Daar kun je nu toch nog helemaal niets over zeggen. Afhankelijk van het parcours zouden het er ook zomaar 4 kunnen worden.quote:
Maar 4? Ik zeg 5quote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:27 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Daar kun je nu toch nog helemaal niets over zeggen. Afhankelijk van het parcours zouden het er ook zomaar 4 kunnen worden.
Ik heb na afgelopen woensdag mijn oranje bril afgezet, dus ik bekijk het nu gewoon veel objectiever.quote:
Dat siert je. Ik ben nog een stukje bescheidener met m'n 3quote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:35 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ik heb na afgelopen woensdag mijn oranje bril afgezet, dus ik bekijk het nu gewoon veel objectiever.
quote:Op zondag 13 juli 2014 16:03 schreef groenen het volgende:
Hahaaha, wat een beest is Martin toch ook.
Verkeerde topic?quote:
quote:
Jammer, ik dacht even dat hij bij Belkin een contract had getekend...quote:Op zondag 13 juli 2014 16:06 schreef OProg het volgende:
[..]
Ja. Ik zat wat rond te lezen en dacht door de laatste reactie dat dit het live topic was.
Inderdaad. Mollema kan zich gewoon op het klassement blijven richten, een top 10 laat je niet zomaar lopen. Een of twee mannetjes er bij blijven. De rest kan zich op etappezeges richten (en niets winnen).quote:Op maandag 14 juli 2014 20:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ach, Boom heeft toch gewoon een etappe gewonnen en hij en/of Vanmarcke zullen nog wel eens meedoen voor de zege.
Ik snap die exclusiviteit niet meteen. Als Mollema geen top 5 gaat of kan halen, dan moeten ze maar voor ritzeges gaan. Alsof je moet kiezen en niet altijd voor een klassement en ritzeges kan gaan? Het is geen ploeg die de koers moet dragen, 1 of 2 mannetjes voor Mollema zijn meer dan genoeg.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:54 schreef opperkleurder het volgende:
Mollema heeft dus geen Trek in een langer verblijf bij Belkin. Lars Boom is na zijn overwinning aan het luchtfietsen geslagen.
quote:
Mja, er gingen al geruchten dat er een plan-B zou zijn met als doel het vinden van een paar kleinere geldschieters om de ploeg nog een jaar overeind te houden. Volgend jaar is de start in NL en zou een Nederlands team met in de afgelopen tour een ritwinst toch op een wildcard mogen hopen. Maar zelfs dat zal moeilijk zijn.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:00 schreef Ericr het volgende:
Laatste topic over deze ploeg waarschijnlijk. Wordt knap lastig om een sponsor te vinden als er geruchten gaan dat de paradepaardjes mogelijk geen deel uit maken van de ploeg in 2015.
je vergeet dat Giant Shimano ook een Nederlandse ploeg isquote:Op woensdag 16 juli 2014 14:16 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Mja, er gingen al geruchten dat er een plan-B zou zijn met als doel het vinden van een paar kleinere geldschieters om de ploeg nog een jaar overeind te houden. Volgend jaar is de start in NL en zou een Nederlands team met in de afgelopen tour een ritwinst toch op een wildcard mogen hopen. Maar zelfs dat zal moeilijk zijn.
Als ik Mollema net hoor lijkt het me onwaarschijnlijk dat hij volgend jaar nog bij deze combinatie koerst.
Ik blijf hopen, omdat het gewoon een mooi team is dat ze hebben.
Die voor een buitenlandse sprinter rijden en in de tour verder weinig presteren, maar inderdaad, ze zijn Nederlands. Belkin heeft echter Nederlandse kopmannen waarvan er volgend jaar ongetwijfeld nog eentje over is, als ze tenminste blijven bestaan.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:29 schreef Blik het volgende:
[..]
je vergeet dat Giant Shimano ook een Nederlandse ploeg is
Ze hebben gelukkig nog wel Dumoulin, maar verder zijn met Kittel, Degenkolb, Geschke, Barguil, Arndt en Mezgec de belangrijkste renners wel allemaal buitenlanders. En naast Olivier zit er ook niet echt iets aan te komen (Sinkeldam lijkt me meer een Europe Tour renner)quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:48 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Die voor een buitenlandse sprinter rijden en in de tour verder weinig presteren, maar inderdaad, ze zijn Nederlands. Belkin heeft echter Nederlandse kopmannen waarvan er volgend jaar ongetwijfeld nog eentje over is, als ze tenminste blijven bestaan.
Misschien kan Giant een paar Belkin renners overnemenquote:Op woensdag 16 juli 2014 14:48 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Die voor een buitenlandse sprinter rijden en in de tour verder weinig presteren, maar inderdaad, ze zijn Nederlands. Belkin heeft echter Nederlandse kopmannen waarvan er volgend jaar ongetwijfeld nog eentje over is, als ze tenminste blijven bestaan.
Als die Kittel een keer niet mee kan naar de Tour kunnen ze beter thuis blijven vrees ik.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze hebben gelukkig nog wel Dumoulin, maar verder zijn met Kittel, Degenkolb, Geschke, Barguil, Arndt en Mezgec de belangrijkste renners wel allemaal buitenlanders. En naast Olivier zit er ook niet echt iets aan te komen (Sinkeldam lijkt me meer een Europe Tour renner)
quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:54 schreef opperkleurder het volgende:
Mollema heeft dus geen Trek in een langer verblijf bij Belkin. Lars Boom is na zijn overwinning aan het luchtfietsen geslagen.
Boeiend of een kopman Nederlands of buitenlands. Als Er Belkin op het Giant shirt had gestaan stond opeens iedereen op de banken.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:48 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Nee.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:40 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Boeiend of een kopman Nederlands of buitenlands. Als Er Belkin op het Giant shirt had gestaan stond opeens iedereen op de banken.
Hij moet ook aan zijn eigen brood denken.quote:Op woensdag 16 juli 2014 20:54 schreef forzaudinese het volgende:
Blijft het niet netjes vinden van Mollema en Boom naar je ploeggenoten toe.
Jij snapt het.quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij moet ook aan zijn eigen brood denken.
Stel dat jij van je werkgever hoort dat het einde jaar einde verhaal is en je krijgt een aanbod van een ander? Ga je dan ook wachten omdat het voor je collega's zo zielig is?
Nederland werd toch warmer van Freire dan nu van Kittel heb ik het idee. Rabo/Belkin was gewoon DE Nederlandse ploeg, de rest was/is ook wel leuk, maar toch minder volgens mij.quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:13 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Nee.
Het is het feit dat ze rijden voor een buitenlandse sprinter, het is een combinatie. Sprinten is 5 minuten spanning, het klassement is soms wel een uur spanning in een rit. Het spreekt mij meer aan om strijd in de bergen te zien dan eventjes aan het eind van een veelal saaie etappe, maar dat is geheel persoonlijk en dus irrelevant. Sprinten is dus negatief, maar buitenlandse kopman ook, Nederland heeft voor een Menchov nooit warm gelopen, voor Mollema toch wel.
Voor een Nederlandse sprinter loopt men ook echt wel warm hoor, maar dan moet hij wel winnen, en dan nog, voor een Mollema lonkt altijd het geel, zelfs als dat alleen zo is in de ogen van mensen die er weinig verstand van hebben.
Freire was dan ook gewoon iemand waar iedereen een zwak voor had, wat een held!quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nederland werd toch warmer van Freire dan nu van Kittel heb ik het idee. Rabo/Belkin was gewoon DE Nederlandse ploeg, de rest was/is ook wel leuk, maar toch minder volgens mij.
Goeie vraag die sunny boy of dé Mart eens moesten stellen aan de desbetreffende, echt onbegrijpelijk blijf ik dat vinden.quote:Vandaag ontelbare aanvallen van ongeveer elke ploeg om proberen de etappe te winnen, echter de wieltjesplakkers van Belkin waren weer niet te zien...wat is dat toch, is het deze in veel gevallen toch best getalenteerde renners verboden om te demarreren of ook maar enig initiatief te nemen?
Antwoord: Ja.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:54 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Goeie vraag die sunny boy of dé Mart eens moesten stellen aan de desbetreffende, echt onbegrijpelijk blijf ik dat vinden.
misschien wel om de loonkosten te drukken moeten ze een paar toppers laten gaanquote:Op maandag 21 juli 2014 07:34 schreef jaykop het volgende:
'Pas half juni echt concreet geworden.'
Om vervolgens Mollema en Boom gewoon te laten gaan?
Misschien wisten die er ook wel van maar wilden ze niet hierop wachten.quote:Op maandag 21 juli 2014 07:36 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
misschien wel om de loonkosten te drukken moeten ze een paar toppers laten gaan
Vooral bij Dijkstra en Ducrotquote:Op maandag 21 juli 2014 08:27 schreef StateOfMind het volgende:maar ik verwacht hier nog wel enige problemen over.
We zullen binnenkort wel zien wat er waar was van de geruchten rond Mollema. Maar het zou wel goed zijn als bijvoorbeeld een Mollema of een Ten Dam het eens bij een andere grote ploeg gaan proberenquote:Op maandag 21 juli 2014 09:25 schreef franklop het volgende:
Goed voor nl wielrennen. Al hoop ik dat iig 1 of 2 van de klassementsrenners het eens elders gaat proberen
Mollema is wel zeker weg naar Trekquote:Op maandag 21 juli 2014 09:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
We zullen binnenkort wel zien wat er waar was van de geruchten rond Mollema. Maar het zou wel goed zijn als bijvoorbeeld een Mollema of een Ten Dam het eens bij een andere grote ploeg gaan proberen
Als ploeg kunnen ze beter Gesink laten gaan dan Kelderman, die gast zit nog zoveel toekomst in.quote:Op maandag 21 juli 2014 09:32 schreef franklop het volgende:
Liever kelderman of gesink naast Mollema dan. Ten Dam zit wel op zijn plek
Vergeet Moreno Hofland niet.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:05 schreef Moonlighter het volgende:
Kelderman, Dumoulin en Slagter worden naar mijn inziens de mannen die het gezicht van het Nederlandse wielrennen gaan vormen de komende 10 jaar.
Ik denk niet dat Slagter zomaar terug wil naar die ploeg, die is toch niet zonder onenigheid weggegaanquote:Op maandag 21 juli 2014 12:05 schreef Moonlighter het volgende:
Gesink, Mollema en Ten Dam allemaal laten gaan en een mooie ploeg om Kelderman bouwen en Dumoulin en Slagter binnen zien te halen![]()
Kelderman, Dumoulin en Slagter worden naar mijn inziens de mannen die het gezicht van het Nederlandse wielrennen gaan vormen de komende 10 jaar.
Tja, die zijn einde contract dit jaar, dus die mogen doen wat ze willen. En als je dan niks concreets te bieden hebt als ploeg (behalve een op dat moment nogal vage sponsor), lijkt het me logisch dat dat soort renners al verder zoeken. Bij Boom en Sky waren de geruchten er al voordat bekend werd dat Belkin zou stoppen trouwens.quote:Op maandag 21 juli 2014 07:34 schreef jaykop het volgende:
'Pas half juni echt concreet geworden.'
Om vervolgens Mollema en Boom gewoon te laten gaan?
Mollema en Boom gaan het nog moeilijk krijgen in een nieuwe buitenlandse ploeg. Klinkt allemaal leuk en vooral voor de bankrekening maar als ze er eenmaal zitten dan kan het nog wel ens tegenvallen.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:59 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Tja, die zijn einde contract dit jaar, dus die mogen doen wat ze willen. En als je dan niks concreets te bieden hebt als ploeg (behalve een op dat moment nogal vage sponsor), lijkt het me logisch dat dat soort renners al verder zoeken. Bij Boom en Sky waren de geruchten er al voordat bekend werd dat Belkin zou stoppen trouwens.
Dat zal wel goedkomen, vooral Boom redt zich vast wel in een buitenlandse ploeg en Mollema haalt uiteraard gewoon z'n schouders opquote:Op maandag 21 juli 2014 13:07 schreef forzaudinese het volgende:
[..]
Mollema en Boom gaan het nog moeilijk krijgen in een nieuwe buitenlandse ploeg. Klinkt allemaal leuk en vooral voor de bankreking maar als ze er eenmaal zitten dan kan het nog wel ens tegenvallen.
Bianchi met 1,5 miljoen(Mischien wat verhogen naar 2 miljoen), Plugge had nog een rabo/Belkin potje van 2 miljoen miljoen, Lotto/Brand Loyalty samen moeten dan 6 miljoen inversteren + 1 miljoen van Roompot en nog enkele andere kleine sponsors dan moet dat wel lukken lijkt me.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:04 schreef marcodej het volgende:
Ik lees wel dat het budget voor een WT-status nog niet rond is.
Pijnlijk, Bianchi wilde al eerder duidelijkheid en zal niet blijven wachten tot Plugge uitsluitsel geeft.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:15 schreef Pino112 het volgende:
Lotto: deal met Belkin-ploeg nog niet rond
Zou ook gek zijn geweest als er geen Nederlandse ploeg met Nederlandse kopmannen aan de start had gestaan met de TDF 2015 in Utrecht en de Giro 2016 in Apeldoorn.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:09 schreef ZoDiep het volgende:
Kom net uit mijn nest zegt die lullo van het journaal dat belkin/blanco waarschijnlijk is gered: JAAAAAAAAAAAAAAAAA![]()
![]()
![]()
Nu kunnen er vast wel wat jongens blijven, ik hoop dan persoonlijk op Keldergod en Krachtwijk, vind ik sympathieke gozers, hopelijk blijft Gesink ook, heb ik een zwak voor. Voor Mollema en misschien enkele anderen kan het, zoals boven al gezegd, juist goed zijn om voor een andere ploeg te gaan rijden. Misschien komt het nederlandse wielrennen hier wel beter uit tevoren dan ooit.
Zo, nu even het artikel helemaal doorlezen.
Edit: ah, budget is voor het grootste gedeelte rond, maar er is nog een 3e partij nodig. Ze noemen Roompot, wat ik eerder ook al hoorde fluitseren, maar dat was toen verre van concreet. In ieder geval een mooie stap in de goede richting
Helemaal waar en ik had ook goede hoop toen ze aankondigden dat belkin ging stoppen, maar het duurde maar en het duurde maar. Hopelijk gaat dit doorquote:Op maandag 21 juli 2014 13:26 schreef forzaudinese het volgende:
[..]
Zou ook gek zijn geweest als er geen Nederlandse ploeg met Nederlandse kopmannen aan de start had gestaan met de TDF 2015 in Utrecht en de Giro 2016 in Apeldoorn.
Ik betwijfel of die elders een vetter contract kunnen tekenen als ze nu bij Belkin hebben.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:07 schreef forzaudinese het volgende:
[..]
Mollema en Boom gaan het nog moeilijk krijgen in een nieuwe buitenlandse ploeg. Klinkt allemaal leuk en vooral voor de bankrekening maar als ze er eenmaal zitten dan kan het nog wel ens tegenvallen.
Tankquote:De wielrenner uit Haaksbergen ziet een combinatie met een schaatsploeg wel zitten. "Toen ik het nieuws hoorde, heb ik mijn moeder gebeld om te kijken of mijn schaatsen nog op zolder lagen," grapt de wielrenner. "Maar ik blijf gewoon fietsen hoor, schaatsen kan ik echt niet."
10 posts hierboven staat het ook alquote:Op maandag 21 juli 2014 14:14 schreef franklop het volgende:
Lotto: deal met Belkin-ploeg nog niet rond
NOSquote:Sportmarketeer Marcel Beerthuizen is niet verbaasd over het plan van Lotto om hoofdsponsor te worden van wielerploeg Team Belkin en schaatsploeg Team BrandLoyalty. "Lotto moet iets doen nu de grenzen op de gokmarkt opengaan."
Loyaliteit
Vanaf volgend jaar mogen ook buitenlandse gokbedrijven een vergunning aanvragen op de Nederlandse markt. "Het kan voor Lotto een manier zijn om aan het publiek duidelijk te maken: als u niet wint, gaat uw geld alsnog naar de sportwereld. Ze proberen dat verhaal al langer te vertellen, maar het is nog niet verankerd. Ze willen ervoor zorgen dat consumenten loyaal blijven."
Omdat de details van de deal nog niet bekend zijn, vindt Beerthuizen het lastig om te oordelen over het plan van Lotto: "Je kunt wel zeggen dat zo'n combinatie van schaatsen en wielrennen op zich interessant en ook nieuw is. Ik vraag me alleen wel af of dit de manier is om een antwoord te geven aan de internationale partijen. Op schaatsen en wielrennen wordt niet heel veel gewed en dan is het sponsoren van een voetbalclub op het eerste gezicht veel logischer."
Reddingsoperatie
Lotto zou sympathie kunnen verdienen bij het Nederlandse publiek, omdat voor de populaire Belkin-ploeg anders de ondergang dreigt. Eerder was de loterij redder in nood bij de nationale volleybalploeg, zo vertelt Beerthuizen.
"In 1992 kwam Oranje als zilveren medaillewinnaar terug van de Spelen in Barcelona. Nationale Nederlanden stopte toen als hoofdsponsor en het volleybal zat in nood. Uiteindelijk schoot Lotto toen te hulp, want het volleybalteam ging met het nieuwe product Krasloterij op de shirts spelen. Het volleybalgoud van 1996 is te danken aan de sponsoring van toen."
De Lotto werd 53 jaar geleden opgericht om geld te genereren voor de Nederlandse sport. Zo'n driekwart van de opbrengsten draagt de loterij af aan NOC*NSF. Sinds de oprichting gaat het om een bedrag van in totaal 1,4 miljard euro. "Lotto is ontzettend belangrijk geweest voor de financiering van sport in Nederland, vooral olympische sporten", aldus Beerthuizen.
Zijlijn
De gouden tijden zijn wel voorbij, want de afgelopen jaren liep de afdracht aan NOC*NSF fors terug. In 2011 ging het nog om 53 miljoen, vorig jaar was het 43 miljoen euro. De sportkoepel ving die klap op door bezuinigingen en een beroep te doen op de reserves.
NOC*NSF volgt de ontwikkelingen rond de wieler- en schaatsploeg vanaf de zijlijn. Volgens een woordvoerder komt de jaarlijkse bijdrage niet in gevaar, omdat eventuele sponsoring van schaats- en wielerploeg onder het marketingbudget van Lotto valt.
Slagter is bij Belkin vertrokken omdat hij daar ontevreden over was volgens mij, dus lijkt me niet dat die terug komt.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:05 schreef Moonlighter het volgende:
Gesink, Mollema en Ten Dam allemaal laten gaan en een mooie ploeg om Kelderman bouwen en Dumoulin en Slagter binnen zien te halen![]()
Slimquote:Op maandag 21 juli 2014 15:36 schreef Jason22 het volgende:
Nico Verhoeven net op Radio 1: 'Bauke wist tot gisteren nog niet dat we een nieuwe sponsor hebben'.
Verdomme Nicoquote:Op maandag 21 juli 2014 15:36 schreef Jason22 het volgende:
Nico Verhoeven net op Radio 1: 'Bauke wist tot gisteren nog niet dat we een nieuwe sponsor hebben'.
Kan alleen maar beter worden juist voor Lotto mbt tot de nieuwe regels, die worden er absoluut niet slechter van.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:49 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Verdomme Nico
Ik verbaas me wel dat Lotto dit aandurft, er gaat nogal wat veranderen op het gebied van regelgeving mbt loterijen en online-gokken. Daar kan Lotto last van krijgen, maar dat zien we dan wel weer.
Ja? Ik heb gehoord dat veel loterijen er juist bang van werden, maar Lotto stond inderdaad niet tussen het rijtje namen...quote:Op maandag 21 juli 2014 15:50 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Kan alleen maar beter worden juist voor Lotto.
Lotto heeft denk ik een relatief klein marktaandeel in het online gokken omdat de buitenlandse concurrenten, betere bonussen hebben, hogere noteringen omdat hun op het moment zich nergens aan hoeven te houden. Als die wetten er gaan komen is het voor veel buitenlandse bedrijven niet meer interessant om zich op Nederlandse markt te richten, omdat ze A het niet mogen (licenties) B het niet erg winstgevend gaat worden. Landen als bijv. Griekenland en Spanje is het ook al zo. Bedrijf als Lotto gaat hier zo veel voordeel van hebben, denk ik.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:51 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Ja? Ik heb gehoord dat veel loterijen er juist bang van werden, maar Lotto stond inderdaad niet tussen het rijtje namen...
edit: heb er verder ook de ballen verstand van, maar ik moest zo'n stuk erover analyseren afgelopen blok.
Klinkt positief, ze zullen er zelf ook wel een goede kijk op hebben. Ook leuk dat de grootste NL-formatie nu ook weer een Nederlandse sponsor heeft (hopelijk krijgt).quote:Op maandag 21 juli 2014 15:59 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Lotto heeft denk ik een relatief klein marktaandeel in het online gokken omdat de buitenlandse concurrenten, betere bonussen hebben, hogere noteringen omdat hun op het moment zich nergens aan hoeven te houden. Als die wetten er gaan komen is het voor veel buitenlandse bedrijven niet meer interessant om zich op Nederlandse markt te richten, omdat ze A het niet mogen (licenties) B het niet erg winstgevend gaat worden. Landen als bijv. Griekenland en Spanje is het ook al zo. Bedrijf als Lotto gaat hier zo veel voordeel van hebben, denk ik.
Dat sowieso. Belkin is ook geen naam voor een Nederlandse ploeg eigenlijk.quote:Op maandag 21 juli 2014 16:03 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Klinkt positief, ze zullen er zelf ook wel een goede kijk op hebben. Ook leuk dat de grootste NL-formatie nu ook weer een Nederlandse sponsor heeft (hopelijk krijgt).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |