SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Juli-squat challengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groepSPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door slacker_nl op 26-07-2013 17:16:16 ]In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Shit, tinypic ligt er uit en de andere site is m niet.
Probeer het morgen nog eens, nu voetjes omhoog doen, moe van de zeelucht.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Heb niet voor niets zo'n heel epos getiktquote:Op donderdag 25 juli 2013 22:28 schreef motorbloempje het volgende:
Wát een loopje weer!![]()
Super tof. Lekker rustig aan gedaan en het eigenlijk niet zozeer als een race gezien, maar vooral gewoon genoten.
Was 'n lekker klein loopje weer, renner of 70 gok ik zo, en het washeerlijk weer
, al was het wel een beetje te warm. Veel horrorverhalen gehoord over dit kleine loopje van maar 4.5km, en ze bleken stiekem wel wat waar te zijn: de eerste 2/3 is OK, daarna is het één grote klim
Tot 1/3 was wel gewoon prima lopen, tot aan 2/3 wasgenieten
door het bos over kleine paadjes en bruggetjes, en springen over boomstronken en ga zo maar door, súper! Naar boven, naar beneden, naar boven, naar beneden...
![]()
En ja, dan dat laatste stuk, wat een roteindpaar keer even gelopen, maar al met al nog in een 26.59 binnen, 6.06 min/km, heel wat voor een 'gewoon rustig trainingsloopje'
Daarna nog even teruggelopen en het laatste stukje nog een keer gedaan met Wolve
En achteraf prijsuitreiking, en daarna chip butties![]()
al waren het dit keer gewoon boterhammen met patat
en daarna het (blijkbaar) traditionele gooien met zakjes chips en chocolade. Alsof het Sinterklaas was
![]()
![]()
dus ook nog lekker een zakje chips en een chocolaatje op, en nu zo douchen en nog even wat te eten fixen.
Oh, en volgens m'n garmin dus 220m gestegen en geklommen in die 4.5kmal is de grafiek wat raar
http://www.endomondo.com/workouts/221404797/881511
Tof weer
Ja doei.![]()
No running for Kim Jong-Hats
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
quote:Die is leuk!!
Nee Hats, jij laat je rennen.SPOILER: of zo..Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ah, je had gewoon je dag niet! Volgende keer kan alleen maar beter gaan!quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:33 schreef Daywalk3r het volgende:
Lekker moblo. Ik kon niet harder dan gemiddeld 9,5 ofzo. Waardeloos.Ja doei.![]()
Zo, dat was me het loopje wel...
Eerst lekker bultaf. Maarja, wat je naar beneden loopt, moet je ook weer omhoog lopen...
Snelle mensen onderweg vandaag. Ik liep van de meet af aan al achterop. En om niet helemaal alleen te raken (ok, er was een "bezem-marshal" die er achteraan hobbelde), heb ik toch een beetje aangezet. Zodoende heb ik een groepje achteraan bij weten te houden.
En toen kwamen de heuvels. Steeds weer een stukje omhoog, dan even wat vlakker of zelfs een stukje naar beneden, en dan meteen weer de volgende heuvel. En als je denkt dat je niet meer kan, gaat het ineens verticaal omhoog (gevoelsmatig dan). Een hele gemene heuvel een kort stukje voor het einde. Toch best wel wat stukjes ge(snel)wandeld bultup, en zo toch nog een paar mensen ingehaald.
Het allerlaatste stukje ging haast niet meer. Mijn eindsprint ging met een supersnelle 10 km/u, meer zat er niet in. Maar het doel is bereikt, ik ben niet laatste geworden! Sterker nog, ik heb er 4 achter me weten te houden!
Maar ik moest er wel diep voor gaan. Na de finish duurde het zeker een minuut voor ik weer normaal volledig adem kon halen. Nog nooit zo'n zware 4,5km gelopen. En op de lange afdaling zelfs nog PR's weten te zetten op de cooper en de mijl!
Dit gaan mijn benen wel voelen, maar het was een prachtig mooi loopje, en ik doe de volgende keer weer gewoon mee!
http://www.endomondo.com/workouts/221410588/10882483NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Niet gelopen vanavond, moest ff een kameraad helpen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarom geen tijd gehad, maar goed, daarvoor in plaats wel van werk naar huis gefietst. Zo'n kleine 18km, en dat doe ik normaal nooit. Nadeel, nu moet ik morgen weer terug op de fiets want mijn auto staat nu nog op het werk, heb ik iig nog wat beweging gehad. Doen ik morgenavond maar weer een hardloop poging.![]()
quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:52 schreef BroesWillems het volgende:
Niet gelopen vanavond, moest ff een kameraad helpen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarom geen tijd gehad, maar goed, daarvoor in plaats wel van werk naar huis gefietst. Zo'n kleine 18km, en dat doe ik normaal nooit. Nadeel, nu moet ik morgen weer terug op de fiets want mijn auto staat nu nog op het werk, heb ik iig nog wat beweging gehad. Doen ik morgenavond maar weer een hardloop poging.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Het stomme is, ik zit nog maar 2 dagen in dit topic en voel me nu al schuldig als ik niet gelopen heb.![]()
![]()
Als je nou miept om regen ofzo krijg je de volle laag, nu heb je een goede reden! Top van julliequote:Op donderdag 25 juli 2013 22:57 schreef BroesWillems het volgende:
Het stomme is, ik zit nog maar 2 dagen in dit topic en voel me nu al schuldig als ik niet gelopen heb.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ben heel benieuwd. Vorig jaar de HM daar gelopen, dat was geen trail, maar ook al erg mooi.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:52 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Die hoge veluwe trail lijkt mij ook een hele mooie om te lopen.
Als ik de marathon ga lopen, maak ik van de hoge veluwe trail een trainingsloopje. Met trailrunnen is je snelheid toch minder van belang.
Misschien ook nog een trail in Lochem doen, half september. Iets van 30 km.![]()
![]()
Wilde daar eigenlijk ook gaan lopen, de 10k, maar toen zag ik dat de dag ervoor de Kustmarathon Zeeland is. En ja, die is heilig. Dus geen Veluwetrain voor mij.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:52 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Die hoge veluwe trail lijkt mij ook een hele mooie om te lopen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Trailen vind ikzelf wel iets zwaarder dan gewoon op de weg lopen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:03 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Ben heel benieuwd. Vorig jaar de HM daar gelopen, dat was geen trail, maar ook al erg mooi.
Als ik de marathon ga lopen, maak ik van de hoge veluwe trail een trainingsloopje. Met trailrunnen is je snelheid toch minder van belang.
Misschien ook nog een trail in Lochem doen, half september. Iets van 30 km.![]()
Voor wie niet?quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:04 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Trailen vind ikzelf wel iets zwaarder dan gewoon op de weg lopen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Om dezelfde snelheid te lopen is trailen een stuk zwaarder. Toch maakt de afwisseling, heuvel op en af, het dragelijker dan kilometers lang hetzelfde tempo lopen op asfalt. Zeker mentaal.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:04 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Trailen vind ikzelf wel iets zwaarder dan gewoon op de weg lopen.
Maar voor alsnog heb ik nooit verder dan 25k gelopen, dus ik moet het eerst allemaal nog maar zien gebeuren. Lekker rustig m'n marathonschema volgende de komende weken.![]()
ben ik niet helemaal met je eens,mentaal ja, fysiek nee...quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:14 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Om dezelfde snelheid te lopen is trailen een stuk zwaarder. Toch maakt de afwisseling, heuvel op en af, het dragelijker dan kilometers lang hetzelfde tempo lopen op asfalt. Zeker mentaal.
vooral als er echte heuvels (en geen hollandse hobbeltjes) aan te pas komen vraagt trailen veel meer van je lichaam (zowel omhoog als naar beneden) en moet je goed opletten dat je tijdens een loop je herstelmomenten optimaal benut.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Herkenbaar, haha. Vind mezelf sinds dit topic een 'mieper' als ik niet ga wegens welke weersomstandigheid dan ook. Maar goede reden inderdaad, dat vanzelfsprekend voor.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:57 schreef BroesWillems het volgende:
Het stomme is, ik zit nog maar 2 dagen in dit topic en voel me nu al schuldig als ik niet gelopen heb.![]()
Je doet ook mee met de endomondo groep?quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:14 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Om dezelfde snelheid te lopen is trailen een stuk zwaarder. Toch maakt de afwisseling, heuvel op en af, het dragelijker dan kilometers lang hetzelfde tempo lopen op asfalt. Zeker mentaal.
Maar voor alsnog heb ik nooit verder dan 25k gelopen, dus ik moet het eerst allemaal nog maar zien gebeuren. Lekker rustig m'n marathonschema volgende de komende weken.![]()
Hey niet zo over m'n hollandse hobbeltjes hè?!quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ben ik niet helemaal met je eens,mentaal ja, fysiek nee...
vooral als er echte heuvels (en geen hollandse hobbeltjes) aan te pas komen vraagt trailen veel meer van je lichaam (zowel omhoog als naar beneden) en moet je goed opletten dat je tijdens een loop je herstelmomenten optimaal benut.
Beste bulten hier op de Posbank hoor
![]()
Juist doordat je wat herstelmomenten heb, ervaar ik een trail als "makkelijker". Het kilometers lang asfalt lopen in hetzelfde tempo trekt m'n lichaam minder goed.![]()
Zit nu nog op runkeeper (en garmin connect), maar aangezien hier iedereen op endomdo zit overweeg ik om over te stappen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:27 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Je doet ook mee met de endomondo groep?![]()
morgen met een nieuwe groep lopen op Sandy Point , de meesten gaan de Luxmore Grunt of de Kepler Challenge en heb er een paar leren kennen via FB.
de Harriers Club is morgen naar een race maar dat lijkt me nog niet verstandig op dit moment dus maar even nieuwe vrienden maken!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
kilometers op het asfalt is inderdaad saai...quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:31 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Hey niet zo over m'n hollandse hobbeltjes hè?!Beste bulten hier op de Posbank hoor
![]()
Juist doordat je wat herstelmomenten heb, ervaar ik een trail als "makkelijker". Het kilometers lang asfalt lopen in hetzelfde tempo trekt m'n lichaam minder goed.
wat ik het zwaarste vind van trailen is het telkens wisselen van tempo en ondergrond bij een zware trail.... dus dan rotsig technisch parkoers, dan weer heuvels die zo steil zijn dat je moet lopen, modderige en slipperige singletrails etc.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
goed bezig vandaag!! wolve en moblo lijkt me een te gekke loop.en de boterhammen met frietjes kan ik me echt niks bij voorstellen haha!
ik zelf had een rustdag vandaag. mijn achillespees even ontzien en gekoeld.home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
een van de meest afschuwelijke dingen die hier vanuit The Old Country is belandt...zelfs Mrs.RD doet er aan mee...quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:42 schreef winterstorm666 het volgende:
de boterhammen met frietjes kan ik me echt niks bij voorstellen haha!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Nice! Dat is ook wel erg leuk natuurlijk! Kan je ook een beetje samen er naartoe leven enzo. Veel plezier morgen! En slim om niet meteen wedstrijden te lopen natuurlijk!quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
morgen met een nieuwe groep lopen op Sandy Point , de meesten gaan de Luxmore Grunt of de Kepler Challenge en heb er een paar leren kennen via FB.
de Harriers Club is morgen naar een race maar dat lijkt me nog niet verstandig op dit moment dus maar even nieuwe vrienden maken!
Ik ga ook wat nieuwe mensen leren kennen. Heb via FB geregeld dat ik samen met mijn vriendin in een groepsaccomodatie zit met nog een paar andere trailrunners. Voor mij erg makkelijk omdat ik dan geen inchecktijden heb en ik kan natuurlijk heel veel tips krijgen en mooie verhalen aanhoren.
Wolve en Moblo, erg goed gelopen allebei! Jullie zijn lekker bezig zo met zn tweeën!Klinkt als een erg leuk maar lekker zwaar parkoers!
![]()
Was nog verassend lekker. Maar nu moet ik zeggen, ik had op dat moment alles lekker gevonden.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Zit te twijfelen over die actie van Groupon. Op zich wel aardig om te hebben, zo'n Garmin en het is een aardige korting. Maar ik word niet echt wijzer van al die horloges waar alleen het nummer anders lijkt te zijn, wat hebben andere types wat deze niet heeft? Ik zag deze niet op de Garmin site volgens mij (of ik had raar geselecteerd)...“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle![]()
Het broodje donner was vullend maar onbevredigend. Ik weet weer waarom we nooit fastfood halen...Maarja, moest wat als de supermarkt om 9 uur dicht gaat en de lokale co-op, wat het backup plan was, in het dorp gesloten is, ineens
als in, opgeheven, weg.
_!
Nu ja. Morgen rustdag, denk ik. En zaterdag schoenenkoopdag
Ja doei.![]()
Ik ga zaterdag alleen even schoenen kijken. ..Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die is zo lelijk dat ik er eigenlijk trots op ben
Wel wat stijve spieren op nieuwe plekken door die ondergrond.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Oh jaaa! Die is echt leuk van lelijkheidhij overtreft zelfs mijn fugly!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
En echt plastic he!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 06:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh jaaa! Die is echt leuk van lelijkheidhij overtreft zelfs mijn fugly!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Echt?? Hahaha!! Die moet je koesteren! Voor altijd. En een lintje voor zoeken, waar ie aan kan hangenquote:[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
ik mis alleen nog de "made in China" sticker....prachtig runners bling voor de collectie DK'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Wauw!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 06:38 schreef De_kluizenaar het volgende:
Haha wat een ding zeg!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die is zo lelijk dat ik er eigenlijk trots op ben
Wel wat stijve spieren op nieuwe plekken door die ondergrond.![]()
Gaaf filmpje! Helemaal uitgekeken, ooit ook eens lopen daar.quote:![]()
Lol, dat is inderdaad echt een lelijk dingMoet je trots op zijn
![]()
.
Mijn vriendin en ik zijn vandaag 10 jaar bij elkaar, dat gaan we vieren met een weekendje weg naar Terschelling. Wordt dus lekker over het strand hobbelen op de blote voeten!
En kijken of je daar nog een beetje leuke paadjes hebt. Maar dat zal wel goed zitten.
![]()
Pfoe, ontzettend druk @ stage. Alhoewel, lange dagen. Dus geen tijd gehad om te lopen of te FOK!en..
Straks wel lopen en bijlezen, voor nu 2 simpele foto's van vorige keer:
Niks speciaals overigens![]()
![]()
wat ben je ook een romaticus.... Miss Jero zit alleen in het huisje en jij ben er alleen op uitquote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:16 schreef Jero_nimo het volgende:
![]()
.
Mijn vriendin en ik zijn vandaag 10 jaar bij elkaar, dat gaan we vieren met een weekendje weg naar Terschelling. Wordt dus lekker over het strand hobbelen op de blote voeten!
En kijken of je daar nog een beetje leuke paadjes hebt. Maar dat zal wel goed zitten.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Look who's talkingquote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:24 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
wat ben je ook een romaticus.... Miss Jero zit alleen in het huisje en jij ben er alleen op uit
Zo, gisteren wegens een verjaardag s'avonds direct uit het werk maar gaan lopen. Ging niet onaardig maar het was wel warm zeg! normaal loop ik na 9 uur 'savonds en nu dus om 5 uur 'smiddags.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:24 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
wat ben je ook een romaticus.... Miss Jero zit alleen in het huisje en jij ben er alleen op uitZoveel ben ik nou ook weer niet aan het hardlopen, ze is blij dat ze even van me af is
. Ze heeft al wel gevraagd of we een keer in de ochtend aan het strand oefeningen gaan doen. Nou ja, voor deze ene keer dan
. Als het lekker weer blijft dan lekker de zee in duiken daarna.
@Saysem, dat is ook een mooi filmpje ja!Wat een kerel die Killian, je zal maar zo'n leven/lichaam/longinhoud hebben!
[ Bericht 5% gewijzigd door Jero_nimo op 26-07-2013 08:44:33 ]![]()
we have got addictions to feed...quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Kwam net deze dagaanbieding nog tegen :SPOILER: LinkOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ken iemand het merk?![]()
Nee, en is alleen hartslag. Ik zou dan voor een paar tientjes meer wel een gps+ hartslag opzoeken, gewoon, omdat 't kan
Ja doei.![]()
Gefeliciteerd. En een heel prettig weekend SAMEN op Terschelling.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:16 schreef Jero_nimo het volgende:
![]()
.
Maak er maar een mooi weekend van!![]()
Ik gebruik gewoon m'n tel, ik heb zo'n ding toch niet nodig.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:52 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, en is alleen hartslag. Ik zou dan voor een paar tientjes meer wel een gps+ hartslag opzoeken, gewoon, omdat 't kan![]()
Koop dan een bluetooth hartslagmeter. Heb ik ook een tijdje gebruikt en dat werkte eigenlijk best primaquote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:58 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik gebruik gewoon m'n tel, ik heb zo'n ding toch niet nodig.
F means you're fucked![]()
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:03 schreef motorbloempje het volgende:
Feli Jero! Veel plezier in 'buitenland'![]()
[ afbeelding ]
Die waddeneilanden.... alsof je naar Aruba gaat!Dat ligt nog achter Friesland, en dat is al buitenland, kan je voorstellen! Wereldreis!
![]()
Dat ging lekker! 10,3 km om je ontbijt te verdienen. En mijn horloge deed het eindelijk weer, maar blijkbaar ben ik in die 3 weken toch beter gewordenGing een stuk harder bij lagere hartslag..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb het idee dat Endomondo minder nauwkeurig is dan Strava trouwens. Maar goed, maakt ook niet zoveel uit.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Oh ja houden jullie je trouwens bezig met je pasfrequentie? Wat is ideaal eigenlijk? Ik had nu 86 gemiddeld, volgens mij is dat erg laag?
Wel grappig, mijn allereerste 10k wedstrijd deed ik er rond de 58 minuten over, en nu is dat een trainingsloopje voor het ontbijt
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hahaa ja en dan net zo snel als een spibelt straks ook een horloge bestellen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:58 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik gebruik gewoon m'n tel, ik heb zo'n ding toch niet nodig.
Tip: www.hartslagmetershop.nlJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:03 schreef motorbloempje het volgende:
Feli Jero! Veel plezier in 'buitenland'![]()
[ afbeelding ]
Die waddeneilanden.... alsof je naar Aruba gaat!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
het komt wel eens ter sprake hier maar volgens mij zijn weinigen hier die er heel bewust en constant mee bezig zijn,dat geldt het zelfde volgens mij voor ademhalingsfrequentiequote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Oh ja houden jullie je trouwens bezig met je pasfrequentie? Wat is ideaal eigenlijk? Ik had nu 86 gemiddeld, volgens mij is dat erg laag?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik tel vooral m'n passen een beetje (maar dan meer om het tempo erin te houden) als ik sprint op de baan of in het begin van sprints bij een intervaltraining.Ja doei.![]()
Jij doet even 10km zonder ontbijt?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Wel grappig, mijn allereerste 10k wedstrijd deed ik er rond de 58 minuten over, en nu is dat een trainingsloopje voor het ontbijt
steck bratwurst in dein sauerkraut :)![]()
Da's niet zo raar hoor! Als je gewoon dagelijks fatsoenlijk eet heb je 's ochtends ook nog genoeg brandstof voor een 10Kquote:
Ja doei.![]()
Het is even wennen, maar ik loop tegenwoordig echt het lekkerste vóór het ontbijt! En 10 km is prima te doen voor je honger krijgt, bij meer dan 15 wordt het wel penibel..quote:Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Lekker bezig!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het is even wennen, maar ik loop tegenwoordig echt het lekkerste vóór het ontbijt! En 10 km is prima te doen voor je honger krijgt, bij meer dan 15 wordt het wel penibel..Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Denk ook dat het bij ieder mens anders is.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Da's niet zo raar hoor! Als je gewoon dagelijks fatsoenlijk eet heb je 's ochtends ook nog genoeg brandstof voor een 10K
Ik heb vaak vroege diensten en ga wel eens om 5 uur al lopen voor mijn ontbijt. Mijn prestaties laat in de middag of vroeg in de avond zijn echter merkbaar beter. Ik zorg er altijd voor dat als ik bijvoorbeeld om 17 uur ga lopen, ik pas een uur later eet. Of als ik om 8 uur ga lopen, dat ik om 5 al gegeten heb.![]()
Ik neem aan dat dat voor 1 been is die 86?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Oh ja houden jullie je trouwens bezig met je pasfrequentie? Wat is ideaal eigenlijk? Ik had nu 86 gemiddeld, volgens mij is dat erg laag?
Wel grappig, mijn allereerste 10k wedstrijd deed ik er rond de 58 minuten over, en nu is dat een trainingsloopje voor het ontbijtMaar dan zit je redelijk ideaal hoor, ideale cadans wordt vaak gezien als 180 passen per minuut. Dus 90 per been.
Ik probeer er ook altijd wel op te letten en loop tussendoor af en toe nog wel eens met een metronoom op 180. Gewoon om het gevoel weer even te hernieuwen. Maar zit meestal al wel goed. Wil ook nog wel eens een footpod aanschaffen eigenlijk.
![]()
Ik merk ook dat ik voor het ontbijt minder gemakkelijk en minder lekker loop dan 's middags of 's avonds. Maar dat geeft niet, want het gaat er alleen om dat ik loop. Een echte prestatie neerzetten mag op andere momenten.F means you're fucked![]()
Dat heb ik ook, mijn 'optimale' tijd is ~17u. Maar ik ben sowieso meer een avondmens, dat kan er ook aan liggen. Als ik ná de avondmaaltijd ga wacht ik minstens 2 uur.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:55 schreef opinionr het volgende:
Mijn prestaties laat in de middag of vroeg in de avond zijn echter merkbaar beter. Ik zorg er altijd voor dat als ik bijvoorbeeld om 17 uur ga lopen, ik pas een uur later eet. Of als ik om 8 uur ga lopen, dat ik om 5 al gegeten heb.steck bratwurst in dein sauerkraut :)![]()
Als je echt alleen een hartslagmeter + horloge wilt, heb ik thuis nog wel een sigma liggen die je voor een zacht prijsje over kan nemen. Ben alleen op dit moment niet thuis, kan wel zorgen dat er na het weekend foto's en meer info in je mailbox komen. Als je je mailadres even PM't, dan mail ik je de info.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:58 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik gebruik gewoon m'n tel, ik heb zo'n ding toch niet nodig.![]()
Dit dus.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:01 schreef YUR het volgende:
Ik merk ook dat ik voor het ontbijt minder gemakkelijk en minder lekker loop dan 's middags of 's avonds. Maar dat geeft niet, want het gaat er alleen om dat ik loop. Een echte prestatie neerzetten mag op andere momenten.
Niet zo soepel != niet kunnen lopenIk loop ook beter na een uurtje of 4pm, maar dat weerhoudt me niet van af en toe een ochtendloop als het zo uitkomt
Ja doei.![]()
Daar let ik normaal wel op. 3 stappen 1 x ademhalen is LDL. 2 stappen 1 x ademen is wedstrijdtempo. En een kleine 2 stappen en ademhalen is SCHNELL!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
het komt wel eens ter sprake hier maar volgens mij zijn weinigen hier die er heel bewust en constant mee bezig zijn,dat geldt het zelfde volgens mij voor ademhalingsfrequentie
Echter, gisteren liep ik per 2 stappen naar adem te happen op een snelheid van 9,5/10 km/h. Maar het ging ook ronduit slecht gisteren.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Gefeliciteerd en veer plezier Jero!
Doe mij maar een lekkere middagloop, zo net voor het avondeten. Heb er meestal weinig behoefte aan om de wekker extra vroeg te zetten om nog voor het werk te gaan lopen...
Alleen als we de parkrun doen op een zaterdag wordt het voor het ontbijt. Hoewel we dan meestal elk een halve banaan wegsnoepen als we wakker worden (ongeveer een uurtje voor de loop begint).
Verder vind m'n lichaam het wel fijn al een beetje op gang te zijn gekomen.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Oh, ja het is een stappenteller op 1 schoen dus zal wel op 1 been zijn inderdaad. Ik dacht al, las inderdaad iets over 180 en ik dacht hoe moet ik ooit 2 a 3x zoveel stappen per seconde zetten!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:57 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat voor 1 been is die 86?Maar dan zit je redelijk ideaal hoor, ideale cadans wordt vaak gezien als 180 passen per minuut. Dus 90 per been.
Ik probeer er ook altijd wel op te letten en loop tussendoor af en toe nog wel eens met een metronoom op 180. Gewoon om het gevoel weer even te hernieuwen. Maar zit meestal al wel goed. Wil ook nog wel eens een footpod aanschaffen eigenlijk.
Ik krijg zulke ritmes toch altijd lastig in mijn hoofd. Ik "voel" dat nog niet echt aanquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:04 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Daar let ik normaal wel op. 3 stappen 1 x ademhalen is LDL. 2 stappen 1 x ademen is wedstrijdtempo. En een kleine 2 stappen en ademhalen is SCHNELL!
Echter, gisteren liep ik per 2 stappen naar adem te happen op een snelheid van 9,5/10 km/h. Maar het ging ook ronduit slecht gisteren.
Als ik loop dan gaat alles vanzelf, maar welk ritme ik dan qua ademen zit durf ik echt niet te zeggen op t moment.All management is Strategic Management.![]()
's middags na mijn werk sterf ik vaak echt van de honger trekquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:04 schreef Wolve000 het volgende:
Gefeliciteerd en veer plezier Jero!
Doe mij maar een lekkere middagloop, zo net voor het avondeten. Heb er meestal weinig behoefte aan om de wekker extra vroeg te zetten om nog voor het werk te gaan lopen...
Alleen als we de parkrun doen op een zaterdag wordt het voor het ontbijt. Hoewel we dan meestal elk een halve banaan wegsnoepen als we wakker worden (ongeveer een uurtje voor de loop begint).
Verder vind m'n lichaam het wel fijn al een beetje op gang te zijn gekomen.En dan is er altijd het dilemma als ik dan ga lopen, wat gaan eten of niet? Want als ik wat eet is het vaak meteen best veel en dan moet je weer wachten tot het gezakt is.. zucht
Een adem per 3 passen loopt bij mij ook het lekkerst. Ben sowieso nog niet zo ver dat er bij mij sprake is van een LDL, maar als die frequentie zich goed houdt, dan loop ik het lekkerst/soepelst.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:04 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Daar let ik normaal wel op. 3 stappen 1 x ademhalen is LDL. 2 stappen 1 x ademen is wedstrijdtempo. En een kleine 2 stappen en ademhalen is SCHNELL!
Echter, gisteren liep ik per 2 stappen naar adem te happen op een snelheid van 9,5/10 km/h. Maar het ging ook ronduit slecht gisteren.
Alleen bultop gaat m'n frequentie omhoog.
Bij een eindsprint (tot 100 meter lang ofzo) gaat m'n frequentie jusit omlaag, maar dan ben je ook meer op kracht en anaeroob aan het rennen.
Gisteren in de webstrijd niet heel specifiek op gelet. Maar te merken aan het volledig buiten adem over de finish komen, was de ademhalingsfrequentie het laatste stuk met voortdurend bultop goed hoog.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Als je daar toch al op aan het letten bent: in de Runnersworld stond laatst een artikel over ademhaling, die deed dan over inademen 3 stappen en over uitademen 2 stappen. Dit omdat je dan tijdens het beginnen met uitademen steeds de impact aan een andere kant krijgt. Ik heb het geprobeerd, en het is best lastig omdat je daardoor ook krachtiger uit moet ademen om alle lucht eruit te krijgen. Al heb ik ook 5 tot 7 stappen nodig om in te ademen.. Tijdens wedstrijden 4.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:04 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Echter, gisteren liep ik per 2 stappen naar adem te happen op een snelheid van 9,5/10 km/h. Maar het ging ook ronduit slecht gisteren.![]()
Ademhaling...nee, daar denk ik eigenlijk nooit over na. Ik heb ook geen idee hoe ik adem haal, maar blijkbaar doe ik het wel
Hmm ik heb met roeien de ervaring dat je niet teveel op ademhaling moet letten, als het goed is past het zich vanzelf aan en als je je te druk gaat maken kan je ademhaling juist hoog of onregelmatig worden. Maar dat is ook weer voor iedereen verschillend denk ik.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:04 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Echter, gisteren liep ik per 2 stappen naar adem te happen op een snelheid van 9,5/10 km/h. Maar het ging ook ronduit slecht gisteren.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Letten op dat soort dingen gaat overigens ook makkelijker zonder muziek. Lang leve het zonder muziek lopen!
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
quote:Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik merk tijdens tempoloopjes dat op m'n ademhaling letten me heel erg helpt om het minder zwaar te maken. Maar ook eigenlijk ook alleen om lang op hetzelfde tempo te blijven lopen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:10 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hmm ik heb met roeien de ervaring dat je niet teveel op ademhaling moet letten, als het goed is past het zich vanzelf aan en als je je te druk gaat maken kan je ademhaling juist hoog of onregelmatig worden. Maar dat is ook weer voor iedereen verschillend denk ik.![]()
Ik kan zonder horloge ofzo lopen en als ik dan gewoon even af en toe er op let dat ik 3 stappen in en 3 uit loop dan weet ik dat ik rond 10km/h zit. Ben er niet constant mee bezig. Handige leidraad wel
Dat heb ik nou ook. Je loopt gewoon, en dan haal je adem. Best een kek concept.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:09 schreef YUR het volgende:
Ademhaling...nee, daar denk ik eigenlijk nooit over na. Ik heb ook geen idee hoe ik adem haal, maar blijkbaar doe ik het welIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
De nieuwste trendquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:22 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat heb ik nou ook. Je loopt gewoon, en dan haal je adem. Best een kek concept.
Wut? Jij houdt jezelf in tijdens een wedstrijd? Aangezien je wedstrijdtempo niet je snelste tempo is.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:04 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Echter, gisteren liep ik per 2 stappen naar adem te happen op een snelheid van 9,5/10 km/h. Maar het ging ook ronduit slecht gisteren.Idem hier.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:09 schreef YUR het volgende:
Ademhaling...nee, daar denk ik eigenlijk nooit over na. Ik heb ook geen idee hoe ik adem haal, maar blijkbaar doe ik het welZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Hangt er vanaf hoe lang de wedstrijd is lijkt me? Op een wedstrijd van 15 km ga je niet op je SCHNELLST van startquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:24 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Wut? Jij houdt jezelf in tijdens een wedstrijd? Aangezien je wedstrijdtempo niet je snelste tempo is.
[..]
Idem hier.
Ik wil juist m'n kop leeg en nergens over nadenken, vandaar dat muziek mij juist helpt.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:10 schreef Wolve000 het volgende:
Letten op dat soort dingen gaat overigens ook makkelijker zonder muziek. Lang leve het zonder muziek lopen!
Lange leve het met muziek lopen!![]()
![]()
Ik heb me gisteren ook flink ingehouden bij de wedstrijd. Wilde het evenement graag doen (chip butty!!!) maar met het oog op blessurevoorkoming er maar gewoon een 'lekker relaxed loopje' van gemaakt. Had als ik wilde prima 1 á 2 minuten sneller kunnen zijn, maar 't was wel mooi zo
Ja doei.![]()
Natuurlijk gaat het vrijwel automatisch. Maar vooral beginners willen nog wel eens te hard gaan lopen en gaan dan hijgen. Het gaat er om dat als je in een goed ritme loopt, je het ook langer volhoudt en je niet zo gauw te snel gaat lopen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:22 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat heb ik nou ook. Je loopt gewoon, en dan haal je adem. Best een kek concept.
* opinionr ademt ook zonder er bij na te denken.![]()
Lekker relaxed loopje?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:27 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb me gisteren ook flink ingehouden bij de wedstrijd. Wilde het evenement graag doen (chip butty!!!) maar met het oog op blessurevoorkoming er maar gewoon een 'lekker relaxed loopje' van gemaakt. Had als ik wilde prima 1 á 2 minuten sneller kunnen zijn, maar 't was wel mooi zo
En ik daar 3 minuten achter met m'n tong op m'n schoenen...
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
Forum Opties Forumhop: Hop naar: