abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 juli 2013 @ 21:24:52 #101
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_129382579
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 21:06 schreef Kenju het volgende:

[..]

[..]

Het is de zoveelste keer dat er een nieuwe groep staat die zgn. 'fris' is.

Wat is dat überhaupt voor een term? Dat is net zoiets als 'het signaal afgeven', 'een goede kop', 'lekker gewoon/normaal', 'nuchter', of anderzijds 'arrogant' een label waar volgens sommigen bijna iedere donkere speler voor in aanmerking komt. Allemaal onzin. Net als die onzin over dat bepaalde spelers er zgn. niet voor wilde werken en men hele karaktertrekken meende te kunnen analyseren uit de manier waarop bijv. Lens uit zijn ogen kijkt.

[..]

Al jaren is de verdediging het zorgenkindje, daar is nu eindelijk in geinvesteerd. Al jaren is doelstelling het kampioenschap en werd er een coach gehaald die elders een aantal leuke resultaten had neergezet, en in mindere mate affiniteit met de club had.
Al jaren werd gezegd zich meer op de eigen jeugd te concentreren, maar iedere vorige coach verkoos Matavz boven een Locadia, een Manolev boven een eigen jeugd speler.
Cocu lijkt het in eerste instantie anders aan te pakken. Vorig jaar en het jaar ervoor MOEST het kampioenschap werden behaald, en het gros van de achterban had er ook vertrouwen in (hoewel de defensie toch het zorgenkindje bleef). In de loop van het seizoen ontstond er kampioenschapsstress, Pieters en Lens (MR. buitenspel) met hun rariteiten, Toivonen en Strootman met hun gezuig, van Bommel die je gaanderweg minder zag worden en grossierde in gele kaarten en schorsingen. Mertens die keer op keer faalde in toppers. Enz enz

Nu hoor je me niet zeggen dat, Rekik, Bruma, Schaars, Maher, Locadia, Depay, Bakkali dat soort dingen niet doen, maar er zit sowieso minder stress en druk op de groep. Wat is de gemiddelde leeftijd van de basis elf? Jaartje of 21? Leuke jonge FRISSE groep, met minder kaart naaiende, zuigende, zeurende, bloed onder de nagels vandaan halende omhooggevallen middelmatige voetballers met sterallures.
pi_129382805
Clint Leemans _O_
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 26 juli 2013 @ 21:38:32 #103
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_129383142
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 21:06 schreef Kenju het volgende:

[..]

Dat De Jong hoofd scouting is, is gewoon een grote grap en geeft aan dat ze daar niet serieus in investeren. De Jong heeft dat baantje gekregen als erebaan. Hij heeft geen netwerk, en als speler alleen ervaring binnen Nederland. Wat moest hij in hemelsnaam bijdragen? En nu is hij hoofd scouting? Gewoon een grote grap noem ik dat, en geeft voor mij aan dat de scouting gewoon via Studio Sport blijft gaan, via Brand met het bord op schoot.

Hoofd scouting hoeft geen netwerk te hebben in de eerste plaats. Dat kunnen andere mensen prima. Het is natuurlijk in de eerste plaats een kantoorbaan, regelen dat iedereen naar de goede plaatsen gaat en verzamelen van informatie. Sowieso is het maar een rare functie want dit zou gewoon direct onder Brands moeten vallen met een goed iemand op kantoor om alle praktische zaken te regelen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 26 juli 2013 @ 21:45:06 #104
300718 Kenju
Say It!!??
pi_129383434
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 21:24 schreef tja77 het volgende:

[..]

Al jaren is de verdediging het zorgenkindje, daar is nu eindelijk in geinvesteerd. Al jaren is doelstelling het kampioenschap en werd er een coach gehaald die elders een aantal leuke resultaten had neergezet, en in mindere mate affiniteit met de club had.
Al jaren werd gezegd zich meer op de eigen jeugd te concentreren, maar iedere vorige coach verkoos Matavz boven een Locadia, een Manolev boven een eigen jeugd speler.
Zeker waar. Ik zeg ook helemaal niet dat de fouten niet bij PSV liggen. In tegendeel.

quote:
Cocu lijkt het in eerste instantie anders aan te pakken. Vorig jaar en het jaar ervoor MOEST het kampioenschap werden behaald, en het gros van de achterban had er ook vertrouwen in (hoewel de defensie toch het zorgenkindje bleef). In de loop van het seizoen ontstond er kampioenschapsstress, Pieters en Lens (MR. buitenspel) met hun rariteiten, Toivonen en Strootman met hun gezuig, van Bommel die je gaanderweg minder zag worden en grossierde in gele kaarten en schorsingen. Mertens die keer op keer faalde in toppers. Enz enz
'Kampioensstress' vind ik ook weer zo'n term. Als je bij PSV speelt moet je gewoon winnen, zeker in de Eredivisie. Doe je dat niet, dan faal je. Dit is altijd zo. Dat was in '99 met een heel nieuw team en 23 nationaliteiten met allerlei onbekende spelers zo, en dat is nu met dit jonge team ook zo.

quote:
Nu hoor je me niet zeggen dat, Rekik, Bruma, Schaars, Maher, Locadia, Depay, Bakkali dat soort dingen niet doen, maar er zit sowieso minder stress en druk op de groep.
Dat wordt er nu van gemaakt. Maar wat als we de eindstreep naderen en bovenin meedoen (wat we ook allemaal gewoon verwachten)? Denk je dan werkelijk dat ze geen kampioen willen, maar moeten worden?
quote:
Wat is de gemiddelde leeftijd van de basis elf? Jaartje of 21? Leuke jonge FRISSE groep, met minder kaart naaiende, zuigende, zeurende, bloed onder de nagels vandaan halende omhooggevallen middelmatige voetballers met sterallures.
Dit vind ik ook onzin; beiden aspecten die je noemt. Ten eerste zijn deze spelers ook zeer ambitieus. Verder hebben deze spelers ook wat te bewijzen, nl. dat ze het niveau aankunnen. Afgezien van Rekik misschien, die vooral minuten wil maken en volgend jaar teruggaat naar Manchester.
Een voor de ervaring was één van die 'vedettes met sterallures' erbij, best handig geweest. Vind die typering overigens ook nergens op slaan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 21:38 schreef rubbereend het volgende:

Hoofd scouting hoeft geen netwerk te hebben in de eerste plaats.
Niets hoeft. Neemt niet weg dat het wel handig is, en zelfs bevorderlijk.

quote:
Dat kunnen andere mensen prima. Het is natuurlijk in de eerste plaats een kantoorbaan, regelen dat iedereen naar de goede plaatsen gaat en verzamelen van informatie.
Als dit zo is, vraag ik me af of De Jong daar wel geschikt voor is. Die kerel heeft amper achter een computer gezeten, volens mij.

quote:
Sowieso is het maar een rare functie want dit zou gewoon direct onder Brands moeten vallen met een goed iemand op kantoor om alle praktische zaken te regelen.
Volgens jouw omschrijving kan De Jong die iemand zijn.....

Ik had zelf het idee dat je als hoofd scouting de boventoon voert bij gesprekken over te halen spelers. Het lijkt me dan handig wanneer je bekend bent met competities, clubs, alle relevante mensen die van invloed zijn bij een evt. te bekijken/halen speler, etc.

[ Bericht 19% gewijzigd door Kenju op 26-07-2013 21:51:12 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  vrijdag 26 juli 2013 @ 22:14:06 #105
342627 tja77
pi_129384720
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 21:45 schreef Kenju het volgende:

[..]

Zeker waar. Ik zeg ook helemaal niet dat de fouten niet bij PSV liggen. In tegendeel.

[..]

'Kampioensstress' vind ik ook weer zo'n term. Als je bij PSV speelt moet je gewoon winnen, zeker in de Eredivisie. Doe je dat niet, dan faal je. Dit is altijd zo. Dat was in '99 met een heel nieuw team en 23 nationaliteiten met allerlei onbekende spelers zo, en dat is nu met dit jonge team ook zo.

[..]

Dat wordt er nu van gemaakt. Maar wat als we de eindstreep naderen en bovenin meedoen (wat we ook allemaal gewoon verwachten)? Denk je dan werkelijk dat ze geen kampioen willen, maar moeten worden?

[..]

Dit vind ik ook onzin; beiden aspecten die je noemt. Ten eerste zijn deze spelers ook zeer ambitieus. Verder hebben deze spelers ook wat te bewijzen, nl. dat ze het niveau aankunnen. Afgezien van Rekik misschien, die vooral minuten wil maken en volgend jaar teruggaat naar Manchester.
Een voor de ervaring was één van die 'vedettes met sterallures' erbij, best handig geweest. Vind die typering overigens ook nergens op slaan.
Kampioensschapsstress, PSV moest kampioen worden. Advocaat werd met maar 1 reden gehaald. Kampioen worden, EL laten lopen, om je zo volledig te concentreren op de competitie. Als je dan het kampioenschap ook nog dreigt te verspelen, dan kan de schrik in de benen slaan, publiek wordt kritisch, en aan het eind van het jaar ben je blij met plek 2.

Je zegt zo makkelijk "wat we allemaal verwachten" betreffende het bovenin meedoen om de titel, maar ik denk dat met het vertrek van 10 tallen miljoenen aan spelers, het verwachtingspatroon een stuk lager ligt, en het krediet van deze jonge groep een stuk hoger is. Je hoeft je niet voor de tigste keer te irriteren aan het buitenspel staan van Lens, het falen van Derijck en Marcello. Tuurlijk zullen Rekik, Arias en Bruma fouten maken, maar het is niet het zoveelste jaar dat ze dat bij PSV doen.

Dat je de typering nergens op vindt slaan is jouw mening. PSV was de meest gehate ploeg van de competitie vorig jaar. Ajacieden zagen liever Feijenoord kampioen worden dan PSV, en idem dito. Nu maakt mij dat niet zoveel uit hoor, maar waarom zou die haat er zijn? Vanwege het voorbeeldige gedrag van Lens, Pieters, Strootman, Toivonen en van Bommel. 1 kutjanus in je team is prima, maar PSV grossierde erin vorig jaar. Dus jij mag mijn typering nergens op vinden slaan. Mijn mening is, is dat PSV vorig seizoen een ploeg was, waar je moeilijk van kon houden, en waar je je zo nu en dan voor schaamde.
Maar jij vond de acties van Lens en Pieters buiten het veld niet beschamend? Jij vond het gemekker van Strootman, en het irritante gedrag van Toivonen wel bij een club als PSV passen?

Daarom vind ik dit een fris team.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 22:29:03 #106
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_129385479
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 22:14 schreef tja77 het volgende:

[..]

Kampioensschapsstress, PSV moest kampioen worden. Advocaat werd met maar 1 reden gehaald. Kampioen worden, EL laten lopen, om je zo volledig te concentreren op de competitie. Als je dan het kampioenschap ook nog dreigt te verspelen, dan kan de schrik in de benen slaan, publiek wordt kritisch, en aan het eind van het jaar ben je blij met plek 2.

Je zegt zo makkelijk "wat we allemaal verwachten" betreffende het bovenin meedoen om de titel, maar ik denk dat met het vertrek van 10 tallen miljoenen aan spelers, het verwachtingspatroon een stuk lager ligt, en het krediet van deze jonge groep een stuk hoger is. Je hoeft je niet voor de tigste keer te irriteren aan het buitenspel staan van Lens, het falen van Derijck en Marcello. Tuurlijk zullen Rekik, Arias en Bruma fouten maken, maar het is niet het zoveelste jaar dat ze dat bij PSV doen.

Dat je de typering nergens op vindt slaan is jouw mening. PSV was de meest gehate ploeg van de competitie vorig jaar. Ajacieden zagen liever Feijenoord kampioen worden dan PSV, en idem dito. Nu maakt mij dat niet zoveel uit hoor, maar waarom zou die haat er zijn? Vanwege het voorbeeldige gedrag van Lens, Pieters, Strootman, Toivonen en van Bommel. 1 kutjanus in je team is prima, maar PSV grossierde erin vorig jaar. Dus jij mag mijn typering nergens op vinden slaan. Mijn mening is, is dat PSV vorig seizoen een ploeg was, waar je moeilijk van kon houden, en waar je je zo nu en dan voor schaamde.
Maar jij vond de acties van Lens en Pieters buiten het veld niet beschamend? Jij vond het gemekker van Strootman, en het irritante gedrag van Toivonen wel bij een club als PSV passen?

