abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129393951
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:06 schreef heiden6 het volgende:

[..]

'
Ehm, nee. En het is geen argument, maar een feit. Ik heb daar geen schuld aan, en ik ga nergens voor betalen. ^O^
ja maar jij profiteert wel van wat je voorouders hebben verdiend aan de slavernij, namelijk de positie die dat NL in de wereld heeft gegeven & de rijkdommen

Dat jij persoonlijk niets mee te maken hebt gehad maakt niets uit, de kinderen van de slaven moeten leven met het feit dat hun voorouders zijn gebruikt voor de rijkdom die NL nu heeft, terwijl zij er enkel ellende aan hebben overgehouden

dus compensatie is zeker wel terecht
lol
pi_129393979
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:08 schreef eentweedrievraag het volgende:

[..]

ja maar jij profiteert wel van wat je voorouders hebben verdiend aan de slavernij, namelijk de positie die dat NL in de wereld heeft gegeven & de rijkdommen

Dat jij persoonlijk niets mee te maken hebt gehad maakt niets uit, de kinderen van de slaven moeten leven met het feit dat hun voorouders zijn gebruikt voor de rijkdom die NL nu heeft, terwijl zij er enkel ellende aan hebben overgehouden

dus compensatie is zeker wel terecht
Nee, sorry. Zoek maar gewoon een baan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_129394065
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:09 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hahahaha, ik kan jou mededelen dat wij het erg goed hebben en invloedrijke mensen (overheid Midden Oosten) in de familie hebben en wij het als gezin ook erg goed hebben dankzij de olie, vastgoed & pensioenen. Met sommige individuen met een vermogen van +$25 miljoen.

Neemt niet weg dat ik voor gerechtigheid ben omdat ons volk ook onrecht is aangedaan door Arabieren (genocide, uitbuiting) - en zij moeten, net zoals de Nazi's / Duitsers / Slavenhandelaren / Nederlanders - boeten voor hun misdaden. Vroeg of laat :).
lol
pi_129394066
Duitsland vergelijken met die landen... Een ontwikkeld land dat uit een oorlog komt is een ontwikkeld land, zo'n land heeft meer kans op een succesvol herstel (nog daargelaten dat de ligging van Duitsland veel optimaler is zo tussen de andere ontwikelde landen).
pi_129394079
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:13 schreef eentweedrievraag het volgende:

Hahahaha, ik kan jou mededelen dat wij velen multi miljonairs en invloedrijke mensen (overheid Midden Oosten) in de familie hebben en wij het als gezin ook erg goed hebben dankzij de olie, vastgoed & pensioenen. Met sommige individuen met een vermogen van +$25 miljoen.

Neemt niet weg dat ik voor gerechtigheid ben omdat ons volk ook onrecht is aangedaan door Arabieren (genocide, uitbuiting) - en zij moeten, net zoals de Nazi's / Duitsers / Slavenhandelaren / Nederlanders - boeten voor hun misdaden. Vroeg of la
Allemaal collectivistische nonsens.

"Nederland" is maar een verzinsel.
pi_129394175
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Allemaal collectivistische nonsens.
Een van de vastgoedprojecten binnen de familie, goedkoopste appartementen starten vanaf $100 K. Alles is al verkocht :).

Ik 'verzin' dit niet, ik heb geen behoefte om een onbekende op een forum te overtuigen van wat wij wel en niet hebben, zeker omdat het toch anoniem blijft en ik er niets mee bereik.

Dat jij zegt ''zoek dan maar een baan'' bewijst gewoon dat mijn argumenten voor een vergoeding, terecht zijn en jij niets beters te zeggen hebben. Hiermee wil ik aantonen dat ik geen 'baan' nodig heb en ook totaal niets met 'slaven' te maken heb, of van hen afstam - of ook maar in de buurt kom.

Maar ja, compensatie moet en zal er komen :W>
lol
pi_129394227
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:17 schreef eentweedrievraag het volgende:

[..]

Een van de vastgoedprojecten binnen de familie, goedkoopste appartementen starten vanaf $100 K. Alles is al verkocht :).

[ afbeelding ]

Ik 'verzin' dit niet, ik heb geen behoefte om een onbekende op een forum te overtuigen van wat wij wel en niet hebben, zeker omdat het toch anoniem blijft en ik er niets mee bereik.

Dat jij zegt ''zoek dan maar een baan'' bewijst gewoon dat mijn argumenten voor een vergoeding, terecht zijn en jij niets beters te zeggen hebben. Hiermee wil ik aantonen dat ik geen 'baan' nodig heb en ook totaal niets met 'slaven' te maken heb, of van hen afstam - of ook maar in de buurt kom.
Dit interesseert me echt helemaal niets. Ik zei dat omdat je aan het bedelen was.

quote:
Maar ja, compensatie moet en zal er komen :W>
Reken er maar niet op. ^O^
pi_129394302
quote:

[..]

Hahahaha, ik kan jou mededelen dat wij het erg goed hebben en invloedrijke mensen (overheid Midden Oosten) in de familie hebben en wij het als gezin ook erg goed hebben dankzij de olie, vastgoed & pensioenen. Met sommige individuen met een vermogen van +$25 miljoen.

Neemt niet weg dat ik voor gerechtigheid ben omdat ons volk ook onrecht is aangedaan door Arabieren (genocide, uitbuiting) - en zij moeten, net zoals de Nazi's / Duitsers / Slavenhandelaren / Nederlanders - boeten voor hun misdaden. Vroeg of laat :).
Zijn de nazaten van de mensen die honderden jaren geleden, voor jou familie, boven de olievelden leefden, ook gecompenseerd? beetje hypocriet anders.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 02:27:21 #59
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_129394398
waarom Compenseren , gewoon in oude staat herstellen zo als je dat met je woning ook moet doen als je weg gaat :)
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_129394414
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:22 schreef havanagila het volgende:

[..]

Zijn de mensen die honderden jaren geleden, voor jou familie, boven de olievelden leefden, ook gecompenseerd? beetje hypocriet anders.
Want olie gevormd door de natuur is hetzelfde als slavernij.
pi_129394418
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:22 schreef havanagila het volgende:

[..]

Zijn de nazaten van de mensen die honderden jaren geleden, voor jou familie, boven de olievelden leefden, ook gecompenseerd? beetje hypocriet anders.
Die nazaten zijn gewoon onze familie, wij zijn namelijk inheems en de oorspronkelijke bevolking sinds duizenden jaren. Wij zijn geen Arabieren die land zijn komen bezetten, maar Koerden ;).

En honderden jaren geleden werd er geen olie gewonnen.

Maar onze bevolking (Koerden) moeten natuurlijk nog wel gecompenseerd worden door de Arabieren voor de genocide die zij op ons gepleegd hebben (Anfal campagne & Halabja), en voor het feit dat ze onze grondstoffen hebben gestolen. Momenteel is de Koerdische regio in ons bestuur, en dat verklaart waarom wij (samen met alle andere Koerden in de KRG) welvarend & invloedrijk zijn geworden. Omdat geen Arabieren meer.

De genocide en plundering waar ik het over heb vond ca. 25 jaar geleden plaats, dat is dus wel recenter dan de slaven.
lol
pi_129394538
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:28 schreef eentweedrievraag het volgende:

[..]

Die nazaten zijn gewoon onze familie, wij zijn namelijk inheems en de oorspronkelijke bevolking sinds duizenden jaren. Wij zijn geen Arabieren die land zijn komen bezetten, maar Koerden ;).

En honderden jaren geleden werd er geen olie gewonnen.

Maar onze bevolking (Koerden) moeten natuurlijk nog wel gecompenseerd worden door de Arabieren voor de genocide die zij op ons gepleegd hebben (Anfal campagne & Halabja), en voor het feit dat ze onze grondstoffen hebben gestolen. Momenteel is de Koerdische regio in ons bestuur, en dat verklaart waarom wij (samen met alle andere Koerden in de KRG) welvarend & invloedrijk zijn geworden. Omdat geen Arabieren meer.

De genocide en plundering waar ik het over heb vond ca. 25 jaar geleden plaats, dat is dus wel recenter dan de slaven.
Ja, en duizenden jaren daarvoor leefde er iemand waarvan jij en ik allebei afstammen, moet je mij dan ook maar compenseren?

Punt is dat je als je van mening bent dat iemand moet boeten voor iets dat zijn/haar over-over²-grootouders hebben gedaan, je wel voor eeuwig door kan blijven gaan.
pi_129394649
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:33 schreef havanagila het volgende:

[..]

Ja, en duizenden jaren daarvoor leefde er iemand waarvan jij en ik allebei afstammen, moet je mij dan ook maar compenseren?

Punt is dat je als je van mening bent dat iemand moet boeten voor iets dat zijn/haar over-over²-grootouders hebben gedaan, je wel voor eeuwig door kan blijven gaan.
Jij hebt 'hava nagila' als username. VInd jij niet dat de Duitsers moeten boeten voor wat zij de Joden hebben aangedaan?
lol
pi_129394731
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:39 schreef eentweedrievraag het volgende:

[..]

Jij hebt 'hava nagila' als username. VInd jij niet dat de Duitsers moeten boeten voor wat zij de Joden hebben aangedaan?
Alleen degene die bloed aan hun handen hebben en op plaats delict waren, niet hun kleinkinderen, vage kennissen en buren... anders kun je voor eeuwig compensatie blijven eisen. Beetje het punt van dit hele topic.

(overigens, die naam gebruik ik omdat het een tof melodietje is, niet vanwege religieuze overwegingen.)
pi_129394847
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:43 schreef havanagila het volgende:

[..]

Alleen degene die bloed aan hun handen hebben en op plaats delict waren, niet hun kleinkinderen, vage kennissen en buren... anders kun je voor eeuwig compensatie blijven eisen. Beetje het punt van dit hele topic.

(overigens, die naam gebruik ik omdat het een tof melodietje is, niet vanwege religieuze overwegingen.)
Daar verschillen dus de meningen over. Ik vind dat als er nooit geboet is voor een misdaad, iemand uiteindelijk toch moet boeten.
lol
pi_129395110
Natuurlijk is het het meest rechtvaardig om boete te doen, maar in hoeverre is iemand schuldig voor wat er 5 generaties geleden heeft plaatsgevonden? Dan kun je eeuwig door blijven gaan.

Heb ik het recht om 1000 euro van mijn buurman te eisen, omdat iemand in zijn stamboom in 1583 het paard van iemand in mijn stamboom heeft gestolen? lullig voorbeeld, maar ik dacht het niet.
pi_129395637
De zon schijnt daar ook schade te veroorzaken bij die drugssmokkelaars.
Zeikers, steek je handen uit de mouw en doe iets zinvols, ipv. een potje te janken om iets waar de huidige generaties niets mee te doen hebben gehad.
Overigens de nakomelingen v. d. slaven ook niet
Ik geloof er geen moer van
pi_129395657
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:39 schreef eentweedrievraag het volgende:

[..]

Wat heeft een gouden stad met de huidige Duitsers te doen?
pi_129395675
quote:

[..]

Maf geklapper.
Nee, sorry, het is een arrogant maf geklapper.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 06:26:10 #70
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_129396085
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:51 schreef eentweedrievraag het volgende:

[..]

Daar verschillen dus de meningen over. Ik vind dat als er nooit geboet is voor een misdaad, iemand uiteindelijk toch moet boeten.

Gegarandeerd dat een van je overgrootvaders een moordenaar was die onbestraft bleef dus dan moeten we je maar de doodstraf geven ofzo? Ik ben niet verantwoordelijk voor wat mijn papa heeft uitgespookt, laat staan een dude van wie we de naam niet eens meer weten binnen de familie.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 07:30:11 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129396214
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:08 schreef eentweedrievraag het volgende:

[..]

Vertel eens, hoeveel was die verdienste aan de slavernij en hoe heeft dat bijgedragen? Hoor namelijk hetzelfde gejammer over indonesie, maar volgens mij is de Republiek destijds rijk geworden van de graan, hout en vishandel met oa de oostzee en de positie in de europese handel. (rise and fall of great powers, the Dutch republic)
Of loop jij gewoon na te blaten zonder dat je het weet waar je het over hebt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Eindredactie Games zaterdag 27 juli 2013 @ 08:12:30 #72
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_129396352
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 20:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik wil een schadevergoeding van eh.. Italië. Yeah, thats right. Die hebben zo'n paar honderd jaar geleden mijn voorvader vermoord. Kut Romeinen :r
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_129396460
Ik denk dat het herstellen van de fout in deze inderdaad beter is dan geld. Dus hop, allemaal terug op de boot en naar Afrika.

Zonder gekheid: hoewel ons aandeel daarin groot is geweest, moeten ze dan ook geld gaan vragen in diverse Afrikaanse naties. Die hebben immers de waar geleverd destijds(!).
Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
pi_129396991
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:51 schreef eentweedrievraag het volgende:

[..]

Hét grote verschil in mentaliteit tussen volken met stammencultuur of moderne cultuur. Hier in West-Europa hebben wij die bloedgeld en eerwraak onzin al eeuwen geleden afgeschaft. Geen wonder dat het zo'n kutzooi blijft daar.
pi_129397051
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 07:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vertel eens, hoeveel was die verdienste aan de slavernij en hoe heeft dat bijgedragen? Hoor namelijk hetzelfde gejammer over indonesie, maar volgens mij is de Republiek destijds rijk geworden van de graan, hout en vishandel met oa de oostzee en de positie in de europese handel. (rise and fall of great powers, the Dutch republic)
Of loop jij gewoon na te blaten zonder dat je het weet waar je het over hebt?
Nog even afgezien van het feit dat er een behoorlijk grote minderheid aan voormalige Indonesiërs in Nederland leven. Die moeten dan meebetalen aan de schadevergoeding terwijl ze zelf slachtoffer zijn. Tis allemaal te bizar voor woorden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')