Hmmm... Da's nog een overweging waard.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:33 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Moet je daar maar niet gaan wonenHet onweert hier misschien 1 keer per jaar trouwens..
quote:A level 2 was issued for parts of extreme N-Spain, parts of France, Belgium, the Netherlands, Luxembourg and NW Germany mainly for large to very large hail (hail diameter in excess of 5 cm possible), severe to damaging downbursts, excessive and potential flash flood producing rainfall amounts and an isolated tornado event.
quote:A level 2 was issued across parts of France, the Benelux countries and northwestern Germany for severe winds and large or very large hail, excessive precipitation and tornadoes.
Dat wordt waarschijnlijk weer een enorme natte scheetquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:37 schreef Frutsel het volgende:
Gewoon... omdat DIT KAN IN NEDERLAND...
nog maar ff een keer voor de nieuwen.. en lurkers...
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Ik mis wel de onweerslijntjes in de onderste kaartquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:38 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat wordt waarschijnlijk weer een enorme natte scheet
Ik mis ze niet.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik mis wel de onweerslijntjes in de onderste kaart
Ja die komen nog. Ze komen alvast met een waarschuwing en vaak tekenen ze een dag erna of vrijdagavond een updatequote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik mis wel de onweerslijntjes in de onderste kaart
Niet. Want elke keer dat er hier iets geroepen wordt eindigt dat in een enorme teleurstelling en een gezeik van jewelste. Er komt niks van dusquote:
Ja en ik had de heer E.S. Tofex nog wel gevraagd Noord Overijssel buiten het lvl 2 gebied te laten... nu hoop ik dat ze het alsnog inkleurenquote:
Prima, zolang het onweer er maar uitblijft. Niks mis met hoosbuien en een fikse woeiquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja en ik had de heer E.S. Tofex nog wel gevraagd Noord Overijssel buiten het lvl 2 gebied te laten... nu hoop ik dat ze het alsnog inkleuren
Positief denken, trek een regenpak aan.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:49 schreef ZaZoe het volgende:
Ai, dat wordt morgenavond dan geen terrasje pikken..
Dat sowieso, anders zie ik er net zo uit als dat verzopen katje van je..quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:49 schreef minthy het volgende:
[..]
Positief denken, trek een regenpak aan.
En zoek de stoelen 2 straten verderquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:49 schreef minthy het volgende:
[..]
Positief denken, trek een regenpak aan.
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja en ik had de heer E.S. Tofex nog wel gevraagd Noord Overijssel buiten het lvl 2 gebied te laten... nu hoop ik dat ze het alsnog inkleuren
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:51 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Dat sowieso, anders zie ik er net zo uit als dat verzopen katje van je..
Dan heb je gelijk wat leuks te doen, een speurtochtquote:
Want we verheugen ons op noodweer?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:41 schreef minthy het volgende:
[..]
Niet. Want elke keer dat er hier iets geroepen wordt eindigt dat in een enorme teleurstelling en een gezeik van jewelste. Er komt niks van dus![]()
stiekem wel, maar ik dek het alvast in...
quote:
DASOO-Godfather is backquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:42 schreef Oom_Agent het volgende:
Voor de liefhebber wat uitleg over komend weekend, wel in het Deutsch:
Niemand kan je daar echt een antwoord op gaan geven iguess.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:05 schreef bzl. het volgende:
[..]
Meh. Maar wanneer komt 't noodweer nou precies? Morgenavond? Avond als in 6 uur of in 9 uur
De meeste mensen hier, wélquote:
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:10 schreef ACT-F het volgende:
Omdat ik het niet laten kan, de sterk gecontrasteerde versie van vanavond:
[ afbeelding ]
Maar het komt wel?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:10 schreef practics het volgende:
[..]
Niemand kan je daar echt een antwoord op gaan geven iguess.![]()
Weer is nog steeds niet op de seconde te voorspellen.
Niet zo, nee! Wel veel hoge toppen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het speelde zowat boven je hoofd af. Nog gezien rond 20:00?
Euh of het specifiek bij jou komt weet ik niet. Maar groot deel van nederland ligt in het zwaarste gebied en het andere deel in fase 2. Dus ja we hebben zeker kans, we zitten in het gebied waar "het" gaat gebeuren.quote:
Wat is het zwaarste gebied?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:14 schreef practics het volgende:
[..]
Euh of het specifiek bij jou komt weet ik niet. Maar groot deel van nederland ligt in het zwaarste gebied en het andere deel in fase 2. Dus ja we hebben zeker kans, we zitten in het gebied waar "het" gaat gebeuren.
Dat hoop ik ook ja, hetzelfde geldt voor de Zwarte Cross. Ik neem aan dat ze het weer mee hebben genomen in hun rampscenario's na Pukkelpop en Dicky Woodstockquote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:18 schreef Minimunt het volgende:
Hopelijk gaat alles goed morgen tijdens tomorrowland.
Moeite met kaart/grafiek lezen?quote:
Ze kunnen de zooi slecht nu al afblazen. Vorige week stonden de borden al bij de a35 over de verwachte drukte en de beste route voor zwarte crossquote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:23 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook ja, hetzelfde geldt voor de Zwarte Cross. Ik neem aan dat ze het weer mee hebben genomen in hun rampscenario's na Pukkelpop en Dicky Woodstock
Afblazen lijkt me wel héél extreemquote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:31 schreef practics het volgende:
[..]
Ze kunnen de zooi slecht nu al afblazen. Vorige week stonden de borden al bij de a35 over de verwachte drukte en de beste route voor zwarte cross
Het karakter van dit soort buien is vaak wel boem daar zijn ze. Dat resulteert in paniek op een festival. Daar komen de meeste gewonden en erger vandaan. Vaak niet eens het weer zelf, maar de rotzooi eromheen. Daarbij is zo'n stroom mensen evacueren in zeer korte tijd gewoon domweg niet mogelijk.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:33 schreef minthy het volgende:
[..]
Afblazen lijkt me wel héél extreem![]()
Ik bedoelde meer dat ze het weer goed in de gaten houden en tijdig evacueren mocht dat nodig zijn.
Ik ben al maanden niet meer op m'n zolderkamer geweest!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:36 schreef practics het volgende:
[..]
Het karakter van dit soort buien is vaak wel boem daar zijn ze. Dat resulteert in paniek op een festival. Daar komen de meeste gewonden en erger vandaan. Vaak niet eens het weer zelf, maar de rotzooi eromheen. Daarbij is zo'n stroom mensen evacueren in zeer korte tijd gewoon domweg niet mogelijk.
Maarja blijft fok, dus veiligste is om nooit van je zolderkamer af te komen.
Zwarte Cross heeft zijn eigen noodweer al wel gehad, maar dan voor de start van het festival. Lijkt me dat dat nog wel vers in het geheugen ligt.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:23 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook ja, hetzelfde geldt voor de Zwarte Cross. Ik neem aan dat ze het weer mee hebben genomen in hun rampscenario's na Pukkelpop en Dicky Woodstock
Maah valt weinig tegen te doen. Daarnaast zijn zulke festivals altijd een risico, niet alleen om het weer. Denk aan de dam schreeuwer en dergelijke.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:43 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik ben al maanden niet meer op m'n zolderkamer geweest!![]()
Dan nog denk ik dat ze wel het één en ander hebben aangepast na de ongelukken in de afgelopen jaren.
Shield om zwarte cross heen en laat maar komen idd.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:44 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Zwarte Cross heeft zijn eigen noodweer al wel gehad, maar dan voor de start van het festival. Lijkt me dat dat nog wel vers in het geheugen ligt.
Ik hoop ook op mooi onweer morgen. Noodweer hoeft niet, maar mag wel.
Maah je woont te dichtbij, ken die grappen....quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:48 schreef minthy het volgende:
Ik wil een dealtje maken; onweer voor iedereen, behalve voor mij
Het kan enorm verschillen op korte afstand, onlangs had Pino112 een harde hoosbui met onweer en ik amper iets. We wonen maar een paar kilometer uit elkaarquote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:48 schreef practics het volgende:
[..]
Maah je woont te dichtbij, ken die grappen....![]()
Ja gisteren zou het hier ook flink te keer gaan. Wat gebeurt er, hier niks, boven in me woonplaats dikke regen 1km buiten mijn woonplaats breekt de hell los.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:50 schreef minthy het volgende:
[..]
Het kan enorm verschillen op korte afstand, onlangs had Pino112 een harde hoosbui met onweer en ik amper iets. We wonen maar een paar kilometer uit elkaar![]()
Dus vrees niet. Jij onweer en ik niet
Ik doe meequote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:10 schreef ACT-F het volgende:
Omdat ik het niet laten kan, de sterk gecontrasteerde versie van vanavond:
[ afbeelding ]
Smerig frustrerend is datquote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:54 schreef practics het volgende:
[..]
Ja gisteren zou het hier ook flink te keer gaan. Wat gebeurt er, hier niks, boven in me woonplaats dikke regen 1km buiten mijn woonplaats breekt de hell los.Terwijl volgens buienradar en dergelijke de bui vol over mij heen had moeten gaan.
Ja ik zag hem op de radar ontstaan, loop naar buiten ga kijken, denk WTF die bui zit helemaal verkeerd klopt geen fuck van.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:56 schreef minthy het volgende:
[..]
Smerig frustrerend is dat![]()
En dat buienalarm op je mobiel maar piepen, komt er niks
Als de Zwarte Cross weer wegwaait zit er niets anders op, dan moeten ze het maar naar Tilburg verplaatsen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:46 schreef practics het volgende:
Shield om zwarte cross heen en laat maar komen idd.
Zonder 5CM hagelstenen dan, word ik niet vrolijk van![]()
Daar gaat Achterhoek/Twente niet blij mee zijn. Leeft hier behoorlijk.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 02:02 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Als de Zwarte Cross weer wegwaait zit er niets anders op, dan moeten ze het maar naar Tilburg verplaatsen.
Ik denk er nog over om zondag te gaan, beetje afhankelijk van die 70% neerslag kans. En of er dan nog tickets zijn natuurlijk.
Ik kan me al smerig verheugen op alle reacties hier dit weekendquote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:58 schreef practics het volgende:
[..]
Ja ik zag hem op de radar ontstaan, loop naar buiten ga kijken, denk WTF die bui zit helemaal verkeerd klopt geen fuck van.![]()
Nouja ben maar lekker buiten gaan zitten naar 5 druppels, haard in de fik gestoken en biertje gepakt.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 02:05 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik kan me al smerig verheugen op alle reacties hier dit weekend![]()
Beter!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 02:08 schreef practics het volgende:
[..]
Nouja ben maar lekker buiten gaan zitten naar 5 druppels, haard in de fik gestoken en biertje gepakt.![]()
(Niet speciaal voor de warmte, maar het houd bijvoorbeeld ook heel goed de muggen weg, en het is gewoon gezellig)
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
Van mij mag het ook goed los gaan. Zolang ze die al te grove hagel maar houdenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 02:28 schreef Infection het volgende:
Ik keek zojuist op Estofex met alle hoop op onweer al uit mijn hoofd gezet en schrok me kapot van wat ik toen zag.
Dat is ook wel één van de redenen waarom ik wel even van een (onweers)buitje kan genieten.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 02:31 schreef practics het volgende:
[..]
Van mij mag het ook goed los gaan. Zolang ze die al te grove hagel maar houden![]()
Het blijft benauwt en plakkerig, en snachts gewoon windstil, blijft dus bloed heet binnen.
Hah nee, ben gek genoeg om gewoon in de auto te stappen buiten gebied in met camera foto's maken dashcam aan.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 02:35 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat is ook wel één van de redenen waarom ik wel even van een (onweers)buitje kan genieten.
Hier overigens de hele avond al de ramen wijd open (gelukkig met hor) maar afkoelen doet het niet...
Het moet allemaal nog maar uitkomen, zelfs ESTOFEX zit er wel eens behoorlijk naast.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 02:28 schreef Infection het volgende:
Ik keek zojuist op Estofex met alle hoop op onweer al uit mijn hoofd gezet en schrok me kapot van wat ik toen zag.
Het is zelfs op de time lapse te zien.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |