abonnement Unibet Coolblue
pi_129366441
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 13:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die zakte er de laatste week "doorheen" toch?
Viel wel mee, verval was, op één rit na, niet groot. En juist die ene rit heeft hem de eindzege gekost. (klik) Sterker nog, ook in de derde week eindigde hij in groep Contador/Valverde of er zelfs voor.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 13:41:16 #102
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_129366794
De tegenstand in de Vuelta is natuurlijk ook net iets minder dan in de tour ;)
  vrijdag 26 juli 2013 @ 13:45:36 #103
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_129366938
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 01:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

:{ :D
Dan ben je wel een enorme faalhaas als sporter ja.
pi_129367227
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 13:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die zakte er de laatste week "doorheen" toch?
nee hoor, had 1 slechte dag, maar een paar dagen later weer zijn beste. In de Vuelta van vorig jaar was hij bergop van hetzelfde niveau als Valverde en Rodriguez (zou eigenlijk die laatste iets hoger inschalen). Dat is een behoorlijke teruggang, kijk naar bv. De Giro van 2011, of de Tour van 2010, waar Rodriguez geen schim was van de klimmer Contador.
pi_129367458
Nou lijkt Rodriguez ook met het jaar beter te worden... :')

Maar goed, staat buiten kijf dat Contador gewoon minder watts trapt dan vroeger.
pi_129367936
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 12:46 schreef planethugo het volgende:
Evans geef ik dan maar het voordeel van de twijfel. Hij is al op leeftijd. Maar ook in Australie is een groot dopingschandaal geweest dus wellicht dat bij hem ook wat dingen zijn veranderd.
Leeftijd zal zeker een rol spelen, net als de tweede grote ronde in één jaar. Aan de andere kant is wel toevallig dat meer BMC rijders het niveau van een paar jaar terug niet meer halen.
  Moderator vrijdag 26 juli 2013 @ 15:07:35 #107
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_129369758
Interessant opiniestuk uit de Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/(...)is-dat-dan-erg.dhtml
quote:
EPO is verleden tijd. Gendoping is de toekomst, schrijft Terry Vrijenhoek van SciencePalooza. 'Als de wielersport nu inzet op gendoping , heeft men zelfs de kans om deze gecontroleerd in te voeren.'

EPO als prestatiebevorderend middel is verleden tijd. Het is inmiddels gemakkelijk op te sporen, en misschien eigenlijk ook niet zo goed voor het lichaam op de lange termijn
Het was dit jaar de Tour van Chris Froome. Maar natuurlijk ook die van 'Bau & Lau'. En toch ook weer die van Mart, die met zijn Avondetappe met doping-overdosis minstens evenveel fans en critici op de been wist te krijgen als met zijn Noorse truien tijdens het schaatsseizoen.

Zondaars als 'Boogie' waren niet meer welkom bij Mart. Maar het onderwerp kwam wel iedere avond aan de orde. Zinsnedes als 'vraagtekens zetten bij (...)', 'schoon of niet' en 'twijfelen aan' vlogen meerdere malen over tafel. Factchecker was sidekick en ex-wielrenner Thijs Zonneveld, die uit eigen ervaring kon vertellen over eigenaardigheden in het peloton. Was hij het nou, die IGF-1 - het nieuwe wondermiddel - ter sprake bracht?

Heeft u het ook gehoord, van IGF-1? Het schijnt next-generation EPO te zijn. Een lichaamseigen eiwit dat spiergroei bevordert. Het is een van de eerste vormen van gendoping.

Twee soorten gendoping
EPO als prestatiebevorderend middel is verleden tijd. Het is inmiddels gemakkelijk op te sporen, en misschien eigenlijk ook niet zo goed voor het lichaam op de lange termijn. En dus zijn wielrenners op zoek naar iets wat minder langetermijnschade oplevert. Gendoping, dus.

Er zijn twee manieren om aan gendoping te doen. De eerste behelst het toedienen van extra genen via virussen. De virussen positioneren de genen vervolgens in het DNA van de wielrenner, die daarmee extra kopieën van bestaande genen in zijn DNA krijgt. Nadelen van deze methode: ze is vrij ingewikkeld en het effect is langdurig, want de genen gaan niet meer weg uit het lichaam. Wat dat betreft past de andere vorm van gendoping beter bij topsporters: genen worden vrij in de spiercellen van sporters gespoten, en worden dus ook na bepaalde tijd afgevoerd uit het lichaam.

Gecontroleerde doping
Het is niet gezegd dat het peloton schaamteloos overstapt van de ene verboden drug op de andere. De kenners bij Mart aan tafel beweerden dat de cultuur nu echt aan het veranderen is. Veel anderen zijn sceptisch, en sommigen wagen zich zelfs aan een totaal andere aanpak. 'Gecontroleerde doping is beter en leuker dan elke prestatie met argwaan bekijken,' schreef columnist Malou van Hintum vorige week op Volkskrant.nl. Aannemende dat gecontroleerde doping mogelijk zou zijn, heeft ook Van Hintum moeite met het leggen van een grens. Wat haar betreft ligt die bij gezondheidsschade voor de sporters. EPO nee, gendoping nee.

Hoogleraar Toine Pieters ging in zijn boek 'Supergenen en turbosporters nog verder. Naast de Olympische Spelen en de Paralympicsm bepleit hij, moet er een soort Cyborglympics komen. Een competitie voor 'opgevoerde' en kunstmatig versterkte atleten. Met goud voor de beste sporter, maar ook voor de innovatiefste wetenschapper.

Hoe graag de wielerliefhebbers het ook zouden willen, de tijd van boterhammen-met-pindakaas is voorbij. En dat is niet erg; zelfs de meest fervente wielerfan houdt van de Tour vanwege het spektakel. Maakt het dan uit of dat spektakel een handje geholpen wordt? Nu gendoping nog niet op grote schaal wordt ingezet, is er de kans om beide kampen te verenigen. Gendoping werkt waarschijnlijk alleen als het aansluit bij het al aanwezige genenpakket in de wielrenner. Dichter bij zijn natuurlijke aanleg kun je niet komen. En als de wielersport nu inzet op gendoping , heeft men zelfs de kans om deze gecontroleerd in te voeren.
Ook al is dit een wel heel wetenschappelijke benadering en vind ik dat je nooit kan pleiten voor het controleren en legaliseren van doping, ik blijf het naïef vinden van de Wagendorp's en Dijkstra's van deze wereld om in het schone wielrennen/een schone sport te geloven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Slobeend op 26-07-2013 15:13:13 ]
  vrijdag 26 juli 2013 @ 15:31:23 #108
40566 Ericr
Livewrong
pi_129370464
Wat een baggerstuk, IGF-1 heeft niks met gendoping te maken. IGF-1 is nog een stuk ouder dan EPO en is een stof verwant aan insuline. Wordt al vele jaren in de bodybuildingscene gebruikt.
pi_129370576
De klok horen luiden dat dan weer wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2013 15:35:35 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 26 juli 2013 @ 16:13:13 #110
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_129371693
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 01:17 schreef THEFXR het volgende:
Jamaicaanse voetballer betrapt op doping

http://www.nieuws.nl/spor(...)er-betrapt-op-doping
je let niet meer zo goed op in dit topic :P

SPT / Doping #86 Of ik doping heb gebruikt? Ik ben nooit gepakt!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 26 juli 2013 @ 16:16:36 #111
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_129371796
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 10:54 schreef planethugo het volgende:
Leuk stukje van die secret pro en hier heeft ie absoluut een punt:

[..]

Andy Schleck, Contador en Evans voorop natuurlijk
Evans werd gewoon derde in de Giro, niet gek dat hij op die leeftijd dan nog een goede Tour rijdt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 26 juli 2013 @ 16:51:43 #112
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_129372969
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 15:31 schreef Ericr het volgende:
Wat een baggerstuk, IGF-1 heeft niks met gendoping te maken. IGF-1 is nog een stuk ouder dan EPO en is een stof verwant aan insuline. Wordt al vele jaren in de bodybuildingscene gebruikt.
Stuk van de Volkskrant over ovaal tandwiel sloeg ook nergens op. Als je het niet weet, schrijf er dan niet over denk ik dan.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_129373354
E.dekker mag ook wel gaan bekennen. Lekker solidair zijn met Blijlevens
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 26 juli 2013 @ 17:05:00 #114
56724 Wombcat
rent wiel
pi_129373393
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 15:07 schreef Slobeend het volgende:
Interessant opiniestuk uit de Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/(...)is-dat-dan-erg.dhtml

[..]

Ook al is dit een wel heel wetenschappelijke benadering en vind ik dat je nooit kan pleiten voor het controleren en legaliseren van doping, ik blijf het naïef vinden van de Wagendorp's en Dijkstra's van deze wereld om in het schone wielrennen/een schone sport te geloven.
Gecontroleerde doping is een illusie. Als je het gedeeltelijk toestaat, zijn er toch wel weer renners/atleten die over de grens gaan.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 26 juli 2013 @ 17:06:56 #115
56724 Wombcat
rent wiel
pi_129373436
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 10:54 schreef planethugo het volgende:
Leuk stukje van die secret pro en hier heeft ie absoluut een punt:

[..]

Andy Schleck, Contador en Evans voorop natuurlijk
Wel aardig dat 'ie vragen stelt bij de teruggang van sommige renners, maar dan weer niet bij de vooruitgang van anderen, die eerst in de bus rondreden en nu opeen grote rondes kunnen winnen. Da's ook een flink verschil (nog veel groter zelfs dan de teruggang van de voormalige toppers).
in a crowd you lose humanity
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 26 juli 2013 @ 17:08:20 #116
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_129373473
Cunego lijkt trouwens echt ieder jaar minder te gaan rijden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 26 juli 2013 @ 17:18:34 #117
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_129373777
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 17:06 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wel aardig dat 'ie vragen stelt bij de teruggang van sommige renners, maar dan weer niet bij de vooruitgang van anderen, die eerst in de bus rondreden en nu opeen grote rondes kunnen winnen. Da's ook een flink verschil (nog veel groter zelfs dan de teruggang van de voormalige toppers).
dat klopt ook. Al kan dat ook met de ontwikkeling van een renner te maken hebben, andere doelen, andere training etc. Maar iemand die aan de top was, de jaren daarna ook weer hetzelfde traint en hetzelfde doel heeft zoals de tour en dan structureel heel veel minder is vind ik toch opmerkelijker :)
  vrijdag 26 juli 2013 @ 17:22:09 #118
56724 Wombcat
rent wiel
pi_129373882
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 17:18 schreef planethugo het volgende:

[..]

dat klopt ook. Al kan dat ook met de ontwikkeling van een renner te maken hebben, andere doelen, andere training etc. Maar iemand die aan de top was, de jaren daarna ook weer hetzelfde traint en hetzelfde doel heeft zoals de tour en dan structureel heel veel minder is vind ik toch opmerkelijker :)
Dat is ook opmerkelijk, maar ik vind de stap van de bus naar de 1e plek toch een stuk opmerkelijker dan de stap van 1e plek naar 4e plek. En de stappen van Schleck en Evans naar beneden zijn ook goed verklaarbaar.
in a crowd you lose humanity
pi_129374563
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:26 schreef Tommeke het volgende:
De beerput bij de ploegen van Lefevere mag idd wel eens open man :')

Als je een schone sport wil moet je beginnen met zulke figuren eruit te trappen.
Amen, de dag dat hij voor de bijl gaat O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_129374803
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 17:03 schreef superniger het volgende:
E.dekker mag ook wel gaan bekennen. Lekker solidair zijn met Blijlevens
Eigenlijk wel bizar ja. Je ziet dat je oud-ploeggenoot Boogerd met stront overgoten wordt en uiteindelijk wel moet bekennen, je zoon schrijft een brief over hoe onschuldig zijn vader is, je collega Blijlevens wordt intussen ontslagen om iets dat jij ook gedaan hebt, en dan nog stijf de kaken op elkaar houden. Dan begin je redelijk sociopathische trekjes te vertonen, hoewel hij zoals zoveel renners het voor zichzelf wel weet te rechtvaardigen met verhalen over hoe iedereen het deed, en je geen keus had.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 17:55:14 #121
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_129374889
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 17:52 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Eigenlijk wel bizar ja. Je ziet dat je oud-ploeggenoot Boogerd met stront overgoten wordt en uiteindelijk wel moet bekennen, je zoon schrijft een brief over hoe onschuldig zijn vader is, je collega Blijlevens wordt intussen ontslagen om iets dat jij ook gedaan hebt, en dan nog stijf de kaken op elkaar houden. Dan begin je redelijk sociopathische trekjes te vertonen, hoewel hij zoals zoveel renners het voor zichzelf wel weet te rechtvaardigen met verhalen over hoe iedereen het deed, en je geen keus had.
tja, ik zou óf in januari bekend hebben of mijn mond houden en hopen dat er niet weer ergens een commissie opstaat die hertesten gaat uitvoeren. Logisch als je baan op het spel staat
pi_129374953
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 17:06 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wel aardig dat 'ie vragen stelt bij de teruggang van sommige renners, maar dan weer niet bij de vooruitgang van anderen, die eerst in de bus rondreden en nu opeen grote rondes kunnen winnen. Da's ook een flink verschil (nog veel groter zelfs dan de teruggang van de voormalige toppers).
Het blijft toch altijd verbazingwekkend, die blinde vlek van de journalisten, veel volgers en blijkbaar ook in het peloton op al het Angelsaksische gebied. Hoe vaak hoor je niet mensen rustig beweren dat ze zo'n boef als Santambrogio wel zagen aankomen, zo'n verbetering op die leeftijd is niet mogelijk, en dan compleet negeren dat de Tourwinaars van 2012 en 2013 nog veel grotere sprongen maakten. Alsof er alleen in Zuid-Europa doping werd gebruikt in het verleden.

Het journaille lijkt nu af en toe een 'kritische' vraag te stellen aan Froome, maar dat lijkt ook niet van harte, en meer zoiets van 'bij Armstrong zijn we zo zwaar in de fout gegaan, nu moeten we in ieder geval wat doen'.
pi_129375005
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 17:52 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Eigenlijk wel bizar ja. Je ziet dat je oud-ploeggenoot Boogerd met stront overgoten wordt en uiteindelijk wel moet bekennen, je zoon schrijft een brief over hoe onschuldig zijn vader is, je collega Blijlevens wordt intussen ontslagen om iets dat jij ook gedaan hebt, en dan nog stijf de kaken op elkaar houden. Dan begin je redelijk sociopathische trekjes te vertonen, hoewel hij zoals zoveel renners het voor zichzelf wel weet te rechtvaardigen met verhalen over hoe iedereen het deed, en je geen keus had.
Dat is nogal overdreven! Het is gewoon menselijk gedrag. Als je eenmaal kiest voor de leugen dan is er geen weg meer terug. Dan is het hopen dat er geen bewijs komt. Ik denk dat de meerderheid zo handelt in zo'n situatie.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 18:01:57 #124
56724 Wombcat
rent wiel
pi_129375098
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 17:57 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Het blijft toch altijd verbazingwekkend, die blinde vlek van de journalisten, veel volgers en blijkbaar ook in het peloton op al het Angelsaksische gebied. Hoe vaak hoor je niet mensen rustig beweren dat ze zo'n boef als Santambrogio wel zagen aankomen, zo'n verbetering op die leeftijd is niet mogelijk, en dan compleet negeren dat de Tourwinaars van 2012 en 2013 nog veel grotere sprongen maakten. Alsof er alleen in Zuid-Europa doping werd gebruikt in het verleden.

Het journaille lijkt nu af en toe een 'kritische' vraag te stellen aan Froome, maar dat lijkt ook niet van harte, en meer zoiets van 'bij Armstrong zijn we zo zwaar in de fout gegaan, nu moeten we in ieder geval wat doen'.
Di Luca reed opeens podium in de Giro, en veel mensen hadden zoiets van :'). Later won 'ie. Nog wat later bleek 'ie niet zuiver te zijn en toen zei (vrijwel) iedereen dat het geen verrassing was. Zijn progressie is vergelijkbaar met die van Wiggins en Froome, maar Di Luca presteerde dan tenminste nog voor die tijd ook goed in heuvelklassiekers. Dus eigenlijk was zijn progressie veel logischer.
in a crowd you lose humanity
pi_129375892
Als je al die jaren tegen je eigen kinderen liegt vind ik het niet zo vreemd dat je na het ontslag van een collega niet opeens wel gaat bekennen :P.
pi_129376047
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 17:59 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat is nogal overdreven! Het is gewoon menselijk gedrag. Als je eenmaal kiest voor de leugen dan is er geen weg meer terug. Dan is het hopen dat er geen bewijs komt. Ik denk dat de meerderheid zo handelt in zo'n situatie.
Maar er waren tal van wegen terug. Hij had zelfs gewoon zijn baan kunnen houden.dat je doping gebruikte in die tijd, begrijpelijk. Dat je er over gelogen hebt? Dat volgt uit het eerste. Maar als je nu nog actief bent in het wielrennen, en je er nog voor kiest je mond te houden, en te liegen (terwijl er de laatste maanden genoeg mogelijkheden waren voor een redelijk gemakkelijke bekentenis) dan heb je wat mij betreft er niets meer te zoeken.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 18:32:25 #127
56724 Wombcat
rent wiel
pi_129376093
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 18:31 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Maar er waren tal van wegen terug. Hij had zelfs gewoon zijn baan kunnen houden.dat je doping gebruikte in die tijd, begrijpelijk. Dat je er over gelogen hebt? Dat volgt uit het eerste. Maar als je nu nog actief bent in het wielrennen, en je er nog voor kiest je mond te houden, en te liegen (terwijl er de laatste maanden genoeg mogelijkheden waren voor een redelijk gemakkelijke bekentenis) dan heb je wat mij betreft er niets meer te zoeken.
Het geeft idd niet echt een betrouwbare indruk.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 26 juli 2013 @ 18:35:09 #128
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_129376177
Het blijft wel wat absurd.

Geef toe dat je de boel bedonderd hebt en iedereen al jaren hebt voorgelogen, want anders maak je een onbetrouwbare indruk en moet je oprotten, want we willen geen bedriegers.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_129376238
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 18:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Als je al die jaren tegen je eigen kinderen liegt vind ik het niet zo vreemd dat je na het ontslag van een collega niet opeens wel gaat bekennen :P.
Bij Erik Dekker staat er denk ik ook nog wel meer op het spel, lijkt mij niet goed voor zijn huwelijk als hij nu opeens gaat bekennen. Wat moet hij dan tegen zijn kinderen zeggen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_129376483
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 18:31 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Maar er waren tal van wegen terug.
Dat weet je niet. Je kijkt nu alleen van het perspectief van zijn baan. Er is meer. Als hij vrienden en familie heeft gezworen dat hij niets heeft gebruikt bijv. Dan is er maar een optie: ten onder gaan.
pi_129377031
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 18:36 schreef Felagund het volgende:

[..]

Bij Erik Dekker staat er denk ik ook nog wel meer op het spel, lijkt mij niet goed voor zijn huwelijk als hij nu opeens gaat bekennen. Wat moet hij dan tegen zijn kinderen zeggen.
Ja daar doel ik ook op. Dekker was zelfs blijven ontkennen als 'ie op die lijst had gestaan vermoed ik :P.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 19:24:31 #132
56724 Wombcat
rent wiel
pi_129377665
Wat zijn nou eigenlijk de aanbevelingen van die franse senaatscommissie? Zijn die nog ergens te vinden? Want het gaat de hele tijd maar over de oude gevallen, maar niet hoe doping beter bestreden kan worden.
in a crowd you lose humanity
pi_129378947
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 18:36 schreef Felagund het volgende:

[..]

Bij Erik Dekker staat er denk ik ook nog wel meer op het spel, lijkt mij niet goed voor zijn huwelijk als hij nu opeens gaat bekennen. Wat moet hij dan tegen zijn kinderen zeggen.
Voor z'n huwelijk maakt het niets meer uit want hij is een paar jaar geleden al gescheiden. ;)
pi_129381926
Moet wel bijzonder pijnlijk zijn als je zoon zo'n open brief schrijft.

Zou niet zo graag in zijn schoenen staan.

Den Bakker clean? 2de en 3de in EPO-feestjes als Waalse Pijl en LBL 1999.
- verwijderd door admin -
  vrijdag 26 juli 2013 @ 21:13:39 #135
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_129382155
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 21:08 schreef groenen het volgende:
Moet wel bijzonder pijnlijk zijn als je zoon zo'n open brief schrijft.

Zou niet zo graag in zijn schoenen staan.
Die jongen is natuurlijk keihard uitgelachen, als je dan als vader niet eens je verantwoordelijkheid durft te nemen ben je echt een loser.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_129382610
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 21:13 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Die jongen is natuurlijk keihard uitgelachen, als je dan als vader niet eens je verantwoordelijkheid durft te nemen ben je echt een loser.
Misschien heeft hij het toen wel tegen zijn zoon verteld. Maar als hij gaat bekennen zet hij zijn puberende zoon publiekelijk voor lul. Het is wel een lastige situatie natuurlijk: liegen tegen je familie is natuurlijk niet zo fraai, maar je zoon grootbrengen met het idee dat valsspelen loont is ook niet alles.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 26 juli 2013 @ 21:32:26 #137
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_129382877
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 21:08 schreef groenen het volgende:
Moet wel bijzonder pijnlijk zijn als je zoon zo'n open brief schrijft.

Zou niet zo graag in zijn schoenen staan.

Den Bakker clean? 2de en 3de in EPO-feestjes als Waalse Pijl en LBL 1999.
Waar staat dat Den Bakker een schone renner was? Hij is alleen in die Tour niet betrapt. Het kan zomaar zijn dat hij in die Tour niet gebruikt heeft maar dat beperkte tot periodes waarin hij wilde pieken.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_129383468
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 21:32 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Waar staat dat Den Bakker een schone renner was? Hij is alleen in die Tour niet betrapt. Het kan zomaar zijn dat hij in die Tour niet gebruikt heeft maar dat beperkte tot periodes waarin hij wilde pieken.
Wel getest? Heeft Den Bakker eigenlijk ook die verklaring ondertekend? Naar zijn verhaal ben ik oprecht benieuwd.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 22:57:18 #139
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_129386767
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 17:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Gecontroleerde doping is een illusie. Als je het gedeeltelijk toestaat, zijn er toch wel weer renners/atleten die over de grens gaan.
Mensen die daarvoor pleiten snappen ook totaal niet waarom mensen doping gebruiken.

Bovendien zou het echt de doodssteek zijn voor de sport als je gedwongen bent om van jongs af aan je vol te spuiten.
pi_129386973
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 21:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wel getest? Heeft Den Bakker eigenlijk ook die verklaring ondertekend? Naar zijn verhaal ben ik oprecht benieuwd.
Vanwaar jouw interesse in Den Bakker?
Ik ken hem nauwelijks nl
  vrijdag 26 juli 2013 @ 23:02:49 #141
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_129387080
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 23:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Vanwaar jouw interesse in Den Bakker?
Ik ken hem niet nl
Ik ben ook wel benieuwd naar het verhaal van de Nederlandse (sub)toppers van de jaren '90 en begin 2000. Nu krijgt Boogerd alle shit over zich heen, maar dat lijkt me niet terecht.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 26 juli 2013 @ 23:23:05 #142
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_129388145
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 21:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wel getest? Heeft Den Bakker eigenlijk ook die verklaring ondertekend? Naar zijn verhaal ben ik oprecht benieuwd.
werkt hij nog in het wielrennen dan?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 26 juli 2013 @ 23:39:55 #143
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_129388929
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 23:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

werkt hij nog in het wielrennen dan?
Ploegleider bij de A-selectie van De Jonge Renner.
pi_129389143
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 23:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Vanwaar jouw interesse in Den Bakker?
Ik ken hem nauwelijks nl
Waarschijnlijk omdat die als aardige middenmoter vanaf 1997 ineens mee de heuvelklassiekers/eendagskoersen ging bepalen. En na het invoeren van de epotest in 2000 ook weer snel terug was op het niveau van een middenmoter.

Niet dat dat laatste wat zegt, want Boogerd bleef keurig op niveau en Erik Dekker ging beter rijden dan ooit vlak daarna.
pi_129389428
Veel wielrenners komen uit een ontkenningscultuur van huis uit.
Christelijke of Katholieke dorpen.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 00:01:01 #146
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129389777
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 20:50 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ten Dam of Dumoulin. Profcriterium is ongeveer hetzelfde als een dernykoers imo.
leuke dames in heerlen, was heerlijk weer en Tom heeft gewonnen, had nog foto's gemaakt maar zelfs in de bocht reden ze nog te hard om die goed te krijgen.
pi_129391327
Die Tom doet het goed bij de vrouwtjes. :)
pi_129391477
Volgens Kroatische media heeft Marin Cilic (nummer 15 atp-ranking) positief getest bij een bloedtest in Munchen en zou hij nu een silent ban van drie maanden hebben ipv een knieblessure.

Vertaling van een Kroatisch artikel:
quote:
Marin Cilic tested positive in a drug test during the ATP tournament in Munich this year. Though no information is yet disclosed by the ITF, Marin’s manager Vincent Stavaux claimed, “There will be no comment until we are able to comment,” indirectly confirming there was a problem.

According to the information available, Marin Cilic failed the drug test during the tournament in April, only two weeks after passing a doping check with flying colors, during the Monte Carlo Masters 1000. When he lost to Ivan Dodig in Munich, he was tested again and confirmed to have an illegal substance in his body.

Reports claim that careless consumption of glucose was to blame for the test coming up positive. Marin was left with no glucose during the Munich tournament, and one of his confidants bought some in a pharmacy. The glucose supposedly had a warning labeled on it for sportsmen. According to sources close to Marin, he failed to read the warning and then subsequently tested positive.

Further supporting this theory is what transpired after Munich. Croatia’s top player agreed to cooperate with the ITF anti-doping agency as soon as he was informed about testing positive. Cilic found out during Wimbledon and therefore forfeited his second round match against Kenny De Schepper. Therefore, his knee injury was a ruse as Marin awaited for the situation to unfold after Wimbledon.

According to Marin’s statement for the Jutarnji list paper, he hopes to be able to play in Montreal. Considering the tournament begins on the 5th of August, there is a theory stating the ITF will suspend Marin for three months, but retroactively. Considering he lost against Dodig on the 2nd of May, the three month suspension could fit from then on up until the beginning of Montreal. Its assumed that the penalty is so lenient due to Marins co-operation with the ITF.

If this retroactive suspension would be the case, then Cilic would be stripped of all the points and prize money he won in the last three months. In this case, Canada would be a new start. The worst case scenario for the Croat would be that his statement about Montreal, and the matching dates, would only be a coincidence. In this case, Cilic has hard times ahead of him as we await for the ITF to issue a statement.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 01:06:37 #149
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129392291
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:44 schreef wimderon het volgende:
Volgens Kroatische media heeft Marin Cilic (nummer 15 atp-ranking) positief getest bij een bloedtest in Munchen en zou hij nu een silent ban van drie maanden hebben ipv een knieblessure.

Vertaling van een Kroatisch artikel:

[..]

er waren toch opvallend veel blessures op wimbledon
pi_129393642
Goeie comeback van die Stavaux wel :')
  zaterdag 27 juli 2013 @ 02:23:07 #151
6941 APK
Factual, I think.
pi_129394312
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:44 schreef wimderon het volgende:

Volgens Kroatische media heeft Marin Cilic (nummer 15 atp-ranking) positief getest bij een bloedtest in Munchen en zou hij nu een silent ban van drie maanden hebben ipv een knieblessure.

Tennis *;
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 03:13:50 #152
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129395181
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:44 schreef wimderon het volgende:
Volgens Kroatische media heeft Marin Cilic (nummer 15 atp-ranking) positief getest bij een bloedtest in Munchen en zou hij nu een silent ban van drie maanden hebben ipv een knieblessure.

Vertaling van een Kroatisch artikel:

[..]

http://www.changeovertenn(...)oping-test-in-munich
pi_129396109
Die ene schaatser met een 'rugblessure' had ook een silent ban
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 27 juli 2013 @ 11:46:15 #154
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_129399619
Zou eens een wielrenner moeten zijn :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 11:54:51 #155
56724 Wombcat
rent wiel
pi_129399843
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 06:43 schreef superniger het volgende:
Die ene schaatser met een 'rugblessure' had ook een silent ban
Je bedoelt Sven Kramer?
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:33:26 #156
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_129401001
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 06:43 schreef superniger het volgende:
Die ene schaatser met een 'rugblessure' had ook een silent ban
Beckert?
pi_129401326
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 11:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je bedoelt Sven Kramer?
ja
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:48:37 #158
56724 Wombcat
rent wiel
pi_129401485
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:43 schreef superniger het volgende:

[..]

ja
Daar is op dit forum (waarschijnlijk in deze reeks) ook wel over gespeculeerd in de periode dat 'ie die blessure had.
in a crowd you lose humanity
pi_129401559
Williams die een pees afscheurde in de voet door in een stuk glas te gaan staan _O_
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:41:23 #160
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_129403210
Soderling die 2 jaar Pfeiffer heeft :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_129403245
Martin Verkerk die iedere keer weer betrapt werd. :')
pi_129403318
Lekker onder de pet houden. ITF :') :') :')
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:46:42 #163
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_129403356
Maar meer controles waren niet nodig in het tennis toch? Kwam omdat ze allemaal schoon waren :')
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  zaterdag 27 juli 2013 @ 16:03:26 #164
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_129406775
Tennis :')
pi_129407070
Geniaal toch.
Je ontloopt een dopingcontrole: 18 maanden straf + dopingstempel op je voorhoofd.
Je test positief: 3 maanden stille straf.


Troicki zal nu wel helemaal balen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_129409713
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 16:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Geniaal toch.
Je ontloopt een dopingcontrole: 18 maanden straf + dopingstempel op je voorhoofd.
Je test positief: 3 maanden stille straf.


Troicki zal nu wel helemaal balen.
Silent bans zijn er alleen voor de top 20 natuurlijk.
  zondag 28 juli 2013 @ 16:25:08 #167
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129435944
Tyson Gay doping confirmed, second positive likely

http://timesofindia.india(...)cleshow/21410904.cms

nog een tweede staal positief :')
pi_129439642
NUsport twitterde op zondag 28-07-2013 om 18:48:08 Erik Zabel geeft langdurig dopinggebruik toe. Tussen 1996 en 2003 gebruikte hij verboden prestatiebevorderende middelen. reageer retweet
_O-
pi_129440116
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 18:51 schreef Gramulanion het volgende:
NUsport twitterde op zondag 28-07-2013 om 18:48:08 Erik Zabel geeft langdurig dopinggebruik toe. Tussen 1996 en 2003 gebruikte hij verboden prestatiebevorderende middelen. reageer retweet
_O-
Prachtig :D
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 28 juli 2013 @ 19:08:18 #170
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_129440153
verrassend :o
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 28 juli 2013 @ 19:10:39 #171
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_129440232
Mijn wereld stort in.
pi_129440261
snap nog altijd niet dat Erik Dekker niks zegt over zijn dopingverleden
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 28 juli 2013 @ 19:15:06 #173
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_129440388
quote:
2s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:11 schreef Evertjan het volgende:
snap nog altijd niet dat Erik Dekker niks zegt over zijn dopingverleden
hij was schoon
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 28 juli 2013 @ 19:17:08 #174
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_129440456
Over een paar jaar komt O'Grady ook nogmaals uit de kast. O+
  zondag 28 juli 2013 @ 19:20:42 #175
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_129440583
quote:
2s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:11 schreef Evertjan het volgende:
snap nog altijd niet dat Erik Dekker niks zegt over zijn dopingverleden
Geen lijk geen zaak.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_129440636
Betreffende Zabel:

OlympicStatman twitterde op zondag 28-07-2013 om 19:08:42 @MikeKaltoft So he says he stopped using just before the 8 year punishment limit. So no more punishment possible. Very lucky for him... reageer retweet
pi_129440714
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:21 schreef baggerbaas het volgende:
Betreffende Zabel:

OlympicStatman twitterde op zondag 28-07-2013 om 19:08:42 @MikeKaltoft So he says he stopped using just before the 8 year punishment limit. So no more punishment possible. Very lucky for him... reageer retweet
_O- _O- _O-
  zondag 28 juli 2013 @ 19:36:06 #179
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_129441217
Hehe, nooit meer toegeven dan strikt noodzakelijk hè. Maar ja, je werd eigenlijk gedwongen om te gebruiken als prof wilde worden. Net zoals je werd gedwongen te liegen bij je eerste bekentenis. Oh wacht..

:')
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_129441308
Mr. Clean _O_
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 28 juli 2013 @ 19:40:49 #181
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_129441396
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:21 schreef baggerbaas het volgende:
Betreffende Zabel:

OlympicStatman twitterde op zondag 28-07-2013 om 19:08:42 @MikeKaltoft So he says he stopped using just before the 8 year punishment limit. So no more punishment possible. Very lucky for him... reageer retweet
............................................................ :')
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_129441850
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:21 schreef baggerbaas het volgende:
Betreffende Zabel:

OlympicStatman twitterde op zondag 28-07-2013 om 19:08:42 @MikeKaltoft So he says he stopped using just before the 8 year punishment limit. So no more punishment possible. Very lucky for him... reageer retweet
ik wil verder Zabel niet verdedigen, maar 2003 is natuurlijk niet net voor 2005. Praktisch al zijn grote koersen had hij al voor 2004 geboekt (behalve een keer Parijs-Tours).
pi_129442522
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:21 schreef baggerbaas het volgende:
Betreffende Zabel:

OlympicStatman twitterde op zondag 28-07-2013 om 19:08:42 @MikeKaltoft So he says he stopped using just before the 8 year punishment limit. So no more punishment possible. Very lucky for him... reageer retweet
Dat deden al die gasten in het USADA rapport ook toch? Allemaal in 2005 gestopt. _O_
  zondag 28 juli 2013 @ 20:21:35 #184
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_129442992
Wat een pauper zeg die Zabel :')
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  zondag 28 juli 2013 @ 20:42:43 #185
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_129444144
Die zwemmers zitten ook aan de dope
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_129444516
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:42 schreef superniger het volgende:
Die zwemmers zitten ook aan de dope
Dat is puur techniek
  zondag 28 juli 2013 @ 21:42:41 #187
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_129447188
Neeeeh, Zabel, wat doe je :'(
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_129447411
Zabel :r Het is met die renners ook wel: eerst ontkennen, dan liegen, dan nog een keer half de waarheid vertellen en blijven liegen, dan nogmaals ontkennen en dan eindelijk de hele (of 90%?) waarheid vertellen
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 28 juli 2013 @ 21:48:57 #189
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_129447457
Zabel heeft het vast ook allemaal op eigen houtje gedaan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 28 juli 2013 @ 22:33:00 #190
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_129449667
Die Zabel toch. _O- :')
pi_129449936
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 21:47 schreef JohnDDD het volgende:
Zabel :r Het is met die renners ook wel: eerst ontkennen, dan liegen, dan nog een keer half de waarheid vertellen en blijven liegen, dan nogmaals ontkennen en dan eindelijk de hele (of 90%?) waarheid vertellen
Dit.
Gek word je er van.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_129450082
Zabel. :')
pi_129450630
Wel mooi, men verwijt de gebruikers ook de leugens.
Joh 8)7
  zondag 28 juli 2013 @ 23:16:53 #194
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129451907
Jullie maken je wel druk om Zabel.
pi_129452164
Alles valt wel door de mand nu, de grote vraag is: Welke renners waren echt schoon in die tijd?
pi_129452264
Van de winnaars geen? Doh?
  zondag 28 juli 2013 @ 23:27:02 #197
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129452398
quote:
11s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:22 schreef sig000 het volgende:
Alles valt wel door de mand nu, de grote vraag is: Welke renners waren echt schoon in die tijd?
bij de amateurs en de junioren zitten ze er al aan en dan kom je bij de Profs en is de meerderheid ineens schoon? 8)7
pi_129452648
quote:
11s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:22 schreef sig000 het volgende:
Alles valt wel door de mand nu, de grote vraag is: Welke renners waren echt schoon in die tijd?
Moncoutié, hoop ik.

En Matthé Pronk.
  zondag 28 juli 2013 @ 23:33:56 #199
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129452724
quote:
9s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:32 schreef wimderon het volgende:

[..]

Moncoutié, hoop ik.

En Matthé Pronk.
Vind wel dat Boogie slecht reed op de dope, anders had hij net zoveel gepresteerd als Pronk.
  Moderator zondag 28 juli 2013 @ 23:39:29 #200
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_129453006
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Vind wel dat Boogie slecht reed op de dope, anders had hij net zoveel gepresteerd als Pronk.
Dude, wat.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')