Hmmm... Da's nog een overweging waard.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:33 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Moet je daar maar niet gaan wonenHet onweert hier misschien 1 keer per jaar trouwens..
quote:A level 2 was issued for parts of extreme N-Spain, parts of France, Belgium, the Netherlands, Luxembourg and NW Germany mainly for large to very large hail (hail diameter in excess of 5 cm possible), severe to damaging downbursts, excessive and potential flash flood producing rainfall amounts and an isolated tornado event.
quote:A level 2 was issued across parts of France, the Benelux countries and northwestern Germany for severe winds and large or very large hail, excessive precipitation and tornadoes.
Dat wordt waarschijnlijk weer een enorme natte scheetquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:37 schreef Frutsel het volgende:
Gewoon... omdat DIT KAN IN NEDERLAND...
nog maar ff een keer voor de nieuwen.. en lurkers...
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Ik mis wel de onweerslijntjes in de onderste kaartquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:38 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat wordt waarschijnlijk weer een enorme natte scheet
Ik mis ze niet.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik mis wel de onweerslijntjes in de onderste kaart
Ja die komen nog. Ze komen alvast met een waarschuwing en vaak tekenen ze een dag erna of vrijdagavond een updatequote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik mis wel de onweerslijntjes in de onderste kaart
Niet. Want elke keer dat er hier iets geroepen wordt eindigt dat in een enorme teleurstelling en een gezeik van jewelste. Er komt niks van dusquote:
Ja en ik had de heer E.S. Tofex nog wel gevraagd Noord Overijssel buiten het lvl 2 gebied te laten... nu hoop ik dat ze het alsnog inkleurenquote:
Prima, zolang het onweer er maar uitblijft. Niks mis met hoosbuien en een fikse woeiquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja en ik had de heer E.S. Tofex nog wel gevraagd Noord Overijssel buiten het lvl 2 gebied te laten... nu hoop ik dat ze het alsnog inkleuren
Positief denken, trek een regenpak aan.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:49 schreef ZaZoe het volgende:
Ai, dat wordt morgenavond dan geen terrasje pikken..
Dat sowieso, anders zie ik er net zo uit als dat verzopen katje van je..quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:49 schreef minthy het volgende:
[..]
Positief denken, trek een regenpak aan.
En zoek de stoelen 2 straten verderquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:49 schreef minthy het volgende:
[..]
Positief denken, trek een regenpak aan.
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja en ik had de heer E.S. Tofex nog wel gevraagd Noord Overijssel buiten het lvl 2 gebied te laten... nu hoop ik dat ze het alsnog inkleuren
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:51 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Dat sowieso, anders zie ik er net zo uit als dat verzopen katje van je..
Dan heb je gelijk wat leuks te doen, een speurtochtquote:
Want we verheugen ons op noodweer?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:41 schreef minthy het volgende:
[..]
Niet. Want elke keer dat er hier iets geroepen wordt eindigt dat in een enorme teleurstelling en een gezeik van jewelste. Er komt niks van dus![]()
stiekem wel, maar ik dek het alvast in...
quote:
DASOO-Godfather is backquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:42 schreef Oom_Agent het volgende:
Voor de liefhebber wat uitleg over komend weekend, wel in het Deutsch:
Niemand kan je daar echt een antwoord op gaan geven iguess.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:05 schreef bzl. het volgende:
[..]
Meh. Maar wanneer komt 't noodweer nou precies? Morgenavond? Avond als in 6 uur of in 9 uur
De meeste mensen hier, wélquote:
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:10 schreef ACT-F het volgende:
Omdat ik het niet laten kan, de sterk gecontrasteerde versie van vanavond:
[ afbeelding ]
Maar het komt wel?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:10 schreef practics het volgende:
[..]
Niemand kan je daar echt een antwoord op gaan geven iguess.![]()
Weer is nog steeds niet op de seconde te voorspellen.
Niet zo, nee! Wel veel hoge toppen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het speelde zowat boven je hoofd af. Nog gezien rond 20:00?
Euh of het specifiek bij jou komt weet ik niet. Maar groot deel van nederland ligt in het zwaarste gebied en het andere deel in fase 2. Dus ja we hebben zeker kans, we zitten in het gebied waar "het" gaat gebeuren.quote:
Wat is het zwaarste gebied?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:14 schreef practics het volgende:
[..]