Daarom vind ik dit een fris team.
Pieters heeft 37 minuten gespeeld oid :') Beetje flauw om die te noemen :P
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  vrijdag 26 juli 2013 @ 22:38:51 #107
342627 tja77
pi_129385955
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 22:29 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Pieters heeft 37 minuten gespeeld oid :') Beetje flauw om die te noemen :P
37 gefrustreerde minuten, rood, en raampje tik. Begrijpelijk, maar niet goed te praten. En representatief voor de frustratie van vorig seizoen.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 22:41:35 #108
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_129386054
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 22:38 schreef tja77 het volgende:

[..]

37 gefrustreerde minuten, rood, en raampje tik. Begrijpelijk, maar niet goed te praten. En representatief voor de frustratie van vorig seizoen.
Ja ach, ik kan er werkelijk geen seconde van wakker liggen als mensen buiten PSV de PSV spelers "haten" om acties op het veld. Zolang we maar winnen :) Niet dat ik nou met elke actie van PSV'ers blij ben of was, maar ik zal er ook niet van wakker liggen dat Pieters een raampje inslaat, moet die lekker zelf weten als die zo achterlijk wil doen :D
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  vrijdag 26 juli 2013 @ 22:51:32 #109
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_129386523
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 22:41 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Ja ach, ik kan er werkelijk geen seconde van wakker liggen als mensen buiten PSV de PSV spelers "haten" om acties op het veld. Zolang we maar winnen :) Niet dat ik nou met elke actie van PSV'ers blij ben of was, maar ik zal er ook niet van wakker liggen dat Pieters een raampje inslaat, moet die lekker zelf weten als die zo achterlijk wil doen :D
Sterker nog, door die actie heeft hij ons miljoenen opgeleverd met zijn transfer naar newcastle. Als hij "gewoon" had gedaan dan had hij meer speeltijd gehad en waren die engelse erachter gekomen dat hij er helemaal niks van kan. :P
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 00:10:32 #110
300718 Kenju
Say It!!??
pi_129390129
quote:

[..]

Publiek was al kritisch na zo lang geen kampioenschap te hebben gewonnen. En dat wordt niet anders dit seizoen.

quote:
Je zegt zo makkelijk "wat we allemaal verwachten" betreffende het bovenin meedoen om de titel, maar ik denk dat met het vertrek van 10 tallen miljoenen aan spelers, het verwachtingspatroon een stuk lager ligt
In het begin wel. Maar dat is de nieuwigheid. Zodra ze gewoon meedoen, gaat het een de leuke ploeg vinden naar een verwachting van een kampioenschap.

quote:
en het krediet van deze jonge groep een stuk hoger is. Je hoeft je niet voor de tigste keer te irriteren aan het buitenspel staan van Lens, het falen van Derijck en Marcello. Tuurlijk zullen Rekik, Arias en Bruma fouten maken, maar het is niet het zoveelste jaar dat ze dat bij PSV doen.
Het zijn niet dezelfde mensen. Dus inderdaad zullen die domme ergernissen minder zijn. Maar als het om de club als geheel gaat....

quote:
Dat je de typering nergens op vindt slaan is jouw mening. PSV was de meest gehate ploeg van de competitie vorig jaar. Ajacieden zagen liever Feijenoord kampioen worden dan PSV, en idem dito. Nu maakt mij dat niet zoveel uit hoor, maar waarom zou die haat er zijn?
Omdat PSV zgn. een subsidie club is. Die spelers en dergelijke zijn slechts een excuus. PSV wordt altijd al gehaat, omdat die andere twee zogenaamd zo traditioneel zijn. Daarover kruipen ze elkaar al een paar jaar ongelofelijk diep de reet in. In werkelijkheid is PSV de werkelijke vijand die echte vechtwedstrijden tegen ze afwerkt, met name sinds de jaren '90.

'Kutjanussen' die antipathie opriepen hebben we altijd gehad. Ooijer kon er wat van, Van Bommel in zijn eerste periode, Kezman werd flink gehaat; om maar een paar voorbeelden te noemen die in me op komen.

quote:
Vanwege het voorbeeldige gedrag van Lens, Pieters, Strootman, Toivonen en van Bommel.
Denk je werkelijk dat iemand een hekel aan Pieters had, omdat hij een raam insloeg? Of dat Ajaxsupporters het zo erg vonden vanwege dat duw en trek-incident?
Heck,ik denk dat de grootste commotie nog onder de PSV-supporters was. Van die nep-moralisten die vooraan staan om de beste supporter te spelen en de grootste verontwaardiging uit te spreken bij deviant gedrag dat negatief is (Pieters, Lens, Van Nistelrooij die niet terug kwam), en te juichen en te roepen hoe top het is wanneer iets positief is, hoe gespeeld het van de desbetreffende speler ook is (acteur Van Bommel met zijn zware verantwoordelijke stemmetje).
quote:
Mensen maken het erger dan het is. Wanneer Bommel of Toivonen aan je eigen kant speelt, vind je het minder erg. Strootman is nog altijd een erg jonge speler die inderdaad wat te veel schreeuwt, waarbij zijn gezicht hem niet helpt. Maar waren De Boertjes vroeger wel zo sympathiek dan? Die zag je af en toe schreeuwen, waarbij je soms dacht dat het nooit meer goed kwam. Twee van de meest gewaardeerde spelers uit de voetbalgeschiedenis. Van Bommel is zgn. irritant en een vreselijke speler; krijgt alle waardering van alles en iedereen nav zijn einde. Pieters is een keer boos, komt terug van een blessure en loopt meteen tegen een rooie kaart op, tegen Zwolle in een absolute klotewedstrijd. Kan het niet erg vinden dat hij zich even afreageert. Goed is het niet, en zeker niet slim. Maar we moeten het ook niet erger maken dan het is. Wat Lens deed was niet slim, maar mensen doen alsof hij er stond om een robbertje te gaan knokken oid. Ik vind het wel begrijpelijk wanneer een teamgenoot bij Oranje je onnodig een elleboog geeft, de scheids daar niets mee doet omdat hij zgn. de wedstrijd hard wil laten zijn, je een belangrijke wedstrijd verliest, je daar even over wil praten. Niet slim, maar wel begrijpelijk, en we moeten niet doen alsof Lens daarom opeens een slecht persoon is.

Verder zijn het incidenten waarvan er maar twee zijn geweest. Dat zegt het niets over de club in zijn geheel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 22:41 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Dit. Al moet een speler natuurlijk zijn mogelijkheid om de spelen niet vergooien. Maar wat andere mensen van PSV denken, kan me geen ruk schelen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 22:51 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Sterker nog, door die actie heeft hij ons miljoenen opgeleverd met zijn transfer naar newcastle. Als hij "gewoon" had gedaan dan had hij meer speeltijd gehad en waren die engelse erachter gekomen dat hij er helemaal niks van kan. :P
Haha, inderdaad. Mensen hebben een kort geheugen. Denken dat Narsingh een ontzettend verschil kon maken; werd beter en beter in de hoofden van mensen. Dat het regelmatig niet veel was toen hij nog niet geblesseerd was, vergat men kennelijk. Willems wordt flink op gevit en de hoop op Pieters werd groter en groter. Maar Jetro speelde voordat Pieters geblesseerd was, hem al uit de basis
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  zaterdag 27 juli 2013 @ 00:35:15 #111
33457 Symbiose
Have you ever been mellow?
pi_129391158
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 21:24 schreef tja77 het volgende:

[..]

Nu hoor je me niet zeggen dat, Rekik, Bruma, Schaars, Maher, Locadia, Depay, Bakkali dat soort dingen niet doen, maar er zit sowieso minder stress en druk op de groep. Wat is de gemiddelde leeftijd van de basis elf? Jaartje of 21? Leuke jonge FRISSE groep, met minder kaart naaiende, zuigende, zeurende, bloed onder de nagels vandaan halende omhooggevallen middelmatige voetballers met sterallures.
Goeie counter. Kan mij er geheel in vinden.
PSV heeft met advocaat en van Bommel gegokt op korte termijn een verloren ...
Veel mensen danken hun goed geweten aan hun slecht geheugen.
pi_129396086
Tering wat een gezaag. Laten we nu gewoon eens afwachten. Als PSV dadelijk 6 punten uit de eerste 5 wedstrijden haalt, dan schreeuwen we toch weer met zijn alle om het hoofd van Brands, Sanders en waarschijnlijk zelfs Cocu.
pi_129396295
Eindelijk iets wat op een discussie lijkt en Knalerwtje vindt het gelijk gezaag...
pi_129396487
quote:

[..]

Kampioen worden, EL laten lopen, om je zo volledig te concentreren op de competitie.
:') Het eeuwige excuus.
pi_129396538
Contract Brands' verlengd, je gelooft het toch niet he. Zelden iemand slechter technisch beleid zien voeren dan hij. Jarenlang verzuimt de verdediging te versterken en steeds maar alle ballen op de aanval gegooid.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  zaterdag 27 juli 2013 @ 08:48:01 #116
342627 tja77
pi_129396557
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 08:36 schreef FiliusDeorum het volgende:

[..]

:') Het eeuwige excuus.
Wie heeft het over een excuus? Als je op 1 paard wedt, en dat lukt niet, sta je aan het einde van het seizoen met lege handen. Europa League voetbal kon vele gestolen worden, veel geld viel er niet in te verdienen. Liever landskampioen dan kwart finale EL. Europa League wordt immers gezien als de Europese Jupiler League.
pi_129396576
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 08:48 schreef tja77 het volgende:

[..]

Wie heeft het over een excuus? Als je op 1 paard wedt, en dat lukt niet, sta je aan het einde van het seizoen met lege handen. Europa League voetbal kon vele gestolen worden, veel geld viel er niet in te verdienen. Liever landskampioen dan kwart finale EL. Europa League wordt immers gezien als de Europese Jupiler League.
Omdat vele zeiden dat psv de EL liet lopen om voor het kampioenschap te gaan, maar dat is de grap juist. Psv kon gewoon niet beter in de EL. Vandaar het eeuwige excuus.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 09:40:31 #118
342627 tja77
pi_129397036
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:10 schreef Kenju het volgende:

[..]

Publiek was al kritisch na zo lang geen kampioenschap te hebben gewonnen. En dat wordt niet anders dit seizoen.

[..]

In het begin wel. Maar dat is de nieuwigheid. Zodra ze gewoon meedoen, gaat het een de leuke ploeg vinden naar een verwachting van een kampioenschap.

[..]

Het zijn niet dezelfde mensen. Dus inderdaad zullen die domme ergernissen minder zijn. Maar als het om de club als geheel gaat....

[..]

Omdat PSV zgn. een subsidie club is. Die spelers en dergelijke zijn slechts een excuus. PSV wordt altijd al gehaat, omdat die andere twee zogenaamd zo traditioneel zijn. Daarover kruipen ze elkaar al een paar jaar ongelofelijk diep de reet in. In werkelijkheid is PSV de werkelijke vijand die echte vechtwedstrijden tegen ze afwerkt, met name sinds de jaren '90.

'Kutjanussen' die antipathie opriepen hebben we altijd gehad. Ooijer kon er wat van, Van Bommel in zijn eerste periode, Kezman werd flink gehaat; om maar een paar voorbeelden te noemen die in me op komen.

[..]

Denk je werkelijk dat iemand een hekel aan Pieters had, omdat hij een raam insloeg? Of dat Ajaxsupporters het zo erg vonden vanwege dat duw en trek-incident?
Heck,ik denk dat de grootste commotie nog onder de PSV-supporters was. Van die nep-moralisten die vooraan staan om de beste supporter te spelen en de grootste verontwaardiging uit te spreken bij deviant gedrag dat negatief is (Pieters, Lens, Van Nistelrooij die niet terug kwam), en te juichen en te roepen hoe top het is wanneer iets positief is, hoe gespeeld het van de desbetreffende speler ook is (acteur Van Bommel met zijn zware verantwoordelijke stemmetje).

[..]

Mensen maken het erger dan het is. Wanneer Bommel of Toivonen aan je eigen kant speelt, vind je het minder erg. Strootman is nog altijd een erg jonge speler die inderdaad wat te veel schreeuwt, waarbij zijn gezicht hem niet helpt. Maar waren De Boertjes vroeger wel zo sympathiek dan? Die zag je af en toe schreeuwen, waarbij je soms dacht dat het nooit meer goed kwam. Twee van de meest gewaardeerde spelers uit de voetbalgeschiedenis. Van Bommel is zgn. irritant en een vreselijke speler; krijgt alle waardering van alles en iedereen nav zijn einde. Pieters is een keer boos, komt terug van een blessure en loopt meteen tegen een rooie kaart op, tegen Zwolle in een absolute klotewedstrijd. Kan het niet erg vinden dat hij zich even afreageert. Goed is het niet, en zeker niet slim. Maar we moeten het ook niet erger maken dan het is. Wat Lens deed was niet slim, maar mensen doen alsof hij er stond om een robbertje te gaan knokken oid. Ik vind het wel begrijpelijk wanneer een teamgenoot bij Oranje je onnodig een elleboog geeft, de scheids daar niets mee doet omdat hij zgn. de wedstrijd hard wil laten zijn, je een belangrijke wedstrijd verliest, je daar even over wil praten. Niet slim, maar wel begrijpelijk, en we moeten niet doen alsof Lens daarom opeens een slecht persoon is.

Verder zijn het incidenten waarvan er maar twee zijn geweest. Dat zegt het niets over de club in zijn geheel.

[..]

Dit. Al moet een speler natuurlijk zijn mogelijkheid om de spelen niet vergooien. Maar wat andere mensen van PSV denken, kan me geen ruk schelen.

[..]

Haha, inderdaad. Mensen hebben een kort geheugen. Denken dat Narsingh een ontzettend verschil kon maken; werd beter en beter in de hoofden van mensen. Dat het regelmatig niet veel was toen hij nog niet geblesseerd was, vergat men kennelijk. Willems wordt flink op gevit en de hoop op Pieters werd groter en groter. Maar Jetro speelde voordat Pieters geblesseerd was, hem al uit de basis
Er zullen echt wel supporters zijn die beginnen te mekkeren als PSV na 5 speelrondes in het rechter rijtje staat. Maar de spelers zullen meer krediet hebben, zeker als ze wel strijdlust tonen. PSV heeft afgelopen seizoen zelden gestreden en geknokt, thuis tegen FC Utrecht was 1 van die weinige wedstrijden.

PSV is een ploeg die mee hoort te doen voor de landstitel, maar ook supporters zien dat Ajax tot op dit moment sterker is geworden dan vorig seizoen. En bij PSV zijn een aantal internationals met de nodige ervaring vertrokken. Als je als supporter verwacht dat PSV kampioen gaat worden, ben je niet fair en mijn inziens niet realistisch. Mocht PSV wel strijden om de titel dit jaar, dan is dat een meevaller.

PSV is net zo zeer (eigenlijk minder) een subsidieclub als Vitesse en ADO Den Haag. Die beide ploegen hebben door de jaren heen elk meer dan 70 miljoen aan overheidsgeld gekregen. Tuurlijk heeft die haat er ook mee te maken, maar irritante spelers, die zich vervelend gedragen, roepen antipathie op bij zowel supporters van andere ploegen als bij PSV supporters.

PSV heeft idd gemiddeld 1 kutjanus gehad per seizoen, soms 2 per seizoen. Maar vorig seizoen waren er teveel. En dan is het moeilijker als supporter om spelers als individu te waarderen. Er waren weinig spelers die voor elkaar door het vuur gingen. De ene wedstrijd won je met ruime cijfers, de ander verloor je door geklungel achterin, en de grilligheid voorin.

Incidenten waar er maar 2 van zijn geweest, beide buiten het veld. Beide bij PSV toeval??? Er zijn nog wel een aantal dingen meer die er gebeurt zijn hoor, elkeboogje hier en daar of een smerige overtreding. Mertens met zijn schwalbes. Sommige dingen horen er bij, maar ik zie het liever wat minder eerlijk gezegd.
Wat ik aan wou geven met de gevallen Pieters en Lens, is niet zo zeer wat voor kinderachtig gedrag het was, maar waar het uit voortkwam. Frustratie...een bom frustratie.

Willems speelde Pieters uit de basis? Is dat zo? Ik dacht dat Pieters gewoon basisspeler was tot het moment dat hij geblesseerd raakte. Tevens, mocht je gelijk hebben, dan vind ik nog steeds dat Willems minder is geworden het afgelopen seizoen. Tuurlijk als je een speler als Willems ziet afglijden wordt de hoop op Pieters groter. En Pieters startte na zijn blessure weer in de basis.

Wat andere mensen van PSV vinden kan me ook geen ruk schelen. Alleen is het vervelend dat je die andere mensen steeds moeilijker ongelijk kan geven. Ik zie liever een voetballer die knokt, een actie heeft, een voorzet kan geven, dan een speler die zeurt bij de scheids, smerige overtredingen maakt, schwalbes maakt enz enz.
Het team krijgt meer krediet als de supporters meer affiniteit hebben met de spelers. En als dat niet het geval is, dan ben je misschien teveel een succes supporter. En reken je je ploeg teveel af op resultaten, waar zeker dit seizoen resultaten nog van minder belang zijn.

Supporters die komend seizoen meteen beginnen te fluiten of te klagen na 1 of 2 slechte resultaten, zijn gewoon niet realistisch. Er staat voor tientallen miljoenen minder op het veld. En vorig jaar werden we 2e. Ajax is sterker geworden, en de kans dat Tyton en Toivonen nog vertrekken is aanneemlijk.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 09:49:31 #119
342627 tja77
pi_129397166
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 08:51 schreef FiliusDeorum het volgende:

[..]

Omdat vele zeiden dat psv de EL liet lopen om voor het kampioenschap te gaan, maar dat is de grap juist. Psv kon gewoon niet beter in de EL. Vandaar het eeuwige excuus.
PSV speelde die wedstrijden (muv tegen Napoli) ook niet met de sterkste opstelling. Spelers werden gespaard en rust gegeven zodat ze fit waren voor de competitie. Welke prioriteit 1 had.
pi_129397331
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 09:49 schreef tja77 het volgende:

[..]

PSV speelde die wedstrijden (muv tegen Napoli) ook niet met de sterkste opstelling. Spelers werden gespaard en rust gegeven zodat ze fit waren voor de competitie. Welke prioriteit 1 had.
Ja en waarom denk je dat sommige spelers rust kregen? Psv dacht het klusje wel even te klaren tegen de mindere tegenstanders zonder hun sterkste elftal.
pi_129397351
Willems heeft Pieters helemaal niet uit de basis gespeeld. Wat een onzin, hij stond toen in de pikorde nog achter Tamata.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 10:13:27 #122
342627 tja77
pi_129397507
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:03 schreef FiliusDeorum het volgende:

[..]

Ja en waarom denk je dat sommige spelers rust kregen? Psv dacht het klusje wel even te klaren tegen de mindere tegenstanders zonder hun sterkste elftal.
Tis een kutkrant maar ja

http://www.telegraaf.nl/t(...)t_voor_Europa__.html

Kortom titel prioriteit nummer 1. Dat jij denkt te weten wat "PSV" dacht is lachwekkend. Advocaat geeft bij de Telegraaf aan dat de titel voor ging.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 10:17:57 #123
131800 Tarado
capô de fusca
pi_129397575
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:13 schreef tja77 het volgende:

[..]

Tis een kutkrant maar ja

Kortom titel prioriteit nummer 1. Dat jij denkt te weten wat "PSV" dacht is lachwekkend. Advocaat geeft bij de Telegraaf aan dat de titel voor ging.
Ik vind het ook niet meer dan normaal dat de landstitel prioriteit heeft want dat is de enige belangrijke prijs die er te winnen valt.
Ver komen in CL, EL en de beker winnen is natuurlijk leuk maar zonder landstitel toch een stuk minder leuk.
pi_129397614
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:13 schreef tja77 het volgende:

[..]

Tis een kutkrant maar ja

Ja lekker makkelijk, toen waren ze al bijna uitgeschakeld. Daarvoor begonnen ze elke keer met hun sterkste opstelling.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 10:29:51 #125
342627 tja77
pi_129397790
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:20 schreef FiliusDeorum het volgende:

[..]

Ja lekker makkelijk, toen waren ze al bijna uitgeschakeld. Daarvoor begonnen ze elke keer met hun sterkste opstelling.
Advocaat geeft aan dat de titel ALTIJD al prioriteit nummer 1 was. Misschien moet je het artikel eens lezen?
Tevens speelde PSV in wedstrijd 3 en 4 (das dus al voor de uitschakeling) met mannen als van Ooijen en Engelaar in de basis.
Frappant is wel dat veel supporters van andere ploegen zeggen dat de enige reden waarom PSV van Napoli heeft gewonnen is, omdat Napoli de Europa League niet serieus nam, en de serie A belangrijker vond. Terwijl Advocaat precies hetzelfde heeft gezegd, wordt dat niet geloofd. Zowel Napoli als PSV werd 2e tijdens de competitie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')