Ah, Jetse Bol heeft weer praatjes nu er voor hem weer toekomst gloort in de World Tour ipv bij Parkhotel. Is de schijtlol van Elijzen ook al gesignaleerd?quote:
Dat Trek is sowieso geen al te goede ploeg volgens mij.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:07 schreef forzaudinese het volgende:
[..]
Mollema en Boom gaan het nog moeilijk krijgen in een nieuwe buitenlandse ploeg. Klinkt allemaal leuk en vooral voor de bankrekening maar als ze er eenmaal zitten dan kan het nog wel ens tegenvallen.
Los zand is misschien overdreven maar echt een visie hebben ze niet volgens mij.quote:Op maandag 21 juli 2014 17:48 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat Trek is sowieso geen al te goede ploeg volgens mij.
Zit iig genoeg geld, tijd om bezem door team te halen.quote:Op maandag 21 juli 2014 17:48 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat Trek is sowieso geen al te goede ploeg volgens mij.
Rijdt inderdaad een sterke Tour, maar zit niks geen toekomst meer in net zoals Zubeldia en Voigt.quote:Op maandag 21 juli 2014 18:26 schreef DecoAoreste het volgende:
Frank Schleck rijdt trouwens helemaal niet zo'n heel slechte Tour. Als hij niet zoveel tijd had verloren in die kasseienrit stond hij nu gewoon 7e, voor Mollema. Dat is inderdaad niet het niveau dat hij ooit had maar hij is ook zeker niet zo dramatisch diep gezonken als zijn broertje. Zelfs zonder valpartij zou die inmiddels al lang en breed zijn afgestapt, vermoed ik.
Een Rode Lantaarn is de giro geen platte prijs noemen...quote:Op maandag 21 juli 2014 17:34 schreef DeeBee het volgende:
Een groot deel van die renners mogen ze wel lozen ja. Waardeloos jaar in jaar uit, echt geen platte prijs gereden en dan inderdaad lekker tof doen op sosjul meehdiaa, Jetse heeft het iets te hoog in z'n bol.
En vorig jaar bijna Parijs-Tours. Nou is bijna natuurlijk uiteindelijk gewoon niet, maar toch. Het was wel een platte prijs (een lege envelop is namelijk platquote:Op maandag 21 juli 2014 18:59 schreef OProg het volgende:
[..]
Een Rode Lantaarn is de giro geen platte prijs noemen...![]()
Thijs schreef vandaag ook dat de renners maar moesten gaan staken omdat ze niet in 5*-hotels slapen .....quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:50 schreef Mani89 het volgende:
Volgens Thijs wordt het Belkin Light.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)in-wel-zo-goed.dhtml
Wat is er loos gegaan met Andy Schleck?quote:Op maandag 21 juli 2014 18:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Los zand is misschien overdreven maar echt een visie hebben ze niet volgens mij.
Al komt dat natuurlijk ook omdat Andy en Frank Schleck niet meer het niveau hebben dat ze ooit hadden.
Dopingpot opquote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is er loos gegaan met Andy Schleck?
Ik vermoed motivatieproblemen eigenlijk. Zoals hij de afgelopen jaren koerst lijkt het wel of hij er gewoon geen zin meer in heeft. Of misschien heeft hij geen zin meer in trainen of gezond genoeg leven om topsporter te zijn, dat kan ook. Zo zat hij altijd al wel een beetje in elkaar.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is er loos gegaan met Andy Schleck?
Beste statement sinds jaren!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:55 schreef forzaudinese het volgende:
Volgens mij lult Zonneveld maar wat met zijn 6a 7 miljoen budget voor volgend jaar want alleen al met Bianchi (iets verhogen zeg 2 miljoen), potje belkin/rabo dat over is(2 miljoen), Roompot, 1,5 miljoen dan kom je al op 5,5 miljoen uit en Lotto zal toch zeker wel 4 miljoen kunnen/willen inversteren? Dan zit je al bijna op 10 miljoen ! En dan heb ik nog alle kleine sponsors die aan de ploeg verbonden zijn nos niet mee geteld.
Ze zullen nu een ploeg bouwen rond Kelderman/Hofland/Vanmarcke.
Volgens mij combinatie van geen doping meer gebruiken en gebrek aan motivatie.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:58 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik vermoed motivatieproblemen eigenlijk. Zoals hij de afgelopen jaren koerst lijkt het wel of hij er gewoon geen zin meer in heeft. Of misschien heeft hij geen zin meer in trainen of gezond genoeg leven om topsporter te zijn, dat kan ook. Zo zat hij altijd al wel een beetje in elkaar.
Ik vind het wel jammer, het was echt een van de grootste talenten van het afgelopen decennium.
hoeveel budget heeft een team als Europcar en AG2R die zullen toch ook niet een topbudget hebben maar gewoon in de middenmoot zitten?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:16 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Thijs schreef vandaag ook dat de renners maar moesten gaan staken omdat ze niet in 5*-hotels slapen .....
Hotels worden toegewezen en betaald (?) door de organisatie (ASO).quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:27 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
hoeveel budget heeft een team als Europcar en AG2R die zullen toch ook niet een topbudget hebben maar gewoon in de middenmoot zitten?
ik bedoelde meer op het andere stuk van Thijs dat Belkin minder geld zou hebben volgend jaarquote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hotels worden toegewezen en betaald (?) door de organisatie (ASO).
Okquote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:34 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
ik bedoelde meer op het andere stuk van Thijs dat Belkin minder geld zou hebben volgend jaar
Ha! Leuk, een welfiequote:Op woensdag 23 juli 2014 02:10 schreef forzaudinese het volgende:
Big loop in the #utah heat with cool & gang @MorenoHofland @W1lcokelderman @RGUpdate @TeamBelkin #climbthefuture
[ afbeelding ]
En Tankink.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:29 schreef forzaudinese het volgende:
3 man in de top 15 !![]()
Leuk ploegje volgend jaar aan de start in Utrecht met Kelderman,Kruijwijk,Ten Dam en Hofland
Ik hoop dit van harte, maar ze zullen er wel wat huiverig op zijn vermoed ik.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:29 schreef forzaudinese het volgende:
3 man in de top 15 !![]()
Leuk ploegje volgend jaar aan de start in Utrecht met Kelderman,Kruijswijk,Ten Dam en Hofland
Vandaag is een kleine uitschieter, maar verder eindigde hij in elke bergetappe ongeveer op dezelfde plaats in de buurt van dezelfde renners, toch?quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:32 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ook al is hij niet in topvorm, zijn derde week is toch weer zijn beste
Hoe kan dit gebeuren zeg.... Je weet al een jaar dat op 26 juli 2014 de tijdrit in de tour is.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Hoog staaltje amateurisme van Belkin, Bianchi en Mollema.
Blijkbaar had Bianchi niet eerder de fietsen klaar.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:15 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Hoe kan dit gebeuren zeg.... Je weet al een jaar dat op 26 juli 2014 de tijdrit in de tour is.
Meteen stopzetten zo'n samenwerkingsverband.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Blijkbaar had Bianchi niet eerder de fietsen klaar.
wat ik eigenlijk nog het ergste vind is dat Ten Dam blijkbaar iemand in heeft laten vliegen en zegt (of het waar is, is een tweede) dat hij het wel en goede fiets vind. Waarom heeft Mollema daar dan niet aan gedacht. Of op Rustdag iets langer dan tien minuten erop fietsen en dan ook voluit gaan zeg maarquote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Hoog staaltje amateurisme van Belkin, Bianchi en Mollema.
Ik heb het idee dat dat gewoon komt door de (schijnbare) nonchalance van Mollema. Die laat zich niet gek maken door de buitenwereld, dat is een sterk punt, maar werkt misschien negatief voor dit soort details.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:19 schreef franklop het volgende:
[..]
wat ik eigenlijk nog het ergste vind is dat Ten Dam blijkbaar iemand in heeft laten vliegen en zegt (of het waar is, is een tweede) dat hij het wel en goede fiets vind. Waarom heeft Mollema daar dan niet aan gedacht. Of op Rustdag iets langer dan tien minuten erop fietsen en dan ook voluit gaan zeg maar
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:23 schreef groenen het volgende:
Wat een prutswerk.Na het gepruts met Kelderman in de Giro weer een faal op tijdritgebied.
Is er al een reactie binnen van de arrogante wielerprofessor Zeeman?
Ook zo lekker voor Zeeman dat Ten Dam boven Mollema eindigt. Volgend jaar kan iedereen gaan barbecuen in de VS ipv op hoogtestage met de professors Zeeman en Louis Delahaye.
Overigens zat Zeeman tijdens de tijdrit al achter Ten Dam, misschien al wat haarscheurtjes in de relatie met de Mol ?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:23 schreef groenen het volgende:
Wat een prutswerk.Na het gepruts met Kelderman in de Giro weer een faal op tijdritgebied.
Ook zo lekker voor Zeeman dat Ten Dam boven Mollema eindigt. Volgend jaar kan iedereen gaan barbecuen in de VS ipv op hoogtestage met de professors Zeeman en Louis Delahaye.
Verhoeven is 1e ploegleider dus die zal achter Mollema hebben gezeten.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Overigens zat Zeeman tijdens de tijdrit al achter Ten Dam, misschien al wat haarscheurtjes in de relatie met de Mol ?
Zal best. Volgens Verhoeven waren het vooral slechte benen bij Mollema en zocht Mollema dus een excuus. Denk dat het intern niet heel meer botert. Als je ziet hoe ze vorig jaar om gingen met Slagter zijn het waarschijnlijk gewoon niet al te professionele kleutertjes bij Belkin.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Overigens zat Zeeman tijdens de tijdrit al achter Ten Dam, misschien al wat haarscheurtjes in de relatie met de Mol ?
Ik hoorde dat Loekie dan wel de fietsen wil sponsoren.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:18 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Meteen stopzetten zo'n samenwerkingsverband.
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:23 schreef groenen het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)Bauke_Mollema__.htmlquote:Zeeman boos op Bauke Mollema
Bauke Mollema heeft zich de woede van zijn ploegleider Merijn Zeeman op de hals gehaald. Na het verspelen van de zevende plaats in het klassement zei Mollema dat hij voor de verkeerde tijdritfiets had gekozen.
"Ik ben daar boos over", zei Zeeman tegenover de NOS in reactie op het betoog van Mollema. "Dit is geen stijl. Het is een reactie die past bij een teleurgestelde sporter, maar dit past niet bij een sporter die normaal gesproken de oorzaak bij zichzelf zoekt."
Volgens Zeeman ligt het tegenvallende presteren van Mollema niet aan de fietskeuze. "Bauke was niet goed vandaag. Dit optreden ligt in de lijn van de hele Tour. Hij is een echte vechter, maar in een tijdrit heb je geen achterwiel voor je. Je moet het helemaal zelf doen."
Zeeman zei wel dat hij de top 10-klassering van Mollema 'een mooi resultaat' vindt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
quote:Op zondag 27 juli 2014 00:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
http://www.telegraaf.nl/t(...)Bauke_Mollema__.htmlhttp://www.nusport.nl/de-(...)itspraken-fiets.htmlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier gaat Zeeman nog wat verder, wat een figuur.
[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 27-07-2014 10:17:38 ]
Zoals ik al de hele tour roep: er hangt een verziekte sfeer binnen dat team.quote:Op zondag 27 juli 2014 10:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
http://www.nusport.nl/de-(...)itspraken-fiets.html
Lekker defensieve reactie, dan weet je zeker dat er achter de schermen keihard gefaald is.quote:Op zondag 27 juli 2014 10:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
http://www.nusport.nl/de-(...)itspraken-fiets.html
Het aantal minuten verschil nemen als kenmerk voor hoe goed je bent en dat vergelijken met andere jaren moet je natuurlijk nooit doen. Minder aankomsten bergop, minder zware tour, minder vaak dat er koers wordt gemaakt vanaf ver van de finish, geen kasseienrit, enzovoort. Deze Tour heeft gezorgd voor een hele hoop grote verschillen. En al die zware ritten hebben er ook voor gezorgd dat er renners doorheen zijn gezakt waar je het niet van zou verwachten en die het daarna maar hebben laten lopen.quote:Op zondag 27 juli 2014 10:56 schreef DeeBee het volgende:
http://www.nusport.nl/tou(...)dresultaat-tour.html
Dat bericht vind ik nog veel erger, wat een zelfgenoegzaamheid zeg. 'We hebben het maximale eruit gehaald'
Tuurlijk, het is niet dramatisch, een rit winnen en 3 man bij de eerst 15e. Maar je bent gewoon compleet weggereden, je renners staan op 20 minuten van de winnaar... Andere jaren was je daar net top-20 mee, dat zegt gelijk dat de klassering alleen niet het hele verhaal vertelt...
En dat ergert mij ook, dat er amper iets zal veranderen naar aanleiding van deze Tour, terwijl je er juist wel lering uit zou moeten trekken...
Tja het team presteert grotendeels boven verwachting, alleen mollema eigenlijk niet. Maar die werd ziek in het begin, ze zullen wsl (deels onterecht) vinden dat daar niets tegen te doen valt. En voor de rest, lering trekken? Ik vind dat altijd erg moeilijk te beoordelen. Misschien is dit wel de max van die jongens, misschien ligt het niet aan de training maar aan de dokter. Dat blijft gissen.quote:Op zondag 27 juli 2014 10:56 schreef DeeBee het volgende:
http://www.nusport.nl/tou(...)dresultaat-tour.html
Dat bericht vind ik nog veel erger, wat een zelfgenoegzaamheid zeg. 'We hebben het maximale eruit gehaald'
Tuurlijk, het is niet dramatisch, een rit winnen en 3 man bij de eerst 15e. Maar je bent gewoon compleet weggereden, je renners staan op 20 minuten van de winnaar... Andere jaren was je daar net top-20 mee, dat zegt gelijk dat de klassering alleen niet het hele verhaal vertelt...
En dat ergert mij ook, dat er amper iets zal veranderen naar aanleiding van deze Tour, terwijl je er juist wel lering uit zou moeten trekken...
Misschien hadden ze Mollema net als andere renners toch na de kasseienrit eruit moeten halen..quote:Op zondag 27 juli 2014 12:20 schreef DeeBee het volgende:
Ik zie in Mollema ook geen Tour-winnaar hoor en zeker voor LtD lijkt dit zijn max en veel beter dan verwacht als je naar de rest van z'n seizoen kijkt...
Maar ze doen alsof het niet beter had kunnen gaan, dat vind ik een beetje overdreven. In Zwitserland en hier heeft Mollema alleen maar zitten zwoegen, misschien werkte die hoogtestage wel voor geen ene meter...
En verschillende Tours hebben wel andere tijdverschillen, maar je bent 3 weken lang overal weggereden. Dan past er meer een houding van: 'tevreden met de plek, niet met het rijden!' in mijn ogen.
Ik heb best realistische verwachtingen van de Nederlanders, maar dit was gewoon 3 weken pijn aan de ogen als je Mollema zag rijden... Al kan iedereen zo'n jaar hebben een keer en dat er sommige tegenstand steeds vaker op de brommer is vertekent misschien ook nog wel extra, dat weet je ook niet idd.
Ten eerste is dat de schuld van Bianchi zelf. Hadden ze hun fiets maar eerder klaar moeten hebben.quote:Op zondag 27 juli 2014 13:14 schreef Pedroso het volgende:
Overigens is de reactie van Zeeman wel voor te stellen. Het is toch een sponsor die enkele miljoenen (?) in brengt. Als er kritiek is dan binnenkamers, nu is dit wel erg veel anti-reclame voor Bianchi.
Ben het wel met bovenstaande punten eens hoor met het is absoluut not done om een sponsor van je team te kakken te zetten, zelfs als die in gebreke is gebleven door het te laat leveren van de fietsen.quote:Op zondag 27 juli 2014 13:49 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ten eerste is dat de schuld van Bianchi zelf. Hadden ze hun fiets maar eerder klaar moeten hebben.
