overlevenden de handen uit de mouwen gestoken hebben, doorgezet hebben, hard gewerkt hebben, niet corrupt waren, hun gezinnen intakt lieten. Kortom: omdat het Duitsers zijn. Vanuit het niets weer naar de nr 1 positie. Beter nemen ze op de Cariben daar een voorbeeld aan, ipv om geld te zeuren dat binnen 10 jaar toch opgemaakt is zonder verder effect.
Amen _O_
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 09:46:43 #80
45206 Pietverdriet
pi_129397134
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 09:45 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Het gros daarvan heeft ook (deels) slavenbloed.... Of heb jij nooit gehoord van de vele halfbloedjes die daar geboren werden?
Je haalt een aantal zaken door elkaar volgens mij
pi_129397143
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 09:45 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Volgens mij waren dat geen slaven maar gewoon dagloners die matig betaald werden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_129397146
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je haalt een aantal zaken door elkaar volgens mij
Laat maar.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 09:48:25 #83
45206 Pietverdriet
pi_129397155
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 09:46 schreef daNpy het volgende:

[..]

Amen _O_
Na, het is ook vooral te danken aan de Amerikaanse Marshal hulp.
pi_129397161
Die vergelijking met Duitsland gaat natuurlijk niet helemaal op. Even in de pan gehakt worden in 1943-1945 en later nog 4 jaar bezetting is natuurlijk minder desastreus voor een volk/land dan honderden jaren overheerst worden....
pi_129397202
Die negers krijgen geen geld.
Ура для россии
  zaterdag 27 juli 2013 @ 09:53:22 #86
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_129397215
Feit blijft dat als je nu 200 miljard over maakt er over 10 jaar weer gejankt wordt.
"Het was nog niet genoeg, jullie hebben ons jarenlang tot slaaf gemaakt, wij zijn nog steeds arm etc etc".

Gewoon niet mee gaan in dit soort gejammer. Laat het verleden rusten en concentreer je op de toekomst.
Als je het beter wil hebben dan ga je daar aan werken, niet jammeren over wat er vroeger is gebeurd.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_129397253
De streek waar ik woon, hoort pas sinds ergens in de 19e eeuw bij Nederland. Hou mijn voorouders, die als boer op de zandgronden hier zelf ook niet een bepaald welvarend bestaan zullen hebben gehad, er dus even buiten...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_129397278
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 09:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij waren dat geen slaven maar gewoon dagloners die matig betaald werden.
Nee. Tijdens de VOC-tijd was het heel normaal dat er één of meerdere binnenlandse concubines op na werden gehouden. Deze vrouwen werd in het algemeen niet om instemming gevraagd, zij mochten blij en dankbaar zijn voor de eer. Regelmatig werd zo'n vrouw nadat ze zwanger was geworden, weer weggestuurd. Vaak werd ze dan door haar familie/omgeving uitgekotst en kon ze kiezen uit een bestaan als prostituee, bedelares of simpelweg verhongeren.
Maar in een aantal gevallen was de meester zo vriendelijk om wél de verantwoordelijkheid te nemen en mochten ze blijven. Natuurlijk bleven de vrouwen onbetaalde concubines en de kinderen statusloze bastaards. Kortom, een bestaan waar we allemaal van dromen....

Is trouwens wel typerend zoals de onderdrukking van vrouwen (zowel de manier waarop, als de mate waarin) zo vaak over het hoofd gezien wordt. Je zou bijna denken dat hier een bewuste mentaliteit achter schuilt.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 09:59:31 #89
45206 Pietverdriet
pi_129397290
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 09:48 schreef Fides het volgende:
Die vergelijking met Duitsland gaat natuurlijk niet helemaal op. Even in de pan gehakt worden in 1943-1945 en later nog 4 jaar bezetting is natuurlijk minder desastreus voor een volk/land dan honderden jaren overheerst worden....
Tot 1866 was Duitsland een verzameling van heel veel vorstendommetjes hertogdommetjes en onafhankelijke steden, hoofdzakelijk landbouw, 1871 was het 1 natie.
De europese grootmacht frankrijk verklaarde de oorlog en werd verslagen.
Daarna ging de industrialisatie erg snel.

Japan was tot 1854 een feodaal keizerrijk zonder industrie, 50 jaar later versloeg het de wereldmacht Rusland en bracht haar vloot tot zinken,

Korea was tot de koreaanse oorlog een hoofdzakelijk landbouwnatie en kolonie, dat wat er was werd naar het stenen tijdperk geschoten in de koreaanse oorlog en steekt tegenwoordig Japan naar de troon als high tech natie
pi_129397359
Je hoeft mij geen lesje geschiedenis te geven hoor. Ik zeg ook niet dat de Cariben hun achterstand niet grotendeels aan zichzelf te wijten hebben, maar "Duitsland bouwde zichzelf in x-aantal jaar weer op" vind ik niet erg sterk vergelijkingsmateriaal.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 10:07:20 #91
45206 Pietverdriet
pi_129397402
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:04 schreef Fides het volgende:
Je hoeft mij geen lesje geschiedenis te geven hoor. Ik zeg ook niet dat de Cariben hun achterstand niet grotendeels aan zichzelf te wijten hebben, maar "Duitsland bouwde zichzelf in x-aantal jaar weer op" vind ik niet erg sterk vergelijkingsmateriaal.
Maar jouw opmerking van honderden jaren overheerst en dat doe je dan niet ff slaat ook nergens op.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 10:11:11 #92
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_129397470
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 20:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Flikker op man, lui kut volk. Kijk naar China, kijk naar Duitsland. Kijk naar Japan. Die landen hebben in een veel korter tijdsbestek hun hele land en economie omgetoverd in een welvarende.

Vooral Duitsland en Japan.. lagen compleet in puin en kijk waar ze vandaag de dag staan!
:r ik kots hier op. heel erg. Over de lijken van je voorvaderen plukken is het.
En Israel?
Ik ga naar huis.
  Forum Admin zaterdag 27 juli 2013 @ 10:12:20 #93
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_129397496
quote:
5s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:11 schreef nietzman het volgende:

[..]

En Israel?
Don't get me started. Ik ben op dit moment in conclaaf met Congo over financiele genoegdoening. Schijnt dat ik een ver ver verleden mijn voorvader een mammoetstand heeft verkocht maar die bleek afkomstig te zijn van een malafide holbewoner.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_129397521
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar jouw opmerking van honderden jaren overheerst en dat doe je dan niet ff slaat ook nergens op.
Hoezo? Overheersing gaat verder dan wat staatsrechtelijke vernieuwingen zoals in Duitsland (of bijna overal in Europa) en de verandering van een feodaal systeem naar een modern(er) systeem als in Japan.
Zuid-Korea is in een eeuwenlange geschiedenis ook "maar" 35 jaar (1910-1945) bezet geweest natuurlijk.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 10:15:10 #95
45206 Pietverdriet
pi_129397536
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
een mammoetstand
Soort grote marktkraam, voorloper van die franse hypermarche?
  Forum Admin zaterdag 27 juli 2013 @ 10:16:08 #96
pi_129397551
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Soort grote marktkraam, voorloper van die franse hypermarche?
:D! je hebt zojuist mijn dag gemaakt _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin zaterdag 27 juli 2013 @ 10:16:43 #97
pi_129397560
quote:
5s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:11 schreef nietzman het volgende:

[..]

En Israel?
Israël leunt trouwens vandaag de dag flink op giften vanuit het buitenland (lees VS) verder ben ik niet zo bekent met het land.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 10:18:51 #98
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_129397587
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 09:58 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Nee. Tijdens de VOC-tijd was het heel normaal dat er één of meerdere binnenlandse concubines op na werden gehouden. Deze vrouwen werd in het algemeen niet om instemming gevraagd, zij mochten blij en dankbaar zijn voor de eer. Regelmatig werd zo'n vrouw nadat ze zwanger was geworden, weer weggestuurd. Vaak werd ze dan door haar familie/omgeving uitgekotst en kon ze kiezen uit een bestaan als prostituee, bedelares of simpelweg verhongeren.
Maar in een aantal gevallen was de meester zo vriendelijk om wél de verantwoordelijkheid te nemen en mochten ze blijven. Natuurlijk bleven de vrouwen onbetaalde concubines en de kinderen statusloze bastaards. Kortom, een bestaan waar we allemaal van dromen....

Is trouwens wel typerend zoals de onderdrukking van vrouwen (zowel de manier waarop, als de mate waarin) zo vaak over het hoofd gezien wordt. Je zou bijna denken dat hier een bewuste mentaliteit achter schuilt.
Gelukkig kwamen dit soort kwalijke praktijken jegens vrouwen, in het Europa van die tijd helemaal niet voor :')
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 27 juli 2013 @ 10:20:10 #99
45206 Pietverdriet
pi_129397609
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:14 schreef Fides het volgende:

[..]

Hoezo? Overheersing gaat verder dan wat staatsrechtelijke vernieuwingen zoals in Duitsland (of bijna overal in Europa) en de verandering van een feodaal systeem naar een modern(er) systeem als in Japan.
Zuid-Korea is in een eeuwenlange geschiedenis ook "maar" 35 jaar (1910-1945) bezet geweest natuurlijk.
Onderdrukking komt niet alleen van buiten, en het gaat niet alleen om een verandering van staatsrecht, maar vooral om de wil om wat op te bouwen
pi_129397613
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:18 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Gelukkig kwamen dit soort kwalijke praktijken jegens vrouwen, in het Europa van die tijd helemaal niet voor :')
Vandaar: is trouwens wel typerend zoals de onderdrukking van vrouwen (zowel de manier waarop, als de mate waarin) zo vaak over het hoofd gezien wordt. Je zou bijna denken dat hier een bewuste mentaliteit achter schuilt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')