Euh of het specifiek bij jou komt weet ik niet. Maar groot deel van nederland ligt in het zwaarste gebied en het andere deel in fase 2. Dus ja we hebben zeker kans, we zitten in het gebied waar "het" gaat gebeuren.
Dat hoop ik ook ja, hetzelfde geldt voor de Zwarte Cross. Ik neem aan dat ze het weer mee hebben genomen in hun rampscenario's na Pukkelpop en Dicky Woodstockquote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:18 schreef Minimunt het volgende:
Hopelijk gaat alles goed morgen tijdens tomorrowland.
Moeite met kaart/grafiek lezen?quote:
Ze kunnen de zooi slecht nu al afblazen. Vorige week stonden de borden al bij de a35 over de verwachte drukte en de beste route voor zwarte crossquote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:23 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook ja, hetzelfde geldt voor de Zwarte Cross. Ik neem aan dat ze het weer mee hebben genomen in hun rampscenario's na Pukkelpop en Dicky Woodstock
Afblazen lijkt me wel héél extreemquote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:31 schreef practics het volgende:
[..]
Ze kunnen de zooi slecht nu al afblazen. Vorige week stonden de borden al bij de a35 over de verwachte drukte en de beste route voor zwarte cross
Het karakter van dit soort buien is vaak wel boem daar zijn ze. Dat resulteert in paniek op een festival. Daar komen de meeste gewonden en erger vandaan. Vaak niet eens het weer zelf, maar de rotzooi eromheen. Daarbij is zo'n stroom mensen evacueren in zeer korte tijd gewoon domweg niet mogelijk.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:33 schreef minthy het volgende:
[..]
Afblazen lijkt me wel héél extreem![]()
Ik bedoelde meer dat ze het weer goed in de gaten houden en tijdig evacueren mocht dat nodig zijn.
Ik ben al maanden niet meer op m'n zolderkamer geweest!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:36 schreef practics het volgende:
[..]
Het karakter van dit soort buien is vaak wel boem daar zijn ze. Dat resulteert in paniek op een festival. Daar komen de meeste gewonden en erger vandaan. Vaak niet eens het weer zelf, maar de rotzooi eromheen. Daarbij is zo'n stroom mensen evacueren in zeer korte tijd gewoon domweg niet mogelijk.
Maarja blijft fok, dus veiligste is om nooit van je zolderkamer af te komen.
Zwarte Cross heeft zijn eigen noodweer al wel gehad, maar dan voor de start van het festival. Lijkt me dat dat nog wel vers in het geheugen ligt.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:23 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook ja, hetzelfde geldt voor de Zwarte Cross. Ik neem aan dat ze het weer mee hebben genomen in hun rampscenario's na Pukkelpop en Dicky Woodstock
Maah valt weinig tegen te doen. Daarnaast zijn zulke festivals altijd een risico, niet alleen om het weer. Denk aan de dam schreeuwer en dergelijke.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:43 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik ben al maanden niet meer op m'n zolderkamer geweest!![]()
Dan nog denk ik dat ze wel het één en ander hebben aangepast na de ongelukken in de afgelopen jaren.
Shield om zwarte cross heen en laat maar komen idd.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:44 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Zwarte Cross heeft zijn eigen noodweer al wel gehad, maar dan voor de start van het festival. Lijkt me dat dat nog wel vers in het geheugen ligt.
Ik hoop ook op mooi onweer morgen. Noodweer hoeft niet, maar mag wel.
Maah je woont te dichtbij, ken die grappen....quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:48 schreef minthy het volgende:
Ik wil een dealtje maken; onweer voor iedereen, behalve voor mij
Het kan enorm verschillen op korte afstand, onlangs had Pino112 een harde hoosbui met onweer en ik amper iets. We wonen maar een paar kilometer uit elkaarquote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:48 schreef practics het volgende:
[..]
Maah je woont te dichtbij, ken die grappen....![]()
Ja gisteren zou het hier ook flink te keer gaan. Wat gebeurt er, hier niks, boven in me woonplaats dikke regen 1km buiten mijn woonplaats breekt de hell los.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:50 schreef minthy het volgende:
[..]