Ten tweede is er volgens mij met de uitspraken van Mollema weinig mis.
Ten derde is de reactie van Zeeman weinig professioneel, hij had eerst met Mollema moeten spreken voordat hij een reactie aan de pers gaf.
Ik vond dat dat juist niet gebeurde. Bianchi maakt fietsen, en over de kwaliteit van de fietsen is niets gezegd (terwijl, als ik velen hier moet geloven die ook abominabel is). Alleen over de organisatorische kant erachter, maar daar heb je als normale koper van een fiets geen last van.quote:Op zondag 27 juli 2014 13:53 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ben het wel met bovenstaande punten eens hoor met het is absoluut not done om een sponsor van je team te kakken te zetten, zelfs als die in gebreke is gebleven door het te laat leveren van de fietsen.
Je kan de kracht van je sponsor naar voren brengen of je renner afkraken. Hier gebeurde het laatste en begrijp niet waarom je zoiets doet. Knap waardeloosquote:Op zondag 27 juli 2014 13:14 schreef Pedroso het volgende:
Overigens is de reactie van Zeeman wel voor te stellen. Het is toch een sponsor die enkele miljoenen (?) in brengt. Als er kritiek is dan binnenkamers, nu is dit wel erg veel anti-reclame voor Bianchi.
Eens, had hij niet moeten doen.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je kan de kracht van je sponsor naar voren brengen of je renner afkraken. Hier gebeurde het laatste en begrijp niet waarom je zoiets doet. Knap waardeloos
Ik heb de euforie ook nooit gevoeld, je weet het nooit met wielersponsorsquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:19 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb het wielernieuws de afgelopen dagen niet meer zo gevolgd, maar het is akelig stil na de euforie rond Lotto.
Is daar al wat meer over te zeggen?
quote:The Belkin Pro Cycling TEAM and speed skating team BrandLoyalty have signed a formal declaration of intent with Lotto, part of De Lotto, and BrandLoyalty today. With this, the Dutch Lottery and the company that creates and develops loyalty programs publicly declare their ambition to become the title sponsor and sub sponsor, of the cycling team, as well as the speed skating team.
Unique thing in Dutch sports
According to Arno de Jong, Marketing Director of De Lotto, the collaboration with speed skating coach Jac Orie’s team and Richard Plugge’s cycling team is a unique thing in the Dutch sports world. “We aspire a collaboration of two years, with the option to add another two years. This would make Lotto the name giver of the first combined cycling – speed skating team. We are currently working on the details. Everything is focused on Lotto and BrandLoyalty joining forces to make sure the first professional speed skating- cycling team will start next season.”
Transmission of knowledge
Marco van Bilsen, Marketing Director BrandLoyalty: “BrandLoyalty has always declared its intention to support Jac Orie’s speed skating team for a longer period of time. Next to this, it was a common goal to create a model that would provide more security and continuity. This was a reason for BrandLoyalty to make room for this unique construction.” The teams will remain separated when it comes to the sportive aspects. Speed skating coach Jac Orie will maintain his staff and the same goes for General Director Richard Plugge of the Belkin Pro Cycling TEAM. De Jong: “With this construction, the teams can collaborate organizationally as well as commercially and the collaboration can lead to the transmission of knowledge between the teams, which will ultimately lead to an optimal facilitation of the athletes.”
Jac Orie and Richard Plugge
Orie as well as Plugge are pleased with the collaboration. Orie: “After a period of intense conversations we have found a foundation for a unique and highly interesting concept in Dutch sports. We will use the upcoming months to work out all the details.”
Plugge: “With this collaboration we will expand our vision of the team. During the Tour de France we have worked together as a team to bring cycling back to where it belongs: in the hearts of the fans! This unique concept brings Holland’s biggest high endurance sports together. Our team is looking forward to the start of this unique collaboration.”
At this moment, Lotto and BrandLoyalty will not make any statements on the name of the new team, the colors, which riders will join the team and the budget that will be available. Arno de Jong of De Lotto: “Starting today, we will work out the last details. Once everything is settled, we will organize a press moment together.”
Alle kaarten op LtD nu, denk dat die meer potentie heeft dan Gees en Bauke.quote:
LTD wordt 34, daar zit geen verdere potentie meer in.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:29 schreef Toekito het volgende:
[..]
Alle kaarten op LtD nu, denk dat die meer potentie heeft dan Gees en Bauke.
Precies. Gesink is 28, zit nog steeds potentie in. Denk dat de komende Vuelta daar veel over kan zeggen hoe zijn niveau kan zijn na de operatie.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:32 schreef Mani89 het volgende:
[..]
LTD wordt 34, daar zit geen verdere potentie meer in.
Om een jaar te overbruggen tot Kelderman het aan kan wel lijkt me.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:32 schreef Mani89 het volgende:
[..]
LTD wordt 34, daar zit geen verdere potentie meer in.
Er zijn ook geruchten dat Kelderman naar een andere ploeg gaat.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:54 schreef Toekito het volgende:
[..]
Om een jaar te overbruggen tot Kelderman het aan kan wel lijkt me.
En bij Gesink moet de toekomst het uitwijzen.
Dacht btw dat LtD 32 zou worden...
Laten we het hopen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:50 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Er zijn ook geruchten dat Kelderman naar een andere ploeg gaat.
Kelderman gaat naar OGEquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:50 schreef TargaFlorio het volgende:
Mollema naar Trek, niet echt verrassend meer.
Ik ben benieuwd of hij daar nog progressie gaat maken.
[..]
Er zijn ook geruchten dat Kelderman naar een andere ploeg gaat.
Er is op zich niets mis met een ploeg zonder volwaardige ronderenners, met klassieker-specialisten, sprinters tijdrijders en rittenkapers kom je ook al ver.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:15 schreef Coelho het volgende:
Inderdaad met het geld wat je nu overhoudt moet je Kelderman voor langere tijd vastleggen. Anders is er geen enkele volwaardige ronderenner meer binnen de ploeg (LtD is te oud en met Gesink mik je niet hoger dan top 15 met zo nu en dan een uitschieter).
Het een keer over een andere boeg (moeten) gooien (dus geen ronderenner hebben) is niks mis mee. Met aanvallend rijden kun je ook veel publiciteit pakken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er is op zich niets mis met een ploeg zonder volwaardige ronderenners, met klassieker-specialisten, sprinters tijdrijders en rittenkapers kom je ook al ver.
Waar wel iets mis mee is, is een TV-zender die in zijn eentje voor zowat de hele bevolking bepaalt dat alleen de Tour telt en de rest maar bijzaak is.
16.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:23 schreef Evertjan het volgende:
hoeveel overwinningen heeft Belkin nu geboekt dit jaar?
Gesink is altijd top10 kandidaat bij iedere ronde waar hij aan de start verschijnt. In 2012 nog 6e in de Vuelta. Volgens mij heb je dan een serieuze ronderenner. Zeggen dat je met Gesink top 15 mikt is een behoorlijke onderschatting van Gesink. Verder hebben ze ook nog Kruissie.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:15 schreef Coelho het volgende:
Inderdaad met het geld wat je nu overhoudt moet je Kelderman voor langere tijd vastleggen. Anders is er geen enkele volwaardige ronderenner meer binnen de ploeg (LtD is te oud en met Gesink mik je niet hoger dan top 15 met zo nu en dan een uitschieter).
Gesink was top 10 materiaal in grote ronden waarbij hij toch ieder jaar toch eerder minder werd dan beter. In 2010 nog 1 van de beteren achter de podiumkandidaten in de TDF, na overlijden vader in 2010 en val in 2011 heeft hij nooit meer kunnen laten zien dat hij behoort tot de betere klimmers in een grote ronde. Die zesde plek in de Vuelta van 2012 was netjes maar wel op zijn Mollema's of Zubeldia's. Nooit enig moment mee kunnen doen met de beste renners in die Vuelta. Meer dit soort werk:quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:38 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Gesink is altijd top10 kandidaat bij iedere ronde waar hij aan de start verschijnt. In 2012 nog 6e in de Vuelta. Volgens mij heb je dan een serieuze ronderenner. Zeggen dat je met Gesink top 15 mikt is een behoorlijke onderschatting van Gesink. Verder hebben ze ook nog Kruissie.
En een podiumplek die hem bijna niet meer kon ontgaan. Toen ook nog het idee dat hij nog jaren de tijd had om een podiumplek te pakken in een grote ronde. Kan nog steeds natuurlijk maar gelet op de aanwas van jonge renners met grote ronde capaciteiten wordt het wel steeds lastiger.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:18 schreef Marcoss het volgende:
Vuelta 2009 was wel echt geniaal, jammer dat er toen meerdere keren een vluchter voor zat en hij dus geen ritzege kon pakken. Met toen nog de gedachte "die ritzege komt nog wel"..
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:18 schreef Marcoss het volgende:
Vuelta 2009 was wel echt geniaal, jammer dat er toen meerdere keren een vluchter voor zat en hij dus geen ritzege kon pakken. Met toen nog de gedachte "die ritzege komt nog wel"..
Belang van een top 5 plek wordt wel iets overdreven.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:28 schreef franklop het volgende:
[..]![]()
Gun hem zo die top 5, na alle shit van afgelopen jaren met zijn beenbreuk, verlies van zn pa en natuurlijk het tegenstribbelende.chokende hart
Mag het misschien niet zeggen maar de Rabobank was toen ook nog steeds aan het rommelen met spul. Zoals Vandeweghe schreef in zijn boek: Rabobank was er laat bij, maar hield er ook betrekkelijk laat mee op (pak em beet in de laatste twee jaar van Rabo was het over)quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:52 schreef Ericr het volgende:
[..]
Gesink was top 10 materiaal in grote ronden waarbij hij toch ieder jaar toch eerder minder werd dan beter. In 2010 nog 1 van de beteren achter de podiumkandidaten in de TDF, na overlijden vader in 2010 en val in 2011 heeft hij nooit meer kunnen laten zien dat hij behoort tot de betere klimmers in een grote ronde.
Oh dat is wel duidelijk hoor, Gesink reed in de Vuelta van 2008 al mee alsof hij nooit anders had gedaan. Tussen renners waarvan we nu weten dat in die tijd zeker niet clean waren.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mag het misschien niet zeggen maar de Rabobank was toen ook nog steeds aan het rommelen met spul. Zoals Vandeweghe schreef in zijn boek: Rabobank was er laat bij, maar hield er ook betrekkelijk laat mee op
Ik zie dat best nog wel gebeuren. Een puntje voordeel heeft hij alvast; hij kan de concurrentie met Andy Schleck tegenwoordig makkelijk aan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:52 schreef Ericr het volgende:
[..]
Gesink was top 10 materiaal in grote ronden waarbij hij toch ieder jaar toch eerder minder werd dan beter. In 2010 nog 1 van de beteren achter de podiumkandidaten in de TDF, na overlijden vader in 2010 en val in 2011 heeft hij nooit meer kunnen laten zien dat hij behoort tot de betere klimmers in een grote ronde. Die zesde plek in de Vuelta van 2012 was netjes maar wel op zijn Mollema's of Zubeldia's. Nooit enig moment mee kunnen doen met de beste renners in die Vuelta. Meer dit soort werk:
http://nos.nl/video/41351(...)lost-op-ancares.html
Zou mooi zijn als Gesink echt weer op niveau kan komen maar de laatste keer dat Gesink nog enige indruk maakte in een grote ronde was 4 jaar terug. Dat is best lang in een wielerleven. Waarbij in 2010 hij ook nooit echt kon meestrijden met een Contador of Schleck maar voor een renner van zijn leeftijd werd dat ook nog niet gevraagd. Als ronderenner moet je er toch wel staan als 28 jarige, dit is de tijd om te oogsten.
Dus eigenlijk was hij de beste cleane rijder in de strijd?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:38 schreef Ericr het volgende:
[..]
Oh dat is wel duidelijk hoor, Gesink reed in de Vuelta van 2008 al mee alsof hij nooit anders had gedaan. Tussen renners waarvan we nu weten dat in die tijd zeker niet clean waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |