abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142474865
Historisch moment: Een Belkin renner mee in een vroege vlucht. Blijkbaar hebben ze mijn post gelezen en schamen ze zich.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 21 juli 2014 @ 07:07:17 #152
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_142543107
"Lotto nieuwe hoofdsponsor Belkin"

Lotto wordt de nieuwe hoofdsponsor van wielerploeg Team Belkin en schaatsploeg Team BrandLoyalty. Dat meldt De Telegraaf. Het is de bedoeling dat beide ploegen dezelfde identiteit en uitstraling gaan krijgen.

Dat de ploegen Belkin en BrandLoyalty een samenwerking aangingen werd gisteravond ook al gemeld in de Avondetappe, maar nu is het ook duidelijk geworden dat Lotto de hoofdsponsor zal worden. Ook BrandLoyalty zal geldschieter blijven, maar Lotto (ook sportfinancier en partner van sportkoepel NOC*NSF) zal de belangrijkste naamgever zijn.

De toekomst van wielerploeg Team Belkin is daarmee gered, stelt Robert van der Wallen, oprichten en CEO van BrandLoyalty. Hij spreekt van een "internationale primeur" in de sportwereld. "Eigenlijk wordt het een gecombineerde ploeg die op logistiek en organisatorisch vlak, maar ook op sporttechnisch gebied de handen ineen slaat."

"Gewerkt aan laatste details"
Richard Plugge, de teammanager van Belkin, weet dat het bijna rond is. "Er wordt nu gewerkt aan de laatste details. Met dit plan waren we al deels bezig voordat bekend werd dat Belkin stopte, maar het is pas half juni echt concreet geworden."

Belkin is momenteel actief in de Tour de France en staat met Bauke Mollema en Laurens ten Dam met twee renners in de toptien van het algemeen klassement. BrandLoyalty is de schaatsploeg van coach Jac Orie, met onder anderen schaatsers Sven Kramer, Stefan Groothuis en Jan Smeekens in de gelederen.

http://nos.nl/artikel/677(...)dsponsor-belkin.html
  maandag 21 juli 2014 @ 07:18:49 #153
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_142543142
dus we hebben straks 2 Lotto teams in het peloton?
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_142543225
'Pas half juni echt concreet geworden.'

Om vervolgens Mollema en Boom gewoon te laten gaan?
  maandag 21 juli 2014 @ 07:36:53 #155
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_142543239
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 07:34 schreef jaykop het volgende:

misschien wel om de loonkosten te drukken moeten ze een paar toppers laten gaan
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_142543323
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 07:36 schreef Abrikozentaart het volgende:

[..]

misschien wel om de loonkosten te drukken moeten ze een paar toppers laten gaan
Misschien wisten die er ook wel van maar wilden ze niet hierop wachten.
Hopelijk komen we het nog te weten
pi_142543488
Dus dan zijn er straks 'onze' Lotto ploeg, en het Belgische Lotto-Belisol.

Nu zijn de beide Lotto's gezien de logo's 2 verschillende bedrijven/sponsoren, maar ik verwacht hier nog wel enige problemen over.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 21 juli 2014 @ 08:29:18 #158
56724 Wombcat
rent wiel
pi_142543500
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 08:27 schreef StateOfMind het volgende:maar ik verwacht hier nog wel enige problemen over.
Vooral bij Dijkstra en Ducrot
in a crowd you lose humanity
pi_142543533
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 08:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Vooral bij Dijkstra en Ducrot
:D
A murky, forgotten land.
pi_142543663
Hier een wat uitgebreider artikel:

Lotto kiest met Brand Loyalty voor gecombineerde wieler- en schaatsploeg
Unieke deal redt Team Belkin
door Raymond Kerckhoffs en Frank Woestenburg
NÎMES/HOCKENHEIM -

Het voortbestaan van de wielerformatie Team Belkin na dit seizoen is gegarandeerd. Gisteravond laat werd via een conference-call nagenoeg de laatste hand gelegd aan een unieke sponsordeal in de Nederlandse sportgeschiedenis met een leidende rol voor de Lotto.

Lotto kiest als nieuwe hoofdsponsor voor een gecombineerde wieler- en schaatsploeg, waar ook Team BrandLoyalty bij betrokken is. BrandLoyalty is de succesvolle formatie van coach Jac Orie, olympisch kampioen Stefan Groothuis en sinds enkele maanden Sven Kramer. De wieler- en schaatsploeg gaan vanaf komende winter dezelfde identiteit en uitstraling krijgen.

Gisteren werden de contracten al op de mail gezet en de intentieverklaring ligt klaar om getekend te worden. Vandaag zal tijdens de persconferentie van Team Belkin op de tweede rustdag van de Tour de France in Narbonne waarschijnlijk al meer duidelijkheid gegeven worden. Richard Plugge, teammanager van Team Belkin, bevestigde gisteravond de deal. ,,Er wordt nu nog gewerkt aan de laatste details. Met dit plan waren we al deels bezig voordat bekend werd dat Belkin stopte, maar het is pas half juni echt concreet geworden. Wanneer de handtekeningen definitief gezet zijn, en dat ziet er nu heel goed uit, dan is dat zeker heel goed nieuws voor onze wielerploeg maar ook voor het Nederlandse wielrennen.

Robert van der Wallen, de oprichter en CEO van BrandLoyalty, stelt dat met de samenwerkingsovereenkomst tussen zijn bedrijf en de Lotto de toekomst van de wielerploeg veilig is gesteld. Volgens de Brabantse ondernemer is de gekozen structuur waarbij de wieler- en schaatsploeg feitelijk in elkaar opgaan een internationale primeur in de sportwereld. ,,Eigenlijk wordt het een gecombineerde ploeg dat op logistiek en organisatorisch vlak, maar ook op sporttechnisch gebied de handen ineen slaat. Je kunt het zien als twee ploegen, namelijk een schaatsploeg en een wielerploeg, met één en dezelfde uitstraling, aldus Van der Wallen.

Het miljoenenbudget zal voor het grootste deel gedragen worden door de Lotto, dat daarbij wordt gesteund door BrandLoyalty en op (korte) termijn mogelijk nog een derde partij.

De Lotto staat vooral bekend als sportfinancier en partner van sportkoepel NOC*NSF en heeft zichzelf ten doel gesteld om jaarlijks een zo hoog mogelijke afdracht te realiseren aan de Nederlandse sport en goede doelen. Dat gebeurt via het verkopen van loten. Sinds de oprichting droeg de Lotto bijna 1,4 miljard euro af aan de Nederlandse sport. Voor Lotto is het ook voor het eerst dat het een professionele ploeg (in het schaatsen en het wielrennen) gaat sponsoren. Lotto zal ook de belangrijkste naamgever zijn van de gecombineerde schaats/wielerploeg.

Brand Loyalty krijgt daardoor iets meer een rol in de schaduw. Het van origine Nederlandse bedrijf, in 1985 opgericht door Van der Wallen, bedenkt en ontwikkelt voor haar klanten loyaliteitsprogrammas. In 2012 had het bedrijf een omzet van 363 miljoen euro met een bedrijfsresultaat van 45 miljoen euro. In november werd Brand Loyalty voor 360 miljoen dollar overgenomen door het Amerikaanse Alliance Data Systems, dat daarmee zestig procent van de aandelen in bezit kreeg.

Hoewel het budget met Lotto en BrandLoyalty nog niet toereikend is, is de belangrijkste financiële kloof nu wel gedicht en lijkt het vinden van een kleinere co-sponsor slechts een kwestie van tijd. Richard Plugge bevestigde gisteravond dat hij een concrete aanbieding op zak heeft, maar wilde verder niet ingaan op de details van de deal. ,,We staan er heel goed voor.

Een mogelijke co-sponsor in dit project kan Roompot Vakanties zijn. Twee weken geleden zat teammanager Richard Plugge met de Zeeuwse directeur Jurgen van Cutsum en werd duidelijk dat Roompot een bedrag van circa 1 miljoen euro in een professionele wielerploeg wil investeren. Roompot is overigens ook in onderhandeling met het nieuwe wielerproject Orange Cycling van Erik Breukink, Michael Boogerd, Jean-Paul van Poppel en Michael Zijlaard.

Bij de renners en het personeel van Team Belkin zal opgelucht adem worden gehaald. Op 17 juni werd bekend dat Belkin op het einde van het jaar als hoofdsponsor van de wielerploeg stopt. Het Amerikaanse bedrijf had nog een doorlopend contract tot eind 2015, maar maakte door een strategische koerswijziging van het bedrijf gebruik van een clausule in het contract om na dit jaar de geldkraan dicht te draaien. Voor de voormalige Rabobank-wielerploeg leek dit zo goed als het einde, omdat het tijdsbestek uiterst kort is om een dergelijke geldschieter te vinden.

Van der Wallen benadrukt dat er met de nieuwe hoofdsponsor ook een steviger fundament onder de schaatsploeg komt te liggen. ,,Dat had ik Jac Orie ook beloofd, aldus Van der Wallen. Orie bevestigt op zijn beurt de aanstaande samenwerking tussen zijn ploeg en het huidige Team Belkin. Hij voegt eraan toe er positief tegenover te staan. ,,Als dit loopt zoals wij denken en hopen dat het gaat lopen, zal het een positieve impact op de schaatsploeg hebben. Over de concrete invulling hebben we nog niet echt gesproken, maar ik heb daar wel bepaalde ideeën over. Het worden in ieder geval interessante tijden.

http://www.telegraaf.nl/t(...)utm_campaign=twitter
A murky, forgotten land.
pi_142544073
JetseBol twitterde op maandag 21-07-2014 om 09:06:09 Pssst ik kan ook schaatsen reageer retweet
_O_
  maandag 21 juli 2014 @ 09:25:52 #162
194695 franklop
Fran knock
pi_142544173
Goed voor nl wielrennen. Al hoop ik dat iig 1 of 2 van de klassementsrenners het eens elders gaat proberen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_142544238
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 09:25 schreef franklop het volgende:
Goed voor nl wielrennen. Al hoop ik dat iig 1 of 2 van de klassementsrenners het eens elders gaat proberen
We zullen binnenkort wel zien wat er waar was van de geruchten rond Mollema. Maar het zou wel goed zijn als bijvoorbeeld een Mollema of een Ten Dam het eens bij een andere grote ploeg gaan proberen :Y
A murky, forgotten land.
  maandag 21 juli 2014 @ 09:32:52 #164
194695 franklop
Fran knock
pi_142544299
Liever kelderman of gesink naast Mollema dan. Ten Dam zit wel op zijn plek
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 21 juli 2014 @ 09:50:45 #165
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_142544685
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 09:29 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

We zullen binnenkort wel zien wat er waar was van de geruchten rond Mollema. Maar het zou wel goed zijn als bijvoorbeeld een Mollema of een Ten Dam het eens bij een andere grote ploeg gaan proberen :Y
Mollema is wel zeker weg naar Trek
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_142544959
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 09:32 schreef franklop het volgende:
Liever kelderman of gesink naast Mollema dan. Ten Dam zit wel op zijn plek
Als ploeg kunnen ze beter Gesink laten gaan dan Kelderman, die gast zit nog zoveel toekomst in.
  maandag 21 juli 2014 @ 10:52:55 #167
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_142546157
Goed voor de kennis en doping uitwisseling.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_142548338
Gesink, Mollema en Ten Dam allemaal laten gaan en een mooie ploeg om Kelderman bouwen en Dumoulin en Slagter binnen zien te halen :P

Kelderman, Dumoulin en Slagter worden naar mijn inziens de mannen die het gezicht van het Nederlandse wielrennen gaan vormen de komende 10 jaar.
if you ain't cheating you ain't trying
pi_142548384
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:05 schreef Moonlighter het volgende:

Kelderman, Dumoulin en Slagter worden naar mijn inziens de mannen die het gezicht van het Nederlandse wielrennen gaan vormen de komende 10 jaar.
Vergeet Moreno Hofland niet. _O_
  Moderator maandag 21 juli 2014 @ 12:07:47 #170
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_142548393
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:05 schreef Moonlighter het volgende:
Gesink, Mollema en Ten Dam allemaal laten gaan en een mooie ploeg om Kelderman bouwen en Dumoulin en Slagter binnen zien te halen :P

Ik denk niet dat Slagter zomaar terug wil naar die ploeg, die is toch niet zonder onenigheid weggegaan ;)
  Moderator maandag 21 juli 2014 @ 12:23:04 #171
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_142548855
Ten Dam heeft nog een contract bij de ploeg tot 2015. Slagter heeft dan weer een contract bij Garmin tot 2015, weet alleen niet hoe het met Dumoulin zit.

Voor Dumoulin zou het niet eens zo'n slecht idee zijn om te veranderen van ploeg. Moet mij toch net te vaak werken voor de sprinters. Hij zal dan alleen niet meteen aan deze ploeg denken, want op een Bianchi wil geen enkele goede tijdrijder zich vertonen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 21 juli 2014 @ 12:55:37 #172
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_142549758
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:07 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Vergeet Moreno Hofland niet. _O_
Sprinttreintje met de broertjes Van Poppel :D
pi_142549858
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 07:34 schreef jaykop het volgende:

Tja, die zijn einde contract dit jaar, dus die mogen doen wat ze willen. En als je dan niks concreets te bieden hebt als ploeg (behalve een op dat moment nogal vage sponsor), lijkt het me logisch dat dat soort renners al verder zoeken. Bij Boom en Sky waren de geruchten er al voordat bekend werd dat Belkin zou stoppen trouwens.
pi_142549950
Volgend jaar een Nederlandse tour ploeg aan de start in Utrecht met o.a: Kelderman,Ten Dam,Kruijswijk,Hofland,Leezer,Tankink,Gesink.
Zou super zijn ! :Y ^O^
Ze zullen wel iemand voor de klimklassiekers moete halen als Mollema weg gaat ! Veder hoop ik dat ze mike Theunissen halen of een v.d Poel als Nederlands talent een kans geven op het hoogste niveau.
pi_142550003
Ik lees wel dat het budget voor een WT-status nog niet rond is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')