Het kan enorm verschillen op korte afstand, onlangs had Pino112 een harde hoosbui met onweer en ik amper iets. We wonen maar een paar kilometer uit elkaar![]()
Dus vrees niet. Jij onweer en ik niet
Ik doe meequote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:10 schreef ACT-F het volgende:
Omdat ik het niet laten kan, de sterk gecontrasteerde versie van vanavond:
[ afbeelding ]
Smerig frustrerend is datquote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:54 schreef practics het volgende:
[..]
Ja gisteren zou het hier ook flink te keer gaan. Wat gebeurt er, hier niks, boven in me woonplaats dikke regen 1km buiten mijn woonplaats breekt de hell los.Terwijl volgens buienradar en dergelijke de bui vol over mij heen had moeten gaan.
Ja ik zag hem op de radar ontstaan, loop naar buiten ga kijken, denk WTF die bui zit helemaal verkeerd klopt geen fuck van.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:56 schreef minthy het volgende:
[..]
Smerig frustrerend is dat![]()
En dat buienalarm op je mobiel maar piepen, komt er niks
Als de Zwarte Cross weer wegwaait zit er niets anders op, dan moeten ze het maar naar Tilburg verplaatsen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:46 schreef practics het volgende:
Shield om zwarte cross heen en laat maar komen idd.
Zonder 5CM hagelstenen dan, word ik niet vrolijk van![]()
Daar gaat Achterhoek/Twente niet blij mee zijn. Leeft hier behoorlijk.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 02:02 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Als de Zwarte Cross weer wegwaait zit er niets anders op, dan moeten ze het maar naar Tilburg verplaatsen.
Ik denk er nog over om zondag te gaan, beetje afhankelijk van die 70% neerslag kans. En of er dan nog tickets zijn natuurlijk.
Ik kan me al smerig verheugen op alle reacties hier dit weekendquote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:58 schreef practics het volgende:
[..]
Ja ik zag hem op de radar ontstaan, loop naar buiten ga kijken, denk WTF die bui zit helemaal verkeerd klopt geen fuck van.![]()
Nouja ben maar lekker buiten gaan zitten naar 5 druppels, haard in de fik gestoken en biertje gepakt.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 02:05 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik kan me al smerig verheugen op alle reacties hier dit weekend![]()
Beter!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 02:08 schreef practics het volgende:
[..]
Nouja ben maar lekker buiten gaan zitten naar 5 druppels, haard in de fik gestoken en biertje gepakt.![]()
(Niet speciaal voor de warmte, maar het houd bijvoorbeeld ook heel goed de muggen weg, en het is gewoon gezellig)
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
Van mij mag het ook goed los gaan. Zolang ze die al te grove hagel maar houdenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 02:28 schreef Infection het volgende:
Ik keek zojuist op Estofex met alle hoop op onweer al uit mijn hoofd gezet en schrok me kapot van wat ik toen zag.
Dat is ook wel één van de redenen waarom ik wel even van een (onweers)buitje kan genieten.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 02:31 schreef practics het volgende:
[..]
Van mij mag het ook goed los gaan. Zolang ze die al te grove hagel maar houden![]()
Het blijft benauwt en plakkerig, en snachts gewoon windstil, blijft dus bloed heet binnen.
Hah nee, ben gek genoeg om gewoon in de auto te stappen buiten gebied in met camera foto's maken dashcam aan.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 02:35 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat is ook wel één van de redenen waarom ik wel even van een (onweers)buitje kan genieten.
Hier overigens de hele avond al de ramen wijd open (gelukkig met hor) maar afkoelen doet het niet...
Het moet allemaal nog maar uitkomen, zelfs ESTOFEX zit er wel eens behoorlijk naast.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 02:28 schreef Infection het volgende:
Ik keek zojuist op Estofex met alle hoop op onweer al uit mijn hoofd gezet en schrok me kapot van wat ik toen zag.
Het is zelfs op de time lapse te zien.quote:
Wel een steiger?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 05:38 schreef HerrFritz het volgende:
Anderhalf jaar wacht ik op mooi knetterweer in schiedam. Nu gaan we van het weekend het dak van mijn pa repareren, komt het. nou lijkt het dat gedeelte van zuid holland te gaan missen maar zou het verstandig zijn om het hele zooitje af te blazen incl stijger afbouwen??tis geen nieuwe aluminium stijgertje
Ik bied me aan.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 02:51 schreef practics het volgende:
[..]
Hah nee, ben gek genoeg om gewoon in de auto te stappen buiten gebied in met camera foto's maken dashcam aan.![]()
Ooit nog de droom om maand in tornado seizoen naar usa te vertrekken en storm chasers na te spelen.![]()
Moet alleen nog iemand vinden die net zo gek is om mee te gaan.
En budget ergens weg toveren voor dat grapje
Nee ook geen aluminium steiger, zo'n ouwe met van die zware steigerpaipen!quote:
Dven [Dven heeft geen premium account]quote:
Ik heb vanavond een barbecue gepland maar dat zal wel een bier-avond worden als ik de berichten zo lees.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 07:51 schreef StateOfMind het volgende:
Hopelijk blijft Nijmegen morgenmiddag gevrijwaard van regen en onweer, ik heb dan een barbecue gepland staan.
Oeh! Leesvoer op extofex.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:37 schreef Frutsel het volgende:
Gewoon... omdat DIT KAN IN NEDERLAND...
nog maar ff een keer voor de nieuwen.. en lurkers...
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
[..]
mn buienalarm app geeft al een mooie piek..quote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:30 schreef Ajaxfan het volgende:
Er hangt hier een partij donkere lucht en volop klam. Het duurt nog wel even voor de Randstad aan de beurt is toch? Dit lijkt niet lang meer droog te blijven.
Hier net binnen level 2.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:43 schreef Pino112 het volgende:
Holywow, dat level 2-gebied
Ik zit hier net buiten level 1, dus hopelijk geen omweer hier
Ik wil dus ook, maar kom op die sites regelmatig bedragen van minimaal ¤4000 tegenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 02:51 schreef practics het volgende:
[..]
Hah nee, ben gek genoeg om gewoon in de auto te stappen buiten gebied in met camera foto's maken dashcam aan.![]()
Ooit nog de droom om maand in tornado seizoen naar usa te vertrekken en storm chasers na te spelen.![]()
Moet alleen nog iemand vinden die net zo gek is om mee te gaan.
En budget ergens weg toveren voor dat grapje
Het één en ander moet nog gaan ontwikkelen, met het oplopen van de temperatuur activeert het vrij makkelijk.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
Buienradar loopt niet goed he.... Dus dat enorme regengebied moet nog vanaf het zuiden over het land gaan trekken he?
Villa Volta live.quote:
Dit is al heel vaak aangekaart, en ik sluit me er nogmaals bij aan. Niks frustrerender dan onweer afwachten en te moeten lezen dat het in 'Hier' flink knettert. Als je je privacy wil waarborgen, zeg dan gewoon 'West Overijssel' of 'De kop van Noord Holland'.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:23 schreef seasushi het volgende:
Kan de woonplaats "Hier" weer een beetje specifieker?
Level 2 is ook een heel weekend geldig zo te zien. Doen ze niet vaak toch?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:26 schreef MaLo het volgende:
Level 2![]()
Maar eens zien hoever we komen met klussen vandaag, als de boel potdicht moet vanwege het noodweerdan wordt het te benauwd om te klussen, dan krijgen we de warmte er niet uit.
Ah die bui komt deze kant op. Laat je wel wat regen over?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:30 schreef marcel-o het volgende:
Diepe rommel die de ramen deed trillen
rdam zuid gaat er zo aan
Bedoel je dat apparaat waar ook een regen- en windmeter bijzit?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:24 schreef Spockjuh_ het volgende:
even geheel iets anders...zit te kijken naar een digitaal weerstation. Zijn er hier mensen die al zo'n apparaat hebben en deze kunnen aanbevelen ?
Ik mis inderdaad weer alles zo te zien, vlakbij Spijkenissequote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:30 schreef marcel-o het volgende:
Diepe rommel die de ramen deed trillen
rdam zuid gaat er zo aan
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:24 schreef Spockjuh_ het volgende:
even geheel iets anders...zit te kijken naar een digitaal weerstation. Zijn er hier mensen die al zo'n apparaat hebben en deze kunnen aanbevelen ?
Omgeving Goes veel regen weinig spektakel verder. Vanmorgen wel een enorme klap heel dichtbij.quote:
Ja, grijs en plakkerig, lucht voelt wel redelijk vochtig aan.quote:
Nou vind het wel comfortabel buiten zolang je rustig blijft zittenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:10 schreef Logician het volgende:
[..]
Ja, grijs en plakkerig, lucht voelt wel redelijk vochtig aan.
Ik krijg altijd letterlijk hoofdpijn van deze combi
dat laatste inderdaad. ons huis leent zicht niet echt voor meters op hoge punten e.d.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:49 schreef Zelus het volgende:
[..]
Bedoel je dat apparaat waar ook een regen- en windmeter bijzit?
Of alleen maar een apparaat die de temp en luchtdruk en een soort van "voorspelling" weergeeft?
Ik heb alleen maar ervaring met het laatste, een echt weerstation gaat niet goed werken op mijn balkonia, wegens het storen van de vele schotelantennes in de Prachtwijk waar ik woon
CG?quote:
Cloud to ground lightning. Oftewel. Bliksems die vanaf de wolk de grond raken. In tegenstelling tot CC. Cloud to cloud lightning. Bliksems die in de wolk zelf rondreizen, als het ware.quote:
Ik hoop in Overijssel nog even niks te krijgen zodat die CAPE mooi omhoog kan kruipen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:17 schreef DemonRage het volgende:
Eigenlijk moet alle neerslag zo snel mogelijk het land over trekken (alles wat nou ook boven België zit).
Dan kan het tenminste opwarmen voor het echte werk!
Ah, dank. Fred0w waar zit je precies?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:18 schreef Disorder het volgende:
[..]
Cloud to ground lightning. Oftewel. Bliksems die vanaf de wolk de grond raken. In tegenstelling tot CC. Cloud to cloud lightning. Bliksems die in de wolk zelf rondreizen, als het ware.
Geen schuurtje wat redelijk vrij staat?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:16 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
dat laatste inderdaad. ons huis leent zicht niet echt voor meters op hoge punten e.d.
Ah ok. Bij Goes valt 't allemaal wel mee helaas. Vlissingen en Middelburg zo te lezen ook niets schokkends.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:19 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Ja en weer één, maar die was dichterbij.![]()
Nu hevige regenval. @Tholen,Zeeland
Het is net dat felle lijntje dat over me heen kwam.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah ok. Bij Goes valt 't allemaal wel mee helaas. Vlissingen en Middelburg zo te lezen ook niets schokkends.
dat nog wel inderdaad, niet aan gedacht...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:19 schreef practics het volgende:
[..]
Geen schuurtje wat redelijk vrij staat?
Dan metertje of 1/2 er boven uit en het is voldoende.
Perfectie wil toch niet zeker niet in de gemiddelde achtertuin.
Zou zo wel foto uploaden van hoe ik het heb gedaan. Heel sjiek is het niet. Maar goed wou het speciaal hebben combinatie voor de zonnepanelen. Het effect van het weer op de opbrengst en dergelijke.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:24 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
dat nog wel inderdaad, niet aan gedacht...
dat zei je vast en zeker met accentquote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zal wel weer geen ene pleuris gebeuren hier in Den Haag..
Haha ja!!quote:
FOTOquote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:43 schreef Peter het volgende:
Shelfcloud boven Delft nu.. Met ook bewolking er voor, dus niet heel erg zichtbaar..
Tis hier in Twente bijna 26 graden nu, en heb de zon ook nog niet gezienquote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:44 schreef marcel-o het volgende:
ben benieuwd of de zon nog door gaat komen..
miss. dalijk na dit gebied..
maar zonder de zon kan t nooit tot die lvl2 komen
rdam is echt maar net 20quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:45 schreef zlotka het volgende:
[..]
Tis hier in Twente bijna 26 graden nu, en heb de zon ook nog niet gezien
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:46 schreef marcel-o het volgende:
[..]
rdam is echt maar net 20![]()
wat een verschil zeg.
In Twente is het ook bewolktquote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:49 schreef marcel-o het volgende:
heel dat "koude" gebied is ook dikke bewolking he. daar komt zo dat regen/onweer gebied binnen.
Och, wat mij betreft hoeft het ook geen +30 te zijn. Als het wat koeler is slaapt het 's nachts een stuk prettiger en met 24 à 25 graden inclsief zon kun je ook prima aan het strand liggenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Met een beetje pech is die hittegolf vandaag al over haha
En heul benauwd hierquote:
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:24 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
dat nog wel inderdaad, niet aan gedacht...
kan dat natuurlijk boven op de droogmolen zetten bedenk ik me net....quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:55 schreef practics het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wil perfect kleine afwijking met stations hier in de directe omgeving.
En net even dakraam in Nano coating gezet, laat regen en onweer maar komen![]()
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:59 schreef cherrycoke het volgende:
er komt hier toch een stortbui naar beneden.
Oh, in hier! Maar natuurlijk. Fijn.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:59 schreef cherrycoke het volgende:
er komt hier toch een stortbui naar beneden.
waddinxveenquote:
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:04 schreef Pino112 het volgende:
Grenoble meldt blauwe lucht en iets van 30 graden
Denk dat Den Haag toch wat gedonder gaat krijgen, hoor het nu af en toe donderen in Moerwijk.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zal wel weer geen ene pleuris gebeuren hier in Den Haag..
Woon er niet, maar het is wel dichts bijzijnde accuraat weerstation.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:01 schreef zlotka het volgende:
[..]
Hey jij zit wel heel dicht bij mij in de buurt
Ik hoor helemaal niks, het is helemaal donker hier en het wordt al weer lichter... zal toch niet gebeuren dat het zo afloopt hé...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:05 schreef Zelus het volgende:
[..]
Denk dat Den Haag toch wat gedonder gaat krijgen, hoor het nu af en toe donderen in Moerwijk.
En het is nu aardig donker aan het worden in mijn appartementos, heb maar ff een lampje bij me pc aangedaan.
Waar zit je precies? Mag ook via PM als je het niet hier wilt posten zoquote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:06 schreef practics het volgende:
[..]
Woon er niet, maar het is wel dichts bijzijnde accuraat weerstation.
Volgens Buienradar (quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik hoor helemaal niks, het is helemaal donker hier en het wordt al weer lichter... zal toch niet gebeuren dat het zo afloopt hé...
Begint nu wel hard te regenenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:09 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Volgens Buienradar () komt het er zo aan, maar ik zie en merk nog niks inderdaad
YES. Hier nog niet, maar misschien zo.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Begint nu wel hard te regenen
Die heb ik teruggebracht omdat de thermometer opwarmt in de zon.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:52 schreef practics het volgende:
[..]Ik heb wel volledig weerstation, niet zo heel duur, geval van 100 euro. Deze aan een Raspberry pi geknoopt, zodat ik een offline website voor mezelf heb met daar alle weer gegevens
![]()
Kan hem eventueel ook gewoon online gooien als ik op vakantie ben en wil weten wat voor weer het is mijn achtertuin is.
http://www.kieskeurig.nl/(...)zen/bezorgen/1096051
Bevalt op zich prima, verwacht alleen geen 100% correct resultaat.![]()
Ben je niet bang voor blikseminslag met die weerstation mast?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:55 schreef practics het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wil perfect kleine afwijking met stations hier in de directe omgeving.
En net even dakraam in Nano coating gezet, laat regen en onweer maar komen![]()
Heel vreemd ja, want ik woon als ik de kaart zo zie heel dichtbij Moerwijk.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wat vreemd waar woon jij dan?
"Hier", gok ik.quote:
Aaannnd it's gonequote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:17 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Rotterdam gaat de onweer los. Boem gelijk met flits een paar keer nu. Heel dichtbij dus.
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:14 schreef Zelus het volgende:
Pleuris breek nu los in Den Haag Moerwijk, kids rennen gillend het portiek in
En me katten hangen in de gordijnen....
Idd. Paar klappen dichtbij, maar ook snel weer weg.quote:
Nog niks te zien vanaf de overkant (schiedam geef toe, schuin aan de overkant:P)quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:22 schreef Martinovibes het volgende:
Zojuist een leuke shelfcloud maar voor de rest stelt het in Rozenburg niet veel voor
[ afbeelding ]
Gaaf.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:33 schreef hondenfokker het volgende:
[ afbeelding ]
van weerwoord marcel uit Den Haag
het dondert en regent nu wel aardig in Den Haag..quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:19 schreef Peter het volgende:
[..]moerwijk
Als het hard regent staat er weer water in mijn kelder straks.
Mammatus?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:33 schreef hondenfokker het volgende:
[ afbeelding ]
Die foto is nogal bewerktquote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:33 schreef hondenfokker het volgende:
[ afbeelding ]
volgens buienradar regent het van 14.00 uur tot 15.30 uur in Brabant. Dat kan dan daarna toch niet meer zo opwarmen dat het een lvl 2 wordt (ik hoop op lvl 0quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:44 schreef marcel-o het volgende:
ben benieuwd of de zon nog door gaat komen..
miss. dalijk na dit gebied..
maar zonder de zon kan t nooit tot die lvl2 komen
Mooie foto!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:33 schreef hondenfokker het volgende:
[ afbeelding ]
Een cursus Nederlands maakt blijkbaar geen onderdeel uit van de opleiding tot meteoroloog...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:36 schreef hondenfokker het volgende:
http://www.knmi.nl/waarsc(...)odelbeoordeling.html
Nieuwe guidance knmi
Als de bui vanuit hier richting Almere het red hoef je in ieder geval je tuin geen water te geven. Redelijke plensbui en meer niet.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:52 schreef eymey het volgende:
Goh, laat ik hier dan ook maar weer even komen als 'ramptoerist' (of eigenlijk niet).
Wanneer trekt er nou weer eens wat mooi spektakel over Zuid-west Flevoland (almere) heen? Al de hele week zie ik weer mooie buiten over Weesp, Amsterdam, de Veluwe, etc. trekken. Maar hier hebben we nog steeds niet meer dan 10 druppels gehad en heeft de hele week de buitenkraan vol open gemoeten om de tuin in leven te houden.
Helemaal niks nog.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:48 schreef zlotka het volgende:
[..]![]()
Benieuwd of er wat rake klappen vallen hier
Mja, hier ook nog geen regen van betekenis gehad, vanochtend een natte stoep. Verder is het hier in huis nog steeds ook 27 graden en alles "waait" door. Alleen waait het bijna niet. Schiet niet echt op zo, blijft plakkerig warm.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:52 schreef eymey het volgende:
Goh, laat ik hier dan ook maar weer even komen als 'ramptoerist' (of eigenlijk niet).
Wanneer trekt er nou weer eens wat mooi spektakel over Zuid-west Flevoland (almere) heen? Al de hele week zie ik weer mooie buiten over Weesp, Amsterdam, de Veluwe, etc. trekken. Maar hier hebben we nog steeds niet meer dan 10 druppels gehad en heeft de hele week de buitenkraan vol open gemoeten om de tuin in leven te houden.
Ik hoor wel wat, maar lijkt een force field om Goor heen te zitten.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat heeft deze Twentenaar ook geconstateerd.
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:59 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik hoor wel wat, maar lijkt een force field om Goor heen te zitten.
Zelfs buien hebben daar niks te zoekenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:52 schreef eymey het volgende:
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 13:00 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Zelfs buien hebben daar niks te zoeken
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 13:00 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Zelfs buien hebben daar niks te zoeken
Dus daar zijn ookal mensen uit Breda op vakantiequote:
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 13:06 schreef Minimunt het volgende:
[..]
hahaha, ga eens in breda wonen, 1000x erger
Laat ze weggaanquote:Op vrijdag 26 juli 2013 13:06 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dus daar zijn ookal mensen uit Breda op vakantie
die hun forcefield niet uitgezet hebben.
Maah als je hem op de juiste manier monteert klopt het gewoon hoor. Wijkt hier 0.3 graden af van omliggende stations. zon regen wind maakt geen zak uit.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:11 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Die heb ik teruggebracht omdat de thermometer opwarmt in de zon.
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:13 schreef Zelus het volgende:
[..]
Ben je niet bang voor blikseminslag met die weerstation mast?
Huizen in de omgeving zijn wel hoger, maar vroeg het me af.
Als ik eens een huis-met-tuin heb/krijg, dan zet ik er gelijk een weerstation ding MET mast neer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |