Ik krijg bijna het gevoel dat je trots bent op die instelling.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:39 schreef Jian het volgende:
[..]
Echt, als mijn zusje misbruikt zou worden en ik zou ervan horen, dan was het de dag daarna voorgoed afgelopen hoor. Wann makke schapen lopen er toch op deze wereld rond.
Lol? ..... echt wat een beperkt denkvermogen spreid jij toch continue ten toon. Het is nu eenmaal zo dat dat bij vrouwen veel en veel meer gebeurt, waardoor ouders met dochters daar veel meer voor vrezen en dichter bij staan, meer niet.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:10 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Lol, ja want als je dochter wordt verkracht is het sowieso nog erger dan dat je zoon wordt verkracht.
echt, als je iemand gepland en heel bewust neerknalt ga je ook gewoon de bak in hoor en wel langer dan 3 dagen (nou ja, dit is Nederland, dus je weet het nooit,maar dat terijzde)quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Niet doorgeslagen? Nee, ik heb niet voor niks 3 dagen vastgezeten en daarna een goede straf gehad. Wat nou niet doorgeslagen?
Die drie dagen waren voorarrest he mannetje.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:44 schreef Jian het volgende:
[..]
echt, als je iemand gepland en heel bewust neerknalt ga je ook gewoon de bak in hoor en wel langer dan 3 dagen (nou ja, dit is Nederland, dus je weet het nooit,maar dat terijzde)
zit ie niet mee, als de moordenaar van zijn zoontje 240 uur schoffelen krijgt, gaan bij betyar de duimpjes omhoog en joelt ie "leve de rechtsstaat"quote:
Ja, opsluiten die gast, voor tien jaar minimaal.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:38 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik heb een aantal jaren geleden een tijdje in Duitsland gewerkt en daar had ik een collega, een bedrijfsjurist, ik zeg dat er even bij om te illustreren dat we hier niet te maken hebben met een ongeletterde bosmongool. Op een dag komt zijn dochter van 16 jaar thuis, "zijn kleine meisje", bont en blauw, in elkaar gebeukt, mishandelt en verkracht. Daders; 2 doorgesnoven gasten, waarvan één een bekende van de familie. Hij heeft een stuk sterkstroomkabel uit de berging gegrist en is jankend van woede en met een waas voor zijn ogen naar het adres van die gozer gescheurd, heeft hem daar stoned aangetroffen en hem met dat stuk kabel helemaal in elkaar geslagen en als de toegestroomde buren hem op een gegeven moment niet hadden vastgegrepen had ie m misschien wel doodgeslagen. Nu de vraag: Tokkie of niet?
Een moordenaar krijgt geen werkstraf van 240 uur.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:46 schreef Jian het volgende:
[..]
zit ie niet mee, als de moordenaar van zijn zoontje 240 uur schoffelen krijgt, gaan bij betyar de duimpjes omhoog en joelt ie "leve de rechtsstaat"
gefeliciteerd, je kent het verschil tussen een pedofiel en een pedoseksueel dus ......quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Ze hebben een hekel aan pedoseksuelen, maar dat is een andere discussie.
* Betyar steekt nog een sigaar op.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:47 schreef hugecooll het volgende:
betyar komt over als iemand die gestopt is met roken en nu andere rokers afkeurend toespreekt
Zeg je nu.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:39 schreef Jian het volgende:
[..]
Echt, als mijn zusje misbruikt zou worden en ik zou ervan horen, dan was het de dag daarna voorgoed afgelopen hoor. Wann makke schapen lopen er toch op deze wereld rond.
Nee, dit ging over een waas voor je ogen krijgen en stoppen die doorslaan bijvoorbeeld als iemand je kind wat zou aandoen. Ik zal heel eerlijk zeggen dat ik voordat ik een zoontje had me daar niet echt in kon verplaatsen, simpel.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:18 schreef Operc het volgende:
[..]
Het is een gevoel wat mij altijd bekruipt op het moment dat iemand begint over "Heb je zelf kinderen?" Alsof iemand denkt dat omdat je wraak afkeurt, je de oorspronkelijke misdaad niet afkeurt.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:20 schreef betyar het volgende:
[..]
En jij? 25-28? Lekker op de zolderkamer van je pa en ma op je vast niet zelf betaalde computer anoniem je gal spuwen op het internet?
Jij bent zo'n type dat met een rode kop naar school als je zoontje straf heeft gekregen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, dit ging over een waas voor je ogen krijgen en stoppen die doorslaan bijvoorbeeld als iemand je kind wat zou aandoen. Ik zal heel eerlijk zeggen dat ik voordat ik een zoontje had me daar niet echt in kon verplaatsen, simpel.
Zoals ik al eerder zei:quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, dit ging over een waas voor je ogen krijgen en stoppen die doorslaan bijvoorbeeld als iemand je kind wat zou aandoen. Ik zal heel eerlijk zeggen dat ik voordat ik een zoontje had me daar niet echt in kon verplaatsen, simpel.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:06 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat dat niet kan gebeuren, ik vind geweld een tokkie oplossing en ik vind dat gebruik van geweld moet worden afgestraft tenzij het gaat om zelfverdediging. Wraak, hoe begrijpelijk ook, hoort niet thuis in een beschaafd land en moet daarom altijd worden afgestraft.
Oew, dat is wel een hele sterke hoorquote:Op donderdag 25 juli 2013 17:28 schreef Operc het volgende:
[..]
Als je met je metafoor wil zeggen dat de mensen met limonade in hun aderen zich infantiel gedragen door hun zelfbeheersing te verliezen ben ik het volledig met je stelling eens.
As is verbrande turf, as je zus je broertje was geweest had je oom haar waarschijnlijk niet verkracht ........hij had het gedaan en is ervoor veroordeelt, bastaquote:Op donderdag 25 juli 2013 17:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Er worden weleens onschuldige mensen veroordeeld. Is dat goed? Nee natuurlijk niet.
Dat voorbeeld van Jian, met die dochter van zijn collega, stel dat die dochter zo in shock is
en de verkeerde naam verteld, haar vader gaat als een dolle stier naar die man en slaat hem tot pulp. Is dat dan wel rechtvaardigheid? Of zeggen we dan met zijn allen: "Hij zal er wel iets mee te maken hebben"?
Niemand maar dan ook niemand kan en mag het recht in eigen handen nemen.
Stel dat mijn pa dus zijn broer zou hebben gepakt, dan vernield hij dus in een klap ook zijn gezin. Lekkere situatie voor mijn misbruikte zus.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:57 schreef Jian het volgende:
[..]
As is verbrande turf, as je zus je broertje was geweest had je oom haar waarschijnlijk niet verkracht ........hij had het gedaan en is ervoor veroordeelt, basta
Nee idd anders wordt het wildwest hier in NL. Maar soms is het wel begrijpelijk, de reactie van de mens.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Er worden weleens onschuldige mensen veroordeeld. Is dat goed? Nee natuurlijk niet.
Dat voorbeeld van Jian, met die dochter van zijn collega, stel dat die dochter zo in shock is
en de verkeerde naam verteld, haar vader gaat als een dolle stier naar die man en slaat hem tot pulp. Is dat dan wel rechtvaardigheid? Of zeggen we dan met zijn allen: "Hij zal er wel iets mee te maken hebben"?
Niemand maar dan ook niemand kan en mag het recht in eigen handen nemen.
Ik ook niet, zie het maar als de emotie van de liefhebbende vader die zijn dan onnoemelijke verdriet omzet in onbeschrijfelijke woede en als een wolf voor de kill gaat. Maar hoe leg je dat nu uit aan een mak schaap.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:30 schreef betyar het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Ik zie daar totaal het nut niet van in.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:01 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik ook niet, zie het maar als de emotie van de liefhebbende vader die zijn dan onnoemelijke verdriet omzet in onbeschrijfelijke woede en als een wolf voor de kill gaat. Maar hoe leg je dat nu uit aan een mak schaap.
Fixed.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:01 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik ook niet, zie het maar als de emotie van de liefhebbende vader die zijn dan onnoemelijke verdriet omzet in onbeschrijfelijke woede en als een wolf holbewoner voor de kill gaat. Maar hoe leg je dat nu uit aan een mak schaap beschaafd mens.
Totaal niet te begrijpen. Dan ben je net zo erg als de moordenaar.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:00 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Nee idd anders wordt het wildwest hier in NL. Maar soms is het wel begrijpelijk, de reactie van de mens.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Marianne_Bachmeier
Ow sorry, nou gaat ie, bedankt voor je onderbouwing ik heb 'm met belangstelling gelezen, maar tot mijn spijt moet ik je mededelen dat ik het volkomen larie vind. Zo beter?quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:37 schreef Operc het volgende:
[..]
Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar een onderbouwing geven en beleefd blijven kan geen kwaad.
Precies dat!quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:56 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zo'n dooddoener. Alsof alleen mensen met kinderen een mening mogen hebben over dit soort zaken. Mijn punt blijft staan: het is volslagen idioot om iemand die geen geweld zou gebruiken af te schilderen als iemand die vast niet van zijn kinderen houdt. Ik zou het eerder om willen draaien: Een goede ouder staat klaar om de dochter in kwestie op te vangen, hulp voor haar te zoeken en haar de liefde te geven die ze nodig heeft om een dergelijk drama te boven te komen, in plaats van het drama groter te maken door als ouder celstraf te riskeren en geweld te gebruiken.
Nou, net zo erg als de moordenaar is weer wat overdreven.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Totaal niet te begrijpen. Dan ben je net zo erg als de moordenaar.
Klopt, als mijn oom m'n zuster verkrachtte en mijn vader dat best vond en ik zelf het ook als een mak schaap had laten gebeuren, dan weet ik niet of ik nog wel met mezelf had kunnen leven.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb zo het vermoeden dat jij met wat ik tot nu toe heb meegemaakt niet kunt leven.
Nou, ik heb wel ergere dingen meegemaakt.............quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:06 schreef Jian het volgende:
[..]
Klopt, als mijn oom m'n zuster verkrachtte en mijn vader dat best vond en ik zelf het ook als een mak schaap had laten gebeuren, dan weet ik niet of ik nog wel met mezelf had kunnen leven.
Je ontneemt willens en wetens iemands leven.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:06 schreef bzl. het volgende:
[..]
Nou, net zo erg als de moordenaar is weer wat overdreven.
Net zo erg als een kindermoordenaar, ja ja..quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Totaal niet te begrijpen. Dan ben je net zo erg als de moordenaar.
Je bedoelt op de instelling om in te grijpen als iemand stelselmatig mijn zusje zou verkrachten? Trots is een groot woord,maar ik dan wel "god" op m'n blote knieën dat ik het zou laten gebeuren als een mak schaap zoals jij schijnbaar bent. En mak schaap is echt de beleefde aanduiding, geloof me.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:41 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik krijg bijna het gevoel dat je trots bent op die instelling.
Ja, hierom:quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Je ontneemt willens en wetens iemands leven.
Tjongejonge, geweld lopen verheerlijken op een forum en dan van anderen beweren zolderkamer autist te zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:01 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik ook niet, zie het maar als de emotie van de liefhebbende vader die zijn dan onnoemelijke verdriet omzet in onbeschrijfelijke woede en als een wolf voor de kill gaat. Maar hoe leg je dat nu uit aan een mak schaap.
"mannetje" ..... en nu ben jij groot en stoer?quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Die drie dagen waren voorarrest he mannetje.
Niemand zal hem missen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:09 schreef bzl. het volgende:
[..]
Ja, hierom:
Op 5 mei 1980 werd in Duitsland de zevenjarige Anna Bachmeier op wrede wijze verkracht, vermoord en als restafval in een ondiepe kuil gedumpt. De vermoedelijke dader, een man die al eens eerder veroordeeld was geweest voor het aanranden van twee andere meisjes, werd al snel in de kraag gevat. Het aangeleverde feitenmateriaal was zo overtuigend dat ontkennen geen zin had. In plaats daarvan schilderde de verdediging van de man hem af als het slachtoffer. Anna zou met hem hebben geflirt.
Ik vind hem veel erger en enger. Het gaat om een meisje van 7 jaar.
Toen niet, nu wel.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:10 schreef Jian het volgende:
[..]
"mannetje" ..... en nu ben jij groot en stoer?
Nee, dat is inderdaad een beetje veelquote:Op donderdag 25 juli 2013 17:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Een moordenaar krijgt geen werkstraf van 240 uur.
De rechtstaat kan en mag niet oordelen met in het achterhoofd de emoties van de mensen. anders krijg je wel een hele rare rechtstaat.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:09 schreef bzl. het volgende:
[..]
Ja, hierom:
Op 5 mei 1980 werd in Duitsland de zevenjarige Anna Bachmeier op wrede wijze verkracht, vermoord en als restafval in een ondiepe kuil gedumpt. De vermoedelijke dader, een man die al eens eerder veroordeeld was geweest voor het aanranden van twee andere meisjes, werd al snel in de kraag gevat. Het aangeleverde feitenmateriaal was zo overtuigend dat ontkennen geen zin had. In plaats daarvan schilderde de verdediging van de man hem af als het slachtoffer. Anna zou met hem hebben geflirt.
Ik vind hem veel erger en enger. Het gaat om een meisje van 7 jaar.
Jawel hoor, anderen kennen is intelligentie, jezelf kennen is wijsheid en ik ben heel wijs.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:47 schreef bzl. het volgende:
[..]
Zeg je nu.Maar ik denk dat je niet kunt voorspellen hoe je reageert.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:13 schreef Jian het volgende:
[..]
Jawel hoor, anderen kennen is intelligentie, jezelf kennen is wijsheid en ik ben heel wijs.
Pure grootspraak.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:47 schreef bzl. het volgende:
[..]
Zeg je nu.Maar ik denk dat je niet kunt voorspellen hoe je reageert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |