abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:38:52 #1
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129314914
Half juli zijn er weer twee Franse meisjes drie weken bij ons komen logeren. Om op adem te komen en aandacht bij te tanken, en om ons een punthoofd te bezorgen. :P

De stichting die dit voor Nederland regelt (met kinderen uit diverse Europese landen, ook ons eigen land) is Europa Kinderhulp. Terzijde: De stichting zoekt nog gastouders, én vrijwilligers op allerlei gebied.

Voor de volledigheid de eerdere delen, met de avonturen van vorige jaren:
OUD / Twee Franse meiden van acht: Help Dude het Goede Doel door.
OUD / Twee Franse vakantiemeiden (8 jaar), deel II
OUD / Franse vakantiemeiden, Part Trois (III)
OUD / Franse vakantiemeiden, IV
OUD / Franse vakantiekinderen deel V
OUD / Franse vakantiekinderen deel VI
OUD / Franse vakantiekinderen, deel VII: De derde rónde, de derde rónde.
OUD / Franse vakantiekinderen, deel VIII: het derde jaar.
OUD / Franse vakantiekinderen, deel IX: het vierde jaar.

L.is elf jaar en een blonde branieschopper en K. van tien is een lekkerbek met Afrikaanse roots.

We paaiden deze kinderen met de volgende wervende flyer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:+

'Hun' kamer:

Het bed schuiven we uiteen tot twee bedden. Dat vinden ze reuze gezellig en het valt mee hoe lang ze keten 's avonds. We zorgen wel dat ze totaal afgedraaid hun bedjes induiken natuurlijk.

Enkele impressies door de jaren heen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorig jaar:



Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:39:45 #2
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129314948
Lieve luiden, ik weet niet hoe ik moet reeksen op de Ipad. Hopelijk kan een modje dat doen?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_129314985
Vertel nou ....de mods slapen al, of hebben die ook nachtdienst?
Dan kan ik ook slapen ... :Z

Die foto op de verlaten camping vorig jaar, achter het tafeltje... ):O

[ Bericht 49% gewijzigd door AnneX op 25-07-2013 00:48:13 ]
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:52:48 #4
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129315336
Ja, ik tracht te updaten, naar ik val telkens in slaap zodra ik de kans krijg. :P

Ik was, volgens mij, bij onze trouwdag gebleven. De dames hebben overigens weer een prachtige krijttekening hier in de steeg gemaakt, net als vorig jaar. O+ Foto daarvan staat op het toestel, dat ik niet aan kan sluiten op mijn Ipad. Leve moderne techniek. *O* Maar die komt nog via de laptop.

We hebben in elk geval gegourmet alsof ons leven ervan afhing, met letterlijk doorslaande stoppen, maar gelukkig ook knallende kurken.




Voor de dames uiteraard kinderchampagne, maar wel in heuse flutes, natuurlijk. Na hadden we zelfgemaakt ijs, door Arty & the Drakes. Heel goed gelukt!

Het was de afgelopen dagen snikheet, dat hoef ik jullie niet te vertellen natuurlijk. Dinsdag kon ik mezelf niet bijeenrapen om ook maar iets met de meisjes te ondernemen. Ik smolt weg op een kleedje in de tuin, terwijl de meiden eindeloos films hebben zitten kijken. in hun nachtponnen .
Ik ben alleen opgestaan om popcorn te pingen en ik heb ze permissie gegeven naar behoefte ijsjes uit de vriezer te pakken. Echt, de hitte was sterker dan ik. :@ Zij blij joh!
:D
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:55:56 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_129315420
Yes!
We kunnen weer verder meegenieten. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_129315466
Ah... Merci voor de update.
Kunnen ze eigenlijk zwemmen ?
  donderdag 25 juli 2013 @ 01:10:00 #7
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129315780
We kregen overigens voor onze trouwdag een 'bos bloemen', zo vonden de de dames, toen ze dit stiekem bij de Plus hadden aangeschaft:



Heb ik weer, een bos bloemen die een plant is. Nu moet ik elk jaar voordat ze komen weer zo'n zelfde plant kopen, want ik heb geen groene binnenplantvingers. Maar het was wel onwijs lief natuurlijk! Misschien wordt dit wel de eerste plant waarvoor ik echt mijn best ga doen. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 25 juli 2013 @ 01:14:11 #8
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129315880
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:57 schreef AnneX het volgende:
Ah... Merci voor de update.
Kunnen ze eigenlijk zwemmen ?
Ik zeg voorzichtig 'ja'. Ze hebben al twee jaar gezwommen in een speelweek/-dag waaraan ze meededen en van de begeleiders heb ik geen problemen gehoord, qua zwemmen. In Frankrijk hebben ze geen schoolzwemmen en diploma's halen is geen vanzelfsprekendheid. Beide moeders hebben me meermalen verzekerd dat de meiden kunnen zwemmen. Wij zullen ons daar uiteraard ook zelf van gaan overtuigen, zodra we op het vakantiepark zijn.

Ze zijn er beide wel dol op en verheugen zich zeer op het zwembad!
Snobs have more fun!
KLIK!
  † In Memoriam † donderdag 25 juli 2013 @ 01:22:18 #9
43556 miss_dynastie
pi_129316046
Superlief van ze, dat wel O+

Dat is een lepelplant toch? Even oppassen met de katten als het plantenknagers zijn, die dingen zijn giftig voor katten... :@
  donderdag 25 juli 2013 @ 01:23:44 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_129316068
Er verzuipen steeds meer kinderen in ons eigen waterland sinds Erica Terpstra (de zwemmer) als staatssecretaris van sport het schoolzwemmen in Nederland heeft afgeschaft.
Maar dit terzijde.

Verder gewoon die plant diepvriezen en weer eens per jaar ontdooien?

/flora en fauna noob
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 25 juli 2013 @ 01:25:43 #11
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129316115
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 01:22 schreef miss_dynastie het volgende:
Superlief van ze, dat wel O+

Dat is een lepelplant toch? Even oppassen met de katten als het plantenknagers zijn, die dingen zijn giftig voor katten... :@
Ik heb geen idee wat het is! :o
Ik zie het al voor me: vermoed ik straks een kattenmepper in de wijk, waarna ik een woedende opsporingscampagne begin, compleet met reportages van Hart van Nederland en allerhande burgerinitiatieven, en dan blijken mijn katten te zijn gestorven aan de gevolgen van mijn huwelijk. ;(
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 25 juli 2013 @ 01:27:24 #12
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129316163
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 01:23 schreef golfer het volgende:


Verder gewoon die plant diepvriezen en weer eens per jaar ontdooien?

/flora en fauna noob

_O-

Kánjer-idee.

Of anders laat ik 'm opzetten. Kan dat met planten?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_129316283
:D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  donderdag 25 juli 2013 @ 01:59:24 #14
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129316781
Ik had vandaag ook wel weer een heel onzeker moment hoor. We waren in Giethoorn, met mijn zus en vrienden van haar. Opeens begint L (grootste mond, kleinste hartje) zó te huilen. En hoewel ik haar snel kon troosten en ook wel wist waardoor het kwam (meisje dat zich altijd té stoer voordoet, een boel heeft meegemaakt, door adrenaline de eerste week nauwelijks laapt hier, en ons deze dag moest delen met anderen: dat worden traantjes. Én ze hadden geen slagroom op de cola.) vind ik dan toch zo naar voor haar.

Ik voel me dan best onzeker, omdat ik in eerste instantie bang ben dat ze het niet naar haar zin heeft. Ik roep mezelf wel tot de orde omdat ik wéét dat we niets verkeerd doen en ze niet voor niets drie weken op vakantie is gestuurd.

Maar ik vraag me, heel eerlijk gezegd wel eens af: doen we die kinderen nú een plezier, of kweken we herinneringen in hun hoofd die het toekomstige leven draaglijker maken?


/ contemplatie
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 25 juli 2013 @ 07:21:36 #15
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_129319346
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 01:59 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik had vandaag ook wel weer een heel onzeker moment hoor. We waren in Giethoorn, met mijn zus en vrienden van haar. Opeens begint L (grootste mond, kleinste hartje) zó te huilen. En hoewel ik haar snel kon troosten en ook wel wist waardoor het kwam (meisje dat zich altijd té stoer voordoet, een boel heeft meegemaakt, door adrenaline de eerste week nauwelijks laapt hier, en ons deze dag moest delen met anderen: dat worden traantjes. Én ze hadden geen slagroom op de cola.) vind ik dan toch zo naar voor haar.

Ik voel me dan best onzeker, omdat ik in eerste instantie bang ben dat ze het niet naar haar zin heeft. Ik roep mezelf wel tot de orde omdat ik wéét dat we niets verkeerd doen en ze niet voor niets drie weken op vakantie is gestuurd.

Maar ik vraag me, heel eerlijk gezegd wel eens af: doen we die kinderen nú een plezier, of kweken we herinneringen in hun hoofd die het toekomstige leven draaglijker maken?

/ contemplatie

Beide, dit nemen ze mee voor later O+ . En nu genieten ze. Dat lees ik uit je avonturen. Super!
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_129319385
Dude stiekem weet je ook wel dat je die meisjes veel meer geeft dan 3 weken lachen gieren brullen, toch?

Zou je het jezelf aandoen als het niet zo was :D?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_129319439
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 01:14 schreef Duderinnetje het volgende:

In Frankrijk hebben ze geen schoolzwemmen en diploma's halen is geen vanzelfsprekendheid.
Diplomazwemmen doen ze ook alleen in Nederland ;)

Heb je niet een kennis/vriendin/familielid met verstand van zaken, die het kan beoordelen? (of gooi ze de Papiermolen in en vraag de badmeester of hij vindt dat ze kunnen zwemmen ;))

In vakantieparken hebben ze vaak een zwemvestgebod voor kinderen t/m 12 met onvoldoende zwemvaardigheid.

Ik wens jullie een fijne vakantie!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 25 juli 2013 @ 07:56:16 #18
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_129319550
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 01:10 schreef Duderinnetje het volgende:
We kregen overigens voor onze trouwdag een 'bos bloemen', zo vonden de de dames, toen ze dit stiekem bij de Plus hadden aangeschaft:

[ afbeelding ]

Heb ik weer, een bos bloemen die een plant is. Nu moet ik elk jaar voordat ze komen weer zo'n zelfde plant kopen, want ik heb geen groene binnenplantvingers. Maar het was wel onwijs lief natuurlijk! Misschien wordt dit wel de eerste plant waarvoor ik echt mijn best ga doen. O+
Is een lepelplant (Spathiphyllum), zijn echt onwijs makkelijke planten. Gewoon af en toe (als de blaadjes slap gaan hangen) water geven en verder niet te veel naar omkijken :+ En niet in de volle zon. Overigens inderdaad niet zo fijn voor katten, moet er wel bij zeggen dat ik nog nooit een kat gehad heb die er aan wilde komen, blijkbaar vinden ze 'm vies.

en nu ga ik weer in lurkmodus :+
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_129320060
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 01:10 schreef Duderinnetje het volgende:
We kregen overigens voor onze trouwdag een 'bos bloemen', zo vonden de de dames, toen ze dit stiekem bij de Plus hadden aangeschaft:

[ afbeelding ]

Heb ik weer, een bos bloemen die een plant is. Nu moet ik elk jaar voordat ze komen weer zo'n zelfde plant kopen, want ik heb geen groene binnenplantvingers. Maar het was wel onwijs lief natuurlijk! Misschien wordt dit wel de eerste plant waarvoor ik echt mijn best ga doen. O+
Die heb ik (Ík! :D ) een jaar of zes in leven weten te houden. Ergo keimakkelijke plant. 8-)
En je weet hoeveel katten er bij mij rondlopen, er is er nog geeneen aan doodgegaan (is nu trouwens ook voor het eerst dat ik hoor dat hij giftig is :@ ).

Komt goed met jou, je katten en je plant. :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 25 juli 2013 @ 08:52:20 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129320090
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 01:59 schreef Duderinnetje het volgende:

Maar ik vraag me, heel eerlijk gezegd wel eens af: doen we die kinderen nú een plezier, of kweken we herinneringen in hun hoofd die het toekomstige leven draaglijker maken?

/ contemplatie

En-en.
Dat weet ik zeker. Jullie geven ze nu steeds drie weken een geweldige tijd, en dat is nog exclusief de voorpret en korte termijn-napret. Voor later planten jullie nu prachtige herinneringen om altijd te koesteren. En om aan hun kinderen te vertellen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:25:43 #21
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_129320708
Misschien wórdt het toekomstige leven ook wel een beetje draaglijker. Ik heb vorige week de eerste paar topics teruggelezen (ja, vakantie... :P ), met daarin hoe verbaasd een van de meisjes was dat A's ouders geen ruzie kregen toen ze die voor het eerst ontmoetten. En ik neem aan dat A en jij elkaar ook niet dagelijks elkaar de tent uitvechten. Blijkbaar was dat een heel nieuwe mogelijkheid van hoe het leven eruit kan zien, en daarmee een nieuwe verwachting. Misschien handelt ze daar later wel naar...

En dat geldt voor meerdere dingen: eten, tijdsbesteding, misschien zelfs wel jullie bewuste kinderloosheid. Ik neem aan dat ze uit wijken komen waar de gemiddelde leeftijd van moeders niet zo heel hoog ligt.....
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:09:44 #22
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_129321603
Dude, het is alleen maar goed dat ze het eruit gooit vind ik, ze hebben het zo naar hun zin bij jullie, en niet alleen die drie weken, het is het hele jaar een mooi iets wat jullie ze bieden!
Oh en in geval van nood is er vast wel iemand op Fok! te vinden die omgekeerde pleegzorg wil doen met je plant voor je, dat ie net als de meiden ook gewoon drie weken per jaar bij jullie logeert ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 25 juli 2013 @ 13:47:52 #23
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_129328534
Jullie doen het fantastisch met die meiden Dude O+ _O_
En die plant; google de naam, maak een close-upfoto met alle typerende kenmerken, bewaar bakkie, werp plant in container en regel een nieuwe tegen de tijd dat ze weer komen ^O^
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  donderdag 25 juli 2013 @ 13:58:40 #24
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_129329000
Jeee ze zijn er weer. Super Duderinnetje, ben zeer benieuwd naar hun avonturen dit jaar!
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  donderdag 25 juli 2013 @ 16:15:04 #25
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129334207
Dank voor jullie geruststellende woorden. Als je daar opeens zit met zo'n verdrietig kind en je bent een compleet onhandige non-ouder, dan slaat soms even de twijfel toe. Dan denk ik: voor wie doen we dit nu eigenlijk, die meiden op een ellenlange busreis sturen, naar een vreemd land verweg van hun familie en vrienden?
Ik probeer er kritisch op te blijven dat we het niet doen voor onszelf. Om ons charitas-geweten te sussen, za'k maar zeggen. Maar ik weet ook dat de organisatie niet al 50 jaar zou bestaan, als het niet iets oplevert voor de kinderen die meedoen.

Goed, voorlopig weer even een streep onder de twijfel en weer aan de gang!

Oh en dank voor jullie plantentips. _O-

Wie de plant gedurende het komende jaar wil adopteren, mag zich melden. Uiteraard vergoed ik de Pokon. 8-)
Ik heb er vanmorgen al een dood blad uitgeknipt, dus ik vrees het ergste. Ik hou ook helemaal niet van planten in huis en volgens mij voelen cadeauplanten dat aan. :@ Hoewel er boven ook een orchidee staat die ik maar niet kapot kan krijgen. Dan is het bijna zo ver, en dan komt er toch weer zo'n knop in. :{ En laten versterven vind ik dan toch ook weer zielig.

Vandaag houden we een daglange siësta. De dames althans. Ze hangen achter Youtube. Meezingen en elkaar hun favoriete liedjes laten horen. En diep zuchten om knappe popartiesten (die ik niet ken. Ik heb ze Jacques Brel getipt, en toen keken ze me aan alsof ik een zonnesteek had opgelopen).

Ik ben bezig met mijn favoriete dagbesteding: Iets Voorbereiden (vind ik oprecht leuk). Morgen gaan we naar ons chalet op de landingsbaan, dus maak ik stapeltjes van van alles en nog wat, laad ik apparaten op en maak ik lunchpakketjes klaar voor tijdens de autorit (pakketjes die we nooit tijdens de rit opeten, want van te voren wil ik altijd avontuurlijk picknicken in de berm van een parkeerplaats aan de snelweg, waar Poolse chauffeurs hun roes uitslapen, vermoeide toeristen hun kinderen uitschelden en waar degene onder ons die als eerste een buitenechtelijke ontmoeting spot, een ijsje mag halen bij de benzinepomp. In werkelijkheid rijden we altijd in één ruk door naar de bestemming, want de meiden houden van autorijden, wij ook en hoe lang zit je in Nederland nou in feite in de auto? Maar dit alles terzijde).
Hoe dan ook heb ik net koelelementen in de vriezer gelegd (ik weet nog niet helemaal waarom, maar dat leek me zo'n typisch Voorbereidings-Ding) en ik was de wasmand leeg. Dat is trouwens geen overbodige luxe, want ik hoorde dat L. alweer in de onderbroeken van K. loopt.
L. heeft eigenlijk elk jaar te weinig kleding bij zich. De meiden regelen dat onderling moeiteloos, merkte ik vorig jaar al. Dan denk ik dat iets na wassen op de plank van L. hoort, en dan blijkt het van K. te zijn.
Ik ga even kijken of ik een dezer dagen wat ondergoed voor L. kan kopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 25-07-2013 16:23:56 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 25 juli 2013 @ 16:19:53 #26
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_129334403
Dude, als jullie hier om de hoek in de buurt zijn (bij die 'landingsbaan' ;) ) willen we graag een keertje langskomen.
Geef even per DM het adres en een telefoonnummer door als jullie het ook een leuk idee vinden?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_129334480
Een soort hh.- vacances -nesteldrang dus :D
Stapeltjes maken en laders klaarleggen!
Heb je een check lijst? http://www.samoon.nl/paklijst.asp

Ach die tranen...het is vast ook heerlijk om getroost te worden door jou. :*
  donderdag 25 juli 2013 @ 16:23:17 #28
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_129334567
Tis jammer dat ik niet in je buurt woon, die plant had ik wel in leven gehouden voor je, met liefde.
Maar er is vast wel iemand te vinden toch?
:D
En je voorbereidingen, geweldig :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 25 juli 2013 @ 16:24:59 #29
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129334650
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:19 schreef golfer het volgende:
Dude, als jullie hier om de hoek in de buurt zijn (bij die 'landingsbaan' ;) ) willen we graag een keertje langskomen.
Geef even per DM het adres en een telefoonnummer door als jullie het ook een leuk idee vinden?
Ja tuurlijk is dat leuk! Ik stuur een DM. Fijn om jullie weer even te zien.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 25 juli 2013 @ 16:35:05 #30
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129335051
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:21 schreef AnneX het volgende:
Een soort hh.- vacances -nesteldrang dus :D
Stapeltjes maken en laders klaarleggen!
Heb je een check lijst? http://www.samoon.nl/paklijst.asp

Ach die tranen...het is vast ook heerlijk om getroost te worden door jou. :*
Oh paklijsten heb ik wel in mijn hoofd hoor! Ik leef werkelijk op lijsten. :@ Als er ooit een nucleaire ramp gebeurt waardoor, op miraculeuze wijze - dat geef ik toe, alle pen, papier zou verdwijnen (dit zou dan gaan om een soort inkt- en papierverslindende bom), dan houdt mijn leven ook op.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_129343263
Lijstjes O+

En je doet het goed man!, die kleine stuiterbol voelt zich vertrouwd genoeg door ook haar tranen de vrije loop te laten!
  donderdag 25 juli 2013 @ 20:59:23 #32
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_129343913
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:35 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Oh paklijsten heb ik wel in mijn hoofd hoor! Ik leef werkelijk op lijsten. :@ Als er ooit een nucleaire ramp gebeurt waardoor, op miraculeuze wijze - dat geef ik toe, alle pen, papier zou verdwijnen (dit zou dan gaan om een soort inkt- en papierverslindende bom), dan houdt mijn leven ook op.
Oooh ik kwam laatst een notitieboekje (*hijg*) tegen met allemaal lijstjesonderwerpen (*hijg*) in de boekwinkel (*hyperventileer*). Het zou kunnen dat ik in een onbewaakt moment toch nog eens terugrijdt om 'm te kopen ;)
  † In Memoriam † vrijdag 26 juli 2013 @ 08:06:00 #33
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129357310
hier ook iemand met overal lijstjes voor :@
  vrijdag 26 juli 2013 @ 12:51:58 #34
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_129365039
Lijstjes O+
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_129365543
:9~ lijstjes :9~
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_129369025
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 08:06 schreef lady-wrb het volgende:
hier ook iemand met overal lijstjes voor :@
We kunnen wel een lijstjes-topic oprichten op FOK! Ik ben ook van de Lijstjes O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_129369370
Lijstjes :')
pi_129371450
:s) Lijstjes. :s)
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_129371786
Lijstjes :r
  vrijdag 26 juli 2013 @ 17:23:12 #40
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129373907
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 20:59 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Oooh ik kwam laatst een notitieboekje (*hijg*) tegen met allemaal lijstjesonderwerpen (*hijg*) in de boekwinkel (*hyperventileer*). Het zou kunnen dat ik in een onbewaakt moment toch nog eens terugrijdt om 'm te kopen ;)
:o !!!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_129374400
Zijn jullie al op de landingsbaan? *O*
pi_129381948
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Dank voor jullie geruststellende woorden. Als je daar opeens zit met zo'n verdrietig kind en je bent een compleet onhandige non-ouder, dan slaat soms even de twijfel toe. Dan denk ik: voor wie doen we dit nu eigenlijk, die meiden op een ellenlange busreis sturen, naar een vreemd land verweg van hun familie en vrienden?
Ik probeer er kritisch op te blijven dat we het niet doen voor onszelf. Om ons charitas-geweten te sussen, za'k maar zeggen. Maar ik weet ook dat de organisatie niet al 50 jaar zou bestaan, als het niet iets oplevert voor de kinderen die meedoen.

Goed, voorlopig weer even een streep onder de twijfel en weer aan de gang!

Oh en dank voor jullie plantentips. _O-

Wie de plant gedurende het komende jaar wil adopteren, mag zich melden. Uiteraard vergoed ik de Pokon. 8-)
Ik heb er vanmorgen al een dood blad uitgeknipt, dus ik vrees het ergste. Ik hou ook helemaal niet van planten in huis en volgens mij voelen cadeauplanten dat aan. :@ Hoewel er boven ook een orchidee staat die ik maar niet kapot kan krijgen. Dan is het bijna zo ver, en dan komt er toch weer zo'n knop in. :{ En laten versterven vind ik dan toch ook weer zielig.

Vandaag houden we een daglange siësta. De dames althans. Ze hangen achter Youtube. Meezingen en elkaar hun favoriete liedjes laten horen. En diep zuchten om knappe popartiesten (die ik niet ken. Ik heb ze Jacques Brel getipt, en toen keken ze me aan alsof ik een zonnesteek had opgelopen).

Ik ben bezig met mijn favoriete dagbesteding: Iets Voorbereiden (vind ik oprecht leuk). Morgen gaan we naar ons chalet op de landingsbaan, dus maak ik stapeltjes van van alles en nog wat, laad ik apparaten op en maak ik lunchpakketjes klaar voor tijdens de autorit (pakketjes die we nooit tijdens de rit opeten, want van te voren wil ik altijd avontuurlijk picknicken in de berm van een parkeerplaats aan de snelweg, waar Poolse chauffeurs hun roes uitslapen, vermoeide toeristen hun kinderen uitschelden en waar degene onder ons die als eerste een buitenechtelijke ontmoeting spot, een ijsje mag halen bij de benzinepomp. In werkelijkheid rijden we altijd in één ruk door naar de bestemming, want de meiden houden van autorijden, wij ook en hoe lang zit je in Nederland nou in feite in de auto? Maar dit alles terzijde).
Hoe dan ook heb ik net koelelementen in de vriezer gelegd (ik weet nog niet helemaal waarom, maar dat leek me zo'n typisch Voorbereidings-Ding) en ik was de wasmand leeg. Dat is trouwens geen overbodige luxe, want ik hoorde dat L. alweer in de onderbroeken van K. loopt.
L. heeft eigenlijk elk jaar te weinig kleding bij zich. De meiden regelen dat onderling moeiteloos, merkte ik vorig jaar al. Dan denk ik dat iets na wassen op de plank van L. hoort, en dan blijkt het van K. te zijn.
Ik ga even kijken of ik een dezer dagen wat ondergoed voor L. kan kopen.
Ik ben ook een heel onhandige ouder geweest. En het kwam allemaal goed hoor! Jullie willen van de meiden houden, daar gaat het om!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  vrijdag 26 juli 2013 @ 21:45:58 #43
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129383462
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 17:39 schreef Bluezz het volgende:
Zijn jullie al op de landingsbaan? *O*
Ja! *O*

Nog geen chemisch vliegtuigtoilet op de kop gehad, dus so far so good. *O*

Op de weg hier naartoe hebben de meiden auto's gespot. Wat een match dat we twee autoliefhebbertjes in huis hebben gekregen. :D

Verder hebben ze plaatsnamen uitgesproken. Stond er op een truck: Hypolytushoef. Nou, voordat ze die bij het rechte eind hadden, waren we heel wat oefening verder. 'Iepolietuuushooo effe'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 26-07-2013 22:05:49 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_129383638
Bij get rechte eind _O_
pi_129384224
Wat een match :D
  Moderator vrijdag 26 juli 2013 @ 22:26:13 #46
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_129385322
cool!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_129387214
Tof :D
  zaterdag 27 juli 2013 @ 18:04:10 #48
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129409753
We leven nog hoor, op de Landingsbaan!!
Het valt me reuze mee, met de vliegtuigen. Ik hoor het nauwelijks meer. Het scheelt wel dat we in een huisje zitten, denk ik (in plaats van op de camping hier), zodat je bijvoorbeeld 's avonds niets steeds het idee hebt dat er een Boing naast de bank landt (ik zit nu al een kwartier te piekeren hoe ik Boing schrijf. Nu staat er 'boing''. Dat kan nooit kloppen.:D Maar ik hou 'm er gewoon in.)

De Boings zijn eigenlijk ook wel gaaf om te zien. Soms zeg ik tegen de meiden dat ze nét gemist hebben dat het vliegtuig 'zwaaide' naar hen en dat Ronaldo er in zit (de grote liefde van L.). Ze zeggen me dat ze me niet geloven, maar er gaat toch een twijfelende blik naar boven. Het ziet er een beetje uit als de kritische sinterklaasleeftijd, zal ik maar zeggen.

Groot succes is het zwembad. Twee waterratjes zijn het. Vooral de sportieve L. is heel handig in het water. K. hobbelt er gezellig achteraan. We zijn een mannelijke 'tweeling' tegengekomen hier. Twee jongetjes van ongeveer hun leeftijd, in dezelfde samenstelling. De meiden vinden die jongens heeeeeeeeeeeeel stom. Maar ze L. doet natuurlijk wel steeds bommetjes voor hun ogen.

Vanavond kookt Arty met ze. Spaghetti bolognese, door de dames zelf op het menu gezet. Volgens L. maak je dat met gedroogde pasta en een pot saus. Volgens K. is het recept dat je tomaten stukkookt, voorziet van verse kruiden en uien, en langzaam gehakt laat garen, waarna je het geheel afmaakt met parmesan. De culinaire verschillen zijn weer duidelijk. :D

Ik ben nog even door het fototoestel gegaan voor wat aardige kiekjes. Ik probeer de foto's waarop ze al te herkenbaar zijn te vermijden, maar jullie krijgen toch wel een indruk zo, denk ik. Ik zal ze hier zo even posten.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_129409918
Nog weinig lange verslagen tot nu toe? Nog niet zo veel bijzonders gedaan door het weer wellicht?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 18:18:21 #50
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129410151
Uit de oude doos hoor, want ze zijn van vorige week:

Daags na aankomst kegen we een soort liefdesverklaring op papier:

Heel lief! Vooral de opmerking dat we niet moeten veranderen. Ja dat snap ik wel, met al die popcorn en ijsjes }:| ;)

Zoals jullie al lazen hebben we gegourmet op onze trouwdag.Nog een kiek van kookfanaat K.:

Daarna kinderchampagne ploppen in de tuin:


Mijn zus was vorige week jarig en we zijn met de meiden en twee vrienden van meine Schwester een rondvaart gaan maken in Giethoorn. Daarna hebben we bij de jarige thuis nog even in klein gezelschap geBBQ'd. De toestelfoto's daarvan houden jullie even tegoed, want mijn laptop en de internetverbinding hier, hebben een beetje mot en via de \ipadkan ik geen telefoonfoto's posten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Duderinnetje op 27-07-2013 18:50:17 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')