De rechtstaat kan en mag niet oordelen met in het achterhoofd de emoties van de mensen. anders krijg je wel een hele rare rechtstaat.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:09 schreef bzl. het volgende:
[..]
Ja, hierom:
Op 5 mei 1980 werd in Duitsland de zevenjarige Anna Bachmeier op wrede wijze verkracht, vermoord en als restafval in een ondiepe kuil gedumpt. De vermoedelijke dader, een man die al eens eerder veroordeeld was geweest voor het aanranden van twee andere meisjes, werd al snel in de kraag gevat. Het aangeleverde feitenmateriaal was zo overtuigend dat ontkennen geen zin had. In plaats daarvan schilderde de verdediging van de man hem af als het slachtoffer. Anna zou met hem hebben geflirt.
Ik vind hem veel erger en enger. Het gaat om een meisje van 7 jaar.
Jawel hoor, anderen kennen is intelligentie, jezelf kennen is wijsheid en ik ben heel wijs.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:47 schreef bzl. het volgende:
[..]
Zeg je nu.Maar ik denk dat je niet kunt voorspellen hoe je reageert.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:13 schreef Jian het volgende:
[..]
Jawel hoor, anderen kennen is intelligentie, jezelf kennen is wijsheid en ik ben heel wijs.
Pure grootspraak.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:47 schreef bzl. het volgende:
[..]
Zeg je nu.Maar ik denk dat je niet kunt voorspellen hoe je reageert.
Eens, maar ik vind de vrouw niet net zo erg als de man. Absoluut niet. Wat hij heeft gedaan is te gruwelijk voor woorden. Wie weet wat dat meisje heeft moeten doorstaan tijdens de wrede verkrachting en de moord, hij is slechts beschoten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:12 schreef betyar het volgende:
[..]
De rechtstaat kan en mag niet oordelen met in het achterhoofd de emoties van de mensen. anders krijg je wel een hele rare rechtstaat.
Hier was het niet de rechtsstaat die oordeelde, maar uiteindelijk de moeder..quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:12 schreef betyar het volgende:
[..]
De rechtstaat kan en mag niet oordelen met in het achterhoofd de emoties van de mensen. anders krijg je wel een hele rare rechtstaat.
Waarom ga je mu allerlei van die standaard kwalificaties naar mijn hoofd smijten, alleen omdat ik je gekrenkt heb of om dat je denkt dat ik daar nijdig van word. Dan moet ik je echt teleurstellen hoor, dat werkt wellicht zo in het pierenbadje maar bij mij niet hoorquote:Op donderdag 25 juli 2013 17:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Jij bent zo'n type dat met een rode kop naar school als je zoontje straf heeft gekregen.
Moet je mee oppassen, kerels plegen hun verdriet vaak te uiten als woede. ik zei kerels, hi hi hiquote:Op donderdag 25 juli 2013 17:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ben zelden boos. Teleurgesteld wel.
Nee niet echt eigenlijk, want je onderbouwt nog niet waarom je het volkomen larie vindt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:04 schreef Jian het volgende:
[..]
Ow sorry, nou gaat ie, bedankt voor je onderbouwing ik heb 'm met belangstelling gelezen, maar tot mijn spijt moet ik je mededelen dat ik het volkomen larie vind. Zo beter?
Zeg ik dat?quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:05 schreef bzl. het volgende:
[..]
Want jij weet hoe je gaat reageren idd.
wellicht, maar sometimes a man's got to do what a man's got to do!quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Stel dat mijn pa dus zijn broer zou hebben gepakt, dan vernield hij dus in een klap ook zijn gezin. Lekkere situatie voor mijn misbruikte zus.
Ik bedoel die instelling die jij suggereerde, dat je iemand zou vermoorden op zo'n moment. Naar mijn mening absoluut niet iets om trots op te zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:09 schreef Jian het volgende:
[..]
Je bedoelt op de instelling om in te grijpen als iemand stelselmatig mijn zusje zou verkrachten? Trots is een groot woord,maar ik dan wel "god" op m'n blote knieën dat ik het zou laten gebeuren als een mak schaap zoals jij schijnbaar bent. En mak schaap is echt de beleefde aanduiding, geloof me.
Been there, done thatquote:Op donderdag 25 juli 2013 18:02 schreef betyar het volgende:
[..]![]()
![]()
Jezus, je klinkt nu net als een mannetje dat het leger in wil om mensen dood te schieten.
Dat genoegen is geheel wederzijds hoor. Het is dat ik geen naïeve vrouw ben, anders was ik soppend weggegleden van m'n stoel en had ik zowaar gelooft dat je ècht een man bent die z'n mannetje staat.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:19 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee niks, ik hoor je gewoon zo graag oreren
had ik al gezegd dat ik je zo graag hoor orerenquote:Op donderdag 25 juli 2013 18:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tjongejonge, geweld lopen verheerlijken op een forum en dan van anderen beweren zolderkamer autist te zijn.
Min of meer. Mensen die vanuit emotie reageren op gruwelijke zaken zijn holbewoners en ga zo maar door. Zulke oordelen zijn onnodig en nergens voor nodig. Een reactie is een reactie.quote:
Mensen die vanuit emotie geweld gebruiken zijn dat naar mijn mening ja. Als ik op zo'n moment voor geweld zou kiezen zou ik mezelf ook een holbewoner/tokkie/kansloze der samenleving vinden. Ik weet niet of dat je gerust stelt?quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:30 schreef bzl. het volgende:
[..]
Min of meer. Mensen die vanuit emotie reageren op gruwelijke zaken zijn holbewoners en ga zo maar door. Zulke oordelen zijn onnodig en nergens voor nodig. Een reactie is een reactie.
Jaja, tenzij je het hebt meegemaakt, denk ik niet dat je nu kunt zeggen hoe je op zo'n moment gaat reageren. Hoe goed je jezelf ook kent. Maar misschien heb je gelijk.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:13 schreef Jian het volgende:
[..]
Jawel hoor, anderen kennen is intelligentie, jezelf kennen is wijsheid en ik ben heel wijs.
Bij de feiten blijven, dat ging over de imaginaire moordenaar van mijn zoontje die ik zou trachten te kelen, dat klopt wel .quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:26 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik bedoel die instelling die jij suggereerde, dat je iemand zou vermoorden op zo'n moment. Naar mijn mening absoluut niet iets om trots op te zijn.
Niet alleen naïeve vrouwen hoor kan ik je zeggen, alhoewel die wel mijn voorkeur genieten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat genoegen is geheel wederzijds hoor. Het is dat ik geen naïeve vrouw ben, anders was ik soppend weggegleden van m'n stoel en had ik zowaar gelooft dat je ècht een man bent die z'n mannetje staat.
Begrijpelijk.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:33 schreef Jian het volgende:
[..]
Niet alleen naïeve vrouwen hoor kan ik je zeggen, alhoewel die wel mijn voorkeur genieten.
Zoals ik al zei, dat je daar trots op lijkt te zijn vind ik beangstigend.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:32 schreef Jian het volgende:
[..]
Bij de feiten blijven, dat ging over de imaginaire moordenaar van mijn zoontje die ik zou trachten te kelen, dat klopt wel .
Grootspraak om onzekerheid te maskeren. Blaffende honden...quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:34 schreef Operc het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dat je daar trots op lijkt te zijn vind ik beangstigend.
Ah, een onzekere man gespot.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:33 schreef Jian het volgende:
[..]
Niet alleen naïeve vrouwen hoor kan ik je zeggen, alhoewel die wel mijn voorkeur genieten.
Ik hoop dat je daar gelijk in hebtquote:Op donderdag 25 juli 2013 18:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Grootspraak om onzekerheid te maskeren. Blaffende honden...
"lijkt" goed zo, dat is het juiste woord.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:34 schreef Operc het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dat je daar trots op lijkt te zijn vind ik beangstigend.
Hè, zo'n standaard uitdaging, sow saai, doe je best eens een beetjequote:Op donderdag 25 juli 2013 18:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Grootspraak om onzekerheid te maskeren. Blaffende honden...
Een voorkeur voor naïeve meisjes en het dan over uitdaging hebben.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:37 schreef Jian het volgende:
[..]
Hè, zo'n standaard uitdaging, sow saai, doe je best eens een beetje
Mwah, veel heeft hij d'r niet van meegekregen na 8 schoten. Dat meisje van 7 jaar dan weer wel. Als ze 'm nou heeft verkracht op wrede wijze, vervolgens doodde, om 't lijk ergens te dumpen alsof het niks is en om daarna te zeggen dat 'ie er feitelijk om vroeg, dan was deze vrouw net zo erg als hij is. Nu niet.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:30 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ongelooflijk. Dat je het uit je bek kunt krijgen zoiets.
Ik denk dat jij een stoornis hebt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:03 schreef bzl. het volgende:
[..]
Mwah, veel heeft hij d'r niet van meegekregen na 8 schoten. Dat meisje van 7 jaar dan weer wel. Als ze 'm nou heeft verkracht op wrede wijze, vervolgens doodde, om 't lijk ergens te dumpen alsof het niks is en om daarna te zeggen dat 'ie er feitelijk om vroeg, dan was deze vrouw net zo erg als hij is. Nu niet.
Oh oke. Welke?quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:08 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik denk dat jij een stoornis hebt.
Die verontwaardiging, het is bijna hilarischquote:Op donderdag 25 juli 2013 19:30 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ongelooflijk. Dat je het uit je bek kunt krijgen zoiets.
Je vindt het dus ook prima als ik van mening ben dat het hilarisch zou zijn als jij morgen door je hoofd geschoten wordt?quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:17 schreef Jian het volgende:
[..]
Die verontwaardiging, het is bijna hilarisch![]()
Die vent heeft een meisje van 7 jaar wreed verkracht en vervolgens vermoord en weggegooid als een stuk afval en ze was niet de eerste. ......... en de moeder heeft 'm vervolgens omgelegd. Tsja, shit happens. Maar goed, ik begrijp 'r wel!
Nee, als jij dat hilarisch zou vinden zou ik heel verdrietig zijnquote:Op donderdag 25 juli 2013 20:32 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Je vindt het dus ook prima als ik van mening ben dat het hilarisch zou zijn als jij morgen door je hoofd geschoten wordt?
Wraakgevoelens en woede lijken me toch vrij normale, menselijke emoties, bovendien lijkt aan dergelijke gevoelens toegeven me niet eens zo'n uitzonderlijk gedrag. Dat we hier in de verwende westerse wereld tegenwoordig graag pretenderen "beschaafd" te zijn (tot ons dat even niet zo goed uitkomt), wil niet zeggen dat dat gevijnsde en verdomd dunne laagje "beschaving" ook écht aanwezig is...quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:32 schreef Operc het volgende:
[..]
Mensen die vanuit emotie geweld gebruiken zijn dat naar mijn mening ja. Als ik op zo'n moment voor geweld zou kiezen zou ik mezelf ook een holbewoner/tokkie/kansloze der samenleving vinden. Ik weet niet of dat je gerust stelt?
We?quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wraakgevoelens en woede lijken me toch vrij normale, menselijke emoties, bovendien lijkt aan dergelijke gevoelens toegeven me niet eens zo'n uitzonderlijk gedrag. Dat we hier in de verwende westerse wereld tegenwoordig graag pretenderen "beschaafd" te zijn (tot ons dat even niet zo goed uitkomt), wil niet zeggen dat dat gevijnsde en verdomd dunne laagje "beschaving" ook écht aanwezig is...
Jij weet, achter je beeldscherm zittend en met een pak koekjes en een kop koffie naast je op tafel, nu al hoe je in íedere mogelijke situatie in je leven met je emoties om zal gaan? Dat is óf grootspraak, óf je bent een volbloed autist...quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:52 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
We?
Misschien kun je het beter bij jezelf houden?
Dat weet ik inderdaad wel zo ongeveer in te schatten. Ik heb namelijk gewoon geleerd hoe ik met de emoties die ik voel het beste kan omgaan.quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Jij weet, achter je beeldscherm zittend en met een pak koekjes en een kop koffie naast je op tafel, nu al hoe je in íedere mogelijke situatie in je leven met je emoties om zal gaan? Dat is óf grootspraak, óf je bent een volbloed autist...
Genocide denk ik inmiddels...quote:
godwinnetje doen?quote:
Mwahquote:Op donderdag 25 juli 2013 21:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Jij weet, achter je beeldscherm zittend en met een pak koekjes en een kop koffie naast je op tafel, nu al hoe je in íedere mogelijke situatie in je leven met je emoties om zal gaan? Dat is óf grootspraak, óf je bent een volbloed autist...
Dat het gedrag mogelijk niet uitzonderlijk is (al kun je daar over twisten natuurlijk) maakt het naar mijn mening niet minder kansloos. Een van de 'normalere' gedragingen, zoals roken vind ik ook een stompzinnige bezigheid, dat veel mensen roken doet niets af aan hoe ik erover denk.quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wraakgevoelens en woede lijken me toch vrij normale, menselijke emoties, bovendien lijkt aan dergelijke gevoelens toegeven me niet eens zo'n uitzonderlijk gedrag. Dat we hier in de verwende westerse wereld tegenwoordig graag pretenderen "beschaafd" te zijn (tot ons dat even niet zo goed uitkomt), wil niet zeggen dat dat gevijnsde en verdomd dunne laagje "beschaving" ook écht aanwezig is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |