ja maar jij profiteert wel van wat je voorouders hebben verdiend aan de slavernij, namelijk de positie die dat NL in de wereld heeft gegeven & de rijkdommenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
'
Ehm, nee. En het is geen argument, maar een feit. Ik heb daar geen schuld aan, en ik ga nergens voor betalen.
Nee, sorry. Zoek maar gewoon een baan.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:08 schreef eentweedrievraag het volgende:
[..]
ja maar jij profiteert wel van wat je voorouders hebben verdiend aan de slavernij, namelijk de positie die dat NL in de wereld heeft gegeven & de rijkdommen
Dat jij persoonlijk niets mee te maken hebt gehad maakt niets uit, de kinderen van de slaven moeten leven met het feit dat hun voorouders zijn gebruikt voor de rijkdom die NL nu heeft, terwijl zij er enkel ellende aan hebben overgehouden
dus compensatie is zeker wel terecht
Hahahaha, ik kan jou mededelen dat wij het erg goed hebben en invloedrijke mensen (overheid Midden Oosten) in de familie hebben en wij het als gezin ook erg goed hebben dankzij de olie, vastgoed & pensioenen. Met sommige individuen met een vermogen van +$25 miljoen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:09 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nee, sorry. Zoek maar gewoon een baan.
Allemaal collectivistische nonsens.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:13 schreef eentweedrievraag het volgende:
Nee, sorry. Zoek maar gewoon een baan.
Hahahaha, ik kan jou mededelen dat wij velen multi miljonairs en invloedrijke mensen (overheid Midden Oosten) in de familie hebben en wij het als gezin ook erg goed hebben dankzij de olie, vastgoed & pensioenen. Met sommige individuen met een vermogen van +$25 miljoen.
Neemt niet weg dat ik voor gerechtigheid ben omdat ons volk ook onrecht is aangedaan door Arabieren (genocide, uitbuiting) - en zij moeten, net zoals de Nazi's / Duitsers / Slavenhandelaren / Nederlanders - boeten voor hun misdaden. Vroeg of la
Een van de vastgoedprojecten binnen de familie, goedkoopste appartementen starten vanaf $100 K. Alles is al verkochtquote:
Dit interesseert me echt helemaal niets. Ik zei dat omdat je aan het bedelen was.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:17 schreef eentweedrievraag het volgende:
[..]
Een van de vastgoedprojecten binnen de familie, goedkoopste appartementen starten vanaf $100 K. Alles is al verkocht.
[ afbeelding ]
Ik 'verzin' dit niet, ik heb geen behoefte om een onbekende op een forum te overtuigen van wat wij wel en niet hebben, zeker omdat het toch anoniem blijft en ik er niets mee bereik.
Dat jij zegt ''zoek dan maar een baan'' bewijst gewoon dat mijn argumenten voor een vergoeding, terecht zijn en jij niets beters te zeggen hebben. Hiermee wil ik aantonen dat ik geen 'baan' nodig heb en ook totaal niets met 'slaven' te maken heb, of van hen afstam - of ook maar in de buurt kom.
Reken er maar niet op.quote:Maar ja, compensatie moet en zal er komen>
Zijn de nazaten van de mensen die honderden jaren geleden, voor jou familie, boven de olievelden leefden, ook gecompenseerd? beetje hypocriet anders.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:13 schreef eentweedrievraag het volgende:
[..]
Hahahaha, ik kan jou mededelen dat wij het erg goed hebben en invloedrijke mensen (overheid Midden Oosten) in de familie hebben en wij het als gezin ook erg goed hebben dankzij de olie, vastgoed & pensioenen. Met sommige individuen met een vermogen van +$25 miljoen.
Neemt niet weg dat ik voor gerechtigheid ben omdat ons volk ook onrecht is aangedaan door Arabieren (genocide, uitbuiting) - en zij moeten, net zoals de Nazi's / Duitsers / Slavenhandelaren / Nederlanders - boeten voor hun misdaden. Vroeg of laat.
Want olie gevormd door de natuur is hetzelfde als slavernij.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:22 schreef havanagila het volgende:
[..]
Zijn de mensen die honderden jaren geleden, voor jou familie, boven de olievelden leefden, ook gecompenseerd? beetje hypocriet anders.
Die nazaten zijn gewoon onze familie, wij zijn namelijk inheems en de oorspronkelijke bevolking sinds duizenden jaren. Wij zijn geen Arabieren die land zijn komen bezetten, maar Koerdenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:22 schreef havanagila het volgende:
[..]
Zijn de nazaten van de mensen die honderden jaren geleden, voor jou familie, boven de olievelden leefden, ook gecompenseerd? beetje hypocriet anders.
Ja, en duizenden jaren daarvoor leefde er iemand waarvan jij en ik allebei afstammen, moet je mij dan ook maar compenseren?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:28 schreef eentweedrievraag het volgende:
[..]
Die nazaten zijn gewoon onze familie, wij zijn namelijk inheems en de oorspronkelijke bevolking sinds duizenden jaren. Wij zijn geen Arabieren die land zijn komen bezetten, maar Koerden.
En honderden jaren geleden werd er geen olie gewonnen.
Maar onze bevolking (Koerden) moeten natuurlijk nog wel gecompenseerd worden door de Arabieren voor de genocide die zij op ons gepleegd hebben (Anfal campagne & Halabja), en voor het feit dat ze onze grondstoffen hebben gestolen. Momenteel is de Koerdische regio in ons bestuur, en dat verklaart waarom wij (samen met alle andere Koerden in de KRG) welvarend & invloedrijk zijn geworden. Omdat geen Arabieren meer.
De genocide en plundering waar ik het over heb vond ca. 25 jaar geleden plaats, dat is dus wel recenter dan de slaven.
Jij hebt 'hava nagila' als username. VInd jij niet dat de Duitsers moeten boeten voor wat zij de Joden hebben aangedaan?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:33 schreef havanagila het volgende:
[..]
Ja, en duizenden jaren daarvoor leefde er iemand waarvan jij en ik allebei afstammen, moet je mij dan ook maar compenseren?
Punt is dat je als je van mening bent dat iemand moet boeten voor iets dat zijn/haar over-over²-grootouders hebben gedaan, je wel voor eeuwig door kan blijven gaan.
Alleen degene die bloed aan hun handen hebben en op plaats delict waren, niet hun kleinkinderen, vage kennissen en buren... anders kun je voor eeuwig compensatie blijven eisen. Beetje het punt van dit hele topic.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:39 schreef eentweedrievraag het volgende:
[..]
Jij hebt 'hava nagila' als username. VInd jij niet dat de Duitsers moeten boeten voor wat zij de Joden hebben aangedaan?
Daar verschillen dus de meningen over. Ik vind dat als er nooit geboet is voor een misdaad, iemand uiteindelijk toch moet boeten.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:43 schreef havanagila het volgende:
[..]
Alleen degene die bloed aan hun handen hebben en op plaats delict waren, niet hun kleinkinderen, vage kennissen en buren... anders kun je voor eeuwig compensatie blijven eisen. Beetje het punt van dit hele topic.
(overigens, die naam gebruik ik omdat het een tof melodietje is, niet vanwege religieuze overwegingen.)
Wat heeft een gouden stad met de huidige Duitsers te doen?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:39 schreef eentweedrievraag het volgende:
[..]
Jij hebt 'hava nagila' als username. VInd jij niet dat de Duitsers moeten boeten voor wat zij de Joden hebben aangedaan?
Maf geklapper.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:13 schreef eentweedrievraag het volgende:
[..]
Hahahaha, ik kan jou mededelen dat wij het erg goed hebben en invloedrijke mensen (overheid Midden Oosten) in de familie hebben en wij het als gezin ook erg goed hebben dankzij de olie, vastgoed & pensioenen. Met sommige individuen met een vermogen van +$25 miljoen.
Neemt niet weg dat ik voor gerechtigheid ben omdat ons volk ook onrecht is aangedaan door Arabieren (genocide, uitbuiting) - en zij moeten, net zoals de Nazi's / Duitsers / Slavenhandelaren / Nederlanders - boeten voor hun misdaden. Vroeg of laat.
Gegarandeerd dat een van je overgrootvaders een moordenaar was die onbestraft bleef dus dan moeten we je maar de doodstraf geven ofzo? Ik ben niet verantwoordelijk voor wat mijn papa heeft uitgespookt, laat staan een dude van wie we de naam niet eens meer weten binnen de familie.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:51 schreef eentweedrievraag het volgende:
[..]
Daar verschillen dus de meningen over. Ik vind dat als er nooit geboet is voor een misdaad, iemand uiteindelijk toch moet boeten.
Vertel eens, hoeveel was die verdienste aan de slavernij en hoe heeft dat bijgedragen? Hoor namelijk hetzelfde gejammer over indonesie, maar volgens mij is de Republiek destijds rijk geworden van de graan, hout en vishandel met oa de oostzee en de positie in de europese handel. (rise and fall of great powers, the Dutch republic)quote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:08 schreef eentweedrievraag het volgende:
[..]
ja maar jij profiteert wel van wat je voorouders hebben verdiend aan de slavernij, namelijk de positie die dat NL in de wereld heeft gegeven & de rijkdommen
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik wil een schadevergoeding van eh.. Italië. Yeah, thats right. Die hebben zo'n paar honderd jaar geleden mijn voorvader vermoord. Kut Romeinen
Hét grote verschil in mentaliteit tussen volken met stammencultuur of moderne cultuur. Hier in West-Europa hebben wij die bloedgeld en eerwraak onzin al eeuwen geleden afgeschaft. Geen wonder dat het zo'n kutzooi blijft daar.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:51 schreef eentweedrievraag het volgende:
[..]
Daar verschillen dus de meningen over. Ik vind dat als er nooit geboet is voor een misdaad, iemand uiteindelijk toch moet boeten.
Nog even afgezien van het feit dat er een behoorlijk grote minderheid aan voormalige Indonesiërs in Nederland leven. Die moeten dan meebetalen aan de schadevergoeding terwijl ze zelf slachtoffer zijn. Tis allemaal te bizar voor woorden.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 07:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel eens, hoeveel was die verdienste aan de slavernij en hoe heeft dat bijgedragen? Hoor namelijk hetzelfde gejammer over indonesie, maar volgens mij is de Republiek destijds rijk geworden van de graan, hout en vishandel met oa de oostzee en de positie in de europese handel. (rise and fall of great powers, the Dutch republic)
Of loop jij gewoon na te blaten zonder dat je het weet waar je het over hebt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |