Is nou net de top 10 die nog steeds in mijn lijstje staat geloof ik, daaronder is het vooral troepquote:Op donderdag 25 juli 2013 23:36 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Jouw top 10 is zo heerlijk afgezaagdTypisch top2000 stemmer
EDIT: Zeg je zelf ook al
quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:36 schreef Kerftminister het volgende:
2010 hier, vond hem zelf namelijk beter dan 2011. Exclusief Hip-Hop toen nog.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vind hem nu overigens nog wel een aardige lijst, maar zou hem lang niet meer hetzelfde maken, ook al zou ik alleen Hip-Hop doen.
2009 is misschien nog wel beter.Ach in 2006 was ik zo oud als jij, dat is mijn excuusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Weet nog dat ik op een zaterdagavond rond vieren thuiskwam ofzo en toen nog even tv ging kijken met top 2000 op. Zaten ze rond nummer 500 ofzo, toen kwamen er echt een heleboel goede nummers voorbij. Maar hoe hoger, hoe meer er van die standaardzooi komt. Van die saaie muziek die universeel goed gevonden wordt zoals Fleetwood Mac, moet allemaal ook echt compleet binnen de lijntjes blijven en er mag niet geëxperimenteerd worden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Is nou net de top 10 die nog steeds in mijn lijstje staat geloof ik, daaronder is het vooral troep
Maar de top 2000 is ook gewoon een goede lijst. Het probleem is dat ze alles wat nieuwer of moderner klinkt dan 1980 boycotten ofzo
serieus? met 15x Marco Borsato, 20x Blof, 30x Coldplay is juist een reden waarom ik de lijst niet zo leuk vind...quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:41 schreef Norrage het volgende:
Maar de top 2000 is ook gewoon een goede lijst. Het probleem is dat ze alles wat nieuwer of moderner klinkt dan 1980 boycotten ofzo
En dan beginnen we nog niet eens over Adele en de Black Eyed Peas.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:45 schreef ranja het volgende:
[..]
serieus? met 15x Marco Borsato, 20x Blof, 30x Coldplay is juist een reden waarom ik de lijst niet zo leuk vind...
Ja, alles wat er dan wel na 1980 in staat is dan meteen troepquote:Op donderdag 25 juli 2013 23:45 schreef ranja het volgende:
[..]
serieus? met 15x Marco Borsato, 20x Blof, 30x Coldplay is juist een reden waarom ik de lijst niet zo leuk vind...
precies. ik vond de top 2000 veel leuker toen er nog jaren 50 muziek in stond en meer van de 60s.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:46 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
En dan beginnen we nog niet eens over Adele en de Black Eyed Peas.
Fleetwood Mac was in de tijd van Peter Green wel degelijk experimenteel.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:43 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Van die saaie muziek die universeel goed gevonden wordt zoals Fleetwood Mac, moet allemaal ook echt compleet binnen de lijntjes blijven en er mag niet geëxperimenteerd worden.
Maar dat zie je meestal niet in die lijsten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:51 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Fleetwood Mac was in de tijd van Peter Green wel degelijk experimenteel.
Ik vind het maar slaapverwekkend zelf. Vooral Rumours, wat is dat veilig zeg. Die teksten zijn ook zo cheesy he.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:56 schreef Norrage het volgende:
Fleetwood Mac is een geniale band jaZelfs in hun Stevie Nicks tijd.
Hmm, ben ik niet mee eens. Rumours is een album-klassieker van het meest veelzijdige soortquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:00 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik vind het maar slaapverwekkend zelf. Vooral Rumours, wat is dat veilig zeg. Die teksten zijn ook zo cheesy he.
Tja dat is het mooie aan smaak he.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm, ben ik niet mee eens. Rumours is een album-klassieker van het meest veelzijdige soortDreams is geniaal, net als the Chain en een boel andere nummers. Maar goed, ok, niet hun beste album. English Rose en Tusk
En Anouk en ABbaquote:Op donderdag 25 juli 2013 23:45 schreef ranja het volgende:
[..]
Maar met Piano Man, School en The River is het allemaal wel erg binnen de lijntjes en dan Avond er ook bij. Het is niet slecht als je ze stuk voor stuk bekijkt, maar zo alles bij elkaar Dquote:Op donderdag 25 juli 2013 23:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Is nou net de top 10 die nog steeds in mijn lijstje staat geloof ik, daaronder is het vooral troep
School en The River zijn nog steeds mijn #1 en #2 en jij moet nu je woorden terugnemenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:09 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Maar met Piano Man, School en The River is het allemaal wel erg binnen de lijntjes en dan Avond er ook bij. Het is niet slecht als je ze stuk voor stuk bekijkt, maar zo alles bij elkaar D
Dan vind ik Calexico nou ook weer niet echt zo experimenteel ofzo, dat is ook best wel binnen de lijntjesquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:05 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja dat is het mooie aan smaak he.
Heb het maar een 6je gegeven, zit wel goed in elkaar maar ik vond het zelf totaal niet boeiend ofzo. Maar ik houd dan zelf ook van drukkere en experimentelere muziek. Dat er lekker allerlei gekke dingen gebeuren, of allerlei instrumenten door elkaar heen. Wat dat betreft denk ik dat ik wel eens een Calexico-fan kan worden. 80 plays deze week al.
Experimenteel niet, maar de variatie in instrumenten is geniaal en misschien ook wel experimenteel juist. Mariachi's op Minas de Cobre bijvoorbeeld. Dat vind ik zo vet.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:17 schreef Norrage het volgende:
[..]
School en The River zijn nog steeds mijn #1 en #2 en jij moet nu je woorden terugnemen
Die andere nummers die je dar noemt, ok terecht
[..]
Dan vind ik Calexico nou ook weer niet echt zo experimenteel ofzo, dat is ook best wel binnen de lijntjes
Vooruitquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:17 schreef Norrage het volgende:
[..]
School en The River zijn nog steeds mijn #1 en #2 en jij moet nu je woorden terugnemen
Die andere nummers die je dar noemt, ok terecht
[..]
Dan vind ik Calexico nou ook weer niet echt zo experimenteel ofzo, dat is ook best wel binnen de lijntjes
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:22 schreef debeterebob het volgende:
[..]
VooruitJe lijstje was wat uit evenwicht, maar die mogen blijven
![]()
Ik heb nu vast een voorselectie voor 2013 liedjes maar dat valt niet mee. Zit pas op 74 nummers voorselectie en dan zit er nog wat bagger bij
Ja calexico is geniaalquote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:22 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Experimenteel niet, maar de variatie in instrumenten is geniaal en misschien ook wel experimenteel juist. Mariachi's op Minas de Cobre bijvoorbeeld. Dat vind ik zo vet.
Daarom vind ik redelijk traditionele muziek uit bijvoorbeeld Brazilië, Algerije en Japan ook erg vet. Abdel Kader van Khaled (van Aïcha ja) is eigenlijk al een lock voor mijn lijst bijvoorbeeld.
Pfffff heb wat stukjes geluisterd, maar wel wat over de top. En die orchestrale stem is irritant..waar doet me die nou aan denken??quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:58 schreef Moody het volgende:
De luchtigheid van Miles Kane, de stem van Mark Lanegan (naja hij doet z'n best), de fratsen van Bowie, de orgelritmes van Arcade Fire (Greedy Little Heart),....ik houd wel op
Of: Peter Gabriel Bruce Springsteen. Slaat enigszins ergens op, maar niet veel
Het beste nr "Dark Lights Shine Loud" staat niet op Youtube helaas...
Steengoed album. Tijd voor wat waardering
Singles!quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
Uit traditie wordt het gwoon een singles top 100 genoemd, maar het is gewoon een nummer lijst hoorAlleen ranja en de andere oudjes uit het topic weten uberhaupt nog wat een single is
Mark Lanegan?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:10 schreef Norrage het volgende:
[..]
Pfffff heb wat stukjes geluisterd, maar wel wat over de top. En die orchestrale stem is irritant..waar doet me die nou aan denken??
Onder andere waarschijnlijk....quote:
Dat komt door haar piercing natuurlijk. En dat ondeugende liedje waarin ze d'r tanden poetst met sterke drank.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:19 schreef Kerftminister het volgende:
Dit is zo'n guilty pleasure van mij he.
Ik heb het over het lied.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:19 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat komt door haar piercing natuurlijk. En dat ondeugende liedje waarin ze d'r tanden poetst met sterke drank.
Leonard Cohen ook wel. Tom Waits. Dat soort stemmen.quote:
Oh, ik dacht het meisje zelf. Ze zingt ook met Flaming Lips, dus je hoeft je niet voor haar te schamen in dit topic hoor.quote:
Nee haha, zij is echt compleet het tegenovergestelde van mijn smaak, maar de muziek is nu niet bepaald kwalitatief hoogstaand.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:21 schreef methodmich het volgende:
[..]
Oh, ik dacht het meisje zelf. Ze zingt ook met Flaming Lips, dus je hoeft je niet voor haar te schamen in dit topic hoor.
Welke muzikante zou je wel willen daten dan, als Ke$ha afvalt?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:22 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nee haha, zij is echt compleet het tegenovergestelde van mijn smaak, maar de muziek is nu niet bepaald kwalitatief hoogstaand.
Sinead O'Connor?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:30 schreef methodmich het volgende:
[..]
Welke muzikante zou je wel willen daten dan, als Ke$ha afvalt?
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:30 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zoeeeyquote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:30 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nee. Maar die mogen wel een liedje voor me zingen. Maar Janne of Marike mogen wel.quote:
Denk niet dat Norrage daar op valt.quote:
Zeker. Maar dan niet in haar extreem dunne periode. Hoewel, dan zou ik McFlurry met d'r gaan eten. Romantiek anno 2013.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |